Ja, en daarom werkt er ook zo'n enorm deel van het bedrijfsleven op unix enzo...quote:Op zondag 9 december 2007 13:27 schreef wijsneus het volgende:
Windows = MyFirstOs
Leuk om mee te beginnen zegmaar. Beetje spelletjes spelen enzo. Maar als je dan echt met een computer bezig moet kies een een fatsoenlijk OS. Iets gebasseerd op Unix.
Het enige wat ik nodig heb is SPSS, Tekstverwerker, Spreadsheet programma, Photoshop, Vector NTI (om DNA-mappen te maken) en om een beetje te hobbyen wat webdesign interfaces... ik zie niet in waarom je hier met Vista niet mee kunt werken.quote:Op zondag 9 december 2007 13:27 schreef wijsneus het volgende:
Windows = MyFirstOs
Leuk om mee te beginnen zegmaar. Beetje spelletjes spelen enzo. Maar als je dan echt met een computer bezig moet kies een een fatsoenlijk OS. Iets gebasseerd op Unix.
feit dat het kan is er dan nog wel...quote:Op zondag 9 december 2007 13:24 schreef Athmozz het volgende:
[..]
en jawel, dé dooddoener is weer gevallen![]()
als je virussen op je bakje haalt moet je het beter gebruiken. Ik heb een virusscanner zitten en die heeft in de ondertussen 8 jaar windowservaring (en ik zit vrij veel op internet & ik download al mijn software) geen enkel virus binnen.
Ben je echter zo dom om via Kazaa de laatste nieuwe "geil-sletje-toont-poes.exe" binnen te halen, dan verdien je het gewoon om een virus op te lopen dat je pc in de soep helpt.
zonder ook hoor. Ik heb AVG free, die dus enkel de harde schijf scan't en niet zoals veel grote paketten een live-scanner heeft (er kunnen dus virussen optreden, dat pakket doet nl enkel aan genezen & niet aan voorkomen), en die heeft nog nooit een virus gevonden.quote:Op zondag 9 december 2007 13:34 schreef PiRANiA het volgende:
en ja, je hebt wel gelijk: met beveiliging is windows ook wel virusvrij te gebruiken,
"niet te vertrouwen, onstabiel, slecht te onderhouden, kwetsbaar" zijn gewoon user-tekortkomingen. Ga normaal om met een pc en gebruik je gezond verstand voor je ergens op klikt en er zijn geen problemen.quote:Op zondag 9 december 2007 13:58 schreef wijsneus het volgende:
Er is ook niets mis met windows, afgezien van het feit dat het OS niet te vertrouwen, onstabiel, bloated, inefficient, gebruiksonvriendelijk, gesloten, slecht te onderhouden, kwetsbaar en lelijk is.
*eensch* ... 'k snap al dat fanboy geklets ook niet echtquote:Op zondag 9 december 2007 13:58 schreef wijsneus het volgende:
...
Je moet gewoon lekker gebruiken waar je je goed bij voelt...
OSX heeft maar 1 icoon op de desktop....quote:Op zondag 9 december 2007 12:48 schreef MetalSonic het volgende:
een MACwaar je vervolgens teveel icoontjes op de desktop hebt
ATI is bezig met opensource drivers te schrijvenquote:Op zondag 9 december 2007 13:58 schreef wijsneus het volgende:
Er is ook niets mis met windows, afgezien van het feit dat het OS niet te vertrouwen, onstabiel, bloated, inefficient, gebruiksonvriendelijk, gesloten, slecht te onderhouden, kwetsbaar en lelijk is.
Je moet gewoon lekker gebruiken waar je je goed bij voelt. linux heeft zijn eigen problemen (de helft van de WIFI kaarten is een bitch om aan de praat te krijgen bijvoorbeeld en er zijn nog steeds geen fatsoenlijke ATI drivers).
Maar voor mij wegen de voordelen ruim (enorm, gigantisch ruim) op tegen de nadelen. Ik koop gewoon een netwerkkaart waarvan ik weet dat ie werkt en hang een NVidea kaartje in mijn bak.
quote:Op zondag 9 december 2007 12:48 schreef MetalSonic het volgende:
Linux is voor nerds, beetjemet getallen in DOS kutten enzo. Tja als je verder niks te doen hebt dan neem je Linux, als je een trieste alto bent dan neem je een MACwaar je vervolgens teveel icoontjes op de desktop hebt en ook nog eens geen games kan spelen
al 2 jaar ofzoquote:Op zondag 9 december 2007 14:56 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
ATI is bezig met opensource drivers te schrijven
Wat je hier ziet is de nieuwste versie van KDE, die over enkele weken uitkomt. KDE is een window manager. In tegenstelling tot Windows zijn de GUI en het OS twee aparte programma's. Je kunt KDE dus op Ubuntu draaien, maar ook op iedere andere Linux distributie.quote:Op zondag 9 december 2007 13:28 schreef kievit19 het volgende:
[..]
welke linux is dit dan ?
is dit gewoon die ubuntu?
Bedrijven kijken dan ook niet alleen naar wat vanuit technologisch oogpunt de beste keuze is. Zo gebruik ik bijvoorbeeld Visual Studio, niet omdat ik het zo'n fijn programma vind, maar omdat vrijwel al mijn klanten uitsluitend Windows gebruiken. Ik heb dus geen keus dan ook voor het Windows platform te ontwikkelen. Dat is een beetje vicieuze cirkel die zichzelf voortzet.quote:Op zondag 9 december 2007 13:33 schreef MrDrako het volgende:
[..]
Ja, en daarom werkt er ook zo'n enorm deel van het bedrijfsleven op unix enzo...
Oh wacht, het is vrijwel overal active directory waar bedrijven op draaien. eventueel aangevuld met extra beheer tools...
Gelul. Volg eens een college operating systems. Een OS moet zich aanpassen aan de gebruiker, niet vice versa. Als ik een programma maak dat een gebruiker kan laten crashen, dan is dat een fout van mij als programmeur, niet van de gebruiker.quote:Op zondag 9 december 2007 14:04 schreef Athmozz het volgende:
"niet te vertrouwen, onstabiel, slecht te onderhouden, kwetsbaar" zijn gewoon user-tekortkomingen. Ga normaal om met een pc en gebruik je gezond verstand voor je ergens op klikt en er zijn geen problemen.
quote:Op zondag 9 december 2007 14:11 schreef Index het volgende:
Linux
dat is voor nerds.
Beetje allemaal met die commando's kloten. rot toch op
windows ftw
Je hebt een pauper pc kan ik je verklappen.quote:Op zondag 9 december 2007 12:08 schreef PiRANiA het volgende:
wat een pauper-OS is dat zeg.
Ik gebruik een frisse installatie een half uurtje, loopt het 2 keer vast
die mensen om me heen vonden dat normaal![]()
Op school is het btw ook te triest voor woorden
Klacht: Windows![]()
Linux
En wat dan nog? Al had hij een 386. Een OS hoort niet te crashen. Period.quote:Op zondag 9 december 2007 16:03 schreef blup het volgende:
[..]
Je hebt een pauper pc kan ik je verklappen.
Ligt aan je hardware, pauperquote:Op zondag 9 december 2007 12:08 schreef PiRANiA het volgende:
wat een pauper-OS is dat zeg.
Ik gebruik een frisse installatie een half uurtje, loopt het 2 keer vast
die mensen om me heen vonden dat normaal![]()
Op school is het btw ook te triest voor woorden
Klacht: Windows![]()
Linux
Waar zit dat? Kan het niet vindenquote:Op zondag 9 december 2007 15:05 schreef Geqxon het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ik wist niet dat dat onder Windows beter geregeld was?
"Je kan er gewoon niet mee omgaan", citeerde Seneca de halve Microsoft-community.quote:Op zondag 9 december 2007 17:23 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Waar zit dat? Kan het niet vinden.
quote:Op zondag 9 december 2007 17:28 schreef Seneca het volgende:
[..]
"Je kan er gewoon niet mee omgaan", citeerde Seneca de halve Microsoft-community.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |