abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_55070970
2005
quote:
1. Wat kost het koningshuis?Zeker 83 miljoen euro per jaar. Dat geldt in ieder geval voor 2005, blijkt uit de begrotingen van de regering. Daar komen voor 2005 ook nog de kosten van het zilveren regeringsjubileum van koningin Beatrix bij. Dat feest kost zo'n 8 à 9 miljoen euro. Er is een jaarlijkse begroting Koninklijk Huis (2005: 6.263.000), maar veel kosten die ook met de monarchie samenhangen, zoals hofpersoneel en auto's en ontvangsten.

Volgens Algemene Zaken gaat het dan om zo'n 24 miljoen. Op verzoek van de Kamer werden ook andere kosten berekend die niet worden gedeclareerd door het hof maar wel op de begrotingen van ministeries drukken. Het gaat dan bijvoorbeeld om de marechaussees die bij de paleizen staan, de bewaking van de Oranjes en het onderhoud van de paleizen. Dat bleek uit te komen op nog eens 53 miljoen. Per burger betalen we ongeveer 5 euro per jaar voor de monarchie.

2. Welke Oranjes krijgen geld uit de staatskas?Dat zijn de vier leden van het koninklijk huis die het dichtst bij de troon staan. Dus de koningin, de Prins van Oranje, Prinses Máxima en Prins Bernhard. De anderen krijgen niets.

Dat geldt ook voor prins Constantijn en prinses Laurentien en prinses Margriet en Pieter van Vollenhoven. Via een stichting waar de koningin geld in heeft gestopt, kunnen zij wel een vergoeding krijgen voor de kosten die ze maken voor bezoeken.

3. Hoeveel krijgen ze dan?Koningin Beatrix: ¤ 3.879.000

prins Willem-Alexander: ¤ 930.000

prinses Máxima ¤ 819.000

prins Bernhard ¤ 635.000

Het gaat om de uitkeringen voor 2005. De bedragen worden elk jaar vastgesteld in een begroting Koninklijk Huis.

4. Is dat alleen een salaris?Nee. Het salaris van Beatrix bedraagt 719.000 euro. Daarnaast is er voor 1.427.000 euro vrijgemaakt voor personele kosten. Bij die groep gaat het bijvoorbeeld om de belangrijkste adviseur, algemeen secretaris, maar ook een deel van de bedienden en kleedsters. Het grootste deel gaat op aan materiële kosten, 1.733.000. Denk dan aan de kosten gemaakt voor het Koninklijk Huis Archief en ontvangsten.

5. Gaat de koningin er ook op achteruit in 2005?Ja. Het inkomensdeel van haar uitkering daalt met 1,1%. Willem-Alexander en Máxima zakken 1,38% en prins Bernhard 1,5%. Dat komt omdat hun uitkering volgens een complexe rekenmethode samenhangt met het netto-salaris van de hoogste ambtenaar in het land, de vice-president van de Raad van State, Tjeenk Willink. En hij gaat er net als veel ambtenaren netto op achteruit. Dus iets minder inkomen, maar de royals mogen wel meer declareren.

6. Betalen de leden van het Koninklijk Huis belasting?Niet over het geld dat ze van de regering krijgen. Het staatshoofd maar ook de andere leden van het koninklijk huis zijn vrijgesteld van inkomstenbelasting. Het staatshoofd en de vermoedelijke opvolger (Willem-Alexander dus) hoeven ook geen successierechten te betalen. Dat betekent dat zij bijvoorbeeld van de erfenis van prinses Juliana niets hoeven af te dragen aan de fiscus. Daarnaast kunnen zij geld schenken zonder daarover belasting te betalen. Wel betaalt de koningin vermogensbelasting, maar geen ozb.
bron
quote:
Beatrix declareerde ruim 24 miljoen euro
Gepubliceerd: woensdag 16 mei 2007 13:30
Update: woensdag 16 mei 2007 14:38

Koningin Beatrix heeft vorig jaar ruim 24 miljoen euro gedeclareerd voor het gebruik van paleizen, auto's, paarden, rijtuigen en het hofpersoneel. Dat staat in het jaarverslag van het Huis der Koningin dat woensdag is aangeboden aan de Tweede Kamer.

Het Rijk gaf in totaal 83,7 miljoen euro uit aan het Koninklijk Huis, zo'n dertig miljoen euro meer dan in 2005. De stijging wordt onder meer verklaard door hogere kosten voor de beveiliging en het onderhoud van de paleizen. Voor de ambtelijke ondersteuning kreeg de koningin 2,2 miljoen euro. Het afgelopen jaar heeft Beatrix te weinig aandacht gegeven aan informatievoorziening, oordeelt de rekenkamer.

Beatrix, kroonprins Willem-Alexander en zijn echtgenote prinses Máxima kregen in 2006 een toelage van bijna 5,7 miljoen euro, waarvan 3,9 miljoen euro was bestemd voor het staatshoofd. Willem-Alexander kreeg 957 duizend euro en Máxima 845 duizend euro. Daarmee was er een overschrijding van 145 duizend euro, schrijft de rekenkamer.
Bron

Beste wie u bent, moet u de duivel afbetalen ?, of wilt u zeggen ik ben de rijkste Nederlandse ieder jaar.

Als mensen gaan klagen veranderen gewoon de cijfers ,want mensen hebben toch een korttermijn geheugen.

Wat is het leuke van een boer, ze zullen nooit tegen het volk zeggen wat ze verdienen.

Al uw overheden worden betaald door belasting( boeren), politie of een persoon dat zich belangrijk voelt.
(laten we zeggen een Minister President.)

Al deze mensen bespreken zogenaamd, de problemen van de maatschappij. Die het domme volk niet begrijpt. Best gezin van boeren u hoeft alleen maar uit uw bed te komen om iets, te onderteken.

Vertel mij is waarom accpeteerd u dat kinderem( jongeren) drugs gebruiken.

Laat ik het anders zeggen, bent u een koningshuis die het einde ziet naderen ?

Canada of Engeland is een goede optie. Like years ago.

Ik weet wel dat alles om geld gaat en ik begrijp zeer goed waarom Adam en Eva uit het paradijs zijn gestoten.Ze verkrachten niet alleen zichzelf maar ook de aarde. Kom laat me gek verklaren. Maar trek me na nee ik ken u niet. Wie kent mij , niemand.

Blijf een boer en een belasting inner, stuur een koe naar een land wat je gaat bezoeken en dan durven te zeggen dat je in god gelooft.

Trouwens ik wil heel graag een liintje van u. Idioot in de orde van Oranje Nassau.Het leuke ervan is, ik mag het llintje zelf betalen. Dat betaamt een goede boerin.

Iedereen mag zeggen dat hij of zij, superslim is, de boeren winnen altijd, ze trekken wel het geld uit jou beurs.

Van harte Beatrix. U bent een goede boerin, wanneer komt de volgende.

Dikke kus ,

P.S, ja ok oud geld moet dood net als mensen. die slaven moeten werken en betalen.Zelfs bladen als opzij doen er aan mee ..Apen eten mieren, ze zijn een stuk slimmer.Ik ben zo blij dat ik een verkeerde kweek was van een mens, die kleren moet kopen in de winkel

Tja wildzwijn en een tam varken .Je zet zin een groep blijkt het niet te helpen.

Leuke he die driehoek. cheers.

Ra of Re een een Zonnegod, zo fout he Rain(regen), water.Cool man de Venus heuvel, die planeet is ook al verziekt.

[ Bericht 0% gewijzigd door newsman op 06-12-2007 02:36:40 ]
pi_55071018
Moderator, zou jij van best in de TT beste willen maken, dankje
  donderdag 6 december 2007 @ 04:10:29 #3
20104 BlackJack
Comfortably drunk
pi_55071262
WTF. Als ik enig idee had waar je het over hebt zou ik over de grammatica gaan bitchen.
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
pi_55071269
quote:
Op donderdag 6 december 2007 04:10 schreef BlackJack het volgende:
WTF. Als ik enig idee had waar je het over hebt zou ik over de grammatica gaan bitchen.
dat vroeg ik me hier dus ook al af Victory, Vrede(pease).enz
  † In Memoriam † donderdag 6 december 2007 @ 04:35:59 #5
135486 Manu82
How you doin'?
pi_55071312
Hey News, je weet dat je je medicijnen wel elke dag moet innemen?
Some memories are best forgotten
Room 23
  donderdag 6 december 2007 @ 04:55:36 #6
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_55071324
Toch weer die boeren he newsman !

Maar uiteindelijk betalen de varkens met vlees, terwijl mensen hun vacht afdoen !
En de belasting dan vraag je ?
Die wordt door de staat opgedrongen waar de draaikolk van het leven de boeren vervangt !
zzz
  donderdag 6 december 2007 @ 05:25:46 #7
198801 ruba
-weggejorist-
pi_55071343
is dit nederlands?
OMGWTFMOGGEL~!11!1EINZ1
  † In Memoriam † donderdag 6 december 2007 @ 07:12:12 #8
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_55071453
HUH?
Carpe Libertatem
  donderdag 6 december 2007 @ 07:19:47 #9
3542 Gia
User under construction
pi_55071482
Jeej, wat heeft die gozer gesnoven?
  donderdag 6 december 2007 @ 07:30:32 #10
31101 _Led_
pi_55071536
VARKENS BETALEN MET VLEES
zzz
  donderdag 6 december 2007 @ 07:32:33 #11
31101 _Led_
pi_55071543
MET VLEES ZEG IK JE !!!!
zzz
  Boks-Chick donderdag 6 december 2007 @ 07:52:28 #12
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_55071631

wtf gebruik jij? Wat het ook is, het geeft bizarre trips
lolwut
pi_55071699
Ik begrijp het helemaal, wat een inzicht....formidabel.
En helemaal in Nieuw Nederlands.
Is het NTI al op de hoogte van deze taalvernieuwing?
pi_55071798
5 euro pp pj, dat is toch een schijntje! een druppel op de gloeiende plaat, ik betaal aan belasting zo'n 20.000 per jaar, en dan zijn BTW en accijnzen nog niet eens meegerekend. van mij mogen de oranjes blijven.
  donderdag 6 december 2007 @ 08:45:08 #15
60574 Joran-Joran
Denkt er het zijne van
pi_55072029
misschien moet je hier eens een kijkje nemen: www.parnassia.nl
  donderdag 6 december 2007 @ 08:52:02 #16
61660 Lariekoek
Zo, jij bent echt grappig.
pi_55072082
quote:
Op donderdag 6 december 2007 08:00 schreef DrDarwin het volgende:
Ik begrijp het helemaal, wat een inzicht....formidabel.
En helemaal in Nieuw Nederlands.
Is het NTI al op de hoogte van deze taalvernieuwing?
la·rie·koek (de ~ (m.)) 1 onzin
pi_55072107
lol
je broertje van 15 paddo's gevoerd en snel alles opgeschreven wat hij zei?
pi_55072114
quote:
Op donderdag 6 december 2007 08:45 schreef Joran-Joran het volgende:
misschien moet je hier eens een kijkje nemen: www.parnassia.nl
Check ook deze supertoffe videostrip!
pi_55072300
eens met TS
pi_55072364
Stop nou toch 's met stront snuiven kerel!
pi_55072391
TS is vast familie van jessica87

tjah....het blijft een domme goedkope japanner...
  donderdag 6 december 2007 @ 09:22:14 #22
153070 Rock_de_Braziliaan
Stranger than fiction
pi_55072423
Ik heb het 2 keer gelezen, maar ik begrijp het nog steeds niet.
"I think I'm in a tragedy"
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=FZFG5PKw504[/youtube]
"In America today profit is privatized but risk is increasingly socialized"
pi_55072466
quote:
Vertel mij is waarom accpeteerd u dat kinderem( jongeren) drugs gebruiken.
Zoveel fouten in 1 zinnetje, vond dit ook wel toepasselijk. Waarom mogen mensen als TS vrij rondlopen in Nederland?
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')