abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61208202
Boehoe, zou ik eindelijk weer eens lekker naar de kroeg, heb ik ineens een slijmbeursvliesontsteking in mijn linkerschouder. Kan moeilijk zitten, lopen of liggen. Mazzel dat ik mijn tokkiepakkies en sneakers met klitteband nog niet had weggegooid Charming, echt
I like it I like it I like it loud ♥
döp dep döp dededöp döp döp
pi_61238631
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2008 00:14 schreef milia het volgende:
Boehoe, zou ik eindelijk weer eens lekker naar de kroeg, heb ik ineens een slijmbeursvliesontsteking in mijn linkerschouder. Kan moeilijk zitten, lopen of liggen. Mazzel dat ik mijn tokkiepakkies en sneakers met klitteband nog niet had weggegooid Charming, echt
Bah balen zeg! Hoe wordt die ontsteking nu behandeld?
#geen
pi_61255168
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2008 02:16 schreef DuchessX het volgende:

[..]

Bah balen zeg! Hoe wordt die ontsteking nu behandeld?
Afgelopen maandag werd ik wakker door de pijn in mijn schouder, werd al twee maal per week behandeld wegens tintelende vingers door mijn fysio en hij wil me nu drie maal in de week martelen (écht niet te harden, ik moest huilen ) Verder heb ik een soort katrol voor aan de deur gekregen om een soort van mee te roeien maar dan om op en neerwaartse bewegingen mee te maken dus oefenen oefenen oefenen
pi_61256512
Wow wat een enorme tegenvaller En de pijn, krijg je daar medicatie voor? Hoe lang gaat het ongeveer duren eer het over is?
#geen
pi_61257581
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2008 23:53 schreef DuchessX het volgende:
Wow wat een enorme tegenvaller En de pijn, krijg je daar medicatie voor? Hoe lang gaat het ongeveer duren eer het over is?
Ik kan natuurlijk via de huisarts sterkere/ betere pijnstillers krijgen, maar ik ben zo bang dat ik de boel dan forceer. Daarom neem ik op zn tijd een paracetamol, en ik ga af en toe voor de spiegel staan met bepaalde oefeningen om mezelf uit te lachen . Gelukkig heb ik het wel eens eerder gehad, (in mijn heup nota bene, kon alleen maar rondjes strompelen) maar dit lijkt toch wel veel heftiger of ik ben gevoeliger geworden Langzaam maar zeker verdwijnt die ontsteking natuurlijk, maar het is een kwestie van een paar weken.
pi_61258336
De drie stadia van een frozen shoulder: (adhesive capsulitis, oftewel bursitis oftewel slijmbeursontsteking)

Pijnlijke stadium (freezing) (max. 3 maanden)
Adhesieve stadium (frozen) (4 - 9 maanden)
Herstel stadium. (max. 2 jaar).

Die paar weken zou ik dus niet zo letterlijk nemen. Als ik het goed zie zit je nu in het 1e stadium, en heb je de meeste pijn, pijn zal verdwijnen maar bewegelijkheid van je schouder zal sterk afnemen, daarna langzaam herstel en toename van bewegelijkheid van het schoudergewricht.

Sterkte iig
Fingerspitzgefühl
pi_61278004
quote:
Op zondag 31 augustus 2008 01:58 schreef ForumGek het volgende:
De drie stadia van een frozen shoulder: (adhesive capsulitis, oftewel bursitis oftewel slijmbeursontsteking)

Pijnlijke stadium (freezing) (max. 3 maanden)
Adhesieve stadium (frozen) (4 - 9 maanden)
Herstel stadium. (max. 2 jaar).

Die paar weken zou ik dus niet zo letterlijk nemen. Als ik het goed zie zit je nu in het 1e stadium, en heb je de meeste pijn, pijn zal verdwijnen maar bewegelijkheid van je schouder zal sterk afnemen, daarna langzaam herstel en toename van bewegelijkheid van het schoudergewricht.

Sterkte iig

Jeetje, dan hoop ik echt dat het wat anders is! In oktober zou ik weer rustig aan gaan beginnen op mijn werk
pi_61511814
Ben vandaag bij mijn internist geweest, en ik hoef pas weer over een half jaar terug te komen
  dinsdag 9 september 2008 @ 22:47:53 #209
48646 Poeke
Lief-heb-ster
pi_61512176

Fantastisch nieuws Milia! Super!!!!
Faber quisque fortunae suae.
Uit Eindhoven
  dinsdag 9 september 2008 @ 22:49:44 #210
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_61512226
Gefeliciteerd Milia!
Geweldig om te horen. Ga je een feestje bouwen vanavond/dit weekend?
Zo nee, ga het toch maar doen! Elke goede stap vooruit moet gevierd worden!
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
pi_61513028
Ik ga het pas over een paar weken vieren, mijn halve vriendenbestand is dan hopelijk weer terug van vakantie in Amerika
pi_61515846
Het lijkt mij inderdaad een feestje waard Milia!
Word je verder nog behandeld?
pi_61539600
quote:
Op woensdag 10 september 2008 07:57 schreef Liejannuh het volgende:
Het lijkt mij inderdaad een feestje waard Milia!
Word je verder nog behandeld?
Nee, heb zels geen medicijnen meer! Behalve dan tegen de opvliegers
pi_61539730
jeej!
goed om te horen
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  donderdag 11 september 2008 @ 00:00:44 #215
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_61540582
Ge-wel-dig milia!

Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_61541132
Heftig om allemaal te lezen zeg.
Fijn dat het zo goed gaat millia!
En de rest van de dames natuurlijk sterkte bij de verdere behandelingen.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_61790264
Omdat ik binnenkort weer aan het werk ga (én mijn tijdelijke prothese verkeerd heb gewassen ), heb ik eindelijk maar eens een prothese aan laten meten. Toen de doos openging kreeg ik de schrik van mijn leven......een enorm ding die in geen enkele leuke bh past (nou ja, past natuurlijk wel maar piept er dan aan alle kanten uit) Om het verschil te laten zien: het kleintje was mijn tijdelijke prothese, en die enorme lap is mijn best wel echt lijkende en voelende nieuwert inclusief een heus tepeltje

Gisteren heb ik trouwens voor het eerst misbruik gemaakt van mijn "toestand" , ik had een bruiloft en verklaarde na het jawoord en de felicitaties dat ik erg vermoeid was en dus meteen vertrok
pi_61791084
quote:
Op zaterdag 20 september 2008 23:07 schreef milia het volgende:
Gisteren heb ik trouwens voor het eerst misbruik gemaakt van mijn "toestand" , ik had een bruiloft en verklaarde na het jawoord en de felicitaties dat ik erg vermoeid was en dus meteen vertrok
Positieve ziektewinst noemen we dat. Wat is het nut van ziek zijn als je er niet af en toe gebruik van kunt maken?

Die nieuwe prosthese is inderdaad een flinke lap zeg! Zijn daar geen speciale BH's voor? Dat kan toch in geen enkele normale BH?
pi_61811925
Die speciale BH's zijn ook van die grote lappen hé Ik zal binnenkort eens op zoek gaan want ik wil natuurlijk gewoon mijn shirtjes blijven dragen zonder dat de halve BH te zien is
pi_61812494
quote:
Op zondag 21 september 2008 22:32 schreef milia het volgende:
Die speciale BH's zijn ook van die grote lappen hé Ik zal binnenkort eens op zoek gaan want ik wil natuurlijk gewoon mijn shirtjes blijven dragen zonder dat de halve BH te zien is
*Googled
Ik snap dat dus niet hè. Waarom is er nog geen vrouw (of man voor mijn part) opgestaan om gewoon mooie onderkleding te maken voor vrouwen met een borstamputatie? Alsof je gereduceerd wordt tot je borstkanker en mooi zijn, laat staan je mooi of sexy voelen niet meer mag.
Is het nou zo moeilijk om een godverdommese randje kant aan die oma BH te plakken en hem een kek kleurtje te geven?
pi_61812584
Oh ik zie dat je voor een setje kan kiezen uit slipjes in formaatje bungalowtent of circustent.
pi_61813543
quote:
Op zondag 21 september 2008 22:50 schreef MinderMutsig het volgende:
Oh ik zie dat je voor een setje kan kiezen uit slipjes in formaatje bungalowtent of circustent.
Tja, ik heb zelf helemaal nog niet gekeken maar ik ben nu wel errug blij dat ik nog niets moois had gekocht als troost zeg maar! (ik ga nu maar even kijken )
pi_61814091
quote:
Op zondag 21 september 2008 23:17 schreef milia het volgende:

[..]

Tja, ik heb zelf helemaal nog niet gekeken maar ik ben nu wel errug blij dat ik nog niets moois had gekocht als troost zeg maar! (ik ga nu maar even kijken )
Als je de zoekwoorden BH en borstprothese gebruikt zou ik de eerste vier links overslaan. Wellicht is er wel leuke lingerie maar ik moet bekennen dat ik er ook geen studie van gemaakt heb.
Misschien kan je goede tips krijgen op een lotgenotenforum? Er zullen heus meer dames zijn die leuke lingerie zoeken en ergens kan ik me niet voorstellen dat het er écht niet is.
pi_61814438
Errug zeg........en ook die flatterende rustige kleuren idd! Ik zal Marlies Dekkers eens aan haar oren trekken(bedoel een mail sturen ), ben tenslotte lang de enige niet
De dames van dat andere forum waren best.......oud zeg maar, maar ik zal het eens een keer vragen, goed idee

[ Bericht 22% gewijzigd door milia op 21-09-2008 23:47:37 (traag) ]
pi_61815378
Maar die kleine tijdelijke past dus wel in een normale BH? Is er een reden waarom die nieuwe zo groot is/moet zijn?

Maar ik snap dus echt niet dat met een potentiële afzetmarkt van een op de negen vrouwen er weinig tot geen leuke lingerie te vinden is voor protheses. Ik bedoel, als je het zakelijk bekijkt loop je weinig risico. Grote en constante afzetmarkt, steeds meer jonge vrouwen en dus ook steeds meer behoefte aan leuke lingerie. Daar kan je je als modeontwerper haast geen buil aan vallen.

Is er op de afdeling oncologie eigenlijk ook zoiets als een nurse practitioner of een consulent o.i.d.? Wellicht kan die je ook goede adresjes geven.

Hoe is het nu verder met je?
pi_61816987
Laat je geen nieuwe borst maken? Is die 'lap' zeg maar permanent?
pi_61839649
Mijn lappie is er een van de verzekering waar ik het twee jaar mee moet doen, dus errug standaard.
In de tussentijd ga ik natuurlijk wel op zoek naar een iets makkelijker modelletje.......koop ik die lekker zelf, én ik zag net de foto's van Christina Applegate en wow, wat mooi! Die ga ik ook maar eens mailen
Mijn nurse practitioner gaf trouwens de website van *Anita* door, die heeft ook al van die grote lellen te koop
Omdat ik natuurlijk al een tijd niet meer bij de tandarts was geweest ging ik met angst en beven naar hem toe en er was he-le-maal niks mis, geen gaatje of wat dan ook te vinden én een oktober ga ik op gesprek bij mijn werkgever om te bespreken hoe ik weer langzaam maar zeker in kan stromen
pi_61842454
Nee, maar ik bedoel, laat je niet met plastische chirurgie een siliconenborst maken?
pi_61843363
tvp

Mijn moedermag zometeen voor de uitslag. Natuurlijk ga ik mee.
2 weken geleden met bevolkingsonderzoek iets ontdekt en gelijk meer onderzoeken bij de chirurg en de mammacare in t ziekenhuis. een paar dagen later 50 !!!! biopten want haar hele lin kerborst zat vol met "iets" ....
straks de uitslag dus ... gaat allemaal snel en ik vind 50 biopten wel heeeeel erg veel...ben er dus eig best een beetje huiverig voor allemaal
Zoals ma kamper piet zegt:
~~ * * eeN DaG NieT LEVEN ~~ IS DaG NieT LacHT TOCHT ? * * ~~
  dinsdag 23 september 2008 @ 09:10:55 #230
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_61843602
Milia, ik vind het erg verfrissend hoe je alles beschrijft, en ik vind je een sterke vrouw .
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  dinsdag 23 september 2008 @ 09:11:05 #231
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_61843606
Wow...da's heftig Spekkiemonster, veel sterkte straks .

Met mijn moeder gaat het ook niet echt goed, er is een duidelijke progressie van tumorvorming op het borstbeen en nog wat andere plaatsen...de medicatie raakt dus duidelijk uitgewerkt, volgende week gaan ze haar bestralen tegen de pijn (ze gaat vandaag naar Egypte op vakantie) en als dit medicijn niets meer doet kan ze er nog een proberen die eigenlijk nihil kans heeft om aan te slaan..sowieso zal ie de eerste maand niets doen dus in die periode kan die kloteziekte lekker zijn gang gaan .
pi_61843647
Tjee Viv, das nie zo mooi zeg .... gelukkig kan je moeder wel even lekker op vakantie en hopelijk kan ze daar ook ven lekker tot rust komen, al zal dat moeilijk gaan .... sterkte viv, voor jou en je moeder
pi_61863357
Jee Vivi , ik ben er (weer) stil van Ik hoop dat ze een fijne, ontspannende vakantie heeft.

En dank je wel voor het compliment
pi_61863448
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 08:54 schreef Spekkiemonster het volgende:
tvp

Mijn moedermag zometeen voor de uitslag. Natuurlijk ga ik mee.
2 weken geleden met bevolkingsonderzoek iets ontdekt en gelijk meer onderzoeken bij de chirurg en de mammacare in t ziekenhuis. een paar dagen later 50 !!!! biopten want haar hele lin kerborst zat vol met "iets" ....
straks de uitslag dus ... gaat allemaal snel en ik vind 50 biopten wel heeeeel erg veel...ben er dus eig best een beetje huiverig voor allemaal
50 maar liefst!! Sterkte voor het hele gezin Spekkiemonster
  dinsdag 23 september 2008 @ 22:29:47 #235
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_61863632
Spek, weten jullie al iets? *hoopt hard dat ze het goede nieuws aan het vieren zijn*
pi_61863654
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 22:29 schreef Vivi het volgende:
Spek, weten jullie al iets? *hoopt hard dat ze het goede nieuws aan het vieren zijn*
pi_61864112
Helaas geen feestje....
Het is dus foute boel. De biopten die ze onderzocht hebben zijn grotendeels kwaadaardig maar zou geen uitzaaiende kanker zijn. Het zijn er teveel om allemaal te onderzoeken. haar linkerborst zit helemaal vol. Ze gaan donderdagavond overleggen of het een bortbesparende operatie word of een borstamputatie. Ze word hierover donderdagaavond opgebeld.

Het is dus allemaal niet zo best en omdat ik niet helemaal op de hoogte ben weet ik niet precies wat er nou eigenlijk allemaal staat te gebeuren. Maar we hopen donderdag dus weer wat meer te horen.

Gezien het feit dat de hele borst vol zit lijkt een amputatie er dik in te zitten.
heavy shit allemaal.....
  dinsdag 23 september 2008 @ 22:46:56 #238
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_61864426
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 22:39 schreef Spekkiemonster het volgende:
Helaas geen feestje....
Het is dus foute boel. De biopten die ze onderzocht hebben zijn grotendeels kwaadaardig maar zou geen uitzaaiende kanker zijn. Het zijn er teveel om allemaal te onderzoeken. haar linkerborst zit helemaal vol. Ze gaan donderdagavond overleggen of het een bortbesparende operatie word of een borstamputatie. Ze word hierover donderdagaavond opgebeld.

Het is dus allemaal niet zo best en omdat ik niet helemaal op de hoogte ben weet ik niet precies wat er nou eigenlijk allemaal staat te gebeuren. Maar we hopen donderdag dus weer wat meer te horen.

Gezien het feit dat de hele borst vol zit lijkt een amputatie er dik in te zitten.
heavy shit allemaal.....
Godver....

Wat ik me kan herinneren is dat er bij meer dan 1 tumor sowieso altijd geamputeerd wordt . En laat je moeder er ajb op STAAN (en als ze zelf ff de power niet heeft, doe jij het dan) dat er een botscan en een MRI wordt gemaakt...als dat op tijd was gebeurd had mijn moeder ook nog genezen kunnen worden...en laat je niet afschepen!

Heel veel sterkte met dit ongelooflijke klotenieuws..
pi_61864712
he bah

heel veel sterkte... voor jou én je moeder..!
pi_61864807
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 06:29 schreef Isegrim het volgende:
Nee, maar ik bedoel, laat je niet met plastische chirurgie een siliconenborst maken?
Nee, ik heb juist gekozen voor een complete amputatie omdat ik bang ben dat ik niets zou kunnen voelen met siliconen als er weer iets zou zitten als je begrijpt wat ik bedoel.
En ik ben ook van mening (mijn eigen mening!) dat iets wat zo ziek is (ik noemde mijn borst dan ook vanaf het begin dat vieze ding) gewoon zo snel mogelijk verwijderd moest worden.
Maar ik kan heel goed begrijpen dat veel vrouwen kiezen voor silliconen, zelf kan ik er heel makkelijk mee omgaan omdat ik het al in januari wist en dus kon wennen aan het idee. Ze hebben het zo netjes gedaan dat er zelfs een vleugje décolleté zit! Het shirt dat ik hier draag is er een waarmee ik alleen maar achterover kan zitten en niet echt kan dragen zoals het hoort maar dient even als voorbeeld en ik zal hem waarschijnlijk nooit meer dragen De vlekken die je ziet zijn nog de restanten van de bestralingen, en voor mijn gevoel is het nu bijna weer schoon
pi_61864910
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 22:39 schreef Spekkiemonster het volgende:
Helaas geen feestje....

heavy shit allemaal.....
Jezus, loop ik net te jubelen...... wat erg allemaal..........
  dinsdag 23 september 2008 @ 23:09:49 #242
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_61865280
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 22:57 schreef milia het volgende:

[ afbeelding ]
Ik zal wel een enorme doos zijn hoor, maar welke borst is er geamputeerd? Zit al een tijdje naar de foto te kijken, maar ik kan het niet zien...

Spekkiemonster, heel veel sterkte!
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
pi_61865817
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 23:09 schreef BBQ-kip het volgende:

[..]

Ik zal wel een enorme doos zijn hoor, maar welke borst is er geamputeerd? Zit al een tijdje naar de foto te kijken, maar ik kan het niet zien...

Spekkiemonster, heel veel sterkte!
De rechter, dus links voor de kijker De prothese is ook zeer mooi, alleen ietwat groot
pi_61865847
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 23:09 schreef BBQ-kip het volgende:

[..]

Wij zaten hier ook al te kijken of we het konden zien maar wij werden het niet eens.

Spekkiemonster, heel veel sterkte de komende tijd. Kutnieuws.
En Vivi jullie ook sterkte, hopelijk heeft je moeder een fijne vakantie.
pi_62064836
Kom ik vandaag op mijn werk om mijn reïntegratie te bespreken . ....zitten al mijn collega's (behalve mijn invalster ) van mijn vestiging daar op me te wachten met taart en bloemen! Zoooo vreselijk lief! Blijk ik daar vandaag ook nog eens precies 12.5 jaar te werken! Ik word nu écht oud Ik moest wel enorm de neiging onderdrukken om mijn lappie op tafel te gooien om ze eens te laten zien wat voor een gigading het is en daar eens met zijn allen hartelijk om te lachen maar er waren helaas ook mannen bij inclusief de directeur En als het goed is post ik hier over mezelf pas weer over een half jaar, heel misschien
Hopelijk blijven de andere dames hier wel gewoon doorposten alsof dit een soort centraal topic is
Bedankt iedereen voor de steun en aandacht Ik heb er heeeel veel aan gehad
pi_62065133
Wat lief van je collega's.
Veel succes en plezier met reïntegreren en hopelijk blijft het zo goed gaan.
  woensdag 1 oktober 2008 @ 23:18:12 #247
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_62065244
Ik wens je alle moois en goeds Milia, je verdient het .
  woensdag 1 oktober 2008 @ 23:26:52 #248
48646 Poeke
Lief-heb-ster
pi_62065523
Succes en heel veel goeds toegewenst Milia... en als er iets is dan post je maar. Genoeg luisteren ogen hier
Faber quisque fortunae suae.
Uit Eindhoven
pi_62084792
Dit topic zie ik nu pas
Milia, wow, dat ziet erg echt heel netjes uit in dat shirtje Weet dat dat 'vroeger' wel anders was; mijn oma moest 30 jaar geleden haar borst laten amputeren, en die had zo'n stugge prothese, dat bleef je zien.
pi_62517391
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 19:28 schreef ColdFeet het volgende:
Dit topic zie ik nu pas
Milia, wow, dat ziet erg echt heel netjes uit in dat shirtje Weet dat dat 'vroeger' wel anders was; mijn oma moest 30 jaar geleden haar borst laten amputeren, en die had zo'n stugge prothese, dat bleef je zien.
Ja, ik weet heel goed dat het vroeger anders was, heb wel eens foto's gezien van die 'deuken' zeg maar

Op het werk gaat het overigens prima, de eerste week mocht ik van de arbo-arts een maal twee uur, de tweede week twee maal twee uur enzovoorts enzovoorts en nu wil ik deze week eigenlijk twee hele dagen proberen (niet twee dagen achter elkaar) want ik moet er toch een keer doorheen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')