Ja, en ik denk de meeste mensen met mij.quote:Op zaterdag 8 december 2007 19:35 schreef MahirBurekovic het volgende:
[..]
Nee, maar mensen hier vinden inbrekers minderwaardig.
Ik zou hem ook achterna gaan hoor en dan gewoon handsfree de politie bellenquote:Op zaterdag 8 december 2007 16:59 schreef zuiderbuur het volgende:
Limburg.![]()
Ik weet het eigenlijk niet. Die juwelier die vanuit zijn raam schoot, is hier een bekende zaak...maar deze kerel zette echt de achtervolging in. Wat ging hij dan eigenlijk doen? Hem van de baan rijden en zijn bezittingen met geweld terugnemen?
En als de inbreker dan flinke verkeersovertredingen maakt? Doe jij dat dan ook?quote:Op zondag 9 december 2007 08:35 schreef TheChemeng het volgende:
[..]
Ik zou hem ook achterna gaan hoor en dan gewoon handsfree de politie bellen
quote:Op zaterdag 8 december 2007 21:13 schreef ChaoticSand het volgende:
[..]
Misschien omdat er best veel allochtonen tegenwoordig zijn die zoiets doen...
Ach ja, kweet et zelf ook nie...
Het is al erg genoeg dat je over straf begint. De achtervolger verdient helemaal geen straf. Hij behoort een lintje te krijgen. En een flinke aanmoedigingspremie.quote:Op zondag 9 december 2007 10:30 schreef Fides het volgende:
Verder zal de straf van de achtervolger wel meevallen, helemaal als blijkt dat de inbreker bijvoorbeeld alcohol of verdovende middelen in zijn bloed had.
Dat hebben ze hier op Fok! ook eens geprobeerd. Iedereen is moderator. En werken dat dat deed joh!quote:Op zondag 9 december 2007 11:50 schreef Xith het volgende:
Weg met de Rechtsstaat, iedereen is rechter!
Hangt er van af. Ik vind het niet zo'n strak plan als iemand met de auto de achtervolging inzet en daarbij allerlei verkeersregels gaat overtreden (en je mag toch wel aannemen dat dat gebeurt). Nu kun je zeggen: dat doet de politie ook, maar die hebben zwaailichten, sirenes, zitten met twee in de wagen en zijn er voor opgeleid. En de gemiddelde burger is dat niet. Tijdens zo'n achtervolging focus je dan op de dief, let waarschijnlijk minder op de rest van het verkeer en dat kan gevaarlijke situaties veroorzaken.quote:Op zondag 9 december 2007 11:00 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Het is al erg genoeg dat je over straf begint. De achtervolger verdient helemaal geen straf. Hij behoort een lintje te krijgen. En een flinke aanmoedigingspremie.
Het moet inderdaad wel redelijk blijven maar ik laat iemand echt niet zo maar wegrijden om na de aangifte nooit meer iets te horen. Als hij met 140 over een fietspad ervandoor gaat dan houdt het snel op maar als hij een beetje redelijk rijdt, dan neem ik de tijd om het kenteken plus de richting aan te geven waar hij heen rijdt.quote:Op zondag 9 december 2007 09:42 schreef Wombcat het volgende:
En als de inbreker dan flinke verkeersovertredingen maakt? Doe jij dat dan ook?
Verkeersovertredingen maken gaat te ver maar hem doden zoals zo veel hier pleiten niet?quote:Op maandag 10 december 2007 01:10 schreef TheChemeng het volgende:
[..]
Het moet inderdaad wel redelijk blijven maar ik laat iemand echt niet zo maar wegrijden om na de aangifte nooit meer iets te horen. Als hij met 140 over een fietspad ervandoor gaat dan houdt het snel op maar als hij een beetje redelijk rijdt, dan neem ik de tijd om het kenteken plus de richting aan te geven waar hij heen rijdt.
Ik snap dat als je iemand achtervolgt je die persoon aanzet om de verkeersregels te overtreden en kun je je voorstellen hoe het topic eruit gezien had als de inbreker drie kinderen dood gereden had...
maar je bent natuurlijk goed pissig als je iemand je huis uit ziet rennen en ik kan het me dan ook goed voorstellen dat je erachteraan gaat
Ik geef alleen aan dat ik me goed kan voorstellen wat er door het hoofd van iemand heen gaat als hij besluit om een inbreker te achtervolgen. Logisch gevolg is dat de inbreker harder rijdt en door rood heen knalt. Mijn conclusie is dus dat ik 's avonds buiten de bebouwde kom er hard achteraan ga (en hem desnoods klem rijdt) maar als hij een stad of dorp in rijdt, mooi laat gaan.quote:Op maandag 10 december 2007 07:24 schreef Xith het volgende:
Verkeersovertredingen maken gaat te ver maar hem doden zoals zo veel hier pleiten niet?
Dit dus, al die idioten die denken dat die ooit nog op het goede pad terecht komtquote:
Idioten die denken dat iemand op het slechte pad door burgers zonder rechtspraak doodgemaakt mag wordenquote:Op zaterdag 15 december 2007 14:34 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Dit dus, al die idioten die denken dat die ooit nog op het goede pad terecht komt
"Een vos verliest zijn haren, maar niet zijn streken" is een bekend gezegd.
Welke burger denkt idioten dood te mogen maken of heb ik iets gemist?quote:Op zaterdag 15 december 2007 14:54 schreef Xith het volgende:
[..]
Idioten die denken dat iemand op het slechte pad door burgers zonder rechtspraak doodgemaakt mag worden
Mensen die denken dat de politie ook echt opkomt voor de rechten van Jan met de Pet.quote:Op zaterdag 15 december 2007 14:54 schreef Xith het volgende:
[..]
Idioten die denken dat iemand op het slechte pad door burgers zonder rechtspraak doodgemaakt mag worden
Voor zover ik weet heeft die knakker zichzelf in een boom geboord en niet door die persoon die hem achtervolgt heeft.quote:Op zaterdag 15 december 2007 14:54 schreef Xith het volgende:
[..]
EDIT: oh laat maar je komt uit '91..
Op zich mee eens. Mits daarbij geen gevaar is voor omstanders. En ik vermoed dat er bij zo'n achtervolging niet rustig is gereden.quote:Op zondag 16 december 2007 00:00 schreef bleiblei het volgende:
Overigens mogen mensen best wat meer opkomen voor hun eigen bezittingen. Bewust doodmaken of levenslang verminken vind ik te ver gaan. Maar als de desbetreffende inbreker dat perongeluk zelf doet terwijl iemand op komt voor zijn of andermans bezittingen kan ik daar absoluut niet mee zitten.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |