abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73639138
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 08:43 schreef GasTurbine het volgende:
Fund partisans in Libanon of Syrië in 1938 één a twee keer en er zitten geheid voor 1938 partisans. Zeer handig om geallieerde kolonies te ruineren. (en de geallieerden dus af te leiden)
Hmm, dat klinkt dan wel weer handig. Maar ik heb altijd een beetje de indruk dat het ze geen reet interesseert. Maar misschien is dat in Libanon of Syrië anders.
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 09:20 schreef Ps2K het volgende:

[..]

1945, ik heb alleen maar geinvesteerd in infanterie en helemaal niks in tanks En de vs? pff die hebben alleen wat in noord-afrika lopen te kloten en noorwegen bevrijd
Dat is wel jammer ja, dat de AI soms weinig uitvoert. Soms ietsje meer als je op Hard/Aggressive ofzo speelt. Er is ook nog de Determined AI Modification, maar die heb ik al een tijd niet geprobeerd, dus weet niet of die tegenwoordig al wat beter is dan vroeger (een paar jaar geleden vond ik de Duitse AI veel te slap, de rest was prima, maar dat kan nu anders zijn).
pi_73649409
Kun je trouwens in Doomsday oneindig verder spelen? Tot 2012 bijvoorbeeld?
  dinsdag 13 oktober 2009 @ 16:31:28 #253
158899 GasTurbine
SEE THE PATERN ON MY COCK
pi_73651406
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 15:30 schreef DelphiWolve het volgende:
Kun je trouwens in Doomsday oneindig verder spelen? Tot 2012 bijvoorbeeld?
Met de No Time Mod wel.
'houd je bek is joh, als je zulke grote kk praatjes heb moet je is naar Tiel komen.'
„Je bent ’n keronje! Je mag zelf ’n zoogdier wezen, jy en je zoon, dat zeg ik je!”
pi_73664980
Wel met mods, anders heb je tot 1953. Genoeg tijd om de wereld te veroveren lijkt me!
pi_73861328
Hoi. Ben een tijd bezig geweest, maar heb nog niet ontdekt hoe ik m'n legers moet verspreiden. Weet iemand hoe dit werkt ?? ( liefst stap voor stap uileggen :-) Ben er op z'n zachtst gezegd erg slecht in :-) ) Kan iemand me trouwens ook een paar strategieeen uitleggen ?? ( Sorry voor de vele vragen )

Groetjes, Patrick.
Signature:
(max. 4 regels)
Handtekening?
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 11:41:24 #256
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_73874047
Ja dahag..

wat dacht je van gewoon de tutorials eens te spelen ?
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
  Moderator dinsdag 20 oktober 2009 @ 11:52:52 #257
8781 crew  Frutsel
pi_73874407
Ik speelde afgelopen weekend een vreemd potje.
Vriend van me wilde perse Argentinie zijn maar werd continu na de oorlogsverklaring tegen Paraquay of Chili door de VS binnengevallen. Dus ik stelde voor dat ik de VS ging spelen en hij vrijuit de Zuid Amerika kon binnentrekken.

Desalniettemin bouw ik de VS gewoon op zoals altijd met als verschil dat ik de gamey taktiek had toegepast om Communistisch China de oorlog te verklaren om zo van de IC ban af te zijn. Dit had ik ergens gelezen en wilde ik wel eens proberen. ik hoopte dat ook de sliders zouden veranderen maar ik bleef op Dove, Isolism staan helaas Wel kwam de IC vrij waar ik dankbaar gebruik van maakte en begon met het opbouwen van nog meer fabrieken, vloot en later ook met mariniers.

Maar goed, de oorlog in Europa verliep vreemd. oostenrijk werd niet geannexeerd, tsjechie wel. Polen werd zoals zo vaak opgedeeld met de Russen. Denemarken en Noorwegen zijn nooit door de Duitsers binnengevallen en na Fall Gelb werden ook Nederland, Duitsland en Frankrijk onder de voet gelopen.
Japan had inmiddels Nationalistisch China geannexeerd, maar Vichy France behield Vietnam enzo nadat Frankrijk was gevallen. Italie had uiteraard Albanie ingenomen en vervolgens Griekenland.

Al met al leek me dit nog normaal, maar toen kwam het.
Plotseling verklaarde Rusland de oorlog aan Engeland/Allies Waarom???????????????
Dutisland nam ineens Noord Ierland in.

Syrie veroverde ineens Iraq en sloot zich aan bij de Axis, waarna ze tot aan het Suez de Engelsen het water in wierpen. De Italianen kwamen van de andere kant en in mum va tijd werd Egypte onder de voet gelopen en waren de Engelsen weg uit Noordelijk Afrika, alleen in Ethiopie sloegen ze terug.

Kort daarop bestond de Axis uit: Duitsland, Oostenrijk, Bulgarije, Roemenie, Hongarije, Italie, Syrie, Nationalistisch Spanje en Finland
en daarop besloot Duitsland toch met Barbarossa te beginnen en Rusland aan te vallen
Argentinie heerste inmiddels Zuid Amerika en was net in oorlog met Brazilie geraakt, in samenwerking met Ally Venezuela.

Het is nu september 1941 en het is wachten tot Japan de beslissende slag aan de Engelsen gaat uitdelen
En Amerika? We wait... and see if pearl harbour happens or not.

Ik zag dat bijv andere events zoals destroyers/convoys aan de Britten enzo niet gebeuren. Mogelijk door mijn vroege oorlogsverklaring aan CC.

Iemand nog leuke tips?

[ Bericht 0% gewijzigd door Frutsel op 20-10-2009 12:09:18 ]
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 12:01:10 #258
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_73874698
He? Eerst zeg je dat Nat. Spanje is geannexeerd door Japan en daarna zeg je dat Nat. Spanje nog bestaat en deel uit maakt van de Axis. Ik weet niet hoe je dit alles voor elkaar hebt gekregen, maar erg vreemd.

Ja ik speel met NL, heb inmiddels mijn Nederlandse nationalistische gedachte tot werkelijkheid gebracht en een Groot-Nederland gemaakt ( belgie+Luxemburg erbij )

ga ik eens doodleuk rondkijken bij diplomacy, is ineens Iraq mijn puppet?
  Moderator dinsdag 20 oktober 2009 @ 12:10:01 #259
8781 crew  Frutsel
pi_73874966
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 12:01 schreef Pumatje het volgende:
He? Eerst zeg je dat Nat. Spanje is geannexeerd door Japan en daarna zeg je dat Nat. Spanje nog bestaat en deel uit maakt van de Axis. Ik weet niet hoe je dit alles voor elkaar hebt gekregen, maar erg vreemd.

Ja ik speel met NL, heb inmiddels mijn Nederlandse nationalistische gedachte tot werkelijkheid gebracht en een Groot-Nederland gemaakt ( belgie+Luxemburg erbij )

ga ik eens doodleuk rondkijken bij diplomacy, is ineens Iraq mijn puppet?
LOL!
Ik bedoelde Nationalistisch China Ik zat met mijn hoofd al bij de rest van de tekst en mijn vingers liepen erop achter
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 12:33:07 #260
94617 Ps2K
And his space hamster Skeletor
pi_73875551
Ik ben nu met Duitsland begonnen in 1936 en ik heb de historie gevolgd t/m "Danzig or war!" Dus er is nog vrede in Europa.
Nationalistisch Spanje, Hongarije en Turkije hebben zich aangesloten bij de Axis. Mijn plannen zijn om eerst vriendjes te blijven met de USSR en eerst west-europa te onderwerpen

Er staan nu 50 divisies klaar bij de lage landen en de grens van Frankrijk. De Poolse grens wordt ook nog eens bewaakt door een grote hoeveelheid infanterie.

Het is medio 1940 en ik focus nu de productie naar Panzers, Interceptors en wat bommenwerpers. (Ik geloof dat ik iets van 140 divisies nu heb) Daarna moet ik transporten en paratroopers hebben om de UK binnen te vallen.

Als dat allemaal gelukt is zet ik de bezette gebieden vol met ganizoenen en dan gaat de USSR er definitief aan
http://www.last.fm/user/psych02k
Yes, it is perfectly reasonable that Kirk had the know-how to make the gunpowder and put together the bazooka to defeat the Gorn. That\'s why he\'s the goddamn Captain.
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 18:44:57 #261
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_73887774
Iemand hier HOI3 geprobeerd?
Damn wat ingewikkeld, vereist een complete andeer soort gameplay
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 18:45:50 #262
94617 Ps2K
pi_73887800
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 18:44 schreef Pumatje het volgende:
pixelshader 2.0 wordt niet ondersteund op mijn laptop...
Yes, it is perfectly reasonable that Kirk had the know-how to make the gunpowder and put together the bazooka to defeat the Gorn. That\'s why he\'s the goddamn Captain.
pi_73888470
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 18:44 schreef Pumatje het volgende:
Ja, nieuwe spelsystemen bevallen me prima. De game is echter gewoon nog niet af. Er zijn legio bugs, de AI is incompetent (Japan wordt meestal uit China gekickt door Mao omdat hij geen troepen toewijst aan het theater op het vasteland, de VS vindt Rostock de beste plaats voor D-Day, en nog meer van dat soort ongein), en het ergste nog, de game wordt na een tijd erg traag. Na 1942/1943 wordt de game bijna onspeelbaar traag, zelfs op snelle PC's.

Maar er is toch een beetje hoop op beterschap, Paradox heeft een forse patch beloofd voor het einde van de maand. Tot die tijd speel ik toch vooral Europa Universalis III - Complete moet ik toegeven.
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 19:32:49 #264
94617 Ps2K
pi_73889683
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 19:02 schreef Retuobak het volgende:

[..]

Ja, nieuwe spelsystemen bevallen me prima. De game is echter gewoon nog niet af. Er zijn legio bugs, de AI is incompetent (Japan wordt meestal uit China gekickt door Mao omdat hij geen troepen toewijst aan het theater op het vasteland, de VS vindt Rostock de beste plaats voor D-Day, en nog meer van dat soort ongein), en het ergste nog, de game wordt na een tijd erg traag. Na 1942/1943 wordt de game bijna onspeelbaar traag, zelfs op snelle PC's.

Maar er is toch een beetje hoop op beterschap, Paradox heeft een forse patch beloofd voor het einde van de maand. Tot die tijd speel ik toch vooral Europa Universalis III - Complete moet ik toegeven.
Invasie in Rostock?? Maar dat is waar ik mijn raket lanceer shit en nucleare reactor heb staan
pi_73891091
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 19:32 schreef Ps2K het volgende:

[..]

Invasie in Rostock?? Maar dat is waar ik mijn raket lanceer shit en nucleare reactor heb staan
Ach, de Duitse AI had de Amerikanen in no time onder bedwang. Helpt niet wanneer je zo dicht bij Berlijn binnen valt . Om maar niet te spreken van het feit dat alle shit van de Amerikanen door het kattegat moest, dat natuurlijk vol zat met Duitse schepen. Iets zegt me dat het voor jou ook geen uitdaging zal zijn ze uit Rostock weg te bonjouren als ze daar binnen vallen . En maak je je ongerust, dan kun je altijd nog zeefortificaties bouwen en troepen plaatsen bij alle havens. De AI valt immers nooit binnen naast een haven , hoe zwaar de haven ook verdedigd is .
pi_73892828
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 19:02 schreef Retuobak het volgende:

[..]

Dat er veel bugs zijn is vrij normaal bij paradox games.
"Academics, people who know the word for coal in seventeen languages but gape and stammer when asked to lay a fire."
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 20:54:12 #267
94617 Ps2K
pi_73892881
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 20:11 schreef Retuobak het volgende:

[..]

Ach, de Duitse AI had de Amerikanen in no time onder bedwang. Helpt niet wanneer je zo dicht bij Berlijn binnen valt . Om maar niet te spreken van het feit dat alle shit van de Amerikanen door het kattegat moest, dat natuurlijk vol zat met Duitse schepen. Iets zegt me dat het voor jou ook geen uitdaging zal zijn ze uit Rostock weg te bonjouren als ze daar binnen vallen . En maak je je ongerust, dan kun je altijd nog zeefortificaties bouwen en troepen plaatsen bij alle havens. De AI valt immers nooit binnen naast een haven , hoe zwaar de haven ook verdedigd is .
Meh ik speel nog steeds deel 2, maar de AI is af en toe best wazig...
- Zondag verveelde ik me en ik zat de hele tijd frankrijk te coupen. Ik dacht eerst dat het kapot was omdat er iedere keer niks gebeurde. Opeens! Vichy frankrijk . Gaan ze daarna oorlog tegen me voeren omdat ik Nat. Spanje help tegen Rep. Spanje

Hoe kun je je coup kansen vergroten? Ik had 10 spies en de minister +5% kans...
(Ik wil de USSR coupen )
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 21:25:23 #268
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_73894403
coup kans gaat moeilijk bij een dictoriaal regime.
Daarnaast heeft HOI2 ook het probleem dat het na een tijd stuk trager wordt.

ach.. heb met Nederland al de hele wereld eens gedomineerd... dus ja
lol is er af
pi_73896837
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 20:53 schreef Stephen_Dedalus het volgende:

[..]

Dat er veel bugs zijn is vrij normaal bij paradox games.
Je hoort me ook nergens zeggen dat het ongewoon is .
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 21:25 schreef Pumatje het volgende:

lol is er af
Het traag worden is wel een factor 100 erger bij Hearts of Iron III hoor .
Oh, en NL world conquest gaat je gewoon niet lukken in deel III.
pi_73920304
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 12:33 schreef Ps2K het volgende:
Ik ben nu met Duitsland begonnen in 1936 en ik heb de historie gevolgd t/m "Danzig or war!" Dus er is nog vrede in Europa.
Nationalistisch Spanje, Hongarije en Turkije hebben zich aangesloten bij de Axis. Mijn plannen zijn om eerst vriendjes te blijven met de USSR en eerst west-europa te onderwerpen

Er staan nu 50 divisies klaar bij de lage landen en de grens van Frankrijk. De Poolse grens wordt ook nog eens bewaakt door een grote hoeveelheid infanterie.

Het is medio 1940 en ik focus nu de productie naar Panzers, Interceptors en wat bommenwerpers. (Ik geloof dat ik iets van 140 divisies nu heb) Daarna moet ik transporten en paratroopers hebben om de UK binnen te vallen.

Als dat allemaal gelukt is zet ik de bezette gebieden vol met ganizoenen en dan gaat de USSR er definitief aan
Dat is wel netjes, hoewel 50 misschien aan de lage kant is tegen Frankrijk. De grens met de USSR kun je gerust leeg laten tot je ze daadwerkelijk aanvalt. Je kunt natuurlijk wel troepen in Polen zetten met Police-brigade om de partizanen in bedwang te houden. Succes ermee! Tip: je kunt "Military Control" Nationalist Spain doen, en zo Gibraltar innemen! Dat maakt het de Britten wat lastiger.
pi_73958730
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 21:25 schreef Pumatje het volgende:

lol is er af
Met nederland hele wereld zonder cheats klinkt behoorlijk ongeloofwaardig. Dan moet het wel op very easy staan. Hoe kan je in godsnaam aan meer dan2000 mp komen. Je bent in oorlog dus je trekt geen mp uit overzeese gebieden. dan hou je nl belgie luxemburg en een klein deel frankrijk.waar je hooguit 25%uitrekt.
  donderdag 22 oktober 2009 @ 19:04:57 #272
158899 GasTurbine
SEE THE PATERN ON MY COCK
pi_73958847
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 19:00 schreef Cornelisss het volgende:

[..]

Met nederland hele wereld zonder cheats klinkt behoorlijk ongeloofwaardig. Dan moet het wel op very easy staan. Hoe kan je in godsnaam aan meer dan2000 mp komen. Je bent in oorlog dus je trekt geen mp uit overzeese gebieden. dan hou je nl belgie luxemburg en een klein deel frankrijk.waar je hooguit 25%uitrekt.
Het is zeker mogelijk. Eerst laten rapen door Duitsland als alliance member (nadat je België hebt geannexeerd) zodat al het gebied in frankrijk nederlands wordt. Dan wachten tot barbarossa instort en zelf toeslaan in duitsland. Daarna landen als Spanje etc. annexeren. Dan kan je kiezen om Engeland en de VS te bespringen of brabarossa II zelf te houden. als één van beiden lukt is de rest een peuleschil.
'houd je bek is joh, als je zulke grote kk praatjes heb moet je is naar Tiel komen.'
„Je bent ’n keronje! Je mag zelf ’n zoogdier wezen, jy en je zoon, dat zeg ik je!”
pi_73980560
Het zal best mogelijk zijn maar dan kan je egt niet eindigen met 2000 mp in je pool.

Heb zelf een keer de wereld verovert met Japan op normal/furious met full ic en tech team take over op off. En dan bedoel ik ook egt veroverd en niet de helft en mn allies de rest maar alles mooi donker geel (ook manchuko en nat china bestaan niet meer). En toen had ik zker geen 2000 mp over.

[ Bericht 64% gewijzigd door Cornelisss op 23-10-2009 13:56:37 ]
  zaterdag 24 oktober 2009 @ 22:56:19 #274
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_74029081
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 19:00 schreef Cornelisss het volgende:

[..]

weet je hoelang ik al HOI2 speel?

Ken er wel meer die dat kunnen.
En je moet gewoon spanje in de jaren 30 pakken, gaat prima allemaal hoor
  maandag 26 oktober 2009 @ 11:47:46 #275
94617 Ps2K
pi_74072851
Ok, ik heb even een nieuwe game gestart want de vorige ging echt hopeloos slecht. Ik heb nu een nogal vreemde situatie...
- Oostenrijk is nooit geanexeerd
- Tsjecho-Slowakije bestaat nog
- Polen is nooit een alliantie aangegaan met de UK
- Frankrijk is ingenomen, Vichy Frankrijk is gesticht

Axis: Duitsland, Vichy Franrkijk, Oostenrijk, Turkije, Italie, Japan, Hongarije, Nationalistisch China, Irak

B tw... heeft iemand tips om de UK binnen te vallen? Mijn vloot wordt binnen twee tellen vernield door de allies. Ik heb al van alles geprobeerd, duikboten, paratroopers, naval bombers. Maar hun vloot is gewoon te sterk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')