quote:Op woensdag 6 februari 2008 21:19 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Veertig. Alle weekdagen twee maanden lang.
Ze zegt dat het bestralen zelf niks voorstelt. Duurt nog geen twee minuten en je voelt er niets van.
Nou, als je zo opgewekt bent als uit je posts blijkt gaat het vast helemaal goed komen! Dat is toch al het halve werk! En als ik het goed begrijp kun jij zelfs al voelen dat de tumoren geslonken zijn, dus dat kan eigenlijk alleen maar goed nieuws betekenen? Spannend hoor. Ben je dan ook "alleen" moe of ook zo ziek als een hond (wat eigenlijk een beetje het algemene beeld is van chemo-patienten, zeker bij mij als leek)? Ik hoop natuurlijk het eerste.quote:Op woensdag 27 februari 2008 20:46 schreef milia het volgende:
Jaaaaa, ben er weer, vandaag derde chemo gehad dus ben alweer op de helft!Maandag wordt er weer een MRI scan tegenaangegooid om te kijken in hoeverre de tumoren geslonken zijn, maar dat is met de hand ook al prima te voelen! Ik ben nog steeds heel moe, maar dat hoort er dus bij en is ook wel te doen eigenlijk. Binnenkort als de MRI scans zijn vergeleken wordt er gekeken hoe en wanneer er geopereerd gaat worden, maar dat mogen ze ook nog wel even uitstellen van mij
(Vertel maar een dag van tevoren of dezelfde dag
)
Positieve vibes zijn altijd welkom!quote:Op woensdag 27 februari 2008 21:04 schreef KinkyGiraf het volgende:
[..]
Nou, als je zo opgewekt bent als uit je posts blijkt gaat het vast helemaal goed komen! Dat is toch al het halve werk! En als ik het goed begrijp kun jij zelfs al voelen dat de tumoren geslonken zijn, dus dat kan eigenlijk alleen maar goed nieuws betekenen? Spannend hoor. Ben je dan ook "alleen" moe of ook zo ziek als een hond (wat eigenlijk een beetje het algemene beeld is van chemo-patienten, zeker bij mij als leek)? Ik hoop natuurlijk het eerste.
Nou sterkte met de MRI's, mijn positieve vibes stuur ik wel ff jouw kant op![]()
Dank je wel Poeke, het gaat idd nog steeds prima! Ben zelf iets minder enthousiast (lees bangig) over Het Gesprekquote:Op woensdag 19 maart 2008 23:39 schreef Poeke het volgende:
wow milia, fijn dat het goed gaat tot nu toe.. heb vaak aan je gedacht..
ben benieuwd naar je gesprek over je operatie.. sterkte en succes!
hoe vaag ook, nu schijnt hij ineens weer door te mogen gaan?quote:Op donderdag 20 maart 2008 22:01 schreef milia het volgende:
Jezus MissyMirjaM, dat is ook vervelend! Is het al bekend hoe lang het uitstel gaat duren of is dat nog niet duidelijk? Sterkte met dat gelazer in ieder geval!
[..]
Dank je wel Poeke, het gaat idd nog steeds prima! Ben zelf iets minder enthousiast (lees bangig) over Het Gesprek, ook al weet ik hoe belangrijk het is
Tsja, herkenbaar. Bij mijn moeder is een paar maanden geleden is een kies getrokken -wat op zich natuurlijk een vrij normale ingreep is-, maar omdat ze dus ziek is en zwaar onder de medicijnen zit, wil de wond maar niet genenzen. Na talloze tandarts en ziekenhuis bezoekjes hebben de artsen besloten om er onder volledige narcose iets aan te doen, of althans een poging te wagen.quote:Op woensdag 19 maart 2008 22:47 schreef MissyMirjaM het volgende:
de chemo van mijn mnoeder is uitgesteld, ze bleek 2 flinke ontstekingen in haar mond te hebben, die moeten eerst wegtrekken
Troost je met de gedachte dat je eerdere behandelingen ook lijken te hebben geholpen.quote:Op donderdag 20 maart 2008 22:01 schreef milia het volgende:
Dank je wel Poeke, het gaat idd nog steeds prima! Ben zelf iets minder enthousiast (lees bangig) over Het Gesprek, ook al weet ik hoe belangrijk het is
Wat gaat het snel en goed, super joh! Echt heel erg fijn dat deze eerste stap van de behandeling zo goed lijkt aan te slaan.quote:Op woensdag 19 maart 2008 22:07 schreef milia het volgende:
Zo, chemo nummer vier heb ik achter de rug! Nog maar twee te gaan! En volgens de MRI scan van verleden week (waarbij ik bijna van de "tafel" viel omdat de man zei dat ik klaar was, maar de tafel stond nog omhoog
) is mijn oksel practisch schoon, en zijn de tumoren in mn borst weer een stukje geslonken
! Het gesprek voor de operatie komt nu natuurlijk wel errug dichtbij en ik krijg het nu wel een beetje spaans benauwd
Opname, snijden, narcose, herstellen....
quote:Op maandag 24 maart 2008 09:36 schreef Étoile het volgende:
[..]
Wat gaat het snel en goed, super joh! Echt heel erg fijn dat deze eerste stap van de behandeling zo goed lijkt aan te slaan.
Kan je wat meer vertellen over de operatie? Ik kan me goed voorstellen dat het erg spannend is allemaal. Maar je bent vast dapper genoeg om hier ook weer doorheen te komen. En anders eis je maar een lekkere mannelijke zusterom je een beetje af te leiden!!!
![]()
Hukkie, dat klinkt idd als een heel rottige tijd voor jou en je familie. Sterkte ermee!
Mooi om te horen dat je relatief positieve ervaringen hebt met chemo. Mijn moeder moet a.s. dinsdag voor een kaakoperatie onder narcose.quote:Op woensdag 9 april 2008 21:11 schreef milia het volgende:
Zo, chemo nummer vijf is alweer binnen! Ongelofelijk hoe de tijd vliegt. Het was eigenlijk wel weer aangenaam vertoeven in het ziekenhuis! Mijn beste vriendinnetje kwam even lunchen en met de rest van de patiënten was het ook zeer aangenaam! Het gekke was eigenlijk dat ik de vorige keer alleen met (oudere) mannen zat en nu weer met alleen maar vrouwen!
Hoe is het met de moeders van de rest eigenlijk? Ben zeer benieuwd!
Dat was met mijn moeder ook wel een beetje. Ze zag een beetje bleek.quote:Op maandag 14 april 2008 11:41 schreef MissyMirjaM het volgende:
overigens gaat het verder eigenlijk best wel redelijk met mijn moeder.
heb haar zaterdag gezien, ze ziet er wel ineens veel ouder uit zeg
Wat heerlijk dat je moeder zich zo goed voelt!!quote:Op maandag 14 april 2008 11:41 schreef MissyMirjaM het volgende:
overigens gaat het verder eigenlijk best wel redelijk met mijn moeder.
heb haar zaterdag gezien, ze ziet er wel ineens veel ouder uit zeg
maar ze voelt zich goed.
straks gaan we samen naar het ziekenhuis, en woensdag krijgt ze de tweede chemo
Ja, dat vind ik ook zo vaag dat omgekeerde. Ik moet je wel eerlijk bekennen dat ik me er he-le-maal niet in verdiept heb hoor, ben meer van het afwachtendequote:Op maandag 14 april 2008 22:00 schreef MissyMirjaM het volgende:
milia, gek dat het bij zo omgekeerd is, jij bent al heel ver in je chemo's enzo en moet nu nog de operatie, mijn moeder kreeg eerst de operaties, en zit nu pas aan de chemo's
Poeh milia, dat is niet niets wat je hier zo even opnoemt. Maar hoe spannend ook, je weet nu wel dat je die echte grote drempel in mei genomen hebt. Wat een (naar) toeval dat ze daar juist de verjaardagen van jou en je zoon voor uitkiezen zeg!quote:Op maandag 14 april 2008 21:58 schreef milia het volgende:
[..]
Vandaag ben ik naar de nurse practitioner mammacare geweest (wat een titel) en de operatiedatum is zo'n beetje bekend, ķf op mijn zoon zijn verjaardag of op die van mezelf. Het wordt dus die van mezelf (eind mei) De operatie duurt ongeveer een uur en daarna verwachten ze dat ik na twee dagen weer naar huis kan! Ze heeft me foto's van amputaties laten zien en protheses en ik ben zeer blij dat we in 2008 leven en niet in bijvoorbeeld 1998! Helaas moet ik waarschijnlijk achteraf toch bestraald worden, drie weken dagelijks 30 km met de auto heen en dan weer terug (de drukte!!
)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |