abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_55384178
quote:
Op woensdag 19 december 2007 11:05 schreef debuurvrouw het volgende:
Ik hoop het van harte Fuente! Al is het zo dat de aanvallen aan het eind van de dag (en nacht) in intensiteit toenemenMijn neefje had het ook. We waren daar uitgenodigd. Dus we komen daar, kinderen lekker spelen (gelukkig buiten) zegt mijn schoonzus: ja, kinkhoest, vervelend.....

Wij hebben niet getwijfeld, kinderen bij elkaar geharkt en weg gegaan. Ze waren erg boos... Maar goed, ik hoef echt niet keer drie kinkhoest, als ik het kan voorkomen. (wat in dit geval zo was) Vind het echt belachelijk. het is een ziekte die bij de ggd gemeld moet worden...

enniewees, ik hoop voor Sara dat het een allergische reactie is. Ook vervelend, maar daar kan je iets aan doen!
Ben nog even gaan googlen, en inderdaad, het blijkt dat het vaak 's avonds en ;s nachts erger wordt. Inmidels hoest ze ook alweer aardig. Ik bel zo in het telefonisch spreekuur onze eigen HA nog even voor advies, ook ivm besmettelijkheid (mijn schoonmoeder heeft afgelopen jaar chemokuren gehad, heeft nu longontsteking (geen weerstand) dus ik wil zeker wete of dit geen kwaad voor Sara's oma kan).

Overigens snap ik heel goed dat je met je kinderen bent weggegaan hoor! Dat zou ik ook gedaan hebben, sowieso raar dat ze dat dan niet even aan je melden voor je opp bezoek komt
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  woensdag 19 december 2007 @ 12:25:43 #202
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_55384319
nou, kan me voorstellen dat je dat even wil navragen. Ik dacht dat je met een kuurtje zorgt dat het niet meer besmettelijk is, maar dat het de symptomen niet wegneemt. Een slijmoplosser geeft wel iets verlichting.

het is zoooo zielig. en ze verzwakken zo snel door slecht slapen en weinig eten... Maar ik wil je eigenlijk niet ontmoedigen...

Met zwager en schoonzus is het nooit meer écht goed gekomen. Ze vonden het maar aanstellerij. Ze bellen nu voor elke anderhalve snottebel als er een samenzijn gepland staat. Het zal mijn medische achtergrond zijn waardoor ik er een andere kijk op heb?
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_55384434
Klopt, antibiotica doet weinig aan de symptomen maar het wel iets te maken met de besmettelijkheid. Ze eet gelukkig wel wat! Niet veel, maar wel wat. En drinken gaat ook goed!

Jeetje wat stom van je zwanger en schoonzus! Flauw hoor, dat mensen zo 'moeten' doen. Het is toch logisch dat je met dit soort dingen rekening houdt met elkaar? Ik heb voor de zekerheid kennissen gebeld die baby's hebben waar we de laatste tijd geweest zijn, zodat ze het in de gaten houden! Da's toch ook logisch?
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  woensdag 19 december 2007 @ 12:45:58 #204
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_55384807
Ja, dat vind ik wel ja. Jij ook gelukkig. Het is toen een enorme familierel geworden waarin ik de gebeten hond was.
Ik zou ook gelijk iedereen bellen waar ik was geweest. Mijn vriendin zei toen wel: het lijkt net of het met roodwit lint is afgezet hier. ik zie niemand meer. Wel lekker rustig...

Heb je al overlegd met de HA?
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_55385001
Schoonfamilie (gelukkig heb ik lieve schoonfamilie, maar de verhalen van anderen soms!)

Telefonisch spreekuur is om 13:30, dus dan meteen ffies bellen
Sara
Merel
Ukje
pi_55385492
Ik wist helemaal niet dat het besmettelijk was...
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
  woensdag 19 december 2007 @ 13:11:55 #207
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_55385605
quote:
Op woensdag 19 december 2007 13:08 schreef vamperotica het volgende:
Ik wist helemaal niet dat het besmettelijk was...
Ik ga er dus echt te makkelijk van uit dat dit bekend is....

Maar ja dus, en ook flink besmettelijk... druppeltjes over hoesten.
en zoals eerder gezegd, het moet gemeld worden bij de GGD. Net als rode hond.
  woensdag 19 december 2007 @ 13:44:01 #208
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_55386699
En Fuente, wat zei de HA?
pi_55386898
Mmm.... Keb ook eens gegoogled....
Hier hebben de jongens tijdens verkoudheden erg veel last van slijm wat niet mee omhoog komt zeg maar.... Dan moet er soms ook zo erg gehoest worden dat er overgegeven wordt. Maar niks geen lange hoestbuien... Wel piepend ademhalen en zeg maar, het slijm horen " reutelen"....
pi_55386904
Onze HA denkt niet aan kinkhoest, omdat ze de laatste 2 weken niet gehoest heeft! Hij geeft aan dat het typische verloop van kinkhoest is dat ze 2 weken hoesten (gewoon normaal hoesten) en dan dus overgaan op hoestbuien. Dat is hier allemaal niet zo geweest. Bij Sara begon het gisteren pas. Hij wil het wel even in de gaten houden, maar hier in de buurt zijn nog geen kinkhoesters gesignaleerd de laatste tijd, dus het heerst hier op dit moment niet. Dus nog even afwachten, doorgaan met haar medicatie tegen allergieeen en tijmsiroop bijgeven (haar medicatie tegen allergie gaat niet goed samen met hoestdempers, omdat deze beiden een verhoogde kans op wiegedood geven).
Sara
Merel
Ukje
pi_55386989
K dacht dat ik na 4 kids toch wel aardig op de hoogte was van de virusjes, ziektes enz.....
Dacht echt dat het iets "onschuldigs" was.... Net wat steviger als een verkoudheid zeg maar!
pi_55387020
quote:
Op woensdag 19 december 2007 13:51 schreef Fuente het volgende:
Onze HA denkt niet aan kinkhoest, omdat ze de laatste 2 weken niet gehoest heeft! Hij geeft aan dat het typische verloop van kinkhoest is dat ze 2 weken hoesten (gewoon normaal hoesten) en dan dus overgaan op hoestbuien. Dat is hier allemaal niet zo geweest. Bij Sara begon het gisteren pas. Hij wil het wel even in de gaten houden, maar hier in de buurt zijn nog geen kinkhoesters gesignaleerd de laatste tijd, dus het heerst hier op dit moment niet. Dus nog even afwachten, doorgaan met haar medicatie tegen allergieeen en tijmsiroop bijgeven (haar medicatie tegen allergie gaat niet goed samen met hoestdempers, omdat deze beiden een verhoogde kans op wiegedood geven).
Oei.... Dat wil je dan zeker niet combineren lijkt me!
Zit ze ook "verstopt" (met snot) dan kan een uitje naast dr bed nog wel eens wat opluchting geven
pi_55387436
Nee ze heeft heel weinig snot, ze was vorige week wel verkouden maar dat is aardig gezakt. Ze heeft wel veel slijm in haar keel met hoesten, dus we sprayen wel, maar ze hoest het nu goed op.
Ze ligt nu overigens lekker te slapen, ze was doodmoe, dus even bijtanken
En trouwens, over je vorige post, je kan toch niet alles weten wbt virussen enzo! Ik weet ook heel veel niet, terwijl ik toch een redelijke medische achtergrond heb!
Sara
Merel
Ukje
  woensdag 19 december 2007 @ 14:15:22 #214
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_55387549
Oh, gelukkig Fuente, dat het mee lijkt te vallen. Maar dan nog, zo heftig hoesten is erg vervelend.

Bram heeft ook wel dat ie overgeeft met hoesten, maar dat is dan met een pseudo-kroep aanval. (rare zeehondenblaf met om een uur of 11 's avonds een aanval)
pi_55387578
Pseudo-kroep hebben we hier ook gehad, toen ze jonger was. Naar is dat he? Dat vond ik echt zielig, zo benauwd!
Dank je wel trouwens, debuurvrouw, voor het meedenken en alles
Sara
Merel
Ukje
  woensdag 19 december 2007 @ 14:25:49 #216
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_55387781
quote:
Op woensdag 19 december 2007 14:16 schreef Fuente het volgende:
Pseudo-kroep hebben we hier ook gehad, toen ze jonger was. Naar is dat he? Dat vond ik echt zielig, zo benauwd!
1 keer pseudokroep is vaker pseudokroep. sterkte met Saar
  woensdag 19 december 2007 @ 14:36:10 #217
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_55388045
quote:
Op woensdag 19 december 2007 14:16 schreef Fuente het volgende:
graag gedaan! blij dat het mee lijkt te vallen...
pi_55396815
Beterschap voor Saartje!

Vanmiddag was de wijkverpleegkundige langs geweest. Over het mega
slechte slapen, zowel ’s avonds, als ’s nachts.

Ik (we) moet(en) veel meer regelmaat gaan bieden. En Kim gewoon laten
huilen als ze ’s avonds en/of ’s nachts krijsend wakker word. Negeren
dus. Ook al duurt het misschien wel 2/3 uur aan een stuk. Alleen als we
zeker weten dat het aandachttrekkerij is. Heeft ze bijvoorbeeld gepoept
dan uiteraard wel verschonen, maar verder niks tegen haar zeggen.
Volgens de wvk kan ze op deze leeftijd geen krampjes meer hebben, maar
dat geloof ik eik niet zo. Maar gelukkig heeft ze haast geen last meer
van de poeperij.

Ook vindt ze het het beste om dan maar meteen de speen de deur uit te
doen. Maar dat vinden we te veel. We gaan nu proberen om de speen alleen
in bed te gebruiken.

Ik heb de buren al gewaarschuwd.

Duimen jullie dat het snel goed gaat? We beginnen er nu mee.
  woensdag 19 december 2007 @ 20:15:26 #219
24188 Belana
kloon van belana
pi_55397414
even een spenen update
Liam heeft veel gezeurd, gehuild, geschreeuwd en gemekkerd voordat hij in bed lag, maar hij is gaan slapen zonder speen. Ik heb hem niet 1 keer meer gehoord
stormy waters...
sailin'
  woensdag 19 december 2007 @ 22:25:42 #220
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_55401663
Juich nou maar niet te vroeg als je denkt dat je alles gehad hebt.....

pi_55401716
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  woensdag 19 december 2007 @ 22:31:54 #222
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_55401877
En Ingrid succes met alles. Volhouden he! En waarom denk je dat Kim nog krampjes heeft?
  woensdag 19 december 2007 @ 22:45:58 #223
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_55402426
Wel een hele lieve foto dat dan weer wel
pi_55402462
quote:
Op woensdag 19 december 2007 22:25 schreef Luchtbel het volgende:
Juich nou maar niet te vroeg als je denkt dat je alles gehad hebt.....

[ afbeelding ]
Ah gosssss....
  Redactie Frontpage woensdag 19 december 2007 @ 23:14:52 #225
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_55403642
quote:
Op woensdag 19 december 2007 22:31 schreef Luchtbel het volgende:
En Ingrid succes met alles. Volhouden he! En waarom denk je dat Kim nog krampjes heeft?
Note van Ingrid: Omdat ze nog steeds erg veel last heeft van poeperij, soms poept ze drie dagen niet en is haar buikje zeer gespannen en gevoelig.
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')