abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 8 december 2007 @ 23:13:29 #101
67978 HenryHill
Fake it 'till you make it
pi_55136108
quote:
Op zaterdag 8 december 2007 19:35 schreef MahirBurekovic het volgende:

[..]

Nee, maar mensen hier vinden inbrekers minderwaardig.
Ja, en ik denk de meeste mensen met mij.
Ik spuug op inbrekers

Ik heb je volgende posts ook gelezen en ik weet waar je op doelde, maar dit gaat puur om de opmerking an sich
So this is how liberty dies... with thunderous applause.
Truth? What's so great about the truth? Try lying for a change, it's the currency of the world
  zondag 9 december 2007 @ 01:59:28 #102
187710 JBoy
Granulocytje
pi_55139017
Goed om te lezen dat niet alle mensen erbij staan en ernaar kijken maar in actie komen
  zondag 9 december 2007 @ 08:35:28 #103
179752 TheChemeng
['æbsin&#;] Ikea boy
pi_55140355
quote:
Op zaterdag 8 december 2007 16:59 schreef zuiderbuur het volgende:
Limburg.

Ik weet het eigenlijk niet. Die juwelier die vanuit zijn raam schoot, is hier een bekende zaak...maar deze kerel zette echt de achtervolging in. Wat ging hij dan eigenlijk doen? Hem van de baan rijden en zijn bezittingen met geweld terugnemen?
Ik zou hem ook achterna gaan hoor en dan gewoon handsfree de politie bellen
The Dutch are bastards and the French ten times worse.
Quod nihil sit tam infirmum aut instabile quam fama potentiae non sua vi nixa
pi_55140565
quote:
Op zondag 9 december 2007 08:35 schreef TheChemeng het volgende:

[..]

Ik zou hem ook achterna gaan hoor en dan gewoon handsfree de politie bellen
En als de inbreker dan flinke verkeersovertredingen maakt? Doe jij dat dan ook?
pi_55140868
quote:
Op zaterdag 8 december 2007 21:13 schreef ChaoticSand het volgende:

[..]

Misschien omdat er best veel allochtonen tegenwoordig zijn die zoiets doen...
Ach ja, kweet et zelf ook nie...
Volgens mij worden in Nederland de meeste inbraken gewoon gedaan door pauperjunkies, en het interesseert me echt totaal geen reet of die zou geel, bruin, zwart of wit zijn.
Het meest opvallende is nog wel dat de inbreker in een andere stad inbreekt dan zijn eigen. Dan ken je de weg wellicht minder goed, en rijdt je jezelf dood op een boom.
Verder zal de straf van de achtervolger wel meevallen, helemaal als blijkt dat de inbreker bijvoorbeeld alcohol of verdovende middelen in zijn bloed had.
  zondag 9 december 2007 @ 11:00:40 #106
14142 Daffodil31LE
Pienter Pookje
pi_55141123
quote:
Op zondag 9 december 2007 10:30 schreef Fides het volgende:
Verder zal de straf van de achtervolger wel meevallen, helemaal als blijkt dat de inbreker bijvoorbeeld alcohol of verdovende middelen in zijn bloed had.
Het is al erg genoeg dat je over straf begint. De achtervolger verdient helemaal geen straf. Hij behoort een lintje te krijgen. En een flinke aanmoedigingspremie.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
pi_55141764
Weg met de Rechtsstaat, iedereen is rechter!
pi_55141885
-edit- Userbash

[ Bericht 97% gewijzigd door paddy op 09-12-2007 13:01:22 ]
pi_55142667
quote:
Op zondag 9 december 2007 11:50 schreef Xith het volgende:
Weg met de Rechtsstaat, iedereen is rechter!
Dat hebben ze hier op Fok! ook eens geprobeerd. Iedereen is moderator. En werken dat dat deed joh! Totale anarchie dus.
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
pi_55144649
quote:
Op zondag 9 december 2007 11:00 schreef Daffodil31LE het volgende:

[..]

Het is al erg genoeg dat je over straf begint. De achtervolger verdient helemaal geen straf. Hij behoort een lintje te krijgen. En een flinke aanmoedigingspremie.
Hangt er van af. Ik vind het niet zo'n strak plan als iemand met de auto de achtervolging inzet en daarbij allerlei verkeersregels gaat overtreden (en je mag toch wel aannemen dat dat gebeurt). Nu kun je zeggen: dat doet de politie ook, maar die hebben zwaailichten, sirenes, zitten met twee in de wagen en zijn er voor opgeleid. En de gemiddelde burger is dat niet. Tijdens zo'n achtervolging focus je dan op de dief, let waarschijnlijk minder op de rest van het verkeer en dat kan gevaarlijke situaties veroorzaken.
Dus nee, lijkt me niet zo'n strak plan.
  maandag 10 december 2007 @ 01:10:34 #111
179752 TheChemeng
['æbsin&#;] Ikea boy
pi_55160389
quote:
Op zondag 9 december 2007 09:42 schreef Wombcat het volgende:
En als de inbreker dan flinke verkeersovertredingen maakt? Doe jij dat dan ook?
Het moet inderdaad wel redelijk blijven maar ik laat iemand echt niet zo maar wegrijden om na de aangifte nooit meer iets te horen. Als hij met 140 over een fietspad ervandoor gaat dan houdt het snel op maar als hij een beetje redelijk rijdt, dan neem ik de tijd om het kenteken plus de richting aan te geven waar hij heen rijdt.

Ik snap dat als je iemand achtervolgt je die persoon aanzet om de verkeersregels te overtreden en kun je je voorstellen hoe het topic eruit gezien had als de inbreker drie kinderen dood gereden had...

maar je bent natuurlijk goed pissig als je iemand je huis uit ziet rennen en ik kan het me dan ook goed voorstellen dat je erachteraan gaat
pi_55161916
quote:
Op maandag 10 december 2007 01:10 schreef TheChemeng het volgende:

[..]

Het moet inderdaad wel redelijk blijven maar ik laat iemand echt niet zo maar wegrijden om na de aangifte nooit meer iets te horen. Als hij met 140 over een fietspad ervandoor gaat dan houdt het snel op maar als hij een beetje redelijk rijdt, dan neem ik de tijd om het kenteken plus de richting aan te geven waar hij heen rijdt.

Ik snap dat als je iemand achtervolgt je die persoon aanzet om de verkeersregels te overtreden en kun je je voorstellen hoe het topic eruit gezien had als de inbreker drie kinderen dood gereden had...

maar je bent natuurlijk goed pissig als je iemand je huis uit ziet rennen en ik kan het me dan ook goed voorstellen dat je erachteraan gaat
Verkeersovertredingen maken gaat te ver maar hem doden zoals zo veel hier pleiten niet?
  maandag 10 december 2007 @ 14:56:28 #113
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_55169103
Executies zou de regering moeten voltrekken.

Een Inbreker/Rover/Moordenaar/Junk in huis doodslaan? Zou moeten kunnen.
Zou ik zelf ook doen als ik de kans er voor zou hebben.

De achtervolging an sich is ook logisch. Heb ik dan ook geen problemen mee. Maar zodra je anderen in gevaar gaat brengen dan moet je toch echt stoppen en hopen dat de politie het kan overnemen.

Mijn spullen zijn wél het leven waard van een crimineel, maar niet van een onschuldige omstander.
pi_55169131
Ik kan er niet rouwig om zijn. Blijf met je tengels van mijn spullen af, anders kan je wel eens heel naar vallen en je nek breken
  zaterdag 15 december 2007 @ 13:13:59 #115
179752 TheChemeng
['æbsin&#;] Ikea boy
pi_55289443
quote:
Op maandag 10 december 2007 07:24 schreef Xith het volgende:
Verkeersovertredingen maken gaat te ver maar hem doden zoals zo veel hier pleiten niet?
Ik geef alleen aan dat ik me goed kan voorstellen wat er door het hoofd van iemand heen gaat als hij besluit om een inbreker te achtervolgen. Logisch gevolg is dat de inbreker harder rijdt en door rood heen knalt. Mijn conclusie is dus dat ik 's avonds buiten de bebouwde kom er hard achteraan ga (en hem desnoods klem rijdt) maar als hij een stad of dorp in rijdt, mooi laat gaan.

Overigens is het nogal voorbarig om hier dood door schuld te concluderen, het lijkt me dat we daarvoor te weinig informatie hebben
pi_55290662
gelukkig is het goed afgelopen... inbreker dood en verder niemand gewond, betere uitkomst kun je niet wensen. maar hoe zouden de reacties geweest zijn als er een onschuldige omstander gedood of zwaar gewond zou zijn geraakt?

weer een inbreker dood
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
pi_55291020
quote:
Op zaterdag 15 december 2007 14:13 schreef GewoneMan het volgende:

weer een inbreker dood
Dit dus, al die idioten die denken dat die ooit nog op het goede pad terecht komt
"Een vos verliest zijn haren, maar niet zijn streken" is een bekend gezegd.
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
pi_55291380
quote:
Op zaterdag 15 december 2007 14:34 schreef MouzurX het volgende:

[..]

Dit dus, al die idioten die denken dat die ooit nog op het goede pad terecht komt
"Een vos verliest zijn haren, maar niet zijn streken" is een bekend gezegd.
Idioten die denken dat iemand op het slechte pad door burgers zonder rechtspraak doodgemaakt mag worden

EDIT: oh laat maar je komt uit '91..
pi_55291552
quote:
Op zaterdag 15 december 2007 14:54 schreef Xith het volgende:

[..]

Idioten die denken dat iemand op het slechte pad door burgers zonder rechtspraak doodgemaakt mag worden
Welke burger denkt idioten dood te mogen maken of heb ik iets gemist?
pi_55293269
Foutje
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
  zaterdag 15 december 2007 @ 23:45:28 #121
67978 HenryHill
Fake it 'till you make it
pi_55304284
quote:

[..]

Mensen die denken dat de politie ook echt opkomt voor de rechten van Jan met de Pet.

Je moet minstens een moord of een verkeersovertreding hebben begaan voordat de politie je in het vizier krijgt hoor. Al die andere zaken komen onderop in een mooie lade te liggen, met het label "te weinig beschikbare middelen".

En "de politie" zal het misschien ook echt wel achter die criminelen aan willen gaan, maar zolang het niet echt gebeurt vind ik niet dat je Jan met de Pet in dit soort situaties eigenrichting kwalijk moet nemen (en zeker niet als die inbreker door z'n eigen fout het loodje legt).
So this is how liberty dies... with thunderous applause.
Truth? What's so great about the truth? Try lying for a change, it's the currency of the world
  zondag 16 december 2007 @ 00:00:10 #122
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_55304677
quote:

[..]

EDIT: oh laat maar je komt uit '91..
Voor zover ik weet heeft die knakker zichzelf in een boom geboord en niet door die persoon die hem achtervolgt heeft.
Kortzichtige mafketel .

Overigens mogen mensen best wat meer opkomen voor hun eigen bezittingen. Bewust doodmaken of levenslang verminken vind ik te ver gaan. Maar als de desbetreffende inbreker dat perongeluk zelf doet terwijl iemand op komt voor zijn of andermans bezittingen kan ik daar absoluut niet mee zitten.
pi_55305007
Waren het De Doeks Uut Hasselt?
pi_55306413
Eigen schuld...
pi_55307985
quote:
Op zondag 16 december 2007 00:00 schreef bleiblei het volgende:

Overigens mogen mensen best wat meer opkomen voor hun eigen bezittingen. Bewust doodmaken of levenslang verminken vind ik te ver gaan. Maar als de desbetreffende inbreker dat perongeluk zelf doet terwijl iemand op komt voor zijn of andermans bezittingen kan ik daar absoluut niet mee zitten.
Op zich mee eens. Mits daarbij geen gevaar is voor omstanders. En ik vermoed dat er bij zo'n achtervolging niet rustig is gereden.
En het proportionaliteitsbeginsel is ook van belang. En een auto is een potentieel dodelijk wapen.
Dus ik vind het niet zo raar dat dit dan uitgezocht wordt en de rechter zich er over mag uitspreken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')