abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 9 december 2007 @ 00:26:56 #1
124403 UZN
Hello world!
pi_55137699
Ik moet eraan denken door een ander topic over een zogenaamd spookkerkhof. Altijd interessant maar spookt het er echt of projecteren mensen slechts hun eigen angst?

Even zonder opsmuk. Ik ben er heilig van overtuigt in een spookhuis gewoont te hebben. Sterker nog, we zijn op die reden verhuist. De opsomming is gedeeltelijk mijn herinnering maar ook gedeeltelijk aangevuld door mij moeder.

Mijn broer (Toen nog een kleuter) had ingebeelde vrienden op zolder. Verder nooit ingebeelde vriendjes. Ook niet in andere huizen (We verhuisde in die tijd vrij regelmatig). Maar goed. Dat hebben veel kinderen van die leeftijd. Mijn moeder en oudere zus voelden zich nooit op hun gemak op zolder. Ik heb echter altijd leuk gespeeld op zolder.

Oke voor zover vrij normaal. Nu mijn eigen ervaring:

Ik was DOODSBANG de hele tijd dat ik er gewoont heb. Ik kan de angst nog voelen. Bij vrienden slapen donker geen probleem. Mijn mijn vader slapen (Gescheiden ouders) geen probleem. Vorige huis geen probleem na verhuizen direct opgelost. De angst die ik me herinner kan ik eigelijk niet omschrijven. Ik durfde niet alleen te gaan slapen. Niet alleen thuis te blijven en 's nachts naar de WC durfde ik alleen met gesloten ogen (Idioot natuurlijk. Iedere keer pijnlijke benen als de stofzuiger weer eens in de hal stond). Snel bed weer in en hoofd onder de dekens.

Uiteindelijk heeft mijn moeder een magnetiseur ingehuurd. Die 'sloeg' de angst weg als het ware. Hij begin bij mijn kruin, dan handen langs mijn lichaam zonder het aan te raken en dan, alsof hij natte handen had, sloeg hij de angst weg. Dat hielp wel een beetje. Maakte me heel moe. Maar was slechts oplossing voor 1 nacht.

1 keer heb ik inderdaad een spook gezien. In mijn hele leven nog nooit zo verschrikkelijk bang geweest. Ik lag op mijn rug, opende mijn ogen en een wit, niet doorschijnende vlek, zweegde boven me. Het had vaag de kontour van het zeehondje seabert. Ja je kan hier wel om gaan lachen maar vaag was dit de vorm. Het vervormde een beetje en bewoog. Het afwijkende is dus dat dit niet doorzichtig was. Er was ook geen mens in te herkennen (Godzijdank)

Enkele dagen later sliep mijn moeder in mijn bed en zij heeft deze ook gezien. Dit heeft ze veel later pas bekend.

Nog een incident. Mijn zus. Heel down to earth. Gelooft niet in dat soort onzin en vond mij alleen maar dom en kinderachtig. Als zij op mij moest passen intereseerde het haar geen reet dat ik maar beneden op de bank ging slapen omdat zij tot diep ik de nacht tv wou kijken.
Dit is ook verteld door mijn moeder. Ze 'voelde' opeens heel sterk dat iemand in de hoek van de kamer haar aan aan het kijken was. Ze zag niets, maar voelde heel sterk dat er toch 'iets' was. Zij heeft die avond toen niet thuis geslapen. Volgens mij moeder was ze in paniek geraakt.

Niet lang hierna zijn we verhuisd. Destijds vroeg ik niet waarom (nog te klein of herinner me niet) maar later vertelde ze dat dit de reden was. In het nieuwe huis was de angst direct weg.

En alsof ik de boel verzin schijnt daar (Maar weet ik niet zeker) een begraafplaats geweest te zijn.

Tot zover mijn verhaald. Ik post het adres. Wie weet is er een Fokker die mij meer kan vertellen:

Poortland in Enkhuizen. Het nummer weet ik niet meer zeker (Misschien 9) maar het was op een hoek. Niet aan het einde van de straat maar in het midden (Zeg maar zo'n tussenstraatje) en tegenover een brug. Als je de brug overging en daar ook door het tussenstraatje daar ging kom je op een klein speelplekkie aan. Ik denk dat als je op de google routeplanner zoekt op poortland en enkhuizen het vlakbij het groene pijltje zit aan de linkerkant van de gracht.

Serieuze reacties zouden fijn zijn.
  zondag 9 december 2007 @ 00:31:23 #2
124403 UZN
Hello world!
pi_55137823
Dus je denkt dat er fokkers zijn die op dat adres wonen of hebben gewoond. lijkt me wel heel toevallig.
pi_55137932
tvp
E = mc2, E is de energie die vrijkomt
  zondag 9 december 2007 @ 00:48:37 #5
124403 UZN
Hello world!
pi_55138085
quote:
Op zondag 9 december 2007 00:32 schreef MahirBurekovic het volgende:
Dus je denkt dat er fokkers zijn die op dat adres wonen of hebben gewoond. lijkt me wel heel toevallig.
Of in de buurt. Misschien familie daar.... Weet het eigelijk niet. Ik weet in ieder geval zeker dat daar 'iets is'. Of was. Weet niet of het er nog is.
pi_55138169
quote:
Op zondag 9 december 2007 00:48 schreef UZN het volgende:

[..]

Of in de buurt. Misschien familie daar.... Weet het eigelijk niet. Ik weet in ieder geval zeker dat daar 'iets is'. Of was. Weet niet of het er nog is.
Geesten zitten niet in buurten maar in huizen. Als je de verhalen mag geloven althans.
pi_55138191
Tvp.
Een signature is spang man.
pi_55138254
Ja bij mijn grootouders ook zelfde gevoel
in de schuur altijd en op zolder
iets engs...wenie?
later in andere huizen geen last
maar weer wel in dat oudere huis waar we gingen wonen
als ik dan op zolder speelde alleen, dan ineens voelde ik het alsof er ogen naar je keken
jezus dan rende ik de trap af
mega bang..ergens vreemd als ik erover nadenk want het waren maar 2 huizen waar ik dit had...
en ja het waren oudere huizen
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_55138295
ik geloof ook niet in spoken e.d., maar toch heb ik er vroeger een gezien
pi_55138394
ik wil later ook niet in een oud huis wonen, bij mijn vriendin thuis gaan de lampen 's nachts soms uit zichzelf aan :S
  zondag 9 december 2007 @ 02:31:30 #11
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_55139323
In mijn jonge puber-jaren hadden wij een serre aan het huis, met een enorme plaat glas als buitenmuur. Als ik in de middag TV zat te kijken zag ik soms een donkere schim in mijn ooghoeken, als een soort sjamaan-pantomime stapte hij dan vol voor de schuifpui. Daar bleef hij dan stil staan en draaide zijn hoofd, alsof hij me bekeek, afluisterde...
Dit bleef ik zien zolang ik naar de TV bleef kijken, al hield ik dan de randen van mijn gezichtsveld in de gaten. Wilde ik dan ineens vol naar de schim kijken dan was deze niet meer zichtbaar, ook niet als ik weer naar de TV keek.
Ik meen dat ik deze schim 1x opzij heb zien springen terwijl ik mijn hoofd draaide. Ik heb het er nooit met mijn ouders over gehad, ik vond het niet bedreigend, doch wel vreemd.

Dit alles heb ik sinds de verhuizing tien jaar terug nooit meer meegemaakt, althans, nooit zo levendig en levensecht als in het oude huis.
Wel soms schimmen zien, maar anders van vorm en bewegen.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_55139344
Nouw ik had laatst
ik sliep en ineens was ik wakker
kijk achter mijn bed zie een schim staan denk nog droog
oh daar staat dus iemand
en draai me om en slaap zo verder...
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_55139687
quote:
Op zondag 9 december 2007 01:07 schreef Randy_S het volgende:
ik wil later ook niet in een oud huis wonen, bij mijn vriendin thuis gaan de lampen 's nachts soms uit zichzelf aan :S
Plasmabol uitzetten als je een KLIK AAN KLIK UIT zender hebt van de Gamma.... Gaat je TV ook niet vanzelf uit en aan....
Dit bericht is door de Moderator aangepast.
pi_55139811
Prachtig hoe mensen patronen denken te zien, self-fulfilling prophecy vanaf het moment dat je ook maar enigzins erin gaat geloven dat er spoken zijn of denkt in een spookhuis te wonen.
pi_55140324
Ik heb heel lang iemand op zolder horen lopen. Alleen op het achterste stuk. Ik weet hoe het klinkt, want ik lag vaak al in bed als mijn moeder nog een wasje op hing op zolder. Zodra dan de deur beneden dicht ging, dan liep "hij" daar. Ik weet ook op een of andere manier dat het een hij was. Heeft een dik jaar geduurd en heb toen veel gelezen over geesten afweren en dat heeft geholpen (de dingen dieik heb gelezen, heb ik uitgevoerd).
uit een aspergernest
  zondag 9 december 2007 @ 08:31:19 #16
199435 Humanist
GOD BESTAAT NIET
pi_55140344
quote:
Op zondag 9 december 2007 08:12 schreef wendytje het volgende:
Ik heb heel lang iemand op zolder horen lopen. Alleen op het achterste stuk. Ik weet hoe het klinkt, want ik lag vaak al in bed als mijn moeder nog een wasje op hing op zolder. Zodra dan de deur beneden dicht ging, dan liep "hij" daar. Ik weet ook op een of andere manier dat het een hij was. Heeft een dik jaar geduurd en heb toen veel gelezen over geesten afweren en dat heeft geholpen (de dingen dieik heb gelezen, heb ik uitgevoerd).
Je zou in zo'n geval eens een camera kunnen neerzetten. Levert ook heel geruststellende beelden op.
Of geloof je ook dat 'hij' 'onzichtbaar' 'is'?
Dat zelfs 39 procent van [moslim]vrouwen zelf het geoorloofd vinden als ze geslagen worden onder bepaalde omstandigheden, en dat is als ze seks weigeren, als ze het eten aan laten branden en als ze ruzie heeft met haar man.
pi_55140633
Ik heb in verschillende oude huizen gewoond en meerdere keren schimmen gezien, gevoeld en gehoord. Op klaarlichte dag zelfs, ik had bezoek van vrienden en we zagen een witte schim (menselijke vorm) achter een andere vriend staan. Na een paar seconden sprongen wij op en toen 'zweefde' het met een rotgang de gang op. Was toen best opgelucht dat anderen het ook hadden gezien.
De latere bewoner van dat huis is nog eens bij me langsgeweest, hij wilde praten over al de onverklaarbare zaken die hij daar meemaakte.

Nu woon ik in een oude boerderij met erachter een dierenbegraafplaats. Ik heb hier zeer regelmatig 'vreemde' dingen gezien en gehoord.
Ik ben er niet bang voor, maar toch, 's nachts hier alleen slapen doe ik liever niet.

Ik denk dat in oude huizen, (en ook andere plekken) bepaalde energieën kunnen blijven 'hangen' (een indruk achter laten), van mensen, dieren, maar ook 'emoties'.
Maar dit is maar 1 theorie. Er zijn ongetwijfeld meerder 'oorzaken' voor.
  zondag 9 december 2007 @ 12:02:04 #18
161402 Chatslet
Schudden met die billen :D
pi_55141950
tvp
pi_55142592
Kickje naar onzin?
Op zondag 23 maart 2008 02:16 schreef tyros-saver het volgende:
En PaasKonijn Ik heb het gemeld aan de Admin dat jij zei: Heb je typkanker.
  Moderator zondag 9 december 2007 @ 17:40:15 #20
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_55149548
quote:
Op zondag 9 december 2007 12:40 schreef Paaskonijn het volgende:
Kickje naar onzin?
Doe even normaal zeg
Ga even normaal mee posten of post gewoon lekker niet.
quote:
Op zondag 9 december 2007 00:54 schreef MahirBurekovic het volgende:

[..]

Geesten zitten niet in buurten maar in huizen. Als je de verhalen mag geloven althans.
Tja maar mensen in de buurt kunnen natuurlijk wel verhalen gehoord hebben
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_55149763
Ja ik ben ook para voor oude huizen. Hoewel ik ze soms wel mooi vind, zou ik er nooit gaan wonen, er zit teveel (vreemde) geschiedenis aan, je weet nooit wat er vroeger allemaal is gebeurd.
  Moderator zondag 9 december 2007 @ 17:57:18 #22
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_55149910
Ik vind oude huizen juist vaak veel meer karakter hebben dan nieuwere huizen, maar ik heb nooit wat gemerkt van dit soort dingen.
Ik kan me voorstellen dat dit soort ervaringen het minder charmant maken
  zondag 9 december 2007 @ 18:58:35 #23
124403 UZN
Hello world!
pi_55151043
Als kind maak je het natuurlijk heel anders mee als volwassene.
  Moderator zondag 9 december 2007 @ 19:00:30 #24
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_55151082
quote:
Op zondag 9 december 2007 18:58 schreef UZN het volgende:
Als kind maak je het natuurlijk heel anders mee als volwassene.
Ja inderdaad, daarom zou het wel leuk zijn om te weten hoe anderen het huis ervaren of hebben ervaren inderdaad
pi_55151335
op discovery had je een serie A Haunting, dat was ook best creepy.

Het was alleen wel erg amerikaans en bijna iedere aflevering ongeveer een vergelijkbaar scenario
٩๏̯͡๏)۶
pi_55155413
quote:
Op zondag 9 december 2007 02:33 schreef zhe-devilll het volgende:
Nouw ik had laatst
ik sliep en ineens was ik wakker
kijk achter mijn bed zie een schim staan denk nog droog
oh daar staat dus iemand
en draai me om en slaap zo verder...
Ik heb iets langer dan een jaar geleden ook zoiets meegemaakt. Alleen ik schrok me echt dood en draaide me gelijk om en kroop onder de dekens. Heb ook nauwelijks meer geslapen toen. Ik dat een hele tijd later vertellen aan mn familie. Blijkt dat mijn broer en zus dit ook hebben meegemaakt. Scary of niet? Heb sowieso bij mijn ouders thuis vaak het gevoel dat er iemand aanwezig is.
Hebt u een oorlog in Irak besteld?
pi_55244057
Ja, ik geloof er ook best in dat er in (echt) ouwe huizen dingen kunnen zijn.
Er kan al zoveel gebeurt zijn in zo'n huis, dat er wel iets kan blijven hangen.
pi_55525039
Denk dat onverklaarbare dingen vaak gebeuren bij oude huizen, verlaten plaatsen en begraafplaatsen.
Ik heb zelf nooit iets onverklaarbaars meegemaakt maar kan mij wel voorstellen dat er iets is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')