abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56037105
Heerlijk potje voetbal.
pi_56037743
Ondanks het feit dat het gewoon 1-1 had moeten zijn, terecht uigeschakeld en absoluut dramatisch slecht gespeeld
Barcelona CF ~ Club Brugge ~ Tampa Bay Lightning
  dinsdag 15 januari 2008 @ 00:44:45 #228
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_56039273
quote:
Op maandag 14 januari 2008 22:19 schreef Schimpie het volgende:
Hoe oud is die de Sutter?
22 jaar. En ironisch genoeg is dat een jeugd product van Club Brugge dat afgekeurd werd en naar 3de klasse verkaste. Daar héél snel opgemerkt door Cercle en onder contract gelegd. En nu helemaal doorgebroken.

Ik was bij de match zelf in het stadion , aan Cercle-kant. De sfeer was formidabel , en de derby had eigenlijk gewoon alles. Werkelijk formidabel. Zeker voor Cercle. De spanning was in de tribune te snijden. En dan zo'n wedstrijd ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  dinsdag 15 januari 2008 @ 01:43:28 #229
128088 Masanga
Hakuna matata!
pi_56040128
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 00:44 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

22 jaar. En ironisch genoeg is dat een jeugd product van Club Brugge dat afgekeurd werd en naar 3de klasse verkaste. Daar héél snel opgemerkt door Cercle en onder contract gelegd. En nu helemaal doorgebroken.

Ik was bij de match zelf in het stadion , aan Cercle-kant. De sfeer was formidabel , en de derby had eigenlijk gewoon alles. Werkelijk formidabel. Zeker voor Cercle. De spanning was in de tribune te snijden. En dan zo'n wedstrijd ...

Hé, Blueangel, weet jij wat klup gedaan heeft in de beker???
Ongezien gewoon! Na de uitsluiting van draaischijf Serebrennikov vreesde ik er enorm voor, maar dan krijg je zo'n tweede helft Wat een helden zijn die groenzwarte leeuwen toch

Wel moet ik toegeven dat het doelpunt van Sterchele rechtmatig leek in mijn ogen.
Bovendien denk/vrees ik dat De Sutter tijdens de bekermatchen een heel dikke transfer aan het bijeenspelen is. Ik vraag me zelfs af-sta me toe zo dromerig te praten- of ie geen oproeping verdient voor de nationale ploeg..(hiermee zeg ik niet basisplaats natuurlijk).
When all things seem to end, the future still remains..
  dinsdag 15 januari 2008 @ 02:57:28 #230
128088 Masanga
Hakuna matata!
pi_56040502
Ook wil ik even het tactische inzicht van De Boeck onderstrepen, die toch even Matthijssen lekker op zijn plaats zet: met 10 tegen 11 opteren voor een 4-3-2, waarbij de aanvallers eerder de flankverdedigers afdekken dan de centrale spelers, want daarvan wist De Boeck dat uitvoetballend ze niet (zo) sterk zijn. (Trouwens, moet Simaeys de opvolger worden van Simons?? Die zal nog veel boterhammekes moeten eten dan eerst ) Effectief opteerden die centrale verdedigers veel (te veel) voor de lange bal en net dat acht ik als de belangrijkste oorzaak waarom klup moeilijk kansen bijeen voetbalde.
De snelheid van Gombami (die beentjes heeft met een diameter van de gemiddelde benen van een communicantje ), de intelligentie van Iachtchouk en De Smet en de kracht en inzet van De Sutter, wat een weelde toch, daar kunnen onze buren enkel van dromen. En dan zwijg ik nog over onze trainer
pi_56042254
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 01:43 schreef Masanga het volgende:

[..]

Wel moet ik toegeven dat het doelpunt van Sterchele rechtmatig leek in mijn ogen.
Bovendien denk/vrees ik dat De Sutter tijdens de bekermatchen een heel dikke transfer aan het bijeenspelen is. Ik vraag me zelfs af-sta me toe zo dromerig te praten- of ie geen oproeping verdient voor de nationale ploeg..(hiermee zeg ik niet basisplaats natuurlijk).
Ik zou dat niet doen, de nationale ploeg. Niet omdat hij niet goed genoeg is, maar gewoon om hem niet vroegtijdig te verbranden. Laat hem maar eerst bevestigen bij Cercle en op de Olympische Spelen, dan zien we wel. .
pi_56053927
Kwartfinales (heen 30/01, terug 27/02)

GBA - Roeselare
Anderlecht - Dender
Kortrijk (II) - Gent
Sirkul - Standard

Halve Finales

GBA/Roeselare - Anderlecht/Dender
Kortrijk/Gent - Sirkul/Standard
  dinsdag 15 januari 2008 @ 18:37:17 #233
43763 DutchGooner
naar het andere forum!
pi_56053955
Bij een eventuele halve finale de return iig thuis voor Standard.
NAAR HET ANDERE FORUM!
  woensdag 16 januari 2008 @ 00:00:49 #234
128088 Masanga
Hakuna matata!
pi_56062672
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 18:35 schreef Saviola het volgende:
Kwartfinales (heen 30/01, terug 27/02)
Cercle- Standard
Gatver
  woensdag 16 januari 2008 @ 22:36:32 #235
pi_56088028
En de Gouden Schoen werd verkozen :

UITSLAGEN
Gouden Schoen
1. Defour 312
2. Hassan 206
3. De Sutter 94
4. Zitka 90
5. Tchite 74
6. Sterchele 72
7. Fellaini 62
8. Desmet 61
9. Jovanovic 51
10. Stijnen 34
11. Biglia 33
  woensdag 16 januari 2008 @ 23:21:59 #236
106943 blueangel_
*FS 1982-2008*
pi_56089836
Wat een misselijkmakende en beschamende nederlaag tegen dat hoopje groen vergif

Ik hoop dat de heren voetballers beseffen wat voor schande ze de Club en hun supporters aan hebben gedaan. De overwinning van het groensel is terecht (wat op zich al een schande is), dat het ook nog eens met een man minder gebeurd ... tjah

Die Nzolo is me trouwens ook een sukkel zeg. Het begon al met de eerste gele kaart voor Club, na een fout zoals Serkul d'r al 5 had gemaakt. Daarna de rode kaart voor Serre die me ook onterecht leek (al kon ik dat moeilijk zien aan de andere zijde van het stadion), de onterecht afgekeurde goal van Cois (wat voor een grap was me dat zeg ), het feit dat hij 6 man van de groenen als een bende halve mongolen naar Stijnen laat rennen zonder ook maar 1 reactie (de rode kaart was terecht, maar wat kon ie anders doen?). Ik dacht ook dat Club recht had op een penalty, maar ik heb de beelden nog niet terug gezien dus daar spreek ik me nog niet over uit

Het ergste was op zich nog de lijnrechter, die echt bij elke fase met z'n vlag in de lucht stond

Capon kwam een keertje minstens 2 meter van achter de man, en toch offside vlaggen hé
+ François Sterchele, 14/03/1982 - 08/05/2008 +
  woensdag 16 januari 2008 @ 23:23:02 #237
106943 blueangel_
*FS 1982-2008*
pi_56089862
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 00:44 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

25x Sterchele enculé en 2x "en wie niet springt is voor de Club" noem ik geen sfeer

Trouwens, moesten jullie nu geen Clubsupporters in de rug aanvallen zoals vorige keer?
  woensdag 16 januari 2008 @ 23:44:47 #238
128088 Masanga
Hakuna matata!
pi_56090535
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 23:21 schreef blueangel_ het volgende:
Wat een misselijkmakende en beschamende nederlaag tegen dat hoopje groen vergif

Ik hoop dat de heren voetballers beseffen wat voor schande ze de Club en hun supporters aan hebben gedaan. De overwinning van het groensel is terecht (wat op zich al een schande is), dat het ook nog eens met een man minder gebeurd ... tjah

Die Nzolo is me trouwens ook een sukkel zeg. Het begon al met de eerste gele kaart voor Club, na een fout zoals Serkul d'r al 5 had gemaakt. Daarna de rode kaart voor Serre die me ook onterecht leek (al kon ik dat moeilijk zien aan de andere zijde van het stadion), de onterecht afgekeurde goal van Cois (wat voor een grap was me dat zeg ), het feit dat hij 6 man van de groenen als een bende halve mongolen naar Stijnen laat rennen zonder ook maar 1 reactie (de rode kaart was terecht, maar wat kon ie anders doen?). Ik dacht ook dat Club recht had op een penalty, maar ik heb de beelden nog niet terug gezien dus daar spreek ik me nog niet over uit

Het ergste was op zich nog de lijnrechter, die echt bij elke fase met z'n vlag in de lucht stond

Capon kwam een keertje minstens 2 meter van achter de man, en toch offside vlaggen hé
Mijn conclusie na de derby is dat klup ivm vorige jaar enkel een stap gezet heeft op vlak van vechtlust en inzet. En dat vind ik (ik beken) erg jammer daar klup in mijn ogen één van de vaandeldragers van België moet zijn waarvan elke ploeg schrik heeft en die elke ploeg wegdrukt op eigen doel (en nu reken ik derbys even niet mee ). Ik begrijp je punt over dat je strijd wil en inzet, en mensen die hun truitje nat willen maken. Maar voetbal is toch meer dan dat? Bij VV Westkapelle maken de spelers ook elke week hun truitje nat natuurlijk! Het feit dat klup zo afhangt van Van Heerden is toch een blaam ten aanzien van de scoutingsstaf van de vereniging?
Nu goed, ik hoor waanzinnig goede dingen over Henk Mariman, er is nog hoop
pi_56095359
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 22:36 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
En de Gouden Schoen werd verkozen :

UITSLAGEN
Gouden Schoen
1. Defour 312
2. Hassan 206
3. De Sutter 94
4. Zitka 90
5. Tchite 74
6. Sterchele 72
7. Fellaini 62
8. Desmet 61
9. Jovanovic 51
10. Stijnen 34
11. Biglia 33
Alleen al voor het gezicht van Hassan was die hele show de moeite. .
En terechte winnaar trouwens.
pi_56097858
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 23:44 schreef Masanga het volgende:
Het feit dat klup zo afhangt van Van Heerden is toch een blaam ten aanzien van de scoutingsstaf van de vereniging?
Ik ga niet akkoord dat Club zó afhangt van Elrio, we hebben genoeg punten gehaald zonder hem. De reden dat we verloren had niets met Elrio te maken, wel met het feit dat Sirkel veel slimmer en gretiger speelde en dat Club met hun gedachten nog in Spanje zat (zo ervaarde ik het althans).
  donderdag 17 januari 2008 @ 16:20:41 #241
128088 Masanga
Hakuna matata!
pi_56105944
Intussen zorgt de fout van Stijnen op Gombami toch voor enige commotie.
quote:
De aanslag van Stijn Stijnen
door René van Munster

De misselijke 'professionele' overtreding van Stijn Stijnen op Cerclespits Gombami gezien, maandagavond? Het is te hopen dat de bevoegde instanties hun verantwoordelijkheid nemen en de nationale keeper voor lange tijd schorsen.

Het is vlak voor het eind van de wedstrijd. Honour Gombami stormt in een flitsende counter alleen op het doel van klup Brugge af, lobt de uitkomende Stijnen en lijkt op weg naar 2-0. Over mijn lijk, zegt de Clubkeeper. In volle vaart torpedeert hij Gombami, met de knie vooruit en de onderarm ter hoogte van het vijandelijke strottenhoofd. Het is dat Stijnen zich in een reflex nog wat inhoudt, anders kon de frêle Gombami praatgast worden in een programma over bijna-doodervaringen. Voor hetzelfde geld trekt Stijnen hem bij zijn truitje, maar hij koos voor bruut geweld.
De aanslag is te vergelijken met de moordpoging van de Duitse keeper Harald Schumacher op Patrick Battiston. Sevilla, 8 juli 1982, West-Duitsland-Frankrijk, halve finale WK. Battiston is alleen door en lobt Schumacher, die de Fransman op beestachtige wijze 'opvangt'. Battiston blijft minutenlang bewusteloos liggen. Pas na een revalidatie van maanden kan hij weer aan het maatschappelijke leven deelnemen.
Navrant feit 1: Schumacher groeit uit tot 'man van de wedstrijd' door in de penaltyreeks de beslissende Franse strafschop te stoppen. Navrant feit 2: Schumacher kon maar man van de wedstrijd worden omdat hij door de scheidsrechter níét was bestraft na zijn aanslag! Het is een van de grootste scheidsrechterlijke dwalingen in de WK-historie.
De KBVB moet zorgen dat in het geval-Stijnen wél recht geschiedt. Nu de voetbalbond en het onderwijsblad Klasse uitpakken met de actie 'Sportouders', voor beschaafd gedrag naast het veld bij jeugdwedstrijden, mag verregaand wangedrag óp het veld voorbeeldig worden bestraft. Ik denk aan een schorsing van zes maanden. U zegt dat dat veel is? Sergio Conceiçao van Standard werd in 2006 vier maanden geschorst omdat hij zijn voetbaltruitje in het gezicht van de scheidsrechter had geduwd. Ocharme.
Ook niet vergeten dat Stijnen een voorbeeldfunctie heeft. Hij is de vaste doelman van de Rode Duivels. In die hoedanigheid liet hij zich al eens negatief opmerken door te zeggen dat zijn ploeggenoten moesten proberen de Portuge- se ster Cristiano Ronaldo zo snel mogelijk van het veld te trappen. De zwalkende bond greep toen niet in, maar kan nu een signaal geven dat het hem menens is met fair play. Ik stel voor dat - naast zijn schorsing voor het competitievoetbal - Stijnen niet wordt opgeroepen voor de volgende wedstrijd van de Rode Duivels. Daarna mag hij weer gewoon meedoen - als hij zich gedraagt.

René van Munster is redacteur van deze krant (De Morgen)
Ik ken René van Munster weliswaar niet, maar goed.
Harald Schumacher meets Patrick Battiston

Bij de blauwzwarten vinden ze het "een fout zoals een ander, alleen wat spectaculairder", maar wel terecht rood want alleen op doel afgaand. Buitenstaanders lijken ook aan de mogelijke medische gevolgen te denken.
Zelf is mijn voornaamste kwaadheid in deze zaak het feit dat Stijnen dat best regelmatig doet. Zo was er in dezelfde wedstrijd al de situatie met Iachtchouk. en ook in het verleden deed ie het al een keer of twee (ik zoek de bewuste fases wel even op straks). Ik vind het belangrijk dat hij gaat beseffen dat een spits op snelheid even tegen de grond kwakken niet hetzelfde is als truitje trek doen (wat ik wél een logische keuze zou vinden van de keeper/de laatste verdediger) , en dat zijn een opgetrokken knie daar simpelweg niet hoort. Bovendien doet hij het regelmatig, en heeft ie na de wedstrijd ook toe dat het 'met voorbedachte rade is' . Daarom zou ik het wel logisch vinden dat hij minimaal 4 weken schorsing krijgt, en een cursus fysica om te leren wat termen als impact enzo betekenen. Het is zijn eigen schuld dat hij na Blondel de tweede speler van blauwzwart geworden is die een serieus negatieve naam heeft bij de voetbalsupporters.

Conclusie: het idee van Stijnen van 'als Gombami voorbij mij raakt is het doelpunt dus dat verijdel ik' is perfect verstaanbaar/verdedigbaar, maar de wijze waarop hij het uitvoert is ronduit schandalig!

Als iemand op dezelfde wijze een klupspeler zou torpederen, ben er erg benieuwd naar de reactie van medespelers én (hulp)coach!

Anyway, ik zal waarschijnlijk wel weer de pater zijn die heiliger wil zijn dan de paus.
pi_56106602
Overdreven wat mij betreft, geef die Stijnen een schorsing van 3 á 4 wedstrijden en klaar.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 17 januari 2008 @ 17:09:48 #243
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_56107453
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 09:44 schreef Heero87 het volgende:

[..]

Alleen al voor het gezicht van Hassan was die hele show de moeite. .
En terechte winnaar trouwens.
dat interview na afloop
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_56107635
Ik vond die trainer van Club Brugge wat onsympathiek over komen. Constant vanaf de lijn schreeuwen naar de scheidsrechter. Hij is toch trainer van een (Belgische) topclub, steek dan eerst de hand in eigen boezem. Als je kijkt wat hij voor materiaal heeft moet hij zich schamen als hij zich zo afhankelijk van een scheidsrechter acht. Voor de rest vond ik het een geweldige wedstrijd, amusementswaarde:10.
pi_56113099
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 17:09 schreef rubbereend het volgende:

[..]

dat interview na afloop
Ronduit triest, hij is dus echt overtuigd dat hij had moeten winnen omdat hij een aantal weken heeft geschitterd en voor de rest geen bal raakte. .
  donderdag 17 januari 2008 @ 21:17:01 #246
106943 blueangel_
*FS 1982-2008*
pi_56113273
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 16:20 schreef Masanga het volgende:
Intussen zorgt de fout van Stijnen op Gombami toch voor enige commotie.
[..]

Ik ken René van Munster weliswaar niet, maar goed.
Harald Schumacher meets Patrick Battiston

Bij de blauwzwarten vinden ze het "een fout zoals een ander, alleen wat spectaculairder", maar wel terecht rood want alleen op doel afgaand. Buitenstaanders lijken ook aan de mogelijke medische gevolgen te denken.
Zelf is mijn voornaamste kwaadheid in deze zaak het feit dat Stijnen dat best regelmatig doet. Zo was er in dezelfde wedstrijd al de situatie met Iachtchouk. en ook in het verleden deed ie het al een keer of twee (ik zoek de bewuste fases wel even op straks). Ik vind het belangrijk dat hij gaat beseffen dat een spits op snelheid even tegen de grond kwakken niet hetzelfde is als truitje trek doen (wat ik wél een logische keuze zou vinden van de keeper/de laatste verdediger) , en dat zijn een opgetrokken knie daar simpelweg niet hoort. Bovendien doet hij het regelmatig, en heeft ie na de wedstrijd ook toe dat het 'met voorbedachte rade is' . Daarom zou ik het wel logisch vinden dat hij minimaal 4 weken schorsing krijgt, en een cursus fysica om te leren wat termen als impact enzo betekenen. Het is zijn eigen schuld dat hij na Blondel de tweede speler van blauwzwart geworden is die een serieus negatieve naam heeft bij de voetbalsupporters.

Conclusie: het idee van Stijnen van 'als Gombami voorbij mij raakt is het doelpunt dus dat verijdel ik' is perfect verstaanbaar/verdedigbaar, maar de wijze waarop hij het uitvoert is ronduit schandalig!

Als iemand op dezelfde wijze een klupspeler zou torpederen, ben er erg benieuwd naar de reactie van medespelers én (hulp)coach!

Anyway, ik zal waarschijnlijk wel weer de pater zijn die heiliger wil zijn dan de paus.
Als hij 'm niet pakt, scoort dat stuk groensel en kom je 2-0 achter.
  donderdag 17 januari 2008 @ 21:17:58 #247
106943 blueangel_
*FS 1982-2008*
pi_56113295
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 17:18 schreef JLSB het volgende:
Ik vond die trainer van Club Brugge wat onsympathiek over komen. Constant vanaf de lijn schreeuwen naar de scheidsrechter. Hij is toch trainer van een (Belgische) topclub, steek dan eerst de hand in eigen boezem. Als je kijkt wat hij voor materiaal heeft moet hij zich schamen als hij zich zo afhankelijk van een scheidsrechter acht. Voor de rest vond ik het een geweldige wedstrijd, amusementswaarde:10.
Dat Mathijssen overdreven reageert klopt, ik vind z'n karakter ook om van te kotsen. Aan de andere kant, Nzolo kost ons wel de kwalificatie dus kun je 'm moeilijk verwijten dat hij zich kwaad maakt hé?
  donderdag 17 januari 2008 @ 21:58:59 #248
pi_56114428
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 21:17 schreef blueangel_ het volgende:

[..]

Dat Mathijssen overdreven reageert klopt, ik vind z'n karakter ook om van te kotsen. Aan de andere kant, Nzolo kost ons wel de kwalificatie dus kun je 'm moeilijk verwijten dat hij zich kwaad maakt hé?
Dat je dat zelfs maar durft zeggen

Nzolo floot een allesbehalve briljante match waarin eerst Vermant en Valgaeren aan hun 3de geel ontsnapten en dan Serrebrennikov het kreeg voor een fout waar je zelfs op zich al geen gele kaart voor zou mogen trekken. En dan ontsnapt Club nog aan een penalty voor een trekfout op Gombani en de eerste vliegende uithaal van Stijnen ...
  donderdag 17 januari 2008 @ 22:00:29 #249
pi_56114475
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 21:17 schreef blueangel_ het volgende:

[..]

Als hij 'm niet pakt, scoort dat stuk groensel en kom je 2-0 achter.
Als hij hem gewoon aan zijn truitje trekt belet hij hem ook om te scoren. Je moet daarvoor niet met de knie vooruit er als een gek naartoe vliegen en hem met het strottenhoofd naar beneden knokken. Ik vraag mij af wat Stijnen gaat doen als er zo eens iemand (dit is niet de eerste keer dat hij dit doet hé) slecht neerkomt en z'n nek breekt ... (of zoals Battiston destijds ( http://www.youtube.com/watch?v=3byTNRoxujo ) in coma raakt na zo'n aanslag van een keeper)

[ Bericht 12% gewijzigd door Joost-mag-het-weten op 17-01-2008 23:36:53 ]
  donderdag 17 januari 2008 @ 23:12:09 #250
139407 jorienvdherik
Feyenoord KNVB Beker 07-08
pi_56116729
Programma komend weekend

18-01 20:30 Bergen - Club Brugge ... - ...
19-01 20:00 Standard - Zulte Waregem ... - ...
19-01 20:00 Roeselare - Charleroi ... - ...
19-01 20:00 Sint-Truiden - Lokeren ... - ...
19-01 20:00 Anderlecht - KV Mechelen ... - ...
19-01 20:00 Westerlo - Brussels ... - ...
19-01 20:00 G. Beerschot - Dender ... - ...
20-01 18:00 AA Gent - Moeskroen ... - ...
20-01 20:30 Cercle Brugge - Racing Genk ... - ...

Owja ik zou me kaart nog verkopen, niets van gekomen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')