Weet je... als dat soort dingen werken dan zijn ze voor die persoon geen kul.quote:
Ho ho ho, nu ga je kwakzalverij en dus iets waarin een collectief gelooft maar niet aantoonbaar is, vergelijken met geneeskunde. Sorry maar die differientie gaat niet op.quote:Op maandag 10 december 2007 01:28 schreef Sonique het volgende:
[..]
Naja, voor jou isschien wel, andere hebben er baat bij enzo... En ook al is het een placebo effect.
Bij de huisarts krijg je ook vaak placebootjes, dus echt een verschil zie ik niet...
Wat zal hij een leuk motiefje op zijn wangetjes hebben morgenquote:Op maandag 10 december 2007 01:34 schreef bright_side_of_life_ het volgende:
Zo lam dat hij niet eens in de gaten heeft op een geborduurd sierkussen te liggen ......
[ afbeelding ]
Het komt van oorsprong uit Japan. En in Japan hebben ze de hoogste levensverwachting van de wereld, dus ze moeten wel wat goed doenquote:Op maandag 10 december 2007 01:28 schreef Sonique het volgende:
[..]
Naja, voor jou isschien wel, andere hebben er baat bij enzo... En ook al is het een placebo effect.
Bij de huisarts krijg je ook vaak placebootjes, dus echt een verschil zie ik niet...
ik gun huub wel ff lekker zat in slaap vallen, zonder gezeik of problemen aan zn kopquote:Op maandag 10 december 2007 01:28 schreef agter het volgende:
Huub slaapt lekker dronken in zijn eentje...
Precies wat ik denk.quote:Op maandag 10 december 2007 01:40 schreef Mika25 het volgende:
Ik denk niet dat Huub een alcoholist is, want hij kan best een tijdje zonder alcohol (ook al is het niet vrijwillig), hij heeft daar geen fysieke of mentale problemen van gekregen. Ik denk gewoon dat Huub een sukkeltje is die niet weet wanneer ie op moet houden met drinken, net zoals vele studenten. Maar dat maakt je natuurlijk geen alcoholist.
Ik strooi altijd poeder tegen olifanten in m'n tuin. Nooit een olifant gezien in m'n tuin. Dus is het goed poeder. (Urbanus)quote:Op maandag 10 december 2007 01:38 schreef mazaru het volgende:
[..]
Het komt van oorsprong uit Japan. En in Japan hebben ze de hoogste levensverwachting van de wereld, dus ze moeten wel wat goed doen
.......
Selena ligt naast Luc en Lieke ligt alleen.quote:Op maandag 10 december 2007 01:40 schreef Guuskeee het volgende:
zal selene door de alcohol met lieke gaan frutten? of eigenlijk toestaan dat lieke met haar gaat frutten?
En je bent niet eens boos op de redactie over dat telefoontje?quote:Op maandag 10 december 2007 01:34 schreef akveor het volgende:
Het was zo gezellig in de jacuzzi. Huub gezellig aan de zuip met Selene lallend en brallend. Totdat Huub de villa inging op zoek naar Lieke ging. Daarop volgde een telefoont. Huub werd kwaad op de redaktie en er volgde een streamlock.
Lieke is gereikied door Selene en Huub werd naar bed gestuurd.
quote:Op maandag 10 december 2007 01:40 schreef bright_side_of_life_ het volgende:
[..]
Ik strooi altijd poeder tegen olifanten in m'n tuin. Nooit een olifant gezien in m'n tuin. Dus is het goed poeder. (Urbanus)
quote:Op maandag 10 december 2007 01:40 schreef bright_side_of_life_ het volgende:
[..]
Ik strooi altijd poeder tegen olifanten in m'n tuin. Nooit een olifant gezien in m'n tuin. Dus is het goed poeder. (Urbanus)
Ik durf bijna te stellen dat we gisteren niets van de Jucuzzi hebben gezien omdat Huub toen ook zwaar bezopen was.... Amanda zei het al dat Huub vanmiddag nog over de tong praattte.quote:Op maandag 10 december 2007 01:39 schreef DGK_Tegengas het volgende:
Ik denk echt dat er 's nachts minder mensen achter de schermen werkzaam zijn.
Zie het laaste half uur, stream 1 en 2 op twee bedden waar niets gebeurd,
terwijl Lieke over haar nek gaat en Amanda aan komt rennen. Niets verder
van te zien op de streams.
En gisternacht, waar een aantal mensen rond 0530 uur in de jacuzzi zit,
maar waar ook in eerste instantie niets van te zien is op de streams.
Sterker nog, de hele thuiskomst na het optreden was niet te zien.
Nee hoor, ik ben niet degene die het vergelijkt, ik zei sowieso al dat Reiki geen medicijn is, maar een handvat.quote:Op maandag 10 december 2007 01:35 schreef arneaux het volgende:
[..]
Ho ho ho, nu ga je kwakzalverij en dus iets waarin een collectief gelooft maar niet aantoonbaar is, vergelijken met geneeskunde. Sorry maar die differientie gaat niet op.
Ja en toen is het vanuit Japan verdeeld in geloof ik 2 verschillende reiki-geloven waarbij ze beide beweren de wijsheid in pacht te hebben. Ja sorry hoor, als je een geloof/gedachtegoed probeert te slijten, kom dan in ieder geval 1 mening overeen.quote:Op maandag 10 december 2007 01:38 schreef mazaru het volgende:
[..]
Het komt van oorsprong uit Japan. En in Japan hebben ze de hoogste levensverwachting van de wereld, dus ze moeten wel wat goed doen
Maar ik geloof er niets van dat je Reiki op iemand kunt toepassen na 1 Reikiles
Nee jij zei dat reiki misschien wel een placebo effect had, net als pillen bij de huisarts, en daar ging je de fout in.quote:Op maandag 10 december 2007 01:42 schreef Sonique het volgende:
[..]
Nee hoor, ik ben niet degene die het vergelijkt, ik zei sowieso al dat Reiki geen medicijn is, maar een handvat.
Degene die het vergelijken met geneeskunde zijn de mensen die van reiki verwachten dat het hetzelfde effect als geneeskunde geeft (wat niet zo is) en het daardoor verwerpen.
Reiki gaat wat dat betreft verder dan alleen het fisieke...
Ik ben alleen teleurgesteld in Huub omdat ie het weer op een zuipen heeft gezet. Hij ligt nu totaal out op bed dus de redaktie had een goede redne om hem naar bed te sturen/alcohol te verbieden of Lieke lastig te vallen.quote:Op maandag 10 december 2007 01:41 schreef tipsch het volgende:
[..]
En je bent niet eens boos op de redactie over dat telefoontje?Wat zal daar gezegd zijn? Huub, je mag nu niet met Lieke praten? Zoiets?
Als je met Reiki stress kwijt kan raken, dan is het toch wel een 'soort' medicijn?quote:Op maandag 10 december 2007 01:42 schreef Sonique het volgende:
Nee hoor, ik ben niet degene die het vergelijkt, ik zei sowieso al dat Reiki geen medicijn is, maar een handvat.
een held is ook maar een mens...quote:Op maandag 10 december 2007 01:44 schreef noucky het volgende:
Ik vind Huub geen held, een held is in mijn ogen iemand die ook met negatieve gevoelens kan omgaan.
-knip-
Mag ik opmerken dat zo ongeveer de eerste opmerking van jou kwam! Kanker laten genezen met Reiki......hoe intelligent...quote:Op maandag 10 december 2007 01:44 schreef arneaux het volgende:
[..]
Nee jij zei dat reiki misschien wel een placebo effect had, net als pillen bij de huisarts, en daar ging je de fout in.
Reiki gaat over de energie van het leven in harmonie brengen als ik het goed heb onthouden.quote:Op maandag 10 december 2007 01:42 schreef Sonique het volgende:
[..]
Degene die het vergelijken met geneeskunde zijn de mensen die van reiki verwachten dat het hetzelfde effect als geneeskunde geeft (wat niet zo is) en het daardoor verwerpen.
Reiki gaat wat dat betreft verder dan alleen het fisieke...
Dat moet ik dus hebbenquote:Op maandag 10 december 2007 01:40 schreef bright_side_of_life_ het volgende:
[..]
Ja pipo, als je even doordenkt had je zelf ook wel begrepen dat dát nou juist hét placebo-effect is. Sjongejonge.quote:Op maandag 10 december 2007 01:46 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
[..]
Mag ik opmerken dat zo ongeveer de eerste opmerking van jou kwam! Kanker laten genezen met Reiki......hoe intelligent...
quote:Op maandag 10 december 2007 01:46 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat moet ik dus hebben![]()
Stuur mij ff een doosje... hier lopen soms van de roze
Negatieve gevoelens kunnen ziek maken. Als je met een tool als Reiki of ander energiewerk in staat bent om je geestelijk weer goed te voelen, je lichaam daardoor ook weer beter wordt, dan is het inderdaad een medicijn. Gezond lichaam en een gezonde geest horen bij elkaar..quote:Op maandag 10 december 2007 01:45 schreef Mika25 het volgende:
[..]
Als je met Reiki stress kwijt kan raken, dan is het toch wel een 'soort' medicijn?
Ja... dat hadden ze met dat verhaal over Jezus ook moeten doen, maar zelfs degenen die daarin geloven maken elkaar af omdat de ene kerk het beter denkt te weten dan de anderequote:Op maandag 10 december 2007 01:43 schreef arneaux het volgende:
[..]
Ja en toen is het vanuit Japan verdeeld in geloof ik 2 verschillende reiki-geloven waarbij ze beide beweren de wijsheid in pacht te hebben. Ja sorry hoor, als je een geloof/gedachtegoed probeert te slijten, kom dan in ieder geval 1 mening overeen.
oooow, je moet er dronken voor zijn om het te gelovenquote:Op maandag 10 december 2007 01:46 schreef mazaru het volgende:
[..]
Reiki gaat over de energie van het leven in harmonie brengen als ik het goed heb onthouden.
Maar aangezien je energie niet kunt zien, is het voor de nuchtere westerse mens moeilijk te aanvaarden.
Energie is wel degelijk op te merken door de nuchtere westerse mens. Energie zie ik bij een artiest die optreed, bij een sporter die topsport bedrijft, 2 mensen die sex hebben, een kind die probeert zijn eerste woorden te lezen, 9/11 waar een collectie energie onstond tussen mensen (patriotisme). Dus dat is een non argument. Ik vind het alleen verwerpelijk dat mensen dat hele reiki gebeuren als een waarheid beschouwen.quote:Op maandag 10 december 2007 01:46 schreef mazaru het volgende:
[..]
Reiki gaat over de energie van het leven in harmonie brengen als ik het goed heb onthouden.
Maar aangezien je energie niet kunt zien, is het voor de nuchtere westerse mens moeilijk te aanvaarden.
Japan lijkt wel wat op het DGK forum, daar weet ook iedereen precies hoe het zit.....quote:Op maandag 10 december 2007 01:43 schreef arneaux het volgende:
[..]
Ja en toen is het vanuit Japan verdeeld in geloof ik 2 verschillende reiki-geloven waarbij ze beide beweren de wijsheid in pacht te hebben. Ja sorry hoor, als je een geloof/gedachtegoed probeert te slijten, kom dan in ieder geval 1 mening overeen.
nee.quote:Op maandag 10 december 2007 01:44 schreef arneaux het volgende:
[..]
Nee jij zei dat reiki misschien wel een placebo effect had, net als pillen bij de huisarts, en daar ging je de fout in.
Huh? Nou je zegt mij dat reiki geen medicijn is en nu weer wel? Dat is geen eerlijke discussie.quote:Op maandag 10 december 2007 01:48 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
[..]
Negatieve gevoelens kunnen ziek maken. Als je met een tool als Reiki of ander energiewerk in staat bent om je geestelijk weer goed te voelen, je lichaam daardoor ook weer beter wordt, dan is het inderdaad een medicijn. Gezond lichaam en een gezonde geest horen bij elkaar..
Och, als het op andere manieren onmogelijk wordt gemaakt om lol te maken in DGK, dan is een potje zuipen op z'n tijd vast ideaal. Verbaast me dat je in dit geval plots voor censuur bent. Als het echt zo kwalijks is wat Huub zou doen, laat het maar gebeuren. Kan ie exit.quote:Op maandag 10 december 2007 01:45 schreef akveor het volgende:
[..]
Ik ben alleen teleurgesteld in Huub omdat ie het weer op een zuipen heeft gezet. Hij ligt nu totaal out op bed dus de redaktie had een goede redne om hem naar bed te sturen/alcohol te verbieden of Lieke lastig te vallen.
Echt Huub vind ik een topgozer maar als ie gedronken heeft hoeft het voor mij niet.
Hans Teeuwen zei het heel mooi: Geloven denken dat ze het gelijk aan hun kant hebben.quote:Op maandag 10 december 2007 01:48 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja... dat hadden ze met dat verhaal over Jezus ook moeten doen, maar zelfs degenen die daarin geloven maken elkaar af omdat de ene kerk het beter denkt te weten dan de andere
Wanneer schrijft de huisarts een placebo voor?? Als iemand loopt te hypochonderen....quote:Op maandag 10 december 2007 01:44 schreef arneaux het volgende:
[..]
Jij denkt écht dat een huisarts bij oprechte pijn placebopillen voorschrijft?quote:Op maandag 10 december 2007 01:50 schreef Sonique het volgende:
[..]
nee.
Ik zei dat ALS reiki een placebo effect zou hebben, het niets anders zou zijn als de placebo pilletjes die de huisarts voorschrijft
Daarbij vergelijk ik reiki niet met de reguliere geneeskunde, maar de placebo uitwerking die reiki kan hebben het zelfde is als de placebo werking bij de reguliere geneeskunde.
verschillende manieren, dezelfde uitwerkingen.
Ik zei dat het geen medicijn is...quote:Op maandag 10 december 2007 01:50 schreef arneaux het volgende:
[..]
Huh? Nou je zegt mij dat reiki geen medicijn is en nu weer wel? Dat is geen eerlijke discussie.
Als je er dronken voor moet zijn, dan was Huub nu een Reiki masterquote:Op maandag 10 december 2007 01:49 schreef Guuskeee het volgende:
[..]
oooow, je moet er dronken voor zijn om het te geloven![]()
![]()
Geintjeik respecteer ieders geloof of overtuiging
Gaat voornamelijk over wat Jaap allemaal tegen haar gezegd heeft, daar is ze nogal pissed over.quote:Op maandag 10 december 2007 01:48 schreef Deisyy het volgende:
Wat zou Selene nou nog liggen te smoezen tegen Luc, haar stookwerk voor vandaag zit er toch al op.
Ik ben altijd tegen die alcohol regel geweest..... net als verplichte bedtijden en meer van dat soort onzin.... dus laat maar zien.quote:Op maandag 10 december 2007 01:50 schreef tipsch het volgende:
[..]
Och, als het op andere manieren onmogelijk wordt gemaakt om lol te maken in DGK, dan is een potjes zuipen op z'n tijd vast ideaal. Verbaast me dat je in dit geval plots voor censuur bent. Als het echt zo kwalijks is wat Huub zou doen, laat het maar gebeuren. Kan ie exit.Ik voorspel dat het wel mee zal vallen. Overigens, Brian ook van de pammetjes af. Vind ik net zo goed een vorm van "spelvervalsing". Spel, huh?
Ja hypochonderen is misschien wel een mooi voorbeeld aangezien de huisarts daar uiteindelijk niet de eindverantwoordelijke voor is. Volgens mij hebben ze daar prachtige instellingen voor om die mensen duidelijk te maken dat er niets met ze aan de hand is. Je gelooft toch niet echt dat de huisarts pillen gaat voorschrijven zodat die man/vrouw denkt dat het dan voorbij is? Want zoals je, wellicht, weet, zal die hypochondermeneeer of mevrouw weer met iets nieuiws komen.quote:Op maandag 10 december 2007 01:51 schreef Leandra het volgende:
[..]
Wanneer schrijft de huisarts een placebo voor?? Als iemand loopt te hypochonderen....
Dus wanneer iemand ergens geen last van heeft (behalve van hypochondrie) of wanneer het geloof in herstel voldoende is om het te genezen dan kan iemand ook met een placebo van z'n kwaal afkomen.
Reiki is het geloof in genezing, in zo'n geval kan het dus wel werken.
Je korte termijngeheugen is ook al niet zo lekker. Ik heb het woord mediciijn niet één keer in mijn mond genomen. Maar goed, je hebt er iets mee of je hebt er niets mee. Jij niets, dus het is een zinlose dicussie....quote:Op maandag 10 december 2007 01:50 schreef arneaux het volgende:
[..]
Huh? Nou je zegt mij dat reiki geen medicijn is en nu weer wel? Dat is geen eerlijke discussie.
Hoe moet ik dat weten?quote:Op maandag 10 december 2007 01:51 schreef arneaux het volgende:
[..]
Jij denkt écht dat een huisarts bij oprechte pijn placebopillen voorschrijft?
Daarom begrijp ik je protest niet, maar goed. Laat maar zien idd.quote:Op maandag 10 december 2007 01:53 schreef akveor het volgende:
[..]
Ik ben altijd tegen die alcohol regel geweest..... net als verplichte bedtijden en meer van dat soort onzin.... dus laat maar zien.
quote:Op maandag 10 december 2007 01:51 schreef arneaux het volgende:
[..]
Jij denkt écht dat een huisarts bij oprechte pijn placebopillen voorschrijft?
Nou ik zal je zeggen, dat doen ze niet.quote:Op maandag 10 december 2007 01:54 schreef Sonique het volgende:
[..]
Hoe moet ik dat weten?
Maar dat er placebo pillen worden gebruikt in de geneeskunde is algemeen bekend.
Ik hou ook van een lekkere placeboquote:Op maandag 10 december 2007 01:48 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
[..]
Negatieve gevoelens kunnen ziek maken. Als je met een tool als Reiki of ander energiewerk in staat bent om je geestelijk weer goed te voelen, je lichaam daardoor ook weer beter wordt, dan is het inderdaad een medicijn. Gezond lichaam en een gezonde geest horen bij elkaar..
Toch wordt het echt door artsen gegeven hoorquote:Op maandag 10 december 2007 01:53 schreef arneaux het volgende:
[..]
Ja hypochonderen is misschien wel een mooi voorbeeld aangezien de huisarts daar uiteindelijk niet de eindverantwoordelijke voor is. Volgens mij hebben ze daar prachtige instellingen voor om die mensen duidelijk te maken dat er niets met ze aan de hand is. Je gelooft toch niet echt dat de huisarts pillen gaat voorschrijven zodat die man/vrouw denkt dat het dan voorbij is? Want zoals je, wellicht, weet, zal die hypochondermeneeer of mevrouw weer met iets nieuiws komen.
Het is ook geen protest.... Ik vind het gewoon jammer dat alcohol zoveel kapot maakt voor Huubje. En dan ook niet direct de alcohol maar vaak de agressie dit dat in hem oproept.quote:Op maandag 10 december 2007 01:54 schreef tipsch het volgende:
[..]
Daarom begrijp ik je protest niet, maar goed. Laat maar zien idd.
Ja wat is je bron?quote:Op maandag 10 december 2007 01:56 schreef mazaru het volgende:
[..]
Toch wordt het echt door artsen gegeven hoor![]()
Placebo als medicijn bij de arts
Een placebo wordt in de praktijk circa 1100 keer per jaar in Nederland voorgeschreven voor met name vage klachten. Het voorschrijven van een placebo wordt meestal als onethisch gezien. Ondertussen bestaan er culturele placebo's, gezien de geneeskunde verschilt per land. In de Verenigde Staten is het voorschrijven van een anti-bioticum bij een virale infectie (griep) gewoon. In Duitsland worden tonica (bloeddrukverhogers) voorgeschreven voor oudere mannen. We slikken vaak hoestsiroop, dat puur placebo is. De hoestsiroop raakt de plaats in de keel die pijn doet niet eens. Ook homeopatische middelen kunnen als placebo worden voorgeschreven.
Dat snap ik niet, waarom zou je iemand een placebo geven om het effect van een geneesmiddel te testen?quote:Op maandag 10 december 2007 01:55 schreef arneaux het volgende:
[..]
Nou ik zal je zeggen, dat doen ze niet.
En idd placebo pillen worden gebruikt in testgroepen zodat de psyche het fysieke niet kan beïnvloeden.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Placebo_%28middel%29quote:Op maandag 10 december 2007 01:59 schreef Sonique het volgende:
[..]
Dat snap ik niet, waarom zou je iemand een placebo geven om het effect van een geneesmiddel te testen?
En als dat zo is, dan geef je uiteindelijk toe dat de geest invloed heeft op de uitkomst van de test...
Et voila, het placebo effect...
De ene groep geef je het echte medicijn, de controlegroep geef je de placebo. Dan kijk je of er significante verschillen tussen de beide groepen zijn en of het middel dus wel of niet werkt.quote:Op maandag 10 december 2007 01:59 schreef Sonique het volgende:
[..]
Dat snap ik niet, waarom zou je iemand een placebo geven om het effect van een geneesmiddel te testen?
Dus is hij een alcoholist. Wat dat betreft wil ik je niet begijpen. Denk dat we elkaar betreft het overige wel begrijpen.quote:Op maandag 10 december 2007 01:57 schreef akveor het volgende:
[..]
Het is ook geen protest.... Ik vind het gewoon jammer dat alcohol zoveel kapot maakt voor Huubje. En dan ook niet direct de alcohol maar vaak de agressie dit dat in hem oproept.
Precies zoals dingetje het zegt. Om te kijken of het geneesmiddel op zichzelf werkt, als placebo werkt, hoef je in principe dat andere medicijn niet.. maar dit is wel kort door de bocht natuurlijk.quote:Op maandag 10 december 2007 01:59 schreef Sonique het volgende:
[..]
En als dat zo is, dan geef je uiteindelijk toe dat de geest invloed heeft op de uitkomst van de test...
Het de geest heeft inderdaad invloed op het effect, want als je groep A het echte medicijn heeft verwachten ze dat ze beter worden en worden er allerlei stofjes vrijgemaakt in je hersenen. Als je tegen groep B vervolgens óók zegt dat ze het echte medicijn geeft zullen zij ook die stofjes vrij maken en kunnen ze dus testen of het medicijn werkt.quote:Op maandag 10 december 2007 01:59 schreef Sonique het volgende:
[..]
Soms moet er een diagnose gesteld worden. Ik kan me voorschrijving van zo'n middel goed voorstellen:quote:Op maandag 10 december 2007 02:01 schreef arneaux het volgende:
Ik meen dit zonder sarcasme, WIkipedia is een betrouwbare goede bron, maar het stukje verteld over vage klachten? Vraag ik me af welke. Dan gaat het al snel over het feit dat het onethisch is, wat me duidelijk lijkt als je bewust tegen een patiënt zit te liegen dan gaan het over Amerika?
En die laatste zin :"Ook homeopatische middelen kunnen als placebo worden voorgeschreven." ondersteund mijn placebomotivatie wat betreft reiki voklkomen.
Wat maakt het nou uit of je iets in 1000 woorden uitlegt of in 10. Als de boodschap duidelijk is, is hij duidelijk.quote:Op maandag 10 december 2007 02:02 schreef Kinga het volgende:
[..]
Precies zoals dingetje het zegt. Om te kijken of het geneesmiddel op zichzelf werkt, als placebo werkt, hoef je in principe dat andere medicijn niet.. maar dit is wel kort door de bocht natuurlijk.
Maar daarbij test je niet het medicijn opzich, maar meer het verschil tussen het effect van het medicijn op mensen die het medicijn krijgen, en mensen die denken dat ze het medicijn krijgen.quote:Op maandag 10 december 2007 02:01 schreef Kaleddis het volgende:
[..]
De ene groep geef je het echte medicijn, de controlegroep geef je de placebo. Dan kijk je of er significante verschillen tussen de beide groepen zijn en of het middel dus wel of niet werkt.
Ja ik weet heel goed wat het is maar hypochodrie zal blijven bestaan in het hoofd mits de juiste medicijnen geslikt worden. Je kan iemand die schizo is ook geen placebos voorschrijven en zeggen dat het weggaat.quote:Op maandag 10 december 2007 02:03 schreef tipsch het volgende:
[..]
Soms moet er een diagnose gesteld worden. Ik kan me voorschrijving van zo'n middel goed voorstellen:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Hypochondrie
Niet echt. Selene wil nog wel knuffelen (nu opeens wel), maar Luc moet om 6 uur op omdat hij om 9 uur een interview ergens heeft.quote:Op maandag 10 december 2007 02:04 schreef Guuskeee het volgende:
niks on topic? geen mooie verhalen of leugens of iets?
Juist WEL test je het medicijn. Ik bedoel dit niet kleinerend maar denk er ff wat langer over na, dan is het heel logisch. 3 Mensen hebben het hier al bevestigd dus een kern van waarheid zal er wel inzitten.quote:Op maandag 10 december 2007 02:05 schreef Sonique het volgende:
[..]
Maar daarbij test je niet het medicijn opzich, maar meer het verschil tussen het effect van het medicijn op mensen die het medicijn krijgen, en mensen die denken dat ze het medicijn krijgen.
Waarom zou je niet de ene groep gewoon niks geven, en de andere groep wel?
Omdat bij zo'n onderzoek de omstandigheden volledig hetzelfde moeten zijn.quote:Op maandag 10 december 2007 02:05 schreef Sonique het volgende:
[..]
Maar daarbij test je niet het medicijn opzich, maar meer het verschil tussen het effect van het medicijn op mensen die het medicijn krijgen, en mensen die denken dat ze het medicijn krijgen.
Omdat er altijd een effect is wanneer je pillen voorgeschreven krijgt. Juist door een placebogroep als controlegroep er tegenover te stellen haal je dat effect dus weg.quote:Op maandag 10 december 2007 02:05 schreef Sonique het volgende:
[..]
Juist, nummer 4.quote:Op maandag 10 december 2007 02:07 schreef mazaru het volgende:
[..]
Omdat bij zo'n onderzoek de omstandigheden volledig hetzelfde moeten zijn.
Als mensen iets slikken, verwachten ze een effect. Als ze niets slikken zullen ze ook niets verwachten.
Juist, het verwachtingspatroon moet gelijk zijn.quote:Op maandag 10 december 2007 02:08 schreef Kaleddis het volgende:
[..]
Omdat er altijd een effect is wanneer je pillen voorgeschreven krijgt. Juist door een placebogroep als controlegroep er tegenover te stellen haal je dat effect dus weg.
Ok, en dus van de placebo mensen heeft 10% een positief effectquote:Op maandag 10 december 2007 02:06 schreef arneaux het volgende:
[..]
Juist WEL test je het medicijn. Ik bedoel dit niet kleinerend maar denk er ff wat langer over na, dan is het heel logisch. 3 Mensen hebben het hier al bevestigd dus een kern van waarheid zal er wel inzitten.
De truc is dat beide groepen een 'pil' krijgen waarvan ze denken dat die zal genezen. Indien je een groep gewoon niets geeft, gaat dat effect verloren.quote:Op maandag 10 december 2007 02:05 schreef Sonique het volgende:
[..]
Bij zo'n uitslag zal er gezegd worden dat het medicijn niet werkt.quote:Op maandag 10 december 2007 02:09 schreef Sonique het volgende:
[..]
Ok, en dus van de placebo mensen heeft 10% een positief effect
En bij de niet placebo mensen heeft 11% effect..
Zegt dat dat het medicijn werkt of niet?
Of zegt dat dat het niet werkt en iedereen een placebo effect heeft?
Mijn laatste opmerking hierover, want inmiddels volledig off-topic en dus hier thuishorend:quote:Op maandag 10 december 2007 02:01 schreef arneaux het volgende:
Ik meen dit zonder sarcasme, WIkipedia is een betrouwbare goede bron, maar het stukje verteld over vage klachten? Vraag ik me af welke. Dan gaat het al snel over het feit dat het onethisch is, wat me duidelijk lijkt als je bewust tegen een patiënt zit te liegen dan gaan het over Amerika?
En die laatste zin :"Ook homeopatische middelen kunnen als placebo worden voorgeschreven." ondersteund mijn placebomotivatie wat betreft reiki voklkomen.
Het middel kan alleen om het stellen van een diagnose dus heel goed gebruikt worden. Na de diagnose volgt een behandeling. Dat kan dus heel goed een doorwerwijzing naar het GGZ worden, waar een volgende diagnose gesteld kan worden.quote:Op maandag 10 december 2007 02:05 schreef arneaux het volgende:
[..]
Ja ik weet heel goed wat het is maar hypochodrie zal blijven bestaan in het hoofd mits de juiste medicijnen geslikt worden. Je kan iemand die schizo is ook geen placebos voorschrijven en zeggen dat het weggaat.
Nee kijk. Ik geef jou pil A en ik neem pil B (het placebo). We denken allebei, omdat we allebei hebben gezien dat we die pil krijgen en inslikken, dat we beter worden, dus we stellen ons daarop in. Vervolgens word er toxiologisch en neurologisch onderzoek gedaan om te bekijken wat voor beide groepen, of in dit geval jij en ik, dat oplevert. Als wij dezelfde resultaten boeken betekend het dat het medicijn geen effect heeft, of niet het gewenste effect heeft.quote:Op maandag 10 december 2007 02:09 schreef Sonique het volgende:
[..]
Ok, en dus van de placebo mensen heeft 10% een positief effect
En bij de niet placebo mensen heeft 11% effect..
Zegt dat dat het medicijn werkt of niet?
Of zegt dat dat het niet werkt en iedereen een placebo effect heeft?
dus als ze niks verwachten, kan er ook niets gebeuren?quote:Op maandag 10 december 2007 02:07 schreef mazaru het volgende:
[..]
Omdat bij zo'n onderzoek de omstandigheden volledig hetzelfde moeten zijn.
Als mensen iets slikken, verwachten ze een effect. Als ze niets slikken zullen ze ook niets verwachten.
Beat ie z'n bitch alweer?quote:Op maandag 10 december 2007 02:12 schreef Lady-night het volgende:
In het bed van Amanda en Brian gebeurd wat.....ruzie???REGIE!!!!!!!!!!
Je haalt 2 dingen door elkaar. een placebo (oorzaak) en het placebo effect (gevolg). Als we het op reiki toespitsen zou dat handopleggen de placebo zijn en het zichzelf daarna beter voelen het placebo-effect zijn. Echter hoeft het placebo effect niet altijd plaats te vinden.quote:Op maandag 10 december 2007 02:12 schreef Sonique het volgende:
[..]
dus als ze niks verwachten, kan er ook niets gebeuren?
En als ze wel iets verwachten, kan er wel wat gebeuren ook al is het een placebo
Iig.
Er bestaat dus zoiets al het placebo effect, daar zijn wet over eens toch?
Aha. ik begrijp het..quote:Op maandag 10 december 2007 02:12 schreef arneaux het volgende:
[..]
Nee kijk. Ik geef jou pil A en ik neem pil B (het placebo). We denken allebei, omdat we allebei hebben gezien dat we die pil krijgen en inslikken, dat we beter worden, dus we stellen ons daarop in. Vervolgens word er toxiologisch en neurologisch onderzoek gedaan om te bekijken wat voor beide groepen, of in dit geval jij en ik, dat oplevert. Als wij dezelfde resultaten boeken betekend het dat het medicijn geen effect heeft, of niet het gewenste effect heeft.
Als je mij aan het begin van het onderzoek zou vertellen dat mijn pil nep is dan ga ik sowieso bewust of vaak nog sterker onbewust tegen het onderzoek in. En dat willen ze voorkomen.
Dat zeg ik toch, dat doet de arts juist niet.quote:Op maandag 10 december 2007 02:11 schreef Leandra het volgende:
[..]
Mijn laatste opmerking hierover, want inmiddels volledig off-topic en dus hier thuishorend:
[DGK SC 509] Onvermoede remsporen
Stel dat je als arts vermoedt dat een ouder van een kind last van Münchhausen by proxy heeft, wat denk je dan dat die arts doet?? Dat kind constant volproppen met medicijnen?? (medicijnen die over het algemeen niet geschikt zijn voor kinderen) Of denk je dat die arts er na weer een bezoekje aan de huisartsenpost (want zulke kinderen hebben ook vaak wat in het weekend of 's avonds) maar een placebo tegenaan gooit??
Als die ouder namelijk idd Münchhausen by proxy heeft dan zijn al die medicijnen immers schadelijker dan een placebo.
Dat is um.quote:Op maandag 10 december 2007 02:15 schreef arneaux het volgende:
[..]
Je haalt 2 dingen door elkaar. een placebo (oorzaak) en het placebo effect (gevolg). Als we het op reiki toespitsen zou dat handopleggen de placebo zijn en het zichzelf daarna beter voelen het placebo-effect zijn. Echter hoeft het placebo effect niet altijd plaats te vinden.
`quote:
Ja dat betekent het. Het zegt of iets over middel A, of iets over jouquote:Op maandag 10 december 2007 02:12 schreef arneaux het volgende:
[..]
Nee kijk. Ik geef jou pil A en ik neem pil B (het placebo). We denken allebei, omdat we allebei hebben gezien dat we die pil krijgen en inslikken, dat we beter worden, dus we stellen ons daarop in. Vervolgens word er toxiologisch en neurologisch onderzoek gedaan om te bekijken wat voor beide groepen, of in dit geval jij en ik, dat oplevert. Als wij dezelfde resultaten boeken betekend het dat het medicijn geen effect heeft, of niet het gewenste effect heeft.
Als je mij aan het begin van het onderzoek zou vertellen dat mijn pil nep is dan ga ik sowieso bewust of vaak nog sterker onbewust tegen het onderzoek in. En dat willen ze voorkomen.
het handvat..quote:Op maandag 10 december 2007 02:18 schreef tipsch het volgende:
[..]
Ja dat betekent het. Het zegt of iets over middel A, of iets over jouUitgangspositie bij placebogebruik moet toch idealiter altijd zijn dat diegenen die het middel tot zich nemen van niets weten. Ik mis het punt. Een placebo kan ingezet worden als instrument.
Nou juist en die variabele (mijn eigen denken) willen ze eruit halen.quote:Op maandag 10 december 2007 02:18 schreef tipsch het volgende:
[..]
Ja dat betekent het. Het zegt of iets over middel A, of iets over jouUitgangspositie bij placebogebruik moet toch idealiter altijd zijn dat diegenen die het middel tot zich nemen van niets weten. Ik mis het punt. Een placebo kan ingezet worden als instrument.
Wat ik altijd zo mooi vind aan reikiisten, paragnomen en helderruikendenquote:Op maandag 10 december 2007 01:49 schreef Guuskeee het volgende:
[..]
oooow, je moet er dronken voor zijn om het te geloven![]()
![]()
talent is net als juni.. die quote heb je van mij.. kan me niet voorstellen dat jij Bodega kentquote:Op maandag 10 december 2007 02:20 schreef arneaux het volgende:
[..]
Nou juist en die variabele (mijn eigen denken) willen ze eruit halen.
Hoezo ? Vertel !quote:Op maandag 10 december 2007 02:20 schreef Suikeroom het volgende:
kunnen ze die url van nowlive niet beter veranderen in nowlive.ehuub ipv eu ... de mensen op die site zijn nou echt tot een dramatisch dieptepunt gezakt.. lijkt wel een sekte
Da's precies de bedoeling. We zijn eruit, denk ik. Ik heb de aanleiding alleen nauwelijks gevolgdquote:Op maandag 10 december 2007 02:20 schreef arneaux het volgende:
[..]
Nou juist en die variabele (mijn eigen denken) willen ze eruit halen.
Nee ik heb die quote niet van jou. Eer wie ere toekomt, maar helaas.quote:Op maandag 10 december 2007 02:21 schreef Suikeroom het volgende:
[..]
talent is net als juni.. die quote heb je van mij.. kan me niet voorstellen dat jij Bodega kent
Welterusten, lastpakquote:Op maandag 10 december 2007 02:23 schreef arneaux het volgende:
[..]
Nee ik heb die quote niet van jou. Eer wie ere toekomt, maar helaas.
En nu ga ik slapen.
nou ik zat er is wat reactie te lezen en vond het bijna eng hoe fanatiek die mensen zijnquote:
Maarja, als je iets anders post dan krijg je een ban for life he, zelfs al is het op een andere site.quote:Op maandag 10 december 2007 02:26 schreef Suikeroom het volgende:
[..]
nou ik zat er is wat reactie te lezen en vond het bijna eng hoe fanatiek die mensen zijn
Super gemaakt zeg! Bedankt voor je moeitequote:Op maandag 10 december 2007 02:22 schreef BsJanssen het volgende:
Compilatie filmpje van de verschillende gebeurtenissen en streamlocks van vanavond:
Dronken Huub maakt ruzie met de redactie en Lieke moet ervan kotsen
.
Wat is hier nou eigenlijk aan de hand. Helemaal niet veel als ik het zo bekijkquote:Op maandag 10 december 2007 02:22 schreef BsJanssen het volgende:
Compilatie filmpje van de verschillende gebeurtenissen en streamlocks van vanavond:
.
Nee idd. Huub gaat buiten beeld door het lint volgens Jaap. En ik denk dat het niets te maken heeft met Lieke, het is iets anders. Huub was immers ook gewoon relaxed toen hij bij Lieke kwam en die hem vroeg om haar alleen te laten, waar huub nog net even zegt "Ik laat je de hele dag al alleen" Wat in mijn ogen zegt dat Huub bezorgt is om Lieke.quote:Op maandag 10 december 2007 02:33 schreef tipsch het volgende:
[..]
Wat is hier nou eigenlijk aan de hand. Helemaal niet veel als ik het zo bekijk
Ik juig het alleen maar toe als Huub pislink wordt op dat kutpersoneel van kut-Flensquote:Op maandag 10 december 2007 02:41 schreef Sonique het volgende:
[..]
Nee idd. Huub gaat buiten beeld door het lint volgens Jaap. En ik denk dat het niets te maken heeft met Lieke, het is iets anders. Huub was immers ook gewoon relaxed toen hij bij Lieke kwam en die hem vroeg om haar alleen te laten, waar huub nog net even zegt "Ik laat je de hele dag al alleen" Wat in mijn ogen zegt dat Huub bezorgt is om Lieke.
MAar goed, we zullen zien
Welterustenquote:Op maandag 10 december 2007 02:42 schreef Sonique het volgende:
ik ga pitten, tot morgen!
Nou?quote:Op maandag 10 december 2007 02:51 schreef Guuskeee het volgende:
en wat heeft ie nu in zn hand?
Hij gaf een seintje naar de regie, er volgde een hele vette scheet ........quote:
Ja, inderdaad. Maar wat vreemd dat Amanda en Brian nu uit bed zijn en waar zijn ze ??quote:Op maandag 10 december 2007 03:00 schreef bright_side_of_life_ het volgende:
Wat een amateur-camera-operators (RCO's) toch weer. Inzoomen en scherpstellen kunnen ze niet eens meer in een beweging. Het is verworden tot inzoomen op de badkamer en daarna maar zien dat het beeld weer scherp komt.
Het mooie is ook nog dat die cameraatjes (brc-300's van sony) autofocusquote:Op maandag 10 december 2007 03:00 schreef bright_side_of_life_ het volgende:
Wat een amateur camera-operators (RCO's) toch weer. Inzoomen en scherpstellen kunnen ze niet eens meer in een beweging. Het is verworden tot inzoomen op de badkamer en daarna maar zien dat het beeld weer scherp komt.
Dat zogenaamde kots stukje vind ik raar. Volgens mij hoest ze alleen maar, en denkt Amanda wat anders...quote:Op maandag 10 december 2007 02:22 schreef BsJanssen het volgende:
.
Ik dacht dat je vandaag vroeg erin ging?quote:Op maandag 10 december 2007 03:15 schreef bright_side_of_life_ het volgende:
Ojeeeeeeee, Amanda gaat klapjes krijgen : "Ik kan er niet tegen als het niet goed gesmolten is"
Mooi of niet mooi ...... Je zag zojuist toch ook dat die amateur RCO z'n orientatie helemaal kwijt was. Hij kon het bankstel (met Brian en Amanda) niet vinden ...........quote:Op maandag 10 december 2007 03:14 schreef PeterNB het volgende:
[..]
Het mooie is ook nog dat die cameraatjes (brc-300's van sony) autofocus
hebben (hoewel je daar als serieuze cameraman geen gebruik van wilt maken)
En dat is grandioos mislukt .......quote:Op maandag 10 december 2007 03:16 schreef Kinga het volgende:
[..]
Ik dacht dat je vandaag vroeg erin ging?
Ach...ik hoop dat 'ie een borrel opheeftquote:Op maandag 10 december 2007 03:17 schreef bright_side_of_life_ het volgende:
[..]
Mooi of niet mooi ...... Je zag zojuist toch ook dat die amateur RCO z'n orientatie helemaal kwijt was. Hij kon het bankstel (met Brian en Amanda) niet vinden ...........
Amanda wees er al naar, zo van, kijk wat die camera dom doet...quote:Op maandag 10 december 2007 03:17 schreef bright_side_of_life_ het volgende:
[..]
Mooi of niet mooi ...... Je zag zojuist toch ook dat die amateur RCO z'n orientatie helemaal kwijt was. Hij kon het bankstel (met Brian en Amanda) niet vinden ...........
Ja, dat had ze heel goed in de gaten. Kun je nagaan hoeveel de bewoners dus toch op de cam's letten. Van Japio wisten we het - als een act. Van Brian wisten we het - uit achterdocht.quote:Op maandag 10 december 2007 03:19 schreef Kinga het volgende:
[..]
Amanda wees er al naar, zo van, kijk wat die camera dom doet...
Ik zie niet waar het naar toe gaat. Waarom maken beiden herhaaldelijk opmerkingen alsof zij zouden winnen. Dat script ligt kennelijk opzettelijk bij diegene die winst echt het allerminst verdienen.quote:Op maandag 10 december 2007 03:32 schreef bright_side_of_life_ het volgende:
Script ???? Brian leest voor uit De Party : "De Kooi bestaat nu 16 maanden ( fout volgens Brian, 15 maanden ) en gaat binnenkort ophouden te bestaan" ........
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En dat juist op de dag dat De Telegraaf weet te melden dat DGK nog een tijdje doorgaat.
Zie http://www.telegraaf.nl/p(...)ng_niet_over___.html
hahaquote:Op maandag 10 december 2007 03:33 schreef bright_side_of_life_ het volgende:
[..]
Japio ......
[ afbeelding ]
Met script doelde ik in dit geval op het 'in opdracht' weerleggen van het moment van stoppen van DGK, zoals dat in de Party werd genoemd.quote:Op maandag 10 december 2007 03:36 schreef tipsch het volgende:
[..]
Ik zie niet waar het naar toe gaat. Waarom maken beiden herhaaldelijk opmerkingen alsof zij zouden winnen. Dat script ligt kennelijk opzettelijk bij diegene die winst echt het allerminst verdienen.
en de perfecte tijd daarvoor is 3:40 ???quote:Op maandag 10 december 2007 03:38 schreef bright_side_of_life_ het volgende:
[..]
Met script doelde ik in dit geval op het 'in opdracht' weerleggen van het moment van stoppen van DGK, zoals dat in de Party werd genoemd.
Ja, dat deel begrijp ik. Maar bij dat fakeinterview van Brian laatst sprak hij ook in winst euforische taal. Wat is het doel daarvan.. Nou ja..quote:Op maandag 10 december 2007 03:38 schreef bright_side_of_life_ het volgende:
[..]
Met script doelde ik in dit geval op het 'in opdracht' weerleggen van het moment van stoppen van DGK, zoals dat in de Party werd genoemd.
Knippen-en-plakken en heel bruikbaar in de uitzending van 4+ dagen ....... Tijdstip is transparant.quote:Op maandag 10 december 2007 03:40 schreef Guuskeee het volgende:
[..]
en de perfecte tijd daarvoor is 3:40 ???
Winst euforische taal van Brian = Briantilliaans ....... Geen touw aan vast te knopen.quote:Op maandag 10 december 2007 03:41 schreef tipsch het volgende:
[..]
Ja, dat deel begrijp ik. Maar bij dat fakeinterview van Brian laatst sprak hij ook in winst euforische taal. Wat is het doel daarvan.. Nou ja..
quote:Op maandag 10 december 2007 03:47 schreef mootie het volgende:
(niet teruggelezen) Is het jullie ook opgevallen dat Brian zijn zender UIT HET LAATJE VAN ZIJN NACHTKASTJE haalde?
Neen, is dat ernstig? Los van het feit dat die rat wel erg veel tijd zonder zender met Amanda krijgt.quote:Op maandag 10 december 2007 03:47 schreef mootie het volgende:
(niet teruggelezen) Is het jullie ook opgevallen dat Brian zijn zender UIT HET LAATJE VAN ZIJN NACHTKASTJE haalde?
Nogal, er zitten zenderbakjes boven de hoofdkussens, zodat ze hoorbaar zijn. Maar blijkbaar hoeft Brian dat niet.quote:Op maandag 10 december 2007 03:49 schreef tipsch het volgende:
[..]
Neen, is dat ernstig? Los van het feit dat die rat wel erg veel tijd zonder zender met Amanda krijgt.
Precies, fucking gescript door Flensquote:Op maandag 10 december 2007 03:40 schreef bright_side_of_life_ het volgende:
Dit hele Brian-Amanda moment komt mij omwaarschijnlijk voor. Normaal gaan ze altijd om 23:00 pitten en maken helemaal geen TV-show in de nacht (behalve sex).
[ afbeelding ]
Ja dus, ook hier is die kut-Flens weer aan het verzakenquote:Op maandag 10 december 2007 04:17 schreef mootie het volgende:
[..]
Nogal, er zitten zenderbakjes boven de hoofdkussens, zodat ze hoorbaar zijn. Maar blijkbaar hoeft Brian dat niet.
Brian en Amanda mochten opdraven voor een pretrpakket met de RCO. In het 'hokje' zitten ze collectief klaar te komen van plezier ........ Zelfs op de streams was het hilarisch.quote:Op maandag 10 december 2007 04:17 schreef DGK_Tegengas het volgende:
Ik vind het vreemd, dat Amanda en Brian die volgens mij nog nooit om 0400 uur
's nachts op twee streams te zien waren, nu opeens tussen 0230 en 0400 uur
alleen op stream 1 en 2 te zien zijn. Ik verbaas me hierover.
Geen denken aan. Flens heeft een vrij weekend en de techneuten in 'het hokje' zijn bezig een stagiere uit te wonen ....... Ze mag op alle knopjes drukken en ziet overal een joystick in .......quote:Op maandag 10 december 2007 04:18 schreef DGK_Tegengas het volgende:
[..]
Precies, fucking gescript door Flens![]()
![]()
De uitslag is "De Rijn bij Lobith" +10 ..........quote:Op maandag 10 december 2007 04:25 schreef DGK_Tegengas het volgende:
Ga er vandoor, mooi geweest voor vanavond. Welterusten.
Ben wel heel benieuwd naar de uitslag PoPoll komende week .....
Ik wil niet weten hoe het daar ruiktquote:Op maandag 10 december 2007 06:47 schreef bright_side_of_life_ het volgende:
En Japio stort zichzelf terug in bed .....
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Is jouw bron de Telegraaf?quote:Op maandag 10 december 2007 08:37 schreef Adothehague het volgende:
Volgens mijn bron komt vanavond om 21:00 uur de nieuwe bewoner
waar hebben we dat nu weer aan verdiendquote:
Welk placebo-effect?quote:Op maandag 10 december 2007 09:41 schreef beequeen het volgende:
Goeiemorgen, nog meer mensen hier last van het placebo-effect? Pfffff, die COS was niet om door te komen.
Bedankt IkWeetNiets.
De vorige COS ging over het reiki gedoe van Lieke en Selène en vervolgens ging het over het effect daarvan om zo bij het onderwerp placebo te belanden.quote:
Aha. Soms loont het om voorgaande COS-sen níet door te lezenquote:Op maandag 10 december 2007 09:48 schreef beequeen het volgende:
De vorige COS ging over het reiki gedoe van Lieke en Selène en vervolgens ging het over het effect daarvan om zo bij het onderwerp placebo te belanden.
Ik heb geen idee maar PoekieRoekie is al druk bezig zo te zien.quote:Op maandag 10 december 2007 09:50 schreef Copycat het volgende:
Wat staat er vandaag voor spannends op het program?
Yep, Huub heeft volgens mij een megakater maar is wel als enige uit bed.quote:Op maandag 10 december 2007 09:54 schreef blomst het volgende:
Ligt iedereen nog op Huub na nog in bed?
Gek, dat heb ik nou bij Lieke, dat hekel krijgen aan iemand. Maanden lang in elkaar worden getimmerd door Brain, en de eerste beste keer dat de rat met wormvormig aanhangsel lief is naar slieko, overweegt ze serieus een pact met hen.quote:Op maandag 10 december 2007 09:49 schreef riri het volgende:
Ik begin gewoon een hekel aan Huub te krijgen (Wie had dat ooit gedacht)....tis zo'n kind....alles draait om hem.
Hij zit zichzelf met alles zo de hemel in te praten....tegen Brian en Amanda doet ie niks....maandenlang niets gedaan tegen die twee...
Gewoon weer lekker gaan drinken Huub...duurt het niet lang meer voor je thuis zit.
Alles hebben we al tig maal gezien...elke slok,elk wangeluid,al het schelden...maar groeien in het spel...ho maar.
Alleen puberaal onvolwassen gedrag vertonen....
Hersenen laten werken...ho maar
Straks alleen maar weer beelden van scheldend en tierend onderuit op de bank liggen....we hebben het allemaal al zo vaak gezien.
En Brian...die hoeft niets te doen...die lacht in zijn vuistje hoe Huub zich van Lieke verwijderd....Huub wordt meer en meer een makkelijkere prooi voor hem
Tuurlijk. Een nachtelijke tosti! Daar kunnen ze in de televisieuitzendingen een week op teren!quote:Op maandag 10 december 2007 10:01 schreef beequeen het volgende:
Amanda en Brian mogen uitslapen omdat ze vannacht TV hebben gemaakt?![]()
[ afbeelding ]
Geen idee, ik las dat ze vannacht hun bed uit zijn gegaan om te eten en op de bank hebben zitten kletsen, vaag dus.quote:Op maandag 10 december 2007 10:00 schreef Ziet het volgende:
mogûh allemaal![]()
wat was dat nou voor raars vannacht?
met amanda en brian?
http://goudenkooi.headliner.nl/headliner.php?c=nl&id=437&abbr=hlredactiequote:Op maandag 10 december 2007 10:03 schreef beequeen het volgende:
[..]
Geen idee, ik las dat ze vannacht hun bed uit zijn gegaan om te eten en op de bank hebben zitten kletsen, vaag dus.
Aangemoedigd door de FEBO, die Huub en Jaap aanmoedigd om maar vooral leuke TV momentjes te scoren en Brian en Amanda zoveel mogelijk met rust te laten, en Brian en Amanda vooral zegt het lekker rustig aan te doen. Heb je een beetje stress Brian? We zorgen voor oneindige CP's en lekker veel uitjes buiten de deur. Amanda houden we wel rustig met flink wat kapsters, visagisten en kleding.quote:Op maandag 10 december 2007 09:57 schreef Inukshuk het volgende:
[..]
Gek, dat heb ik nou bij Lieke, dat hekel krijgen aan iemand. Maanden lang in elkaar worden getimmerd door Brain, en de eerste beste keer dat de rat met wormvormig aanhangsel lief is naar slieko, overweegt ze serieus een pact met hen.
Thanxquote:Op maandag 10 december 2007 10:08 schreef Lobasca het volgende:
[..]
http://goudenkooi.headliner.nl/headliner.php?c=nl&id=437&abbr=hlredactie
Dat is een geinig doorkijkjequote:Op maandag 10 december 2007 10:08 schreef Lobasca het volgende:
[..]
http://goudenkooi.headliner.nl/headliner.php?c=nl&id=437&abbr=hlredactie
Dat is ook wat ik eruit haalquote:Op maandag 10 december 2007 10:13 schreef blomst het volgende:
Amanda begint de laatste tijd wel vaak over trouwen, zou achter nu haar en Brian proberen over te halen om te trouwen in de kooi?
Ja dat is zo triest he!quote:Op maandag 10 december 2007 10:13 schreef blomst het volgende:
Amanda begint de laatste tijd wel vaak over trouwen, zou achter nu haar en Brian proberen over te halen om te trouwen in de kooi?
vanaf wanneer moet ik kijken. Ik kan echt zo lang niet naar die 2 luisteren.quote:Op maandag 10 december 2007 10:14 schreef beequeen het volgende:
[..]
Thanx![]()
Dit is toch echt de limit, het hele verhaal nog een keer, wat een prutsers in het hokje, Brian en Amanda voeren braaf hun toneelstukje op.
Ik weet dat het even doorbijten is maar dat stukje is het leukst als je het helemaal bekijktquote:Op maandag 10 december 2007 10:21 schreef itsme het volgende:
[..]
vanaf wanneer moet ik kijken. Ik kan echt zo lang niet naar die 2 luisteren.
Doe geen moeite, het gaat nergens over. Een groot toneelstuk over trouwen.quote:Op maandag 10 december 2007 10:21 schreef itsme het volgende:
[..]
vanaf wanneer moet ik kijken. Ik kan echt zo lang niet naar die 2 luisteren.
ik vind het juist wel leuk om te horen en zien. Streams is toch niks anders als meekijken met de regie, daar hoort dus ook bij dat er mensen in opleiding zijn. Mij stoort dat niks, hoeveel mensen kijken er nu 's nachts naar de streams.quote:Op maandag 10 december 2007 10:14 schreef beequeen het volgende:
[..]
Thanx![]()
Dit is toch echt de limit, het hele verhaal nog een keer, wat een prutsers in het hokje, Brian en Amanda voeren braaf hun toneelstukje op.
Ach, ik denk dat Lieke maar wat graag in de kont kruipt van een ieder die maar wil, in de hoop zo te mogen blijven. Ze moet toch ergens aanvoelen dat haar plaats in de kooi ondergeschikt is aan de rest van de spelers. Lieke alleen is nog minder leuk om naar te kijken dan het ballen-tellen-met-hand-in-pocket-spel van Dennis. Zelfs Nadia wist kijkers meer te boeien met haar tangwerk dan Lieke ooit zou doen in een drievoudige salto op Friesm of bungy jumpen uit de fitness ruimte.quote:Op maandag 10 december 2007 10:13 schreef Kaleddis het volgende:
[..]
Aangemoedigd door de FEBO, die Huub en Jaap aanmoedigd om maar vooral leuke TV momentjes te scoren en Brian en Amanda zoveel mogelijk met rust te laten, en Brian en Amanda vooral zegt het lekker rustig aan te doen. Heb je een beetje stress Brian? We zorgen voor oneindige CP's en lekker veel uitjes buiten de deur. Amanda houden we wel rustig met flink wat kapsters, visagisten en kleding.
Klotefebo
Dat begrijp ik wel maar het was nu zo overduidelijk dat ik er echt om moest lachen.quote:Op maandag 10 december 2007 10:31 schreef 2live het volgende:
En dat er af en toe gesprekken opnieuw moeten is niks nieuws dat zie je overdag ook wel eens.
Ok nog een keer.... HIJ MAG NIETS DOEN TEGEN AMANDA EN BRIAN... zo sorry voor de caps.quote:Op maandag 10 december 2007 09:49 schreef riri het volgende:
Ik begin gewoon een hekel aan Huub te krijgen (Wie had dat ooit gedacht)....tis zo'n kind....alles draait om hem.
Hij zit zichzelf met alles zo de hemel in te praten....tegen Brian en Amanda doet ie niks....maandenlang niets gedaan tegen die twee...
Gewoon weer lekker gaan drinken Huub...duurt het niet lang meer voor je thuis zit.
Alles hebben we al tig maal gezien...elke slok,elk wangeluid,al het schelden...maar groeien in het spel...ho maar.
Alleen puberaal onvolwassen gedrag vertonen....
Hersenen laten werken...ho maar
Straks alleen maar weer beelden van scheldend en tierend onderuit op de bank liggen....we hebben het allemaal al zo vaak gezien.
En Brian...die hoeft niets te doen...die lacht in zijn vuistje hoe Huub zich van Lieke verwijderd....Huub wordt meer en meer een makkelijkere prooi voor hem
quote:10:22 - In het verleden behaalde resultaten...
“Je voelt je nu wel goed, nu het echt uit is?”, vraagt Palma aan de Oldenzaler. “Ik bemoei me er maar niet mee, want morgen jullie toch weer samen in bed”, gaat het hoofd huishouding verder. “Ja”, antwoordt Huub kortaf. Gaat Palma uit van het verleden of beschikt ze over een glazenbol?
Oke.quote:Op maandag 10 december 2007 10:32 schreef beequeen het volgende:
[..]
Dat begrijp ik wel maar het was nu zo overduidelijk dat ik er echt om moest lachen.
Ik denk dat Brian The Secret toepast..quote:Op maandag 10 december 2007 03:41 schreef tipsch het volgende:
[..]
Ja, dat deel begrijp ik. Maar bij dat fakeinterview van Brian laatst sprak hij ook in winst euforische taal. Wat is het doel daarvan.. Nou ja..
Ik denk eerder dat dat gezever van Lieke enn Huub uitgemolken gaat worden.quote:Op maandag 10 december 2007 10:02 schreef Copycat het volgende:
[..]
Tuurlijk. Een nachtelijke tosti! Daar kunnen ze in de televisieuitzendingen een week op teren!
En wat is het geheim van The Secret?quote:Op maandag 10 december 2007 10:41 schreef Katewalker het volgende:
Ik denk dat Brian The Secret toepast..Een paar maanden geleden heeft Huub van een fan het boek The Secret gekregen en Brian wilde dat boek heel graag lezen..hij had er al over gehoord..hij mocht het lenen van Huub..( hij wilde ook heel graag de film zien) Brian gaf het boek ook aan Amanda, zo mocht het doorkijken maar moest er wel voorzichtig mee zijn omdat hij het had geleend van Huub.
Hij heeft het er verder niet meer over gehad maar ik merk aan zijn uitspraken en manier van doen dat hij wel degelijk de les van The Secret toepast.![]()
Goedemorgen..
Ik heb het boek niet gelezen waar gaat het dan over./ en wat is de les?quote:Op maandag 10 december 2007 10:41 schreef Katewalker het volgende:
[..]
Ik denk dat Brian The Secret toepast..Een paar maanden geleden heeft Huub van een fan het boek The Secret gekregen en Brian wilde dat boek heel graag lezen..hij had er al over gehoord..hij mocht het lenen van Huub..( hij wilde ook heel graag de film zien) Brian gaf het boek ook aan Amanda, zo mocht het doorkijken maar moest er wel voorzichtig mee zijn omdat hij het had geleend van Huub.
Hij heeft het er verder niet meer over gehad maar ik merk aan zijn uitspraken en manier van doen dat hij wel degelijk de les van The Secret toepast.![]()
Goedemorgen..
Dan ben ik benieuwd of ze in gemeenschap van goederen trouwen, dan zou imho hun stem ook als 1 moeten gaan geleden vanaf het moment dat ze getrouwd zijn.quote:Op maandag 10 december 2007 10:20 schreef diedirk het volgende:
[..]
Ja dat is zo triest he!
He ze willen gewoon echt een soap worden en daar hoort schijnbaar huwelijk bij..
Eerder probeerde ze het al bij Jaap ook Huub wilde, lieke echter niet.
En ook bij nadia is er sprake van geweest.
Amadnda wilde eerst niet maar voor geld is natuurlijk alles te koop .
En vergeet een ding niet met een huwelijk is de winnaar Brian natuurlijk weer verzekerd van enkele maanden luieren
Vertel, ik ken het boek niet.quote:Op maandag 10 december 2007 10:41 schreef Katewalker het volgende:
Goedemorgen..
Op You Tube staat het niet. Misschien verzint José het omdat ze het schandalig vond wat ze deed, ze noemde Saskia aso.quote:Op maandag 10 december 2007 10:48 schreef kit2u het volgende:
waar is dat filmpje dan van saskia?
Een "big hit' hier in North America, Volgens mij gaat het erom dat wat jij gelooft, daar ga je naar handelen en komt uit. Dus Brian gelooft dat Hij DGK wint, en gaat hier naar handelen. (heel beknopt samengevat)quote:
ff googlen en je weet het..quote:Op maandag 10 december 2007 10:42 schreef Copycat het volgende:
[..]
En wat is het geheim van The Secret?
Ik snap echt niet waarom Huub nog steeds zo achter Lieke aan loopt elke keer. Laat d'r gewoon lekker...quote:Op maandag 10 december 2007 10:48 schreef beequeen het volgende:
Huub gaat naar Lieke toe en zegt dat ze moet stoppen met die vage reikishit, zeker als ze gedronken heeft. Hij maakt zich zorgen.
Natuurlijk wil Lieke niet met hem praten.
Ik heb er wel een cap van gezien.quote:Op maandag 10 december 2007 10:49 schreef beequeen het volgende:
[..]
Op You Tube staat het niet. Misschien verzint José het omdat ze het schandalig vond wat ze deed, ze noemde Saskia aso.
Aha, thanx , daar lijkt het idd op. Wat leuk dat je meepost vanuit N.A.quote:Op maandag 10 december 2007 10:50 schreef Inukshuk het volgende:
[..]
Een "big hit' hier in North America, Volgens mij gaat het erom dat wat jij gelooft, daar ga je naar handelen en komt uit. Dus Brian gelooft dat Hij DGK wint, en gaat hier naar handelen. (heel beknopt samengevat)
Meer lurken dan postenquote:Op maandag 10 december 2007 10:52 schreef beequeen het volgende:
[..]
Aha, thanx , daar lijkt het idd op. Wat leuk dat je meepost vanuit N.A.
Op FOK?quote:
Ja, die heb ik ook gezien. Alleen had ze wel ondergoed aan. We vroegen ons nog af of ze een piemol had of dat het maandverband was...quote:
quote:Op maandag 10 december 2007 10:57 schreef Kaleddis het volgende:
[..]
Ja, die heb ik ook gezien. Alleen had ze wel ondergoed aan. We vroegen ons nog af of ze een piemol had of dat het maandverband was...
Dat doet hij altijd als hij in een bepaalde euforische stemming komt...dat ziet hij al die bergen geld voor zich en weet hij zich geen houding te geven...dan laat ie de echte Brian zien...gek op geld en zo pichiri als watquote:Op maandag 10 december 2007 10:38 schreef 2live het volgende:
[..]
Oke.![]()
Ik vind Brian overigens zo irritant als hij zo verwijfd ligt te lachen en met dat piepstemmetje praat.
Hoorde haar vanmorgen zeggen dat ze een hernia heeft en dat ze waarschijnlijk geopereerd moet worden.quote:Op maandag 10 december 2007 11:03 schreef petraa het volgende:
Palma gaat niet naar de 8 uurs dag van Huub ivm haar rug.
voila;quote:
quote:
Man je kunt je eerste graad al behalen in 1 dag. Kennen van symbolen ...quote:Op maandag 10 december 2007 10:51 schreef 2live het volgende:
Hoezo, kun je zelf Reiki toepassen als je zelf 1 les hebt gehad?
Die zijn veel te goedgelovig...quote:Op maandag 10 december 2007 10:42 schreef petraa het volgende:Nee die zus van Lieke dan, Amanda meent het allemaal serieus zit niets achter!
Komen die uit een ei.
Melissa rukte dat kussentje ook van haar af zo te zienquote:Op maandag 10 december 2007 11:18 schreef itsme het volgende:
Jezus je gaat toch niet zo op de foto. TV . met een dik maandverband in je slip?![]()
whahahaquote:Op maandag 10 december 2007 11:21 schreef pullup het volgende:
[..]
Melissa rukte dat kussentje ook van haar af zo te zien
Luc heeft een interview en Jaap geen ideequote:Op maandag 10 december 2007 11:32 schreef fredfik het volgende:
waar zijn luc en jaap
Inderdaad, de huishouding is er weer, dus dan kan ze daar weer tegenaan praten/klagen/zeurenquote:Op maandag 10 december 2007 11:35 schreef Clank het volgende:
Ach Lieke had haar gal over Huub nog niet tegen Herma gespuwd.. dus doet ze dat nu even. Herma praat met haar mee.
Ach ja, ze moet wat in het huis. Verder heeft zo ook geen verhaallijnen uitstaan. De eerst volgende logische stap is dan ook dat ze de overstap maakt naar Brian en Amanda.quote:Op maandag 10 december 2007 11:37 schreef Katewalker het volgende:
Lieke blijft maar in haar boosheid hangen..lijkt wel of ze dat lekker vind ofzo...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |