quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 17:01 schreef Frutsel het volgende:ik had voorheen altijd legers van 1 HQ en 8 infanterie of 1 HQ en 8 tanks.
maar ik las ergens over combi-bonussen ofzo? Tanks + Motorized infanterie samen in ééndivisie is een goeie combi?
Ik maak meestal korpsen van 2 tanks + 1 Motorized. Ooit ergens gelezen, maar als ik er nu op de wiki naar zoek lijken er meerdere goede mogelijkheden te zijn. Ach ja, boeie. Als ze maar doorbreken.
quote:
Op zaterdag 10 oktober 2009 09:26 schreef DelphiWolve het volgende:Tvp!
Interessant topic, ik heb trouwens een vraag.
Ben nog maar net begonnen met de game, momenteel een tweede potje. In de eerste (ook met Duitsland) viel ik na een jaar Nederland aan, en kreeg ik een hoop legers van de UK en Frankrijk op bezoek waar ik uiteraard niet tegen bestand was.
Momenteel ben ik weer Duitsland, en heb Oostenrijk, Tsjechië en de helft van Polen. Alleen de Fransen maken me het erg moeilijk momenteel. Met heel veel moeite heb ik zojuist Strassbourg weer van ze af kunnen pakken, was volgens mij eerst van mijzelf.
In de lucht ben ik met mijn Messerschmitt Gustav's gelukkig heer en meester en de UK zie ik nog niet verschijnen.
Mijn vraag is, wil iemand mijn savegame bekijken en mij (n00b die het wil leren) zeggen wat ik fout doe? Ik speel overigens zonder addons en zonder patches.
De savegame:
http://www.filefactory.com/file/a0gah05/n/save_games_zip Alvast zeer bedankt!
Geen tijd om de save te bekijken, maar Frankrijk kan wel lastig zijn. Een goede voorbereiding en een gedurfde strategie wint hier, net als in het echt! Je kunt direct na de oorlog tegen Polen aanvallen, of wachten tot mei 1940, net als in het echt. Ik zou gewoon alleen België de oorlog verklaren, Nederland en Luxemburg kunnen wachten, de troepen kun je dan direct tegen Frankrijk inzetten.
Als je 's winters aanvalt en tanks gebruikt, dan zal het lastig zijn om snel door de Ardennen heen te komen. Via de vlakke gebieden (hou het landschap in de gaten) kun je snel naar Parijs doorstomen. Van daaruit kun je snel alle kanten op, de Fransen geven zich dan na een tijdje over. De luchtmacht kan hierbij helpen, zeker in Doomsday (weet niet hoe het in het reguliere HoI2 zit): beginnen met Interdiction om hun organisatie te breken. Dan, als ze terugtrekken, Ground Attack doen om ze finaal kapot te schieten. Een belangrijk onderdeel van elke geslaagde blitzkrieg.
Je krijgt dan de kans om Vichy-Frankrijk te creëren, dit zou ik wel doen. Dan even pauzeren, kijken hoeveel troepen de kust moeten verdedigen, en de rest voorbereiden voor de invasie op GB, de Joego's, de Russen, of waar je ook maar heen wilt, en het luchtruim goed verdedigen. Dit is ook een goed moment om Italië erbij te betrekken.
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 20:59 schreef Frutsel het volgende:Die intelligence is wel leuk enzo... maar wat bereik je nu eigenlijk met opties als
"Smear Campaign"
"Fund Partisans"
"Coup Nations" Ja okay, 1x gehad dat een land van -200 naar +200 ging. Is dat alles? of kan je ze daarmee bijv ook uti de Allies/Axis lokken?
"Assassinatie minister"
"Global manipulation"
Zijn deze dingen echt nuttig? Zie ik wat over het hoofd wat je daar wel degelijk mee kan doen en in je voordeel kan gebruiken?
Ik vind het meestal teveel gedoe. "Smear Campaign" zorgt voor meer dissent bij het land in kwestie, "Fund Partisans" voor partizanen, "Global manipulation" voor meer belligerence, als ik het goed heb. Maar dit heeft meestal weinig grote gevolgen.
"Assassinate minister" en "Coup nation" hebben voor mij te weinig slagingskans, en ze zijn voor de meeste landen te duur. Sommige Intelligence Ministers geven een bescheiden bonus voor deze punten. Met Assassinate kun je een minister laten omleggen, dit is vooral handig als de vijand er écht wat aan heeft. Soms ook wel leuk als Hitler of Stalin nog een andere functie heeft, dan kun je één van hen afmaken. Met Coup Nation krijg je een regering die ideologisch gelijk is aan jou, en die je meestal ook wel tot ally kunt maken. Soms wel handig dus.
Ik gebruik vooral counter-intelligence, en soms Steal Blueprint tegen Duitsland of de VS.