abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_55021139
quote:
Op maandag 3 december 2007 17:23 schreef timp0e het volgende:
Ik moet ook bij mijn rijschool 215 euro betalen als ik een rijexamen wil doen

Maareh, ik wil in de kerstvakantie (over 3 weken) mijn theorie gaan leren.
Boeken en oefenvragen heb ik al (geleend van een vriendin)
Hoe kan ik het beste aanpakken? Al een afspraak maken voor een theorieexa,em? Of eerst alles heel goed leren? En na hoeveel lessen zou het verstandig zijn om een theorieexamen te doen?
Zeker nu al een afspraak maken! In de meeste plaatsen is de wachttijd nu opgelopen naar een week of 6. Hoe eerder je je theoriecertificaat hebt, hoe beter. Het meest ideale is als je het hebt voor de 2e fase (eenvoudige verkeerssituaties). Anders ga je tijd verdoen doordat je instructeur jou dingen moet uitleggen die je zelf al zou kunnen weten. Bovendien rijd je een stuk zekerder als je je bewust bent van alle regels.
Als je het uitstelt, en je zakt een keer, dan kom je tenminste niet in de problemen met de planning van je TTT of examendatum.
Succes!
pi_55021351
quote:
Op maandag 3 december 2007 21:12 schreef Frida het volgende:
In drukke tijden lukt dit meestal wel, maar momenteel zijn er weer genoeg examendata en is het dus wat moeilijker.
Ligt er ook maar net aan in welke regio je zit als ik mijn instructeur mag geloven.
So many adventures couldn't happen today, so many songs we forgot to play, so many dreams swinging out of the blue.
pi_55021757
quote:
Op maandag 3 december 2007 21:36 schreef Addict89 het volgende:

[..]

Ligt er ook maar net aan in welke regio je zit als ik mijn instructeur mag geloven.
Dat is ook zeker zo. Maar in de meeste regio's is de wachttijd weer enigzins normaal (zo'n 4 tot 6 weken). Maar er zijn inderdaad plaatsen met een iets langere wachttijd. De meeste rijscholen kopen echter zelf ook van te voren examens in, dus dan heb je er als cursist veel minder last van. Het gaat in iedergeval (vooralsnog) weer de goede kant op. Kijken of dat doorzet. Nu moet je alleen weer lang wachten voordat je theorie-examen kan doen....
pi_55022054
bedankt voor de tips. Ik heb woensdag om 19.00 weer rijles. Dan ga ik het even bespreken met mijn instructrice hoe en wat we het gaan doen met de theoriexamen.
Ik leer best makkelijk, dus ik verwacht het wel in een paar avondjes het er door heen te hebben.
pi_55022420
Succes! Nog 1 tip: maak veel oefenexamens. De beste methode (kost alleen wel een paar tientjes) vind ik www.theorie-leren.nl Je kan wel een gratis demo doen op de site. Meer dan de helft van de kandidaten zakt, ook mensen die heel makkelijk leren (die onderschatten het vaak).

De stof zelf is niet bijster spannend, de vraagstelling is alleen soms erg lastig dus bereid je goed voor
  maandag 3 december 2007 @ 22:28:18 #31
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_55022513
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 95% gewijzigd door Sander op 19-05-2011 21:09:59 ]
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  maandag 3 december 2007 @ 23:20:57 #32
164283 Luco
Buongiorno!
pi_55023877
Zo, dat ging weer ouderwets kut toenstraks...
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
pi_55024140
21 december afrijden !!

  Moderator maandag 3 december 2007 @ 23:54:27 #34
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_55024553
Theorie is vrij goed te doen. Gaje reserve staan: Altijd ff kijken in een buurregio. Een klasgenoot moest in Heerenveen. 2 keer gezakt (theorie) en vervolgens naar Groningen gegaan. Wonder boven wonde daar wel geslaagd. ff bellen als je elders kan
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_55041401
Vandaag 2 uurtjes op de TomTom gereden. Waarom ik dat moest doen weet ik niet, misschien denkt de instructeur dat ik ga zakken voor m`n examen en bereid hij me alvast voor op het nieuwe examen?
Voor deze les heb ik nog een keer op TomTom gereden maar toen luisterde ik vooral naar de instructies. Vandaag heb ik geleerd dat kijken ook erg belangrijk is, als TomTom bijvoorbeeld zegt "bij de rotonde rechts aanhouden" betekent dat niet automatisch dat je rechtsaf moet! Dat had ik dit keer wel door gelukkig, instructeur had al verwacht dat ik rechtsaf zou slaan, wat een vertrouwen heeft hij toch in me.

Ook leuk, bij de start van het eerste uur doken we meteen het centrum in. Overal staken voetgangers/fietsers over en er stonden veel auto`s langs de kant waardoor er steeds op de trambaan gereden moest worden. Toen we bij het kruispunt linksaf moesten stonden we helemaal vast en zodra we konden waren de verkeerslichten allang op rood gesprongen. Op dat moment reden de auto`s van rechts ook met een bloedgang over het kruispunt waar ik dus op moest wachten. Ik kon echter totaal niet zien of er nog meer auto`s aankwamen maar de instructeur zei steeds dat ik een stukje door moest rollen zodat ik het kon zien. Maar hoever kon ik gaan? Dat wist ik dus niet en ik ben echt benieuwd hoe dit soort situaties het beste op te lossen zijn als ik eenmaal zelf mijn rijbewijs heb.

Ook lekker tegenstrijdig trouwens. Vandaag heb ik deze situatie meegemaakt (foto van een ander forum geplukt):


Ik moest dus linksaf maar ik had dan op het verdrijvingsvlak moeten staan. Nu stond ik dus precies zoals de blauwe auto op het plaatje, terwijl rechtdoor groen had en er een hele rij auto`s achter me stonden.
Volgens mijn instructeur had ik gewoon op het vlak moeten staan, echter in mijn theorie stond dat dit verboden is en op dat forum word er dus ook met klem verteld dat het niet mag.

Wat doen jullie in zo`n situatie?
Tok.
  dinsdag 4 december 2007 @ 19:32:23 #36
152953 Sanderrrr
De r bleef hangen
pi_55041657
Ik zou zo half op het vak staan zodat mensen je nog wel kunnen inhalen.
pi_55041852
Ik heb even een vraagje. Een maandje geleden ben ik geslaagd voor m'n TTT, dus heb ik de vrijstelling voor bijzondere verrichtingen. Nu staat hier in de OP dat je bij je praktijkexamen je uitslag van je TTT ook mee moet nemen, alleen heb ik nooit wat gekregen na mijn TTT. Zou het kunnen dat m'n rijschool en het CBR dit onderling regelen?
pi_55041904
Gewoon even vragen aan je instructeur!
  dinsdag 4 december 2007 @ 19:50:25 #39
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_55042159
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 94% gewijzigd door Sander op 19-05-2011 21:10:00 ]
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  Moderator dinsdag 4 december 2007 @ 20:16:49 #40
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_55042760
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 19:21 schreef kip_zonder-kop het volgende:
Vandaag 2 uurtjes op de TomTom gereden. Waarom ik dat moest doen weet ik niet, misschien denkt de instructeur dat ik ga zakken voor m`n examen en bereid hij me alvast voor op het nieuwe examen?
Voor deze les heb ik nog een keer op TomTom gereden maar toen luisterde ik vooral naar de instructies. Vandaag heb ik geleerd dat kijken ook erg belangrijk is, als TomTom bijvoorbeeld zegt "bij de rotonde rechts aanhouden" betekent dat niet automatisch dat je rechtsaf moet! Dat had ik dit keer wel door gelukkig, instructeur had al verwacht dat ik rechtsaf zou slaan, wat een vertrouwen heeft hij toch in me.

Ook leuk, bij de start van het eerste uur doken we meteen het centrum in. Overal staken voetgangers/fietsers over en er stonden veel auto`s langs de kant waardoor er steeds op de trambaan gereden moest worden. Toen we bij het kruispunt linksaf moesten stonden we helemaal vast en zodra we konden waren de verkeerslichten allang op rood gesprongen. Op dat moment reden de auto`s van rechts ook met een bloedgang over het kruispunt waar ik dus op moest wachten. Ik kon echter totaal niet zien of er nog meer auto`s aankwamen maar de instructeur zei steeds dat ik een stukje door moest rollen zodat ik het kon zien. Maar hoever kon ik gaan? Dat wist ik dus niet en ik ben echt benieuwd hoe dit soort situaties het beste op te lossen zijn als ik eenmaal zelf mijn rijbewijs heb.

Ook lekker tegenstrijdig trouwens. Vandaag heb ik deze situatie meegemaakt (foto van een ander forum geplukt):
[ afbeelding ]

Ik moest dus linksaf maar ik had dan op het verdrijvingsvlak moeten staan. Nu stond ik dus precies zoals de blauwe auto op het plaatje, terwijl rechtdoor groen had en er een hele rij auto`s achter me stonden.
Volgens mijn instructeur had ik gewoon op het vlak moeten staan, echter in mijn theorie stond dat dit verboden is en op dat forum word er dus ook met klem verteld dat het niet mag.

Wat doen jullie in zo`n situatie?
Gebeurt me regelmatig zoiets. Richting mijn school. Rechtdoor staat altijd vol, linksaf niet. Doorgetrokken streep. Ik ga er eigenlijk altijd overheen
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_55043629
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 19:21 schreef kip_zonder-kop het volgende:
Vandaag 2 uurtjes op de TomTom gereden. Waarom ik dat moest doen weet ik niet, misschien denkt de instructeur dat ik ga zakken voor m`n examen en bereid hij me alvast voor op het nieuwe examen?
Voor deze les heb ik nog een keer op TomTom gereden maar toen luisterde ik vooral naar de instructies. Vandaag heb ik geleerd dat kijken ook erg belangrijk is, als TomTom bijvoorbeeld zegt "bij de rotonde rechts aanhouden" betekent dat niet automatisch dat je rechtsaf moet! Dat had ik dit keer wel door gelukkig, instructeur had al verwacht dat ik rechtsaf zou slaan, wat een vertrouwen heeft hij toch in me.

Ook leuk, bij de start van het eerste uur doken we meteen het centrum in. Overal staken voetgangers/fietsers over en er stonden veel auto`s langs de kant waardoor er steeds op de trambaan gereden moest worden. Toen we bij het kruispunt linksaf moesten stonden we helemaal vast en zodra we konden waren de verkeerslichten allang op rood gesprongen. Op dat moment reden de auto`s van rechts ook met een bloedgang over het kruispunt waar ik dus op moest wachten. Ik kon echter totaal niet zien of er nog meer auto`s aankwamen maar de instructeur zei steeds dat ik een stukje door moest rollen zodat ik het kon zien. Maar hoever kon ik gaan? Dat wist ik dus niet en ik ben echt benieuwd hoe dit soort situaties het beste op te lossen zijn als ik eenmaal zelf mijn rijbewijs heb.

Ook lekker tegenstrijdig trouwens. Vandaag heb ik deze situatie meegemaakt (foto van een ander forum geplukt):
[ afbeelding ]

Ik moest dus linksaf maar ik had dan op het verdrijvingsvlak moeten staan. Nu stond ik dus precies zoals de blauwe auto op het plaatje, terwijl rechtdoor groen had en er een hele rij auto`s achter me stonden.
Volgens mijn instructeur had ik gewoon op het vlak moeten staan, echter in mijn theorie stond dat dit verboden is en op dat forum word er dus ook met klem verteld dat het niet mag.

Wat doen jullie in zo`n situatie?
Gewoon op het vlak gaan staan. Tijdens het examen ook gewoon doen lijkt me. Ben altijd verteld dat ze bij het CBR willen weten of je goed kan rijden en niet politieagent gaan spelen en volgens mij klopt dat ook wel.
pi_55044089
Hehe, ok dan. Als ik daarop zou zakken bij het CBR voor m`n examen geef ik wel mijn instructeur de schuld, hij heeft me verteld dat ik het verdrijvingsvlak mocht gebruiken. Niet dat het gaat helpen waarschijnlijk, als een examinator je daarop zou pakken krijgt hij toch wel gelijk denk ik.
Tok.
pi_55044184
Vandaag TTT gehad. Vrijstelling bijzondere verrichtingen! Ik moest hellingproef en straatje keren/halve draai uitvoeren. Dat zijn nou net de 2 verrichtingen die ik ook echt kán!

Ik was onwijs zenuwachtig. Ik slik vaak kalmeringspillen op doktersrecept, maar dat kon nu niet natuurlijk. Dan zit je wel heel relaxt achter het stuur. Zijn er alternatieven voor? Een kalmeringspil die bruikbaar is tijdens het rijden? Want ik wil m'n examen hier niet door laten verpesten.
If you open your mind too much your brain will fall out
  Moderator dinsdag 4 december 2007 @ 21:13:43 #44
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_55044252
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 21:11 schreef Sprouts het volgende:
Vandaag TTT gehad. Vrijstelling bijzondere verrichtingen! Ik moest hellingproef en straatje keren/halve draai uitvoeren. Dat zijn nou net de 2 verrichtingen die ik ook echt kán!

Ik was onwijs zenuwachtig. Ik slik vaak kalmeringspillen op doktersrecept, maar dat kon nu niet natuurlijk. Dan zit je wel heel relaxt achter het stuur. Zijn er alternatieven voor? Een kalmeringspil die bruikbaar is tijdens het rijden? Want ik wil m'n examen hier niet door laten verpesten.
Ik had de eerste keer nervovit ofzo
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_55045203
quote:
Op maandag 3 december 2007 21:21 schreef JackieBee het volgende:

[..]

Ik wil ook! Moet op precies hetzelfde moment als jou op. Is het voor jou de eerste keer? Voor mij is het de tweede keer. De eerste keer was ik veel te relaxed en was mijn instructrice mee met wie ik het altijd vet gezellig heb. Ik heb haar gevraagd om dit keer niet mee te gaan, en dat vond ze een goed idee. Voelt het hopelijk wat serieuzer en ben ik scherper. Want borden over het hoofd zien, dat wil ik dit keer niet hoor!

Alvast heel veel succes!!!! Spannend hè. [afbeelding]
Ah een lotgenoot
Ja het is de eerste keer voor mij ja ik heb al wel een TTT gehad en die ging wel prima (+vrijstelling bijz verrichtingen) Ik heb morgen nog 2 uur, ff snelweg knallen, wat rotondes doen, fouten maken en dan donderdag in alle vroegte door Nijmegen rijden...

Ik wil hem zooo graag halen eh zo lang op gewacht

Succes in ieder geval
Bram! Boterham!
pi_55047782
Mag ik jullie vragen hoeveel het jullie ongeveer gekost heeft?
Gewoon per persoon, en waar?!

Kan ik een indicatie krijgen hoeveel ik ongeveer opzij moet zetten en moet sparen de aankomende maanden (21 mei word ik 18 )
pi_55051127
Net geslaagd, na 30 uur lessen.

Had geen TTT genomen, en op het examen heb ik alleen achteruit file moeten parkeren. Geen ingrepen gehad, en ook geen op- of aanmerkingen verder.

Wel één keer laten afslaan, in z'n 2 wegrijden terwijl je dat niet doorhebt wil niet echt.

Kostte mij 1395 euro incl. praktijk, excl. theorie (33 euro ofzo)
pi_55053144
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 19:21 schreef kip_zonder-kop het volgende:

Wat doen jullie in zo`n situatie?
Gewoon op het vak gaan staan bevordert de doorstroom van het verkeer, geen wout die je er voor zal bekeuren in deze situatie.
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 21:11 schreef Sprouts het volgende:
Vandaag TTT gehad. Vrijstelling bijzondere verrichtingen! Ik moest hellingproef en straatje keren/halve draai uitvoeren. Dat zijn nou net de 2 verrichtingen die ik ook echt kán!

Ik was onwijs zenuwachtig. Ik slik vaak kalmeringspillen op doktersrecept, maar dat kon nu niet natuurlijk. Dan zit je wel heel relaxt achter het stuur. Zijn er alternatieven voor? Een kalmeringspil die bruikbaar is tijdens het rijden? Want ik wil m'n examen hier niet door laten verpesten.
Jointje
Viva los Vatos Locos
  woensdag 5 december 2007 @ 11:45:14 #49
167419 Leinonlein
Exit AMS, Enter BLN
pi_55053905
Over een half uurtje ben ik aan de beurt voor de praktijk, spanneeeend
Levenswerk: Berlijn Blog.
pi_55056220
Net ff 2 uurtjes les gehad ging allemaal prima, ging allemaal netjes volgens mijn instructeur en hij had er de volle vertrouwen in

Ben benieuwd mogen

Oh en wat het koste ik wil het niet eens weten... 52lessen *37 per les = 1924 euro... en dan TTT van 140 euro, examen 210 euro en theorie 30 euro

Ik ben mn mam dankbaar
Nu nog mn rbw halen
Bram! Boterham!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')