abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 1 oktober 2009 @ 17:42:21 #226
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_73280268
Wint bij jullie ook vaak verdcht veel het spaanse koningshuis ipv Franco?
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
  Moderator donderdag 1 oktober 2009 @ 19:09:47 #227
8781 crew  Frutsel
pi_73282659
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 17:42 schreef Pumatje het volgende:
Wint bij jullie ook vaak verdcht veel het spaanse koningshuis ipv Franco?
Jep... ik las ergens iets dat het afhankelijk is van wat je kiest. Als je Duitsland of Japan kiest wint vaak Republikeins Spanje. Als je USA of UK bent wint Franco regelmatig, Las er meer klachten over.
Bij de russen weet ik het niet
pi_73310290
Koningshuis kan sowieso niet winnen. Bij mij wint Franco altijd. Maar ik meen dat dat komt door een mod die het begin van de burgeroorlog wat verandert, op een manier die blijkbaar voordelig is voor de nationalisten. Want van mensen die gewoon zonder mods spelen hoor ik dat de Republikeinen soms winnen.
  maandag 5 oktober 2009 @ 13:23:06 #229
94617 Ps2K
And his space hamster Skeletor
pi_73389324
Zo ik ben ook maar eens begonnen aan deze game. Erg fijne game om te spelen alleen er zitten een paar moeilijke punten in.
Gisteren ben ik begonnen als Brazilie, gewoon omdat het lekker uit de weg ligt van de rest van de wereld en toch een aardige hoeveelheid IC heeft.
Paraguay en Uruguay waren zo ingenomen, nadat ik Venezuela had was er ook geen gebrek aan olie meer
Argentinie, Chili en Bolivia moesten er ook aan geloven alleen daar maakte ik de eerste fout... mijn legers waren zo geconcentreerd dat die irritante partizanen in opstand kwamen.
Het ging verder naar de tering toen ik me aansloot bij de axis en ik ruzie kreeg met de US nadat ik Colombia was binnen gevallen

Een paar tips krijgen zou leuk zijn:
- Hoe optimaliseer ik mijn productie? Ik krijg de sliders nooit precies zoals ik ze wil in het productiescherm.
- Hoe verhoog ik snel mijn IC? Het duurt echt lang voordat die fabrieken klaar zijn?
- Ik heb moeten cheaten om oorlog te kunnen voeren. Ik kon ergens in 1937 geen oorlog verklaren aan Bolivia omdat ik een democratie was met lage interference policy.
http://www.last.fm/user/psych02k
Yes, it is perfectly reasonable that Kirk had the know-how to make the gunpowder and put together the bazooka to defeat the Gorn. That\'s why he\'s the goddamn Captain.
pi_73413764
Productie: je kunt sliders met de rechtermuisknop vastzetten, dacht ik. Persoonlijk automatiseer ik gewoon de hele boel, je kunt dan nog uitkiezen waar de nadruk op komt te liggen (Productie, Reinforcements of Upgrades).

IC: gewoon wachten! Fabrieken bouwen duurt een tijd. Als je er eentje bouwt krijg je meer Base IC, dat zijn al je fabrieken. Dat wordt weer omgerekend naar je Effective IC, daar spelen een aantal dingen in mee. Het is nogal ingewikkeld, maar valt hier allemaal goed na te lezen: http://www.paradoxian.org/hoi2wiki/index.php/Industrial_Capacity (sowieso goeie site, al is het leuker om zelf overal achter te komen. Maar vaak is het gewoon fijn om te weten hoe alles werkt.) Met Brazilië krijg je natuurlijk nooit de productie van bijvoorbeeld Duitsland, houd dat ook in gedachte. Gewoon roeien met de riemen die je hebt, met de meeste landen werk je vooral met gewone infanterie.

Oorlog: tja, zo is het leven met veel landen... Met Brazilië krijg je om de zoveel tijd verkiezingen. Gewoon de huidige regering in stand houden, dat is een dictatuur als ik het goed heb, en die kunnen altijd wel oorlog voeren. Met democratische landen kun je het beste steeds naar "Authoritarian" gaan, meestal krijg je dan ook via bepaalde events de mogelijkheid om een dictatuur te vestigen (fascisten aan de macht, communisten/fascisten verbieden, beleidsmatige issues waarbij je de kant van de fascisten kunt kiezen, enz.), dat maakt het oorlogvoeren weer makkelijker. Dit is o.a. mogelijk met de VS, maar ook met Nederland.
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 10:21:32 #231
94617 Ps2K
pi_73417492
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 01:24 schreef Vasilevski het volgende:
Productie: je kunt sliders met de rechtermuisknop vastzetten, dacht ik. Persoonlijk automatiseer ik gewoon de hele boel, je kunt dan nog uitkiezen waar de nadruk op komt te liggen (Productie, Reinforcements of Upgrades).
Ah bedankt voor de tips! Ik ga het vanavond eens even uitproberen. Maar de optie om de productie te automatiseren kan ik zo niet vinden (Ook niet in de manual)
Vanavond maar eens even overnieuw beginnen en eens wat doordachter te werk gaan Als Brazilie kan ik me beter aansluiten bij de VS dan bij de Axis.
Yes, it is perfectly reasonable that Kirk had the know-how to make the gunpowder and put together the bazooka to defeat the Gorn. That\'s why he\'s the goddamn Captain.
  Moderator dinsdag 6 oktober 2009 @ 10:24:47 #232
8781 crew  Frutsel
pi_73417570
Ik automatiseer de produktie zeker niet. Gewoon een kwestie van bijhouden
Wat ook wel van invloed kan zijn op je IC zijn ministers. Sommigen bieden extra IC, dus die kan je inschakelen (weliswaar kost een ministerwissel 1 dissent!) En bij de Technologieen moet je vooral je aandacht richten op Industrial. Daar waar je extra IC/Manpower kan krijgen!

Als je Brazilie wilt spelen... heb je dan hier al eens gekeken?

http://www.paradoxian.org/hoi2wiki/index.php/Brazil_strategy
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 11:06:44 #233
94617 Ps2K
pi_73418575
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 10:24 schreef Frutsel het volgende:
Ik automatiseer de produktie zeker niet. Gewoon een kwestie van bijhouden
Wat ook wel van invloed kan zijn op je IC zijn ministers. Sommigen bieden extra IC, dus die kan je inschakelen (weliswaar kost een ministerwissel 1 dissent!) En bij de Technologieen moet je vooral je aandacht richten op Industrial. Daar waar je extra IC/Manpower kan krijgen!

Als je Brazilie wilt spelen... heb je dan hier al eens gekeken?

http://www.paradoxian.org/hoi2wiki/index.php/Brazil_strategy
Ik zit net even de unit descriptions te bekijken.... HQ units!! Had ik die dingen eerder gebruikt, dan was mijn invasie van Colombia ook niet misgelopen
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 19:22:28 #234
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_73433214
HQ's, jaaa zeker bruikbaar.

waar ik enkel nog niet uitben is of je ze het best apart kunt gebruiken of beter kan implementeren in een Legerkorps. In ieder geval moeten ze worden geleid door een Veld maarschalk. Hoogste Generaal dus.
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 19:25:18 #235
94617 Ps2K
pi_73433322
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 19:22 schreef Pumatje het volgende:
HQ's, jaaa zeker bruikbaar.

waar ik enkel nog niet uitben is of je ze het best apart kunt gebruiken of beter kan implementeren in een Legerkorps. In ieder geval moeten ze worden geleid door een Veld maarschalk. Hoogste Generaal dus.
Volgens mij door een FM, zodat je 24 divisies kunt becommanderen
pi_73491628
Je kunt een hoop plezier hebben van HQs. Je kunt ze met een leger op pad sturen, maar ook als ze los van de andere korpsen staan, en op hun plek blijven, kunnen ze erg handig zijn. Het zijn namelijk niet alleen de eenheden in dezelfde provincie die van het HQ profiteren, maar ook in de provincies eromheen.

Dus als je goed in de gaten houdt waar je HQs staan, en waar je ze heen stuurt, dan kun je veel effectiever aanvallen. Een mooi praktijkvoorbeeld op de alwetende wiki: http://www.paradoxian.org/hoi2wiki/index.php/HQ_Units_in_Action

Probeer het gewoon eens voor de lol met Duitsland na te doen. Voordat ik dit probeerde, had ik er altijd 2-3 weken voor nodig om Polen te veroveren, maar met goed gebruik van HQs is het 1-2 weken.
  Moderator donderdag 8 oktober 2009 @ 17:01:59 #237
8781 crew  Frutsel
pi_73491743
ik had voorheen altijd legers van 1 HQ en 8 infanterie of 1 HQ en 8 tanks.

maar ik las ergens over combi-bonussen ofzo? Tanks + Motorized infanterie samen in ééndivisie is een goeie combi?
  donderdag 8 oktober 2009 @ 19:28:58 #238
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_73496682
jup, zogenaamde 'combined arms'

In het echt hadden tanks ook infanterie nodig en andersom.
  Moderator donderdag 8 oktober 2009 @ 19:42:27 #239
8781 crew  Frutsel
pi_73497251
zijn daar lijstjes voor wat ideale combi's zijn dan?
pi_73498114
Op forum.paradoxplaza.com lopen daar wel een aantal draadjes over. De verhouding tussen maximale offensieve en defensieve slagkracht t.o.v. unit costs en upkeep.

Zelf probeer ik er altijd wat flavor in te houden, wat historisch besef. Het is juist die immense historische achtergrond wat HOI2 voor mij interessant maakt. Je kunt wel uitrekenen welke combinatie in welke omstandigheden ideaal is, maar dan ben je meer met de programmeurs aan het vechten dan dat je een leuke strategische WWII sim aan het spelen bent. Just my 2 cents.
pi_73541515
Tvp!

Interessant topic, ik heb trouwens een vraag.
Ben nog maar net begonnen met de game, momenteel een tweede potje. In de eerste (ook met Duitsland) viel ik na een jaar Nederland aan, en kreeg ik een hoop legers van de UK en Frankrijk op bezoek waar ik uiteraard niet tegen bestand was.

Momenteel ben ik weer Duitsland, en heb Oostenrijk, Tsjechië en de helft van Polen. Alleen de Fransen maken me het erg moeilijk momenteel. Met heel veel moeite heb ik zojuist Strassbourg weer van ze af kunnen pakken, was volgens mij eerst van mijzelf.
In de lucht ben ik met mijn Messerschmitt Gustav's gelukkig heer en meester en de UK zie ik nog niet verschijnen.

Mijn vraag is, wil iemand mijn savegame bekijken en mij (n00b die het wil leren) zeggen wat ik fout doe? Ik speel overigens zonder addons en zonder patches.

De savegame: http://www.filefactory.com/file/a0gah05/n/save_games_zip

Alvast zeer bedankt!
pi_73552117
Ik kan je savegame niet lezen (wrs omdat ik de Doomsday versie heb), maar hoe groot is je leger? Wat heb je tussen 1936 en 1940 gebouwd? In 1940 moet je minimaal 100 infanteriedivisies hebben en al aardig wat tankdivisies.
pi_73614254
quote:
Op zaterdag 10 oktober 2009 17:36 schreef DappereDodo77 het volgende:
Ik kan je savegame niet lezen (wrs omdat ik de Doomsday versie heb), maar hoe groot is je leger? Wat heb je tussen 1936 en 1940 gebouwd? In 1940 moet je minimaal 100 infanteriedivisies hebben en al aardig wat tankdivisies.
Ik heb 72 infanterie, maar daar is de laatste jaren wat bijgekomen, momenteel is het 41 en heb ik NL BE en LUX ingenomen + een stuk van Frankrijk. Dus het gaat al beter. Ik denk dat mijn probleem is, nu nog dus, dat ik te weinig infanterie heb.
Heb wel 14 armored, en ben bezig de betere bommenwerpers te produceren: Heinkel He 177 Greiff.

Doomsday ga ik binnenkort halen, ik heb een review gelezen en het lijkt me een goede verbetering!

Trouwens om op mijn vraag terug te komen: de vraag is eigelijk dat ik hoop dat iemand mijn savegame kan laden en daarvan zeggen wat ik momenteel n00b-ig doe

Toch bedankt!
  Moderator maandag 12 oktober 2009 @ 16:29:32 #244
8781 crew  Frutsel
pi_73614457
Frankrijk moet je niet via strassbourg innemen... vanwege de Maginot linie. Beste is dwars door Belgie naar hartje parijs en dan zal je zien dat Frankrijk zich snel overgeeft.

Houdt d'r maar wel rekening mee dat daarna je IC stelselmatig onder vuur ligt door de RAF en Canadian Airforce enzo
  maandag 12 oktober 2009 @ 17:05:26 #245
94617 Ps2K
pi_73615690
Gisteren een interessant potje gedaan als Brazilie... Dit keer lukte het me om zuid-amerika in te nemen en tegelijk goede relaties met de US te houden.
Alleen mijn beligerence was nog hoger dan dat van Duitsland dus de UK wilde mij niet in de alliance hebben. Dus ik heb voor de creatieve oplossing gekozen:
- Portugal geanexeerd
- Spanje ontdaan van Franco en zijn consorten
- Spanje en portugal bevrijd (Ik had geen zin om daar industrie op te bouwen, ik had genoeg aan military access.
- Met mijn berg divisies Frankrijk binnen getrokken en toen een lange push richting NL en luxemburg met de rest van het leger.

Gevolg in belgie waren mijn troepen dermate verspreid dat ik door de duitsers weer werd teruggeslagen. Inmiddels was Vichy frankrijk geannexeerd door duitsland dus ik moest terug trekken tot aan de pyreneen.

De rest van mijn troepen de zee over gestuurd als versterkingen en daarna nog eens proberen. Mijn acties hebben duitsland dermate afgeleid dat rusland als een stoomwals door europa trok.

Eind resultaat:
- Rusland heeft Groningen en Friesland
- Musolini is nog in power, maar wel als puppet van mij
- Vichy Frankrijk bestaat (frankrijk is tegenwoordig een paar stukjes woestijn)
- Vlaanderen is een land
- Wallonie is een land
- Nederland heb ik alles weer terug gegeven behalve rotterdam, eindhoven. Maar heeft nu een stuk duitsland.

Rusland is nu onverslaanbaar en de rest v/d wereld wordt gedomineerd door Japan.
  Moderator maandag 12 oktober 2009 @ 20:59:07 #246
8781 crew  Frutsel
pi_73625045
Die intelligence is wel leuk enzo... maar wat bereik je nu eigenlijk met opties als

"Smear Campaign"

"Fund Partisans"

"Coup Nations" Ja okay, 1x gehad dat een land van -200 naar +200 ging. Is dat alles? of kan je ze daarmee bijv ook uti de Allies/Axis lokken?

"Assassinatie minister"

"Global manipulation"

Zijn deze dingen echt nuttig? Zie ik wat over het hoofd wat je daar wel degelijk mee kan doen en in je voordeel kan gebruiken?
  Moderator maandag 12 oktober 2009 @ 20:59:47 #247
8781 crew  Frutsel
pi_73625079
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 17:05 schreef Ps2K het volgende:

Rusland is nu onverslaanbaar en de rest v/d wereld wordt gedomineerd door Japan.
Hoelang was je met dat potje bezig?
En heeft de USA gewoon nix gedaan ofzo?
pi_73634426
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 17:01 schreef Frutsel het volgende:
ik had voorheen altijd legers van 1 HQ en 8 infanterie of 1 HQ en 8 tanks.

maar ik las ergens over combi-bonussen ofzo? Tanks + Motorized infanterie samen in ééndivisie is een goeie combi?
Ik maak meestal korpsen van 2 tanks + 1 Motorized. Ooit ergens gelezen, maar als ik er nu op de wiki naar zoek lijken er meerdere goede mogelijkheden te zijn. Ach ja, boeie. Als ze maar doorbreken.
quote:
Op zaterdag 10 oktober 2009 09:26 schreef DelphiWolve het volgende:
Tvp!

Interessant topic, ik heb trouwens een vraag.
Ben nog maar net begonnen met de game, momenteel een tweede potje. In de eerste (ook met Duitsland) viel ik na een jaar Nederland aan, en kreeg ik een hoop legers van de UK en Frankrijk op bezoek waar ik uiteraard niet tegen bestand was.

Momenteel ben ik weer Duitsland, en heb Oostenrijk, Tsjechië en de helft van Polen. Alleen de Fransen maken me het erg moeilijk momenteel. Met heel veel moeite heb ik zojuist Strassbourg weer van ze af kunnen pakken, was volgens mij eerst van mijzelf.
In de lucht ben ik met mijn Messerschmitt Gustav's gelukkig heer en meester en de UK zie ik nog niet verschijnen.

Mijn vraag is, wil iemand mijn savegame bekijken en mij (n00b die het wil leren) zeggen wat ik fout doe? Ik speel overigens zonder addons en zonder patches.

De savegame: http://www.filefactory.com/file/a0gah05/n/save_games_zip

Alvast zeer bedankt!
Geen tijd om de save te bekijken, maar Frankrijk kan wel lastig zijn. Een goede voorbereiding en een gedurfde strategie wint hier, net als in het echt! Je kunt direct na de oorlog tegen Polen aanvallen, of wachten tot mei 1940, net als in het echt. Ik zou gewoon alleen België de oorlog verklaren, Nederland en Luxemburg kunnen wachten, de troepen kun je dan direct tegen Frankrijk inzetten.

Als je 's winters aanvalt en tanks gebruikt, dan zal het lastig zijn om snel door de Ardennen heen te komen. Via de vlakke gebieden (hou het landschap in de gaten) kun je snel naar Parijs doorstomen. Van daaruit kun je snel alle kanten op, de Fransen geven zich dan na een tijdje over. De luchtmacht kan hierbij helpen, zeker in Doomsday (weet niet hoe het in het reguliere HoI2 zit): beginnen met Interdiction om hun organisatie te breken. Dan, als ze terugtrekken, Ground Attack doen om ze finaal kapot te schieten. Een belangrijk onderdeel van elke geslaagde blitzkrieg.

Je krijgt dan de kans om Vichy-Frankrijk te creëren, dit zou ik wel doen. Dan even pauzeren, kijken hoeveel troepen de kust moeten verdedigen, en de rest voorbereiden voor de invasie op GB, de Joego's, de Russen, of waar je ook maar heen wilt, en het luchtruim goed verdedigen. Dit is ook een goed moment om Italië erbij te betrekken.
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 20:59 schreef Frutsel het volgende:
Die intelligence is wel leuk enzo... maar wat bereik je nu eigenlijk met opties als

"Smear Campaign"

"Fund Partisans"

"Coup Nations" Ja okay, 1x gehad dat een land van -200 naar +200 ging. Is dat alles? of kan je ze daarmee bijv ook uti de Allies/Axis lokken?

"Assassinatie minister"

"Global manipulation"

Zijn deze dingen echt nuttig? Zie ik wat over het hoofd wat je daar wel degelijk mee kan doen en in je voordeel kan gebruiken?
Ik vind het meestal teveel gedoe. "Smear Campaign" zorgt voor meer dissent bij het land in kwestie, "Fund Partisans" voor partizanen, "Global manipulation" voor meer belligerence, als ik het goed heb. Maar dit heeft meestal weinig grote gevolgen.

"Assassinate minister" en "Coup nation" hebben voor mij te weinig slagingskans, en ze zijn voor de meeste landen te duur. Sommige Intelligence Ministers geven een bescheiden bonus voor deze punten. Met Assassinate kun je een minister laten omleggen, dit is vooral handig als de vijand er écht wat aan heeft. Soms ook wel leuk als Hitler of Stalin nog een andere functie heeft, dan kun je één van hen afmaken. Met Coup Nation krijg je een regering die ideologisch gelijk is aan jou, en die je meestal ook wel tot ally kunt maken. Soms wel handig dus.

Ik gebruik vooral counter-intelligence, en soms Steal Blueprint tegen Duitsland of de VS.
  dinsdag 13 oktober 2009 @ 08:43:19 #249
158899 GasTurbine
SEE THE PATERN ON MY COCK
pi_73638034
Fund partisans in Libanon of Syrië in 1938 één a twee keer en er zitten geheid voor 1938 partisans. Zeer handig om geallieerde kolonies te ruineren. (en de geallieerden dus af te leiden)
'houd je bek is joh, als je zulke grote kk praatjes heb moet je is naar Tiel komen.'
„Je bent ’n keronje! Je mag zelf ’n zoogdier wezen, jy en je zoon, dat zeg ik je!”
  dinsdag 13 oktober 2009 @ 09:20:27 #250
94617 Ps2K
pi_73638669
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 20:59 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Hoelang was je met dat potje bezig?
En heeft de USA gewoon nix gedaan ofzo?
1945, ik heb alleen maar geinvesteerd in infanterie en helemaal niks in tanks En de vs? pff die hebben alleen wat in noord-afrika lopen te kloten en noorwegen bevrijd
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')