abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 4 december 2007 @ 13:35:55 #1
24188 Belana
kloon van belana
pi_55033053
vervolg van: Het peutertopic [2-4 jaar] deel 14

Peuters

20 december 2003: Joshua, zoon van Lewis.de.boxer
24 januari 2004: Liam Francis, zoon van Belana en Kbot2000
***21 februari 2004: Saskia Janne, dochter van ET en Swets ***
23 februari 2004: Danielle, dochter van Catootje
17 maart 2004: Bram, zoon van debuurvrouw
24 maart 2004: Melvin, zoon van Jambo
25 maart 2004: Jonne, zoon van Kozakken
2 april 2004: Dylan Nathan, zoon van beefcake en ShaoliN
14 mei 2004: Jenthe, dochter van Jepali
08 juni 2004: Léon, zoon van dutchie
23 juni 2004: Myrthe, dochter van poemojn
29 juni 2004: Zoë, dochter van Rottdog en Berkery
***02 juli 2004: Tobias, zoon van pluisje en rickmans***
13 juli 2004: Isa, dochter van Sjeen en To_Davy
***13 juli 2004: Glenn William, zoon van Elegantly Wasted en Digger***
15 juli 2004: Amber, dochter van LadyS
25 juli 2004: Jolie, dochter van Luchtbel
06 augustus 2004: Morris, zoon van snoopy
11 augustus 2004: Morgaine Chevanity, dochter van Faja-Lobi (Little-Angel)
12 augustus 2004: Thomas Gerhard Adrianus, zoon van Tinkepink
1 september 2004: Jeremy, zoon van MiSs-TaKe
2 september 2004: Maria, dochter van Sugar
***3 september 2004: Jonathan-Dane Aaron, zoon van Danny en Knorretje***
19 september 2004: Kian, zoon van Loena-tik- en Five_Horizons
08 oktober 2004: Kai, zoon van m@x
24 november 2004: Benthe, dochter van Stiekemurd
6 december 2004: Noa Deborah, dochter van Suzanna
*** 17 december 2004: Tijmen Noah, zoon van Micha en Texelonia***
31 december 2004: Randy, zoon van Mammietje
4 januari 2005: Maxim Diëgo, zoon van Martineke
7 januari 2005: Luuke, dochter van Lishe
23 januari 2005: David, zoon van lily
25 januari 2005: Myrthe Esmée, dochter van Ladybos
26 januari 2005: Ela, dochter van Jdee
01 februari 2005: Jordy, zoon van Githa en Spooky4u
07 februari 2005: Isis Maikina, dochter van Xanthe
*** 09 februari 2005: Anna, dochter van Bixister en GHaven***
8 maart 2005: Michelle, dochter van hestria
1 april 2005: Tomas, zoon van Tearsong
11 april 2005: Julius, zoon van renzell
02 mei 2005: Yoram, zoon van melonovy
10 mei 2005: Chantel Maria, dochter van lewis.de.boxer
11 mei 2005: Demi, dochter van KD-fotografie (vroeger snakelady)
22 juni 2005: Hannah Wende, dochter van Jonnetje
07 juli 2005: Elize, dochter van Basset
6 augustus 2005: dochterje van Rekkie
25 augustus 2005: Sara Runé Catharina, dochter van Fuente en Buurvrouw_Rietman (papa)
18 oktober 2005: Jort, zoon van Quinny en chocobo
18 oktober 2005: Amber Sophie, dochter van Vicky
21 oktober 2005: Amber, dochter van Biebz en Xlarge
27 oktober 2005: Tobias, zoon van Saffier en Lautie
28 oktober 2005: Robin Thomas, zoon van Wennie
28 oktober 2005: Emma Sophie, dochter van Jelief en Mike Air
11 november 2005: Emma Salome, docher van Suzanna
6 december 2005: Kim Jessie, dochter van Ingrid19 en Djeez

en ik zei:
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 13:33 schreef Belana het volgende:
afgelopen nacht ging het wel met meneer. om een uur of 11 was ie wakker, stond nogal daas op de gang e ging zo weer slapen. vanmorgen was het half 7, laat voor zijn doen. en nu ligt ie dus al enige uren te slapen
Ik ga hem zo maar eens wakker maken...

debuurvrouw, wat gaat het hard dan he! Nog harder denk ik als ze grotere broers of zusjes hebben om zich aan op te trekken


[ Bericht 0% gewijzigd door Lois op 06-12-2007 20:20:50 ]
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 4 december 2007 @ 13:48:21 #2
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_55033463
even een tussen-de-kadoos-koop tvp...
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_55033683
6 augustus 2005 dochterje van Rekkie

Die zeer nodig toe is aan de peuterclub
  dinsdag 4 december 2007 @ 14:01:39 #4
24188 Belana
kloon van belana
pi_55033832
ik heb je dochter ertussen gezet
stormy waters...
sailin'
pi_55034168
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 14:01 schreef Belana het volgende:
ik heb je dochter ertussen gezet
Dank
  dinsdag 4 december 2007 @ 14:32:32 #6
103793 kozakken
Living the life
pi_55034588
LB, wat goed dat het zo beter voelt! Dat vind ik echt een

En Belaantje met je oudste toch. Al zo groot Wel fijn dat de homeopatie zo lijkt aan te slaan. Zelf heb ik daar nog niet zo veel ervaring mee.
Ik moet me ook nog maar eens gaan verdiepen in dat hele opvang gebeuren. Ik weet niet hoe lang het nog zo gaat met de opa's en oma's. (vooral qua zwaarte, zeg maar)
Jonne gaat in maart naar school, maar ik geloof dat hij het liefste vandaag wel zou willen beginnen. HIj is er trouwens ook echt aan toe.

Hier wordt een klein jongetje ook gewoon groot. Hij kan al zoveel extra, praat me de oren van mijn hoofd en kan de laatste tijd echt driftig zijn! Echt.. kleuterpubertijd oid. Wel pittig soms.
Maar goed.. we zijn weer begonnen aan een positieviteitsoffensief . En het lijkt te werken, moet ik zeggen.
  dinsdag 4 december 2007 @ 14:39:05 #7
24188 Belana
kloon van belana
pi_55034780
en hoe doe je dat positiviteitsoffensief?

Liam ben ik rond half 2 wakker gaan maken. maar hij lijkt op zijn moeder en komt niet zo makkelijk zijn bed uit dus om kwart over 2 was hij er dan eindelijk klaar voor. hij ziet er een stuk beter uit en zit nu poffertjes te eten
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 4 december 2007 @ 15:03:29 #8
103793 kozakken
Living the life
pi_55035475
Nou... -bloost eens- negeren wat ik niet wil zien. Ach.. ik merk aan mezelf dat ik zo snel in de dreigstand of de negatieve stand ga. "Doe nou nie-hiet!!!" "Als je dit niet doet dan..."
Ik werd er zelf gewoon zo moe van.

Meer dan eens gewoon roepen hoe geweldig ik het vind als hij:
-zelf kleurt
-zijn broer de kop niet inslaat
-twee happen goed eet
-niet hard maar zachtjes gilt
-hij zelf de tv uitzet
-alles wat je maar kunt bedenken

Het werkt eigenlijk toch wel heel goed. Positief benaderen en de rest dan maar gewoon zoveel mogelijk (kan natuurlijk niet alles) negeren.

Maar het kost wel energie. dat wel

Ik ben trouwens vandaag meer aan het fourageren dan wat anders! Ontbijt, drie boterhammen, een hele (!!!) komkommer, een banaan, twee kiwi's, twee mandarijnen
  dinsdag 4 december 2007 @ 15:06:57 #9
24188 Belana
kloon van belana
pi_55035575
ah! dat doe ik ook zo jah (als ik het volhou, want soms lukt dat me dus nie-hiet )
overigens merk ik dus altijd meteen of Liam uitgerust is, hetgeen nu dus het geval is en dan is ie ontzettend lief.
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 4 december 2007 @ 15:24:59 #10
103793 kozakken
Living the life
pi_55036101
Hier is het ook een kwestie van volhouden van mama en papa ja. en soms lukt me d at zeer zeker nie-hiet.
Maar wat kunnen het schatjes zijn soms
pi_55059474
Pff Sara heeft weer eczeem. Het ging zo lang goed! Nu weer op d'r wangetje, dus we zitten weer aan de zalf. Ach ze heeft er gelukkig weinig last van
Verder is ze heel vrolijk en snotverkouden, zoals heel veel kindjes volgens mij
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  woensdag 5 december 2007 @ 16:06:53 #12
24188 Belana
kloon van belana
pi_55059709
het is het jaargetijde ervoor fuente
ik smeer Ezra (en mezelf) ook weer flink in met Vaseline lanette creme
stormy waters...
sailin'
pi_55060571
Idd, in de winter heeft ze er altijd last van. Van vaseline lanette wordt het bij haar helaas erger (dwz, zodra haar huid rood wordt, wordt het erger van vaseline). Van tevoren helpt het vaak wel goed.
Ach ja, 't is geen drama, maar ziet er zo sneu uit.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_55061484
Ik val zo maar even binnen hoor.
Heb even niets te doen en klikte op jullie topic.
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 15:03 schreef kozakken het volgende:

Het werkt eigenlijk toch wel heel goed. Positief benaderen en de rest dan maar gewoon zoveel mogelijk (kan natuurlijk niet alles) negeren.

Maar het kost wel energie. dat wel
Kozakken, op den duur scheelt het je écht in energie. Plus dat de sfeer een stuk gezelliger wordt. Én het werkt ook nog eens in (positief) op het zelfbeeld van je kind (Jonne dus in dit geval).

Ik heb nu een jongste kleuter in de groep die ont-zet-tend veel negatieve aandacht vroeg. Echt heel flauw, kinderachtig (.... ) vervelend gedrag. Mijn collega en ik hebben sinds een aantal weken ook het 'positiviteitsoffensief' ingezet. En het werpt zichtbaar vruchten af. Mijn band met het grietje is ook duidelijk verbeterd.
Nu haar moeder nog zo ver zien te krijgen, want dat negatieve aandacht vragen komt natuurlijk wél ergens vandaan he.... best zielig eigenlijk....
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_55063747
Afgelopen maandag was Morris ook echt moeilijk, niet luisteren, doorgaan met dingen die ik niet leuk vond.
En dan duurt het soms echt even voordat ik kan bedenken dat dat natuurlijk komt omdat we de dag ervoor Sinterklaas hebben gevierd.

Op de dag zelf gedraagt hij zich super maar het is uiteindelijk toch maar een klein kereltje dat al die spannende dingen moet verwerken. Dat valt ook niet mee denk ik. En gisteren ging het gelukkig allemaal gewoon weer gezellig.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  woensdag 5 december 2007 @ 20:07:55 #16
103793 kozakken
Living the life
pi_55063882
Mooi dat je dat zegt Moonah. Want het is ook echt zo. Hier wordt letterlijk gegroeid van positieve aandacht.
Leuk dat je hier even komt binnenvallen

En snoopy, dat is ook echt zo he. Soms dan is Jonne ook zo oervervelend en dan zit hij weer gezellig op de gang, wrijf ik eens over de buil die hij me met een duploblokje gegooid heeft (en die krengen kunnen hard zijn ) maar dan probeer ik me vaak wel te bedenken wat het nu heeft uitgelokt.
De afgelopen weken is de spanning van Sinterklaas er zeker debet aan geweest (of te weinig tijd van ons.. of te weinig slaap... of te veel... )
  woensdag 5 december 2007 @ 20:42:06 #17
24188 Belana
kloon van belana
pi_55064611
oe negatieve aandacht vragen ze zijn er sterren in he die ukkeltjes...
hier moeten ook weer positievere dingen gaan gebueren, van alle kanten
want het helpt ook echt idd, maar soms is het moeilijk.
dat is toch wat ik het moeilijkste vind aan mama zijn hoor.
stormy waters...
sailin'
pi_55080021
We komen ons hier melden. Kim is alweer 2 jaar!
Ze heeft van ons en mijn ouders en de buuf cadeautjes gehad. Zaterdag vieren we het echt. De slingers en balonnen hangen al wel.
  donderdag 6 december 2007 @ 16:05:55 #19
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_55080450
Hè Welkom, en gefeliciteerd Kim!

Wij hebben vandaag een slap dagje ingevoerd. Lekker spelen, voor de tv je boterham eten en niet te moeilijk doen. Tot nu toe werkt het prima...
Heb als ik niet uitkijk veel ruzie met mijn peuter. Maar ja, aandacht geven aan lekker spelen en niet aan het gedram, gedrein, gejammer en geprut. Ik vind het ook het lastigste van het moederschap. Helemaal omdat geduld niet mijn sterkste kant is, zacht gezegd...
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_55085353
Welkom Kim

En ja hoor, Saartje heeft toch de waterpokken, gewoon voor de tweede keer dus
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_55085429
Hai Kim, gefeliciteerd

Jeetje Fuente, kan dat? Dat wist ik niet. Wat vervelend joh!

Debuuv, wij hadden ook zo'n slap dagje vandaag, heerlijk wel een keer
Variety is the spice of life
pi_55085554
Mja als ze de waterpokken voor hun eerste jaar krijgen schijnt dat voor te kunnen komen. Ik baal toch wel hoor, had het wel zien aankomen (laatste 2 weken ziekig, exceem die opkwam, snotters en het heerst op het kdv) maar toch...
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  Jubileum moderator donderdag 6 december 2007 @ 20:14:50 #23
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_55085587
Ach Saartje toch, wat heb je toch altijd een pech Beterschap Fuente!
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  donderdag 6 december 2007 @ 21:18:32 #24
24188 Belana
kloon van belana
pi_55087150
quote:
Op donderdag 6 december 2007 16:05 schreef debuurvrouw het volgende:
Heb als ik niet uitkijk veel ruzie met mijn peuter. Maar ja, aandacht geven aan lekker spelen en niet aan het gedram, gedrein, gejammer en geprut. Ik vind het ook het lastigste van het moederschap. Helemaal omdat geduld niet mijn sterkste kant is, zacht gezegd...
dito dus

ach arme saartje, wat sneu fuente. hopelijk dan nu goed en er voorgoed vanaf!
stormy waters...
sailin'
  donderdag 6 december 2007 @ 22:21:07 #25
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_55088935
Fuente, dat is even goed balen zeg. Hoe waren de eerste waterpokken? Heftig of een paar vlekjes? Daar ben ik gewoon even benieuwd naar uit eigen belang. Arts zei nl. dat als het er meer dan ca. 15 zijn het niet meer terug komt. En daar hoop ik dan maar op als ik jou zo hoor, want nog een keer dat drama meemaken.
Beterschap iig!
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_55093688
Zal even snel een foto'tje zoeken:


Over haar hele lijfje gezien waren het er zeker meer dan 15, maar ze zat er nou ook weer niet helemaal onder zoals je soms ziet. Wel waren de pokjes op zich enorm groot.
Ze heeft er nu 5 in haar gezicht, 1 in haar nekje, 1 op haar buikje en 2 op haar pols.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  vrijdag 7 december 2007 @ 12:40:11 #27
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_55099056
Nou Fuente, wat rot dat Sara nu weer ziek is. Succes!

Mimi is terug. Ik had d'r ongeveer een maand niet gesignaleerd maar ze is er weer. Voorheen was Mimi altijd best groot een meisje uit de klas, een kindje uit de straat, een zus, een rivaal, iemand vol kattekwaad, een knuffel en iemand om je aan op te trekken. Maar nu, nu is Mimi een baby en ze is echt ontzettend aanwezig, zeg maar. Nou vind ik alles best, mijn dochter mag best een onzichtbare baby houden. Maaaaaaaaaaar Jolie kan niet meer stoppen met spelen. Ze is er continu mee in de weer, Mimi moet nog wat te eten, een schone luier, warm badje, tukkie doen, flesje melk, knuffeltje, mama ze huilt weer, wil je Mimi haar doenalsof haren even kammen, ik kan nu niet komen tekenen Mimi zit nog op schoot. Allemaal echt niet erg maar Mimi brabbelt wel erg irritant. 'Joekoe hehehehe iehiehiehiehie.' Ja zeg dat wel Vanmorgen was ik er wel even klaar mee want Jolie en daar kan ze echt niets aan doen want ze moet natuurlijk goed voor Mimi zorgen was ontzettend aan het treuzelen. Dus ik besloot dat Mimi ging slapen, in een onzichtbare bak bij onze zichtbare voordeur zodat we Mimi konden meenemen als we weggingen. Het leek te werken, we waren binnen no time klaar om te gaan. Met schone tanden, gekamde haren en regenjassen aan liepen we naar de voordeur. 'Toch is het niet eerlijk.' 'Wat kindje? Wat is er niet eerlijk?' 'Mimi moet vies naar 'de oppas' en heeft geen regenjas mama, hij is een baby hoor.'
  vrijdag 7 december 2007 @ 13:01:35 #28
24188 Belana
kloon van belana
pi_55099554
toch is het mooi die fantasie maar ook wel eens heel lastig ja

mag ik eens vragen, wat doen jullie op een normale dag thuis met de kinderen?
speel je veel samen met je kind? of vind je dat je kind ook zelf moet spelen?
ik probeer namelijk wel eens dingen met Liam, puzelen, tekenen oid maar dan zit ik dus te puzzelen of te tekenen en Liam doet nog steeds niks. eerlijk toegegeven, ik ben dus niet zo'n speelmama. maar nu vraag ik me toch af hoe anderen dat doen. doe ik het nou erg fout?
de kinderen gaan momenteel naar de noodoppas en die doet nogal veel met hem. schilderen, pepernoten bakken, knippen en Liam wil dus graag daarheen, want daar is het leuk. en eigenlijk snap ik dat dan ook wel.
hij wordt daar bezig gehouden blijkbaar en voor een kind wat altijd al slecht kon spelen is dat natuurlijk leuk.
Ik denk echt dat school voor Liam goed zal zijn, omdat ie dan meer te doen heeft.
Maar ik denk misschien ook dat ik meer zou moeten doen.
Ik voel me nogal een slechte mama momenteel.
stormy waters...
sailin'
  vrijdag 7 december 2007 @ 13:19:16 #29
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_55099976
Ah joh, ga je daar nou geen slechte moeder om voelen. Je bent gewoon de moeder die je bent en als je vindt dat je iets moet aanpassen doe je dat. Maar slecht, nee joh. Hoewel ik me wel kan voorstellen hoe die dingen voelen hoor, het is makkelijk gezegd tegen een ander.
Ik ben ook geen speelmama, zeker niet in vergelijking met wat ik andere mensen zie doen soms. Op sommige dagen kan ik ook gewoon geen rotzooi om me heen hebben of vind ik het vervelend om veel lijfelijk contact te hebben. Ik ben wel erg van het zelf spelen ook, ik ga sowieso niet vermaken..... samen dat wil ik wel. Maar ik moet niet degene zijn die zit te spelen zeg maar. Afhankelijk van de situatie (bui. verdere activiteiten, weer enzovoorts) bedenk ik wel altijd iets om te doen. Het voelt bij ons thuis wel altijd alsof ze meer zin of energie heeft om iets zelf te gaan doen als er daarvoor iets samen gedaan is. En ik moet zeggen dat ik het ook niet altijd positief benader enzo, ik ben dan ook duidelijk. 'Ik heb net samen met jou ditofdat gedaan en nu wil ik even weetikveelwat dus jij gaat nu even zelf ietsanders.' Dat werkt hier veel beter ook bij overige tegenspraak/ tegenzin overigens. Ik geef vaak gewoon een duidelijke keuze en Jolie kiest dan eigenlijk altijd het positieve en doet het dan ook wel echt. Maar het is natuurlijk ook echt afhankelijk van het kind.
Misschien kun je 'beter' met hem spelen door dingen samen met hem te doen die hij wel graag doet? Waardoor hij misschien meer gestimuleerd wordt om zelf dat spel uit te breiden? Bijvoorbeeld iets met zijn treinen, het spel uitbreiden door weet ik veel poppetjes toe te voegen ofzo waar hij daarna ook zelf verder mee kan spelen?
Misschien is hij er nog niet aan toe om die andere dingen samen te doen? Misschien wel naast elkaar. Bijvoorbeeld met tekenen. Jolie doet dat wel zelf maar als ze per se iets met mij wil op een moment dat ik dat niet wil dan bedenk ik vaak iets dat dan samen kan. Jolie een lege kaart die ze vol mag schrijven, ik post schrijven die ik wil gaan versturen. Alletwee een boodschappenlijst maken. Misschien helpen zulke dingen?
  vrijdag 7 december 2007 @ 13:20:34 #30
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_55100004
Oh shit. Ik lul wel erg vaag geloof ik maar ik bedoel het wel goed hoor
  vrijdag 7 december 2007 @ 13:40:45 #31
24188 Belana
kloon van belana
pi_55100405
helemaal niet vaag hoor, ik kan daar best wat mee
ik doe tegenwoordig vaker mee met zijn spel door bv ook met een auto/trein oid mee te rijden.
laatst vond ie knippen dus heel leuk en heb ik hem dat kunnen leren, dat was fijn

het is idd dat ik vaak hier lees over mama's die vanalles doen met hun kind (no offence uiteraard) maar ik voel me dan soms afwijkend

ach, we gaan gewoon weer eens door een moeilijke periode heen met ons knulletje. Hij is vreselijk lief en warm en liefdevol, maar hij kan ook zo boos zijn (zo herkenbaar ) en zo dwars liggen om ieder dingetje lijkt wel. Ik had het er gisteravond met mijn ouders over. het zijn de dingen die je vergeet achteraf, je onthoud gewoon de leuke dingen, maar ook hun hebben zo hun opvoed moeilijkheden gehad en die heeft ws iedereen.
soms voelt het alleen even alsof jij de enige bent die het zo moeilijk ermee heeft.

of ben ik nu vaag?
stormy waters...
sailin'
pi_55100504
Als Sara thuis is is het heel wisselend hoeveel en wat ik met haar doe. Ik probeer wel altijd even eendjes te gaan voeren, of een stuk te gaan fietsen.
Verder teken ik met haar, puzzelen, soms bakken we koekjes (maar het liefst als papa ook thuis is).
Ik moet zeggen dat we wat dat betreft verwend zijn met Sara, want die kan zichzelf de hele dag wel vermaken met haar poppen en haar speelgoed.

Toevoeging: En afwijkend voel ik me dus ook wel eens omdat ik echt niet veel met Sara doe, als in haar vermaken ofzo. En als ze een periode heel tegendraads is, of veel aandacht vraagt, vind ik dat oprecht moeilijk om daarmee om te gaan.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  vrijdag 7 december 2007 @ 13:46:49 #33
24188 Belana
kloon van belana
pi_55100561
ja er zit ook enorm verschil in. Ik zie aan ezra bijvoorbeeld dat die zich prima kan vermaken, geen enkel probleem. Liam heeft dat nooit goed gekund
stormy waters...
sailin'
pi_55100605
Voor mij ben je helemaal niet vaag Belana. Ook hier een jongetje dat vreselijk lief en zacht en grappig is maar ook reuzemoeilijk op z'n tijd. Niet alleen voor ons moeilijk maar ook voor zichzelf. En ik heb ook moeite om daar op die momenten mee om te gaan.

Vaak is het achteraf allemaal wel weer te verklaren zoals nieuwe ontwikkelingen, een zusje of Sinterklaas maar op die momenten dat het niet gaat denk ik daar niet altijd aan

Ik wil er eigenlijk nog veel meer over schrijven maar ik krijg het niet goed verwoord geloof ik.

Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  vrijdag 7 december 2007 @ 13:55:48 #35
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_55100793
quote:
Op vrijdag 7 december 2007 13:40 schreef Belana het volgende:
soms voelt het alleen even alsof jij de enige bent die het zo moeilijk ermee heeft.

of ben ik nu vaag?
Welnee. En hoef waarschijnlijk helemaal niet uit te leggen dat ik me ook wel zo voel hoor. Misschien weet je nog over die week dat ik met mijn dochter naar Ameland ging
En soms denk ik ook wel, ik heb nu geen geduld om dit uit te leggen (en dan keer driehonderd) of ik zou willen dat je zomaar zelf een lijn kon trekken langs een stokje ipv dat ik de hele tijd die stok moet komen vast enzovoorts. En dan zie/ lees je later dat iemand anders die dag met haar kind koekjes heeft gebakken, kralengordijnen heeft gemaakt en weet ik veel wat waar ik die dag geen zin/ puf/ tijd voor had en dat voelt dan extra. Terwijl wij op onze manier heus genoeg doen en leuke dagen hebben en dingen ontwikkelen enzovoorts. En dan denk ik soms aan het eind de dag, nu is de dag voorbij en er is eigenlijk niets gelukt zeg maar. Ik wilde met je dit of dat of ik moet je nog leren zus en zo maar dat ging allemaal niet vandaag want ik had een perthumeur, of jij, of ik moest werken en het kwam er niet van. En we hebben nog maar even want je bent al 3,5 jaar. (huhuhm )

Maar wat ik dus bedoelde dat het soms dan wel even werkt om dus dingen naast elkaar te doen. Wel en niet samen en toch eigen dingen en voor het kind wel samen of meedoen. Maar dat begreep je vast al. Het stond er alleen wat vaag. Soms helpt meegaan in het spel ook om het spel verder te stimuleren zodat ze daarna weer zelf verder kunnen. Omdat dat ook fijn en goed is.

Laatst vertelde iemand me trouwens dat jongens het vaak fijner vinden als er een doel is. Ook op die leeftijd al. Dat ze soms moeite hebben om iets zelf te verzinnen of op te bouwen en dat het ze wel lukt als ze weten wat ze er mee kunnen doen of mee kunnen maken. Wat het wordt zeg maar. Ik weet niet wat er van waar is hoor of dat het voor Liam geldt. Maar misschien vindt hij het wel leuk om bijvoorbeeld figuren in te kleuren ipv zelf een tekening te moeten maken. Zoiets.

pi_55101211
Ik ben ook zo'n 'luie' moeder. Emma kan zich prima zelf vermaken en doet dat dan ook meestal wel. Soms ga ik mee in haar spel, dan krijg ik koffie of thee. Dingen als koekjes bakken gebeurt hier wel eens in het weekend. tekenen doet ze alleen ik vraag hoogstens wat het is of metwelke kleuren ze kleurt. Schilderen doen we wel samen anders wordt het zo'n zooitje. EN hoewel ik het wel wil hebben we tot nog toe niet samen iets geknutseld.
Zo ver ik kan inschatten heeft het geen negatief effect op haar. Ze is creatief, inventief en vraagt om aandacht of hulp als ze dat nodig vindt.
En verder doen we natuurlijk ook nog wel andere dingen samen. De was, vegen, opruimen, boodschappen en soms mag ze helpen met koken.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  vrijdag 7 december 2007 @ 14:15:41 #37
24188 Belana
kloon van belana
pi_55101274
ik vind het ook lastig te verwoorden.
heeft met meerdere dingen te maken. ten eerste ben ik dol op Liam en heb ik het er moeilijk mee negatief over hem te doen. er komt een schuldgevoel bij kijken. ook een gevoel van falen, alsof ik het niet goed genoeg doe dus. (als ik weer eens een potje heb staan schreeuwen )
ik wil hier ook niet altijd negatieve gevoelens beschrijven, komt zo snel over alsof je niks leuk vind.
Maar ik denk dus tegelijkertijd dat er idd meer mensen moeten zijn die tegen dit soort dingen aan lopen.
stormy waters...
sailin'
  vrijdag 7 december 2007 @ 14:26:03 #38
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_55101562
Hier nog een niet-doe-moeder...
Mijn oudste kon en kan zich niet goed zelf vermaken. Tjongejongejonge, wat een gedoe is dat geweest. Ik voelde me echt heel vaak het recreatie-team... Zat ik weer zoet met de lego te bouwen, terwijl ik daar geen zin in had. Nu bij Bram zie ik ineens de valkuil waar ik in gestapt ben. Ik heb toen hij jonger was (de oudste that is )teveel frustraties weg genomen door dingen die hij moelijk of lastig vond voor hem weg te nemen. Helaas is hij heel faalangstig, dat werkt niet mee. Weet niet zo goed wat er eerder was eigenlijk.
As we speak zit er iemand enorm te gillen hiernaast me (Bram dus) omdat het overtrekken van een kartonnen zebra niet lukt. Jammer voor hem, maar hij mag het zelf proberen en het lastige overwinnen. Help wel als ie daarom vraagt, maar los het probleem niet voor hem op. geen idee of het werkt, ik hoop het alleen maar. Voorlopig loopt ie nog gewoon weg als het te moeilijk is...
Spelen is wel iets wat ze moeten leren valt me op. Bram kan het dan ook behoorlijk beter dan zijn broers op dezelfde leeftijd. Ik merk ook dat ik met andere kinderen waar ik wel eens oppas wel veel meer dingen kan doen. Het idee dat ze na een paar uur weer weggaan en ik dan weer mijn eigen tijd in kan delen is het denk ik. Mijn eigen kinderen zijn er áltijd... Ik doe heus dingen met ze maar ben niet zo'n leuke geduldige knutsel-koekjesbak moeder als ik zou willen zijn. Ik kick dan weer ass op de playstation
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  vrijdag 7 december 2007 @ 14:31:10 #39
24188 Belana
kloon van belana
pi_55101683
echt, no offence naar de wel-doe moeders maar het is wel even fijn om te lezen dat ik niet de enige ben

as we speak is Liam lief aan het spelen met Ezra. hij heeft dan ook ruim 3 uur geslapen en een uitgeruste Liam is so much better
stormy waters...
sailin'
  vrijdag 7 december 2007 @ 14:37:03 #40
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_55101812
Hier loopt een piraatpoes Bram kan zich echt geweldig vermaken met verkleedkleren. Zo enorm leuk...
helemaal omdat ie dingen combineert/ De brandweerhelm met de achterkant naar voren is een speurneushelm en met het ridderzwaard erbij is hij een speurneusridder.
Bram heeft ook een poos een denkbeeldig vriendje gehad... Spinneweb heette die.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_55102304
Kim kan haarzelf goed vermaken. Maar wil ook vaak samen spelen. Ze heeft van sinterklaas een 3 wieler gehad. Daar gaat ze nu telkens op zitten en dan moet ik haar duwen. Na een keer of 100 heb ik het wel gezien.
Koekjes bakken heb ik nog nooit met Kim gedaan. Denk dat ze daar nu nog wat te klein voor is.
Net wel samen bij de winkels op de glijbaan geweest. Was wel leuk, ze had grote lol.
Alleen is daar geen trappetje en moet ik haar erop tillen. Wel jammer, want ze wil dat zo graag zelf doen.
  vrijdag 7 december 2007 @ 16:09:05 #42
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_55103819
Belaan, hier ook zo'n niet-doe-moeder
Ik merk nu ook gewoon dat veel dingen thuis geen uitdaging meer zijn, ze zijn nu gewoon zo'n beetje toe aan de kleuterklas ofzo. En ik begin een beetje door mijn inspiratie qua nieuwe uitdagingen heen te raken. Ik hoop dat straks op de basisschool weer nieuwe handvatten komen om mee verder te gaan.

We zien wel, deze maand heeft ook z'n weerslag op hun gedrag merk ik heel erg
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_55104353
Ik probeer wel iedere dag iets leuks te doen. Maar ik moet zeggen, met mooi weer is dat een stuk makkelijker dan nu met dit rotweer. Met lekker weer gaan we naar buiten, naar de speeltuin, de kinderboerderij, de dierentuin of naar het zwembad bijvoorbeeld. En er spelen overal buiten andere kinderen waar ze mee kan spelen (en ik kan beppen met de moeders ) Of bij ons in de tuin, trampolinespringen.

Nu met slecht weer gaan we ook wel naar buiten, wandelen en boodschappen doen enzo maar het is toch anders. Of ze kan een stukje fietsen in het park. Knutselen doen we wel, ze wil graag knippen en dat soort dingen. Schilderen, kleien, cakejes bakken doen we ook, maar ja met dat alleen vul je ook je dagen niet toch? In ieder geval, die van mij heeft niet het geduld om 2 uur lang te kleien. Zelf vraagt ze steeds maar of ze televisie mag kijken.

Maar goed, een kind binnen vermaken is lastiger dan buiten, vind ik in ieder geval.
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
pi_55104423
Het hele seizoen heeft z'n weerslag op dingen. Als je met de kinderen naar buiten kan (speeltuin, park etc.) dan scheelt dat ook al zoveel vind ik Het moet gewoon lente worden

edit: wat Igraine dus zegt
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_55104522
Ja, en wat ook een punt is, het komt ook door de tijd van nu. We proberen allemaal onze kinderen te actualiseren. Wat ook goed is hoor, daar niet van

Vroegâh, in de tijd van mijn vader bijvoorbeeld. Mijn oma had 7 kinderen en een huishouden te runnen. Denk je dat die tijd had om met alle 7 lekker gezellig te gaan zitten knutselen? En het zijn allemaal normale mensen geworden die ook van hun moeder hielden.
Even ter relativatie.
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
  vrijdag 7 december 2007 @ 16:45:31 #46
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_55104759
Noah kan zichzelf erg goed vermaken. Té goed misschien. Er gaan dagen voorbij waarbij we amper samen hebben gespeeld Als hij me erin probeert te betrekken reageer ik natuurlijk wel, maar echt meedoen doe ik ook weer niet vaak vind ik...

Ik weet eigenlijk ook niet goed hoe ik met Noah moet spelen. Bijvoorbeeld we gaan met de auto's spelen. Ik krijg dan een rode auto en Noah neemt een blauwe. Noah gaat spelen, en ik ga spelen, laat de auto rijden, botsen, vallen, of wat dan ook. Dat vindt Noah zo leuk dat hij mijn auto wilt en ik krijg dan zijn auto. Vervolgens laat ik dan dus de blauwe auto botsen en moeten we wéér auto's wisselen. Ik word daar altijd een beetje moe van en denk dan al snel "ga dan maar lekker alleen spelen"
Zo ook met de Playmobil, Noah kan daar uren mee zoet zijn. Soms moet ik ook mee spelen en dan krijg ik een deel van de playmobil. Maar als ie ziet wat ik speel wil hij het hebben. Het zal wel iets typisch peuterigs zijn, maar ik vind het zo irritant soms

Hij zegt ook vaak "ik kan het niet" en dan moet ik het doen. Ook al zo irritant soms. Ik probeer dan altijd uit te leggen dat ie het een paar keer moet doen en dat ie het dan steeds beter kan. Maar heb nog niet het idee dat het echt helpt. Met nieuwe dingen zegt ie weer net zo hard dat ie het niet kan.

Knutselen samen leek me ook altijd zo gezellig. Nu is ie er oud genoeg voor, maar ik weet nooit wat we moeten maken En als ik mee ga tekenen bijv, dan gebeurt het hier ook al gauw dat ik moet tekenen van Noah, want hij "kan het niet zo goed".

Het leukste/makkelijkste spelen is eigenlijk nog klieren en stoeien enzow. Maar dan wordt ie zo druk, en het moet dan altijd nog een keer en nog en keer en nog een keer, etc. Er komt nooit een einde aan. En als je er genoeg van hebt dan is het drama, dus soms begin ik er al niet aan om zo'n drama te voorkomen

Okay het klinkt wel heel negatief allemaal Net alsof ik Noah maar vervelend vind en lastig maar hij is echt wel heel lief hoor!

Owjah samen lezen is ook altijd een goeie hier. Dan wil ie soms ook 300 boekjes achter elkaar, maar dat is tenminste rustig en gaat ie niet gillen
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_55105163
ik wissel meestal wat af. dat ze zichzelf kunnen vermaken vind ik ook erg belangrijk, ik wil ook nog tijd aan andere dingen kunnen besteden. maar even echt aandacht voor wat ze doen, of gezellig samen iets doen is op z'n tijd wel echt nodig merk ik. dan kunnen ze er daarna juist weer even 'tegenaan'. de favoriete samen-dingen hier zijn: knuffelen, dansen, boekjes lezen, mama helpen met 't huishouden , en wat ze ook leuk vinden is als ze zelf fantasie-achtig spelen met poppetjes en knuffels of wat dan ook, dat ik dan gewoon interesse toon, vragen stel en 't "verhaal" mee 'speel'. dus eindeloos zogenaamde kopjes thee braaf leegdrinken, na wel eerst even m'n lippen gebrand te hebben en daarna geblazen en geroerd en toen was 't toch wel erg lekker, etc. etc.
pi_55105181
Of je denkt: ja, we gaan gezellig samen pepernoten maken en voor je het weet sta je zelf 100 balletjes te draaien en ligt je kind alweer op de grond om met zijn Duplo een toren te bouwen en boeien die hele pepernoten hem niet

Ze waren wel lekker trouwens
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_55105216
haha ja, dingen bakken is hier ook meestal vooral stress hoor. er zit zeker ook wel een portie 'leuk' in, maar in verhouding vind ik het relatief veel moeite en gedoe.
pi_55105489
Ik ben ook niet zo'n speler moet ik toegeven. Vroeger als oppas vond ik het geweldig om vanalles te doen met de oppaskindjes en nu ik zelf een dochter heb doe ik het veel minder. Knutselen vind ik zelf wel leuk maar Myrthe kan zich maar heel kort met 1 ding bezighouden dus die is na 2 tellen klaar, en dan heb ik net de hele tafel vol met knutselrommel. Met de poppen speel ik wel eens mee, dan moeten we 'in de bus' en dan moet ik voorlezen. Verder speelt Myrthe niet zo veel zelf, ze heeft speelgoed zat maar is liever bij ons. We betrekken haar wel zoveel mogelijk bij wat we doen (boodschappen doen, eten koken, opruimen, was vouwen etc.). Heel soms neemt MrBos haar mee naar Ballorig of naar de dierentuin.
  vrijdag 7 december 2007 @ 17:17:01 #51
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_55105533
of ik sta me er weer chagerijnig tegenaan te bemoeien. want dan gaat het niet snel genoeg/goedgenoeg/ of ze smeren de keuken eronder...

Maar voor het grootste deel zijn ze lief en gaat het goed hoor. Ze spelen veel en ik doe mee, het is niet allemaal kommer en kwel. Maar dat is wel wat ik het beste van mezelf zie helaas...
Terwijl als ik er goed over nadenk: ik heb gepuzzeld met Bram, Bas geholpen met technisch lego, ben gevangen genomen door de piraat-poes heb muizenval samen met de oudste in elkaar gezet, we hebben samen gegeten, er zijn twee vriendjes wezen spelen.... (de jongens waren vrij vandaag) Eigenlijk best leuk
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  vrijdag 7 december 2007 @ 17:40:01 #52
24188 Belana
kloon van belana
pi_55106052
bedankt voor de input en igraine voor de relativering
eigenlijk doe ik dus ook heel gewoon
soms (net nog) spelen we samen met zijn motors, vanmiddag nog samen geknipt en geprobeert hem zijn naam te laten schrijven.
het is bij Liam ook dat enorme slaap tekort, want vanmiddag na een flinke tuk was ie dus jarstikke gezellig
stormy waters...
sailin'
pi_55106130
Welkom Kim en Ingrid!

Ik ben ook een "luie" moeder hoor. Ik prbeer Amber zelf te laten spelen al heeft ze daar nog wel eens moeite mee, maar het gaat wel steeds beter.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  vrijdag 7 december 2007 @ 19:36:34 #54
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_55108834
Met Freek zat ik ook altijd voor Jan Joker te spelen, het kind had er domweg het geduld niet voor (en ik was er daardoor ook gauw klaar mee). Peuter is wèl een echt speelkind, en roept mij dan om mee te spelen. Ik doe dat soms wel,soms niet, maar het is al met al een wereld van verschil met hoe het met Freek was .

Ik bedoel, het moet natuurlijk wel meerwaarde hebben. Als het voor beiden niet leuk is wordt het ook vrij lastig om samen te spelen. Nu peuter inmiddels ook al weer groot is spelen ze wel heel veel samen, en dat gaat ook eigenlijk altijd goed. Erg leuk vind ik dat .

En herkenbaar Belana, van dat slaapgebrek. Is hier ook heel lang een drama geweest, en als Freek slecht geslapen had zakte de moed me om 8 uur 's ochtends al weleens in de schoenen, wetend wat voor dag er voor me lag .
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_55109271
Ik weet niet meer waar ik het gelezen heb in ezeltje prik misschien. Er stond als tip over het spelen met je kind om het spel niet over te nemen maar je te laten leiden door je kind. Ik moet zeggen dat ik dat ook wat makkelijker vind, Emma verzint het verhaal en ik ga er in mee en zo af en toe verdiep ik waar ze mee bezig is door een volgende stap voor te stellen.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  vrijdag 7 december 2007 @ 20:03:08 #56
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_55109460
Ik heb dat ook altijd geprobeerd, het spel laten "leiden" door je kind. Helaas deed Freek daar niet aan mee, wie er ook leidde .
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  vrijdag 7 december 2007 @ 20:58:46 #57
24188 Belana
kloon van belana
pi_55110689
dito leah

Liam zegt gewoon: mama, wil jij een treinbaan maken? als ik dan zeg: probeer het ook eens zelf, of zullen we het samen doen? dan zegt hij: nee, jij moet dat doen mama!
als ik er dan weer eens ingetrapt ben wordt er vervolgens 2 minuten mee gespeeld en daarna laat ie hem links liggen
Ik merk ook nu Ezra groter wordt en meer over de grond is, dat samen spelen best heel leuk gaat. dat mist hij ook wel, een vriendje. Ik heb goeie hoop voor als ie naar school gaat, echt. meer uitdagingen, meer vriendjes.
het komt wel goed
stormy waters...
sailin'
  vrijdag 7 december 2007 @ 21:04:49 #58
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_55110809
Herkenbaar hoor!

Freek is nu 5.5 en peuter bijna drie, en juist doordat peuter zo leuk zelf kan spelen komt Freek ook meer tot spel.
Overigens is vriendjes meenemen ook nog niet zo'n succes, vaak zit vriendje dan met peuter te spelen en Freek dwarrelt ergens rond .
Bij vriendjes thuis schijnt het wèl erg goed te gaan (ze zullen heus niet allemaal tegen me jokken toch, die moeders ). Waar dat nou aan ligt? Ander speelgoed misschien?


Overigens kan ie sinds kort wel goed en lang met lego bouwen, dus er is hoop hoor .
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  vrijdag 7 december 2007 @ 21:14:13 #59
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_55111031
Moeders die niet zo goed weten wat ze moeten spelen: bij van die ramsj-boekhandels hebben ze vaak voor wénig hele leuke knutselboeken, of knutselpakketten, ook bij de Hema hebben ze vaak leuke knutselboekdingetjes. Ik heb zelf al een hele kast vol ingeslagen voor later, elke keer als ik iets zie dat ik denk "Hey, dat is leuk voor als Dean straks wat groter is en het is een regenachtige dag, of hij verveelt zich, kan ik dat mooi uit de kast trekken" .
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  vrijdag 7 december 2007 @ 21:15:54 #60
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_55111090
Wat ook leuk is bijvoorbeeld, op Internet kan je hele sites vinden met poppekast verhalen, en dan zelf de achtergronden tekenen en de poppetjes maken ofzo, al is het gewoon van karton. En dan vervolgens zo'n verhaal spelen

* Vivi verheugt zich nu al op over 2 jaar
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  vrijdag 7 december 2007 @ 21:28:10 #61
24188 Belana
kloon van belana
pi_55111462
leah, Liam is bij anderen ook heel leuk
naaaaaaaaaaaah thuis ook natuurlijk het is een schatje, maar spelen is gewoon niet zijn ding thuis.

vivi, weet je wat het is, tuurlijk zijn er veel dingen te bedenken, maar je kind moet het ook nog eens leuk vinden en er interesse voor hebben en het geduld etc. Dat heeft Liam gewoon niet.
tuurlijk heb ik, nu hij knippen leuk vind, allerlei knutseldozen in huis gehaald maar ik weet ook dat die interesse niet lang duurt bij hem. dat geeft ook niet, hij vind het nu leuk dus doen we dat

ik heb nu wel een beeld van uitpuilende kasten bij jou met knutselboeken en dozen
stormy waters...
sailin'
  vrijdag 7 december 2007 @ 21:29:32 #62
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_55111502
Da's waar, als ze er niet in geinteresseerd zijn sta je daar met je goede bedoelingen en je knutselboeken
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_55111692
quote:
Op vrijdag 7 december 2007 21:29 schreef Vivi het volgende:
Da's waar, als ze er niet in geinteresseerd zijn sta je daar met je goede bedoelingen en je knutselboeken
Whahaha sorry, ik schoot echt ffies in de lach Ik zie je al helemaal staan, stampvoetend dat je wil knutselen, en Dean die er geen zin in heeft
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  vrijdag 7 december 2007 @ 22:03:37 #64
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_55112540
quote:
Op vrijdag 7 december 2007 21:36 schreef Fuente het volgende:

[..]

Whahaha sorry, ik schoot echt ffies in de lach Ik zie je al helemaal staan, stampvoetend dat je wil knutselen, en Dean die er geen zin in heeft
Maar zo gaat het hier wel soms hoor.
Stomme jongens.
Als je niet lacht, ben je dood.
  vrijdag 7 december 2007 @ 22:09:41 #65
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_55112758
Ik ben heel erg blij met jullie verhalen. Ik vroeg me echt vanavond af of ik wel genoeg met haar speel. Maar als ik dit zo lees ben ik geen uitzondering. Wij knutselen samen, dansen, lezen en picknicken, en ga zo maar door. Maar soms zit ik lekker achter de compter (zoals vandaag) en ben ik zo blij dat ze ook zelf kan spelen. Ik raak soms geirriteerd als ze vraagt of ik mee wil spelen met de Duplo en vervolgens geen 1 blokje aan mag raken. Of mee picknick "En jij mag met dit lepeltje." (Ik klink nu zelf volgens mij als een heel verwende kleuter maar echt, vraaag het me dan niet om mee te doen!)
Nouja, fijn dus, de herkenning!
En dan de vervolgvraag... Gaan jullie vaak naar buiten met je kind? Of las je ook weleens een pyama-dag in?
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_55113331
Nee pyjamadagen las ik eigenlijk nooit in. Behalve als we ziek zijn. Zo hebben we vorige week een hele dag samen in bed en op de bank (met een dekentje) gelegen. En heb ik Shrek 1, 2 en 3 een keer of twee, drie gezien.
Maar goed.

Ik wil wel elke dag naar buiten, al is het maar even lopend naar de supermarkt. Ik word er zelf namelijk heel chagerijnig van om een hele dag binnen te zitten.
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
  vrijdag 7 december 2007 @ 22:30:58 #67
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_55113476
Hier ook elke dag naar buiten Vaak gecombineerd met een wandelingetje supermarkt

Hele dag binnenzitten wordt ik erg geirriteerd van
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  vrijdag 7 december 2007 @ 22:53:43 #68
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_55114062
Ik probeer het ook wel, al is het maar een brief naar de brievenbus brengen. Maar ik merk dat ik met baby erbij weinig zin heb in 'gedoe'. En elke dag naar het winkelcentrum wandelen vind ik ook te veel. (Het is nogal een wandeling met onze springveer Luuke) En ik haaat het dat Lena nog niet mee op de fiets kan.
Maar hier doen we dat dus te weinig. Dat moest mijn goede voornemen maar eens worden. (En die regen. ik ga ook echt niet wandelen in de regen. Bah. En Luuke vind dat heerlijk.)
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_55114198
heb ik ook hoor lishe, ik vind 't soms wel erg makkelijk als ik een dagje niet naar buiten hoef.
en je bent die eerste tijd wel erg immobiel inderdaad he, zonder fiets. is een fietskar niet een optie voor jullie? zoéén met duwstang, zodat je 'm bij de winkel aangekomen meteen kunt gebruiken als duowagen.
  vrijdag 7 december 2007 @ 23:11:44 #70
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_55114534
Het eerste jaar met tweede kind (was ook nog eens van januari ), ben ik ook eigenlijk te weinig buiten geweest.
Idd gedoe, en koud, en een niet meewerkende/weglopende Freek. Ik probeerde wel iedere dag een boodschappenmoment in te lassen, waren we toch even weg, maar wandelen etc? Eigenlijk niet .

Nu moet er 1 naar school, naar zwemles, met vriendjes spelen, en die andere naar de psz, dus een middagje thuis komt niet zo heel veel voor .

Maar in de schoolvakanties lummelen (zo noemen we dat hier) we wel langer boven, een beetje tv kijken, uitgebreid douchen etc.
Pyamadagen hebben we niet, wel op zondag wat langer in pyama rondlopen. En bij ziekte het betreffende kind met dekentje op de bank uiteraard.
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  zaterdag 8 december 2007 @ 07:48:08 #71
24188 Belana
kloon van belana
pi_55120038
ik kom ook te weinig buiten het is mijn goede voornemen om dat meer te doen.
Ik ben zelf een enorme huismus (was ik als kind al) en ik kom slecht de deur uit. Maar Liam vind het heerlijk en heeft er ook behoefte aan, dus ik moet het meer doen. ligt vandaag dus ook in de planning

Lishe, heel begrijpelijk dus ook met een baby erbij, ik herken de "toestand". het is allemaal "zoveel werk" (terwijl het eigenlijk zo gedaan is )

we leren weer een hoop van elkaar zo he

Ik heb gisteren te horen gekregen dat ik eens wat verder moet kijken dan mijn neus lang is ivm Liam's school. Dat misschien een andere school dan waar hij ingeschreven staat beter zou zijn.
Sjees dat heeft me dus aan het twijfelen gebracht. ja, zo lekker vlak voordat het moet gebeuren ja
maar ik neem de "waarschuwing" serieus (ik vertrouw de persoon in kwestie nogal) en ik denk dat ik toch ook bij de andere school nog ga kijken binnenkort.
stormy waters...
sailin'
  zaterdag 8 december 2007 @ 08:22:59 #72
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_55120122
Is dat door de homeopaat gezegd, Belana?
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_55120250
Ik kom ook minder buiten dan ik zou willen. Zeker zo in de winter. Dan blijft het vaak bij wandelen naar de supermarkt. Ik weet eerlijk gezegd ook nooit zoveel te doen buiten. De speeltuintjes hier heb je na een tijdje wel gezien (Noah niet natuurlijk, en daar gaat het natuurlijk om, maar toch), de kinderboerderij, de eendjes voeren en tja wat dan verder. Als ik dan geen leuk idee heb, heb ik vaak al geen zin meer Terwijl Noah het natuurlijk helemaal niet erg vindt om voor de 100ste keer naar dezelfde speeltuin te gaan.
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  zaterdag 8 december 2007 @ 08:57:02 #74
24188 Belana
kloon van belana
pi_55120271
quote:
Op zaterdag 8 december 2007 08:22 schreef Sugar het volgende:
Is dat door de homeopaat gezegd, Belana?
nou ja, what the hack, veel mensen zullen me niet serieus nemen misschien, maar ik ben met Liam bij een medium geweest en zij heeft dat gezegd.

tex, dat is het he, we moeten meer van ons kind uitgaan
ik heb dus nooit zo'n zin om naar buiten te gaan, maar Liam wel en ik heb voor hem gekozen, dus mag ik ook wel eens zoiets voor hem doen
stormy waters...
sailin'
  zaterdag 8 december 2007 @ 09:06:58 #75
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_55120331
Oh, waarom zouden mensen je daarin niet serieus nemen? Als dat voor Liam en jou een fijn handvat is, of zo voelt, dan lijkt me daar weinig aan serieus of niet serieus te nemen.
Waarom vond ze dat het nodig was een andere school te overwegen?
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  zaterdag 8 december 2007 @ 09:46:58 #76
24188 Belana
kloon van belana
pi_55120540
de boodschap was letterlijk dat we verder moeten kijken dan onze neus lang is wat zijn school betreft. (zij krijgt ook maar gewoon dingen door)
we hebben ook nooit bij de andere school gekeken, ik ben altijd van de montessorischool uit gegaan.
ik weet nog niet wat we ermee doen hoor, want zo makkelijk is het denk niet om hem nu nog in te schrijven bij een andere school. maar ik wil wel gaan kijken daar. het zet je iig even aan het denken over wat nou het beste is.

en ja, een medium is soms voor mij een goed handvat
in dit geval zijn er een paar goeie dingen uitgekomen ook weer.
stormy waters...
sailin'
pi_55120682
quote:
Op zaterdag 8 december 2007 08:57 schreef Belana het volgende:

[..]

nou ja, what the hack, veel mensen zullen me niet serieus nemen misschien, maar ik ben met Liam bij een medium geweest en zij heeft dat gezegd.

tex, dat is het he, we moeten meer van ons kind uitgaan
ik heb dus nooit zo'n zin om naar buiten te gaan, maar Liam wel en ik heb voor hem gekozen, dus mag ik ook wel eens zoiets voor hem doen
Denk dat er steeds meer mensen zijn die je juist wel serieus nemen... Gelukkig is "het alternatieve" (in de breedste zin van het word) steeds "normaler" aan het worden....
Ga lekekr op je gevoel af... Voelt het voor jou goed, waarom dan niet verder kijken? Werkt het niet dan zie je dat ook snel genoeg toch?
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
pi_55122796
Belana, helemaal niet raar hoor, ik 'geloof' daar best in!

Zo geloof ik ook dat kinderen meer weten, snappen, zien, dan dat wij dat denken!
Sara heeft de laatste paar weken een paar dingen gezegd, waarvan wij weten dat zij het niet KAN weten, zeker niet met haar leeftijd. Heel bizar, echt een paar kippevelmomenten gehad.

Sara heeft trouwens een nieuwe fase, de heeeeele dag door horen wel: Wat doe jij? Papa, wat doe jij? Mama, doe jij nou? Doe jij? Doe jij?
Eerst was het grappig, nu wordt het wat minder grappig
En nu ga ik weer naar boven, we zijn Sara's kamer aan het veranderen in een meisjeskamer, het wordt roze! En ze krijgt een grote-meisjes-bed en een nieuwe kast. Kben heel benieuwd hoe ze het morgen gaat vinden (ze is bij opa en oma!)
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_55123437
quote:
Op zaterdag 8 december 2007 08:57 schreef Belana het volgende:

[..]

nou ja, what the hack, veel mensen zullen me niet serieus nemen misschien, maar ik ben met Liam bij een medium geweest en zij heeft dat gezegd.
Ik vind het juist wel een serieus iets. Zo blijkt dus dat mijn dochter mijn opa en oma kan zien. Ze heeft regelmatig gezegt dat mijn opa in haar kamer zit. En van het ene op het andere moment mocht toen ook het nachtlampje niet meer uit. Zijn nu een aantal keer naar een medium geweest en dat werkt best verhelderend.
pi_55125030
als 't niet verder onderbouwd is dan 'ik krijg dat door' zou ik er niet zo snel m'n keuze door laten beïnvloeden.
pi_55125427
Ik heb ook nooit een keuze hoeven maken na dat we bij een medium zijn geweest. Alleen bepaalde dingen werden dus in ene duidelijk. Ik had altijd al het idee dat mijn kind meer zag dan het gewone oog kon zien en toen ze begon over mijn opa in haar kamer heb ik dus een keer gevraagd wat zij nou precies ziet. De medium kon me precies vertellen wie ze zag zonder daar zelf info over te hebben gegeven. Zo kon 1 medium ook zien dat de man in mjin leven er voor een aantal maanden niet was, in gevaarlijk gebied etc.
  zaterdag 8 december 2007 @ 15:53:52 #82
24188 Belana
kloon van belana
pi_55125434
ik snap je reactie op zich wel bix, maar voor mij werkt het zo: als ik "hulp van boven" vraag dan neem ik alles serieus magoe, dat is niet op zijn plaats hier verder, das meer voor TRU
op zich is het wel zo dat wij dus idd nooit verder gekeken hebben dan ons neus lang was
er zijn 2 scholen hier in de buurt en ik heb altijd mijn mening klaar gehad over die andere school, zonder dat ik er heb gekeken, dus het kan geen kwaad om dat alsnog te doen
stormy waters...
sailin'
pi_55129549
quote:
Op zaterdag 8 december 2007 12:54 schreef Fuente het volgende:
Belana, helemaal niet raar hoor, ik 'geloof' daar best in!

Zo geloof ik ook dat kinderen meer weten, snappen, zien, dan dat wij dat denken!
Sara heeft de laatste paar weken een paar dingen gezegd, waarvan wij weten dat zij het niet KAN weten, zeker niet met haar leeftijd. Heel bizar, echt een paar kippevelmomenten gehad.

Sara heeft trouwens een nieuwe fase, de heeeeele dag door horen wel: Wat doe jij? Papa, wat doe jij? Mama, doe jij nou? Doe jij? Doe jij?
Eerst was het grappig, nu wordt het wat minder grappig
En nu ga ik weer naar boven, we zijn Sara's kamer aan het veranderen in een meisjeskamer, het wordt roze! En ze krijgt een grote-meisjes-bed en een nieuwe kast. Kben heel benieuwd hoe ze het morgen gaat vinden (ze is bij opa en oma!)
Kim roept de hele dag kommmmaaa met mij meeeeeeee. Wel lief.
Gisteren heeft ze (voor de 2e keer) zelf haar bed verschoven. Terwijl ze er dus in zat. Deur kon nog een beetje open. Ik vind het wel een beetje eng. Al is het bed niet heel zwaar en zou ik het waarschijnlijk met de deur aan de kant kunnen schuiven. Nu heb ik het bed overdwars neergezet. Kan ze ook haar nieuwe fellere nachtlamp goed zien. Ben benieuwd hoe het gaat.

Wat ik me afvraag. Hebben jullie na het ledikantje een peuterbed gedaan? Of gewoon een 1 persoonsbed. Wij gaan waarschijnlijk het 1 persoonsbed neerzetten. Die is nog hartstikke goed. En we hebben nou eenmaal niet veel te besteden. En ik denk dat een peuterbed ook een beetje geldklopperij is.
Of heb ik het mis?
pi_55129612
Hihihi die fasen he Leuk, maar ook irri op den duur

Wij hebben getwijfeld hoor, over een peuterbed, ik vind die van ikea zo onwijs lief. Maar we konden van mijn ouders een gloednieuwe lattenbodem krijgen, met nieuw matras erbij, en dat is van een 1-persoonsbed. Daarom hebben wij nu een gewoon 1-persoonsbed gekocht, deze:

Morgen gaat ' ie in elkaar, ben heel benieuwd hoe ze het zal vinden!
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  zaterdag 8 december 2007 @ 19:57:46 #85
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_55130585
Hier een peuterbedje.. die ijzeren van Ikea idd

Maar waarom zou je Kim al in een ander bed doen, Ingrid? Persoonlijk ben ik meer een voorstander van zo lang mogelijk in het ledikant laten liggen (tenzij ze echt gevaarlijke dingen gaan doen met eruit klimmen ofzo)
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_55130899
quote:
Op zaterdag 8 december 2007 19:57 schreef E.T. het volgende:
Hier een peuterbedje.. die ijzeren van Ikea idd

Maar waarom zou je Kim al in een ander bed doen, Ingrid? Persoonlijk ben ik meer een voorstander van zo lang mogelijk in het ledikant laten liggen (tenzij ze echt gevaarlijke dingen gaan doen met eruit klimmen ofzo)
Kim gaat nu nog niet in een 1 persoonsbed. Maar zat er over na te denken na haar gestunt. Maar idd ze kan er nog een hele tijd in liggen. En ze klimt er (nog?) niet uit.

Het was zo leuk vandaag.
Kim heeft lekker gespeeld met mijn neefje en nichtje. En ook met de opa's en oma's en oom en tante.
Gelukkig ook met Djeez zijn ouders, die zien we niet vaak, mede doordat ze in duitsland wonen. En daar is ze niet echt aan gewend. Maar gelukkig ging het goed na eventjes te wennen.
Mijn ouders ziet ze vaak, die wonen op een klein kwartier fietsen van ons. Daar vloog ze op af.
Lekker uitsloven ook. Gek dansen, veel na proberen te praten. Enorme nep big smile.

En dan volgende week zondag Noli, kids en husb. Wordt vast ook leuk!

Ohja, Kim is al drents aan het leren. Ze zegt kiek maor. (kijk maar)

[ Bericht 6% gewijzigd door _Ingrid_ op 08-12-2007 20:12:51 ]
pi_55135274
Van die Vikare-meegroeibedjes staan wel goedkoop op Marktplaats, dusd aar zou je evt ook naar kunnen kijken. Kun je daarna waarschijnlijk ook goed weer doorverkopen. Maar je kunt ook prima een eenpersoonsbed kopen, zeker als haar kamer groot genoeg is.

Leuk bed, Fuente!
  zaterdag 8 december 2007 @ 22:55:42 #88
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_55135657
Cas is nu al wat ouder, maar ik heb ook in het begin met klossende oksels met kinderwagen en alle kanten op stuiterende peuter door de supermarkt gelopen. Ik was altijd zo blij als ik weer compleet met stuiterende peuter en gevulde kinderwagen weer buiten stond.
We hebben hier in de buurt veel speeltuintjes en geitjes, hertjes etc. Altijd wel een plekje om naartoe te wandelen. Ookal is het maar een half uurtje. En soms is het gewoon heel vervelend als het buiten regent en je niet weg kunt.

Belaan, ik ken je een beetje. En je bent niet zweverig. Ik heb wel bewondering voor de manier hoe je open staat voor andere mogelijkheden. Het zet je aan het denken en dat kan geen kwaad toch?
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_55136909
Randy is vandaag voor het eerst uit zijn ledikantje geklommen. (Nou ja, een half jaar terug ook al 1 keer maar toen met hoofdlanding en dat was wat slecht bevallen! ) Ik had net besloten hem van bed te halen omdat hij toch niet kon slapen, doe de deur open; staat hij erachter! Ik moest ongelooflijk lachen want toen ik hem verbaasd vroeg of hij zelf uit zijn bedje was geklommen (domme vraag ja!), vertelde hij heel trots precies hoe hij dat gedaan had en zei toen: "Maar de deur die kon ik niet open krijgen hoor, mama. Wil jij die even open maken, dan ga ik naar beneden!"
Gelukkig is hij oudejaarsdag jarig en dan krijgt hij van opa en oma een 'grote-jongens-bed'! Wij willen wel een peuterbedje, dat scheelt ruimte op zijn kamer. En hij wordt al zo gauw groot, om hem dan ook nog meteen in een volwassen bed te doen...
  zondag 9 december 2007 @ 12:30:15 #90
24188 Belana
kloon van belana
pi_55142437
Liam heeft geslapen tot 7 uur

dutchie ik voel me ook niet zweverig, het is voor mij een waarheid


over bedjes (wat een leuke fuente!) Liam is een paar maanden geleden pas naar een peuterbedje gegaan, toen ie 3,5 was. ik ben ook voorstander van zo lang mogelijk in het ledikant
stormy waters...
sailin'
pi_55142771
dat het je aan het denken zet vind ik ook goed. maar het nemen van beslissingen moet je uiteindelijk toch zelf doen, lijkt me.

fuente, ik ben benieuwd naar sara's nieuwe kamertje!
pi_55146467
Liam dat zijn de betere tijden!
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  zondag 9 december 2007 @ 15:35:18 #93
24188 Belana
kloon van belana
pi_55146806
quote:
Op zondag 9 december 2007 12:48 schreef bixister het volgende:
dat het je aan het denken zet vind ik ook goed. maar het nemen van beslissingen moet je uiteindelijk toch zelf doen, lijkt me.
dat is ook zo. maar zoals ik zei, ik ben best vooringenomen geweest en als ik dan de boodschap krijg verder te kijken dan mijn neus lang is, is dat dus niet eens zo'n gekke opmerking
ik ga dus wel nog even kijken bij die andere school

wij hebben net even gewandeld, want meer naar buiten is het voornemen maar oef! wat is het koud man maar het was wel even lekker en daarna heb ik wamre chocomelk gemaakt en nu kijken we monsters en co
stormy waters...
sailin'
  zondag 9 december 2007 @ 15:42:44 #94
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_55146926
hé, Goedzo Belaan, geen woorden maar daden..
heb vanochtend al 10 km in de benen. Mijn huismoeder-wandelclubje En mijn jongens zijn al wat ouder dus die spelen lekker zelf buiten. Lekker fietsen en voetballen.
Bram is ziek. Klaagt over hoofdpijn en heeft verhoging. Het is dat ik het zelf gehad heb vorige week, anders zou ik me zorgen maken over zoveel hoofdpijn
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  zondag 9 december 2007 @ 15:43:55 #95
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_55146947
Klinkt goed Belana
Nav de posts hier heb ik gisteren geprobeerd meer te spelen met Noah. We hebben samen een tijdje Bambino Loco gespeeld en dat ging best goed. Door middel van vragen te stellen heb ik hem geholpen het zelf te doen, ipv het vóór hem te doen. En aan het eind van de dag hebben we een "sneeuwballengevecht" gehouden Volgens Noah sneeuwde het en had ie een sneeuwpop gemaakt, toen begon ik dus met sneeuwballen te gooien. Hebben we even enorme lol mee gehad Leuk dus, dat het zo ook kan!
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_55146997
Leuk is dat he Tex!
Wij zijn nu samen aan het kleien met Play-Doh. En stiekem vind ik het zelf ook erg leuk
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  zondag 9 december 2007 @ 16:22:23 #97
24188 Belana
kloon van belana
pi_55147786
leuk tex! ha! wat zo'n gesprekje hier toch evengoed een effect kan hebben
stormy waters...
sailin'
  maandag 10 december 2007 @ 10:15:18 #98
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_55163655
Ik wil even iets vragen. Toen jullie kinderen leerden fietsen konden ze toen meteen een beetje sturen? Of hoe hebben jullie dat uitgelegd? Of ging dat na een tijdje vanzelf beter? Help?!
  maandag 10 december 2007 @ 10:17:35 #99
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_55163702
Dat ging hier na een tijdje vanzelf beter Luchtbel. (Eng is het he? Thank god voor zijwielen.) Maar ik vond het ook heel moeilijk om het haar te laten begrijpen. ik heb in het aller begin steeds haar stuur vastgehouden. Op haar handen zegmaar. (En nu gil ik steeds "Naar rechts! Naar links!!!" maar natuurlijk heb ik geen wonderkind gebaard wat zoiets meteen begrijpt... )
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  maandag 10 december 2007 @ 10:29:25 #100
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_55163911
Ja heeeeel eng. Ze kijkt of naar d'r voeten, of naar mij, of naar kerstversiering bij mensen in de tuin. Ik voel me net een coach. 'Goed opletten, voor je kijken, voor je kijken, ja voor je kijken en dan die kant op blijven rijden.' Ik hou ook vaak het stuur vast maar als mijn gezicht zo dichtbij is gaat ze steeds naar mij kijken dus dat werkt niet echt. Ieks!
pi_55163970
Die van mij kan heeeeeeel goed sturen!!!
Weet altijd precies daarheen te gaan waar die lieve oude meneer met zijn hondje staat...
Of die lantaarnpaal die er al jaaaaaren staat...
Of die mevrouw die met kinderwagen en al opzij probeert te springen!!
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
pi_55164012
in 't begin inderdaad maar heel dichtbij blijven met 't meelopen/meerennen, luchtbel. ik gil nog regelmatig dingen als 'STUREN!!!" "KIJK UIT!" "GOED KIJKEN WAAR JE NAARTOE GAAT" etc.

snoopy, leuk he, kleien! hier gisteren toevallig ook gekleid. (wat een troep altijd, maar wel gezellig).

tex wat fijn dat 't samen spelen wat leuker verliep!
  maandag 10 december 2007 @ 11:00:35 #103
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_55164579
kijken waar je heenwil.... dus niet naar de lantaarnpaal kijken, maar erlangs...
want ze sturen naar waar ze kijken... maar wat een verzoeking is dat in het begin. Maar het komt goed! ik heb er al twee "los"in het verkeer...
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  Hoofdredactie Fotografie maandag 10 december 2007 @ 11:45:25 #104
95752 crew  Chell
Kluns
pi_55165372
Je moet ze idd proberen te leren dat ze kijken waar ze heen willen, dan gaat het sturen vanzelf. Alleen is dat kijken moeilijk, want de rest is zoooooveel interessanter. Komt vanzelf goed
pi_55165486
Kan ze het al wel op een driewieler LB? Dat scheelt misschien nog?
Het probleem hier was niet het sturen maar het kracht zetten en vooral durven. En de zijwieltjes die bij de fiets hoorden waren niet zo stabiel, we hebben van een buurman andere geleend om de eerste tijd te oefenen (met een bredere stang waardoor de basis breder en dus stabieler wordt).
Succes en veel geduld gewenst Ik was 't uiteindelijk zo zat dat ik haar bijna alleen nog in de tuin heb laten oefenen, in haar eentje, maar toen had ze gelukkig nog vrij snel door dat het echt niet zo eng is
pi_55166144
Ik heb haar hier gewoon in het park laten fietsen, waar een hele brede geasfalteerde weg in loopt. Aan de zijkanten daarvan gras, dus bij vallen (of missturen) is dat niet zo hard. En het was zomer, dus niet nat of koud.

Maar het ging eigenlijk best goed gelijk. Ze keek nog wel eens vol trots achterom, zo van "kijk mij eens fietsen" maar binnen een dag ging het goed. Ze ging ook steeds harder fietsen dus op een gegeven moment rende ik er echt naast.

Maar ik laat haar nog niet op de weg fietsen, alleen in het park en rondjes door de wijk.

Die zijwieltjes zijn meestal niet zo stabiel, hier komen ze ook nooit beiden op de grond. Maar dat is wel goed voor het evenwicht juist denk ik.
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
  maandag 10 december 2007 @ 13:57:24 #107
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_55167827
Oke heel normaal dus. Ik was ook nog niet van plan om met haar 'de weg op' te gaan hoor maar het oefent ook lastig in deze tijd van het jaar. Onze tuin leent zich er niet echt voor ook dus dan wordt het al snel de stoep maar die is dan wel erg smal Maar ja gewoon proberen en volhouden dus.

Ze heeft sowieso al een boel dingen achter zich gelaten waar ze bang voor was dat ze het niet kon of dat het niet zou lukken en dan verkrampt probeerde. Met het gevolg dat het inderdaad niet lukte....daar ben ik sowieso al heel trots op en blij mee ook! D'r balletles doet haar ook zichtbaar goed, wat dat betreft. Soms wil ik haar dan ook niet gek maken met tips en aanmoedigingen en alles maar ik blijf gewoon voorlopig bijsturen!
  maandag 10 december 2007 @ 16:48:57 #108
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_55171718
Fietsen en sturen gaat hier nog wel oke maar toen kwam het remmen in de bosjes, met je voeten (schoenneus weg), tegen een auto, hangend in de schommel of gewoon domweg omdonderen

Vanmorgen Zoë betrapt op haar eerste leugen heb nl een schaal met kaarsen staan waar wat losse sneeuw als decoratie opligt. Nu lag alleen de sneeuw spontaan in de kaarsen dus ik vraag wie heeft dat gedaan en toen kwam het antwoord "oh mama maar dat heeft Bowie (hond) gedaan". Ergste is ze hield het gewoon nog vol ook
  maandag 10 december 2007 @ 18:15:11 #109
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_55173464
Wat knap zeg, al die fietsende kinderen! Ik heb het eigenlijk nog nooit echt geprobeerd bij Juul. Weet niet eens of hij het kan eigenlijk. Wel leuk om eens te gaan proberen binnenkort.

Hier ook helemaal de fantasie in trouwens. Gisteren vierden wij Sinterklaas. Juul was Sint en ik de Hoofdpiet. Buiten speelden we dit al, geheel op initiatief van Juul; gekookt en geslapen in het huis van Sint, Americo geaaid, pepernootjes (eikeltjes) geraapt etcetera. En toen het tijd was voor de cadeau's hebben de Sint en de Hoofdpiet met hun 'toverstaffen' gezwaaid, heel vaak en hard SIMSALABIM geroepen en...... PATS! Daar lag een hele stapel cadeau's! Daarna veranderde Sint heel snel weer in Julius en was hij erg verrast en blij met de buit.

Oh, mijn zoon slaapt sinds 2 dagen zonder zijn tutje!!! Ik vind het zó stoer!

[ Bericht 5% gewijzigd door renzell op 11-12-2007 08:52:25 ]
pi_55175394
Rottdog, oei, kan me indenken dat het even naar is! Maar het hoort er ook bij he, lijkt me niet fijn, maar toch.

Wat stoer van Julius zeg!

Saartje ligt voor het eerst in haar grote bed, van tevoren vond ze het helemaal geweldig, haar kamer was mooooooooooooooooooooooooooooooooi en noem maar op, maar nu ze er in moet slapen vindt ze het nog even moeilijk, flink huilen enz. We kijken het nog even aan, manlief is nu bij haar.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  maandag 10 december 2007 @ 19:48:19 #111
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_55175551
Spannend Fuente. Denk je dat ze blijft liggen, of zal ze geneigd zijn er steeds uit te klimmen denk je?
pi_55175975
Ze klimt er nu nog steeds uit en staat woest op de deur te bonzen omdat ze Bumba wil kijken
Voor nu zijn we steeds aan het terugleggen met de mededeling dat het slaaptijd is.
Maar goed, maar even aankijken, we hebben voor de zekerheid het ledikant in elkaar laten staan, maar daar stunt ze is, dus ik wil d'r er liever niet meer inhebben.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_55176550
wat een leuke manier om de pakjes te laten 'verschijnen' renzell!! geweldige foto's in de trein zag ik trouwens, maar och arme, 4 uur lang! da's een hele zit!

spannend fuente! ik hoop dat ze zich er toch snel veilig genoeg in voelt en lekker slaapt vannacht!
  maandag 10 december 2007 @ 21:37:30 #114
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_55178270
quote:
Op maandag 10 december 2007 20:31 schreef bixister het volgende:
wat een leuke manier om de pakjes te laten 'verschijnen' renzell!! geweldige foto's in de trein zag ik trouwens, maar och arme, 4 uur lang! da's een hele zit!
Ik moest ook huilen daarna Bix. Ik zat er helemaal doorheen, qua drukte met werk en alles. En ja, toen waren 4 uur ineens heel lang!!! En ik moest ook nog terug 's avonds.

Ik vond het ook leuk, met die pakjes. Eigenlijk vreemd, om je kind zelf voor Sinterklaas te laten spelen met zijn eigen cadeautjes, maar het klopte gewoon helemaal. We hebben er ons eigen fantasieverhaal van gemaakt en voor Julius was het niet meer dan vanzelfsprekend. Super vond ik dat!
  maandag 10 december 2007 @ 21:57:03 #115
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_55178813
Wat klinkt dat leuk Renzell!
En zonder tut, go Julius.

Over het fietsen. Ik vind die zijwieltjes echt een drama. Heb zo'n fiets voor Léon die alles al eens doorstaan heeft (min. 3 kinderen ervoor op geoefend). En dat doet die zijwieltjes geen goed volgens mij. Heb Léon de laatste tijd veel laten fietsen op de 'loopfiets' en zag vandaag echt enorme verbetering op de gewone afgeragde fiets. Alleen bij het aantrappen zwalkte hij veel heen en weer, maar daarna mooi stabiel. Maar ik haal ze er nog niet af. Ookal bieden weinig goede steun, zo gammel als wat.
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_55181090
Ze is na enig drama gaan slapen Ze is nog even 10 minuutjes beneden geweest en toen viel ze zowat op de bank in slaap. Erna wou ze toch wel in haar nieuwe bed slapen, dus het is gelukt
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  dinsdag 11 december 2007 @ 00:41:39 #117
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_55183035
Fijn Fuente. Stoer ook, vind ik!
  dinsdag 11 december 2007 @ 07:55:45 #118
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_55184642
Vind ik ook, Fuente en vooral Sara!

Julius zonder speen is óók knap, fijn dat het zo makkelijk gaat!
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  dinsdag 11 december 2007 @ 08:26:12 #119
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_55184807
Wat fijn Fuente! Is de nacht verder goed gegaan?

Julius wat stoer man!

Noah moet straks naar het CB. Ik bedacht natuurlijk pas voor ik naar bed ging dat ik die plaatjes voor de ogentest had moeten oefenen met Noah
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  dinsdag 11 december 2007 @ 08:51:43 #120
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_55185011
Dat heb ik ook altijd Tex. Voel ik me zo'n oenige moeder. Bij Lena krijg ik nu steeds een vragenlijst mee die ik dan net op het nippertje invul...

Fuente, wat goed! (Het is dan ook wel een heule mooie kamer!!)

En stoer Juusje! Wat knap Rens! Nog gedoe eromheen gehad? Of was het een natuurtalent?

Luuke heeft afgelopen zaterdag geoefend zonder luier. 1 keer d'r broek nat en ze weigert op pot of wc te plassen. Ze houdt gewoon op tot ze haar luier weer om heeft (voor de tussen-de-middag-dut). Moeilijk vind ik het. Van mij hoeft ze nog niet droog maar ik ben de opmerkingen van anderen zo kots-, en kotsbeu. (Is ze al droog? Niet? Hmmm, O.)
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  dinsdag 11 december 2007 @ 08:57:04 #121
24188 Belana
kloon van belana
pi_55185069
maar Luuke moet nog 3 worden
trek je er toch niks van aan lishe, het komt wel!

kindjes zonder fopjes
stormy waters...
sailin'
pi_55185079
De nacht is perfect gegaan Hele nacht niet meer gehoord, lekker geslapen tot vanmorgen toen onze wekker ging, ik ben helemaal trots

Moet je die plaatjes oefenen dan Tex? Hoe oud zijn ze met die test? Misschien mag je ;m anders een ronde later doen? Veel succes in ieder geval!

Lishe, joh ik zou het nog even lekker laten gaan. Als ze echt nog niet wil krijg je het er ook niet in. Ze is nog jong, komt helemaal goed hoor!
en opmerkingen van anderen zijn echt niet boeiend Luuke is een prachtmooi slim meiske! Lekker laten gaan!
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_55185127
Oh zo irritant he Lishe! Je kan jezelf wel voorhouden dat je er mee moet beginnen als ze er aan toe zijn maar af en toe moet je die dingen ook gewoon proberen. Alhoewel het natuurlijk een hartstikke moeilijke periode kan zijn voor haar, nieuw zusje, feestdagen.... Succes!

Renz, wat goed dat Julius zonder slaapt. Hier ging dat ook verbazingwekkend eenvoudig. Ik had me al helemaal ingesteld op drama's, maar niks daarvan.

Met Morris gaat het best heel goed op wat driftmomenten na waarvan ik dan weer te snel kwaad wordt. Ik vermoed dat het alles te maken heeft met mijn batterij die nog steeds niet goed wil laden na alle ziekteperikelen hier. Hopelijk gaat dat snel wat beter.

Het zindelijk worden van Morris gaat behoorlijk goed, ook als we naar buiten gaan. En op de creche zit hij in een nieuwe groep: de Peuterplus. Gisteren hebben we een gesprek gehad met zijn nieuwe juf en die was heel tevreden over hem. In de nieuwe groep zijn weer nieuwe uitdagingen voor hem zoals moeilijker speelgoed en andere spelletjes etc. Ook moeten ze daar nog meer zelf doen. Ik heb het gevoel dat hij daar wel weer aan toe was. Ik merk ook dat hij inene weer veel beter is gaan praten
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  dinsdag 11 december 2007 @ 09:02:28 #124
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_55185138
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 08:51 schreef Lishe het volgende:
Dat heb ik ook altijd Tex. Voel ik me zo'n oenige moeder. Bij Lena krijg ik nu steeds een vragenlijst mee die ik dan net op het nippertje invul...

Fuente, wat goed! (Het is dan ook wel een heule mooie kamer!!)

En stoer Juusje! Wat knap Rens! Nog gedoe eromheen gehad? Of was het een natuurtalent?

Luuke heeft afgelopen zaterdag geoefend zonder luier. 1 keer d'r broek nat en ze weigert op pot of wc te plassen. Ze houdt gewoon op tot ze haar luier weer om heeft (voor de tussen-de-middag-dut). Moeilijk vind ik het. Van mij hoeft ze nog niet droog maar ik ben de opmerkingen van anderen zo kots-, en kotsbeu. (Is ze al droog? Niet? Hmmm, O.)

Ik ben dus ook zo'n oenmoeder, die vragenlijsten niet invult, traktaties vergeet en zijn kinderen met twee verschillende sokken en een gore romper aan laat lopen.

Stom, dat mensen daar over gaan liggen mekkeren over dat zindelijk worden. Heel irritant lijkt me, van die semi-bezorgde "Hmmmmm's". Gelukig hier nog niet zo'n last van.

Geen gedoe hier, Juul is een redelijk natuurtalent wat betreft die tut. We wilden er al een tijdje mee stoppen (eigenlijk zouden Tex en ik tegelijkertijd, maar ik kon het tóch nog niet aan. ) Nu ging Juul een weekendje logeren in een huisje met opa, oma en de rest van de familie en we waren uiteraard de tut weer eens kwijt (qua oenmoederschap ). Toen resoluut de knoop doorgehakt; laat maar zitten die tut, het is klaar, finito, schluss. De eerste nacht was geen groot succes (maar toen was ik er nog niet bij, dus ik heb daar niets van meegekregen), maar daarna heeft ie er niet meer om gemaald. Ik vind het maar stoer!
pi_55185253
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 09:02 schreef renzell het volgende:

[..]

Ik ben dus ook zo'n oenmoeder, die vragenlijsten niet invult, traktaties vergeet en zijn kinderen met twee verschillende sokken en een gore romper aan laat lopen.
Hahaha, herkenbaar Altijd op het nippertje, of net niet
Trouwens echt stoer dat Julius dat zo oppakte met die speen! Wij waren de speen kwijt op vakantie afgelopen zomer. Dus toen hebben we uitgelegd dat de speen kwijt was, dat ze nu zonder speentje ging slapen. Toevallig vond manlief 'm terug in de speeltuin, maar toch volhouden tegen Sara dat de speen kwijtwas. Ze ging meteen lief slapen, keek alleen een beetje beteuterd. Om 0:00 uur werd ze wakker, brullend om haar speenie, na een uurtje volhouden toen toch maar de speen gegeven Dus we proberen het over een hele tijd nog wel eens
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  dinsdag 11 december 2007 @ 10:21:29 #126
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_55186335
Nou het is allemaal goed gegaan hoor

Fuente het is de bedoeling dat je die plaatjes oefent zodat ze herkennen wat het is. Als ze het dan tijdens de test niet weten weet je dat hij het niet goed ziet, en niet omdat ie het plaatje niet herkent. Ofzow.

Anyway, hij wist alleen de kerk niet, en een ander plaatje waarvan ik zelf eigenlijk ook niet goed wist wat het moest voorstellen ik denk een kan ofzow, of een vaas... Maar die plaatjes heeft ze tijdens de test dus over geslagen, alleen dingen gevraagd die hij kende. En dat ging allemaal perfect!
Lengte 96,5 gewicht 13,7 was wel erg licht nog steeds, maar boven minimumgewicht dus ze deden niet moeilijk verder.
Alle 'spelletjes' gingen ook goed, treintje maken van blokjes, een streep en een rondje tekenen, etc.

Verder vond ik hem zo stoer en aandoenlijk, in zn hemd en boxershort En dan met de poppen spelen
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  dinsdag 11 december 2007 @ 10:36:06 #127
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_55186619
bedankt voor de reminder moet Donderdag naar het Cb met Bram. ook prikjes Op zich niet zo erg, maar een grote broer die bij de aankomst van de brief zegt: moet Bram prikken?! AUW! dat gaat zeer doen

dat helpt niet Want nu dus steeds: moet ik een prikje mama[insert trillend lipje] dus ik wil maar niet teveel het onderwerp aansnijden zeg maar.

wat goed! kindjes in grote bedden en zonder speen, zindelijk worden.....
Bram is pas een paar weken zindelijk, en die wordt in Maart al 4 al die meewarige blikken. die van mij is allang zindelijk. T is maar waar je trots op bent. Ik laat het maar van me af glijden tegewoordig..
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_55187207
Fijn dat het allemaal goedgegaan is Tex!

Agossie, arme Bram! Hopelijk voelt hij er weinig van
Het schijnt toch dat jongens sowieso later zindelijk zijn dan meisjes? Of is dat een fabel? In ieder geval, ik ken wel meer jongetjes die echt later zindelijk zijn.
Ach en weet je, het is toch nooit goed. In mijn familie werd toen Sara net 1 was al gevraagd of ze al zindelijk was, nee, natuurlijk niet! Maar dan krijg je zo'n verhaal van 'nou vroeger, toen....'. Ja dat boeit me niet! Ik heb laatst een potje gezien in mijn familie van 'vroeger', dat is dus een potje met een riem eromheen om je kind er vast op te zetten, nou, als het zo moet, dan maar niet hoor!
Sara is nu 2 jaar en 4 maanden, is een tijd terug een tijdje zo goed als zindelijk geweest, en ineens was het over. En ik ga echt niet pushen. Ze vindt een luier nu zelf vies als 'ie vol zit, en als ze zegt dat ze moet poepen vraag ik of ze op het potje of de wc wil, maar ze wil het gewoon (nog) niet.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  dinsdag 11 december 2007 @ 11:13:46 #129
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_55187314
Jongens schijnen inderdaad later zindelijk te zijn. Gelukkig is Bram bij ons de derde, dus raak ik niet meer zo van slag. Vond het ook wel lang duren eigenlijk, en we hebben hem wel actief met stickers moeten overtuigen van het handige en leuke van de wc. Het was ook een beetje lammigheid mee. (hij is ook een poos op eigen initiatief zindelijk geweest. tot het nieuwe eraf was, toen vond ie het maar storend en ging hij het weer in zijn broek doen)
En hij heeft een "druk hoofd" zegt zijn juf. Daardoor is de link er met zijn blaas minder. ( ) Enniewees, hij lijkt daarin op zijn oudere broer.
En dat is op zich prima, maar ook weer reden tot milde zorg. we laten het allemaal maar wat over ons heenkomen
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_55189114
Lishe Met Myrthe gaat alles super goed. Ze is het hele jaar door fan van Sinterklaas gebleven (steeds het sinterklaasjournaal kijken op de computer) dus de afgelopen weken vond ze fantastisch. Ze snapt alleen nog niet dat hij nu weer weg is, ze blijft d'r schoen zetten en zingen en ondanks gedichtjes in de schoen van de Sint dat hij nu echt weer naar Spanje moet blijft ze het proberen Met zindelijk worden schiet het hier trouwens ook nog niet op hoor, ze heeft een tijdje bijna alles op de wc gedaan maar dat isnu weer helemaal over. Ik laat het maar op z'n beloop, komt vast wel goed. Verder is ze errug bijdehand, overal bemoeit ze zich mee en zij regelt het wel ff Maar ook superlief en knuffelig en de hele dag door 'ik hou van jou mama' en 'jij bent mijn lieve skatje' en maar zingen, zingen, zingen. Sinterklaasliedjes natuurlijk nu, met eigen variaties erop.

En we gaan binnenkort verhuizen Dus ze krijgt een mooie grote meisjeskamer (al wil ze wel bij ons blijven slapen, maar dan heeft ze in ieder geval een mooie kamer om in te spelen). Nog 3 maandjes dan is het al zover dus ik moet de zolder leegruimen en inspiratie zoeken voor haar kamertje
pi_55238896
Wat leuk dat jullie gaan verhuizen Ladybos Spannend hoor. Slaapt Myrthe bij jullie op de kamer? Wat gezellig!

Ik ben trots op Sara Ze moest best wennen aan haar nieuwe kamertje en aan haar grote bed. Maar elke avond gaat ze sneller slapen. Gisteren ging ze er maar 1 keer uit, toen heeft manlief haar ondergedekt en dan slaapt ze lekker door. 's Morgens gaat ze op de deur bonzen en als de deur open is en wij een knuffel hebben gehad gaat ze lekker spelen op haar kamertje, zo leuk!
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  donderdag 13 december 2007 @ 10:53:08 #132
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_55239119
We zijn weer terug van het bureau. Helemaal goedgekeurd! 107,5 cm en 17,5 kilo. keurig dus. Ook het met de blokjes bouwen, de vormenstoof en tekenen gingen prima. Hij probeerde alleen wel de ogentest te chanteren. Gelukkig had de arts m heel goed door. Ik zag me alweer terugkomen of naar de oogarts moeten alleen omdat Bram geen moeite wilde doen..Besefte me pas bij het weggaan dat eht de laatste keer was. Weer een fase afgesloten.
Hij is wel ingeënt ondanks het feit dat ie kwakkelt met zijn oren en net één van de ziektes met een nummer heeft gehad. Hij zal nu wel meer last krijgen van de prik. Gezien het feit dat ie best veel last van zijn oren heeft is het geen garantie dat ie volgende maand wel fit is. dus gelijk maar even wat paracetamol ingeslagen.

al met al een flitsbezoek...

hoe is het met Fleur Chacama? En wat heerlijk dat het zo goed gaat met Sara, Fuente!
Verhuizen is erg leuk, maar ook een enorme hoeveelheid werk.... succes Ladybos!
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_55239396
Mijn dochter kan ineens liedjes zingen...
Ze zingt hondje waf, lang zal ze leven en jingle bells (op haar manier dan)
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_55240165
Fijn dat de keuring van Bram goed was Hopelijk wordt hij niet te ziek van de prik!

Vicky, wat goed van Amber zeg! Mooi he
Sara zat gister achter in de auto: Saaaaap kindjuh saaaaaap, wat onhoorbaar gemompel tussendoor en toen: En Mamaaaaa is een aaaaaaaaaaaaaaap
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_55240558
Mooi dat Bram is goedgekeurd. Ik hoop ook dat hij niet erg ziek wordt van de prik.

Vicky en Fuente wat leuk zingende kindjes.

Kim probeert wel mee te zingen, dan hoor je gehum op dezelfde toon en af en toe hetzelfde woordje.
En de kerstman is ook klaas. van sinterklaas dus. Dus nu hoor ik de hele tijd Klaaaaaas klaaaaaaaaaaas. Wel grappig. Ze vind de kerstboom mooi en zit er gelukkig niet aan.

We hebben nog steeds/ alweer slaapproblemen. Een feller nachtlampje helpt wel wat. Maar eergisteren was het weer spoken in de avond en nacht. Alles gecheckt en nergens last van. En gisteravond ging ze wel slapen, maar werd ze 1,5 uur later weer wakker en wilde echt neit meer slapen. uiteindelijk om 23.00 op schoot in slaap gevallen en daarna in bed gelegd en ze sliep wel door. Vrijdag passen mijn ouders op. Ze blijft als alles goed gaat daar slapen. Maar als ze 's avonds weer gaat spoken, brengen ze haar naar huis. En halen haar dan zaterdagochtend op, zodat we een beetje bij kunnen tanken.
Kan wel merken dat ik wat minder van Kim kan hebben, als ik moe ben. Maar gelukkig reageer ik wel op een normale manier. En mopper/vloek ik in mezelf.

De wijkverpleegkundige komt woensdag op huisbezoek. Misschien dat zij kan helpen en nuttige tips heeft.

Verder gaat het ok. Eten gaat redelijk, maar ik maak me er niet meer druk om. Drinken sinds 2 dagen slecht. Maar zolang ze niet suf is en plasluiers heeft, is dat niet zo erg, dacht ik.
Gelukkig wil ze nu wel fruit en yoghurt enzo, zit ook vocht in.
Ze is gek op haar nieuwe fietsje, zal nog wel een foto posten.
  donderdag 13 december 2007 @ 12:01:32 #136
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_55240847
Heeft Kim misschine last van d'r oortjes? slikken doet dan namelijk pijn, en bij drinken moet je wel vaak slikken. Ook plat liggen is dan niet prettig.
Of slaapt ze al langer heel slecht? want dat lees ik nu in tweede instantie eigenlijk...
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_55242073
Ze slaapt wel al langer slecht. Zo ineens. Er was nooit wat aan de hand. Maar sinds een paar weken geleden is het mis met slapen. We dachten het opgelost te hebben met een feller nachtlampje. Dat hielp een paar dagen. Misschien is het wel uittesten, ik weet het niet. Bij mijn ouders was slapen nooit een probleem en nu dus ineens wel. Vinden ze heel jammer. We zien wel hoe het gaat. Iig woensdag dus dew wvp. Gelukkig amper 's nachts last. Maar 's avonds wil ik graag een beetje rust. Nouja, komt wel weer goed.
pi_55242094
Ze zit sinds gisteren wel aan dr oortjes trouwens. Oh, nu moet ik meeeheeeee. Dus
  donderdag 13 december 2007 @ 21:33:05 #139
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_55255055
Succes Ingrid. Ik heb geen tips. Hopelijk heb je wat aan dat gesprek volgende week.

Mijn peuter kan maar zo moeilijk afscheid nemen van haar dingetjes. Dingen die ze eigenlijk niet meer nodig heeft. Het speentje dat ze s nachts in haar hand houdt, de commode die niet vervangen mag worden voor een mooie kledingkast en nog steeds haar luiertjes voor de nacht. Ze is al maanden droog en gaat ook naar de wc in de nacht. Helemaal zelf gaat ze, staat ze te klungelen met luiertjes. Maar met alleen een onderbroek wil ze niet naar bed. 'Ik ben nog niet zo groot mama. Misschien plas ik in mijn bed. Dat wil ik nooit hoor. Mag ik een luier? Nog een nachtje?'

En ik kan er helemaal niets mee ik wil d'r niet verdrietig maken maar ja misschien moet ze er toch een keer doorheen. Want een luier om is echt nergens meer voor nodig. Maar ja, het klinkt zo zielig.
  donderdag 13 december 2007 @ 21:42:18 #140
103793 kozakken
Living the life
pi_55255241
Ingrid, wat lastig zeg. Hopenlijk komt er een beetje zicht. En dat de wijkverpleegkundige je wat op weg kan helpen.

LB, wat een lastig probleem. Maar ja.. kleuters hebben wel een soort van veiligheid nodig. Mss dat ze gewoon dat gevoel van overgang te groot vindt. Omdat ze mss nog niet zo snel groot wil zijn? (of zich zo wil voelen)
Jonne heeft ook een tijdje luierbroekjes gedragen. Mss een mooie tussenvorm. Dus wel een luier, maar dan als echt onderbroekje.
Ohh.. ik weet het echt niet hoor. Aan de ene kant zou ik heel geneigd zijn om toe te geven, maar aan de andere kant druk ik hier thuis ook wel eens dingen door die mijn zoon niet echt geweldig vindt.

Maar ja, mijn vriendin had een zoontje (van toen 3) die gewoon tegen z'n moeder vertelde dat hij op de dag dat hij naar de goote school ging wel zindelijk zou worden (En het ook daadwerkelijk een paar weken daarvoor pas werd. )

Dus ik weet echt niet wat wijsheid is. Behalve dat die kleintjes, als ze iets in hun hoofd hebben ook echt wat in hun hoofd hebben.
  donderdag 13 december 2007 @ 21:49:47 #141
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_55255422
Ja ik weet het, ik weet het. Ik weet ook niet wat ik verder met die post wilde hoor. Maar het zijn soms zo van die dingen....... Nou ja misschien nu ook maar even niet. Volgende weken veel logeren en dagen samen weg. Misschien daarna nog een keer over beginnen. En van die broekjes misschien ja. Het is ook geen groot probleem. Het is gewoon eigenlijk niet meer nodig.
En een kledingkast is gewoon handig maar ja wie ben ik
  donderdag 13 december 2007 @ 21:54:10 #142
103793 kozakken
Living the life
pi_55255542
Soms wil je gewoon nadenken door iets op te schrijven toch
Ik weet het. Soms zijn het van die dagen.
Is Jolie niet heel gevoelig voor: op die en die dag beginnen we daarmee. (Wanneer het 1 januari is, ze 20 dagen heeft mogen afstepen op de kalender, haar verjaardag... zoiets?) Dan kan ze er naar toe leven.
Luierbroekjes zijn trouwens absoluut een uitkomst. In ieder geval een tussenoplossing.
Tja.. een kledingkast is idd handig
  donderdag 13 december 2007 @ 23:09:04 #143
24188 Belana
kloon van belana
pi_55257603
LB, lekker laten gaan joh. niemand die er last van heeft en ze zal ook zelf wel een moment uitkiezen dat ze het niet meer wil. zo wijs is ze wel, jouw meissie.
stormy waters...
sailin'
pi_55257802
Of misschien een extra matje op haar matras leggen? Je hebt van die luiermatjes van Pampers, voor sporadische ongelukjes (Floris, 5 heeft ze nog nodig..) Dan heeft ze toch nog een beetje zekerheid, maar toch geen luier meer om. Linkje

[ Bericht 1% gewijzigd door --Eveliene-- op 13-12-2007 23:34:04 ]
Mama van Floris, Leonore en ?
pi_55258174
Myrthe heeft de waterpokken
pi_55258188
Oh LB, je mag anders van ons wel eens zo'n luierbroekje proberen, hoef je niet meteen een heel pak te kopen voor het geval Jolie het toch niets vind.. Myrthe vind het wel interessant, ze noemt ze 'kinderbroekjes'.
pi_55258421
heu, myrthe had de waterpokken toch ook al een keer gehad? balen zeg! beterschap!

LB, ik zou zoiets als een kast op een gegeven moment wel gewoon doordrukken, als ik die kast wilde. bij die luier-kwestie zou ik haar eigen wil / gevoel wel meer mee laten tellen.
  vrijdag 14 december 2007 @ 07:18:57 #148
24188 Belana
kloon van belana
pi_55261147
ach, de waterpokken! ik moet zeggen dat het mij is mee gevallen allemaal. ik had daar enorm tegenop gekeken, maar het viel echt mee
stormy waters...
sailin'
  vrijdag 14 december 2007 @ 07:21:48 #149
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_55261155
Lief Ladybos maar ik heb net gister een pak nieuwe luiers gekocht *laatste keer *laatste keer en ik wil het eigenlijk na de vakantie gewoon maar eens gaan proberen. Even niet nu want veel logeren en weg enzo, ik zou het zielig vinden als ze ergens anders in bed zou plassen. Hoewel er eigenlijk geen reden voor is enzo. Nogmaals succes met de pokken, hopelijk valt het mee! Maar als wij ze ook krijgen dan dan dan dan....

En ik weet het ook, het komt vanzelf wel een keer en er heeft niemand last van. Maar ja eigenlijk is het ook niet nodig. Het is geen probleem ofzo, het zijn soms gewoon van die die dingen waarvan ik me dan afvraag wat moet ik daar nou weer mee Ik heb dan ook te weinig overtuiging denk ik om haar te laten dat iets echt leuk of goed is. Vaak omdat ik het sneu vind Dan denk ik je moet al van alles en je bent nog maar drie en ach en ja en ach *laat ook maar, ik snap wel dat aangekleed worden op de commode fijn is *nou ja vooruit dan maar het zou ook niet leuk voor je zijn als je nu wel ineens in het bed zou plassen *enzovoorts
  vrijdag 14 december 2007 @ 07:30:43 #150
24188 Belana
kloon van belana
pi_55261202
nou maar zo is het toch ook LB, ik vind dat van die kleine dingen waar ze hun veiligheid in vinden.
Kijk, dat de commode lastig wordt dat is dan alweer een wat groter ding. Maar die luier 's nachts, ach...
Ik heb dat hier met Liam's speen en knuffel. die geven hem een veilig gevoel. ik kan het niet over mijn hart verkrijgen om hem dat af te nemen. ik weet dan ook niet of dat goed is, maar een slecht mens zal hij er niet van worden denk ik dan maar.

vanmiddag gaan wij weer lekker naar buiten Ik ga even bij die andere school kijken heb ik besloten. misschien kan ik dan een afspraak maken nog om samen met Nick te gaan.
stormy waters...
sailin'
pi_55262701
oh maar dat vind ik ook inderdaad, 't zijn nog maar kleintjes, laat ze maar lekker genieten van hun klein-zijn.

belana, leuk dat je naar die andere school gaat kijken, ik ben benieuwd. is die ook zo dicht bij?
  vrijdag 14 december 2007 @ 09:54:14 #152
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_55262946
Hmmm, ik zou de dingen die jij noemt juist wel veranderen, denk ik. Die commode sowieso.
Maar ook de luiers, ik zou er toch inderdaad vanaf willen, want hoe meer het die waarde krijgt, hoe lastiger, lijkt me. Daarom lijkt het me juist fijner om het gevoel van veiligheid door spullen niet zo groot te laten worden. Wel van dingen die gewoon er altijd zijn en geen 'kwaad' kunnen (knuffels of veilige plekjes waar een kind even lekker kan wegkruipen ofzoiets).
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  vrijdag 14 december 2007 @ 10:04:17 #153
24188 Belana
kloon van belana
pi_55263153
die school is net zo dichtbij bix het is deze school

tja sugar, das een verschillende kijk erop. ik kan me om dat soort dingen niet zo druk maken.
stormy waters...
sailin'
  vrijdag 14 december 2007 @ 10:12:24 #154
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_55263330
Nee, ik maak me er eigenlijk ook niet druk om, maar daarom zou ik dat dus ook minder gevoelig behandelen, denk ik. Ik bedoel dus ook niet dat ik vind dat iets niet hoort ofzoiets. Gewoon dat ik zulke dingen toch nuchter aanpak en benader, om dat gevoel niet zo groot te laten worden. En als het eenmaal wel zo groot is, sja, dan zou ik me er inderdaad niet te druk om maken en het (zoals je ook van plan bent) op een goed moment toch proberen te veranderen.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  vrijdag 14 december 2007 @ 10:18:21 #155
24188 Belana
kloon van belana
pi_55263449
ik denk dat ik snap wat je bedoeld
stormy waters...
sailin'
  vrijdag 14 december 2007 @ 12:32:46 #156
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_55267052
Is ook waar hoor. Aan de ene kant denk ik namelijk ook 'hou toch op dat doen we gewoon.' Maar aan de andere kant hecht ik dan weer te weinig waarde aan handige spullen enzo om door te zetten, dan vind ik het sneu. 'Ja ik vind jouw kamertje ook mooi zoals het is.' En ik was vroeger ook zo, ik kan me dat nog heel goed herinneren dat ik toen ik vijf werd een nieuwe kamer kreeg en hoe kapot ik daarvan was en dat was niet positief zeg maar dus dan ben ik weer geneigd om het te laten gaan. Dat gevoel ken ik alleen maar van toen en ik heb nu heel weinig met spullen en zulke dingen en dan denk ik dat het vanzelf een keertje over zal gaan. Waarschijnlijk vul ik het dan veel te veel voor haar in, dat weet ik ook. Toch voelt het dan hard om het te doen. Maar tegelijkertijd vind ik het stom. Ik heb wel besloten dat het de laatste luiers zijn die we hebben gekocht, ik vind gewoon dat het moet. En dat we het maar een keer door moeten zetten. Allebei
pi_55267542
Ik heb geleidelijk aan de kamer van Morgaine veranderd. We hebben haar met haar 1e verjaardag in een peuterbed gelegd, met haar 2e verjaardag is de commode naar zolder verdwenen, de kledingkast staat er nog wel maar die gaat dan ook pas naar zolder als de jongste straks 1 jaar oud is en ook over gaat naar het peuterbed, dan krijgt zij een groter bed en moet de kast verplaatst worden. Dan mag ze ook mee denken over kleurtjes etc.

Misschien een idee om steeds 1 dingetje te veranderen of weg te laten Luchtbel? Neem der mee kijken voor een kast, welke zij mooi vindt en die binnen jouw budget past. Zo iets, het heeft vast geen haast en zo kan ze beetje enthousiast worden.
  vrijdag 14 december 2007 @ 13:06:08 #158
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_55267903
Mijn oudste had (en heeft) een enorme hechting aan zijn spullen. Kan al in tranen uitbarsten bij het idee dat ik zijn behang en gordijnen ga veranderen (is nog zijn babykamer en hij is nu 8 )
Met een paar dingen zoals luiers was het ook een drama. Vasthouden aan het bekende en niet weten wat je met het nieuwe allemaal moet. Stel je voor dat je iets even niet weet.....
Ik las toen ergens de tip om het in gesprekken niet te gooien op "groot" maar op oud genoeg.

en geloof het of niet, het werkte!
was hij tot 3 maanden voor zijn 4e niet zindelijk te krijgen, met de zin: "je bent nu oud genoeg om naar de wc te gaan" was het zomaar voor elkaar. Misschien niet helemaal hetzelfde, maar ik gebruik het nu nog steeds. Maar wel alleen bij dingen die belangrijk zijn (in mijn ogen ) kijk, dat bloemetjesgordijn zal mij niet boeien maar zijn behang is inmiddels zo vies en kapot, dat moet nu toch anders. En over de commode kon hier geen discussie ontstaan. Die was steeds weer nodig voor een nieuw broertje Bram heeft het nu nog over "zijn" spijlenbed. die hij terug wil. maar met"je bent nu oud genoeg voor een grotejongensbed" was het ook bij hem gered!
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_55267944
Wat Faja zegt, bij sommige kindjes helpt het om het heel geleidelijk te doen! En misschien vindt ze een eigen kast uitzoeken wel hartstikke leuk

Sara slaapt goed, gisteravond ging ze zonder morren heerlijk slapen, niet 1 keer eruit geklommen
Haar commode staat nog wel op haar kamer, maar staat in de weg (vind ik) We laten 'm nog even staan, maar binnenkort doe ik die ook weg, luiers verschonen doe ik bijna altijd beneden en na haar slaapje kan dat ook wel op bed, evenals aankleden na het badderen.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  vrijdag 14 december 2007 @ 14:34:31 #160
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_55270098
Van dit soort dingen heb ik nooit een punt gemaakt. Freek is enorm gehecht aan zijn eigen dingen, en ik heb er dan geen probleem mee om dat zo te laten. Tenzij je de kast oid echt nodig hebt voor iets anders natuurlijk.

Ik zou het lekker zo laten, als het je niet echt in de weg zit . Waarschijnlijk is ze er over een half jaar zelf ook wel klaar mee . Luiers idem denk ik, ze is denk ik gewoon bang om in haar bed te plassen, ik zou haar dan de veiligheid van het zelf beslissen over die luier gewoon gunnen. Vaak verdwijnen dit soort dingen vanzelf als je het een poosje laat rusten.
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  vrijdag 14 december 2007 @ 14:37:45 #161
24188 Belana
kloon van belana
pi_55270175
wat leah zegt ik voel dat echt heel sterk zo.
stormy waters...
sailin'
  vrijdag 14 december 2007 @ 19:43:37 #162
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_55276457
Ja ik weet het ook. Echt waar. Maar het is ook iets geks van mij, dat ik hierin anders reageer op de meeste dingen. En dat maakt het misschien ingewikkelder, voor ons zeg maar. Ik ben normaal wel duidelijk en bepalend zeg maar en hierin iets minder. Daarnaast heeft Jolie de laatste tijd wat meer moeite om mij met andere mensen te delen. Dat speelt nu ook even, het zal vast wel weer wennen en alles zijn. En echt kalm maar ja zo'n kind voelt het dan toch. Dus ze heeft het misschien gewoon even moeilijk. Hoewel het voor de rest echt supergoed met haar gaat. Het is zo'n lief en warm meisje. Dat wilde ik ook nog even zeggen.

Het is trouwens wel alsof de duivel ermee speelt. Haar speentje is kwijt. Misschien bij de oppas blijven liggen. Het ding is in ieder geval weg. En ze moest van mij gewoon zonder proberen te slapen. 'Ik probeer het wel zonder te slapen oke mama,' snikte ze net. Ik ben zeer benieuwd.
  vrijdag 14 december 2007 @ 19:49:03 #163
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_55276608
Dat het lief en warm grietje is was me wel duidelijk hoor .

Maar juist als ze er moeite mee heeft om je nu even te delen, laat d'r dan gewoon lekker even haar eigen veiligheid zoeken. Het is heel goed om duidelijk en bepalend te zijn, om de dingen die er echt om gaan. Aan de andere kant gaan ze soms hun eigen weg zoeken, en als dat dingen zijn die voor mij niet zo belangrijk zijn, mogen ze dat ook.

Al doende leert men, zowel ouder als kind
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_55279345
Morris is vandaag over de leuning van de bank gevallen en heeft nu een enorme bult op zijn voorhoofd en zijn neusje is helemaal rood geschaaft Hij was echt heel zielig toen ik thuiskwam.
Gelukkig ging het weer een stuk beter toen hij gegeten had en in bad was geweest. Hij is weer zijn ontdeugende zelf UIteindelijk is hij op de grond onder zijn dekbedje voor de deur van zijn kamertje in slaap gevallen met het licht aan
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  zaterdag 15 december 2007 @ 08:34:52 #165
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_55286055
Nou ik geloof dat we in ieder geval van de speen af zijn. Kwijt ligt bij oppas denk ik en we doen het niet meer. Ze sliep al snel en vanmorgen zei ze dat ze trots was op zichzelf. Holladiejee Ik was toch altijd een beetje bang dat ze het ding weer in haar mond zou stoppen. Obstakel 1 was dat Eigenlijk zou ze vanavond gaan logeren maar dat is wel een beetje veel van het goede denk ik dus dat lossen we maar anders op denk ik.

Sneu voor Morris, Snoop

Ladyboos, gaat het een beetje? Of is Myrthe erg ziek?
pi_55289247
Arme Morris 't is wel een pechvogeltje he?

LB, nou wel zorgen dat de oppas de speen weghaalt, anders heeft ze 'm weer terug

Myrthe is er best wel ziek van, vooral de nachten. Overdag met voldoende afleiding gaat het wel, maar ze heeft al 2 nachten amper geslapen en daar wordt ze niet vrolijker van zeg maar Ik zeg steeds dat ze niet moet krabben, dus nu noemt ze het 'aaien' En ze wil geen calendulan of havermoutbadje en geen asperientje, dus er is weinig wat we voor d'r kunnen doen. Ik heb zelf ook wat jeukende bultjes, vraag me af of dat nou een milde versie van de waterpokken is, ben er ook verkouden en grieperig bij dus ik denk dat we het alledrie een beetje te pakken hebben. Vooral haar rompje en onder de luier zit het vol met pokken (stipjes noemt ze ze, we hebben ook al 10 tekeningen volgestippeld met waterpokjes). MrBos is de hele dag weg dus we zijn maar een beetje aan het cocoonen op de bank
  zaterdag 15 december 2007 @ 20:15:00 #167
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_55297865
Ach wel rot hoor. Bah. Hopelijk gaat het gauw beter. Jammer ook dat ze niet in zo'n bad wil. Succes!

Jolie is net zonder gedoe en zonder speen naar bed gegaan. Hoera. Nu de rest nog En met fietsen gaat het ook best goed.....nu alleen nog sturen
  zaterdag 15 december 2007 @ 22:14:19 #168
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_55301315
quote:
Op vrijdag 14 december 2007 21:50 schreef snoopy het volgende:
Morris is vandaag over de leuning van de bank gevallen en heeft nu een enorme bult op zijn voorhoofd en zijn neusje is helemaal rood geschaaft Hij was echt heel zielig toen ik thuiskwam.
Gelukkig ging het weer een stuk beter toen hij gegeten had en in bad was geweest. Hij is weer zijn ontdeugende zelf UIteindelijk is hij op de grond onder zijn dekbedje voor de deur van zijn kamertje in slaap gevallen met het licht aan
Wat een brokkenpiloot is het toch.
Ik zit hier ook te wachten op het eerste gebroken ledemaat. We hebben inmiddels al: bloedneuzen, tanden door de lip, 'beschadigde' voortanden (nooit opgevallen, vertelde de tandarts ), blauwe plekken, schaafwonden, gat in het hoofd, bulten ter grootte van een ei. Het valt dus vooralsnog wel mee. Maar het gaat allemaal zo onbenullig.

LB, genoeg advies hier. Soms is het gewoon prettig je gedachten hardop uit te spreken. Kan heel leerzaam zijn. Léon hecht ook zo aan zijn spulletjes. Bepaalde dingen vind ik prima. Dat zijn ze 'veilige' spulletjes. Spookie, Hennan (zijn zelfbenoemde dolfijn), Dirk de beer en zijn muziekbloempje. En zijn lievelingstrui etc. Ik vind het ook moeilijk om te bepalen wanneer hij ergens vanaf 'moet' en wanneer niet. Maar als het dan zover is (fles, speen, luier) valt het uiteindelijk best mee. Dan zie je er zelf meer tegenop dan het kind zelf.
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_55353655
Merlijn is nu ook bijna 2 (nog 9 nachtjes slapen) en mag dan dus al bijna meedoen met dit topic. Leuk om lezen hoe de andere peutertjes het doen met een groot bed of eigen kamer.

Merlijn heeft tot zondag bij ons in bed geslapen en sinds zondag heeft hij zijn eigen kamer en een groot bed, wel met bedhekje. De eerste avond heeft hij even gehuild en in de nacht was hij vrij onrustig al is hij dus zijn bed niet uit geweest. Gisterochtend heeft hij tot 7.45 geslapen en toen heb ik hem wakker moeten maken anders kwamen we te laat voor het zwemmen. Gisteravond is hij zonder problemen, zonder huilen gaan slapen. Wel heeft hij een paar keer huilend rechtop in bed gezeten, maar meer halfslapend. Hij heeft wel weer erg onrustig gelapen maar lijkt er zelf geen last van te hebben gehad.

Zijn hele kamer is eigenlijk nieuw, de nieuwe commode hebben we samen ingeruimd met zijn kleren. Zijn zitzak ligt op de kamer en er liggen bekende speeltje die ook al bij ons op de kamer lagen in zijn buurt. Verder natuurlijk zijn knuffels en zijn flesje drinken. Hij heeft kikker om een muziekje uit te laten spelen en zo heeft hij gelukkig vertrouwde voorwerpen liggen. Het samen doen is eigenlijk hier een heel groot succes geweest. Als hij wakker wordt 's ochtends wil hij meteen zijn kamertje poetsen met de bezem en zijn stofzuigertje. Verder was hij er gelukkig ook echt aan toe.
  dinsdag 18 december 2007 @ 13:44:21 #170
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_55360084
Tobias ligt nog in zijn ledikant met een slaapzak. Als ik hem 's nachts nog een deken wil geven omdat ík het koud vind op zijn kamer vind lautie overigens onzin en groot gelijk heeft'ie bleek word die weggeduwd en boos roept hij dan "Uit! Uit! Uit!" geen dekentje voor meneer dus.
Aan een groot bed begin ik nog even niet, hij ligt prima in zijn ledikant en heeft voorlopig nog geen sloop- of uitbraakpogingen gedaan Afkloppen!
Ik heb gister Tobias zijn haar weer geknipt, lekker eigenwijs koppie heeft'ie ervan gekregen (en zo groot ineens ) foto probeer ik nu op de pc te krijgen, maar dat lukt op de een of andere manier niet zo best.

Wat knap van de andere kindjes dat ze zo schijnbaaar moeiteloos naar een ander/eigen kamertje/bedje zijn overgestapt.

Morris, deze vakantie níet met de ambulance naar het ziekenhuis hoor!

Luchtbel elke keer straalt er uit je verhalen over Jolie wat een lieve moeder jij bent wat overigens niets afdoet aan alle andere mama's!!
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_55360304
Amber ligt ook in slaapzak in haar ledikantje. Heb al wele en peuterbedje voor haar maar voorlopig hoeft ze daa rnog niet in.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  dinsdag 18 december 2007 @ 20:09:07 #172
24188 Belana
kloon van belana
pi_55369839
ik fluister het nog even hoor, maar Liam ligt in bed zonder speen. hij had net een nieuwe een paar dagen en die was alweer stuk gekouwd. ik heb geen nieuwe heb ik gezegd. en een heel gesprek gehouden als zijn knuffel, dat "we" (als in knuffel en Liam) het nu samen moeten doen. eerst waren we oud genoeg om geen luier meer te dragen en nu zijn we oud genoeg om het zonder speen te gaan doen. Liam neemt zulke gesprekjes altijd erg serieus. hij vroeg tussendoor aan mij of knuffel nou ook weg moest over een tijdje. gelukkig kon ik hem vertellen dat knuffel voor altijd bij hem mag blijven en dat was goed nieuws. Hij is er wel een paar keer nog uit geweest, maar nu hoor ik hem al een tijdje niet meer. Nu volhouden denk ik dus... duimen jullie mee
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 18 december 2007 @ 20:19:35 #173
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_55370148
Ik steek mijn duimen op voor je, Belana, maar eigenlijk meer voor Liam!
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
  dinsdag 18 december 2007 @ 20:22:34 #174
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_55370236
Go Liam, Go Liam!
Als je niet lacht, ben je dood.
  Jubileum moderator dinsdag 18 december 2007 @ 20:23:19 #175
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_55370260
Ik duim mee Belaan, wat inventief van je om het via de knuffel te doen
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  dinsdag 18 december 2007 @ 20:37:07 #176
24188 Belana
kloon van belana
pi_55370642
Hij is nog 1 keer beneden geweest, maar ik geloof dat hij nu slaapt

iemand zei hier laatst dat ze tegen haar kind had gezegd dat die ergens "oud genoeg" voor was en dat heb ik nu ook gebruikt dus. daar lijkt ie dus echt gevoelig voor te zijn.
ik hou nog even de vingers gekruisd, maar ik heb goeie hoop!
ik bedoel, als het 1 keer kan, dan moet het gewoon kunnen voortaan toch?
stormy waters...
sailin'
pi_55370704
Dat klinkt goed Belana

Morris leek altijd onafscheidelijk van zijn drieeenheid speen, knuffel en doekje. Maar sinds hij van die speen af is vindt hij die andere dingen ook niet meer belangrijk Hij slaapt nu zonder.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  dinsdag 18 december 2007 @ 20:42:56 #178
24188 Belana
kloon van belana
pi_55370803
Liam had eerst ook zijn knuffel weg gegooid maar het gaf hem dus ook wel weer troost. een beetje een dubbel iets , want knuffel en speen zijn idd altijd onlosmakelijk aan elkaar verbonden geweest. dus ik ben benieuwd hoe het gaat.
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 18 december 2007 @ 20:44:14 #179
24188 Belana
kloon van belana
pi_55370844
zal ik morgen een cadeautje voor hem kopen? of zal ik dat nou juist niet doen en het normaal houden?
stormy waters...
sailin'
pi_55370905
Ik zou het normaal houden Belaan
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  dinsdag 18 december 2007 @ 20:49:43 #181
24188 Belana
kloon van belana
pi_55371017
ja, daar gaat mijn gevoel ook naar uit, ik heb nooit met stickertjes en cadeautjes "gewerkt" met hem, want dat werkt ook helemaal niet bij hem en ik denk dat hij er misbruik van zou maken hij is te slim
ik hou het normaal
Ik ben wel heel trots op hem
stormy waters...
sailin'
pi_55371136
Het is fijn dat dit gewoon ook weer klaar is
Ik heb wel met stikkertjes gewerkt bij het zindelijk worden maar het maakte hem niet altijd uit of hij iets kreeg. Dus als dingen zonder al te veel gedoe gaan zou ik geen kadootjes doen. Net doen alsof het heeeeeeeel gewoon is, en ondertussen mag je natuurlijk hartstikke trots zijn
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  dinsdag 18 december 2007 @ 20:57:05 #183
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_55371235
quote:
Op dinsdag 18 december 2007 20:39 schreef snoopy het volgende:
Dat klinkt goed Belana

Morris leek altijd onafscheidelijk van zijn drieeenheid speen, knuffel en doekje. Maar sinds hij van die speen af is vindt hij die andere dingen ook niet meer belangrijk Hij slaapt nu zonder.
Dat heeft Noah ook, hij had 3 (dezelfde) konijnen, waarvan 1 favoriet want die heeft de lekkerste losgepukte ogen Daar is ie nog steeds wel gek op, maar bij het slapen wil ie helemaal niks meer. Dat vond ik ook wel weer sneu eigenlijk, maar ja. Als hij ze zelf niet wil....

Knap van Liam Belana, hoop dat het goed blijft gaan
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  dinsdag 18 december 2007 @ 20:57:53 #184
24188 Belana
kloon van belana
pi_55371265
ja, het is wel eens fijn om van die speen af te zijn ja. ik heb me er, net als met zindelijk worden, niet echt heel druk om gemaakt, (hooguit wel eens gedacht dat ik daar ook eens aan zou moeten als ik alle pogingen hier las) maar het is fijn als het nu klaar is.
het lijkt wel of Liam ineens een sprongetje maakt trouwens, want zo wil hij sinds 2 dagen ook met een vork en mes eten en zelf snijden. en laatst heeft hij leren knippen.
die homeopathie doet hem toch erg goed heb ik het idee. Nu het slapen nog, maarja, dat komt dan ook wel eens ooit
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 18 december 2007 @ 20:59:34 #185
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_55371330
Klinkt goed, Belaan!

Ik hoop voor je dat 't zo blijft gaan
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  dinsdag 18 december 2007 @ 21:03:18 #186
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_55371448
Ging het slapen niet ook al iets beter dan Belana? Of is dat meer sporadisch dat ie een paar uurtjes langer slaapt?
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  dinsdag 18 december 2007 @ 21:11:41 #187
24188 Belana
kloon van belana
pi_55371541
af en toe slaapt ie langer tex, maar meestal niet. magoe, met homeopathie moet je de tijd nemen en we zijn er nog niet. je krijgt een middeltje, dan wordt er "een laag afgepeld" zoals ze dat noemen, dan komt de volgende laag tevoorschijn en krijgen ze het volgende wat ze nodig hebben, net zolang tot ze bij hun "kernmiddel" zijn.
dus we zien wel
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 18 december 2007 @ 21:14:28 #188
103793 kozakken
Living the life
pi_55371575
Belaan, wat goed van jullie
En idd heb ik het laatst hier ook van iemand gelezen. En verdraaid.. het werkt
'Jonne, je bent nu oud genoeg om in ieder geval te proberen zelf je broek aan te doen.'
En hij begon daadwerkelijk een poging te wagen ipv al mopperend gewoon niets te doen.
pi_55372286
Belana, wat fijn!

Sara is behoorlijk ziek. Ze kwam hangerig van het kdv thuis, had vandaag veel gehoest, wou niet eten vanavond. Eenmaal in bed viel ze direct in slaap, maar na een half uurtje werd ze wakker, hoesten en roepend om mama. Dus ik ging naar boven, tilde haar op uit bed, toen kreeg ze nog een hoestbui en ze kotste me echt helemaal onder (altijd bij mij, is de 4e keer al, nooit bij papa). Sara helemaal over d'r toeren, dus toen ben ik snel een badje gaan maken, kotst ze de hal en zichzelf nogmaals onder, en meteen erna weer (telkens na hoestbuien).
In badje ging het wel even goed, maar inmiddels hoest ze echt vreselijk. Het doet d'r pijn, ze stikt er bijna in. Ze ligt nu net weer in bedje, het gaat nu weer even goed, ze is doodmoe! Ze was net beneden op de bank (tussendoor had ze ook alweer geslapen) en toen bleef ze maar huilen dat ze in bedje slapen wou, dus toch maar weer in bed gelegd.
Morgen maar even de HA bellen voor een goed hoestdrankje ofzo, want dit gaat zo echt niet.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_55372562
Fuente wat zielig voor haar zeg Beterschap.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  dinsdag 18 december 2007 @ 22:51:28 #191
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_55374569
He wat fijn Belana! Super toch als het zo gaat.
Wij doen ook nooit aan beloningen, ik heb niks met stickervellen enzo. Jolie krijgt nu wel een cadeautje omdat ze zonder speen kan slapen. Maar dat heb ik pas na twee nachten gezegd en dat was er eigenlijk al uit voordat ik er erg in had Gewoon omdat ik d'r zo graag wil verwennen soms en zo trots op d'r ben
pi_55374774
arme sara... beterschap!

en liam, goed zeg! ik hoop dat hij en z'n knuffel 't volhouden samen belana!

ik blijf ook wat dubbel tegenover die stickerbeloontoestanden staan maar ben aan de andere kant zo dol op het uitdelen van kadootjes dat ik 't er toch lekker inhoud voorlopig. anna trekt zich nog altijd geen bal van die stickers aan overigens. piet vindt 't wel erg leuk en motiverend.
pi_55375185
We zijn net toch naar de huisartsenpost geweest omdat Sara (op mij weer natuurlijk) weer moest spugen van het hoesten. De HA daar verdenkt haar van kinkhoest. We moeten het aankijken tot einde van de week, als ze dan nog zo hoest, weer naar onze eigen HA gaan en die kan dan verderkijken. Het schijnt dat testen voor kinkhoest weinig zin heeft omdat er toch geen middel tegen is.
Nou wij gaan zo met z'n allen wat proberen te slapen.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  dinsdag 18 december 2007 @ 23:17:18 #194
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_55375458
Tjee wat naar zeg, arme Sara (en jullie) heel veel sterkte en beterschap
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  woensdag 19 december 2007 @ 06:38:37 #195
24188 Belana
kloon van belana
pi_55379339
ach arme Sara! dat gehoest is zo naar! hier hadden ze ook dat spugen erbij, zo zielig!
van lois heb ik geleerd flink te neussprayen met zoutoplossing (dat lost ook het slijm op namelijk) en bisolvon (of eigen merk natuurlijk) helpt hier altijd erg goed! sterkte!

Liam heeft geslapen tot half 6, heel gewoon dus. kwam wel "huilend" naar ons toe (het viel wel mee) dat ie toch een speen wilde, maar na standvastige reactie van ons heeft ie het er nu niet meer over.

LB, ik doe het niet, wil het normaal houden idd, maar ik heb ook die neiging dus, om een cadeautje te kopen
Ik heb overigens niks tegen stickerbeloningen hoor, maar bij Liam werkt dat gewoon niet
stormy waters...
sailin'
  woensdag 19 december 2007 @ 08:48:38 #196
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_55379966
Arme Sara..

Wat goed van Liam! Ik hoop dat het zo goed blijft gaan

Hier ook geen stickerbeloningen oid. Heb ook nog nooit iets gehad waarbij me dat nuttig leek. Wel krijgt ze bij 'bijzondere' dingen een klein kadootje. Drie nachten zonder speen was er zo eentje
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_55380489
voor Liam en voor Saartje!

Stickers plakken heb ik wel eens gedaan met Chiara, maar dat systeem werkte niet echt, ik vergat het en zij is er verder helemaal niet gevoelig voor. Hetzelfde met aftelkalenders, heel leuk, maar ik ben er niet zo goed in, in het bijhouden. Ik geef soms wel kleine cadeautjes als ze een mijlpaal bereikt hebben, daar zijn ze dan heel trots op. Of andere kleinigheidjes. Zo ging ik bellen blazen op de WC als Yoram had gepoept (of bezig was) toen hij eenmaal helemaal uit de luiers was kreeg hij een tractor cadeau. Het werkt hier beter dat ze meteen hun doel kunnen incasseren. Zo kunnen ze een limo verdienen door hun broodkorsten op te eten en hun melk op te drinken, of vlokken in de vla als ze hun bord voldoende hebben leeg gegeten. Dat werkt hier dus wel.

[ Bericht 69% gewijzigd door melonovy op 19-12-2007 09:40:01 ]
Het voelt goed hè?
A je to!
  woensdag 19 december 2007 @ 10:16:56 #198
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_55381363
oh, Kinkhoest... Da's echt mijn ergste nachtmerrie...de kinderen van mijn vriendin hebben het alledrie gehad. Tegelijkertijd... Na 6 weken heb je het ergste gehad, maar daarna moesten ze nog maanden bijkomen. Ik hoop dat Sara het niet heeft, al klinkt het wel zo...

Volgens mij geven ze wel antibiotica om de besmettelijke fase te verkorten. Maar een geneesmiddel is er idd niet.

die Liam! zonder speen. harstikke goed zeg! Wel leuk om te lezen dat de tip die ik ooit las niet alleen bij onze jongens goed werkt maar ook bij andere kinderen. Vind het echt bijzonder dat een verandering in je formulering dingen zo kunnen veranderen!
Stickers plakken doe ik bijna nooit. Alleen laast om Bram zindelijk te krijgen. En dat is wonderwel gelukt. Maar daar was het probleem ook duidelijk dat de voordelen van naar de wc gaan niet opwogen tegen de nadelen (in zijn ogen) uit je spel moeten is te lastig. Door de wc leuk te maken, je mag er stickers plakken en zo een kado verdienen, waren er meer voordelen in de wc. Voor andere dingen ben ik zelf gewoon te weinig georganiseerd... dan loopt het door mij in de soep en ben je verder van huis...
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_55382099
Nou, ik moet zeggen dat ik nu na afgelopen nacht denk dat het meevalt! We hebben allemaal wel slecht geslapen, ze heeft ook veel hoestbuien gehad, maar het is nu rustiger! Ze hoest nog wel, maar vanmorgen heeft ze weinig hoest buien gehad Ze is weer supervrolijk, wel wat benauwd nog (zal zeker gaan sprayen Belana, thnx voor de tip!)
Dus nog maar even afwachten, maar voor nu denk dat ik dat het echt meevalt. We dachten zelf vanmorgen nog aan een allergische reactie (er is gisteren getrakteerd op het kdv en ze heeft thuis smeerwordt gehad, wat ze normaal van ons niet krijgt).
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  woensdag 19 december 2007 @ 11:05:41 #200
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_55382428
Ik hoop het van harte Fuente! Al is het zo dat de aanvallen aan het eind van de dag (en nacht) in intensiteit toenemenMijn neefje had het ook. We waren daar uitgenodigd. Dus we komen daar, kinderen lekker spelen (gelukkig buiten) zegt mijn schoonzus: ja, kinkhoest, vervelend.....

Wij hebben niet getwijfeld, kinderen bij elkaar geharkt en weg gegaan. Ze waren erg boos... Maar goed, ik hoef echt niet keer drie kinkhoest, als ik het kan voorkomen. (wat in dit geval zo was) Vind het echt belachelijk. het is een ziekte die bij de ggd gemeld moet worden...

enniewees, ik hoop voor Sara dat het een allergische reactie is. Ook vervelend, maar daar kan je iets aan doen!
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_55384178
quote:
Op woensdag 19 december 2007 11:05 schreef debuurvrouw het volgende:
Ik hoop het van harte Fuente! Al is het zo dat de aanvallen aan het eind van de dag (en nacht) in intensiteit toenemenMijn neefje had het ook. We waren daar uitgenodigd. Dus we komen daar, kinderen lekker spelen (gelukkig buiten) zegt mijn schoonzus: ja, kinkhoest, vervelend.....

Wij hebben niet getwijfeld, kinderen bij elkaar geharkt en weg gegaan. Ze waren erg boos... Maar goed, ik hoef echt niet keer drie kinkhoest, als ik het kan voorkomen. (wat in dit geval zo was) Vind het echt belachelijk. het is een ziekte die bij de ggd gemeld moet worden...

enniewees, ik hoop voor Sara dat het een allergische reactie is. Ook vervelend, maar daar kan je iets aan doen!
Ben nog even gaan googlen, en inderdaad, het blijkt dat het vaak 's avonds en ;s nachts erger wordt. Inmidels hoest ze ook alweer aardig. Ik bel zo in het telefonisch spreekuur onze eigen HA nog even voor advies, ook ivm besmettelijkheid (mijn schoonmoeder heeft afgelopen jaar chemokuren gehad, heeft nu longontsteking (geen weerstand) dus ik wil zeker wete of dit geen kwaad voor Sara's oma kan).

Overigens snap ik heel goed dat je met je kinderen bent weggegaan hoor! Dat zou ik ook gedaan hebben, sowieso raar dat ze dat dan niet even aan je melden voor je opp bezoek komt
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  woensdag 19 december 2007 @ 12:25:43 #202
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_55384319
nou, kan me voorstellen dat je dat even wil navragen. Ik dacht dat je met een kuurtje zorgt dat het niet meer besmettelijk is, maar dat het de symptomen niet wegneemt. Een slijmoplosser geeft wel iets verlichting.

het is zoooo zielig. en ze verzwakken zo snel door slecht slapen en weinig eten... Maar ik wil je eigenlijk niet ontmoedigen...

Met zwager en schoonzus is het nooit meer écht goed gekomen. Ze vonden het maar aanstellerij. Ze bellen nu voor elke anderhalve snottebel als er een samenzijn gepland staat. Het zal mijn medische achtergrond zijn waardoor ik er een andere kijk op heb?
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_55384434
Klopt, antibiotica doet weinig aan de symptomen maar het wel iets te maken met de besmettelijkheid. Ze eet gelukkig wel wat! Niet veel, maar wel wat. En drinken gaat ook goed!

Jeetje wat stom van je zwanger en schoonzus! Flauw hoor, dat mensen zo 'moeten' doen. Het is toch logisch dat je met dit soort dingen rekening houdt met elkaar? Ik heb voor de zekerheid kennissen gebeld die baby's hebben waar we de laatste tijd geweest zijn, zodat ze het in de gaten houden! Da's toch ook logisch?
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  woensdag 19 december 2007 @ 12:45:58 #204
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_55384807
Ja, dat vind ik wel ja. Jij ook gelukkig. Het is toen een enorme familierel geworden waarin ik de gebeten hond was.
Ik zou ook gelijk iedereen bellen waar ik was geweest. Mijn vriendin zei toen wel: het lijkt net of het met roodwit lint is afgezet hier. ik zie niemand meer. Wel lekker rustig...

Heb je al overlegd met de HA?
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_55385001
Schoonfamilie (gelukkig heb ik lieve schoonfamilie, maar de verhalen van anderen soms!)

Telefonisch spreekuur is om 13:30, dus dan meteen ffies bellen
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_55385492
Ik wist helemaal niet dat het besmettelijk was...
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
  woensdag 19 december 2007 @ 13:11:55 #207
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_55385605
quote:
Op woensdag 19 december 2007 13:08 schreef vamperotica het volgende:
Ik wist helemaal niet dat het besmettelijk was...
Ik ga er dus echt te makkelijk van uit dat dit bekend is....

Maar ja dus, en ook flink besmettelijk... druppeltjes over hoesten.
en zoals eerder gezegd, het moet gemeld worden bij de GGD. Net als rode hond.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  woensdag 19 december 2007 @ 13:44:01 #208
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_55386699
En Fuente, wat zei de HA?
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_55386898
Mmm.... Keb ook eens gegoogled....
Hier hebben de jongens tijdens verkoudheden erg veel last van slijm wat niet mee omhoog komt zeg maar.... Dan moet er soms ook zo erg gehoest worden dat er overgegeven wordt. Maar niks geen lange hoestbuien... Wel piepend ademhalen en zeg maar, het slijm horen " reutelen"....
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
pi_55386904
Onze HA denkt niet aan kinkhoest, omdat ze de laatste 2 weken niet gehoest heeft! Hij geeft aan dat het typische verloop van kinkhoest is dat ze 2 weken hoesten (gewoon normaal hoesten) en dan dus overgaan op hoestbuien. Dat is hier allemaal niet zo geweest. Bij Sara begon het gisteren pas. Hij wil het wel even in de gaten houden, maar hier in de buurt zijn nog geen kinkhoesters gesignaleerd de laatste tijd, dus het heerst hier op dit moment niet. Dus nog even afwachten, doorgaan met haar medicatie tegen allergieeen en tijmsiroop bijgeven (haar medicatie tegen allergie gaat niet goed samen met hoestdempers, omdat deze beiden een verhoogde kans op wiegedood geven).
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_55386989
K dacht dat ik na 4 kids toch wel aardig op de hoogte was van de virusjes, ziektes enz.....
Dacht echt dat het iets "onschuldigs" was.... Net wat steviger als een verkoudheid zeg maar!
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
pi_55387020
quote:
Op woensdag 19 december 2007 13:51 schreef Fuente het volgende:
Onze HA denkt niet aan kinkhoest, omdat ze de laatste 2 weken niet gehoest heeft! Hij geeft aan dat het typische verloop van kinkhoest is dat ze 2 weken hoesten (gewoon normaal hoesten) en dan dus overgaan op hoestbuien. Dat is hier allemaal niet zo geweest. Bij Sara begon het gisteren pas. Hij wil het wel even in de gaten houden, maar hier in de buurt zijn nog geen kinkhoesters gesignaleerd de laatste tijd, dus het heerst hier op dit moment niet. Dus nog even afwachten, doorgaan met haar medicatie tegen allergieeen en tijmsiroop bijgeven (haar medicatie tegen allergie gaat niet goed samen met hoestdempers, omdat deze beiden een verhoogde kans op wiegedood geven).
Oei.... Dat wil je dan zeker niet combineren lijkt me!
Zit ze ook "verstopt" (met snot) dan kan een uitje naast dr bed nog wel eens wat opluchting geven
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
pi_55387436
Nee ze heeft heel weinig snot, ze was vorige week wel verkouden maar dat is aardig gezakt. Ze heeft wel veel slijm in haar keel met hoesten, dus we sprayen wel, maar ze hoest het nu goed op.
Ze ligt nu overigens lekker te slapen, ze was doodmoe, dus even bijtanken
En trouwens, over je vorige post, je kan toch niet alles weten wbt virussen enzo! Ik weet ook heel veel niet, terwijl ik toch een redelijke medische achtergrond heb!
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  woensdag 19 december 2007 @ 14:15:22 #214
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_55387549
Oh, gelukkig Fuente, dat het mee lijkt te vallen. Maar dan nog, zo heftig hoesten is erg vervelend.

Bram heeft ook wel dat ie overgeeft met hoesten, maar dat is dan met een pseudo-kroep aanval. (rare zeehondenblaf met om een uur of 11 's avonds een aanval)
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_55387578
Pseudo-kroep hebben we hier ook gehad, toen ze jonger was. Naar is dat he? Dat vond ik echt zielig, zo benauwd!
Dank je wel trouwens, debuurvrouw, voor het meedenken en alles
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  woensdag 19 december 2007 @ 14:25:49 #216
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_55387781
quote:
Op woensdag 19 december 2007 14:16 schreef Fuente het volgende:
Pseudo-kroep hebben we hier ook gehad, toen ze jonger was. Naar is dat he? Dat vond ik echt zielig, zo benauwd!
Dank je wel trouwens, debuurvrouw, voor het meedenken en alles
1 keer pseudokroep is vaker pseudokroep. sterkte met Saar
  woensdag 19 december 2007 @ 14:36:10 #217
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_55388045
quote:
Op woensdag 19 december 2007 14:16 schreef Fuente het volgende:
Pseudo-kroep hebben we hier ook gehad, toen ze jonger was. Naar is dat he? Dat vond ik echt zielig, zo benauwd!
Dank je wel trouwens, debuurvrouw, voor het meedenken en alles
graag gedaan! blij dat het mee lijkt te vallen...
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_55396815
Beterschap voor Saartje!

Vanmiddag was de wijkverpleegkundige langs geweest. Over het mega
slechte slapen, zowel ’s avonds, als ’s nachts.

Ik (we) moet(en) veel meer regelmaat gaan bieden. En Kim gewoon laten
huilen als ze ’s avonds en/of ’s nachts krijsend wakker word. Negeren
dus. Ook al duurt het misschien wel 2/3 uur aan een stuk. Alleen als we
zeker weten dat het aandachttrekkerij is. Heeft ze bijvoorbeeld gepoept
dan uiteraard wel verschonen, maar verder niks tegen haar zeggen.
Volgens de wvk kan ze op deze leeftijd geen krampjes meer hebben, maar
dat geloof ik eik niet zo. Maar gelukkig heeft ze haast geen last meer
van de poeperij.

Ook vindt ze het het beste om dan maar meteen de speen de deur uit te
doen. Maar dat vinden we te veel. We gaan nu proberen om de speen alleen
in bed te gebruiken.

Ik heb de buren al gewaarschuwd.

Duimen jullie dat het snel goed gaat? We beginnen er nu mee.
  woensdag 19 december 2007 @ 20:15:26 #219
24188 Belana
kloon van belana
pi_55397414
even een spenen update
Liam heeft veel gezeurd, gehuild, geschreeuwd en gemekkerd voordat hij in bed lag, maar hij is gaan slapen zonder speen. Ik heb hem niet 1 keer meer gehoord
stormy waters...
sailin'
  woensdag 19 december 2007 @ 22:25:42 #220
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_55401663
Juich nou maar niet te vroeg als je denkt dat je alles gehad hebt.....

pi_55401716
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  woensdag 19 december 2007 @ 22:31:54 #222
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_55401877
En Ingrid succes met alles. Volhouden he! En waarom denk je dat Kim nog krampjes heeft?
  woensdag 19 december 2007 @ 22:45:58 #223
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_55402426
Wel een hele lieve foto dat dan weer wel
pi_55402462
quote:
Op woensdag 19 december 2007 22:25 schreef Luchtbel het volgende:
Juich nou maar niet te vroeg als je denkt dat je alles gehad hebt.....

[ afbeelding ]
Ah gosssss....
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
  Redactie Frontpage woensdag 19 december 2007 @ 23:14:52 #225
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_55403642
quote:
Op woensdag 19 december 2007 22:31 schreef Luchtbel het volgende:
En Ingrid succes met alles. Volhouden he! En waarom denk je dat Kim nog krampjes heeft?
Note van Ingrid: Omdat ze nog steeds erg veel last heeft van poeperij, soms poept ze drie dagen niet en is haar buikje zeer gespannen en gevoelig.
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
  Redactie Frontpage woensdag 19 december 2007 @ 23:20:11 #226
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_55403889
Ohja, ze pit nog steeds. We gaan nu zelf naar bed, hopelijk kunnen we genieten van een ongestoorde nachtrust.
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
pi_55409160
Nou Sara knapt wel iets op! 's nachts hoest ze nog steeds erg, gisteravond weer tot kokhalzen toe, maar ze wil alleen maar slapen, even een knuffel en weer slapen.
Vanmorgen was ze megavrolijk, gelukkig! Gistermiddag was ze echt ziek, ze kreeg koorts, hangen, huilen enz. Maar het lijkt nu een stuk beter te gaan
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  donderdag 20 december 2007 @ 19:59:30 #228
24188 Belana
kloon van belana
pi_55424031
fijn dat het beter gaat met Sara!

Liam is vanavond gaan slapen zonder het nog maar 1 keer over zijn speen te hebben gehad
stormy waters...
sailin'
  donderdag 20 december 2007 @ 23:10:46 #229
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_55429776
Arm saartje toch

yeah liam
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_55433120
Goed zo Liam!
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  vrijdag 21 december 2007 @ 06:42:44 #231
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_55433750
Oh, echt heel goed van Liam, zeg! Fijn, Belana!
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  vrijdag 21 december 2007 @ 07:03:39 #232
24188 Belana
kloon van belana
pi_55433818
Ik heb gisteren toch een cadeautje gekocht voor hem, verf en een tekenboek en hij is er zo blij mee ! "ow!! dankjewel mama!! wat ben jij toch een lieve mama!! dankjewel!!"
stormy waters...
sailin'
pi_55433842
Oh wat schattig zeg, maar ja, hij heeft het ook wel verdiend he!
Het voelt goed hè?
A je to!
  vrijdag 21 december 2007 @ 08:51:20 #234
103793 kozakken
Living the life
pi_55434554
Yeah Liam
Och wat lief (soms is het gewoon zo leuk om eens een cadeautje zo te geven )

Jonne heeft gisteren zo lief geknutseld tijdens de kerstmarkt. En ik dacht de hele tijd: mijn kleintje wordt groot! Nog maar een paaar maanden en hij is echt 4 en gaat naar de grote school
  vrijdag 21 december 2007 @ 20:43:53 #235
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_55449419
Noah heeft een fase (althans dat hoop ik ) dat het naar bed brengen steeds één groot drama is. Maar dan alleen bij mij, niet bij Micha. Wat ik ook probeer, bij mij is het nooit goed. En bij Micha is het altijd één groot feest. Ik ga daardoor dan meteen twijfelen aan mezelf: wat doe ik verkeerd? Het zal vast niet persoonlijk zijn, maar ik snap gewoon echt niet waarom
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  vrijdag 21 december 2007 @ 22:58:15 #236
24188 Belana
kloon van belana
pi_55452324
tex niet twijfelen, het is een faaaaaaaaase hebben we hier ook gehad
stormy waters...
sailin'
  vrijdag 21 december 2007 @ 23:17:42 #237
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_55452828
Maar waarom dan alleen bij mij, en niet bij Micha? Want dat is wat me doet twijfelen dus. Bij Micha is het wel allemaal leuk, dus ik zal wel iets verkeerd doen?
Kan Noah het niet gewoon even uitleggen ofzow
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_55452901
Hier hebben de kinderen ook zo af en toe hun voorkeuren, heb jij weinig invloed op.
Hebben jullie vaste rituelen met het naar bed brengen?
Het voelt goed hè?
A je to!
pi_55453006
quote:
Op vrijdag 21 december 2007 20:43 schreef texelonia het volgende:
Noah heeft een fase (althans dat hoop ik ) dat het naar bed brengen steeds één groot drama is. Maar dan alleen bij mij, niet bij Micha. Wat ik ook probeer, bij mij is het nooit goed. En bij Micha is het altijd één groot feest. Ik ga daardoor dan meteen twijfelen aan mezelf: wat doe ik verkeerd? Het zal vast niet persoonlijk zijn, maar ik snap gewoon echt niet waarom
omdat hij op een leeftijd is dat hij zich heel erg identificeert met papa, papa is de held, papa is zoals hij ook wil worden, een stoere man, die alles weet, en meisjes zijn stom, die hebben geheimpjes en giechelen om niets, en mama, jij bent ook een meisje, en dus ben je niet stoer, en geen held, zoals papa dat wel is, kijk dan, papa is superman, spiderman en batman in 1 !

maar als Noah valt en zijn knie schaaft , dan wil hij zijn mama, hoor, en als Noah uit logeren zou zijn, dan mist hij papa, maar mama ms stiekem net ff meer, en niemand maakt zo'n lekkere boterham als mama, nee, papa, zo doet mama het niet, mama doet altijd eerst dit en dan pas dat! stomme papa
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  vrijdag 21 december 2007 @ 23:30:51 #240
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_55453180
quote:
Op vrijdag 21 december 2007 23:17 schreef texelonia het volgende:
Maar waarom dan alleen bij mij, en niet bij Micha? Want dat is wat me doet twijfelen dus. Bij Micha is het wel allemaal leuk, dus ik zal wel iets verkeerd doen?
Kan Noah het niet gewoon even uitleggen ofzow
Lieve Tex, maak je geen zorgen, ik heb gehoord dat kindjes JUIST soms zo moeilijk doen bij degene die ze het meest vertrouwen, die het meest eigen en "één" voelt voor ze, omdat ze aanvoelen dat die band zo onverbreekbaar is dat ze dat bij diegene kunnen! Dus eigenlijk moet je het als een verkapt compliment zien, ipv dat het je onzeker maakt
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  vrijdag 21 december 2007 @ 23:38:02 #241
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_55453374
Vivi dat heb ik idd ook weleens gelezen, maar ik dacht dat ie zich bij papa toch wel net zo vertrouwd zou moeten voelen als bij mij. Maar dat komt dan misschien weer door Milagro's verklaring
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  vrijdag 21 december 2007 @ 23:39:16 #242
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_55453408
Tex, Luuke van Lishe deed(doet?) het ook. Om er vanaf te zijn brengt X haar nu naar bed. Weet niet of ze dat al weer veranderd hebben.
Je doet niks verkeerd, het is echt een fase. Hoe cliché ook.

Belaan, mooi van Liam en lief van dat kadootje. (Bela-ikgaechtgeenkadootjekopenechtnietneehoor-na)
Hier vanmorgen door het centrum gelopen met een krijsende peuter omdat hij juist géén kadootje kreeg. "IK WIL EEN DINOSAURUS, WANT DEZE HEB IK NOG NIET!"
Stampvoet, theatraal ter aarde stort midden in het gangpad. En je voelt die ader kloppen op je slaap.
Ondertussen vriendelijk Cas toespreken, omdat hij wel lief was enzo. Maar die ader zwelt alleen maar verder op. Na een pittige woordenwisseling in een zijpad (waar niemand ons kon zien ) samen met Cas de winkel uit gelopen. Waar ik al snel gevolgd werd door een hysterisch emotioneel wrak (want dié dino had hij nog niet. ja hij heeft wel een triceratops, o nee 2 zelfs, een T-rex, een stegosaurus, ook 2, een vrolijke en een wat minder vrolijke en een grote langnek. maar die kleine langnek had hij nog niet. dus het drama zeker wel waard, snapt u?)
"JIJ MOET STOPPEN!"
"NU!"
Doet het altijd goed zo'n scene in het centrum. Een aantal moeders kijken je bemoedigend aan: "Hou vol!"
De oude zuurpruimen kijken je vol walging aan en stappen bijna op het kind af om zich er mee te bemoeien. Maar na mijn duivelse blik te hebben gezien, lopen ze snel verder.
Maar goed, uiteindelijk hem bij me laten komen en we hebben het uitgepraat.
"Ben wel *snik* lief hoor mmmmmmamaahaa, maar die *snik dino heb ik nog nie*snik*hiet".
Dikke knuffels alom, uitgelegd waarom niet. Snapte hij ook wel.
Ondertussen zat een ouder echtpaar Cas in de buggy te vermaken, ja echt!
Zegt die dame: "Was hij gevallen?"
"Nee, hij kreeg zijn zin niet."
"O wat is hij dan beschaafd zeg, die kleinkinderen van ons krijzen de hele boel bij elkaar."
"Dan bent u ons net in de winkel niet tegen gekomen zeker."

Ze waren al even bang dat die van hen zo slecht gemanierd waren. Maar nee hoor, welkom bij de club.

Heb gister ook uit moeten leggen dat de hond van mijn schoonouders dood was. Ik was nog helemaal in tranen zelf van het nieuws en dat zag hij helaas. Het gesprek wat je dan krijgt, ze zijn zo buigzaam.
Volgens hem zou ze wel weer beter worden. Verteld dat dat niet zo was. Waar de dierenarts haar zou begraven (de waarheid vond ik hier wel iets te hard) en zo. De antwoorden waren voor hem bevredigend en ik kreeg nog een dikke knuffel. "Je hebt mij toch mama?"
Vandaag werden de kinderen geconfronteerd met het feit dat ze er echt niet meer was. Haar mand was weg en ze was er gewoon echt niet meer. Cas liep wat verbaasd rond in de keuken en vroeg vaak: "Ieta?"
Léon zag het ook.
"Hé waar is Sheda nou?"
"Dat heb ik je toch verteld Léon, ze is er niet meer."
"O... Nou dan heb je gelijk mama."
En zo simpel is het leven soms.
Als je niet lacht, ben je dood.
  zaterdag 22 december 2007 @ 00:12:12 #243
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_55454478
Zo simpel is het leven soms.

Mooi geschreven Dutchie, herkenbaar ook .

Wat er bij mij dan nog bij komt, "Sinterklaas is net geweest verdorie, nou niet gaan zeuren om speelgoed, ga eerst maar spelen met wat je gekregen hebt man ".
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  zaterdag 22 december 2007 @ 08:53:48 #244
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_55458498
Tex, wat Dutch zegt, hier ging het ook zo. Lief heeft haar zeker 2 maanden altijd naar bed gebracht. Om gezeur en gedram en drama te voorkomen. En nu kan ik het ook weer. Het heeft niet te maken met fout doen hoor. Hier was de reden dat ik minder consequent ben, en dus wel 'nog een liedje' deed. (en nog een verhaaltje, kusje, knuffel.) Voel je er alsjeblieft niet minder door. Als het wel werkt als Micha hem naar bed brengt is dat toch ook goed? Gewoon over een tijd nog eens proberen en genieten van je 10 minuten rust rond bedtijd. (En mocht Micha een keer niet thuis zijn, heb je dan alle tijd om de schade in te halen. )Succes!
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  zaterdag 22 december 2007 @ 09:33:34 #245
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_55458720
hier is nog steeds papa met afstand nr. 1.. dan een heeeeeele tijd niets en daarna kom ik pas eens.

Ach, ze is een echt papa's kindje en zo lang ze dagelijks een paar keer bij me komt knuffelen omdat ze me zo lief vind, zal 't wel los lopen.

Hier ook de hond van schoonma overleden afgelopen week. Nou was die al oud en ziek, dus niet echt verdriet. Maar wel iets om nog even goed aan Saskia uit te leggen idd, was het al bijna vergeten. (maandagmorgen overleden en we zijn er nog niet geweest sindsdien). Het overlijden van opa staat ook nog helder bij Saskia voor de geest, dus ook vwb Donna maar even goed bij stilstaan.

Dutch, krijg jij het dan ook altijd zo warm op zulke momenten??
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  zaterdag 22 december 2007 @ 11:08:21 #246
24188 Belana
kloon van belana
pi_55459571
dutch ja ik heb toch een cadeautje gekocht heb ik echt nog nooit gedaan, maar ik was zo trots en ik koop al bijna nooit wat voor hem dus ik mocht van mezelf

overigens heel herkenbaar dat verhaal en ja ET, ik krijg het dan ook zo warm. (daarom kom ik dus ook bijna nooit in winkels met mijn kinderen ik kan er zo slecht tegen...)

tex, tegenwoordig ben ik hier nummer 1, maar heel lang is Nick dat geweest. dat wisselt gewoon. je doet niks fout. stop nou eens met dat altijd te denken meid!
stormy waters...
sailin'
  zaterdag 22 december 2007 @ 11:53:35 #247
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_55460227
Dutch, leuk geschreven
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  Jubileum moderator zaterdag 22 december 2007 @ 18:33:54 #248
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_55468201
Herkenbaar geschreven Dutchie
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  zondag 23 december 2007 @ 00:51:36 #249
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_55480099
Och, Juul ligt zó zielig te jammeren in zijn bedje. Er is niets wat ik kan doen om hem te troosten. Waterpokken zijn het. Echt koorts heeft ie niet, maar hij is heel verdrietig en voelt zich erg beroerd, zoveel is duidelijk. Ik heb hem al weer mee naar beneden genomen, geknuffeld, weer terug gelegd, niets helpt. Rottig hoor! Bah.
pi_55480209
Groeipijn? (heeft een buurtjongetje van ons, zelfde leeftijd).
Sterkte ermee!
  zondag 23 december 2007 @ 00:56:51 #251
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_55480253
Ps- Tex; herkenning hoor, ook hier! Bij tijd en wijlen is het echt Sander die het moet doen. En ook hier heeft dat (vrees ik) voornamelijk met consequentie te maken. Ik ben daar niet zo goed in geloof ik. En als meneertje weer in een fase zit, dan heeft ie soms even die strakke(re) teugels van paps nodig. Komt goed, echt!

Of hij is gewoon dat eeuwige Barbapapagezever van zijn moeder zat, zo voor het slapen gaan. Dat kan ook.
  zondag 23 december 2007 @ 01:02:26 #252
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_55480429
quote:
Op zondag 23 december 2007 00:55 schreef poemojn het volgende:
Groeipijn? (heeft een buurtjongetje van ons, zelfde leeftijd).
Sterkte ermee!

Nee, waterpokken dus. Hij heeft wel jeuk denk ik, maar voelt zich vooral 'gewoon' miserabel. Vandaag was ie in het begin stil en pips, edoch in de efteling, dus hij heeft zichzelf uiteindelijk helemaal driedubble doorgedraaid over de kop gespeeld tot uitputtens toe. Lag pas laat in bed. En nu dus wakker en ellendig. Hoewel, nu net weer stil. Hopelijk voor een lange, goede nacht.
  zondag 23 december 2007 @ 08:54:08 #253
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_55484074
quote:
Op zaterdag 22 december 2007 09:33 schreef E.T. het volgende:
hier is nog steeds papa met afstand nr. 1.. dan een heeeeeele tijd niets en daarna kom ik pas eens.

Ach, ze is een echt papa's kindje en zo lang ze dagelijks een paar keer bij me komt knuffelen omdat ze me zo lief vind, zal 't wel los lopen.

Hier ook de hond van schoonma overleden afgelopen week. Nou was die al oud en ziek, dus niet echt verdriet. Maar wel iets om nog even goed aan Saskia uit te leggen idd, was het al bijna vergeten. (maandagmorgen overleden en we zijn er nog niet geweest sindsdien). Het overlijden van opa staat ook nog helder bij Saskia voor de geest, dus ook vwb Donna maar even goed bij stilstaan.

Dutch, krijg jij het dan ook altijd zo warm op zulke momenten??
Nee, dat adertje zwelt op.
Maar volgens mij ben ik het stadium van de klossende oksels wel redelijk voorbij. Net als jullie zelf al zeggen, het is zo herkenbaar. Je weet dat en ziet dat jouw kind niet de enige is die het doet en dat iedere ouder met zo'n hysterisch theatraal kind te maken krijgt zij het de een wat milder dan de ander.
We zijn niet alleen!
Waar ik het wel warm van krijg is als Léon als een razende Roeland door de winkel sjeest en ik hem met karretje of buggy niet bij kan houden. Ben altijd zo bang dat hij ineens weg is.

Renzell, echt waterpokken nu? Jasses, net nu het kerst is. Hoop dat hij er niet echt ziek van wordt. Beterschap!
(heb je havermoutvlokken in huis?)
Als je niet lacht, ben je dood.
  zondag 23 december 2007 @ 08:56:58 #254
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_55484086
Beterschap voor Julius, rens. Wat rot dat hij zich er vannacht toch echt ziek van voelde.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  zondag 23 december 2007 @ 10:19:36 #255
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_55484593
Och arme Julius. Luuke had het vorig jaar met kerst. Midden in de nacht in bad, een slaapzak aan en die volstrooien met menthol poeder... En lekker tussen pap en mam in. Ik hoop dat jouw kleine grote er snel overheenis Rens. (En nog wel naar de efteling, een stoere is het. )

Dutch, da's een crime vind ik ook. Met wandelwagen kriskras schade beperken.
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  zondag 23 december 2007 @ 11:05:01 #256
24188 Belana
kloon van belana
pi_55485150
beterschap voor Julius renzel! ik hoop dat het snel beter gaat!!
stormy waters...
sailin'
  zondag 23 december 2007 @ 11:22:03 #257
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_55485365
Dank jullie wel. Lief! En nee, ik heb géén havermoutvlokken. En ook geen mentholpoeder. Weet ook niet waar dat voor is, maar zal het waterpokkentopic zo wel even doorlezen. Nu gaat het gelukkig wel weer, hij is vrij vrolijk. Het is vooral in de nacht dat de jeuk toeslaat denk ik. Maar hij heeft er wel veel opengekrabt en dat lijkt me ook niet echt goed.
  zondag 23 december 2007 @ 11:56:33 #258
24188 Belana
kloon van belana
pi_55485923
havermout doe je in een washandje, washandje bind je dicht en leg je in een badje (bij voorkeur een niet te groot bad of niet vreselijk gevuld) en komt dan wit spul vanaf en daar smeer je hem mee in en als je hem dan uit bad haalt droog je hem niet af maar laat het indrogen. de pokken drogen snel op en het werkt tegen de jeuk
stormy waters...
sailin'
  zondag 23 december 2007 @ 13:15:36 #259
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_55487766
Oh, wat fijn. Dank je wel Belana.
  zondag 23 december 2007 @ 13:18:30 #260
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_55487842
Supermarkt is open Renzell, ik zou gewoon wat halen nu. Beter mee verlegen dan om verlegen.
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_55490963
beterschap voor Juul!

Mijn kind dook net gewoon haar bed uit. Ik ging haar halen want ze was wakker. Ze was nog een beetje aan het rotzooien in dr bed dus ik ging even op de grond liggen. Op een gegeven moment doet ze haar slaapzak uit, gaat staan, springt een paar keer, lacht, kijkt naar me en duikt zo voorover haar bed uit.. en een lol dat ze had
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_55493511
Ach Juultje ook al de waterpokken.. Hier is het ergste leed gelukkig wel geleden nu. Ze heeft nog een paar vervelende wondjes ervan maar het meeste is weg.
  zondag 23 december 2007 @ 19:30:58 #263
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_55497533
Ze blijven calculerend hoor...

mijn hubby is een echte snoeper. En hij heeft vakantie, én er zijn kerstkransjes enzo. Kinderen vragen: Pap?! mag ik een kerstkransje???
en dat mag, natuurlijk...
met een naar mij...

toen ik in de supermarkt eens over mijn krijsende blauwaangelopen middelste stapte kreeg ik commentaar van een bejaarde man. Hij sprak een bejaarde dame aan: schandalig dat die moeder dat kind daar zo laat liggen!! Dat lijkt toch nergens op

zegt die vrouw: nee prima! zouden meer ouders moeten doen, met een bemoedigend knikje naar mij Dat was wel net het steuntje wat ik nodig had!

Sterkte Renzell, met de pokken.... Beterschap! en echt, zemelen of havermout helpt super!
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  zondag 23 december 2007 @ 20:01:39 #264
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_55498287
Dank jullie wel voor de tips. Juul zit op dít moment in een spierwit havermoutbad. Sander leest hem voor en hij heeft kerstkransjes gekregen als troost. Maar oh oh oh, wat was en is ie verdrietig. En zó vreselijk moe, maar iedere keer als ie op de bank in slaap valt, wordt ie na een half uurtje huilend en koortsig weer wakker van de pijn en jeuk. Hij blijft dan jammeren tot ie een half uur later weer in slaap dommelt. Het bed was helemaal een drama. Nu dus havermout, dan een zetpil en naar een vers nestje. Hopelijk een nacht zonder nare dromen, jeuk en pijn dan. Ik heb zó met mijn kleine haring te doen!

@ debuurvrouw; volgens mij een algemene stelregel; bij vaders valt meer snoep los te troggelen dan bij moeders. En bij opa's nóg weer meer. Ik moet de onze in ieder geval strak aangelijnd houden, anders gaat ie loos. Werkelijk waar, dan loopt Juul gewoon elke zomerse dag met een cornetto over straat en krijgt ie pennywafels alsof het rozijnen zijn. Gelukkig houdt oma hem een beetje in het gareel (op mijn verzoek ). Maar kinderen weten dondersgoed waar het lekkers te halen is. Juul kende het woord chocola al voor ie het ooit van mij gekregen had. Ra ra, hoe kan dat.
  zondag 23 december 2007 @ 20:31:57 #265
24188 Belana
kloon van belana
pi_55499144
ach renzell, wat naar toch. ik hoop dat de havermout wat verlichting geeft. gewoon 2/3 keer per dag doen, dan is ie er echt snel vanaf. en wat ik nog vergat, calendualn emulsie. helpt tegen de jeuk en de littekens.
sterkte met je mannetje!
stormy waters...
sailin'
  zondag 23 december 2007 @ 20:43:27 #266
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_55499442
2 a 3 keer?! Ja, natuurlijk, logisch ook. Had ik niet zo bij stil gestaan. Hij was er met geen stok uit te krijgen net. Heeft er volgens mij bijna een uur ingezeten. Zal dus inderdaad wel verlichting geven. Morgenochtend meteen wéér dus! En calendula halen. Dank je! Trouwens, ik heb een sok gebruikt én een washand. Maar die sok werkte veel beter, daar kwam veel meer wit vanaf. Tip dus misschien voor ouders met 'pokkenkindjes'.
  zondag 23 december 2007 @ 21:07:25 #267
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_55499954
Nog een tip Renzell, sok uitknijpen over Julius als ie het badje uitgaat, en NIET afdrogen.
Helpt heel goed tegen de jeuk, en die calendulan emulsie idd, geen gewone calendula dus .
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  zondag 23 december 2007 @ 21:28:40 #268
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_55500486
Emulsie ja, goed dat je het nog even zegt! Die sok heb ik, tot groot protest (lees; dikke tranen met tuiten ) van Juul, inderdaad meerdere malen over zijn hoofd uitgeknepen (want daar zijn de plekken en bulten ook het ergst). En níet afgedroogd, ook dat advies is netjes opgevolgd. Daarna een zetpil erin gestopt en hem in bed gelegd. En daarna... geen kick meer! Ik hoop voor het jongetje dat ie een nachtje kan doorslapen. Heeft ie zó nodig!
pi_55501957
Sorry dat ik even binnen kom vallen maar ik wil het toch ff kwijt.
Djulian is de hele week al ziek met hoge koorts die niet naar beneden te krijgen is en vrijdag heeft hij peniciline gehad, maar ook die doet zijn werk ( nog ) niet. Vandaag zou de koorts toch echt lager moeten zijn en hij was nog steeds 40, dus weer HAP gebeld ook omdat hij het uitschreeuwde als we maar naar zijn benen keken. We moesten gelijk komen en de dienstdoend huisarts stuurde ons naar boven naar de kinderarts. We moesten bloed laten prikken en lonfoto maken en al snel bleek dat zijn natrium en kalium veels en veels te laag waren, alleen om die reden werd hij al opgenomen meteen. Toen na 2x infuus prikken het nog niet lukte is er een andere arts gekomen en tegen die tijd waren de long foto's ook terug en bleek (ondanks dat er niks te horen was in zijn longen) dat hij ook longontsteking heeft.
Rick blijft bij hem slapen. Djulian voelde zich een koning in het grote bed en vind het helemaal geweldig dat hij een tv heeft met dvd op de kamer, hij had gelijk weer wat babbels. Hij word met zijn zuurstof wel extra in de gaten gehouden omdat hij het erg benauwd heeft en dat lichtje aan zijn teen is erg leuk ( en goed materiaal om hem af te leiden )
  zondag 23 december 2007 @ 22:20:25 #270
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_55502018
Wat een schrik zeg. Sterkte Anitra Hopelijk kan hij snel weer naar huis.
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
pi_55502127
Sterkte Anitra! Beterschap Djulian.
  zondag 23 december 2007 @ 22:34:33 #272
24188 Belana
kloon van belana
pi_55502437
jeetje anitra, dan schrik je je ook een ongeluk! sterkte en ik hoop dat hij snel opknapt!
stormy waters...
sailin'
pi_55502496
Jemig Anitra... dat is schrikken. Waar wijst het tekort aan kalium en natrium op? Ik hoop dat hij er snel weer bovenop is. Wel fijn dat hij het wel interessant vindt in zo'n ziekenhuis! Scheelt natuurlijk een hoop dat papa bij hem blijft!
pi_55502501
oooh arme zieke kindjes! beterschap voor djulian en julius!
wat een schrik zeg anitra. extra rot als zoiets gebeurt terwijl je zelf niet thuis bent, of vergis ik me nu en was je er nu net wel ivm kerstvakantie? sterkte ermee!
  zondag 23 december 2007 @ 22:41:12 #275
34891 melonovy
La Kutschie
pi_55502623
Jeetje wat een schrik zeg, sterkte met de kleine Djuul!
Alle andere zieke peutertjes ook een kus van hier, niets aan dat ziek zijn!!!
Het voelt goed hè?
A je to!
pi_55502837
Ik ben vandaag thuis gekomen. ivm met kerst was het mogelijk om het weekend daar te blijven omdat 5 of 6 dagen thuis ineens te heftig is voor veel mensen. Aangezien ze hier vrijdag de badkamer betegeld hebben en de wc er nog niet op kon was het dus beter om daar te blijven en omdat Rick morgen moest werken kwam ik dus vandaag thuis. Is het nog te volgen?
Het is idd behoorlijk schrikken, de hele week zat ik daar al met een knoop in mijn maag, je kind ziek en ik moest daar blijven Eigenlijk moet ik donderdag terug zijn ivm een therapie, maar als Djulian dan nog niet thuis is kunnen ze allemaal de boom in voor die 2 dagen, ik vind het nu al k*t dat ik niet bij hem ben, maar Djen heeft ook alle aandacht nodig want het meisje is zich ook kapot geschrokken.
Morgenochtend komt de arts weer langs en ze nemen dagelijk bloed af om alles in de gaten te houden. Op zijn vroegst zou hij 1e kerstdag naar huis mogen, maar dan moet alles zo perfect verlopen dat de arts wel zei dat het echt alleen in het gunstigste geval is, want zijn bloed moet helemaal goed zijn voor hij naar huis mag.
  zondag 23 december 2007 @ 22:52:11 #277
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_55503007
O wat erg Anitra.
Gelukkig was iedereen er superalert op, jullie en het medische team. Wat schrikken zeg.
Als je niet lacht, ben je dood.
  zondag 23 december 2007 @ 22:53:09 #278
62233 Jelief
ikke lief!
pi_55503037
Jakkes Anitra. Ik hoop dat hij snel weer beter is!
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  zondag 23 december 2007 @ 23:25:16 #279
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_55504036
Anitra; wát een schrik zeg!!! Wat naar voor Djulian. En óók voor jullie. Heel veel sterkte! Ik hoop dat hij snel beter is. Bah, wat is dat toch vervelend en wat voel je je machteloos, met een ziek kindje, en al helemaal als je er niet bij kunt zijn.
  maandag 24 december 2007 @ 07:33:26 #280
24188 Belana
kloon van belana
pi_55507670
Renzell, hoe is het gegaan vannacht?
stormy waters...
sailin'
  maandag 24 december 2007 @ 07:56:55 #281
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_55507720
Oh bah, wat naar dat Djulian in het ziekenhuis ligt. Beterschap voor hem!
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  maandag 24 december 2007 @ 08:06:02 #282
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_55507747
Beterschap voor Djulian en sterkte met alles Anitra. Lijkt me nog extra rot in zo'n tijd.

Jolie heeft ook waterpokken Gister was er nog niets en nu zit ze helemaal onder. Bah!
  maandag 24 december 2007 @ 08:13:13 #283
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_55507781
Oh jeetje, echt een waterpokkenuitbraak dus? Wat gek. Heeft ze er last van, Luchtbel?
Beterschap ook voor haar.

En Julius hopelijk goed geslapen inderdaad?
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_55507782
balen luchtbel! Sterkte voor Jolie!
Het voelt goed hè?
A je to!
  maandag 24 december 2007 @ 08:23:15 #285
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_55507814
Nou ze heeft helemaal nergens last van tot nu toe geloof ik. Ze stond vanmorgen naast m'n bed met de mededeling dat ze onder de muggenbulten zat. Maar over jeuk heb ik nog niets gehoord. Ik ga straks wel al die dingen halen die hierboven staan. Ergens ben ik wel 'blij' dat ze het nu heeft ondanks dat het sneu is dat ze nu misschien ziek zal worden. Ik heb als kind hersenvliesontsteking gehad als bijverschijnsel van de waterpokken en na die opname is alles zo mis gegaan bij ons thuis. Dus ik zag er altijd tegenop dat het een keer zou gaan gebeuren. Nu ben ik in ieder geval drie dagen vrij, zodat ik Jolie in de gaten kan houden. Dat vind ik wel fijn.
  maandag 24 december 2007 @ 08:30:11 #286
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_55507845
Oh, lieve LB, ik wist niet eens (meer) dat dat met waterpokken samenhing. Ik begrijp dat het dan toch extra beladen is ook.
En allemaal muggenbulten. Hopelijk krijgt ze niet te veel last ervan.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_55507872
Jeetje dat is flink schrikken Anitra, hopelijk is Djulian zo weer beter en kunnen jullie dit jaar samen afsluiten.
pi_55507887
Och jeetje alle waterpok kindjes Heel veel beterschap gewenst!

En ook beterschap voor Djulian, kan me indenken dat je je rot geschrokken bent Anitra
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  maandag 24 december 2007 @ 08:48:35 #289
24188 Belana
kloon van belana
pi_55507942
ow LB, wat kan ik me voorstellen dat je hier tegenop hebt gezien dan! en wat fijn dat je nu een paar dagen vrij bent. Ik hoop dat het meevalt. de pokjes komen in 3 fasen gedurende een dag of 5. zowel bij Liam als Ezra heb ik dag 1,2 en 3 er pokjes bij zien komen en daarna niet meer. als je veel baddert meteen en de calendulan emulsie smeert dan kan het snel over zijn. beterschap!
stormy waters...
sailin'
pi_55508057
Jolie beterschap Luchtbel een dikke knuffel voor jou!
Julius ook ziek ook beterschp voor jou

Rick heeft gebeld net en de nacht is vrij onrustig gewees en het infuus een paar los geraakt door het draain in zijn slaap. Toen ze vanmorgen gingen tempen was het weer tegen de 40 aan
De arts moet nog langs komen.
Ik heb het herstellingsoord inmiddels ingelicht en ik hoef niet terug zoalng hij in het ziekenhuis lgt, als alles weer goed en hj is thuis en alles gaat goed dan hoef ik pas terug, dus die druk is iig weg nu.
pi_55508078
Anitra, beterschap met Djulian!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  maandag 24 december 2007 @ 10:28:33 #292
103793 kozakken
Living the life
pi_55508882
Och jongens toch.. pffff wat een nieuws weer.

Renzell sterkte met Julius en z'n waterpokken (En alvast dank aan Belana voor de fijne tips! Meteen opgeslagen heeft.. )
En LBtje toch.. Ik kan me voorstellen dat het heel spannend is zo. Maar gelukkig kun je haar nu extra goed in de gaten houden.

En Djulian nu ook al zo ziek. Bah.. Sterkte hoor! (En je klinkt idd alsof je het herstellingsoord je goed doet. wat fijn! )
  maandag 24 december 2007 @ 10:44:14 #293
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_55509136
Jolie óók waterpokken! Beterschap voor haar, Luchtbel.
Hier gaat het wel iets beter geloof ik. Hij heeft in ieder geval na het bad en de zetpil de klok rond geslapen, dus is in ieder geval weer wat fitter. Net wéér in een havermoutbad gedaan. En straks naar de dierentuin. Daar is ie wel 'beter' genoeg voor denk ik, al heeft ie wél wat verhoging. En op zijn gezicht zitten een paar lelijke blaasjes (precies op de lippen en neus) die niet echt weg willen. Zijn hele koppie zit onder de rode wondjes en bulten. Het ziet er naar uit, vind ik. Maar hopelijk hebben we het ergste gehad nu. Nogmaals bedankt voor alle tips!!!
  Jubileum moderator maandag 24 december 2007 @ 11:00:37 #294
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_55509436
Julius en Jolie allebei de waterpokken, wat sneu Beterschap voor allebei, en LB wat fijn dat je haar even goed in de gaten kunt houden. Kan me voorstellen dat je extra waakzaam bent na zo'n ervaring.

Agossie Djulian in het ziekenhuis, wat ontzettend sneu Anitra. Hoe komt het dat die waardes zo laag zijn?
Beterschap voor hem en sterkte voor jullie
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_55509577
door de koorts en hij at niet vanaf woensdag, hij dronk alleen roosvice. We weten nu waarom je appelsap moet drinke als je ziek bent en das niet om de diaree te stoppen, maar omdat appelsap veel kalium bevat. Dus hij krijgt het meest appelsap te drinken en dat vind hij niet echt lekker. Het zou ook nog kunnen komen omdat we mt gluten provocatie nog steeds bezig zijn en kalium te kort s daar een teken van maar dat is een gok.
Ik hoop toch echt dat snel de uitslagen terug zijn en de arts langs geweest is, zit me stiekem toch behoorlijk op te vreten hier
  maandag 24 december 2007 @ 11:49:35 #296
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_55510489
voor de pokkenkindjes, dat is nou een van de wenige dingen wara ik zo tegen op zie

Anitra en een nog dikkere voor djulian van arwen
Engaging Infinite Improbability Drive..
  maandag 24 december 2007 @ 12:16:17 #297
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_55511086
Belana, we zijn echt meteen begonnen met badderen ja. En net is ons oppasje even geweest zodat ik die emulsie enzo kon gaan halen. En boodschappen doen. Jolie voelt zich verder wel goed, hoewel ik de pokjes gewoon zie opkomen. Gisterochtend zijn we nog wezen zwemmen en toen was er echt helemaal niets. Gisteravond weet ik niet eens precies ze was bij het zwembad uitgebreid onder de douche geweest en gisteravond was ze al moe en heb ik d'r gewoon in bed gegooid. Ze is alleen heel erg verdrietig omdat de dingen die we zouden gaan doen met kerst nu niet door kunnen gaan. Ze moest er van huilen zelfs. Heel sneu.

Bedankt allemaal. Ik weet overigens echt wel dat ze niet extra ziek hoeft te worden hoor, het is gewoon fijn dat ik d'r nu zelf kan zien steeds. Zodat ik zeker weet dat het goed gaat. Het voelt gewoon een beetje engig maar daarna hebben we het gewoon gehad.

[ Bericht 4% gewijzigd door Luchtbel op 24-12-2007 12:21:36 ]
pi_55511429
De dokter is net geweest, de antibiotica slaat niet aan, he doet helemaal niks bij Djulian Ze gaan nu andere proberen en hopen dat die wel de koorts omlaag krijgt. We hebben iig te horen gekregen dat hij voorlopig daar nog moet bljven want hij mag niet eerder naar huis dan dat de koorts weg is en de longonsteking genezen is. Vooral omdat de anitbiotica niet aanslaat maken ze zich toch behoorlijk zorgen daar.
Straks komen opa en oma en Djen en ik worden om 3 uur naar het ziekenhuis gebracht zodat Rck bij hem kan blijven.

Jolie
  maandag 24 december 2007 @ 12:31:13 #299
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_55511460
Sterkte hoor LB, voor jou én Jolie. Kan me voorstellen dat je nu extra goed op wil letten. Ik heb al enorm opgezien tegen de waterpokken. En ik heb niet zo'n heel verhaal er nog bij.

Anitra ook veel sterkte. Jeetje wat eens schrik. Hopelijk slaan de medicijnen gauw aan en krijg je wat uitslagen. Veel beterschap voor alle zieke kindjes.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  maandag 24 december 2007 @ 13:06:38 #300
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_55512255
Anitra ik lees dit nu pas...
sterkte en beterschap voor je kleine grote man
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_55517248
en vol
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')