Midden van het land dus dat is misschien niet echt praktisch.quote:Op zondag 9 december 2007 17:06 schreef KaiN het volgende:
Ik kom trouwens uit Dordrecht dus ik weet niet waar die kweker woont?
www.faunashop.nl in Rotterdam. Je kan er altijd een kijkje nemen en een praatje maken. Voor terrariums kun je er ook terecht. We hebben er onze terraria gekocht en 2 cornsnakes, stripe en wildkleur. Inmiddels ook verschillende nestjes gehad.quote:Op zondag 9 december 2007 17:06 schreef KaiN het volgende:
Bedankt voor de informatie
Was ook van plan om meer ter informatie naar die beurs te gaan en niet om dieren te kopen iig. Misschien als er een goed terrarium staat voor een leuke prijs dat ik hem koop maar dat is niet het doel om erheen te gaan.
Ik kom trouwens uit Dordrecht dus ik weet niet waar die kweker woont?
Ah oke. Lijkt mij ook wel tof om een keer mee te maken, maar dan liever in iemand anders huisquote:Op maandag 10 december 2007 09:24 schreef n0a het volgende:
Ik dacht ik link em toch gewoon voor het adres en telefoonnr. Ze verkopen geen dieren via de website.
Bij sommige winkels zijn vrouwtjes wat duurder omdat zij de eitjes kunnen krijgen. We kochten die van ons niet om er echt mee te fokken, meer om het eens een keer mee te maken. Nu zitten het mannetje apart van de vrouwtjes.
Nog beter, koop niet op de beurs zelf maar vraag of je bij de kweker langs mag komen om ook de ouder/andere dieren te zien.quote:Op maandag 10 december 2007 19:46 schreef UZN het volgende:
Zowieso kopen bij iemand die een goede indruk geeft en ook zijn kaartje/telefoonnummer geeft voor evt vragen. Willen ze dat niet hebben ze waarschijnlijk wat te verbergen.
Mjah, je wil toch dat je beestjes goed terecht komen en vind het als het goed is leuk om eea te laten zien? Ik zou het vreemd vinden als iemand dat niet wil hebben eigenlijk?quote:Op maandag 10 december 2007 21:13 schreef UZN het volgende:
Niet iedereen staat er echter op te wachten een vreemde zomaar in huis te halen. Dat hoeft dus op zich niet verdacht te zijn
Dat gaat zelfs mij te ver. Heb je ook een verhaaltje voorgelezen toenquote:Op dinsdag 11 december 2007 10:37 schreef Anubis1984 het volgende:
Zij kwamen dus bij ons thuis om de slangen te brengen. We hadden al voor de eieren er waren contact, zijn bij de eieren wezen kijken, toen de eieren net waren uitgekomen, later nog een paar keren (laten zien dat ze goed aten enzo)
Hee, wij zijn nieuwelingen, en wilden graag de eitjes zien. Plus de kweker woont om de hoek en zijn hele leuke mensen waar we altijd urenlang mee zitten te kletsen. Dus je had ook even kunnen vragen waarom we in godsnaam naar eieren zijn gaan kijkenquote:Op dinsdag 11 december 2007 10:51 schreef UZN het volgende:
[..]
Dat gaat zelfs mij te ver. Heb je ook een verhaaltje voorgelezen toen
Ach, in deze hobby is het gewoon zo dat je beter teveel kunt weten dan te weinig. En we waren gewoon helemaal blij met onze aanstaande slangen, dus een bezoekje aan de kweker was zo gemaaktquote:Op dinsdag 11 december 2007 12:13 schreef UZN het volgende:
Sorry. Je post kwam gewoon heel knullig over
hahaha, als wij langsgaan bij de kweker, al is het maar om even wat kweekmuizen uit te wisselen voor nieuw bloed in de lijnen, dan moeten wíj er een hele avond voor uittrekken. Ontzettend gezellige vent, en hij blijft maar lullen. Als we daar om half 8 zijn gaan we vaak pas om 10 uur/half 11 wegquote:Op dinsdag 11 december 2007 12:57 schreef UZN het volgende:
Ja ik heb hier ook wel eens mensen over de vloer. Maak ik geen probleem van. Ben trots op hoe ik de dieren hier hou en krijg er vaak complimentjes overAlleen wel eens lastig dat ze dan meteen alle slangen willen zien en alles vragen. Maar soms wil je gewoon beetje op tijd je nest in
Ook niet echt goed voor de slangen als ze teveel gestoord worden. Meestal rouleer ik het een beetje. Bent toch snel 1 a 1 1/2 uur kwijt. Maar meestal maak ik er geen probleem van hoor.
Het is opzich niet lastiger met het voeren zelf, niet als je slangen klein zijn en pinkies eten sowieso. Later is het wel zo dat je slang vrij snel moet pakken, omdat idd de muis de slang goed kan beschadigen.quote:Op dinsdag 11 december 2007 14:18 schreef KaiN het volgende:
Nog een vraag.
Zelf heb ik 1 jaar opleiding gedaan in dierenverzorging. Dat eerste jaar hebben we wat oppervlakkige dingen over reptielen gehad. Ze hadden daar natuurlijk ook slangen. De muizen fokten ze zelf voor de voer. UZN gaf aan dat levend voeren lastiger is voor beginners? Waarom is dit? Is dit niet even lastig voor beginners als voor gevorderden? Wat ik begreep zijn de redenen om liever diepvries te voeren:
Minder kans op ziekten door het invriezen.
Je hoeft de muis niet te vangen als de slang niet wilt eten, zodat de muis de slang niet kan beschadigen.
Muizen stinken. Dus als je ze zelf fokt heb je daar last van.
Was trouwens vanwege bovenstaande redenen wel van plan diepvries voer te geven.
Mwa... Zelf heb ik het met kikkertjes redelijk vaak... Iemand komt voor 1 kikkertje en je bent meteen 4 uur kwijt aan lullen/ ruimte laten zien etc. Ik heb liever ook niet meer mensen over de vloer, als ik namelijk een goed seizoen heb dan heb ik 10 tot 30 mensen over de vloer... Heb ik een perfect seizoen dan zal ik gauw 50+ mensen over de vloer hebben. De 'opbrengst' is vaak minder dan de tijd die je eraan besteed, ook iedere keer alles uitleggen of grote verhalen die je moet aanhoren van mensen die denken hoe deze het beste het doen... Ik verhoop liever op een beurs, maar de dieren komen niet op tafel.. Van te voren mailen, foto's sturen van de dieren en op de beurs zelf van koelbox naar koelbox en een kort praatje en klaar.quote:Op maandag 10 december 2007 21:33 schreef hollander172 het volgende:
[..]
Mjah, je wil toch dat je beestjes goed terecht komen en vind het als het goed is leuk om eea te laten zien? Ik zou het vreemd vinden als iemand dat niet wil hebben eigenlijk?Bij de verkoop van een dvd'tje kan ik het nog wel begrijpen dat iemand daar geen tijd aan wil besteden maar met levende dieren?
Mjah dat heb je zelf toch in de hand?quote:Op vrijdag 14 december 2007 10:01 schreef Aneurism het volgende:
[..]
Mwa... Zelf heb ik het met kikkertjes redelijk vaak... Iemand komt voor 1 kikkertje en je bent meteen 4 uur kwijt aan lullen/ ruimte laten zien etc. Ik heb liever ook niet meer mensen over de vloer, als ik namelijk een goed seizoen heb dan heb ik 10 tot 30 mensen over de vloer... Heb ik een perfect seizoen dan zal ik gauw 50+ mensen over de vloer hebben. De 'opbrengst' is vaak minder dan de tijd die je eraan besteed, ook iedere keer alles uitleggen of grote verhalen die je moet aanhoren van mensen die denken hoe deze het beste het doen... Ik verhoop liever op een beurs, maar de dieren komen niet op tafel.. Van te voren mailen, foto's sturen van de dieren en op de beurs zelf van koelbox naar koelbox en een kort praatje en klaar.
De tijd die je kwijt bent aan de koper van een kikkertje.quote:Op vrijdag 14 december 2007 16:01 schreef Aneurism het volgende:
Zelf in de hand? Wat bedoel je daarmee?
Ik snap hem ook niet.quote:
En? Hoe ist gegaan?quote:Op vrijdag 7 december 2007 16:27 schreef KaiN het volgende:
Volgende week zondag ga ik ook nog naar Reptilica in Breda om zo misschien meer info te winnen en eventueel een terrarium te kopen.
Je kan moeilijk iemand de deur uit kicken...quote:Op vrijdag 14 december 2007 16:33 schreef hollander172 het volgende:
[..]
De tijd die je kwijt bent aan de koper van een kikkertje.
Het was minder groot dan ik dacht maar dat kwam ook doordat de halve zaal aan een paranormale beurs was gewijdt. Maargoed toch met verschillende standhouders staan praten en een hoop wijzer geworden.quote:
Hey,quote:Op maandag 17 december 2007 20:42 schreef UZN het volgende:
Mooie bak mooie beestjes. Wat zijn het voor kleurtjes?
Jammer dat je vrouwtjes met 1 jaar zwanger worden en doodgaan aan legnood op deze manier. Zonde...
Oftewel bakkie erbij voor de man, en zodra de vrouwen kweekrijp zijn (min 3 jaar, 300 gram) kan je de man erbij zetten. Binnen 1 jaar scheiden dus! Geloof me, je bent echt de eerste niet hiermee. Het mannetje gaat er hoogstpersoonlijk voor zorgen dat ze zwanger raken.
Bedenk trouwens wel dat eieren uitbroeden en jonkies verzorgen veel moeite en geld kost, en je maar heel moeilijk van de jonkies afkomt. Mijn vrouwtje is, ondanks dat ze ruim kweekklaar was, gestorven.
Ohja, niet vergeten apart voeren en niet op de beukensnippers. Verder zie ik geen temperatuur meter (Misschien net niet op de foto?) Heb een temperatuur verloop? Ik zie 2 lampen branden. Zijn deze verschillende wattage's? Verder ziet de bak er mooit uit.
quote:Op dinsdag 18 december 2007 08:59 schreef _The_General_ het volgende:
Met alle respect voor jullie hobbie. Maar is het wel verstandig om zulke dieren in een woonwijk te houden. Het zijn traditioneel gezien geen gezelschapsdieren/huisdieren.
Ligt eraan wanneer ze voor het laatst gegeten hebben.quote:Op woensdag 19 december 2007 10:02 schreef KaiN het volgende:
Wat ik eigenlijk helemaal vergeten ben te vragen bij de koop is of ik ze beter eerst een week helemaal met rust kan laten of dat ik ze al moet proberen te voeren. Ik was eigenlijk van plan morgen eens te kijken of ze willen eten.
Ah oke dank jequote:Op woensdag 19 december 2007 12:46 schreef klarendaller het volgende:
goedkoopste oplossing is gewoon stukje kippengaas gebruiken. heb ik ook hahahaha
Hou je hem apart als fokdier.quote:Op zaterdag 29 december 2007 17:22 schreef UZN het volgende:
Wat een kutklus. Slangen sexen. Ik ben in ieder geval zeker van 2 mannen. De rest zijn denk ik vrouwtjes. En juist degene die ik wou houden blijkt een man te zijn
De onze zijn ook enorm levendig, en er gaat altijd een muisje in. Ze zijn bij ons nog in hun bruine baby fase, ze worden steeds donkerder, maar op het zwart met geel moeten we nog even wachten tot ze ouder zijnquote:Op zondag 30 december 2007 10:57 schreef dimage het volgende:
yep een Schrencki en hij is echt over de top mooi. Glimt je tegemoed. Lekker levendig en een zeer gezonde eetlust.
vogel gevangen door onze katquote:Op zondag 30 december 2007 16:01 schreef UZN het volgende:
Wat is ie daar aan het eten op de eerste foto?
neuh die vogel is eerst een tijdje de diepvries in gegaan.quote:Op zondag 30 december 2007 16:19 schreef UZN het volgende:
Oh lekker. Mijt, wormen, ziektes, gif. Yummie!
Nee dat is natuurlijk mevrouw UZN.quote:
Mooi, dan hoef ik je dus ook niet meer serieus te nemen.quote:Op maandag 31 december 2007 00:01 schreef UZN het volgende:
Nee.
Zeg wie ben jij eigenlijkquote:Op maandag 31 december 2007 12:47 schreef hollander172 het volgende:
[..]
Mooi, dan hoef ik je dus ook niet meer serieus te nemen.
Da's mijn vriendquote:Op maandag 31 december 2007 13:14 schreef UZN het volgende:
[..]
Zeg wie ben jij eigenlijkWaarom denk je dat dit bij boeit
Klopt, het gaat over de rattenslangen van KaiN.quote:
dat is vrij normaal hoor dat slangen activer worden als het licht en dus de warmtebron uit is. En ben heel benieuwd naar je foto'squote:Op woensdag 2 januari 2008 09:29 schreef KaiN het volgende:
Wat gezellig hier
Mooie slang dimage!
Mijn slangen worden meestal actief nadat de lampen uitgaan in het terrarium en dan kan ik helaas geen goede foto's maken. Volgende keer als ik ga voeren weer wat foto's proberen te maken. Ik zit echt elke avond naar ze te kijken, vind ze helemaal te gek!
o.O Wow!quote:Op woensdag 2 januari 2008 11:18 schreef n0a het volgende:
Gisteren onze baby slangetjes gevoerd. Eentje heeft sinds zijn geboorte (12 juli) nog steeds niet gegeten. Arm beestje.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |