abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † zaterdag 8 december 2007 @ 19:09:07 #32
135305 beequeen
Lost.
pi_55129423
quote:
Op zaterdag 8 december 2007 19:03 schreef Py het volgende:

[..]

De vergelijking gaat niet verder dan dat er situaties zijn waarin je je anders gedraagt en andere besluiten neemt, dan wanneer je achter je pc in je veilige kamer zit.
Amanda is natuurlijk niet letterlijk gegijzeld.
Toch kan ik me wel vinden in het Syndroom van Stockholm. Je bent in dit geval ook veroordeeld tot elkaar hoe je het ook wendt of keert.
Het enige verschil is dat je in dit geval wel vrijwillig dat hok kan/mag verlaten.
“Good friends, good books, and a sleepy conscience: this is the ideal life.”
― Mark Twain
'Stupidity has become as common as common sense was before.'
pi_55129426
quote:
Op zaterdag 8 december 2007 19:03 schreef Py het volgende:

[..]

De vergelijking gaat niet verder dan dat er situaties zijn waarin je je anders gedraagt en andere besluiten neemt, dan wanneer je achter je pc in je veilige kamer zit.
Amanda is natuurlijk niet letterlijk gegijzeld.
Amanda is helemaal niet gegijzeld, amanda kan ten alle tijde kiezen om uit de relatie te stappen.
Er is een prachtige dame heengegaan.
Mozart was haar naam.
pi_55129427
pi_55129439
pi_55129455
pi_55129472
Ik weet verder niet wat ik nog bij moet zetten bij de OP, tips?
Mart Smeets :"In alle drukte heb ik rust."
pi_55129497
pi_55129498
quote:
Op zaterdag 8 december 2007 19:09 schreef beequeen het volgende:

[..]

Toch kan ik me wel vinden in het Syndroom van Stockholm. Je bent in dit geval ook veroordeeld tot elkaar hoe je het ook wendt of keert.
Het enige verschil is dat je in dit geval wel vrijwillig dat hok kan/mag verlaten.
Wel vrijwillig, niet zonder consequenties.
  zaterdag 8 december 2007 @ 19:14:39 #40
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_55129532
quote:
Op zaterdag 8 december 2007 19:11 schreef maril het volgende:
Ik weet verder niet wat ik nog bij moet zetten bij de OP, tips?
Ik vind 'm zo prima! Kort, krachtig, niets meer aan doen!
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_55129533
pi_55129551
quote:
Op zaterdag 8 december 2007 19:07 schreef Guuskeee het volgende:

[..]

van mishandeling.info:
[..]

bron: http://www.mishandeling.info/info/mishandeling_faq.html#hoekomt
en toch zie ik hier Amanda niet in. Dat kan nog komen maar dat gaan wij niet meemaken. Amanda kiest voor deze situatie, willens en wetens. Om haar te gaan vergelijken met slachtoffers van zinloos geweld en mensen met het Stockholm syndroom, doet juist die mensen tekort. Zij worden in die situatie geplaatst maar Amanda kiest ervoor. Zij was al gewaarschuwd voordat ze met hem het bed in dook. Ze wil het zelf en dat is geen mishandelde vrouwen syndroom, daar heb ik overigens alle begrip voor maar dat is geen Amanda-verhaal.
Go hard or go home
pi_55129566
quote:
Op zaterdag 8 december 2007 19:09 schreef koppiesoep het volgende:

[..]

Amanda is helemaal niet gegijzeld, amanda kan ten alle tijde kiezen om uit de relatie te stappen.
amanda kan soms wijs uit de hoek komen, maar dit zie ik haar nog niet doen.
als brian zichzelf goedpraat gelooft ze het maar wat graag en doet ze naar anderen toe alsof zij en brian de ideale relatie hebben.
you piss me off
and I piss you on

M.Patton
  † In Memoriam † zaterdag 8 december 2007 @ 19:17:13 #44
135305 beequeen
Lost.
pi_55129581
PoekieRoekie weer in da house bij VV?

18:01 - Synergie
quote:
Terwijl Lieke zit te snotteren bij Jaap, hangt Huub de intellectueel uit bij Brian ;Er is nog heel veel synergie begint hij zijn monoloog. Rustig neemt hij een trekje van zijn sigaret. Maar ik vind het een heel boeiend proces tussen mij en Lieke. Hier leer ik heel veel van!vervolgt hij en blaast de rook zachtjes zijn longen uit. De synergie zal Lieke momenteel een worst wezen. En dat kunnen we ons heel goed voorstellen!
― Mark Twain
pi_55129628
  † In Memoriam † zaterdag 8 december 2007 @ 19:21:08 #46
135305 beequeen
Lost.
pi_55129657
Amanda: Dit hok is nu mijn basis omdat Brian hier is.
― Mark Twain
pi_55129679
quote:
Op zaterdag 8 december 2007 19:17 schreef beequeen het volgende:
PoekieRoekie weer in da house bij VV?

18:01 - Synergie
[..]
Nu durft ze waarschijnlijk wel. Binnen de villa zat ze maar als een bang vogeltje evil uit haar ogen te kijken.
Go hard or go home
pi_55129700
quote:
Op zaterdag 8 december 2007 19:21 schreef beequeen het volgende:
Amanda: Dit hok is nu mijn basis omdat Brian hier is.
En dát is wel sneu! Het feit dat haar familie geen basis is.
Go hard or go home
pi_55129731
quote:
Op zaterdag 8 december 2007 19:15 schreef noekje het volgende:

[..]

en toch zie ik hier Amanda niet in. Dat kan nog komen maar dat gaan wij niet meemaken. Amanda kiest voor deze situatie, willens en wetens. Om haar te gaan vergelijken met slachtoffers van zinloos geweld en mensen met het Stockholm syndroom, doet juist die mensen tekort. Zij worden in die situatie geplaatst maar Amanda kiest ervoor. Zij was al gewaarschuwd voordat ze met hem het bed in dook. Ze wil het zelf en dat is geen mishandelde vrouwen syndroom, daar heb ik overigens alle begrip voor maar dat is geen Amanda-verhaal.
Onzin. Dus jij zegt nu dat vrouwen die mishandel worden daar niet voor kiezen? Die kunnen niet weglopen? Die hebben meer reden dan Amanda om bij hun mannetje te blijven? Ze heeft zelf al een aantal keer verteld dat ze altijd vriendjes heeft die haar als boksbal gebruiken, zij valt op dat type man.

Amanda is een schoolvoorbeeld van een vrouw die thuis klappen krijgt en de schuld ervan op haar neemt (dank je dat je mij beschermd hebt door me in de douchecel te hoeken) en de relatie blijft volhouden.

imo iig
pi_55129732
WTF trouwens die 2 gastspelerts op 2 streams. Is dit boeiend?
Waar is de rest?
pi_55129795
quote:
Op zaterdag 8 december 2007 19:22 schreef noekje het volgende:

[..]

Die familie van Amanda gaat hun eigenweg, dat zie je wel aan Debora, die werd al niet gesteund door haar moeder in haar revalidatie, en dat het meisje dan weer terecht kan bij haar geweldadige ex, is omdat ze niemand anders heeft die haar aandacht geeft.
Goedemorgen :W
  † In Memoriam † zaterdag 8 december 2007 @ 19:28:22 #52
135305 beequeen
Lost.
pi_55129807
quote:
Op zaterdag 8 december 2007 19:22 schreef noekje het volgende:

[..]

Is ook sneu maar toch adoreert ze haar moeder en "gezin". Het is dat ik een hekel heb aan streetwise Amanda anders zou ik oprecht medelijden met haar kunnen hebben.
― Mark Twain
pi_55129809
pi_55129836
pi_55129854

zaterdag 8 december 2007 @ 19:30:00 #56
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_55129856
Amanda: Ik wil heel graag trouwen, hinnik hinnik.
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_55129927
quote:
Op zaterdag 8 december 2007 19:24 schreef Guuskeee het volgende:

[..]

Onzin. Dus jij zegt nu dat vrouwen die mishandel worden daar niet voor kiezen? Die kunnen niet weglopen? Die hebben meer reden dan Amanda om bij hun mannetje te blijven? Ze heeft zelf al een aantal keer verteld dat ze altijd vriendjes heeft die haar als boksbal gebruiken, zij valt op dat type man.

Amanda is een schoolvoorbeeld van een vrouw die thuis klappen krijgt en de schuld ervan op haar neemt (dank je dat je mij beschermd hebt door me in de douchecel te hoeken) en de relatie blijft volhouden.

imo iig
Tja, dat mag jij onzin vinden. Wat er ook in de link staat, die je zelf gaf. Die vrouwen weten ook dat er iets mankeert in hun relatie. Hun eigenwaarde lijdt onder het geweld, ze voelen zich klein, niks etc.. Dat zijn vrouwen die zichzelf bijna onzichtbaar maken op den duur.
Dat is toch iets wat ik niet in Amanda zie. Zij vindt dat ze een goede relatie heeft en heeft het ondertussen druk met relaasies van een ander. Dat is gewoon dommigheid en ze geilt gewoon op dominante agressieve mannen. Het verleent haar een soort status. Dus met alle macht, zie ik in haar geen mishandelde vrouw die in een onomkeerbare situatie zit.

Wat ik wel zie, is een dom jong meisje die al wel heel veel heeft meegemaakt zonder een stabiele basis waar ze op terug kan vallen als dat nodig is. Dan moest ze nl naar Nena haar ouders.
Go hard or go home
pi_55129936
quote:
Op zaterdag 8 december 2007 19:30 schreef uniekhoorn het volgende:
Amanda: Ik wil heel graag trouwen, hinnik hinnik.
echt te erg om naar te luisteren *mute* en iederen lult ook zo lekker met haar mee...
you piss me off
and I piss you on

M.Patton
pi_55130011
quote:
Op zaterdag 8 december 2007 19:32 schreef noekje het volgende:

[..]

Tja, dat mag jij onzin vinden. Wat er ook in de link staat, die je zelf gaf. Die vrouwen weten ook dat er iets mankeert in hun relatie. Hun eigenwaarde lijdt onder het geweld, ze voelen zich klein, niks etc.. Dat zijn vrouwen die zichzelf bijna onzichtbaar maken op den duur.
Dat is toch iets wat ik niet in Amanda zie. Zij vindt dat ze een goede relatie heeft en heeft het ondertussen druk met relaasies van een ander. Dat is gewoon dommigheid en ze geilt gewoon op dominante agressieve mannen. Het verleent haar een soort status. Dus met alle macht, zie ik in haar geen mishandelde vrouw die in een onomkeerbare situatie zit.
mee eens.
you piss me off
and I piss you on

M.Patton
pi_55130020
Die blonde:
'Ik weet niet meer of het bij een vriendin was of dat ik het op tv heb gezien'
pi_55130061
quote:
Op zaterdag 8 december 2007 19:16 schreef miesy het volgende:

[..]

amanda kan soms wijs uit de hoek komen, maar dit zie ik haar nog niet doen.
als brian zichzelf goedpraat gelooft ze het maar wat graag en doet ze naar anderen toe alsof zij en brian de ideale relatie hebben.
Ze durft tegen iedereen haar scheur open te trekken maar bij brrrrrrian blijft het stil. Ik kan daar slecht tegen.
Er is een prachtige dame heengegaan.
Mozart was haar naam.
  † In Memoriam † zaterdag 8 december 2007 @ 19:38:43 #62
135305 beequeen
Lost.
pi_55130071
quote:
Op zaterdag 8 december 2007 19:32 schreef noekje het volgende:

Wat ik wel zie, is een dom jong meisje die al wel heel veel heeft meegemaakt zonder een stabiele basis waar ze op terug kan vallen als dat nodig is. Dan moest ze nl naar Nena haar ouders.
Noek, je kunt toch niet ontkennen dat, na alles wat Amanda heeft meegemaakt ook met Brian, valt in de categorie vrouwen/meisjes die willens en wetens vallen voor foute, dominate mannen. Dit kan toch niet alleen maar voor het spel zijn of zou Flens nog meer macht hebben dan wij al denken?

Affijn, ze gaan nu gezellig gourmetten.
― Mark Twain
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')