abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 11 december 2007 @ 18:03:18 #126
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_55196915
Vive la Fete is typisch zo'n band die festivals in elk boerengat in de Benelux aandoet, dus echt exclusief zijn die optredens niet. Dan zou ik zelf voor the Plasticines kiezen, op zich wel een grappig bandje.
  dinsdag 11 december 2007 @ 18:04:47 #127
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_55196945
WTF maakt het uit of iets exclusief is?
  dinsdag 11 december 2007 @ 18:51:19 #128
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_55197980
Mijn agenda tot nu toe :
quote:
Jan 25
Voicst
Doornroosje, Nijmegen

Feb 10
Okkervil River
Doornroosje, Nijmegen

Mar 24

The Wombats
Doornroosje, Nijmegen
10 attendees

Jul 1

Radiohead
Cultuurpark Westergasfabriek, Amsterdam
254 attendees
En nog wat kleine (zoals vrijdag waarschijnlijk een ouderwets anarchistisch Punkfeestje, woohoo!!) dingetjes die niet echt noemenswaardig zijn.
En er zal wel weer heeeeeeeeeel wat bij komen als ik weer een OV heb
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
pi_55198439
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 18:03 schreef Grobbel het volgende:
Vive la Fete is typisch zo'n band die festivals in elk boerengat in de Benelux aandoet, dus echt exclusief zijn die optredens niet. Dan zou ik zelf voor the Plasticines kiezen, op zich wel een grappig bandje.
Wat voor muziek is t allebei een beetje? Heb wel kort de Myspaces gechecked, maar toch...

Of het exclusief is maakt me niet zo uit, meer dat het gewoon leuk is. Is namelijk in de Razzmatazz om 2:30 op een vrijdag of zaterdag, midden tussen het uitgaan in
pi_55198983
quote:
Op vrijdag 7 december 2007 13:44 schreef kassenbouwer het volgende:
Ik ga vanavond naar The View in Paradiso!
Ik ben benieuwd
quote:
Op vrijdag 7 december 2007 14:12 schreef -skippybal- het volgende:

[..]

Kijk in het begin van dit topic
Nog even terugkomen op de discussie over The View. Ik heb niet gezegd dat ze geniaal zijn, ik zeg alleen dat ik dat wél een leuke 'standaard' band vind. Dat geklungel met die gitaren en de zogenaamde rock 'n roll horen juist helemaal bij hun act. Maar soms komt dat een beetje te veel gescript over, wat mij betreft.

Ook op het album. Zo van: "Hey, het is cool als we even een kuch-je tussendoor doen, dan lijkt het net alsof het écht allemaal live is!". Daar irriteer ik mij dan aan. Maar omdat ze zulke goede liedjes hebben - in tegenstelling tot dat wandelende cliché The Wombats - vind ik het wél een leuke band.
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 12:54 schreef -skippybal- het volgende:

[..]

Leuke dingen komen er de laatste tijd bij in Doornroosje
Alleen die prijs ....
Ja, Doornroosje is wederom goed bezig met de boekingen!
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 15:14 schreef Grobbel het volgende:
En The Rifles komen ook weer naar Doornroosje, trouwens.

http://www.doornroosje.nl/ProgrammaDetail.asp?id=5585
http://www.last.fm/event/441973
Wow, ook dát nog! Geweldig nieuws, meteen kaartjes besteld! Was een van de leukste optredens die ik dit jaar gezien heb. Onbegrijpelijk en doodzonde dat ze vervolgens in de Grolsch-tent op Lowlands stonden. .
  dinsdag 11 december 2007 @ 19:42:53 #131
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_55199260
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 18:04 schreef Lonewolf2003 het volgende:
WTF maakt het uit of iets exclusief is?
Meen je dat serieus?
Als ik moet kiezen tussen een band die je waarschijnlijk op 15 verschillende plekken in de buurt kan zien als je weer terug in Nederland bent, en een band die zelden buiten Frankrijk optreedt, dan weet ik het wel, eigenlijk.

Maar goed. Vive la Fete is een hele toffe band gedurende 15 minuten, en dat is meestal het punt dat je door begint te krijgen dat ze maar 1 truukje kennen en eigenlijk steeds hetzelfde liedje spelen. Veel vuige elektro, dus als je zin hebt om te dansen, dan is dat op zich wel een geschikte keuze.

The Plasticines maken vrolijke, Franstalige, springerige popliedjes. Oh, en de band bestaat uit vier niet onknappe jongedames, dus dat eye candy argument m.b.t. Vive la Fete kan wat mij betreft ook linea recta de vuilnisbak in.

[ Bericht 30% gewijzigd door Grobbel op 11-12-2007 19:51:43 ]
  dinsdag 11 december 2007 @ 19:54:30 #132
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_55199632
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 19:31 schreef Aisumasen het volgende:
Wow, ook dát nog! Geweldig nieuws, meteen kaartjes besteld! Was een van de leukste optredens die ik dit jaar gezien heb. Onbegrijpelijk en doodzonde dat ze vervolgens in de Grolsch-tent op Lowlands stonden.
In welke tent had je ze dan liever gezien? India, neem ik aan?
pi_55200248
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 19:54 schreef Grobbel het volgende:

[..]

In welke tent had je ze dan liever gezien? India, neem ik aan?
Inderdaad, de India.
pi_55200478
Niet eens Alpha? Dat was mijn vaste tent

Ik wil weer terug
pi_55201968
Nee man niet Alpha.

Je gaat toch wel weer terug?
  dinsdag 11 december 2007 @ 21:53:54 #136
192683 AMDB
Visionair.
pi_55203038
Ik kom me even in dit topic melden, laatste tijd ook op de indie toer aan het gaan. Doornroosje is hier 5 min fietsen vandaan, ook maar even Wombats en Rifles gaan luisteren en oordelen of ze het waard zijn
pi_55203544
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 21:13 schreef frame-saw het volgende:
Nee man niet Alpha.

Je gaat toch wel weer terug?
Tuurlijk ga ik terug

@ AMDB

Ik vind de Wombats eigenlijk heel erg tof
pi_55203586
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 21:53 schreef AMDB het volgende:
Ik kom me even in dit topic melden, laatste tijd ook op de indie toer aan het gaan. Doornroosje is hier 5 min fietsen vandaan, ook maar even Wombats en Rifles gaan luisteren en oordelen of ze het waard zijn
  dinsdag 11 december 2007 @ 22:11:44 #139
192683 AMDB
Visionair.
pi_55203638
Ze doen me wel erg aan The Kooks denken...ff kijken of ik ga nog, zal wel geen vrienden mee kunnen krijgen hier naartoe><
  dinsdag 11 december 2007 @ 22:49:23 #140
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_55204762
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 19:42 schreef Grobbel het volgende:

[..]

Meen je dat serieus?
Als ik moet kiezen tussen een band die je waarschijnlijk op 15 verschillende plekken in de buurt kan zien als je weer terug in Nederland bent, en een band die zelden buiten Frankrijk optreedt, dan weet ik het wel, eigenlijk.

Maar goed. Vive la Fete is een hele toffe band gedurende 15 minuten, en dat is meestal het punt dat je door begint te krijgen dat ze maar 1 truukje kennen en eigenlijk steeds hetzelfde liedje spelen. Veel vuige elektro, dus als je zin hebt om te dansen, dan is dat op zich wel een geschikte keuze.

The Plasticines maken vrolijke, Franstalige, springerige popliedjes. Oh, en de band bestaat uit vier niet onknappe jongedames, dus dat eye candy argument m.b.t. Vive la Fete kan wat mij betreft ook linea recta de vuilnisbak in.
Ja, dat meen ik heel serieus. Of iets vaak of niet vaak in in Nederland optreed zou voor mij de allerlaatste reden zijn om ergens wel of niet heen te gaan. Ik ga naar een band die ik leuk vind. Dat iets minder vaak optreed maakt de muziek niet beter. Als die band die ie je waarschijnlijk op 15 verschillende plekken in de buurt kan zien als je weer terug in Nederland bent, betere leukere muziek maakt dan die band, zelden buiten Frankrijk optreedt, an weet ik het wel, eigenlijk.
pi_55205262
Grobbel, tevens niet vergeten dat smaken nog steeds verschillen.
Ik heb Vive La Fete in de Effenaar gezien, en ik vind het echt supergaaf.
Sowieso kan ik de muziek wel waarderen, en live is het ook prima.

Lekker dansen
pi_55206038
Thnx voor de info Grobbel.

Ik kan je redenatie wel erg goed volgen. Maar in dit geval gaat er puur om wat de leukste avond biedt, en vind ik het minder belangrijk of het erg exclusief is. Ik moet het er namelijk een avond op doen.
Afgelopen week was hetzelfde verhaal met 2 Many Djs namelijk. Dat optreden was erg vet, maar er werd bijna heel de avond 'dat soort' muziek gedraaid, terwijl normaal in die zaal echte indie gedraaid wordt. En dat vond ik wel jammer.

Dus ik zoek eigenlijk vooral muziek die daarna lekker in de mainstream indie op kan gaan. Want om op electro/house te dansen is leuk, maar gaat bij mij ook erg snel vervelen.

Ik zal nog eens de Myspaces checken, maar ik denk dus dat het Plastiscines wordt.
  woensdag 12 december 2007 @ 00:10:43 #143
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_55206996
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 22:49 schreef Lonewolf2003 het volgende:

[..]

Ja, dat meen ik heel serieus. Of iets vaak of niet vaak in in Nederland optreed zou voor mij de allerlaatste reden zijn om ergens wel of niet heen te gaan. Ik ga naar een band die ik leuk vind. Dat iets minder vaak optreed maakt de muziek niet beter. Als die band die ie je waarschijnlijk op 15 verschillende plekken in de buurt kan zien als je weer terug in Nederland bent, betere leukere muziek maakt dan die band, zelden buiten Frankrijk optreedt, an weet ik het wel, eigenlijk.
...Maar dat doet verder niet terzake. JeroenV gaf aan dat hij geen van beide bands kende en dat het hem verder om het even was. En ik weet niet hoe het bij jou is, maar als je moet kiezen uit twee bandjes waarvan je verder toch niks kent, en je zoekt een of andere reden om voor je zelf uit te maken naar welke van de bands je moet gaan, dan is dat sowieso een sterker argument dan gewoon een munt op te gooien, nietwaar? Wat jij nu hierboven is *uiteraard* bijzonder logisch, maar als één van beide bandjes nu ongelooflijk ruk was geweest, had ik dat heus ook wel gezegd. Ik gokte erop dat ie bij beide optredens even goed uit de voeten had gekund, dus vandaar dat ik daar verder niet op ingegaan ben.

Maar goed, hij vroeg sowieso om onze persoonlijke mening, en als ik voor dezelfde keuze had gestaan, zou dat mijn denkwijze geweest zijn. Al zal het ook wel een rol spelen dat ik Vive la Fete al een stuk of 6 keer heb gezien, telkens op festivals, en bijna altijd omdat er verder niets beters te doen was (niet omdat ze nu bijster geniaal zijn). En dan gaat voor mij die exclusiviteitsreden toch een rol spelen.

[ Bericht 4% gewijzigd door Grobbel op 12-12-2007 00:23:49 ]
pi_55207632
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 21:53 schreef AMDB het volgende:
Ha bijna buurman! Nouja, voor mij is het toch wel 10 minuten...

Waarom komen er nu allemaal leuke dingen in Roosje? Stap ik ook al de ndrgrnd binnen als Interpol net gedraaid is (en is Grobbel daar om me eraan te herinneren ), het leven is niet eerlijk! Nouja, ik heb de bandjes lekker toch allemaal al een keer gezien.
Kijk uit malloot, een kokosnoot
  woensdag 12 december 2007 @ 10:18:42 #145
192683 AMDB
Visionair.
pi_55211014
quote:
Op woensdag 12 december 2007 01:00 schreef Lieke_K het volgende:

[..]

Ha bijna buurman! Nouja, voor mij is het toch wel 10 minuten...

Waarom komen er nu allemaal leuke dingen in Roosje? Stap ik ook al de ndrgrnd binnen als Interpol net gedraaid is (en is Grobbel daar om me eraan te herinneren ), het leven is niet eerlijk! Nouja, ik heb de bandjes lekker toch allemaal al een keer gezien.
Beter dan vrienden die de Ndrgrnd niet binnen willen
pi_55211976
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 23:30 schreef JeroenV het volgende:
Ik zal nog eens de Myspaces checken, maar ik denk dus dat het Plastiscines wordt.
Weet het nu wel ongeveer zeker. Op datzelfde moment treden Red Blood Shoes ook op en dat lijkt me ook wel leuk..
pi_55212481
Wombats kaartjes binnen!
pi_55212622
Hier ook!
pi_55214839
Wat een verhaal over exclusiviteit! Gewoon een kwestie van je eigen smaak of je ergens wel/niet heen wil.

Maar als je 2 bandjes ongeveer even leuk vind, dan zou ik ook voor de gene gaan die het minst optreed..
  woensdag 12 december 2007 @ 12:50:15 #150
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_55214853
quote:
Op woensdag 12 december 2007 10:18 schreef AMDB het volgende:

[..]

Beter dan vrienden die de Ndrgrnd niet binnen willen
Nog altijd beter dan van dat enge trappetje afglijden omdat één of andere kluns z'n bier er heeft laten vallen
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')