Prestige'squote:Call of Duty 4: Modern Warfare (PS3, 360)
9 November 2007, geschreven door Wesley van den Heuvel
De Tweede Wereldoorlog als onderwerp voor games lijkt wel nooit te gaan vervelen. Toch is Infinity Ward met de Call of Duty franchise na veel WOII-based delen, overgestapt op de moderne vorm van oorlogvoering. Toepasselijk heet de game dan ook 'Modern Warfare.' Deze nieuwe shooter neemt je op sleeptouw een laat je de intensiteit beleven van een echte oorlog.
Infinity Ward heeft het roer helemaal omgegooid. Call of Duty 4: Modern Warfare speelt zich niet af in de Tweede Wereldoorlog. Nee, dit deel speelt zich af in de moderne tijd. Hierdoor krijg je geen klassieke wapens meer in je schoot geworpen, maar de meest moderne wapens en technische snufjes. De vijand is slimmer, de wapens zijn sneller en de granaten zijn dodelijker. Call of Duty 4: Modern Warfare laat je smeken om meer, veel meer.
Four Horseman of Apocalypse
Er zijn vier Russische terroristische leiders, die een groep hebben opgericht met de naam 'Four Horseman of Apocalypse.' De groep heeft wrede plannen en staat op het punt een staatsgreep te plegen in het onstabiele Rusland. Zakhaev is de leider van deze groep, zijn plan is om Rusland weer een communistische staat te maken. Hierdoor raakt het hele volk in paniek en ontstaat er een burgeroorlog. Zakhaev besluit om de strijd voort te zetten in het Midden-Oosten. De Amerikanen krijgen hierdoor al snel het idee dat het hem gaat om het zuiden van Rusland. Helaas voor Zakhaev komt de Britste SAS er achter wat er echt aan de hand is. Ze komen tot de ontdekking dat de terroristenleider de Amerikanen probeert af te leiden om zijn echte gruwelijke plan te verbergen
In het heetst van de strijd
Normalitair is de campaign mode van Call of Duty niet erg diepgaand. Je hebt een groot kompas aan de bovenkant van je scherm en loopt de meeste tijd schietenderwijs van punt A naar punt B. Dat is in Modern Warfare wel anders. Er zijn momenten waarop je alles vanuit een tactisch oogpunt moet bekijken, omdat je bijvoorbeeld omringd bent door honderden vijanden. Jezelf achter een muurtje of grote hooi baal verschuilen, is dan ook vaak noodzakelijk. Tevens zijn er vele auto's te vinden, waar je helaas niet in kunt rijden, maar waarachter je wel dekking kunt zoeken om vervolgens door het portier heen te schieten op vervelende tegenstanders. Maar pas op, want als de vijand op de auto schiet, kan deze ontploffen en eindig je als een geroosterd broodje. Schieten als één of andere Rambo is er dus niet bij in Modern Warfare. Als je op een grote groep vijanden afrent, ben je binnen luttele seconden een doorzeefde soldaat. Gelukkig is het niet alleen maar schieten in de game, je zult soms een hoofdkwartier onschadelijk moeten maken omdat zich hier misschien wel één van de terroristenleiders schuil houdt, maar zoals je zult begrijpen komt hier ook weer een hoop schietwerk aan te pas.
Je hebt een groot arsenaal aan wapens tot je beschikking, moderne wapens wel te verstaan. Zo heb je onder andere de keuze uit de high-end pistolen, granaten, rocket launchers en sniper rifles. Aangezien we nu in de moderne tijd zitten, heb je ook de keuze uit wat technische snufjes, denk hierbij aan nightvision goggles, verrekijkers en scopes voor de wat grotere geweren. Daarnaast heb je nog de beschikking over een Ghost Light, waarmee je de vijand toch nog kunt zien als hij een rookgranaat gegooid heeft.
Helaas is de campaign mode erg kort, en zal je deze binnen een magere vijf uur hebben uitgespeeld, ook als je de moeilijkheidsgraad verhoogt, zal dit de gameplay maar amper verlengen. Toch zal de campaign wel een verpletterende indruk op je achterlaten, en daar gaat het tenslotte om!
Online oorlogje voeren
Net als de voorgaande delen bevat ook deze Call of Duty een multiplayer. Hierin kun je met 18 mensen online knallen in 16 verschillende maps. De meeste maps zijn uit de singleplayer geplukt, en zullen een variatie brengen van open gebieden tot kleine krappe ruimtes waar granaten en shotguns de normaalste zaak van de wereld zijn. Je zal keuze hebben uit zes verschillende online modi. Zo is er Capture the Flag, Team Deathmatch, en een gewone Deathmatch, die lang niet zo leuk is als de team variant. En er zijn nog drie andere modi, die meer gericht zijn op het halen van objectives. Je kent deze vast nog wel uit eerdere Call of Duty delen. Je moet hierin bijvoorbeeld tegenspelers stoppen voordat ze je basis overnemen, of bommen vervoeren naar het kamp van je tegenspelers, om op die manier hun basis tot ontploffing te brengen. De multiplayer bevat een licht RPG element, waarbij je door zoveel mogelijk mensen neer te knallen hoger in rang komt. Hierdoor kun je nieuwe outfits, wapens en scopes vrij spelen.
Realistischer dan ooit tevoren
Grafisch is dit de mooiste game uit zijn soort, alles ziet er werkelijk prima uit. Je teamleden rennen eindelijk niet meer als pinguïns, maar als echte soldaten. De huizen en gebouwen zien er zeer strak uit en zijn tot in detail geanimeerd. De vuureffecten zijn subliem uitgewerkt en zien er ontzettend mooi uit. Als je je vijand ombrengt met een headshot, door een sinper rifle te gebruiken, zal deze op uiterst realistische manier naar de grond zakken. Misschien klinkt dit allemaal een beetje té postief, maar er valt werkelijk niets anders over te zeggen.
Naast mooie grafische aspecten zitten er ook uitmuntende effecten in de game. Wanneer bijvoorbeeld een tank een kogel afvuurt, zul je deze nog lang in de verte horen nadreunen. Ook het schieten met je wapens oogt niet alleen realistisch, maar voelt ook nog eens zo! Hierdoor creëert Infinity Ward net dat stukje realiteit dat de vorige delen misten. Call of Duty: Modern Warfare is dan ook een nieuw deel in de franchise, die absoluut niet onderdoet voor eerdere Call of Duty games.
Conclusie
De verandering naar de moderne tijd heeft de Call of Duty serie zeer goed gedaan. Eerdere delen waren al van hoge kwaliteit, maar met Modern Warfare zet Infinity Ward een dijk van een game neer, waar weer een aantal jaren op voortgeborduurd kan worden. De game biedt een ongekende hoge realiteit en intensiteit. Helaas is de campaing mode aan de korte kant, maar gelukkig zorgt de multiplayer ervoor dat je Call of Duty 4: Modern Warfare voorlopig nog niet in de kast legt!
Bron: http://www.xgn.nl/
Count me in! Ben trouwens nog maar level 38 geloof ik, eerste keer... tot hoe vaak kun je trouwens de Prestige mode doen, als je het al 6 keer (!) gedaan hebt... Hugecool?!quote:Op donderdag 6 december 2007 10:21 schreef deepart het volgende:
Call of Duty 4: Modern Warfare.
Ik ga ook proberen een lijst met psn namen te maken zodat iedereen elkaar makkelijk kan toevoegen.
10 keer, dus 11x55quote:Op donderdag 6 december 2007 12:47 schreef Vince22 het volgende:
[..]
Count me in! Ben trouwens nog maar level 38 geloof ik, eerste keer... tot hoe vaak kun je trouwens de Prestige mode doen, als je het al 6 keer (!) gedaan hebt... Hugecool?!
En als je level 10 prestige bent, krijg je dan nog iets speciaals? Een met diamant belegde desert eagle?quote:Op donderdag 6 december 2007 19:33 schreef hugecooll het volgende:
[..]
10 keer, dus 11x55
[ afbeelding ]
Dat is wel stylequote:Op donderdag 6 december 2007 21:06 schreef Kremers het volgende:
Ik speelde net Search & Destroy. Gebruikt iemand zijn airstrike gooit ie dat hele team der mee plat
Ronde binnen 3sec afgelopen
Had hij binnen die 3 seconden dan ook 5 kills gemaakt om die airstrike in te roepen?quote:Op donderdag 6 december 2007 21:06 schreef Kremers het volgende:
Ik speelde net Search & Destroy. Gebruikt iemand zijn airstrike gooit ie dat hele team der mee plat
Ronde binnen 3sec afgelopen
Bij Search & Destroy neem je je kills, of in iedergeval je radar/airstrike mee naar de volgende rondequote:Op vrijdag 7 december 2007 08:01 schreef DeToXiC het volgende:
[..]
Had hij binnen die 3 seconden dan ook 5 kills gemaakt om die airstrike in te roepen?
Precies, die heeft hij gewoon meegenomen van de ronde daarvoor. En zodra hij spwande heeft hij de strike gebruikt.quote:Op vrijdag 7 december 2007 08:08 schreef Mickey_Blue_Eyes het volgende:
[..]
Bij Search & Destroy neem je je kills, of in iedergeval je radar/airstrike mee naar de volgende ronde
zat laatst in een potje waarbij ik tegen een team speel die echt goed was.quote:Op vrijdag 7 december 2007 11:37 schreef solidslayer het volgende:
Ik had COD 4 al sinds ie uit is thuis liggen en alleen singleplayer gespeeld.. daarna AC uitgespeeld.. waarna ik dacht laat ik maar es online COD4 gaan doen... maar.. HOLY CRAP !!! hoe vet is dat!
Ben nu level 6 of 7 al na een uurtje spelen, ik heb een btje het idee dat de meeste maar wat rondrennen online want na half uurtje werd ik al 2es met 1 kill achterstand en minste deaths van allemaal en ik vind mezelf nou niet echt zo bar goed spelen nog..
1 Nietquote:Op vrijdag 7 december 2007 19:11 schreef scarabis het volgende:
Hallo cod4érs
ik heb enkele vragen
1: ja??? hoe bestuur ik zo helicopter???
2: hoe bepaal ik zelf in welk level ik speel
3: Wat vnden jullie4 nu het leukste online.???
Groeten Guido.
Ps: het is heerlijk knallen online.
Is je PSN hetzelfde als je FOK!¡¡¡!!!¡¡!!!¡! nick?quote:Op vrijdag 7 december 2007 19:47 schreef Wessiej het volgende:
Plemp mij ook in de OP, startte zelfs nog het vorige topic en daar stond ook als eerst mijn gamertag
Jaquote:Op vrijdag 7 december 2007 19:52 schreef deepart het volgende:
[..]
Is je PSN hetzelfde als je FOK!¡¡¡!!!¡¡!!!¡! nick?Ik heb nog geen tijd gehad het vorige topic door te nemen opzoek naar name's, iemand zin?
Het werkt , alleen je kills worden dubbel .quote:Op vrijdag 7 december 2007 19:54 schreef JoMo0 het volgende:
Vanaf 10 am PST is de XP verdubbeld . PST is 9 uur verschil met ons . Dus vanaf 19:00 hier . Of heb ik het mis ?
warhawkquote:Op vrijdag 7 december 2007 21:03 schreef scarabis het volgende:
bedankt voor de info.
1 jammeer dat je zelf niks kan besturen. ZoaLS BIJ BATTLEFIELD
2 ook jammer dat je je levels niet kan kiezen zoals bij battlefield
3 dan zal ik nog even moeten wachten.
ps: Bij welke shooter op ps3 kan je wel je levels kiezen of luchtaanvallen besturen?
groeten guido.
owja had ik al gezegd dat dit een heel mooi spel is...
Ik zit inmiddels online, net 1 normaal potje gespeeld dus als ik jou was zou ik het nog is proberen.quote:Op vrijdag 7 december 2007 21:59 schreef Deviant1nl het volgende:
nou, cod hoef ik vanavond dus ook niet meer te spelen![]()
ik heb warhawk eruit gegooid en doe nu inmiddels cod onlinequote:Op vrijdag 7 december 2007 22:10 schreef -PRW- het volgende:
[..]
Ik zit inmiddels online, net 1 normaal potje gespeeld dus als ik jou was zou ik het nog is proberen.
servers/games/spellen (whatever hoe je het wilt noemen) wel ja, maar je kan niet op level zoekenquote:Op vrijdag 7 december 2007 22:20 schreef scarabis het volgende:
Ow kan je ook naar spellen zoeken???
dan kan je wel je leve;l opzoeken???
Morgen middag, dan is het in Amerika nacht kan je lekker gamen.quote:Op vrijdag 7 december 2007 23:30 schreef deepart het volgende:
Wat heb je aan dubbel xp als je maar de helft van de tijd op het netwerk kan? Dat heft elkaar op...
Wat is dit een zeik festijn zeg, wie heeft dit in godnaam bedacht
En is deepart aan het werk, derna naar huis rijdend om zich thuis vol te eten om een hele lange nacht vol drank in te gaan om zondag avond weer wakker te wordenquote:Op vrijdag 7 december 2007 23:31 schreef Wessiej het volgende:
[..]
Morgen middag, dan is het in Amerika nacht kan je lekker gamen.
Dat is wel zuur voor jequote:Op vrijdag 7 december 2007 23:35 schreef Wessiej het volgende:
Hier ongeveeer hetzelfde, maar moet van 6-12 werken in de ochtend dus kan in de middag gamen.
Dat ik nu dan nog op ben
Volgens mij heb ik jou vandaag afgeschotenquote:Op vrijdag 7 december 2007 19:56 schreef MisterJ.Lo het volgende:
MisterJ.Lo = Achillias
zoals die schaduwen die je soms ziet is wel erg handigquote:Op zaterdag 8 december 2007 09:45 schreef Gstyles het volgende:
ow deze wilde ik jullie niet onthouden, veel kijkplezier alvast![]()
filmpje 1
filmpje 2
![]()
ja, maar geen xp erbijquote:
gaat lekker nu idd, ben zelf nu lvl 31.quote:Op zaterdag 8 december 2007 16:51 schreef Gstyles het volgende:
hubbahubba zo dat was ff lekker knallen en 3 rangen gestegen ben nu lekker Sergeant!
Jullie kunnen er ook bij hoor, maar als je het niet erg vind doe ik dat morgen. Net terug van uitgaan en ik zie alles dubbelquote:Op zondag 9 december 2007 01:49 schreef Cid het volgende:
Hey een lijstje! Ik wil er ook op als dat kan
Is echt een leuk spelquote:Op zondag 9 december 2007 04:34 schreef Neuroscience het volgende:
Mmmmm, kan niet wachten tot 't kerstvakantie is. Lekker die game halen en dan op mn net aangeschafte HD LCD 32 inch shermpje knallen, knallen, knallen.
Heerlijk afwisseling van Assasin's Creed.
Ja, de trailer etc. hebben me al overtuigd. Laatst nog de film Black Hwak Down gezien, en die deed met toch wel denken aan COD4: chaos, en dik knallen.quote:
De singleplayer waar ik het spel niet voor gekocht had verbaasde me, was een erg goed verhaal. En de multiplayer verbaasde me helemaal, ik had vantevoren nog helemaal geen FPS op een console gespeeld dus ik had mijn twijfels. Maar uiteindelijk is het helemaal goed gekomen en speel ik erg graag online.quote:Op zondag 9 december 2007 04:50 schreef Neuroscience het volgende:
[..]
Ja, de trailer etc. hebben me al overtuigd. Laatst nog de film Black Hwak Down gezien, en die deed met toch wel denken aan COD4: chaos, en dik knallen.
Dan zit je waarschijnlijk in de verkeerde topicquote:Op zondag 9 december 2007 05:20 schreef Neuroscience het volgende:
Ik ben van oudsher echt een single player man, en boven dat nog een Nintendo afficiandado, dus nog geen online ervaring. Ik heb nu een maand of 2 een 360, met GOW, en Splinter Cell: Double Agent in een package deal. Nog niks online gespeeld dus, omdat ik wilde wachten tot ik een HD ready tv had. Dat is dus bijna zover, en dan ga ik alle mogelijkheden van de 360 ten volle benutten.
Ik heb hem ook voor de playstation 360 hoorquote:Op zondag 9 december 2007 10:41 schreef MisterJ.Lo het volgende:
[..]
Dan zit je waarschijnlijk in de verkeerde topic
Die raak je ook kwijt, sorry voor de verwarrende zinsbouw die ik gebruikt heb. Is weer een knap staaltje dislectie geweest van mijquote:Op zondag 9 december 2007 22:38 schreef Dreetje74 het volgende:
Even een quote uit de startpost..
[quote]
Prestige's
Dat kan je steeds unlocken nadat je level 55 bent geworden, dat wil zeggen dat je weer bij level 1 begint. Je raakt dat je challenges, XP en wapens kwijt die je gehaald hebt, maar krijgt wel een ander plaatje voor je level:
[quote]
Dus mag ik hieruit opmaken dat je je perks wel houd..want ik heb me uit m,n naad geschoten voor die dubbeltap die i.c.m. mijn G36c wel erg gruwelijk is
P90 is idd een lekker wapenquote:Op zaterdag 8 december 2007 16:56 schreef Wessiej het volgende:
Opeens veel disconnected enz. gelukkig wel bijna level 40.
P90 ftw.
Challenges in totaal 750 punten.quote:Op maandag 10 december 2007 00:00 schreef hugecooll het volgende:
Veel challenges completed ofzo? Met HQ krijg je relatief gezien niet zo heel veel punten in vergelijking tot de tijd dat het duurt
Der zitten echt een stel sukkels tussen, met name bij S&D. Ze gaan vaak veel te laat op een geplante bom af, of ze wachen te lang met het plaatsen van de bom...quote:Op zondag 9 december 2007 23:58 schreef Wessiej het volgende:
Genius
Net ook een potje van in totaal 3000 xp, met HQ, zo slecht zij nze op de ps3
Van alle gamers op fok!? Want die staat gewoon in het playstation 3 topic, dit is specifiek van COD4quote:Op maandag 10 december 2007 09:59 schreef Gstyles het volgende:
doet iemand even het hele PSN lijstje toevoegen
Hehe hoe voelde het om gisteren (of was het nu zaterdag?) afgeslacht te wordenquote:Op zondag 9 december 2007 23:55 schreef hugecooll het volgende:
[..]
P90 is idd een lekker wapen
Meer dan 3x zoveel kills als de rest van mijn team samen
[ afbeelding ]
Ook goed voor je XP
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 9 december 2007 23:55 schreef hugecooll het volgende:
[..]
P90 is idd een lekker wapen
Meer dan 3x zoveel kills als de rest van mijn team samen
[ afbeelding ]
Ook goed voor je XP
[ afbeelding ]
lol weet ik al niet meerquote:Op maandag 10 december 2007 13:07 schreef MisterJ.Lo het volgende:
[..]
Hehe hoe voelde het om gisteren (of was het nu zaterdag?) afgeslacht te wordendoor mijn team
nee van COD4 topic natuurlijk!quote:Op maandag 10 december 2007 12:26 schreef deepart het volgende:
[..]
Van alle gamers op fok!? Want die staat gewoon in het playstation 3 topic, dit is specifiek van COD4![]()
Ik vraag me af, wanneer komt die update eens een keer
Als je zin hebt mag je het vorige topic uit gaan pluizenquote:
Heb hem voor de tweede keer op hard uitgespeeld. Sommige stukken zijn frustrerend moeilijk, met name de epiloque was heel veel overdoenquote:Op maandag 10 december 2007 20:48 schreef Rock-shocker het volgende:
Ben opnieuw begonnen met de singleplayer maar dan een niveau hoger
gewoon een kwestie van vriend aanvraag doen op de PS3 toch?quote:Op maandag 10 december 2007 19:15 schreef deepart het volgende:
[..]
Als je zin hebt mag je het vorige topic uit gaan pluizenIk zal het proberen bij te houden.
Haha verkeerd begrepenquote:Op maandag 10 december 2007 21:00 schreef Gstyles het volgende:
[..]
gewoon een kwestie van vriend aanvraag doen op de PS3 toch?
Werd ik weer eens hard gepwnd bij S&Dquote:Op dinsdag 11 december 2007 01:11 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Uhu die headshot en knifes waren best lelijk.![]()
![]()
Uhu rank 42 was je op dat moment.quote:Op dinsdag 11 december 2007 07:40 schreef Wessiej het volgende:
[..]
Werd ik weer eens hard gepwnd bij S&D?
Ja gister avond, heb 1e en laatste gestaan dus kan allemaalquote:Op dinsdag 11 december 2007 09:15 schreef MisterJ.Lo het volgende:
[..]
Uhu rank 42 was je op dat moment.
uhu ben al 5x rank 55 geweest vandaar dat ik zeg prestige mode 5quote:Op dinsdag 11 december 2007 20:52 schreef janrad het volgende:
Prestige mode kun je toch pas doen bij lvl 55 of zit ik er naast ?
Erg veel level ik de laatste dagen ook nietmeer, je moet voort een half uur wachte op een server. Als die patch nou eens een keer komt. Prutsers daarquote:Op woensdag 12 december 2007 14:17 schreef Rock-shocker het volgende:
Jezus, ik ben pas level 17. Zoveel tijd heb ik nou ook weer niet over
Beter doe je Search & destroyquote:Op donderdag 13 december 2007 08:26 schreef janrad het volgende:
lvl 41 nu. Ik ga nu vrij snel met levelen doordat ik steeds meer challanges volbreng. Vananvond maar weer eens gaan raggen met mijn M60.
Dat is inderdaad de snelste van allemaal. welke prestige ben je nu mee besig huge?quote:Op donderdag 13 december 2007 09:24 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Beter doe je Search & destroy
Alles kan, maar of het effectief is is een andere storyquote:Op donderdag 13 december 2007 12:52 schreef janrad het volgende:
Met S&D kun je toch ook met een m60 raggen.... hoop ik.
Je wordt niet gerespawned als je dood bent, dus dat 'raggen' heeft geen zin. Een persoon met een M40 en zeg maar dag met je hoofdje...quote:Op donderdag 13 december 2007 12:52 schreef janrad het volgende:
Met S&D kun je toch ook met een m60 raggen.... hoop ik.
In kleine maps gaat niks boven de mp50 met red dot, in wat grotere maps met wat lange stukken ertussen kies ik voor de g36c ICM red dot. Je kan ook met de mp50 in grote maps spelen maar dan moet je rushen en de kleine ruimtes opzoeken.quote:Op donderdag 13 december 2007 13:20 schreef Wessiej het volgende:
Zit toch steeds te twijfelen over die AGOC Scope, kan wel verder maar schiet minder raak, denk dat ik het erop houd bij de P90 en bij de G36C weer de red dot doe.
Nu ook de M14 unlocked(of die level 45 gun, weet niet precies welke
) schiet erg relaxed!
jaquote:Op donderdag 13 december 2007 14:19 schreef Wessiej het volgende:
Er bestaat niet eens een mp50
Mits je de mp5 bedoelt.
In kleine ruimtes gaat niets boven en MP5 met geluidsdemper zul je bedoelenquote:
Geen geluidsdemper want dan gaat de damage per bullet omlaag. Met die mp5 kan je zo accuraat iemand neermaaien, campen is zoiezo niet iets wat ik graag doe, ik schiet liever iemand neer waar ik voor "gewerkt" heb als je begrijpt wat ik bedoel.quote:Op donderdag 13 december 2007 15:14 schreef Kremers het volgende:
[..]
In kleine ruimtes gaat niets boven en MP5 met geluidsdemper zul je bedoelenDat geldt in het bijzonder voor S&D, want dan moet je zo stealth mogelijk te werk gaan.
In vacant gebruik ik altijd een MP5.
Dat valt best mee hoor. En het heeft niets met campen te makenquote:Op donderdag 13 december 2007 15:23 schreef deepart het volgende:
[..]
Geen geluidsdemper want dan gaat de damage per bullet omlaag. Met die mp5 kan je zo accuraat iemand neermaaien, campen is zoiezo niet iets wat ik graag doe, ik schiet liever iemand neer waar ik voor "gewerkt" heb als je begrijpt wat ik bedoel.
Bijna klaar met 8quote:Op donderdag 13 december 2007 11:21 schreef deepart het volgende:
[..]
Dat is inderdaad de snelste van allemaal. welke prestige ben je nu mee besig huge?
Gaat hard, zelf sta ik nu op level 37 met prestige 1 en begin nu cod een beetje zat te raken.quote:
Ik ben net thuis van werken, lekker gegeten en nu uitbuiken, maar vanavond heb ik geen tijd om te gamen. Mischien heel laat nog even, morge weer werken en dan savonds uit. Dus zondag met me lamme kop beetje CODquote:Op vrijdag 14 december 2007 12:03 schreef hugecooll het volgende:
Hmm ik ben alweer @ level 16 :0
Nu werken
niet verkeerdquote:Quote:
Hey Everyone –
I wanted to give you the heads up on a lot of cool changes coming to Call of Duty 4: Modern Warfare multiplayer in the month of December. Before you ask, there is no ETA on these changes, most are included in the upcoming patch, with all the playlists stuff happening independently at some point in the near future.
Multiplayer Playlist Changes:
The multiplayer playlists in Call of Duty 4: Modern Warfare are always evolving based on community feedback and stats we track behind the scenes. We’re focused on constantly keeping the game fresh and tweaking it based on your feedback, so expect the following Playlist changes to be hitting soon:
Team Deathmatch
* Map Added to Rotation: Showdown - now available in map rotation.
Mercenary Team Deathmatch
* Brand New Playlists: No Clans / Parties allowed.
* Players who don’t want to be matchmade with clans (or people in parties) can team up with fellow lone wolves and play some TDM.
Free-for-All
* Score Limit Change: 100 Points
Domination
* Map Added to Rotation: Ambush - now available in map rotation.
* Map Added to Rotation: Bloc- now available in map rotation.
* Map Added to Rotation: Pipeline - now availalbe in map rotation.
Ground War
* No changes.
Sabatoge
Headquarters
Search and Destroy
Team Tactical
Hardcore Team Deathmatch
* Brand New Playlist: 100% Hardcore Team Deathmatch Only
* No longer switched between Hardcore Search and Destroy and Hardcore Team Deathmatch
Hardcore Search and Destroy
* Brand New Playlist: 100% Hardcore Search and Destroy Only
* No longer switched between Hardcore Search and Destroy and Hardcore Team Deathmatch
Old School
* Rule Set Change: Free-for-All Only w/ Old School Rules
* Increased Health (slightly)
* No Health Re-gen
* Score Limit Change: 100 points
Cage Match
* Rule Set Change: No Longer Old School Mode
* 1 v 1: Normal Rules
* Map Added to Rotation: Countdown - now availalbe in map rotation
* Map Added to Rotation: District - now available in map rotation
Oldcore
* Playlist Removed
Team Objective
* Playlist Removed
* All gametypes included now available individually.
Upcoming Patch Updates (Seperate from above Playlist changes):
Addition of Host Migration
* If Host of lobby leaves, all players will be deposited back to the lobby where next best host will be selected before new game restarts. Players will no longer be kicked out of game entirely.
Improved Network Performance For Larger Games
* 18 player games now require more bandwidth to host, resulting in smoother performance for players.
Optimized Server Selection for First Match
* Server selection is now optimized to select best bandwidth servers associated by LSP.
Updated Spectator “Chase Cam”
* Change Spectator Mode: Switch between First Person and Third Person.
* 360 Degree rotation around character you’re spectating.
Fixed “Playlist Older Than Host” Error
* Player will no longer get error when entering games.
Optimized Corrupt Create-a-Class Handling
* Players will no longer be kicked from game when their create-a-class data is corrupted.
Added Kill Cam To Everything
* Kill Cam view Added: Air Strike Bombs (Follows bomb from plane to target)
* Kill Cam view Added: Grenades (Follows frag from hand to ground, then rotates to view target)
* Kill Cam view Added: RPGs (Follows RPG from launch to target)
* Kill Cam view Added: M203 Rounds (Follows round from launcher to target)
* Kill Cam view Added: Claymores (Views from behind claymore until explosion)
* Kill Cam view Added: C4 Packs (View from pack rotating to watch target)
* Kill Cam view Added: Martrdom (View from grenade rotating to watch target)
Optimized Old School Experience
* Added Unlimited Sprint
* Doubled Magazine Size
* Added Ragdoll Cam
Additional Start Spawn Locations in All Maps
* Added a minimum of 9 extra start spawns on each side of all maps.
Optimized Sniper Rifle / ACOG Scope Accuracy
* Sniper Rifles and ACOG scope accuracy improved due to fix.
Fixed Weapon Sprint Bug
* Bug which gave players more sprint when using particular weapons.
Is die update al gekomen dan?quote:Op zaterdag 15 december 2007 12:05 schreef Kremers het volgende:
Die sniper rifle fix was wel nodig ook... Ik schoot soms mis, terwijl mijn doelwit met een M4 en red dot mij met een paar schoten van dezelfde afstand wel neershiet.... Terwijl ik toch echt hem midden in mijn crosshairs had...
Dacht dat er ook een optie kwam waarmee je mensen kan muten? Sommige van die gasten met een microfoon zijn echt irritant...
Ik zou even wat poorten open gooien, als dat niet werkt is het wachten op de update.quote:Op zondag 16 december 2007 08:27 schreef appelsjap het volgende:
Hebben jullie geen problemen in de server te komen? Ik zit soms een halfuur te joinen steeds voordat ik erin kom.. en ik word steeds van PSN afgegooid wegens een error
ik heb de benodigde poorten open.quote:Op zondag 16 december 2007 13:55 schreef deepart het volgende:
[..]
Ik zou even wat poorten open gooien, als dat niet werkt is het wachten op de update.
Dan is het wachten op de patch, of ze moeten wat extra servers neerplanten.quote:Op zondag 16 december 2007 17:00 schreef appelsjap het volgende:
[..]
ik heb de benodigde poorten open.
Maar ik heb ook echt 24/7 problemen om in een server te komen. "s Ochtends vroeg, middernacht, in de middag. Altijd, ben echt meestal 30 min bezig om in een server te komen en dan end de host the game, kan ik weer helemaal opnieuw beginnen. Word er schijtziek van.quote:Op zondag 16 december 2007 17:03 schreef deepart het volgende:
[..]
Dan is het wachten op de patch, of ze moeten wat extra servers neerplanten.
Ik vind het vooral erritand dat je geen serverlijst ziet en dus niet kan kiezen tussen 24/7 dezelfde map servers of headshot only servers. Het is allemaal heel de tijd dezelfde server instellingen.
Ik heb ook weleens dat ik even niet op een server kom, maar probeer eens servers te joinen die populair zijn zoals Search & Destroy. En als dat niet werkt niet blijven zoeken naar een server, gewoon even uit de Multiplayer modus en op single player klikken, dan vervolgens weer opnieuw "inloggen" bij de multiplayer (dus dat hij je level opvraagt). Dan gaat het bij mij altijd sneller.quote:Op zondag 16 december 2007 17:36 schreef appelsjap het volgende:
[..]
Maar ik heb ook echt 24/7 problemen om in een server te komen. "s Ochtends vroeg, middernacht, in de middag. Altijd, ben echt meestal 30 min bezig om in een server te komen en dan end de host the game, kan ik weer helemaal opnieuw beginnen. Word er schijtziek van.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |