abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_55146842
Nieuw topic maar aangemaakt gezien ik de vorige heb beeïndigd.

Laatste 2 vragen cq reacties
quote:
Op zaterdag 8 december 2007 23:31 schreef admiraal_anaal het volgende:
Hoelang hebben bij jullie de katten zodanig aan elkaar gewend voordat ze elkaar niet meer aanvielen? En hoe hebben jullie het gedaan?

Kikker zit hier nog in een bench, komt er heel af en toe uit en dan komt Disney om de hoek kijken om even te laten zien wie de baas is
Hoe moet ik dit de 1e nachten doen?
quote:
Op zondag 9 december 2007 00:08 schreef liquid-orange het volgende:
Mijn kat heb ik met niesziekte uit het asiel gehaald. De mevrouw aldaar vertelde dat het wel over zou gaan zodra ze daar weg is, maar helaas... Ik heb pilletjes meegekregen (doxycycline), daarvan moest ze 10 dagen elke dag een half pilletje. Na deze kuur was het niezen nog niet over, dus heeft ze een andere kuur van tien dagen gehad. Deze keer moest ze een pilletje 's ochtends en een pilletjes 's avonds. Alle keren gewoon door het eten heen. Ze at ze prima op. Die pilletjes van de 2e kuur roken ook een beetje naar vanille. Ik weet de naam er niet meer van.

Maar ja, ze niest nog steeds. Het is nu anderhalf/ twee week geleden dat ze de laatste pil van de tweede kuur heeft gehad. Ik dacht even te moeten wachten, dat het wel over zou gaan, maar helaas. Ik denk dat ik woensdag maar weer eens met het asiel bel, maar kunnen ze nog iets doen aan het niezen?

Het is voor haar natuurlijk ook vervelend om steeds met een volle neus rond te lopen en daarnaast hoest ze ook. Ik noem het maar een zware rokershoest. Ze gaat dan namelijk plat op de grond liggen en aan het hoesten te horen moet het van diep komen. Het klinkt net alsof ze een zware roker is.

Ik wil haar natuurlijk niet terugbrengen en een andere kat meenemen, want ze is wel een lievert. Doordat haar neusje dicht zit zit haar tongetje steeds half buiten haar bekje.

'T is wel ranzig spul dat snot van een kat. Ik veeg het gelijk weg als ze op de bank ligt, maar nu zitten er toch allemaal witte vlekken (is een rode bank). Weet iemand hoe ik die wegkrijg?
Als het opgedroogd op de vloer ligt moet je het wegkrabben. Kijk, da's dus ook een reden waarom ik hoop dat ze van het niezen afkomt. Voor haar dus, maar ook een beetje voor mij.
Allemaal lief doen tegen elkaar, niet baggeren en diegene die dit topic sluit mag proberen een orginele nieuwe OP aan te maken

Links Disney en rechts Kikker

[ Bericht 8% gewijzigd door admiraal_anaal op 09-12-2007 20:10:46 ]
  zondag 9 december 2007 @ 15:40:49 #2
105263 Litso
Interlectueel.
pi_55146893
Wat een vreemd advies van het asiel, liquid-orange. Neem je kat eens mee naar een fatsoenlijke dierenarts

En A_A, als je het vorige topic even een beetje doorleest zal je zien dat er heel vaak zulke vragen langskomen. Het komt er voornamelijk op neer dat je gewoon rustig moet afwachten (toch minstens een week of 2) en niet teveel ingrijpen. Katten moeten hun plekje in de hiërarchie even bepalen, en dat kunnen ze zelf het beste. Schikken ze zich na 2 weken nog steeds niet naar hun positie kan je misschien wat anders proberen.
"Dat is echt ontzettend zielig" ©
  zondag 9 december 2007 @ 15:48:06 #3
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_55147022
Liquid-orange, ik zou naar de dierenarts gaan met die kat!
Heb ik gelijk een tvp
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
  zondag 9 december 2007 @ 15:55:53 #4
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_55147164
quote:
Op zondag 9 december 2007 15:48 schreef MissBliss het volgende:
Liquid-orange, ik zou naar de dierenarts gaan met die kat!
Heb ik gelijk een tvp
Dat dus
I'm the patron saint of the denial.
With an angel face and a taste for suicidal.
pi_55147852
Waar zijn de foto's van Kikker?!
I will take the sun in my mouth
pi_55149708
Ik gaf toch al een link vol met info over hoe je met een nieuwkomer moest omgaan
  zondag 9 december 2007 @ 18:14:52 #7
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_55150249
Dit is een stel hier je kattenvragen topic?
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_55150420
quote:
Op zondag 9 december 2007 18:14 schreef Harajuku. het volgende:
Nee, dit is versier hier chickies voor admiraal anaal.

Heb je soms interesse?
  zondag 9 december 2007 @ 18:24:10 #9
105263 Litso
Interlectueel.
pi_55150440
quote:
Op zondag 9 december 2007 18:14 schreef Harajuku. het volgende:
Volgens mij wel, al heb ik het idee dat mensen het als een veredelde SC beginnen te zien
pi_55150913
quote:
Op zondag 9 december 2007 18:24 schreef Litso het volgende:

[..]

Volgens mij wel, al heb ik het idee dat mensen het als een veredelde SC beginnen te zien
Niet zo slowchatten, laatste waarschuwing

Mijn kat heb ik nog altijd niet aan de krabpaal of krabplank gekregen , ook niet met loktstof en snoepjes. Eigenwijs mormel, typisch vrouwengedrag

pi_55154120
quote:
Op zondag 9 december 2007 18:52 schreef SolidasRock het volgende:

Mijn kat heb ik nog altijd niet aan de krabpaal of krabplank gekregen , ook niet met loktstof en snoepjes. Eigenwijs mormel, typisch vrouwengedrag

dat lukt hiet ook niet zo goed, maar we hebben haar het krabben aan het behang wél afgeleerd
pi_55161732
quote:
Op zondag 9 december 2007 21:13 schreef freecell het volgende:

[..]

dat lukt hiet ook niet zo goed, maar we hebben haar het krabben aan het behang wél afgeleerd
Dat doet ze gelukkig niet.
  maandag 10 december 2007 @ 05:41:51 #13
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_55161748
Je kan spul kopen bij de dierenwinkel wat ze erg lekker vinden ruiken. Ik weet ff niet meer hoe het heet. Dat druppel je op de plek waar je wil dat ze hun nagels scherpen.
►►►https://www.twitch.tv/tonjatekenshow ◄◄◄◄
  maandag 10 december 2007 @ 10:27:10 #14
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_55163873
Catnip. .
  maandag 10 december 2007 @ 11:16:00 #15
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_55164863
Nou... vooralsnog werkt de Ecodor spray hier niet als DE oplossing, maar het gaat de kattenzeikgeur wel goed tegen!

Gisteren ging Janus met zijn dikke kont pontificaal in het spulletje zitten toen ik dat hoekje bij het raam net ingespoten had.

Tsja... we willen hem eigenlijk geen van beide kwijt, stinkie zei al 'als het alleen dat plekje is', maar ja... dan kan ik dus nooit meer gordijnen ophangen.
Even afwachten dus.
Het kan idd ook nog zijn dat hij toch veranderingen merkt mbt de baby die er aan komt dus we wachten het sowieso nog wel even af.
pi_55180615
quote:
Op maandag 10 december 2007 05:41 schreef tonja het volgende:
Je kan spul kopen bij de dierenwinkel wat ze erg lekker vinden ruiken. Ik weet ff niet meer hoe het heet. Dat druppel je op de plek waar je wil dat ze hun nagels scherpen.
Lokstof, dat heb ik al gedaan en werkt dus niet.
quote:
Op zondag 9 december 2007 18:52 schreef SolidasRock het volgende:

[..]

[ Bericht 40% gewijzigd door #ANONIEM op 10-12-2007 22:57:29 ]
pi_55180665
Ik zit te twijfelen over het wel of niet nemen van een tweede kat.

We hebben onze kat Eros nu sinds februari. Hij komt uit het asiel, er was niets over hem bekend want hij was gevonden naast de weg. Na een begin met niesziekte is hij weer beter geworden en sindsdien een enorm lieve knuffelkater die geen vlieg kwaad doet en het liefst de hele avond bij iemand op schoot ligt te snurken. Hij is trouwens 3,5 jaar oud. De laatste tijd ben ik echter wat vaker weg (niet elke dag de hele dag hoor..), en als we dan 's avonds zo rond 18.00 allebei weer thuiskomen is hij zo uitgelaten dat we er weer zijn dat we ons nu wat schuldig voelen over het feit dat hij soms heel dagen alleen thuis is, en denken we er dus aan een tweede kat in huis te nemen.

Maar.. denk ik nu niet teveel voor mijn kat? Misschien vindt hij het wel prima in z'n uppie? Misschien kan hij helemaal niet goed overweg met andere katten? (In het asiel heeft hij maar zo kort gezeten dat ze dat daar niet in konden schatten namelijk). Misschien is het wel heel gemeen om in ZIJN territorium een nieuw dier neer te planten?

Wat zijn jullie ervaringen met het in huis nemen van een nieuwe kat? Zou het dan een kitten moeten zijn om dat territorium-idee wat minder dreigend te maken? Of juist een vrouwtje? Of misschien wel een mannetje?
  maandag 10 december 2007 @ 22:59:58 #19
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_55180711
Nou, het gezeik heeft hier inmiddels een hoogtepunt, of beter dieptepunt, bereikt.

Janus komt net binnen, dus ik roep hem, hij springt op tafel en voor ik door heb wat er gebeurt staat hij gewoon tegen mij aan te zeiken.
Dus ik heb hem een klap verkocht (uit reflex, en niet geheel onterecht) waarna hij weer naar buiten stoof.
Maar hij stond 2 tellen later wel weer heel zielig te mekkeren dus ik heb hem toch maar binnen gehaald en even gekroeld.

Ik vind het zo naar... en dit is eigenlijk ook echt wel de druppel. Waarom zeikt een kat tegen zijn baasje aan?

stinkie en ik hopen eigenlijk dat het te maken heeft met de aanstaande bevalling, dat hij op de een of andere manier toch iets oppikt van mijn hormonen, dus we geven hem toch nog wel tot net daarna, maar dan moet het wel heel rap afgelopen zijn, want dit wordt toch echt te gek.

Iig ga ik morgen toch maar de dierenarts bellen om nog een keer uit te sluiten dat het iets lichamelijks is, maar gezien de straal die eruit kwam lijkt me dat niet. Dit leek niet op een poes die moeite had met plassen...

Bah... onze lieve rooie sukkel, waarom moet het nou zo...
pi_55180843
Niet om je te ontmoedigen, maar in het asiel waar wij onze kat vandaan hebben zat een hele mooie lieve kat die was gaan sproeien sinds zijn baasje zwanger was en daar ook niet meer mee op is gehouden . In het asiel heeft hij nooit meer gesproeid.

Ik hoop voor je dat Janus er snel mee kapt hoor! Ik weet hoe het is, maar dan met de vrouwtjeskatvariant, en je kan er soms echt wanhopig van worden.
Wel blijven bedenken dat zo'n dier het echt niet doet om jou te pesten en dat er inderdaad meestal grote stress achter zit. En wat bij ons goed hielp tegen geurtjes was azijn over de schoongemaakte plekken heen sprenkelen. Onze poes wilde dan niet eens meer bij dat plekje in de buurt komen.
  maandag 10 december 2007 @ 23:08:32 #21
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_55180937
Thanks voor je reactie.
Ik hou daar ook stiekem wel een klein beetje rekening mee hoor... het kan gebeuren dat hij daar gewoon echt door van slag is.
In principe zou hij wrsch zo naar mijn schoonouders kunnen, maar ja... die zitten op een flat met een nogal enthousiaste Golden Retriever, dus of dat nou de oplossing zal zijn...

Nou ja goed, nog even afwachten dus, en maar hopen dat het de komende weken een klein beetje mee gaat vallen. En dat de baby maar gewoon snel komt.
pi_55181045
Had je nog ideeën over mijn tweede kat vraagstuk, toevallig heel misschien?
  maandag 10 december 2007 @ 23:39:42 #23
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_55181716
Oh sorry, ik had jouw post helemaal niet gezien omdat we bijna tegelijk postten.

Wij hebben het dus wel gedaan omdat we het zielig vonden voor de ene die overbleef toen de ander doodgereden werd.
We hebben toen een kitten genomen (de rooie kater dus) en achteraf gezien hadden we beter een wat oudere kat kunnen nemen want Mowgli werd echt gek van die kleine stuiterbal.

Of het wel of niet kan... dat is een kwestie van uitproberen. Ik denk dat je mss met het asiel nog wel een regeling zou kunnen treffen dat je het een paar weken aan mag kijken en dat de andere kat anders terug mag als het niet werkt.

Ik zou het geloof ik wel doen, een beetje 'aanspraak' is natuurlijk nooit weg voor een kat.
pi_55182694
Als ik Poes naar buiten laat, hou ik altijd de deur open. Ze kan nog niet zo hard miauwen en krabben, en anders staat ze voor een dichte deur (ik mag hier geen kattenluikje). Maar de hele dag komen hier katten binnen lopen, spelen met haar speeltjes, eten haar drinken. Zodra Poes dat merkt, rent ze terug, en begint ze die beesten aan te vallen. Zij zijn allemaal helemaal niet vijandelijk, maar Poes valt elke kat aan die ze ziet. Is dit normaal? En hoe worden katten vriendjes?
pi_55184616
tvp
pi_55186817
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 00:19 schreef lovelyrita het volgende:
Als ik Poes naar buiten laat, hou ik altijd de deur open. Ze kan nog niet zo hard miauwen en krabben, en anders staat ze voor een dichte deur (ik mag hier geen kattenluikje). Maar de hele dag komen hier katten binnen lopen, spelen met haar speeltjes, eten haar drinken. Zodra Poes dat merkt, rent ze terug, en begint ze die beesten aan te vallen. Zij zijn allemaal helemaal niet vijandelijk, maar Poes valt elke kat aan die ze ziet. Is dit normaal? En hoe worden katten vriendjes?
Dat is niet zo raar Die andere katten lopen allemaal zomaar háár territorium binnen en jagen op háár "prooi" en zitten aan háár eten. Volgens mij zou elke kat daar kwaad van worden. Ze verdedigt haar territorium, zoals een goede kat betaamt
pi_55187092
En vindt jij dat gewoon goed dan, dat er allemaal vreemde katten binnen komen? Stel je voor dat jij je deur open zet en mensen uit de wijk komen gewoon binnen lopen, eten je kasten leeg en gaan op jouw bank tv zitten kijken. Dan stuur je ze toch ook weg?!
Kleur buiten de lijntjes.
pi_55190546
quote:
Op maandag 10 december 2007 22:59 schreef Brighteyes het volgende:
Nou, het gezeik heeft hier inmiddels een hoogtepunt, of beter dieptepunt, bereikt.

Bah... onze lieve rooie sukkel, waarom moet het nou zo...
Lucky heeft ook 1 keer tegen mij aan gesproeid, bij Lucky was het denk ik meer een foutje, hij kwam de badkamer binnen toen ik op de wc zat en *sproei*. Ik heb echt geen idee wat er met Janus is, Be Ik hoop dat het ophoudt als hij gewend is aan de nieuwe situatie mét baby
Ziggy played guitar
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
  dinsdag 11 december 2007 @ 13:38:25 #29
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_55190672
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 13:32 schreef MissBliss het volgende:

[..]

Lucky heeft ook 1 keer tegen mij aan gesproeid, bij Lucky was het denk ik meer een foutje, hij kwam de badkamer binnen toen ik op de wc zat en *sproei*. Ik heb echt geen idee wat er met Janus is, Be Ik hoop dat het ophoudt als hij gewend is aan de nieuwe situatie mét baby
Lucky kwam gewoon ff gezellig meezeiken!

Ik hoop van harte dat Janus er snel mee op houdt BE
pi_55191742
Wij hebben het ooit met een poes gehad. die ook gewoon op je plaste als je op de bank zat. en ook als je er niet zat. die heeft toen van de dierenarts homepathische druppels gehad. (vraag mij niet meer wat het was) en bij boy was het probleem het luikje van de kattenbak. Succes er in ieder geval mee hoop voor je dat hij er snel mee ophoud.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 11 december 2007 @ 22:21:11 #31
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_55203975
Jamie-update: zijn naar de DA geweest, waarschijnlijk heeft hij een vlooienallergie. En vlooien dus Dat betekent dus alledrie een portie Frontline Combo en daar consequent mee doorgaan elke 4 weken. Hij heeft ook een spuitje tegen de jeuk gekregen. Hopelijk trekt ie gauw weer een beetje bij, een kat met een halve bontjas is géén gezicht
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  woensdag 12 december 2007 @ 14:56:53 #32
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_55218003
quote:
Op woensdag 12 december 2007 14:55 schreef Brighteyes het volgende:
Nou, helaas (ja, klinkt een beetje raar) is er niks lichamelijks aan de hand bij Janus en is het dus een gedragsprobleem.
Ze heeft nog wat tips gegeven (oa. voor een tijd helemala niet meer naar buiten laten gaan en het luik ook helemaal afsluiten zodat hij weet dat hij daar niks meer van te vrezen heeft) en idd een verwijzing naar een gedragstherapeut.
Net even overlegd met stinkie en daar willen we ook zeker wel wat mee gaan doen, maar op dit moment heeft dat gewoon even echt niet heel veel zin. Ik heb er de energie niet voor om met hem heen en weer te slepen naar Zevenhuizen. Is niet heel ver weg, maar nu met die buik wil dat gewoon even niet, en voor hetzelfde geld is de baby er over 2 weken en moet je weer tijdelijk stoppen enzo.

Dus we zien het voorlopig nog maar gewoon even aan zoals het gaat en dan gaan we, als de baby er eenmaal is, wel weer verder kijken.
Het is nu redelijk overzichtelijk (op 1 plek) en als het daar nu maar even bij blijft dan is het nog wel een paar weken vol te houden.
En... vannacht was er niks! God, het lijkt wel zindelijkheidstraining bij een kind.
  zondag 16 december 2007 @ 22:29:16 #33
92409 Twinky
Little star.
pi_55323390
Pfoe, toch wel even een naar probleempje hier. Ik ben sinds dit weekend verhuisd en zit nu met Mozes op mijn kamer. Elke keer als ik hem aanraak is het zo'n statisch stroompje. Dat is niet echt prettig en ik wil ook niet dat hij mij associeert met statische electriciteit. Hoe komt dit, en wat kan ik er aan doen? Weet iemand dat?
  zondag 16 december 2007 @ 22:36:32 #34
105263 Litso
Interlectueel.
pi_55323585
quote:
Op zondag 16 december 2007 22:29 schreef Twinky het volgende:
Pfoe, toch wel even een naar probleempje hier. Ik ben sinds dit weekend verhuisd en zit nu met Mozes op mijn kamer. Elke keer als ik hem aanraak is het zo'n statisch stroompje. Dat is niet echt prettig en ik wil ook niet dat hij mij associeert met statische electriciteit. Hoe komt dit, en wat kan ik er aan doen? Weet iemand dat?
Goede vraag, mijn katten zijn ook regelmatig statisch. Ik heb niet het idee dat ze er last van hebben overigens
Het knettert wel lekker als ik ze kam
  zondag 16 december 2007 @ 22:37:31 #35
92409 Twinky
Little star.
pi_55323612
quote:
Op zondag 16 december 2007 22:36 schreef Litso het volgende:

[..]

Goede vraag, mijn katten zijn ook regelmatig statisch. Ik heb niet het idee dat ze er last van hebben overigens
Het knettert wel lekker als ik ze kam
hij trekt z'n kopje weg als ik 'm aai, dus denk niet dat hij het fijn vindt
  maandag 17 december 2007 @ 18:36:10 #36
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_55341913
Ik zat net te surfen op kittentekoop.nl (nee, ik ga geen kat erbij nemen )Toen kwam ik deze foto tegen. Een kater met een broekje?! Weet iemand waar dat voor is? Ik heb inmiddels al antwoord gekregen van de eigenaresse:
quote:
Dat is een Katerbroekje, er zit maandverband met vleugeltjes in, het is van skai, zodat de vleugeltjes goed plakken. Op deze manier kunnen "Open Katers", degene die dus nog dekkater zijn en ontzettens proeien, een uurtje gewoon door het huis en in de groep blijven. Zo raken ze niet zo afgezonderd en blijven een beetje deel uit maken van het geheel. Maar de meeste tijd brengen ze helaas in de katerkamer door, waar ze altijd met een paar zijn, maar ze blijven bij mij nooit zo lang dekkater. Ook hebben ze een buitenren, zodat ze lekker buiten kunnen.

[ Bericht 53% gewijzigd door tonja op 17-12-2007 19:44:30 (antwoord toegevoegd) ]
  maandag 17 december 2007 @ 18:38:28 #37
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_55341973
Geen idee, maar kittentekoop is een gevaarlijke site.
  maandag 17 december 2007 @ 18:41:14 #38
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_55342023
quote:
Op maandag 17 december 2007 18:38 schreef Ingetje79 het volgende:
Geen idee, maar kittentekoop is een gevaarlijke site.
Absoluut
  maandag 17 december 2007 @ 18:53:59 #39
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_55342345
Hoeveel van die zooi doen jullie in de kattenbak? De doos zei zo'n 5cm maar toen dacht ik die willen dat je gauw nieuwe koopt. .
  maandag 17 december 2007 @ 18:54:39 #40
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_55342376
quote:
Op zondag 16 december 2007 22:29 schreef Twinky het volgende:
Dat krijg je met dit weer, hmm.
  maandag 17 december 2007 @ 19:52:10 #41
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_55343739
Daar had ik ook altijd last van. Vreemd genoeg 'had' want op dit moment hebben mijn poezen en ik er geen last van. Er is verder niets aan vloerbedekking of schoeisel veranderd hier.
  maandag 17 december 2007 @ 20:23:11 #42
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_55344557
Ik kan mn haar niet eens los doen. Mên, ik kan zelfs een auto kickstarten. .
pi_55371984
Is het niet zo dat als je de verwarming aanraakt je dat statische gedoe kwijt raakt? Of is dat een fabeltje wat iemand me ooit heeft verteld en wat me altijd is bijgebleven ?
pi_55372654
quote:
Op dinsdag 18 december 2007 21:30 schreef ijsmeis het volgende:
Is het niet zo dat als je de verwarming aanraakt je dat statische gedoe kwijt raakt? Of is dat een fabeltje wat iemand me ooit heeft verteld en wat me altijd is bijgebleven ?
Ja dat is wel zo volgens mij. Je kan ook zo'n rubber livestrong bandje omhangen dan heb je er ook geen last meer van.
pi_55372868
quote:
Op dinsdag 18 december 2007 21:52 schreef tonks het volgende:

[..]

Ja dat is wel zo volgens mij. Je kan ook zo'n rubber livestrong bandje omhangen dan heb je er ook geen last meer van.
Serieus?
Oeh, die moet ik dan eens wat vaker dragen aangezien ik ook altijd van vanalles een opflikker krijg.
  dinsdag 18 december 2007 @ 22:07:10 #46
92409 Twinky
Little star.
pi_55373093
quote:
Zou mooi zijn mijn nieuwe huis heeft inderdaad centrale verwarming, dat had mijn vorige huis niet. Zou het daar aan liggen?
pi_55373422
quote:
Op dinsdag 18 december 2007 22:07 schreef Twinky het volgende:

[..]

Zou mooi zijn mijn nieuwe huis heeft inderdaad centrale verwarming, dat had mijn vorige huis niet. Zou het daar aan liggen?
Bijna zeker weten! Iets met de droogte van de lucht. Daarom hadden ze vroeger ook altijd van die bakjes water aan de verwarmings hangen.. Misschien dat die dingen echt helpen?
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  dinsdag 18 december 2007 @ 22:22:54 #48
92409 Twinky
Little star.
pi_55373621
quote:
Op dinsdag 18 december 2007 22:16 schreef Morretje het volgende:

[..]

Bijna zeker weten! Iets met de droogte van de lucht. Daarom hadden ze vroeger ook altijd van die bakjes water aan de verwarmings hangen.. Misschien dat die dingen echt helpen?
ja, die was ik van plan te halen, maar waar koop je zoiets?
pi_55373725
Weet iemand misschien wat en OF het wat betekent dat Kikker steeds onze handen aan het likken is, zodra je haar wil aanhalen (mocht het lukken om haar te aaien ) dan begint ze je handen af te likken, Disney doet en deed dit niet dus dit is nieuw voor ons...\\

Iemand enig idee?
  dinsdag 18 december 2007 @ 22:26:33 #50
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_55373742
quote:
Is het niet zo dat als je de verwarming aanraakt je dat statische gedoe kwijt raakt? Of is dat een fabeltje wat iemand me ooit heeft verteld en wat me altijd is bijgebleven [afbeelding] ?
Ik zit 5cm van een verwarming af, en raak hem vaak aan om te kijken of ie nog aanstaat. Toch krijg en geef ik van alles optaters. En mn haaaaaar . Wat een kut gevoel is dat, zeg. Vandaag zat m'n broek ook aan mn benen vast. .
  dinsdag 18 december 2007 @ 22:27:12 #51
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_55373768
quote:
Op dinsdag 18 december 2007 22:25 schreef admiraal_anaal het volgende:
Weet iemand misschien wat en OF het wat betekent dat Kikker steeds onze handen aan het likken is, zodra je haar wil aanhalen (mocht het lukken om haar te aaien [afbeelding] ) dan begint ze je handen af te likken, Disney doet en deed dit niet dus dit is nieuw voor ons...\\

Iemand enig idee?
Het wast je? Zomaar een idee, hoor. .
  dinsdag 18 december 2007 @ 22:28:06 #52
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_55373799
Ik heb vorig jaar onze versterker gemolesteerd door m'n statische vingertjes
Ik drukte op het knopje en toen knalde er direct een of andere zekering uit. Duur statisch grapje.

Kan je nagaan wat er hier met poezeneusjes en oortjes gebeurd.
pi_55373820
quote:
Op dinsdag 18 december 2007 22:27 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Het wast je? Zomaar een idee, hoor. [afbeelding].

zou je denken
Maar hoezo doet ze dit? Is daar een aanleiding voor of doen ze dat gewoon want ze laat geen kans onbenut om het te doen
  dinsdag 18 december 2007 @ 22:31:25 #54
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_55373896
quote:
Op dinsdag 18 december 2007 22:28 schreef admiraal_anaal het volgende:

[..]

[afbeelding] zou je denken [afbeelding]
Maar hoezo doet ze dit? Is daar een aanleiding voor of doen ze dat gewoon want ze laat geen kans onbenut om het te doen [afbeelding]
Jazz doet het wanneer hij me lief vindt.
pi_55379711
Ik heb 2 katjes.
Een daarvan plast continu overal buiten de bak, schijten doet die wel ALTIJD in de kattenbak. Nu is het zo dat als ik niets op mijn vloer heb liggen hij het dan gewoon naast me hoofd op me kussen doet.

Omdat ik het nu echt spuugzat ben, wil ik echt een oplossing ervoor zoeken. Ik heb het idee dat zij dat doet omdat ze me niet wakker kan krijgen.

Iemand hulpmiddelen om ervoor te zorgen dat ze gewoon weer in de bak gaat plassen? Moet ik naast een 2de kattenbak nog een 3de erbij kopen? Ik sta op het punt om haar 's nachts gewoon buiten te gooien, maar ik vind het nu te koud buiten.
Het gebeurd ook nooit op het moment dat ik wakker ben, het is altijd wanneer ik aan het slapen ben

Help me
World Wrestling Entertainment
pi_55380642
quote:
Op dinsdag 18 december 2007 22:28 schreef admiraal_anaal het volgende:

[..]

zou je denken
Maar hoezo doet ze dit? Is daar een aanleiding voor of doen ze dat gewoon want ze laat geen kans onbenut om het te doen
Je handen ruiken naar moeders buik?
Toen Miepje nog klein was deed ze dat ook, tot ze een fijn plekje had gevonden (zo onder je duim) en daar ging ze fanatiek op zitten zuigen in de hoop tot melk. Ze was zo fanatiek dat ze blauwe plekken kon maken op je buik als je sliep
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 19 december 2007 @ 10:06:04 #57
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_55381147
quote:
Op dinsdag 18 december 2007 22:25 schreef admiraal_anaal het volgende:
Weet iemand misschien wat en OF het wat betekent dat Kikker steeds onze handen aan het likken is, zodra je haar wil aanhalen (mocht het lukken om haar te aaien ) dan begint ze je handen af te likken, Disney doet en deed dit niet dus dit is nieuw voor ons...\\

Iemand enig idee?
Wassen gebeurt vaak uit genegenheid Of omdat je een zoutige smaak aan je handen hebt
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_55386244
quote:
Op dinsdag 18 december 2007 22:22 schreef Twinky het volgende:

[..]

ja, die was ik van plan te halen, maar waar koop je zoiets?
Blokker, de Hema. Dat soort winkels.
pi_55392588
Niemand die een oplossing heeft voor mijn probleem?

Ik wil weer veilig in een droge bed kunnen slapen, en omdat ik een nieuw matras ga bestellen, is het handig om het probleem nu nog op te lossen
  woensdag 19 december 2007 @ 17:31:53 #60
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_55392724
quote:
Op woensdag 19 december 2007 17:26 schreef MeneerMuis het volgende:
Niemand die een oplossing heeft voor mijn probleem?

Ik wil weer veilig in een droge bed kunnen slapen, en omdat ik een nieuw matras ga bestellen, is het handig om het probleem nu nog op te lossen
Gadver
Kun je haar 's nachts niet ergens opsluiten met een kattenbak en wat eten/drinken? Badkamer bijvoorbeeld?
En heb je al geprobeerd de bak van de kattenbak af te halen?
pi_55392733
keep off spray gebruiken. komt de kat in ieder geval niet meer in bed. Of dit het echte probleem oplost denk ik niet. Hoe oud is de kat? misschien sproeit hij als het een hij is en kan castreren nog weleens helpen.
pi_55395799
quote:
Op woensdag 19 december 2007 17:31 schreef Ingetje79 het volgende:

[..]

Gadver
Kun je haar 's nachts niet ergens opsluiten met een kattenbak en wat eten/drinken? Badkamer bijvoorbeeld?
En heb je al geprobeerd de bak van de kattenbak af te halen?
Opsluiten doe ik niet. En schijten doet ze wel in de bak, dus dat is het vreemdste

Ik heb ook het idee dat het komt omdat ze me niet wakker kan krijgen wanneer zij dat wilt. Dan gaat ze gewoon uit boosheid ergens op plassen. Op me bed is de garantie dat ik wakker wordt
pi_55395842
quote:
Op woensdag 19 december 2007 17:32 schreef ferrari_rood het volgende:
keep off spray gebruiken. komt de kat in ieder geval niet meer in bed. Of dit het echte probleem oplost denk ik niet. Hoe oud is de kat? misschien sproeit hij als het een hij is en kan castreren nog weleens helpen.
Die spray ga ik morgen even kopen

De kat is 1,5 jaar oud en het is een zij (hoewel ik altijd hij zeg). Ze is gesterilliseerd!
  woensdag 19 december 2007 @ 20:34:25 #64
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_55398111
quote:
Op woensdag 19 december 2007 19:31 schreef MeneerMuis het volgende:

[..]

Opsluiten doe ik niet. En schijten doet ze wel in de bak, dus dat is het vreemdste

Ik heb ook het idee dat het komt omdat ze me niet wakker kan krijgen wanneer zij dat wilt. Dan gaat ze gewoon uit boosheid ergens op plassen. Op me bed is de garantie dat ik wakker wordt
Hopelijk is het met het nieuwe matras over, daar zit haar luchtje nog niet in.
Wees blij dat ze DIT!!! niet doet.
  woensdag 19 december 2007 @ 20:47:53 #65
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_55398520
quote:
Op woensdag 19 december 2007 19:31 schreef MeneerMuis het volgende:

[..]

Opsluiten doe ik niet. En schijten doet ze wel in de bak, dus dat is het vreemdste [afbeelding]

Ik heb ook het idee dat het komt omdat ze me niet wakker kan krijgen wanneer zij dat wilt. Dan gaat ze gewoon uit boosheid ergens op plassen. Op me bed is de garantie dat ik wakker wordt [afbeelding]
Dat opsluiten kan nog best eens werken hoor.
pi_55408537
quote:
Op woensdag 19 december 2007 20:34 schreef Ingetje79 het volgende:

[..]

Hopelijk is het met het nieuwe matras over, daar zit haar luchtje nog niet in.
Wees blij dat ze DIT!!! niet doet.
Wel grappig

Ze slaat wel altijd met haar pootjes in me gezicht om me wakker te krijgen, net als vanochtend

Gelukkig is me bed droog gebleven
pi_55410729
Wakker gemaakt worden door neusjes en koppies en pootjes in je gezicht is zo lief
Maar hopelijk vind je snel een oplossing tegen het plassen!
pi_55428844
meneer Mozes heeft eigenlijk een trekje waar ik toch wel jullie mening over wil vragen.
Hij komt vaak naast me liggen op een kussentje, lekker knuffelen enzo. Ik aai hem heel braaf zoals hij het fijn vindt (absoluut niet in de buurt van zijn buik, verder vooral rond zijn kopje) en meneer begint rustig te spinnen. Meestal draait hij dan zo half op zijn rug (in 'aai mijn buik stand' maar dan absoluut zonder buikaaien) en dan ineens grijpt hij met zijn scherpe nageltjes mijn hand, krabt hem open en stopt dan ook meestal mijn hand in zijn bekje en bijt dan stevig door. Alles helemaal niet vriendelijk! Maar het spinnen gaat gewoon door. In het begin trok ik mijn hand gauw weg en gaf hem een tik, nu daag ik hem wel eens uit, ga dus tegen zijn pootjes aantikken, tegen zijn neusje, en dan gaat hij met zijn pootjes zwaaien en probeert me dan weer stevig te grijpen. Soms lukt het ook, dat doet zeer!
Houdt hij nou niet van (te lang) aaien of wil hij spelen maar gaat daarin iets mis? Of nog iets anders?
pi_55428901
Dat doet mijn kat ook altijd
  donderdag 20 december 2007 @ 22:47:17 #70
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_55428971
Ik herken het ook van Harry, niet echt heel agressief maar echt lekker voelt het nou ook weer niet. Ik denk dat ze zich opeens toch te kwetsbaar voelen als ze zich zo aan hun buik laten zitten.
pi_55429048
quote:
Op donderdag 20 december 2007 22:47 schreef tonja het volgende:
Ik herken het ook van Harry, niet echt heel agressief maar echt lekker voelt het nou ook weer niet. Ik denk dat ze zich opeens toch te kwetsbaar voelen als ze zich zo aan hun buik laten zitten.
ik zit juist niet aan zijn buik want dan gaat mijn hand er meteen af
het wisselt trouwens of hij zijn oren naar achter doet of niet..
  donderdag 20 december 2007 @ 22:51:23 #72
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_55429099
Ach ja, het blijven mafkezen. Stuk voor stuk
pi_55429126
quote:
Op donderdag 20 december 2007 22:51 schreef tonja het volgende:
Ach ja, het blijven mafkezen. Stuk voor stuk
ik vind het niet fijn mijn handen zien er niet uit
  donderdag 20 december 2007 @ 23:47:26 #74
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_55430720
Doet Jazz ook, de lul. gelukkig niet doorbijten maar prettig is het niet. en dan gaat ie verdomme nog kwispelen ook. .
pi_55451336
Ik heb voor een paar dagen de kat en poes van een maat van me in huis, echter zijn ze nergens meer te bekennen...

Toen ze vanochtend hier waren hebben ze zich gelijk verstopt, en hebben zich daarna niet meer laten zien. Na een uurtje maar naar mijn werk gegaan.

nadat ik weer thuis kwam schoten ze weer weg, en weer zijn ze al een paar uur verdwenen. Ik weet waar ze zitten, maar krijg ze daar niet te pakken, bang dat ik een pak slaag krijg.

De poes en de kat (zusjes) zijn ongeveer 1 jaar oud, altijd samen en binnen geweest. Ik ben ook gee onbekende, kom daar regelmatig over de vloer en zijn dan helemaal niet schuw.

Hoe lang blijft dit zo, dat ze zo zijn in een vreemde omgeving?
"Deze shit escaleert helemaal de hand uit"
  vrijdag 21 december 2007 @ 22:21:05 #76
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_55451472
De meeste katten zitten de eerste dagen ergens verstopt.
  vrijdag 21 december 2007 @ 22:22:15 #77
92409 Twinky
Little star.
pi_55451504
kan lang duren mijn kat was voordat hij bij mij kwam nog nooit ergens anders geweest dan in zijn oude huis. Duurde twee weken voordat we dichter dan anderhalve meter bij elkaar in de buurt kwamen.

niet forceren of pakken, dat maakt het alleen maar erger. Misschien helpt het om op de grond in de buurt te gaan zitten en daar gewoon je ding te doen (tv kijken, laptop op schoot, boek lezen), als ze toevallig komen kijken gewoon doorgaan met je ding, geen aandacht aan ze geven, niet aanraken, niks forceren.
Mijn ervaring met mijn kater is dus (heeft hij altijd, met iedereen) dat je pas mag aanraken/aaien als hij een kopje heeft gegeven. dat kun je op dat moment dan als leidraad gebruiken
  vrijdag 21 december 2007 @ 22:26:13 #78
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_55451584
Jazz liep hier gelijk rond alsof hij hier altijd al was. De twee blauwe russen van mijn zus hebben twee weken op zolder gezeten..
pi_55452255
quote:
Op vrijdag 21 december 2007 22:16 schreef Black_Rainbow het volgende:
Ik heb voor een paar dagen de kat en poes van een maat van me in huis, echter zijn ze nergens meer te bekennen...

Toen ze vanochtend hier waren hebben ze zich gelijk verstopt, en hebben zich daarna niet meer laten zien. Na een uurtje maar naar mijn werk gegaan.

nadat ik weer thuis kwam schoten ze weer weg, en weer zijn ze al een paar uur verdwenen. Ik weet waar ze zitten, maar krijg ze daar niet te pakken, bang dat ik een pak slaag krijg.

De poes en de kat (zusjes) zijn ongeveer 1 jaar oud, altijd samen en binnen geweest. Ik ben ook gee onbekende, kom daar regelmatig over de vloer en zijn dan helemaal niet schuw.

Hoe lang blijft dit zo, dat ze zo zijn in een vreemde omgeving?
Als je ze eten geeft, komen ze dan wel gewoon?

En pak ze inderdaad maar niet, want als je ze eenmaal hebt, wat dan? Ze moeten uiteindelijk toch echt zelf van die plek waar ze zitten komen. Je kunt ze niet dwingen, dat werkt averechts.
Komt wel goed, kan gewoon even duren .
pi_55452279
quote:
Op vrijdag 21 december 2007 22:26 schreef Harajuku. het volgende:
Jazz liep hier gelijk rond alsof hij hier altijd al was. De twee blauwe russen van mijn zus hebben twee weken op zolder gezeten..
Alledrie jonkies? (Jazz wel, dat weet ik. Maar de blauwe russen?)
  vrijdag 21 december 2007 @ 23:03:43 #81
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_55452453
quote:
Op vrijdag 21 december 2007 22:56 schreef ijsmeis het volgende:

[..]

Alledrie jonkies? (Jazz wel, dat weet ik. Maar de blauwe russen?)
yup, zullen ook zon 13 weken geweest zijn denk ik. broer en zus
pi_55453732
eentje heeft even z'n hoofd laten zien, rondje rond de tafel en weer terug in het holletje in mijn bank.

ik heb eten klaar gezet, maar ze hebben er nog geen aandacht voor. ik wacht wel af,
"Deze shit escaleert helemaal de hand uit"
pi_55460598
Onze haarbal Doortje heeft roos. Nu heb ik op internet gelezen dat dit kan komen doordat ze zich niet goed kan wassen (al doet ze wel d'r best, ze wast zichzelf vaak), of gewoon dikke-vacht-bij-de-verwarming... Ik borstel haar regelmatig, maar dat helpt niet. Er hangen al waterbakjes aan de verwarming voor de luchtvochtigheid. Maar is er nog iets dat ik kan doen tegen de roos? Ze verhaart ook als een idioot trouwens, maar wat wil je met zo'n dikke vacht.
Kleur buiten de lijntjes.
pi_55461252
quote:
Op vrijdag 21 december 2007 22:21 schreef Harajuku. het volgende:
De meeste katten zitten de eerste dagen ergens verstopt.
Toen ik mijne kocht niet hoor. Meteen heel erg aanhankelijk en door het huis heen rennen en zich uitsloven enzo .
  zaterdag 22 december 2007 @ 13:14:51 #85
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_55461630
quote:
Op zaterdag 22 december 2007 12:54 schreef tonks het volgende:

[..]

Toen ik mijne kocht niet hoor. Meteen heel erg aanhankelijk en door het huis heen rennen en zich uitsloven enzo .
Ja, like I said, mijne ook, maar veel niet
pi_55464266
quote:
Op zaterdag 22 december 2007 13:14 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Ja, like I said, mijne ook, maar veel niet
Oh sorry .
  zaterdag 22 december 2007 @ 15:42:13 #87
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_55464463
quote:
Op donderdag 20 december 2007 23:47 schreef Harajuku. het volgende:
Doet Jazz ook, de lul. gelukkig niet doorbijten maar prettig is het niet. en dan gaat ie verdomme nog kwispelen ook. .
Als een kat met zijn staart 'kwispelt' ('k wi(L) spelen), dan noem je dat met de staart slaan en wordt het tijd om uit te kijken
  zaterdag 22 december 2007 @ 16:06:01 #88
92409 Twinky
Little star.
pi_55464855
quote:
Op zaterdag 22 december 2007 15:42 schreef tonja het volgende:

[..]

Als een kat met zijn staart 'kwispelt' ('k wi(L) spelen), dan noem je dat met de staart slaan en wordt het tijd om uit te kijken
die van mij kwispelt 24/7. Echt continu
  zaterdag 22 december 2007 @ 16:15:54 #89
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_55465037
Dan heeft ie constant de pest in.
  zaterdag 22 december 2007 @ 16:17:52 #90
92409 Twinky
Little star.
pi_55465086
ik denk het wel grappig hoor, dan zit hij luidkeels spinnend te kwispelen
pi_55469018
Ik heb een kater die het leuk vind om dagelijks boven de kookplaat t sproeien niet erg fijn/fris om dat elke dag op te ruimen , Is hier iets tegen te doen ?
I'm sick of all this pooping stuff i'm getting my buttcheeks pierced together .
  zaterdag 22 december 2007 @ 19:23:14 #92
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_55469342
Ik vind het bizar dat ie soms zit te mauwen van tief op, maar ondertussen wel spinnen
pi_55486359
quote:
Op zaterdag 22 december 2007 19:23 schreef Harajuku. het volgende:
Ik vind het bizar dat ie soms zit te mauwen van tief op, maar ondertussen wel spinnen
Dat doen alle katten toch ?
  zondag 23 december 2007 @ 12:45:48 #94
92409 Twinky
Little star.
pi_55486957
Pff, ik maak me nu toch wel zorgen over morgen. Voor de kerstdagen ga ik naar de moeder van mijn vriend en daar blijf ik een week. Mozes kan gewoon niet zo lang thuisblijven dus hij gaat mee. Nu moet ik dan van Utrecht naar Zeeland, met de trein, en dat is in totaal iets van drie uur (met bus ed erbij). Hebben jullie tips hoe ik dat het beste kan doen? Ik ga zijn favoriete kussentje in het meneemding stoppen, maar moet hij water/eten/poepen onderweg ofzo?
  zondag 23 december 2007 @ 13:04:11 #95
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_55487461
Ik zou iig een krant in het meeneemding stoppen, voor als ie inderdaad moet poepen of plassen. Ziggy is wel eens een uur of meer onderweg en hoeft nooit, maar Lucky presteert het na een kwartier al te poepen en te plassen
En een reservekrant voor als het idd raak is
Ziggy played guitar
  zondag 23 december 2007 @ 13:17:14 #96
92409 Twinky
Little star.
pi_55487804
quote:
Op zondag 23 december 2007 13:04 schreef MissBliss het volgende:
Ik zou iig een krant in het meeneemding stoppen, voor als ie inderdaad moet poepen of plassen. Ziggy is wel eens een uur of meer onderweg en hoeft nooit, maar Lucky presteert het na een kwartier al te poepen en te plassen
En een reservekrant voor als het idd raak is
Mozes poept meest alalleen maar 's nachts, als ik slaap. Dan gaat hij naar china graven en marathons rennen in de kattenbak (staat nu in mijn slaapkamer) zodat ik wakker word maar goed idee, ik hoop dat hij dan niet zijn kussentje onderpoept
  zondag 23 december 2007 @ 16:23:34 #97
92409 Twinky
Little star.
pi_55492899
verder niemand goeie meeneempoestips?
pi_55494475
quote:
Op zondag 23 december 2007 16:23 schreef Twinky het volgende:
verder niemand goeie meeneempoestips?
Die zijn er niet . Altijd een drama een kat in t' bakkie .
  zondag 23 december 2007 @ 17:57:15 #99
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_55495023
quote:
Op zondag 23 december 2007 12:19 schreef Steve-O het volgende:

[..]

Dat doen alle katten toch ?
Geen idee? . Spinnen is toch als het leuk is? Dus waarom dan spinnen als het niet leuk is
pi_55499323
nou onze kat spinde ook altijd bij de dierenarts. En dat was niet omdat ze het fijn vond. Katten kunnen ook spinnen als ze het niet fijn vinden. Tja het blijven rare beesten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')