Akkoord, maar dit is vooralsnog een discussieforum en niemand trekt conclusies. Iedereen geeft alleen maar zijn of haar mening en daar kan dan weer over gediscussieerd worden.quote:Op zondag 16 december 2007 14:11 schreef Wombcat het volgende:
Eerst maar eens dat onderzoek afwachten voor allerlei conclusies te trekken, lijkt mij.
En dat is dus ook een reden om niet voor eigen rechter te gaan spelen. Je denkt niet na over de risico's die je neemt, waardoor je dus onnodig buitenstaanders erbij kan betrekken.quote:Op zondag 16 december 2007 11:43 schreef Ivo1986 het volgende:
[..]
Denk je daar over na in zo'n situatie? Ik denk het niet.
dit heeft niets met eigen rechter spelen te maken, iemand in de kraag willen vatten die op het punt staat er met jouw spullen vandoor te gaan.quote:Op maandag 17 december 2007 09:18 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
En dat is dus ook een reden om niet voor eigen rechter te gaan spelen. Je denkt niet na over de risico's die je neemt, waardoor je dus onnodig buitenstaanders erbij kan betrekken.
Ik vind dat geen voorbeeld om hier te gebruiken; natuurlijk probeer ik eerst mijn 'mutsaer' (quote:Op maandag 17 december 2007 09:58 schreef milagro het volgende:
dit heeft niets met eigen rechter spelen te maken, iemand in de kraag willen vatten die op het punt staat er met jouw spullen vandoor te gaan.
als ik jou voorbij loop en ik gris je mutsaer van je koppie en loop vervolgens rustig door, laat je me dan doorlopen of ga je je mutsaer terughalen? of vraag je me beleefd of je hem terug mag en als ik nee zeg, vraag je mijn naam en adres en zeg je dat de politie tzt kontakt met me op zal nemen?![]()
als je iemand op heterdaad betrapt, dan is meteen reageren gewoon een reflexreactie, de een heeft dat, de ander blijft apatisch cq stomverbaasd en geschrokken staan, kan ook, maar dat laatste is geen weloverwogen beslissing, net als het eerste dat ook niet is, kortom de eerste speelt niet voor eigen rechter, de laatste besluit niet dat niet te doen, gewoon je eerste reflex.
Het spijt me, maar denk nu even aan mijn muziekinstrument. Wanneer iemand die wil meenemen? Zal ik er zeker achteraan gaan. Denk zelfs medeorkestleden wanneer die het zien. Je kunt het natuurlijk ook omdraaien. Die dief kan natuurlijk ook het artikel laten liggen...en wanneer hij een (mensenleven...van een voorbijganger / het slachtoffer of de dief hem/haarzelf) nog als meer waard wordt gezien dan een simpel 'mutsaer' of je handtas...of mijn muziekinstrumentquote:Op maandag 17 december 2007 11:00 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Ik vind dat geen voorbeeld om hier te gebruiken; natuurlijk probeer ik eerst mijn 'mutsaer' () terug te pakken, maar zodra dat resulteert in een snelle jachtige achtervolging door de straten en / of woonwijken van een stad, dan dien je je toch afzijdig te houden.
Zeker zolang een mensenleven (van een voorbijganger / de dief / jijzelf) nog als meer waard wordt gezien dan een simpel 'mutsaer' of je handtas...
Een klap in het gezicht geven nadat je 'mutsaer' gestolen wordt, kan nog gezien worden als een reflex. een achtervolging van enkele minuten allang niet meer.
En waar ligt dan jouw grens wat betreft achtervolging? Zou jij het nog volhouden met 190 km/u over de snelweg?quote:Op maandag 17 december 2007 11:10 schreef paddy het volgende:
[..]
Het spijt me, maar denk nu even aan mijn muziekinstrument. Wanneer iemand die wil meenemen? Zal ik er zeker achteraan gaan. Denk zelfs medeorkestleden wanneer die het zien. Je kunt het natuurlijk ook omdraaien. Die dief kan natuurlijk ook het artikel laten liggen...en wanneer hij een (mensenleven...van een voorbijganger / het slachtoffer of de dief hem/haarzelf) nog als meer waard wordt gezien dan een simpel 'mutsaer' of je handtas...of mijn muziekinstrument
En dan denk ik toch dat ik meer in mijn recht sta dan die dief. En nee, hoop dan niet dat hij voor een auto komt (die dief) want hij heeft mijn muziekinstrument dan hoogstwaarschijnlijk ook vast
Er ZIJN geen onschuldige buitenstaanders bij betrokken.quote:Op maandag 17 december 2007 09:18 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
En dat is dus ook een reden om niet voor eigen rechter te gaan spelen. Je denkt niet na over de risico's die je neemt, waardoor je dus onnodig buitenstaanders erbij kan betrekken.
Heb jij iets gehoord over rellen in Hasselt?quote:Op maandag 17 december 2007 10:04 schreef Scorpie het volgende:
Zo, de inbreker zal nu vast wel naar zijn vaderland zijn overgevlogen om daar ritueel begraven te worden, onder trotse vermelding van zijn karaktereigenschappen waaronder trouw, loyaliteit, doorzettingsvermogen en vindingrijkheid.
Ik zou die grens leggen op het moment dat ik mezelf of onschuldigen in gevaar breng.quote:Op maandag 17 december 2007 11:12 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
En waar ligt dan jouw grens wat betreft achtervolging? Zou jij het nog volhouden met 190 km/u over de snelweg?
Nee, want dan breng ik mijzelf in gevaar. En ja, ook mijn medeweggebruikers. Ik zou daar ook heus op letten tijdens achtervolging. Maar wanneer je het niet erg vindt? Die inbreker had dus ook een beetje menselijk gevoel kunnen hebben en kunnen gaan werken voor zijn geld, zonder daar een ander voor te duperen.quote:Op maandag 17 december 2007 11:12 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
En waar ligt dan jouw grens wat betreft achtervolging? Zou jij het nog volhouden met 190 km/u over de snelweg?
de muts staat als voorbeeld voor iets wat jouw dierbaar is, hč, iets waardevols dus, en dan niet persé in geld... je dient je ms LATER afzijdig te houden, ALS blijkt dat het een dodenrit dreigt te worden, ja., maar achter een dief aangaan die dan zijn GESTOLEN auto tegen een boom parkeert, daar is niet persé een dodenrit voor nodig, hoor, slechts een dief met haast, en daardoor niet oplettend... en laat dát nu ZIJN verantwoordelijkheid zijn, en niet de mijne.. zulke ongelukken kunnen ieder gek met haast overkomen, ook dus als ze niet achterna gezeten worden, gewoon normaal rijden dusquote:Op maandag 17 december 2007 11:00 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Ik vind dat geen voorbeeld om hier te gebruiken; natuurlijk probeer ik eerst mijn 'mutsaer' () terug te pakken, maar zodra dat resulteert in een snelle jachtige achtervolging door de straten en / of woonwijken van een stad, dan dien je je toch afzijdig te houden.
Zeker zolang een mensenleven (van een voorbijganger / de dief / jijzelf) nog als meer waard wordt gezien dan een simpel 'mutsaer' of je handtas...
Een klap in het gezicht geven nadat je 'mutsaer' gestolen wordt, kan nog gezien worden als een reflex. een achtervolging van enkele minuten allang niet meer.
En dat is ook waar ik op doelde; weet waar je grenzen liggen. Achter een inbreker aanrennen is natuurlijk prima, zolang je anderen er niet mee in gevaar brengt.quote:Op maandag 17 december 2007 17:48 schreef milagro het volgende:
de muts staat als voorbeeld voor iets wat jouw dierbaar is, hč, iets waardevols dus, en dan niet persé in geld... je dient je ms LATER afzijdig te houden, ALS blijkt dat het een dodenrit dreigt te worden, ja.,
Geef ik je gelijk in; dat is ook zijn verantwoordelijkheid...maar ik reageerde dan ook niet direct op dit bericht, maar meer in het algemeen.quote:maar achter een dief aangaan die dan zijn GESTOLEN auto tegen een boom parkeert, daar is niet persé een dodenrit voor nodig, hoor, slechts een dief met haast, en daardoor niet oplettend... en laat dát nu ZIJN verantwoordelijkheid zijn, en niet de mijne..
zulke ongelukken kunnen ieder gek met haast overkomen, ook dus als ze niet achterna gezeten worden, gewoon normaal rijden dus
Kortom; je begreep mij verkeerd. Ik doelde niet specifiek op deze situatiequote:kortom, je slaat de verkeerde met je oh zo correcte theoretisch zo makkelijke argumenten om de oren, het begint, nogmaal, bij die dief, die wil blijkbaar COUTE QUE COUTE andermans spullen houden en kiest daarom zélf voor de eventuele risico's die gepaard kunnen gaan bij het zich uit de voeten maken.... hij kan er ook voor kiezen MIJN spullen achter te laten, en de vlucht zonder buit voort te zetten...dan is de kans erg groot dat de achtervolging gestaakt wordt, en kan de man rustig verder tuffen, zonder onnodige risico's, door hem zelf veroorzaakt , niet door mij, hij koos er immers voor om te vluchten, met grote snelheid, ik wil gewoon mijn spullen terug
Zie boven.quote:zolang IK en omstanders geen gevaar lopen, iets waar jij blijkbaar vanuit gaat, dat het vrijwel altijd het geval is , zal het me aan mijn reet roesten welk risico de dief neemt en wat daar dan de gevolgen van zijn... zijn keuze, zijn probleem, blijkbaar gaan sommigen dieven liever dood dan dat ze in de kraag gevat worden of de spullen achterlaten, prima, toch, het zou mijn keuze niet zijn, maar ja,...
Omdat je op jouw manier meer slachtoffers maakt.quote:Op maandag 17 december 2007 20:47 schreef bleiblei het volgende:
-edit weg hypocriet verhaal-
Ik vind eigenlijk dat die gasten het een keer mee moeten maken dat hun zooi allemaal weg is.
Waarom stellen ze dat niet wettelijk in? Als je gepakt wordt moet je je hele hebben en houden inleveren. Klein kindje? Jammer dan. Had je eerder over na moeten denken voordat je andermans huis leegjat.
Nee, klopt, maar het is dan niet jouw schuld!!quote:Op maandag 17 december 2007 19:53 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Moet er wel bij zeggen dat ik jouw 'schouderophalende' mening wat betreft de dood van zo'n inbreker zeker niet deel. Ik zou mij daar absoluut niet prettig bij voelen als ik als slachtoffer in zo'n situatie terechtkwam. Hij mag dan wel mijn spullen gestolen hebben, maar de dood verdient hij daar absoluut niet voor.
Dan moet die persoon zijn kind ook inleveren. Kan die opgevoed worden door mensen die wel fatsoenlijke normen en waarden nastreven. Ipv. kinderen die opgevoed worden met het idee dat je de nieuwe playstation 3 wel bij de overburen weg kan halen.quote:Op maandag 17 december 2007 23:45 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Omdat je op jouw manier meer slachtoffers maakt.
En is 1 niet genoeg? Gelukkig leven we in een land waarbij de schuld van de ouders niet direct de schuld van de kinderen wordt. Laten we dat aub zo houden
quote:Op dinsdag 18 december 2007 06:56 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Dan moet die persoon zijn kind ook inleveren. Kan die opgevoed worden door mensen die wel fatsoenlijke normen en waarden nastreven. Ipv. kinderen die opgevoed worden met het idee dat je de nieuwe playstation 3 wel bij de overburen weg kan halen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |