Dat verschilt per persoon, de ene persoon is op zijn 17e al op zijn maximale lengte, de andere pas op zijn 19e.quote:Op maandag 3 december 2007 19:11 schreef bullitt11 het volgende:
Hallo, ik heb een vraagje aan de pubers hier met name van 18+, groei je nog na je 17e? ik ben nu 1.75 maar ben dat al een tijdje, ik zou 1,84 worden, ik heb 2 oudere broers eentje van 1.85 en de ander 1.75, is er nog hoop of moet ik me er maar bij neerleggen veel dank
erosiequote:Op maandag 3 december 2007 19:42 schreef snarfbreda het volgende:
Vanaf je 18de begin je weer langzaam te krimpen.
Wat klein!quote:Op maandag 3 december 2007 23:52 schreef Sjibble het volgende:
pfoe, ben ik blij. Ben ongeveer een van de kleinste op de hele academie
Ben iets van 1,65 ofzo...
Mja, liever klein en gespierd als lang em mager, zo zie ik het maar als ik klein blijf
Oh, en geen last van kleine auto'tjeswel van grote
Idem hier ongeveer:quote:Op maandag 3 december 2007 19:40 schreef RemcoW85 het volgende:
Hehe.. Ik was 1.68m op me 18e.. Ben nu 4 jaar later 1.81m terwijl ik 1.75m geschat werd door de GGD ofzo (schooltestjes). Achja ben met alles laat.
*vertrekt weer uit PUB.
Ik ben zelfs nog wat kleiner! ik ben ca 1,62m ongeveer en 19 jaar.quote:Op maandag 3 december 2007 23:52 schreef Sjibble het volgende:
Mja, liever klein en gespierd als lang em mager, zo zie ik het maar als ik klein blijf
Idem, na mijn twaalfde groeide ik niet meer. Als brugklasser stak ik met mijn 1,73 m ver boven mijn klasgenoten uit, en berekende de schoolarts dat ik minimaal 1 meter 87 worden zou. Ze wilden me zelfs volstoppen met hormonen om dat tegen te gaan.quote:Op woensdag 5 december 2007 11:31 schreef Miss_S het volgende:
ik was op mijn 12e 168cms en dat ben ik nu nog steeds, dus ik groei al een tijdje niet meer
dat dachten ze bij mij ook, want ik was volgens mij ookal op mijn 9e ongeveer zo lang als ik nu wasquote:Op vrijdag 7 december 2007 14:49 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Idem, na mijn twaalfde groeide ik niet meer. Als brugklasser stak ik met mijn 1,73 m ver boven mijn klasgenoten uit, en berekende de schoolarts dat ik minimaal 1 meter 87 worden zou. Ze wilden me zelfs volstoppen met hormonen om dat tegen te gaan.
Wel?quote:Op maandag 3 december 2007 23:52 schreef Sjibble het volgende:
Omfg.. dat wil ik ookquote:Op dinsdag 4 december 2007 13:33 schreef MMach het volgende:
[..]
Idem hier ongeveer:
Tot het laatste jaar middelbaar(17-18j) was ik 1m54 (geen pretje overigens), op het medisch onderzoek ook altijd van 'kijk, dit is de groeicurve, jij ligt hier, iemand anders van jouw leeftijd daar, dat komt dus niet meer goed'. Nu ben ik op mijn 21j 1m83 (al gestopt met groeien sinds mn 20 oid). Ik weet nog dat ik het super vond dat ik eeneens de bovenkat van hoofden kon zien enzo. Maar goed, ik zie er nogaltijd een half broekie uit, en ik denk dat dat wel meespeelt, zal wel iets te maken hebben met hormonen enzo.
Het kan dus gewoon, niks aantrekken van wat het medisch onderzoek zegt.
Ik heb daar nog wat anekdotes van ook:
-op m'n 18de kreeg ik in de winkel mijn wisselgeld terug met de woorden 'hier voor in je spaarpot'![]()
![]()
-vorig jaar was er een schoolreunie, en 3/4 had me niet herkend omdat ze mij als zo klein herinnerden. 'Kleine spinokel' was mijn bijnaam vroeger.
Het is toch allemaal min of meer goedgekomen. Geen last gehad van groeipijnen of kromme rug en consoorten.
*vertrekt weer uit PUB.
Ik weet niet hoe jij je shirts draagt, maar dit gaat over groeien in de lengtequote:Op zondag 9 december 2007 16:34 schreef LucasBergman het volgende:
Mijn shirts gaan krapper zitten, maar ze blijven even groot.
Ik moet er toch aan geloven blijkbaar, met 18 jaar en 1.74m groei ik nog ':D
Hé, bekend verhaal! Ik ben godzijdank ook op mijn twaalfde gestopt met groeien, ben op 1.77 blijven steken. Ik vond het dan ook erg fijn dat ik geen groeispurt had en al m'n vriendjes en vriendinnetjes wel, ik was opeens niet meer altijd de grootste.quote:Op vrijdag 7 december 2007 14:49 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Idem, na mijn twaalfde groeide ik niet meer. Als brugklasser stak ik met mijn 1,73 m ver boven mijn klasgenoten uit, en berekende de schoolarts dat ik minimaal 1 meter 87 worden zou. Ze wilden me zelfs volstoppen met hormonen om dat tegen te gaan.
Klopt, en heerlijk dat ik in principe (!!) mijn kleren die ik toen had nog pas. In andere woorden.. al mijn vrienden hadden leuke kleren, en die waren na een maand te klein. Geen last van gehad.quote:Op zondag 16 december 2007 17:53 schreef Insomaniac het volgende:
[..]
Hé, bekend verhaal! Ik ben godzijdank ook op mijn twaalfde gestopt met groeien, ben op 1.77 blijven steken. Ik vond het dan ook erg fijn dat ik geen groeispurt had en al m'n vriendjes en vriendinnetjes wel, ik was opeens niet meer altijd de grootste.
Tot m'n twaalfde moest ik ook echt om de drie maanden ofzo alles vervangen.quote:Op zondag 16 december 2007 18:03 schreef InProduction het volgende:
[..]
Klopt, en heerlijk dat ik in principe (!!) mijn kleren die ik toen had nog pas. In andere woorden.. al mijn vrienden hadden leuke kleren, en die waren na een maand te klein. Geen last van gehad.
Ja! Maargoed, ik liep/loop van mezelf al krom door een of andere vergroeing in mn rugquote:Op zondag 16 december 2007 18:35 schreef Insomaniac het volgende:
[..]
Tot m'n twaalfde moest ik ook echt om de drie maanden ofzo alles vervangen.. Arme papa en mama betaalden zich blauw aan kleding. Gelukkig heeft m'n zusje na mij een flink aantal van die amper gedragen kleding nog af kunnen dragen.
Vraagje aan de mensen die ook op hun 12e/13e gestopt zijn met groeien en altidjde langste waren; liepen jullie ook krom? Ik vond het echt vreselijk om altijd maar de langste te zijn en ben toen onbewust krom gaan lopen. Heeft me wat moeite gekost om dat er uit te krijgen, maar nu loop ik alweer 10 jaar kaarsrecht.
Al is zitten nog steeds het fijnst onderuitgezakt..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |