abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_55138264
weet je wat:

vlaanderen, west duitsland, luxemburg en denemarken moeten gewoon geannexeerd worden door Nederland

zoiets
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
pi_55138362
Welk nut (behalve trots) levert het Limburg in godsnaam op als ze onafhankelijk zijn? Het kost alleen maar heel veel geld en zorgt voor meer rompslomp en ambtenaren dan nodig.. Daarbij komt is er ooit iets wezenlijks geweest wat door Den Haag werd tegengehouden terwijl de meerderheid van de Limbo's het wilden? Ik zie er het nut niet echt van in...

Heb het nu nog niet eens over het feit dat veel belangrijke bedrijven waarschijnlijk weg zullen trekken, Limburg de meest vergrijsde regio van Nederland is en de komende jaren Holland nog hard nodig heeft (en visa versa in mindere mate).

Dat de Catalanen in Spanje onafhankelijk willen worden is al dom, Limburg onafhankelijk is nog een stapje dommer en mensen die denken dat zeeland er ook wel bij wilt horen het domst..
ik ben sowieso da bomb
pi_55138495
quote:
Op zondag 9 december 2007 01:05 schreef Nietszeggendwezentje het volgende:
Welk nut (behalve trots) levert het Limburg in godsnaam op als ze onafhankelijk zijn? Het kost alleen maar heel veel geld en zorgt voor meer rompslomp en ambtenaren dan nodig.. Daarbij komt is er ooit iets wezenlijks geweest wat door Den Haag werd tegengehouden terwijl de meerderheid van de Limbo's het wilden? Ik zie er het nut niet echt van in...

Heb het nu nog niet eens over het feit dat veel belangrijke bedrijven waarschijnlijk weg zullen trekken, Limburg de meest vergrijsde regio van Nederland is en de komende jaren Holland nog hard nodig heeft (en visa versa in mindere mate).

Dat de Catalanen in Spanje onafhankelijk willen worden is al dom, Limburg onafhankelijk is nog een stapje dommer en mensen die denken dat zeeland er ook wel bij wilt horen het domst..
Denk je nou dat ik serieus ben ofzo
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
  zondag 9 december 2007 @ 01:13:24 #54
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_55138499
quote:
Welk nut (behalve trots) levert het Limburg in godsnaam op als ze onafhankelijk zijn?
Zijn we van Holland af.
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
pi_55138527
quote:
Op zondag 9 december 2007 01:13 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Zijn we van Holland af.
Diegene die jullie brood verdienen. Stelletje profiteurs
  zondag 9 december 2007 @ 01:19:39 #56
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_55138598
quote:
Op zondag 9 december 2007 00:57 schreef Eix het volgende:
Maak je van Belgisch + Nederlands Limburg een nieuwe staat dan heb je toch een probleem. Zo lig je bijvoorbeeld niet aan zee waardoor je volledig afhankelijk bent van de haven van Antwerpen en Rotterdam. Strak plan.
So what, heeft Luxemburg daar last van dan? Die hebben het hoogste gemiddelde inkomen van gans de EU.

Je kunt gunstige vennootschapsbelastingen heffen en dergelijke, een gunstig investeringsklimaat scheppen voor banken en bedrijven, de financiele dienstensector verstevigen. Mogelijkheden zat als autonome regio.
  zondag 9 december 2007 @ 01:25:06 #57
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_55138681
quote:
Landen kunnen alleen bestaan bij solidariteit. Maar het ontkennen van Randstad dominantie in Nederland heeft geen zin. Ik geef ook het Noorden groot gelijk als zij stellen:

Nederland draait op ons aardgas, maar de beloofde Zuiderzeelijn wordt afgeschoten.

En zo krijgt Zuid-Limburg als super dichtbevolkte regio categorisch geen geld voor grote steden beleid, omdat het technisch gezien niet een stad is met honderdduizenden inwoners.

Nee, erger, 1 miljoen mensen op een stuk van 20 bij 25 kilometer... Met Den Haag kun je geen zaken doen, wel met de directe buren.
pi_55138727
quote:
Op zondag 9 december 2007 00:02 schreef du_ke het volgende:
Zou Duitsland er nog een paar cent voor overhebben?
Zet jij Limburg op marktplaats?
I´m back.
pi_55138789
NL kan niet zonder ons.
pi_55138924
quote:
Op zondag 9 december 2007 01:19 schreef Perico het volgende:

[..]

So what, heeft Luxemburg daar last van dan? Die hebben het hoogste gemiddelde inkomen van gans de EU.

Je kunt gunstige vennootschapsbelastingen heffen en dergelijke, een gunstig investeringsklimaat scheppen voor banken en bedrijven, de financiele dienstensector verstevigen. Mogelijkheden zat als autonome regio.
Denk niet dat Limburg het van de financiele sector moet hebben... De grootste financiele dienstverlener in de regio is het ABP, maar die blijft denk ik niet als Limburg onafhankelijk is .. Denk niet dat limburg met luxemburg of amsterdam in die sector kan concureren, al was het maar omdat limburg niet rijk is aan hoger opgeleide financiele mensen..

MouzurX dat ik onder je post betekent natuurlijk niet dat ik op je reageer, als je mn stukje las (en je eigen stukje) had je die conclusie vast ook wel kunnen trekken..
ik ben sowieso da bomb
  zondag 9 december 2007 @ 02:08:07 #61
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_55139127
quote:
Op zondag 9 december 2007 01:13 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Zijn we van Holland af.
Wat is Holland?
  zondag 9 december 2007 @ 02:08:25 #62
10710 gday
propria cures
pi_55139134
quote:
Op zondag 9 december 2007 00:05 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Waarom zouden we jullie moeten afkopen? Jullie zouden Holland (het werkende deel van de natie) moeten terugbetalen voor de tientallen jaren ontwikkelingshulp.

Overigens is afscheiden een beetje onnozel want we worden toch allemaal opgeslokt door de EUSSR
Pardon? Heb je enig idee op wat voor manier de rest van Nederland geprofiteerd heeft van de Limburgse mijnen?

Niet dat ik nou zo nodig een onafhankelijk Limburg moet hebben, maar het neerkijken vind ik soms redelijk ongegrond. Zo wordt er soms ook naar Groningen gekeken, terwijl men na 3 seconden langer nadenken toch moet weten dat Nederland profiteert van het aardgas aldaar.
A mathematician is a device for turning coffee into theorems. - Alfréd Rényi (1921-1970)
Weak coffee is only fit for lemmas. - Pál Turán (1910-1976)
  zondag 9 december 2007 @ 02:10:49 #63
10710 gday
propria cures
pi_55139162
quote:
Op zondag 9 december 2007 00:04 schreef leolinedance het volgende:

[..]

En ons Brabant dan bij Vlaanderen
Zodat je altijd de grens over moet om je cluppie te zien spelen?
A mathematician is a device for turning coffee into theorems. - Alfréd Rényi (1921-1970)
Weak coffee is only fit for lemmas. - Pál Turán (1910-1976)
  zondag 9 december 2007 @ 02:37:18 #64
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_55139373
quote:
Op zondag 9 december 2007 02:10 schreef gday het volgende:

[..]

Zodat je altijd de grens over moet om je cluppie te zien spelen?
Vlaanderen en Brabant samen. Maar wel gewoon bij Nederland blijven. Provincie Vlabant ofzo
En vanuit België kun je ook gewoon naar wedstrijden van PSV hoor Ik ken een man die dat al zeker zo'n 10 jaar doet. respect trouwens!
  zondag 9 december 2007 @ 03:03:16 #65
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_55139638
quote:
Op zondag 9 december 2007 01:14 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Hier moest ik om lachen. Zonder de Limburgse steenkool hadden ze het in Holland koud gehad in 40-45.
Nederland teert nog steeds hier op. Zonder Limburg was Nederland nooit gevraagd voor de Europese Gemeenschap voor Kolen en Staal, waaruit de E.G. ontstaan is.
Ons geld gaat juist naar Holland. Wij maar betalen en in Holland overal 4 baans snelwegen.

Regio Zuid-Limburg heeft in vergelijking met de rest van Nederland legio ontwikkelingsmogelijkheden. Nederland maakt hier geen gebruik van, Nederland is blijkbaar dom. Maar nu niet zeiken dat het ze geld kost.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ixnay op 09-12-2007 03:09:18 ]
  zondag 9 december 2007 @ 03:04:50 #66
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_55139653
quote:
Op zondag 9 december 2007 01:25 schreef Perico het volgende:
En zo krijgt Zuid-Limburg als super dichtbevolkte regio categorisch geen geld voor grote steden beleid, omdat het technisch gezien niet een stad is met honderdduizenden inwoners.
Gewoon van Parkstad 1 gemeente maken.
  zondag 9 december 2007 @ 09:51:50 #67
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_55140618
Ik snap dat trieste gehuil van die Limbo's eigenlijk niet. Maar huilen en klagen dat ze teveel hebben moeten inleveren t.o.v. "Holland". Hallo? Alle provincies leveren in t.o.v. "Holland". Daar zijn jullie niet uniek in. In het westen ligt het hart van één van de meest sterke economiën ter wereld. Een combinatie van geschiedenis en een gunstige locatie heeft er voor gezorgd dat dat zo is en dat verander je niet meer. Niemand die daar echt zo'n enorm punt van maakt, temeer omdat we daar allemaal ook ruimschoots van profiteren.

Jullie vinden jezelf zo ontzettend zielig waardoor de rest van Nederland jullie ook ontzettend zielig vindt, wat dan weer als een bevestiging is voor jullie zielig zijn en tevens reden om "Holland" maar de schuld te geven van jullie eigen gecorrumpeerde gewauwel.

Ik zeg: donderstraal maar fijn op. Het zal er niet beter op worden voor jullie. En in't ergste geval veroveren "we" de hele bende (weer!) terug. Een regimentje Limburgse Jagers kunnen "we" wel hebben.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_55140876
Ik snap niet waarom al die ,,Hollanders" hier zo fel op reageren. Limburgse onafhankelijkheid is een zaak van de Limburgers en van niemand anders. Het tijdperk van het imperialisme is over.
  zondag 9 december 2007 @ 10:45:40 #69
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_55140977
quote:
Op zondag 9 december 2007 09:51 schreef AgLarrr het volgende:
Ik snap dat trieste gehuil van die Limbo's eigenlijk niet. Maar huilen en klagen dat ze teveel hebben moeten inleveren t.o.v. "Holland". Hallo? Alle provincies leveren in t.o.v. "Holland".
Daar zijn jullie niet uniek in. In het westen ligt het hart van één van de meest sterke economiën ter wereld. [/quote]
Het enige verschil is dat de Euregio/Zuid-Limburg al 50 jaar de potentie heeft om economisch een net zo sterke of zelfs sterkere stedelijke agglomeratie te worden. Deze mogelijkheid wordt echter door Holland niet benut.
Ik verbaas me er ook over hoe weinig "andere Nederlanders" weten hoe dichtbevolkt Zuid-Limburg is.
quote:
Een combinatie van geschiedenis en een gunstige locatie heeft er voor gezorgd dat dat zo is en dat verander je niet meer.
Idem voor Zuid-Limburg
quote:
Niemand die daar echt zo'n enorm punt van maakt, temeer omdat we daar allemaal ook ruimschoots van profiteren.
Van ons is altijd geprofiteerd, nu is het uit aan het drogen en wordt er niets meer in gepompt. Je moet ook geld blijven investeren in plusregios, wil je er als land een voordeel uit halen.
pi_55141172
Gewoon terug naar 1477. En toen was er geenlimburg, en hoorde stukjes bij brabant.

zondag 9 december 2007 @ 11:50:02 #71
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_55141756
quote:
Op zondag 9 december 2007 10:31 schreef vanRillandBath het volgende:
Ik snap niet waarom al die ,,Hollanders" hier zo fel op reageren. Limburgse onafhankelijkheid is een zaak van de Limburgers en van niemand anders. Het tijdperk van het imperialisme is over.
Omdat Limburg als provincie onderdeel is van Nederland. En zowel Hollanders als Nederlands daar dus weldegelijk een mening over mogen hebben, omdat het gaat om een deel van ons (dus Limburgers inclusief) land.

zondag 9 december 2007 @ 11:52:21 #72
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_55141794
quote:
Het enige verschil is dat de Euregio/Zuid-Limburg al 50 jaar de potentie heeft om economisch een net zo sterke of zelfs sterkere stedelijke agglomeratie te worden. Deze mogelijkheid wordt echter door Holland niet benut.
Ik verbaas me er ook over hoe weinig "andere Nederlanders" weten hoe dichtbevolkt Zuid-Limburg is.
Dit argument gaat ook op voor de regio Arnhem - Nijmegen, Bandstad Twente, regio Eindhoven, een combinatie van een aantal Hanzesteden en Groningen - Delfzijl - Eemshaven...

zondag 9 december 2007 @ 12:05:32 #73
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_55142010
quote:
Op zondag 9 december 2007 02:08 schreef leolinedance het volgende:
Wat is Holland?
Alles ten noorden van Weert.
  zondag 9 december 2007 @ 12:07:14 #74
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_55142040
quote:
Op zondag 9 december 2007 01:14 schreef Fastmatti het volgende:
Persoonlijk wordt ik betaald vanuit het buitenland, en stort ik alleen maar in de staatskas van het evil empire.
pi_55142568
quote:
Op zondag 9 december 2007 00:52 schreef Eix het volgende:

[..]

Uit je artikel:
[..]

Maar als ik het goed begrijp is jouw plan om alleen met Belgisch Limburg te fuseren waardoor je nog niets hebt aan de investeringen in Luik (Wallonië) en Aken (Duitsland) en dit ook niet stimuleert. Belgisch Limburg (Hasselt, Genk) stelt eigenlijk niet al tegek veel voor...

Als je fuseert doe het dan met de hele Euregio, anders heb je er nog niets aan. En daarbij heb ik zelf ook helemaal geen band met Belgisch Limburg.
wij moeten uiteraard de driehoek in stand houden en nog meer uitbouwen

maar inderdaad ik bedoel met een fusie b limburg en nl limburg en natuurlijk een goede/zeer goede band met de euregio
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')