quote:
Op vrijdag 14 december 2007 20:36 schreef gronk het volgende:[..]
Ik denk dat je wel kunt stellen dat die 'schadevergoeding' soms wel eens te
weinig zou kunnen zijn.
Stel dat het
soms (te) weinig is, wat is dan daarvan het gevolg? En wat is het gevolg van dat proberen op te lossen door het bedrag
voor allen te verhogen? Lost dat het probleem van 'soms te weinig' op? Creeert het nieuwe problemen? Hoe ga je bepalen dat het bedrag niet 'soms te weinig' is?
quote:
Ga maar na: niet iedereen komt na een 2e-kamer-lidmaatschap weer gemakkelijk terecht in het bedrijfsleven of bij de overheid. Een leuke burgemeesterspost is ook niet voor iedereen weggelegd.
Ik zou zweren dat we daar wachtgeld en sociale zekerheid voor uitgevonden hebben. Maar goed, precies om deze reden is de schadevergoeding altijd al wat aan de hoge kant geweest: het is een onderbreking van de carriere die natuurlijk iets langer kan naijlen. Maar het lijkt me niet redelijk om dit proberen op te lossen door ieder kamerlid van zoveel geld te voorzien dat onbekwaamheid na kamerlidmaatschap in eigen onderhoud te voorzien wordt vergoed.
Dus ik heb hier eigenlijkt dezelfde vragen bij als bij de eerste stelling: algemeenheid, meetbaarheid, normering, oplossing?
quote:
En dan heb je nog de uitzonderingen: neem 'n geval als wilders. Enig idee wat die zou moeten doen als de PVV op nul zetels terecht komt?
Bijstand? Ik bedoel: waarom zou dat beschermd moeten worden middels vergoeding tijdens volksvertegenwoordigschap? Ga je dan ook de zich wegens politieke ijver publiek geraakte voormannen van de PNVD levenslang voorzien van speciaal inkomen? Speciale
regelingen?