Ja dat zag ik ook toen ik de foto namquote:Op zondag 9 december 2007 14:00 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Die band ziet er trouwens sowieso uit alsof ie aan vervanging toe is. Uitgedroogd.
Er hangt gelukkig een reservewiel onder de auto, deze ziet er zo op het eerste oog goed uit. Ik ga maar eens opzoek naar een vriendelijk buurman denk ik.quote:Op zondag 9 december 2007 14:03 schreef Mark_Boelen het volgende:
Krik achter uit je auto pakken en band gelijk vervangen!
Onder je auto of in je achterbak ligt hopelijk een reservewiel.
Kijk eerst hoe dit reservewiel er aan toe is, of er genoeg bar druk op staat, en of deze ook niet uitgedroogd is.
Er is vast wel iemand in je directe omgeving die je hiermee wil / kan helpen.
Tijdens je rijexamen heb je als het goed is geleerd dat bij inparkeerschade oid, de band gelijk moet worden vervangen!!
335???quote:Op zondag 9 december 2007 14:34 schreef tho_Omas het volgende:
335/30ZR18 is denk ik jouw bandenmaat. Oja en geef je banden eens water zeg.
Het is geen twijfel, meer onkunde van vervangen.quote:Op zondag 9 december 2007 14:27 schreef chilipenn het volgende:
ik snap dat getwijfel niet.. dagelijks uren in de auto en dan bezuinigen op banden. je hebt met 4 vlakjes van 5 cm2 contact met de weg. Dat bepaalt of en hoe je daar aankomt waar je dat wil... koop gewoon fatsoenlijke banden met een goed profiel.... ps je bent zo niet alleen een gevaar voor jezelf, maar ook voor anderen...
volgens mij als je die schroef losdraait zakt er inderdaad een haak, en vervolgens kan je dat rekje loshaken (zo werkt het bij een caddy in elk geval)quote:Op zondag 9 december 2007 15:01 schreef maok het volgende:
[..]
Het is geen twijfel, meer onkunde van vervangen.
Inmiddels een aardige buurman gevonden maar we krijgen het rekje waar het reserve wiel in hangt niet los, de haak zit vast (het is trouwens een citroën zx uit '93) De 'schroef' in de kofferbak wil met geen mogelijkheid los, weet iemand hoe dat systeem werkt, het lijkt er op dat het een draadeinde is dat in de haak draait, klopt dat, kan die vast geroest zijn?
En al gelukt?quote:Op zondag 9 december 2007 15:04 schreef maok het volgende:
Trouwens ook al wd40 geprobeerd, maar dat hielp ook niet.
Het lijkt er op dat haak tov het rekje ook vast zit, er zit totaal geen speling in terwijl het geheel wel een beetje omhoog en laag kan (de schroef gaat dan ook mee omhoog)quote:Op zondag 9 december 2007 15:21 schreef gateway het volgende:
[..]
volgens mij als je die schroef losdraait zakt er inderdaad een haak, en vervolgens kan je dat rekje loshaken (zo werkt het bij een caddy in elk geval)
Buurman niet toevallig een reservewiel dat past?
Lukt nog steeds niet.quote:Op zondag 9 december 2007 15:25 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
En al gelukt?
Wat ik van franse auto's weet is er idd. een haak waarin een draadeinde zou moeten draaien.
Anders in de WD 40 zetten en morgen nog eens proberen/langs de garage.
Zo erg is het nou ook weer niet om er nog wat km;'s mee te rijden..
Gewoon goede bandenspanning/normaal tot voorzichtig rijden; dan gaat er echts niets verkeerd.
En als je het helemaal goed wilt doen moet je banden eigenlijk per as/2 tegelijk vervangen.
Wat hij zegt.. Een klapband is dichtbij..quote:Op zondag 9 december 2007 14:00 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Direct vervangen
Rekje omhoog duwen heb ik al geprobeerd, maar dan gaat de hele haak ook mee. Ik denk dat ik nog maar even goed veel wd40 ga spuiten en dan morgen nog maar even kijk. Helaas vertrek ik 's morgens normaal wel al om 6.30 uur en dan is het nog hardstikke donker, maar nu wordt het ook al bijna donker dus veel kan ik niet meer doen. Krik ligt inderdaad in het wiel (hoop ik tenmiste)quote:Op zondag 9 december 2007 15:56 schreef GizartFRL het volgende:
Das inderdaad Frans, dei haak wil wel eens vast komen te zitten.
Inspuiten met WD40 of kruipolie wil wel eens helpen ( meestal een dag later).
De haak zit aan de onderkant van de auto om het rekje met de reserveband vast te houden.
Als de haak de vorige keer niet helemaal vast is gedraaid, dan kun je misschien met kracht het rekje ophoogduwen en dan de haak loshalen.
Extremere maatregel is om de krik onder het rekje te zetten vlak naast de haak. En hem dan los te wippen.
Kans bestaat hierbij dat je het rekje beschadigd ( op zich niets mis mee).
Bij Citroëns is het helaas wel eens zo dat de krik in de reserveband ligt, dan helpt mijn 2e tip niet zo veel..
daar komen ze wel voor, mjah als het rekje vast zit?quote:Op zondag 9 december 2007 16:45 schreef Jill-RMC het volgende:
Heb je geen anwb? Of komen die niet voor een zielige band?
dat had je vanmorgen al moeten doen!quote:Op maandag 10 december 2007 18:37 schreef maok het volgende:
Nou ik geef het op met het reservewiel, ook na een dag met wd40 te zijn ingespreed wil de schroef nog niet los. Ik ga morgen wel de garage bellen om er een nieuwe band onder te laten zetten.
Wat hij zegt. Zo te zien zwelt het niet op op dat punt en is het inderdaad alleen de buitenste laag rubber wat geraakt is. Banden zijn wel aan vervanging toe is te zien, maar om het nou levensgevaarlijk te noemen is weer wat overdreven. Ze staan niet op springen ofzo.quote:Op zondag 9 december 2007 15:21 schreef Calibrero het volgende:
Ik heb ongeveer eenzelfde scheurtje (ook van stoeprand).
Dat scheurtje zat er echter al in toen ik de velgen kocht, en rijdt er nu al meer als een jaar mee rond zonder problemen. Zo lang je geen 'draad' ziet wat binnen in de band zit, is er vrijwel niets aan de hand. Dan is alleen het rubber gescheurd, wat niet gevaarlijk is.
Ik kan het trouwens niet zien op de 2e foto, of er 'draad' te zien is.
Behalve in je brandstofverbruik.quote:Op maandag 10 december 2007 23:09 schreef Jill-RMC het volgende:
Ah joh hij zit iig goed vast dus zoveel last heb je niet van die reserveband
als je dan bij de garage bent laat ze dan ook even naar de reserve band kijken, eventueel op de as waar die kapotte band opzit 2 nieuwe banden erop, en die goede weer als reservewiel eronderquote:Op dinsdag 11 december 2007 18:00 schreef maok het volgende:
Ben blij dat ik er zo achter kom ipv op de vluchtstrook ofzo
dan nog had ik op die ene as beide banden laten vervangen!quote:Op donderdag 13 december 2007 18:41 schreef GizartFRL het volgende:
En als die andere banden nog goed zijn?
Dan reed ts al een tijdje rond met 1 gare band en dan vraag ik me af hoe je dat klaarspeelt.quote:Op donderdag 13 december 2007 18:41 schreef GizartFRL het volgende:
En als die andere banden nog goed zijn?
En dan is hij plotseling de grote smerige naaizak die je van alles aan probeert te smeren. Zo gaat dat in Nederland. Altijd gezellig.quote:Op donderdag 13 december 2007 19:30 schreef Neluhz het volgende:
Wat is dat voor garage, als je andere banden er ook zo aan toe zijn (wat ik wel verwacht) had hij direct moeten zeggen dat die ook vervangen moeten worden, voor jou veiligheid en zo kan ie zelf ook nog wat verdienen..
cursus klantenbinding zou geen kwaad kunnen aldaar denk ik..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |