Het laatste avondmaal was een echte tegenvaller volgens yvonne:
Review restaurant ‘Het Laatste Avondmaal’
Sterren: (0)
Door: yvonne
Samen met onze recensent ben ik vorige week ingegaan op een uitnodiging van restaurant Het Laatste Avondmaal. Geheel volgens traditie werd een uit steen gehouwen invitatie bij het hoofdkantoor van FOK! afgeleverd. FOK! zou FOK! niet zijn als we niet even een kijkje gingen nemen.
Review
De eerste indruk van Restaurant Het Laatste Avondmaal te Nazareth wanneer je binnenstapt, wordt bepaald door de sfeer in het restaurant. De verlichting wordt geregeld door honderden zacht gelige lampen. Op iedere tafel staat een bosje rode rozen en de warme muren worden gesierd door klimplanten. Al met al een positieve eerste indruk.
Dat was dan ook het enige dat positief was aan het restaurant. Bij binnenkomst werden we begroet door een verkouden serveerster die niet erg blij leek om aan het werk te zijn. Zonder voetenwasservice werden we naar een tafeltje in de hoek gebracht. Hier stond een bakje water, we moesten het zelf maar doen. Na ongeveer 10 minuten hebben we zelf maar om iets te drinken en een kaart gevraagd, aangezien niemand zich om onze aanwezigheid bekommerde.
Het menu zag er goed uit, de kaart was netjes verzorgd en er was een ruim aanbod. Het was alleen jammer van de enorme spelfout op de kaart: "Het Laatste Avondmaal heed u welkom". Danny ging voor een robuuste rode wijn en ik koos voor een glas zoete, fruitige witte wijn. 2 teruggestuurde rondes wijn later kreeg ik uiteindelijk toch mijn witte wijn kóud en Danny zijn rode wijn op kamertemperatuur in plaats van andersom. Over de wijn in het algemeen valt nog te zeggen: hij smaakte wat waterig.
Na een kwartiertje kwam iemand onze bestelling opnemen. Onze bestelling:
Voorgerechten:
1 dadelsoep
1 gebroken-tarwesalade
Hoofdgerechten:
1 geroosterd lamvlees met tijm, rozemarijn en knoflook met een zoete granaatappelsaus.
1 Perzische rijst met gehakte amandelen
Toetjes:
Twee maal woestijnbrood met olie en notendip
Voorgerechten
Niet alleen de salade was gebroken, mijn culinaire hart liep hier ook een fikse deuk op. De tarwesalade had meer weg van een iets te zompige homp oud brood dan dat het op een frisse salade leek. De dadelsoep was vreemd rood en bleek achteraf groentesoepachtige tomatensoep te zijn.
Hoofdgerechten
Het lamsvlees zag eruit alsof het nog geslacht moest worden en mijn man wil me nog steeds niet kussen wegens de knoflookwalm. Ik zou het restaurant willen aanraden een kok aan te nemen die wel met pannen om kan gaan. De Perzische rijst was prima klaargemaakt, ware het niet dat de amandelen meegekookt waren. Hierdoor waren de amandelen papperig geworden. Geen aanraders tussen de hoofdgerechten dus.
Toetjes
We hadden beiden het woestijnbrood. Nu zou je verwachten dat hier niet veel aan te verpesten valt. Toch hebben ze het voor elkaar gekregen. Het woestijnbrood smaakte alsof het uitgekakt was door een kameel en de notendip was lichtelijk wit uitgeslagen.
Conclusie
Wij hebben besloten dit restaurant geen sterren te geven. Het eten en de service was van dusdanig slechte kwaliteit, dat we het niet over ons culinaire hart konden verkrijgen dit restaurant ook maar enige rating te geven. Het feit dat Danny en ik ons beiden in plaats van over deze review de eerste 3 dagen over het toilet gebogen hebben, draagt hier ook duidelijk aan bij.
Volgens de Keuringsdienst van Waarde was onze voedselvergiftiging niet zeer vreemd. In de keuken troffen ze een langharige, bebloede chef-kok aan. De kok verklaarde dat hij de gaten in zijn polsen en voeten niet goed kon afplakken tijdens het koken, en dat hij daarom zijn open wonden niet afplakte. Ook de pannen, apparatuur en kookplaten waren te smerig voor woorden.
Mocht je na deze review nog bij dit restaurant willen eten, zul je 3 maanden moeten wachten, dan wordt het restaurant herkeurd en heropend.
[ Bericht 0% gewijzigd door Janetje op 24-12-2007 22:58:39 ]
Wat mot je, vroeg ze dan en zette alsnog een slotje.
Ga toch weg gek, zeiken doe je maar in feedback.
Soms kreeg ze van alles naar haar hoofd. Cholera, tyfus en ebola.
Doe mij maar een Whoppermenu. Met cola. ©Biogarde