abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 15 december 2007 @ 17:41:56 #101
192683 AMDB
Visionair.
pi_55294135
Ze zullen het vast niet voor het publiek doen. Wij waren veel leuker, kom terug naar NL!

Maar wel een nieuwe dvd, dat is dan wel weer tof.
pi_55323441
Ik had eigenlijk al verwacht dat het LCCC-optreden op DVD zou uitkomen, of juist zo'n gig in een intiemer zaaltje. Maar dit is ook tof. Ik verwacht nog wel iets speciaals. In ieder geval gok ik dat Richard Hawley meedoet. Miles Kane vast ook wel.

Gisteravond in Aberdeen was Miles er ook bij. Dus werden 505, Plastic Tramp en een nieuw nummer met Miles gespeeld. Uit de verhalen op diverse fora komt naar voren dat het publiek weer eens bestond uit retards. Omdat er zo veel vechtpartijen waren, moest Circus vroegtijdig worden gekapt. Als dat waar is... Wat een publiek...
pi_55323882
quote:
Op donderdag 13 december 2007 21:29 schreef the_jasper het volgende:
totaal offtopic:
maar er was bij het concert in de HMH een of andere dude met een heel gaaf beatles t-shirt
ding was grijs en aan de voorkant waren de 4 gezichten van de bandleden (niet rechttoe rechtaan maar de een groter dan de ander etc). Vond het wel een gaaf ding en was er ff naar op zoek op internet maar kan em nergens vinden. Weet iemand wat ik bedoel?
Ik had die avond een beatles shirt aan die ongeveer aan je beschrijving voldoet. Heb ff een foto ervan gemaakt:

[ Bericht 5% gewijzigd door AtseBenjamin op 16-12-2007 22:57:18 ]
  zondag 16 december 2007 @ 22:56:04 #104
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_55324140
Foto werkt niet. Ben zo vrij geweest om hem opnieuw te uploaden.

Ten percent faster with a sturdier frame
pi_55345424
Wedden dat ze vanavond A Certain Romance én Mardy Bum spelen voor het verrassingseffect op camera .
pi_55346079
quote:
Op donderdag 13 december 2007 18:00 schreef AMDB het volgende:

[..]

Heb hem ooit eens op YouTube gezien, erg vet zo optreden, wie durft er nu nog te zeggen dat ze niks durven op het podium
Euhm, ze doen niets anders dan spelen toch? Al zijn ze nog verkleed als clown, het blijft gewoon Alex. Wat wel consequent is natuurlijk, maar zóó een durfal is het nog steeds niet.
  dinsdag 18 december 2007 @ 00:11:31 #107
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_55350919
Ten percent faster with a sturdier frame
  dinsdag 18 december 2007 @ 01:10:16 #108
177242 Irien
Innit though
pi_55351921
Between the click of the light and the start of the dream
pi_55354328
Ik zou opzich ook geen album weten wat ik zo vaak gedraaid heb dit jaar.
Toch vallen de albums in het algemeen wel redelijk tegen heb ik het idee bij mij dit jaar.
  dinsdag 18 december 2007 @ 11:50:57 #110
192683 AMDB
Visionair.
pi_55357442
quote:
Ook voor mij album van het jaar, en ik weet zeker dat hij ook in 2008 mijn afspeellijst zal domineren
pi_55357580
quote:
Op zondag 16 december 2007 22:31 schreef Aisumasen het volgende:
[..] Ik verwacht nog wel iets speciaals. In ieder geval gok ik dat Richard Hawley meedoet. Miles Kane vast ook wel. [..]
quote:
Op maandag 17 december 2007 20:53 schreef Aisumasen het volgende:
Wedden dat ze vanavond A Certain Romance én Mardy Bum spelen voor het verrassingseffect op camera .
quote:
Manchester Apollo, Manchester (Warps Film Documenting for DVD release)
December 17, 2007

Brianstorm
This House Is A Circus
Teddy Picker
I Bet You Look Good On The Dancefloor
Dancing Shoes
From The Ritz To The Rubble
Fake Tales Of San Fransisco
Balaclava
When The Sun Goes Down
Nettles
D Is For Dangerous
Leave Before The Lights Come On
Fluorescent Adolescent
Still Take You Home
Da Frame 2R
Plastic Tramp (with Miles Kane)
505 (with Miles Kane)

Do Me A Favour
A Certain Romance

Bad Woman (with Richard Hawley)

View From The Afternoon
If You Were There, Beware

Geweldige setlist.
Jammer dat de (nieuwe) nieuwe nummers ontbreken, maar die keuze is wel begrijpelijk voor DVD.

[ Bericht 0% gewijzigd door Aisumasen op 18-12-2007 19:41:58 ]
pi_55357751
Was het publiek nu wel lief?
  dinsdag 18 december 2007 @ 12:20:03 #113
192683 AMDB
Visionair.
pi_55357994
quote:
Op dinsdag 18 december 2007 12:06 schreef JeroenV het volgende:
Was het publiek nu wel lief?
Volgens de officiële forums was er minder tuig, alleen veel mensen baalden dat ze geen staanplaatsen hadden maar zitplaatsen
pi_55361274
Waar is sandtrap?
  dinsdag 18 december 2007 @ 19:36:27 #115
65940 Xurk
Burnside Deventer
pi_55368953
Wow, ik denk dat ik die setlist nog beter dan die van in de HMH vind, door "Leave Before The Lights Come On", "505" en "A Certain Romance"
  dinsdag 18 december 2007 @ 19:50:26 #116
192683 AMDB
Visionair.
pi_55369343
quote:
Op dinsdag 18 december 2007 19:36 schreef Xurk het volgende:
Wow, ik denk dat ik die setlist nog beter dan die van in de HMH vind, door "Leave Before The Lights Come On", "505" en "A Certain Romance"
Vergeet Plastic Tramp niet

Maar dan weer geen OYB en Put me in a Terror Pocket.
pi_55369474
Inderdaad, liever Plastic Tramp dan voor de 6de keer Dancing Shoes . Trouwens, Alex heeft nog een moppie meegezongen met The Rascals op het podium.

In Schotland kwamen aan het eind van The Rascals 2 personen met een balaclava het podium op. Vervolgens heeft één van de personen meegedrumt op een nummer. Toen de Arctic Monkeys begonnen had Matt ook nog steeds een bivakmuts op. Hmmm, wat een toeval . De tweede persoon zou Andy zijn geweest, volgens diverse mensen op andere fora. Maar ik denk dat het gewoon Nick was, ofzo.

Wat wel zeker is, is dat ze weer veel met Andy optrekken. Wanneer Andy een DJ-set geeft, komen Alex en Matt vaak kijken. Er zijn zelfs mensen die zeggen dat Andy zo nu en dan meespeelt met Reverend . Ook is Andy veel meegeweest op de huidige tour en zijn ze samen in clubs te vinden. Misschien is dat de reden dat ze Old Yellow Bricks niet meer spelen?
pi_55370166
Misschien erg n00b, maar wie is Andy en wat is de link met OYB?
pi_55370205
De ex-bassist geloof ik. In ieder geval een ex-bandlid.

En nu weet ik pas wat een balaclava is
pi_55370783
Ik weet ook pas sinds kort dat Teddy Picker niet over een persoon gaat.
pi_55370842
quote:
Op dinsdag 18 december 2007 20:20 schreef JeroenV het volgende:
Misschien erg n00b, maar wie is Andy en wat is de link met OYB?
Dé bassist van de Arctic Monkeys. In de lente van 2006 voorgoed vervangen door Nick, omdat Andy het niet meer aankon om te leven in hotelkamers en vliegtuigen. Hij miste zijn vriendin en woonplaats. Luister (het mooiste AM-nummer) Despair In The Departure Lounge maar eens... Als je het mij vraagt is dat helemaal geschreven voor Andy.

Maar goed, ik weet bijna wel zeker dat ook Old Yellow Bricks over Andy gaat. Andy verliet één van de populairste en meest succesvolle bands van dit moment. Alles werd voor hem gedaan, hij liep binnen door plaatverkoop, kreeg tientallen ruggen per optreden, stond op de grootste festivals van de wereld, kwam in de populairste TV-programma's van Amerika, reiste de hele wereld over, kon alle groupies ******, enzovoort. Hij hoefde alleen maar de bassist van de Arctic Monkeys te zijn . Wie wil dat nu niet? Andy heeft de band redelijk laten zitten door halsoverkop te beslissen om (toen nog tijdelijk) uit de band te stappen, vlak voor aanvang van (de belangrijke) Amerikaanse tournee. Alex heeft toen besloten dat het maar beter is dat hij rust nam... Vanaf dat moment heeft hij zich teruggetrokken in het (ingeslapen) Sheffield en kwam zijn huis niet meer uit, alleen voor DJ-sets in de plaatselijke pub.

Luister naar de tekst van Old Yellow Bricks met dit verhaal in je achterhoofd en vervang de zij-persoon door Andy . Maarehhh, Andy was right though...
quote:
Old yellow bricks,
Love's a risk,
Quite the little Escapoligist
Looked so miffed,
When you wished,
For a thousand places better than this,

You are the fugitive,
But you dont know what you're runnin from,
You cant kid us,
And you couldnt trick anyone,
Houdini, love you dont know what you're runnin away from,

Who wants to sleep in the city that never wakes up?
Blinded by nostalgia,

She wasnt raised by the way,
That the emperor put traps in the cage,
And the days she being dull,
Lead to nights readin beer bottles,

You're such a fugitive,
But you dont know what you're runnin from,
You cant kid us,
And you couldnt trick anyone,
Houdini, love you dont know what you're runnin away from,

Blinded by nostalgia,
Who wants to sleep in a city that never wakes up?

You're at a loss,
Just because,
It wasnt all that you thought it was,

You are a fugitive but you dont know what you're runnin away from,

She said I want to sleep in the city that never wakes up,
And revel in nostalgia,

I know I said he wants to sleep in the city that never wakes up but,
Dorothy was right though
Leuk detail is dat Alex tegenwoordig "Houdini, love you don't know where you're try to escape from" zingt, ipv "you're running away from". Alex heeft de tekst samen geschreven met Jon McClure (Reverend), en die vertelde Alex in een later stadium dat hij de tekst moest aanpassen. Waarom? Houdini rende niet weg, hij ontsnapte!

Alleen al van zijn rechten op het eerste album kan Andy de rest van zijn leven flink leven, maar dat geheel ter zijde...
pi_55370968
beetje laat, maar alex is wel geniaal met dat dickhead
Eins, zwei, hoeplakai.
pi_55371600
Ik dacht altijd dat een balaclava een soort zorromasker inc. cape was
pi_55372946
Aisumasen, how the hell weet jij dat allemaal?

Heel interessant trouwens.
pi_55373102
Ehhh... Nou ja, ik volg de band al een lange tijd, en ik kan zeggen dat het onderhand mijn op één na favoriete band is geworden. Dan krijg je dat, haha.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')