quote:Sergio Leonel Agüero (Quilmes, 2 juni 1988), voetbalnaam Kun Agüero, is een jonge Argentijnse voetballer die momenteel speelt bij Atlético Madrid. De bijnaam van Agüero is 'Kun', wat verwijst naar een Japans tekenfilmfiguurtje die een klein postuur heeft en een kapsel wat op die van Agüero lijkt. De bijnaam kreeg de speler toen hij nog kind was.
Agüero debuteerde in februari 2004 op de leeftijd van 15 jaar en 35 dagen bij de Argentijnse club Independiente tegen Cienciano uit Peru. Het was destijds een record wat betreft jonge leeftijd voor een debuterende voetballer. In 2007 zou de Boliviaan Diego Orlando Suárez het record verbreken. In 2006 betaalde Atlético Madrid maar liefst een bedrag van 22,8 miljoen euro voor Agüero. De aanvaller miste in zijn eerste jaar bij de Spaanse clubs slechts één competitiewedstrijd.
Agüero werd in 2005 en 2007 met Argentinië wereldkampioen op het WK Onder-20. In 2005 was zijn inbreng bescheiden toen Lionel Messi en Gustavo Oberman de vaste aanvallers waren. In 2007 was zijn inbreng groter en Agüero werd niet alleen wereldkampioen, maar hij ontving bovendien de Gouden Bal als beste speler van het toernooi en de Gouden Schoen als topscorer van het WK met zes doelpunten. Agüero trad met deze prestaties in de voetsporen van Javier Saviola (2001) en Messi (2005), die eveneens wereldkampioen werden met Argentinië en zowel de Gouden Bal als de Gouden Schoen ontvingen.
quote:Agüero verkozen tot Golden Boy
Sergio Agüero is verkozen tot winnaar van de Golden Boy 2007, een jaarlijkse verkiezing van het Italiaanse tijdschrijft Tuttosport voor de beste speler onder 21 jaar in Europa. De aanvaller van Atlético Madrid krijgt de prijs aanstaande zondag vóór aanvang van het duel tegen Getafe uitgereikt.
De negentienjarige Argentijn maakt een grandioos jaar door. Afgelopen zomer vierde El Kun op het WK onder 20 de wereldtitel, groeide hij uit tot topscorer en Beste Speler van het Toernooi. Dit seizoen heeft de zesvoudig international al dertien keer het doel gevonden en scoorde hij tegen Bolovia (3-0) zijn eerste interlandtreffer.
Agüero is de opvolger van Cesc Fábregas (Arsenal), die vorig jaar tot beste jongeling werd verkozen. In het verleden waren Lionel Messi (2005), Wayne Rooney (2004) en Rafael van der Vaart (2003), de eerste winnaar sinds de invoering, succesvol.
Voor de verkiezing van dit jaar stonden Lionel Messi, Fábregas, Marcelo, Giuseppe Rossi, Gonzalo Higuaín, Royston Drenthe en Giovanni dos Santos op de shortlist.
quote:Op vrijdag 7 december 2007 18:27 schreef Gordon_Shumway het volgende:
Mooie voetballer, kan een hele goede voetballer worden. Bij de vele voetbalspellen (oa managers) is ie altijd een slimme aankoop
Vertel me, wat is de grap? Is ie alleen bij mij altijd goed?quote:
Ik kon hem niet in het linkjes topic vinden.quote:Op vrijdag 7 december 2007 19:04 schreef LudoSanders het volgende:
Dubbel!
Kan me niet voorstellen dat DAM nog geen Agüero topic geopend heeft enkele jaren geleden waarin hij dit voorspeld had.
Slotje derhalve!
Ik heb ff gezocht maar kon ook niets vinden. Zou DAM dit pareltje over het hoofd gezien hebben of was hij gewoon niet onder de indruk van de kwaliteiten van Agüero?quote:Op vrijdag 7 december 2007 19:05 schreef sjimz het volgende:
[..]
Ik kon hem niet in het linkjes topic vinden.
Maar laten we in het originele topic verder gaan dan!
Heb je toevallig een linkje van het oude topic dan?
Ow, dus er was nog geen topic over hem.quote:Op vrijdag 7 december 2007 19:27 schreef LudoSanders het volgende:
[..]
Ik heb ff gezocht maar kon ook niets vinden. Zou DAM dit pareltje over het hoofd gezien hebben of was hij gewoon niet onder de indruk van de kwaliteiten van Agüero?
over 3 jaar slikt hij die woorden in, let maar opquote:Op vrijdag 7 december 2007 22:31 schreef Radegast het volgende:
DAM vond Aguero een prutvoetballer als ik het me goed herinner...
Ik vindtquote:Op zaterdag 8 december 2007 20:28 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
En ik vindt het niet veel, hij moet heel wat presteren wil hij een andere Midget inhalen die nu bij Real zit
Spelling verbeteren ook.quote:Op zondag 9 december 2007 00:58 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Denken kan je dan betere aan andere overlaten lijkt me
Tweemaal geel, dus één wedstrijdje geschorst.quote:Op maandag 10 december 2007 11:27 schreef sjimz het volgende:
Afgelopen weekend wel een rode kaart ontvangen
De eerste gele kaart voor Kun was vanwege een schwalbe.quote:Op maandag 10 december 2007 15:07 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Waarvoor waren die andere rode kaarten?
quote:Atlético levert na twaalf jaar Zuid-Amerika's beste
Atlético Madrid heeft voor het eerst sinds het seizoen 1995/96 de beste Zuid-Amerikaanse speler in Spanje in de gelederen. Sergio Agüero werd door het Spaanse persbureau EFE als winnaar uitgeroepen.
'Ik ben heel blij dat ik ben uitverkoren', zei de negentienjarige aanvaller, goed voor negentien doelpunten dit seizoen in de Primera División. 'Ik heb deze prijs aan mijn ploeggenoten te danken en hoop volgend jaar weer te winnen.'
De laatste keer dat Atlético de beste Iberamericano in de ploeg had, was twaalf jaar geleden. Toen vond EFE middenvelder Diego Simeone de beste Zuid-Amerikaan in de Spaanse Liga.
quote:Agent claims Aguero interest: English giants linked with Atletico ace
Sergio Aguero's agent has intimated that either Arsenal, Liverpool or Manchester United are preparing a bid for his client. The Atletico Madrid striker has proved to be a sensation in the Primera Liga since swapping homeland Argentina and Independiente for the Spanish capital in 2006.
After forming a lethal strike partnership with Diego Forlan at the Vicente Calderon, the 20-year-old finished the 2007/8 campaign as the third top scorer in Spain with 19 goals and also walked away with the Antonio Puerta award for Best La Liga Player.
Aguero, known as 'Kun', is valued at around the £35million mark by Atletico but despite the hefty price-tag, almost all of Europe's major clubs are interested in his services.
Now his agent Jose Segui is quoted in the Spanish press as saying: "I've had interest from a leading English team and they've asked me to approach Atletico with a bid. I can't say more until I've spoken to the club about the offer. All I can tell you is that it's one of the best teams in Europe and it's not Chelsea."
Hij gaat Saviola al dik voorbij!quote:Op zaterdag 8 december 2007 20:28 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
En ik vindt het niet veel, hij moet heel wat presteren wil hij een andere Midget inhalen die nu bij Real zit
Hij zorgt er in de return met 1 goal en 2 assists er eigenhandig voor dat Atletico naar de CL gaat.quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 16:27 schreef M0NTANA het volgende:
Zonde dat hij er niet bij was tegen Schalke 04, misschien dat de OS hem deelname aan de CL kosten.
Idd. Ik heb gister een groot gedeelte van Atlético Schalke 04 gekeken en hij speelde erg goed.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 13:40 schreef Gordon_Shumway het volgende:
Knap om op zijn leeftijd al zo bepalend te zijn voor een ploeg, zoals gisteravond.
Ik zie hem er wel voor aan om heel lang bij Atletico te blijven.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 17:47 schreef dndiek het volgende:
Toffe speler.
Hoe lang zou hij nog te behouden zijn voor Atletico? Gaat hij aan z'n laatste seizoen beginnen in Madrid?
quote:Op donderdag 28 augustus 2008 18:53 schreef mcyodogg het volgende:
Kun Aguero, Dirkie komt eraan, Dirkie komt eraan, Dirkie komt eraan
Daar is hij te goed voor.quote:Op dinsdag 16 september 2008 21:24 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Ik vind het echt een Arsenal speler
ja, je moet ook dirk op hem moeten zetten!quote:Op dinsdag 16 september 2008 21:22 schreef Cyberia18 het volgende:
[..]
![]()
Wat een geweldenaar is het toch.
Daar lijkt hij me te effectief voor...quote:Op dinsdag 16 september 2008 21:24 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Ik vind het echt een Arsenal speler
Net zoals hij te goed is voor Atletico Madrid.quote:
Dan maar naar Barca om de komende 12 te vlammen met Messi en Bojan.quote:Op dinsdag 16 september 2008 22:59 schreef Gordon_Shumway het volgende:
[..]
Net zoals hij te goed is voor Atletico Madrid.
Klopt, maar die hoeven hem ook niet meer te halen, die hebben hem al.quote:Op dinsdag 16 september 2008 22:59 schreef Gordon_Shumway het volgende:
[..]
Net zoals hij te goed is voor Atletico Madrid.
Ik bedoelde daarmee ook vooral aan te geven dat ik denk dat hij wel snel zal vertrekken.quote:Op woensdag 17 september 2008 08:29 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Klopt, maar die hoeven hem ook niet meer te halen, die hebben hem al.
Zijn toekomst zal wel liggen bij AC Milan, Internazionale, Chelsea of Manchester United.
Denk niet dat hij snel zal vertrekken. Als hij weggaat is dat voor de absolute top en voor véél geld (bijna zestig miljoen euro, zijn contractueel vastgelegde transfersom), dus kan best nog weleens in Madrid blijven.quote:Op woensdag 17 september 2008 10:09 schreef Gordon_Shumway het volgende:
[..]
Ik bedoelde daarmee ook vooral aan te geven dat ik denk dat hij wel snel zal vertrekken.
En ik ben benieuwd waar hij dan heen zal gaan.
Kom op, zelfs Stevie Wonder zag dat Kun een geweldenaar wordt.quote:Op woensdag 17 september 2008 10:12 schreef sjimz het volgende:
Ik had er kijk op toen ik dit topic opende!
Sommige personen waren minder te spreken over hem.quote:Op woensdag 17 september 2008 10:15 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Kom op, zelfs Stevie Wonder zag dat Kun een geweldenaar wordt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Agüero ziet transfer naar Barcelona wel zitten
07 juni 2009
Voorzitter Joan Laporta verklapte zondag dat Champions League-winnaar FC Barcelona zich gaat roeren op de transfermarkt. De Argentijn Sergio Agüero haakt in op die uitspraak door te verkondigen dat hij een overstap van Atletico Madrid naar Barça wel ziet zitten.
"Als ik naar Real Madrid ga, zou dat een gebrek aan respect betekenen. Atletico heeft mij altijd goed behandeld. Natuurlijk hoop ik dat Lionel Messi (zijn landgenoot, red.) me naar Barcelona haalt. Maar het is afwachten wat de bestuurders van de clubs beslissen", aldus de aanvaller tegen Clarín.
Aguero verliet in de zomer van 2006 Independiente voor Atletico. De international staat bij zijn huidige werkgever nog tot medio 2013 onder contract.
quote:Aguero admits Chelsea interest
Atletico Madrid striker Sergio Aguero has hinted at a possible move to Chelsea.
The 21-year-old Argentina star admits he is flattered to be linked with a move to Stamford Bridge under new boss Carlo Ancelotti.
The Blues have been keeping an eye on Aguero and could make a move for the youngster should they fail to land targets Kaka or Alexandre Pato.
Aguero, himself, admits to being excited by the prospect of signing for such a high-profile club.
"It makes me feel proud a team as important as Chelsea notices me," he told People Sport.
Posten die hapquote:Op dinsdag 23 juni 2009 12:34 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Iemand al foto's gezien van zijn nieuwe verovering?
Een rasechte stoephoer
Jezus..quote:» Er is al 700 dagen niet in dit topic gepost. Bedenk je of het zinvol is dit topic omhoog te schoppen. Klik hier om tóch te reageren.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |