abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_55028751
De titel is misschien ietwat dramatisch gekozen, maar helaas wel waar. Ik heb getwijfeld of ik dit allemaal neer zou pennen, maar ik weet zeker dat er vrouwen zijn die dit herkennen.

Uiteraard ben ik blij met het feit dat ik mooi ben, maar er kleven meer nadelen aan dan mensen durven te bedenken.

- Valse bescheidenheid. In dit land mag je niet zeggen dat je jezelf mooi vindt, dat stuit ons Calvinisten tegen de borst. Maar waarom zou ik ontkennen hoe ik er uit zie? Als ik in de spiegel kijk, zie ik toch echt een mooie vrouw. Ik heb jarenlang modellenwerk op hoog niveau gedaan, acht van die tien mannen is alleen nog maar in staat tot stamelen als ze mij zien, ik ben gewoon mooi. Maar als je zegt dat je tevreden bent met je uiterlijk, dan ben je opeens arrogant!
Daar staat tegenover dat als je dan valse bescheidenheid tentoonstelt (welnee, ik vind mezelf normaal) dan noemen mensen je een aansteller.

- Vrouwen haten je. Ik gok uit pure jaloezie en angst dat ik achter hun mannen aanga, maar alleen omdat ik bijna iedereen kan krijgen, betekent dat niet dat ik ook iedereen wil! En zeker geen vent die zijn vrouw bedriegt. Omdat ik een leuk snoetje heb, moet ik wel een kutwijf zijn. Emancipatie zal ook nooit een succes worden, omdat vrouwen elkaar het licht in de ogen niet gunnen.

- Je wordt nooit enkel op je prestaties beoordeeld. Want je kan natuurlijk onmogelijk mooi én slim zijn, dus heb je een promotie alleen maar te danken aan je snoetje. Daarnaast zijn mooie vrouwen altijd sletten, want die loonsverhoging kan je alleen maar verdiend hebben door de baas te pijpen. . Vooral mannen zijn geneigd je snel werk uit handen te nemen en in Jip en Janneke taal tegen je te praten, immers gebruik ik al mijn hersencapaciteit om mijn lippen te tuiten.

- Mannen gedragen zich onmogelijk. Zie ook het bovenstaande stuk. Ze gaan zich ontzettend uitsloven om aandacht van je te krijgen, want een mooie vrouw die geinteresseerd in je is, is de grootste streling van je ego mogelijk. Collega's halen 80 keer per dag koffie voor je, willen je helpen met je projecten en bieden aan je computer thuis te repareren / op je katten te passen / je Ikea-meubels in elkaar te komen zetten etc. als je een gesprek hebt met iemand over bovengenoemde zaken. De vrouwelijke collegae zien dit natuurlijk en worden weer groen en geel van jaloezie. Ze behandelen je als stront, terwijl ik alleen maar opmerk dat m'n PC kuren heeft en de heren meteen over elkaar heen buitelen om me te kunnen "redden"!

- Vind maar een leuke man. Het grootste gedeelte durft je niet aan te spreken, omdat ze je op een torenhoog voetstuk plaatsen. De mannen die je wel durven aan te spreken, vinden zichzelf vaak god's gift to women en willen niet snappen dat je die mening niet deelt. En nee, vertellen dat je bereid bent je vrouw voor mij te verlaten is géén compliment.

Zo. Nu zullen er ongetwijfeld eerst een aantal reacties volgen die mijn gelijk alleen maar bevestigen, maar ik hoop dat er enkele vrouwen zijn die mijn verhaal herkennen.
Vanwege de zaken enzo
pi_55028782
quote:
Uiteraard ben ik blij met het feit dat ik mooi ben
Verder dan dat heb ik al niet gelezen; arrogante kuthoer
pi_55028818
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 10:28 schreef NED het volgende:

[..]

.
En je bevestigt meteen mijn eerste punt. jaloerse lelijkerd.
Vanwege de zaken enzo
  dinsdag 4 december 2007 @ 10:31:17 #4
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_55028819
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 10:27 schreef Deceptie het volgende:

Zo. Nu zullen er ongetwijfeld eerst een aantal reacties volgen die mijn gelijk alleen maar bevestigen,
quote:

[..]

quote:
Op dinsdag 4 december 2007 10:30 schreef unox_worst het volgende:
Post er dan ook een foto bij, nu komt het idd alleen maar arrogant over.
TS: Misschien is Fok niet de juiste plaats hiervoor.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  dinsdag 4 december 2007 @ 10:32:28 #5
25417 KoFt
A-A-A-A-ADSL!
pi_55028837
Ik vind het wel cool dat je dit neer zet
Zelf ben ik geen bloedmooie vrouw, maar ik kan me jouw verhaal echt heel goed voorstellen. Je wordt echt veroordeeld aan de hand van maatschappelijke normen, en helaas zijn die van mooie vrouwen niet echt geweldig.

Heb je eigenlijk alleen maar dit soort dingen ervaren, of is het contact met andere mensen ook wel eens 'normaal' verlopen?
tu fumes encore?
j'ai lu, que chague année, une petite population de petite ville meurt des suites de tabbagisme. c'est quelque chose per réfléchir n'est pas?
  dinsdag 4 december 2007 @ 10:32:33 #6
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_55028838
Nu ben ik wel erg benieuwd of de hele OP wel geldig is .
Leuk verhaal hoor, maar bewijs wil wel handig zijn. Ik kan ook hard roepen dat het zo zwaar is als lekkere vent. Maar iedereen die in mijn fobo kijkt weet wel beter .
pi_55028841
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 10:31 schreef Deceptie het volgende:

[..]

.
En je bevestigt meteen mijn eerste punt. jaloerse lelijkerd.
Ik ben niet jaloers en ook niet lelijk. Ik loop er alleen niet zo mee te koop.

Te koop lopen siert je totaal niet. Geen wonder dat geen enkele vent je aanspreekt, die zien meteen wat voor een arrogante kutsnol je bent en bedenken zich wel twee keer
pi_55028868
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 10:32 schreef KoFt het volgende:
Ik vind het wel cool dat je dit neer zet
Zelf ben ik geen bloedmooie vrouw, maar ik kan me jouw verhaal echt heel goed voorstellen. Je wordt echt veroordeeld aan de hand van maatschappelijke normen, en helaas zijn die van mooie vrouwen niet echt geweldig.

Heb je eigenlijk alleen maar dit soort dingen ervaren, of is het contact met andere mensen ook wel eens 'normaal' verlopen?
Toffe reactie, tijd dat de waarheid gezegd wordt! .

Natuurlijk is het soms ook wel normaal, voornamelijk bij intelligente mensen die zeker zijn van zichzelf en zich niet laten intimideren door een leuk snoetje. Helaas zijn die mensen dun gezaaid.
Vanwege de zaken enzo
  dinsdag 4 december 2007 @ 10:34:29 #9
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_55028875
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 10:32 schreef NED het volgende:

Ik zie niet dat TS te koop loopt met haar schoonheid omdat ze een topic hierover opent. En ik kan me eerlijk gezegd tot op zekere hoogte best vinden in haar OP.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_55028882
Dus zo ongeveer iedereen doet raar tegen je, aangezien je zo knap bent Zijn er ook nog mensen die normaal doen?
#winning
pi_55028885
Het doel van het verhaal is niet echt of ze nu wel of niet arrogant is of wel?
Ik kan me wel inleven dat het lastig is om alleen maar op je uiterlijk beoordeeld te worden, en dat daarmee ook een hoop vooroordelen ontstaan over wat je voor persoon bent.
En als man kan ik ook zeggen dat het inderdaad niet echt makkelijk is om op een normale manier met een vrouw om te gaan die van een bepaald kaliber "schoonheid" is.
Maarja, mijn enige vraag is een beetje: Wat probeer je hier nu mee te bereiken eigenlijk?
I am the Alpha and the Omega
  dinsdag 4 december 2007 @ 10:34:59 #12
36431 bleiblei
pi_55028887
Overigens vind ik vooral dit stukje wel lollig:
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 10:27 schreef Deceptie het volgende:
De mannen die je wel durven aan te spreken, vinden zichzelf vaak god's gift to women en willen niet snappen dat je die mening niet deelt.
Uit het hele verhaal lijkt wel alsof je jezelf god's gift to men vindt. Of is dat niet zo?
pi_55028888
Waarom draag je geen Burkha?

Dat zou al je problemen zo moeten oplossen en is ook veel zedelijker voor een single vrouw in een vijandige mannenwereld..
Hierover zou Bansheeboy eens een essay moeten schrijven, de behoefte van westerse vrouwen aan de Burkha
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_55028903
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 10:32 schreef NED het volgende:

[..]

Te koop lopen siert je totaal niet. Geen wonder dat geen enkele vent je aanspreekt, die zien meteen wat voor een arrogante kutsnol je bent en bedenken zich wel twee keer
Ik loop er ook niet mee te koop, ik weiger alleen mezelf lelijker te praten zodat jij minder snel last hebt van je minderwaardigheidscomplex. Dat is ook de reden dat je me meteen een arrogante kutsnol noemt, je probeert me omlaag te halen en boven me te staan, zodat je je weer wat beter kan voelen over jezelf. Valse macht heet dat.

Kortom, je onevenredig heftige reacties zeggen zo ontzettend veel over jou en helemaal niets over mij.
Vanwege de zaken enzo
  dinsdag 4 december 2007 @ 10:37:20 #15
25417 KoFt
A-A-A-A-ADSL!
pi_55028917
quote:
Wat beoordeel je haar nou op een stukje tekst? Je weet haar naam niet, haar uiterlijk, haar leven, haar idealen, haar dromen, haar sores, haar alles... je weet níks van haar waardoor je ook maar enigzins een gegronde mening over haar kan geven!
Dus ga niet meteen lopen schelden en afbekken, dán kom je pas arrogant over.
tu fumes encore?
j'ai lu, que chague année, une petite population de petite ville meurt des suites de tabbagisme. c'est quelque chose per réfléchir n'est pas?
pi_55028921
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 10:34 schreef bleiblei het volgende:
Overigens vind ik vooral dit stukje wel lollig:
[..]

Uit het hele verhaal lijkt wel alsof je jezelf god's gift to men vindt. Of is dat niet zo?
Waar blijkt dat uit dan? Ik heb gewoon een leuk snoetje en dito lijf en ben me daarvan bewust. Maar god's gift to men? Nee, dat dan weer niet. Voor mij zegt uiterlijk namelijk zo ontzettend weinig.
Vanwege de zaken enzo
pi_55028923
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 10:34 schreef bleiblei het volgende:
Tuurlijk vind ze dat, alleen zal ze het stellig ontkennen.

Die wijven pik je er zo uit en die laat ik met plezier links liggen.

Leuk rukvoer maar voor de rest heb je er geen flikker aan

=edit=
Zie je wel
  dinsdag 4 december 2007 @ 10:38:56 #18
36431 bleiblei
pi_55028947
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 10:36 schreef Deceptie het volgende:

[..]

Ik loop er ook niet mee te koop, ik weiger alleen mezelf lelijker te praten zodat jij minder snel last hebt van je minderwaardigheidscomplex. Dat is ook de reden dat je me meteen een arrogante kutsnol noemt, je probeert me omlaag te halen en boven me te staan, zodat je je weer wat beter kan voelen over jezelf. Valse macht heet dat.

Kortom, je onevenredig heftige reacties zeggen zo ontzettend veel over jou en helemaal niets over mij.
Als je nu begint met mensen te negeren die je niet normaal behandelen (ja, dan wordt je idd door die lui gezien als zijnde arrogant, maar dat ben je ook als je wel de discussie met ze aan gaat). En gewoon je eigen leven leidt zonder te veel van andere mensen & hun meningen aan te trekken heb je een veel leuker leven .
Doen lelijke mensen zoals ik namelijk ook .
pi_55028955
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 10:34 schreef Copycat het volgende:

[..]

Ik zie niet dat TS te koop loopt met haar schoonheid omdat ze een topic hierover opent. En ik kan me eerlijk gezegd tot op zekere hoogte best vinden in haar OP.
Herkenning!

En even aanvullend op mijn eerdere stuk tekst, ik loop niet te koop met mijn uiterlijk. Op mijn werk kleed ik me formeel en degelijk, draag amper make up en loop zeker niet op mezelf te geilen in de spiegel de hele dag. Dus waar het te koop mee lopen vandaan komt is een compleet raadsel.
Vanwege de zaken enzo
  dinsdag 4 december 2007 @ 10:40:02 #20
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_55028961
Mooiheid speelt bij mij alleen bij de eerste indruk mee.

Ik geef wel toe dat ik voor vrouwen vaker iets "even" doe of hulp aan bied dan voor mannen, maar hoe mooi ze zijn speelt daar niet echt een rol bij, behalve in het begin wellicht.

Uiteindelijk gaat het er toch gewoon om hoe lekker je met iemand kunt werken en op zich kan ik met het juiste type vrouw vaak iets beter samenwerken dan met een man. Maar liever dus een leuke intelligente vrouw dan een mooie vrouw (ok in een relatie wil het oog ook wat, natuurlijk.) dus in werk etc. zal het voordeel van de mooie vrouw waarschijnlijk maar tijdelijk zijn, als het er al is.
[KNE]-Mod
pi_55028963
Na het lezen van de OP denk ik niet dat uiterlijke schoonheid het probleem is maar meer de uitstraling en opstelling van TS.

daarmee is het niet gezegd dat TS de schuldige is
pi_55028977
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 10:37 schreef KoFt het volgende:
Je weet haar naam niet, haar uiterlijk, haar leven, haar idealen, haar dromen, haar sores, haar alles... je weet níks van haar waardoor je ook maar enigzins een gegronde mening over haar kan geven!
Nouja, behalve haar naam heeft ze de rest mooi in de OP verpakt dacht ik zo
pi_55028978
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 10:37 schreef KoFt het volgende:

[..]

Wat beoordeel je haar nou op een stukje tekst? Je weet haar naam niet, haar uiterlijk, haar leven, haar idealen, haar dromen, haar sores, haar alles... je weet níks van haar waardoor je ook maar enigzins een gegronde mening over haar kan geven!
Dus ga niet meteen lopen schelden en afbekken, dán kom je pas arrogant over.

He, dit vind ik nou een normale reactie. De users hier weten niet wie ik ben, enkel dat ik gezegend ben met een leuk snoetje en dat zelf ook wel zie, dus krijg ik meteen allemaal bagger over me uitgestort.
Vanwege de zaken enzo
  dinsdag 4 december 2007 @ 10:41:09 #24
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_55028979
Ja elk nadeel hep z'n voordeel. Ik citeer Johan Cruiff niet graag, maar het is hier wel relevant.

Uit onderzoeken is gebleken ( ) dat mooie mensen over het algemeen wel gelukkiger zijn dan lelijke(re) mensen. Maar in jouw geval is het blijkbaar nogal extreem (je schoonheid dus)?

Ik heb dit verhaal wel eens eerder gehoord van meisjes/vrouwen. Maar zo extreem dat je er geen relatie op kan nahouden niet.
Maar ik denk toch dat het ook deels aan jou zelf ligt. Jij wordt in een hokje gestopt door mannen (en vrouwen, maar dat is ff niet relevant). Jouw reactie hierop is alle mannen in een hokje stoppen. Ik lees in je OP dat álle mannen denken dat je dom bent, je behandelen als een baby enz enz.

Ik weet niet, maar ik denk dat je in de verkeerde vijver vist. Ik heb genoeg vrienden die mooie vrouwen helemaal niet zo behandelen. (Als je niks te vertellen hebt, kan je het wel vergeten. Dat idee.) Ik denk, en dit is een aanname, dat je meestal passief bent in partnerkeuze. Daar wil ik mee zeggen dat je wordt gekozen, en zelf niet kiest. Het is een bepaald type mannen dat op jou durft af te stappen. Want het is nou eenmaal een bepaald type mannen dat op een vrouw durft af te stappen.
Dus, mijn tip: kies zelf. Loop zelf eens naar een jongen/man (ik heb je leeftijd niet gezien). En dan niet eentje die het meest opvallend is, maar een meer gereserveerd type. Waarvan je denkt dat er wel enigszins intellect in schuilt.

PS Je vraagt in je topic naar reacties van vrouwen en herkenning (dus misschien wilde je alleen maar zeuren), maar ik dacht: misschien is dit nuttig.
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
  dinsdag 4 december 2007 @ 10:42:18 #25
36431 bleiblei
pi_55029000
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 10:37 schreef Deceptie het volgende:

[..]

Waar blijkt dat uit dan? Ik heb gewoon een leuk snoetje en dito lijf en ben me daarvan bewust. Maar god's gift to men? Nee, dat dan weer niet. Voor mij zegt uiterlijk namelijk zo ontzettend weinig.
Uit je hele OP blijkt dat je verwachtingspatroon is dat iedereen je tof en geweldig moet vinden omdat je knap bent?
Mensen die normaal behandelt worden hebben ook massa's lui die ze niet aan durven te spreken, vrouwen die jaloers zijn, vrouwen die op je neer kijken. Het probleem ligt niet bij aaal die anderen. Het probleem ligt bij jezelf. Jij wil door iedereen tof en geweldig gevonden worden. Jij wil door leuke mannen aangesproken worden. etc. etc.

Wat maakt het verschil dan tussen jij en alle anderen op deze wereld?
Helemaal niets! Jij verpakt het alleen in een "mooie mensen zijn zielig"-papiertje.
Net als die gozer met zijn kansloze mooiemensendating site.

Tief toch op. Het zijn dingen waar iedereen mee te maken heeft. Mooi, lelijk, slim, dom, blank en pikzwart. Iedereen heeft die "problemen".
Je moet je der alleen over heen kunnen zetten .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')