abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † vrijdag 14 december 2007 @ 21:46:36 #51
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_55279235
quote:
Op vrijdag 14 december 2007 20:36 schreef gronk het volgende:
Ik denk dat je wel kunt stellen dat die 'schadevergoeding' soms wel eens te weinig zou kunnen zijn. Ga maar na: niet iedereen komt na een 2e-kamer-lidmaatschap weer gemakkelijk terecht in het bedrijfsleven of bij de overheid. Een leuke burgemeesterspost is ook niet voor iedereen weggelegd.

En dan heb je nog de uitzonderingen: neem 'n geval als wilders. Enig idee wat die zou moeten doen als de PVV op nul zetels terecht komt?
Wat een bullshit, alsof je als gewone werknemer garantie hebt op een vervolgbaan, daar moet je gewoon als persoon je best voor doen. Werken voor je geld ole ole. Kamerleden, net als ministers hebben niets klagen, al hun oude vriendjes rapen ze wel op van hun enorme ellende.
Carpe Libertatem
pi_55279266
Kamerleden doen zo hard hun best om het volk te plezieren, dat zij zichzelf volledig voorbij lopen

bij die zin stopte ik al met lezen
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
  vrijdag 14 december 2007 @ 21:50:03 #53
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_55279323
quote:
Op vrijdag 14 december 2007 21:46 schreef Boze_Appel het volgende:

Wat een bullshit, alsof je als gewone werknemer garantie hebt op een vervolgbaan, daar moet je gewoon als persoon je best voor doen. Werken voor je geld ole ole. Kamerleden, net als ministers hebben niets klagen, al hun oude vriendjes rapen ze wel op van hun enorme ellende.
Het grote verschil tussen een gewone werknemer en een politicus: je komt niet in de media met je kop.

Of dacht jij dat bedrijven staan te springen om iemand als Wilders aan te nemen voor een of andere functie?
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_55281542
Ze moeten ook eens kappen met het volk te plezieren en gewoon het land besturen!
pi_55285851
quote:
Op vrijdag 14 december 2007 20:36 schreef gronk het volgende:

[..]

Ik denk dat je wel kunt stellen dat die 'schadevergoeding' soms wel eens te weinig zou kunnen zijn.
Stel dat het soms (te) weinig is, wat is dan daarvan het gevolg? En wat is het gevolg van dat proberen op te lossen door het bedrag voor allen te verhogen? Lost dat het probleem van 'soms te weinig' op? Creeert het nieuwe problemen? Hoe ga je bepalen dat het bedrag niet 'soms te weinig' is?
quote:
Ga maar na: niet iedereen komt na een 2e-kamer-lidmaatschap weer gemakkelijk terecht in het bedrijfsleven of bij de overheid. Een leuke burgemeesterspost is ook niet voor iedereen weggelegd.
Ik zou zweren dat we daar wachtgeld en sociale zekerheid voor uitgevonden hebben. Maar goed, precies om deze reden is de schadevergoeding altijd al wat aan de hoge kant geweest: het is een onderbreking van de carriere die natuurlijk iets langer kan naijlen. Maar het lijkt me niet redelijk om dit proberen op te lossen door ieder kamerlid van zoveel geld te voorzien dat onbekwaamheid na kamerlidmaatschap in eigen onderhoud te voorzien wordt vergoed.
Dus ik heb hier eigenlijkt dezelfde vragen bij als bij de eerste stelling: algemeenheid, meetbaarheid, normering, oplossing?
quote:
En dan heb je nog de uitzonderingen: neem 'n geval als wilders. Enig idee wat die zou moeten doen als de PVV op nul zetels terecht komt?
Bijstand? Ik bedoel: waarom zou dat beschermd moeten worden middels vergoeding tijdens volksvertegenwoordigschap? Ga je dan ook de zich wegens politieke ijver publiek geraakte voormannen van de PNVD levenslang voorzien van speciaal inkomen? Speciale regelingen?
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  † In Memoriam † zaterdag 15 december 2007 @ 07:14:35 #56
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_55285945
quote:
Op vrijdag 14 december 2007 21:50 schreef gronk het volgende:
Het grote verschil tussen een gewone werknemer en een politicus: je komt niet in de media met je kop.

Of dacht jij dat bedrijven staan te springen om iemand als Wilders aan te nemen voor een of andere functie?
Wilders wellicht niet, misschien in een raad van commissarissen van een beveiligingsbedrijf.

Het bedrijfsleven stond anders wel in de rij voor mensen zoals Zalm of Kok en buiten dat sta je als tweede kamerlid na je "carriere" weer helemaal buiten de schijnwerpers, op wellicht een paar geenstijl berichtjes na, als je wat lomps doet.

Ze krijgen wel een enorme wachtgeldregeling, speciaal voor hullie zelf. De gewone man moet aan het werk, maar de baasjes mogen lekker jaren op hun reet zitten. Niet zo vreemd als je de macht geeft om dat te doen overigens.
Carpe Libertatem
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')