abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_55105982
quote:
Op vrijdag 7 december 2007 17:32 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Die ene keer dat ik opweg naar Schiphol in de Nachtrein Utrecht-Amsterdam zat, was deze afgeladen vol Iedereen kon wel zitten, maar om nou te zeggen dat er veel plek vrij was... (was wel de eerste nachttrein btw).
Echt, je mag van geluk spreken als er over een paar jaar een nachttrein naar groningen gaat die een tussenstop maakt.

Er zijn zoveel regio's voor wie het vast handig en leuk is om een nachttrein te hebben, maar je snapt zelf toch ook wel dat dat niet rendabel is?
  vrijdag 7 december 2007 @ 17:36:29 #102
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_55105997
quote:
Op vrijdag 7 december 2007 17:01 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

Alleen dat Breda en Denbosch als spoor/verkeersknooppunt vrijwel verwaarloosbaar zijn (zie posts stukje omhoog ).
De kaart van Nederland wel eens bekeken?
  vrijdag 7 december 2007 @ 17:48:30 #103
131304 Game_Error
Vol verwachting...
pi_55106229
quote:
Op vrijdag 7 december 2007 17:36 schreef _dirkjan_ het volgende:

[..]

Echt, je mag van geluk spreken als er over een paar jaar een nachttrein naar groningen gaat die een tussenstop maakt.

Er zijn zoveel regio's voor wie het vast handig en leuk is om een nachttrein te hebben, maar je snapt zelf toch ook wel dat dat niet rendabel is?
en daarom hadden ze het niet moeten privatiseren, dan was er niet bij alles aan de winst gedacht, want er zijn genoeg mensen die baat hebben bij een trein vanuit amsterdam richting amersfoort rond 3 uur s'nachts
ff wachten nog
pi_55108206
quote:
Op vrijdag 7 december 2007 16:54 schreef Game_Error het volgende:
hilversum is vanaf zondag een intercity station
maar geen nachttrein in hilversum dus?
Die Intercitystop is al meer dan genoeg... Vroeger had Hilversum wel nachttreinen, deze komen inderdaad niet terug.
  vrijdag 7 december 2007 @ 19:12:42 #105
36221 Kopstoot
Ik houd nog steeds van Janine.
pi_55108221
quote:
Op vrijdag 7 december 2007 17:07 schreef _dirkjan_ het volgende:

[..]

Knooppunten zijn ten eerste niet relevant bij nachttreinen, aangezien er verder geen treinen zijn.

Daarnaast komt de nachttrein die naar stad 5 en 6 (tilburg en eindhoven) gaan, LANGS deze steden. Ze maken dus alleen een extra stop. Daarnaast is Den Bosch nog steeds groter dan Amersfoort, en is het ook nog een meer toeristische stad.

Hij heeft een anti-pest forum, nou met zijn gedrag lijkt het me volkomen normaal dat je ooit eens gepest bent.. jeeezus wat een aap die LeeHarveyOswald.

En op zijn latere post, doormiddel van een aantal nachtbussen denkt hij weer een knooppunt functie te hebben 's nachts? He's a stupid.

[ Bericht 1% gewijzigd door Kopstoot op 07-12-2007 21:00:09 ]
"Als ze de uitkeringen nu hoger maken, hoef ik ook niet zo veel meer te doen.."
pi_55117516
quote:
Op vrijdag 7 december 2007 19:12 schreef Kopstoot het volgende:

[..]

Hij heeft een anti-pest forum, nou met zijn gedrag lijkt het me volkomen normaal dat je ooit eens gepest bent.. jeeezus wat een aap die LeeHarveyOswald.

En op zijn latere post, doormiddel van een aantal nachtbussen denkt hij weer een knooppunt functie te hebben 's nachts? He's a stupid.
Gelukkig is mijn nickname niet een anagram van kotspoot.

Met 1 a 2 nachtbussen extra in de provincie utrecht, en een nachttrein naar Amersfoort, is vrijwel de hele provincie gedekt met nachtbussen. Dus ja.
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_55117579
quote:
Op vrijdag 7 december 2007 17:36 schreef _dirkjan_ het volgende:

[..]

quote:
De provincie telt ca. 1,17 miljoen inwoners. De dichtbevolkte en zeer centraal gelegen provincie wordt algemeen tot de Randstad gerekend.
Als je een nachttrein naar Amersfoort laat rijden, en een aantal lijnbussen snachts ook, al is het maar 2x, laat rijden, heb je vrijwel de hele provincie (Regio Amersfoort, Regio Hilversum, Regio Utrecht, Regio Zeist, ..) gedekt met nachtnet. Ik denk dat je de miljoen inwoners wel haalt - en de huidige nachttrein hoeft er alleen de route voor aan te passen (die niet eens om is!).

Why not?
  zaterdag 8 december 2007 @ 01:34:18 #108
170712 Tuinboon
Vers uit de groentetuin
pi_55117902
Hilversum intercity station Wel terecht voor een stad met ~100.000 inwoners.

Maar die nachttreinen in Brabant.. Ze hadden beter gewoon eerst een directe nachtconnectie R'dam --> (evt. Gouda) --> Utrecht kunnen fixen ipv van die omweg wat het nu is. Was veel rendabeler geweest denk ik.
pi_55118091
quote:
Op zaterdag 8 december 2007 01:34 schreef Tuinboon het volgende:
Hilversum intercity station Wel terecht voor een stad met ~100.000 inwoners.

Maar die nachttreinen in Brabant.. Ze hadden beter gewoon eerst een directe nachtconnectie R'dam --> (evt. Gouda) --> Utrecht kunnen fixen ipv van die omweg wat het nu is. Was veel rendabeler geweest denk ik.
Die is er toch, afhankelijk van de richting die gereden wordt?
  zaterdag 8 december 2007 @ 02:15:17 #110
164241 Dorkquemada
I won't enjoy it.
pi_55118679
Volgens de routeplanner is Den Haag laan van NOI nu ook een sneltrein station.
* Dorkquemada is zeer gelukkig
"Life, loathe it or ignore it, you can't like it"
  zaterdag 8 december 2007 @ 02:18:42 #111
170712 Tuinboon
Vers uit de groentetuin
pi_55118729
quote:
Op zaterdag 8 december 2007 01:44 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Die is er toch, afhankelijk van de richting die gereden wordt?
Als je nu met nachtnet van Rdam naar Utrecht wil moet je volgens mij alsnog via Den Haag HS --> Amsterdam --> Utrecht.. En andersom volgens mij ook. Raar iig want dan ben je echt 2 uur onderweg.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')