abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 3 december 2007 @ 11:08:22 #76
190186 hierissieweer
Ik val liever op, dan af!
pi_55009432
Net nog even het schadebedrijf aan de lijn gehad, kwam wellicht op de 2,5 duizend de dagwaarde volgens internet is 1,8 duizend en er staat 2,5 ton op de teller. Hij gaat dus economisch totalloss denk ik (maar wat zou ik dan nog terug krijgen van de verzekering??)
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
Hierissiedan, hierissieweers huisje!
pi_55020777
Schade 2500? En dagwaarde 1800? Dan wordt ie idd economisch total loss verklaard en krijg je van de verzekering de dagwaarde uitgekeerd. Helaas...
  woensdag 5 december 2007 @ 23:28:44 #78
190186 hierissieweer
pi_55069068
net niet total loss gelukkig maar! Maar begrijp ik nou goed dat de auto nadat hij gerepareerd moet worden opnieuw gekleurd moet worden??
pi_55069513
Neem aan dat je gekeurd bedoelt, maar nee, dat hoeft niet.
pi_55069621
quote:
Op zaterdag 1 december 2007 20:45 schreef Schnabbeltje het volgende:

[..]
Alle schades worden "vergoed" door je verzekeraar. ... Als de tegenpartij onverzekerd is, en naar de noorderzon is vertrokken, dan betaalt je verzekeraar dit ook uit.
Nee en nee. Niet als je WA(+) verzekerd bent hoor

En als de tegenpartij onverzekerd blijkt mag je hopen dat je aanspraak kunt maken op het garantie fonds - moet je wel twee onafhankelijke getuigenissen hebben.

Maar goed - de zaak zal verder wel goed komen denk ik - schuldvraag is niet zo lastig in deze
  donderdag 6 december 2007 @ 00:12:01 #81
190186 hierissieweer
pi_55069879
quote:
Op woensdag 5 december 2007 23:56 schreef Aplus het volgende:

[..]

Nee en nee. Niet als je WA(+) verzekerd bent hoor

En als de tegenpartij onverzekerd blijkt mag je hopen dat je aanspraak kunt maken op het garantie fonds - moet je wel twee onafhankelijke getuigenissen hebben.

Maar goed - de zaak zal verder wel goed komen denk ik - schuldvraag is niet zo lastig in deze
Moet ik de reparatie eerst zelf betalen? Of word dit door (een van de) verzekeringen geregeld of regeld de garage dit verder af ( het is een focwa schade garage)
pi_55070008
Volgens mij moet je het idd voorfinancieren - incl evt. vervangende auto huur. Behalve misschien als je all-risk verzekerd bent, daar heb ik geen ervaring mee.

Heb zelf altijd "gewacht" met reparatie totdat het geld binnen was.
  donderdag 6 december 2007 @ 00:23:44 #83
190186 hierissieweer
pi_55070085
quote:
Op donderdag 6 december 2007 00:18 schreef Aplus het volgende:
Volgens mij moet je het idd voorfinancieren - incl evt. vervangende auto huur. Behalve misschien als je all-risk verzekerd bent, daar heb ik geen ervaring mee.

Heb zelf altijd "gewacht" met reparatie totdat het geld binnen was.
Leuk wachten maar het geld komt wel, en heb de auto gewoon nodig voor mijn werk (ga geen 40 km heen en weer fietsen en OV is geen optie omdat hij niet rijd wanneer ik moet gaan werken of dat ik klaar ben met werken
pi_55073111
Verzekeraar van tegenpartij zal proberen er een 50-50 van te maken. Dus verhaal helder houden, geen ruimte voor discussie houden.

Mijn broer is hierdoor genaaid: hij stond stil op een parkeerplek, auto aan de andere kant van de weg wilde achteruit de rijbaan op maar reed de ver door; raakte auto van mijn broer vol in de zijkant.
1 getuige zei dat mijn broer achteruit reed op het parkeervak, 2 getuiges zeiden dat hij stilstond. Dit samen met het volgende op het schadeformulier (wat ter plekke is ingevuld door die andere): achteruit verlichting van auto was aan. Heeft ervoor gezorgd dat het een 50-50 verhaal is geworden.
pi_55088344
quote:
Op donderdag 6 december 2007 10:09 schreef exode het volgende:
Verzekeraar van tegenpartij zal proberen er een 50-50 van te maken. Dus verhaal helder houden, geen ruimte voor discussie houden.

Mijn broer is hierdoor genaaid: hij stond stil op een parkeerplek, auto aan de andere kant van de weg wilde achteruit de rijbaan op maar reed de ver door; raakte auto van mijn broer vol in de zijkant.
1 getuige zei dat mijn broer achteruit reed op het parkeervak, 2 getuiges zeiden dat hij stilstond. Dit samen met het volgende op het schadeformulier (wat ter plekke is ingevuld door die andere): achteruit verlichting van auto was aan. Heeft ervoor gezorgd dat het een 50-50 verhaal is geworden.
Vezekeraars zijn rotzakken
Een rechtbijstandsverzekering is door dit soort praktijken zeer aan te raden als je alleen WA(+) hebt.
pi_55114929
Voor een tijd terug nog soortgelijk iets gehad als voorgaande situatie beschreven;

Even 3 minuten boodschappen doen. Parkeerplaatsen aan overzijde weg vol, dus auto aan andere kant van weg neergezet..Kom terug. Hele portier ingedeukt. Gelukkig was schadeveroorzaker zo netjes om even te wachten (was bezig met briefje achterlaten) Hij was dus achteruit uit parkeervak tegen mijn auto aangereden. Zelf zeggend dat hij slecht zicht had in achteruit (door slecht weer beslagen) Politie maar even gebeld, die kwamen vrij snel en hebben het voorval bekeken en zeiden gelijk; jongens jullie komen er samen wel uit lijkt me, jullie hebben ons niet nodig.. Politie is gelijk weer weggegaan, Dus daara ff direct samen schade formulier ingevuld (andere auto had was krasjes op bumper, verder nix) volgende dag schade formulier afgegeven bij tussenpersoon verzekeraar. Na het weekend de auto weggebracht naar schade hersteller, die heeft na bevestiging dat de schade door de tegenpartij betaald werd een nieuwe deur besteld gespoten en eringezet. En toen auto al klaar was moest schade expert nog langskomen ;-) Dus was allemaal op papier al aardig snel geregeld..Betaling enzo wordt allemaal geregeld, heb ik geen werk van, wordt allemaal geregeld door verzekering. Krijg alleen nog binnenkort wel een brief wat het geintje gekost heeft..
  vrijdag 7 december 2007 @ 23:34:37 #87
190186 hierissieweer
pi_55115093
Nou had vandaag het schadebedrijf aan de lijn en die vonden het wel apart dat de Centraal Beheer niet zomaar de rekening accepteerde... Misschien dat het dus wel een lange adem word... Volgens mijn tussenpersoon nog geen problemen maandag de rekening brengen (auto morgen laten ophalen) en dan zal mijn tussenpersoon de rekening opsturen naar CB dus hoop dat het goed gaat komen
pi_55123698
quote:
Op donderdag 6 december 2007 10:09 schreef exode het volgende:
Dit samen met het volgende op het schadeformulier (wat ter plekke is ingevuld door die andere): achteruit verlichting van auto was aan.
Door die andere ingevuld én door jouw broer mede-ondertekend.

Ter plekke = de voorkant van het formulier, volgens mij is daar helemaal geen vraag om "achteruit verlichting van auto was aan" in te vullen.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  zondag 9 december 2007 @ 08:07:59 #89
179752 TheChemeng
['æbsin&#;] Ikea boy
pi_55140323
quote:
Op vrijdag 7 december 2007 23:27 schreef alexxx het volgende:
Politie maar even gebeld, die kwamen vrij snel en hebben het voorval bekeken en zeiden gelijk; jongens jullie komen er samen wel uit lijkt me, jullie hebben ons niet nodig.. Politie is gelijk weer weggegaan.
Mijn pa had dus bijna hetzelfde, stond stil op een parkeerplaats en werd vol geraakt door een VW golfje die hem in zijn achteruit had gegooid zonder te kijken. De bestuurder met zijn petje en lonsdale jas was niet van plan om ook maar iets in te vullen en zou wel eens even duidelijk maken hoe het allemaal zat (lekker opgefokt met twee vrienden die hem helemaal gelijk gaven).

Politie gebeld maar die kwamen niet omdat het op privé terrein was gebeurd en een opgefokte bestuurder konden ze ook niks aan doen. Ik ben er toen zelf maar heen gereden om meneer de lonsdale jongere eens even duidelijk te maken dat hij toch maar beter kon tekenen... de politie is je beste vriend (tenzij je ze nodig hebt )
The Dutch are bastards and the French ten times worse.
Quod nihil sit tam infirmum aut instabile quam fama potentiae non sua vi nixa
pi_55162426
quote:
Op zaterdag 8 december 2007 13:55 schreef r_one het volgende:

[..]

Door die andere ingevuld én door jouw broer mede-ondertekend.

Ter plekke = de voorkant van het formulier, volgens mij is daar helemaal geen vraag om "achteruit verlichting van auto was aan" in te vullen.
Klopt, zijn achteruit verlichting was ook aan. Auto stond stil maar wel in zijn achteruit. Hij ging er niet vanuit dat hij daardoor de lul zou zijn. Hij stond stil en ook al reed hij achteruit hij vormde daardoor geen gevaar. Maar goed moraal van het verhaal je kan flink genaaid worden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')