Tex, Luuke van Lishe deed(doet?) het ook. Om er vanaf te zijn brengt X haar nu naar bed. Weet niet of ze dat al weer veranderd hebben.
Je doet niks verkeerd, het is echt een fase. Hoe cliché ook.
Belaan, mooi van Liam en lief van dat kadootje. (Bela-ikgaechtgeenkadootjekopenechtnietneehoor-na)

Hier vanmorgen door het centrum gelopen met een krijsende peuter omdat hij juist géén kadootje kreeg. "IK WIL EEN DINOSAURUS, WANT DEZE HEB IK NOG NIET!"
Stampvoet, theatraal ter aarde stort midden in het gangpad. En je voelt die ader kloppen op je slaap.
Ondertussen vriendelijk Cas toespreken, omdat hij wel lief was enzo. Maar die ader zwelt alleen maar verder op. Na een pittige woordenwisseling in een zijpad (waar niemand ons kon zien

) samen met Cas de winkel uit gelopen. Waar ik al snel gevolgd werd door een hysterisch emotioneel wrak (want dié dino had hij nog niet. ja hij heeft wel een triceratops, o nee 2 zelfs, een T-rex, een stegosaurus, ook 2, een vrolijke en een wat minder vrolijke en een grote langnek. maar die kleine langnek had hij nog niet. dus het drama zeker wel waard, snapt u?)
"JIJ MOET STOPPEN!"
"NU!"
Doet het altijd goed zo'n scene in het centrum. Een aantal moeders kijken je bemoedigend aan: "Hou vol!"
De oude zuurpruimen kijken je vol walging aan en stappen bijna op het kind af om zich er mee te bemoeien. Maar na mijn duivelse blik te hebben gezien, lopen ze snel verder.

Maar goed, uiteindelijk hem bij me laten komen en we hebben het uitgepraat.

"Ben wel *snik* lief hoor mmmmmmamaahaa, maar die *snik dino heb ik nog nie*snik*hiet".
Dikke knuffels alom, uitgelegd waarom niet. Snapte hij ook wel.
Ondertussen zat een ouder echtpaar Cas in de buggy te vermaken, ja echt!

Zegt die dame: "Was hij gevallen?"
"Nee, hij kreeg zijn zin niet."
"O wat is hij dan beschaafd zeg, die kleinkinderen van ons krijzen de hele boel bij elkaar."
"Dan bent u ons net in de winkel niet tegen gekomen zeker."

Ze waren al even bang dat die van hen zo slecht gemanierd waren. Maar nee hoor, welkom bij de club.
Heb gister ook uit moeten leggen dat de hond van mijn schoonouders dood was. Ik was nog helemaal in tranen zelf van het nieuws en dat zag hij helaas. Het gesprek wat je dan krijgt, ze zijn zo buigzaam.
Volgens hem zou ze wel weer beter worden. Verteld dat dat niet zo was. Waar de dierenarts haar zou begraven (de waarheid vond ik hier wel iets te hard) en zo. De antwoorden waren voor hem bevredigend en ik kreeg nog een dikke knuffel. "Je hebt mij toch mama?"

Vandaag werden de kinderen geconfronteerd met het feit dat ze er echt niet meer was. Haar mand was weg en ze was er gewoon echt niet meer. Cas liep wat verbaasd rond in de keuken en vroeg vaak: "Ieta?"
Léon zag het ook.
"Hé waar is Sheda nou?"
"Dat heb ik je toch verteld Léon, ze is er niet meer."
"O... Nou dan heb je gelijk mama."
En zo simpel is het leven soms.