Noah kan zichzelf erg goed vermaken. Té goed misschien. Er gaan dagen voorbij waarbij we amper samen hebben gespeeld

Als hij me erin probeert te betrekken reageer ik natuurlijk wel, maar echt meedoen doe ik ook weer niet vaak vind ik...
Ik weet eigenlijk ook niet goed hoe ik met Noah moet spelen. Bijvoorbeeld we gaan met de auto's spelen. Ik krijg dan een rode auto en Noah neemt een blauwe. Noah gaat spelen, en ik ga spelen, laat de auto rijden, botsen, vallen, of wat dan ook. Dat vindt Noah zo leuk dat hij mijn auto wilt

en ik krijg dan zijn auto. Vervolgens laat ik dan dus de blauwe auto botsen en moeten we wéér auto's wisselen. Ik word daar altijd een beetje moe van en denk dan al snel "ga dan maar lekker alleen spelen"
Zo ook met de Playmobil, Noah kan daar uren mee zoet zijn. Soms moet ik ook mee spelen en dan krijg ik een deel van de playmobil. Maar als ie ziet wat ik speel wil hij het hebben. Het zal wel iets typisch peuterigs zijn, maar ik vind het zo irritant soms

Hij zegt ook vaak "ik kan het niet" en dan moet ik het doen. Ook al zo irritant soms. Ik probeer dan altijd uit te leggen dat ie het een paar keer moet doen en dat ie het dan steeds beter kan. Maar heb nog niet het idee dat het echt helpt. Met nieuwe dingen zegt ie weer net zo hard dat ie het niet kan.
Knutselen samen leek me ook altijd zo gezellig. Nu is ie er oud genoeg voor, maar ik weet nooit wat we moeten maken

En als ik mee ga tekenen bijv, dan gebeurt het hier ook al gauw dat ik moet tekenen van Noah, want hij "kan het niet zo goed".
Het leukste/makkelijkste spelen is eigenlijk nog klieren en stoeien enzow. Maar dan wordt ie zo druk, en het moet dan altijd nog een keer en nog en keer en nog een keer, etc. Er komt nooit een einde aan. En als je er genoeg van hebt dan is het drama, dus soms begin ik er al niet aan om zo'n drama te voorkomen

Okay het klinkt wel heel negatief allemaal

Net alsof ik Noah maar vervelend vind en lastig maar hij is echt wel heel lief hoor!

Owjah samen lezen is ook altijd een goeie hier. Dan wil ie soms ook 300 boekjes achter elkaar, maar dat is tenminste rustig en gaat ie niet gillen
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine ©DumboWhile we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.