Ik heb liever live beeld er bij, non verbale communicatie is ook nog eens iets van 80% van het gezegde.quote:Op vrijdag 7 december 2007 10:18 schreef Monolith het volgende:
Edit: Je kunt overigens ook gewoon kamerstukken online bekijken als je wilt weten wat andere partijen vragen en welke alternatieven ze voorstellen.
Ja, men wil als 'C' regering blijkbaar toe naar een bijna-totalitair regime.... VOC tijden doen herleven, ieder voor zich en G-d voor ons allen....quote:Op vrijdag 7 december 2007 10:19 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Er is wel zorg dat het aantal spoeddebatten dan toe zou kunnen nemen, maar daar is ook al en oplossing voor: het aantal spoeddebatten aan een maximum stellen.
Als dat zou kunnen, de PvdA afschaffen, dan wordt de SP bij de volgende verkiezingen veruit de grootste partij.quote:Op vrijdag 7 december 2007 11:18 schreef HarryP het volgende:
Nu de PvdA in de regering zit is het inderdaad lastig zo'n vragen uurtje voor de ministers.
Niet gek dat Tichelaar van de PvdA het vragenuurtje wil afschaffen.
Gewoon laten bestaan en de PvdA afschaffen lijkt mij een beter idee.
En dat had mooi geweest om erger te voorkomen.quote:Op vrijdag 7 december 2007 11:21 schreef Ryan3 het volgende: [..]
Als dat zou kunnen, de PvdA afschaffen, dan wordt de SP bij de volgende verkiezingen veruit de grootste partij..
Nou nee niet mooi, heb me nooit kunnen vinden in de SP iig.quote:Op vrijdag 7 december 2007 12:25 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
En dat had mooi geweest om erger te voorkomen.
Nu passen zij zich rap aan het midden aan, maar is het serieus, of een uitgezette tactiek, waarbij ook opzeggers, actieve leden 'verjagen' een ingecalculeerd iets is?
Immers als de SP PvdA-2 word, zoals de PvdA ook al eens uitsprak (Samengaan met sp) . . . .
Bij recente verkiezingen, of de volgende, was / is een coalitie met sp wellicht maar kort durende, hoe langer het duurt, hoe meer de kans op 'SP regeringen die langer duren' ook toeneemt.
Die kans acht ik erg klein.quote:Op vrijdag 7 december 2007 12:45 schreef Ryan3 het volgende: [..]
Misschien dat ze nog naar D66 ipv SP gaan dan, misschien dat die weer eens vrij groot wordt?
Dus als het niet lukt om je plannen voor een gekozen burgemeester erdoor te krijgen, moet je maar helemaal geen burgemeesters meer leveren? Dan snijd je jezelf aardig in de vingers natuurlijk. Er zijn ook partijen die de 1e kamer af willen schaffen, zijn die ook hypocriet als ze toch in de 1e kamer gaan zitten?quote:Op vrijdag 7 december 2007 13:02 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
Die kans acht ik erg klein.
Zij maakten zo veel kiezers bewust van hUn A zeggen en B doen, de nekslag was minister voor gekozen burgemeesters, thom de graaf, die werd gekozen en benoemd als... burgemeester.
Lokale D66ers in het hele land klaagden (en snapten) dat ze de mensen na 2 keer meeregeren en dan die de graaf als burgemeester, niet meer konden verdedigen.
quote:Op vrijdag 7 december 2007 12:58 schreef Basp1 het volgende:
Wat mij betreft houden ze het vragen uurtje erin. Maar vragen die naar de waan van de dag gesteld worden die slaan we meteen over.
Via www.politiek24.nl en via www.tweedekamer.nl kun je heel veel debatten live volgen. In die debatten worden wetten en moties besproken, waarover in de stemmingen beslist wordt. Deze debatten hebben meer te betekenen dan veel kamervragen.quote:Op vrijdag 7 december 2007 11:06 schreef fokthesystem het volgende:
Ik heb liever live beeld er bij, non verbale communicatie is ook nog eens iets van 80% van het gezegde.
Je ziet het als bewindspersonen staan te draaien, liegen of het gezegde zelf niet weten enz.
Tip voor iedereen hier, voor (vóó'r) als je gaat stemmen, kijk eens op www.politix.nl en zie hoe de partij(en) van je keuze reeds, recent, op bijv. jouw 10 belangrijkste zaken in het leven stemde !!!
Ik vind dat er bovendien ook nog wel een verschil zit tussen ergens fel tegen ageren en een alternatief voorstellen. Fel ageren tegen de salarissen van bestuurders en vervolgens zelf zo'n salaris op strijken is toch een stuk hypocrieter dan een burgemeestersfunctie accepteren als je eigenlijk liever een gekozen burgemeester wilt.quote:Op vrijdag 7 december 2007 13:09 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Dus als het niet lukt om je plannen voor een gekozen burgemeester erdoor te krijgen, moet je maar helemaal geen burgemeesters meer leveren? Dan snijd je jezelf aardig in de vingers natuurlijk. Er zijn ook partijen die de 1e kamer af willen schaffen, zijn die ook hypocriet als ze toch in de 1e kamer gaan zitten?
Deze vraag stuurt me niet.quote:Op vrijdag 7 december 2007 13:09 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Dus als het niet lukt om je plannen voor een gekozen burgemeester erdoor te krijgen, moet je maar helemaal geen burgemeesters meer leveren? Dan snijd je jezelf aardig in de vingers natuurlijk. Er zijn ook partijen die de 1e kamer af willen schaffen, zijn die ook hypocriet als ze toch in de 1e kamer gaan zitten?
D66 heeft op een democratische manier geprobeerd om een bestaande situatie te veranderen. Daar zijn ze zeer ver in gekomen, maar het is gestrand door politieke spelletjes van andere partijen. Dat is balen voor ze, maar het betekent dat je dan dus maar door moet in die bestaande situatie. Dat is nu eenmaal de ultieme consequentie van democratie, dat je je erin schikt als bepaalde voorstellen er niet door komen.quote:Op zaterdag 8 december 2007 01:47 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
Deze vraag stuurt me niet.
Iets afschaffen is een kwestie van tijd.
Als je als partij echter als speerpunt hebt: gekozen burgemeester
en dan wordt nota bene de voorvechter van net die functie het, ja dat kost stemmers...
Burgemeester als functie wil men namelijk (bij mijn weten) niet afschaffen, de 1e kamer willen sommigen wel geheel kwijt.
"Ik ben tegen producten uit kinderarbeid,
ik vecht daar tegen (de producten)
en voor (verbeteringen vvoor de kinderen in kwestie aan de productieband)"
En dan koop ik vervolgens niet eens een product uit kinderarbeid, ik laat het me geven.... lekker geloofwaardig...
quote:Op zaterdag 8 december 2007 09:06 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Eigenlijk is dit een nieuw topic, d66 en de burgmeester-kiezen kwestie.
Ik zal trachten het bij dicht de kern te houden van deze draad.
[quote]D66 heeft op een democratische manier geprobeerd om een bestaande situatie te veranderen. Daar zijn ze zeer ver in gekomen,
Ook dat is politiek, hoe serieus het eigenlijk ook is, men noemt het te pas en onpas (ik doel niet op jou nu maar op de ware bestuurders) een spelletje, dat is het niet. Maar zo wel, D66 was tegen vals spelen zogezegd en benoemt vervolgens de opper-voorvechter tegen benoemde burgemeesters, velen noemen dit ronduit hypocriet. Zo speelde dittrich ook een spelletje en toen viel dat kabinet.quote:maar het is gestrand door politieke spelletjes van andere partijen. Dat is balen voor ze, maar het betekent dat je dan dus maar door moet in die bestaande situatie.
Het kan zeker 1 consequentie genoemd worden, er zijn er echter wel meer, consequenties, en het wisselt wie, welke, de ultieme noemt.quote:Dat is nu eenmaal de ultieme consequentie van democratie, dat je je erin schikt als bepaalde voorstellen er niet door komen.
Dat zeg je goed, voor _D66_ namelijk vind ik dit inderdaad gelden zo lang als zij dat kiezen van een burgemeester als speerpunt benoemen is het op zijn zachtst gezegd niet 'opportuun' ze wEl te leveren.quote:Stel nou dat er de komende 25 jaar geen gekozen burgemeester komt. Vind je dan serieus dat D66 al die tijd geen burgemeester dient te leveren voor verschillende gemeenten?
Dat hij geen topper is blijkt ook wel op tv en uit interviews in andere media.quote:Op zaterdag 8 december 2007 14:18 schreef Zwaardvisch het volgende:
Is dit niet gewoon omdat Tichelaar zelf zo'n slechte presentatie heeft?
ja, want het is alleen de pvda die de privacy wilt afschaffen. Alle andere partijen staan machteloos te kijken hoe de pvda, de enige machthebber in het land, van Nederland een politiestaat maakt.quote:Op zaterdag 15 december 2007 13:02 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
Dat hij geen topper is blijkt ook wel op tv en uit interviews in andere media.
Bottomline is dat de geschiedenis zich herhaalt met de pvda:
alles moet onderhand bekeken worden, weg met de privacy, welkom ID plicht, hoera voor niet-gwenste EU..! echter als de overheid door de burger kan worden bekeken is het ineens 'not done'.
Laat ik het anders proberen uit te leggen aan je:quote:Op zaterdag 15 december 2007 13:50 schreef Lubricalia het volgende:
[..]
ja, want het is alleen de pvda die de privacy wilt afschaffen. Alle andere partijen staan machteloos te kijken hoe de pvda, de enige machthebber in het land, van Nederland een politiestaat maakt.![]()
Of wacht, nee, het is anders. Alle partijen helpen net zo hard mee aan het indammen van de privacy. maarja, de pvda de schuld geven is wel zo makkelijk hè.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |