Wat hij zegt. Jammer van al die baggerplaten van Pink Floydquote:Op zaterdag 1 december 2007 19:27 schreef methodmich het volgende:
Tel er 30 die ook in mijn top 100 stonden.
De nummer 1, tja....
Verder een opmerkelijke Pink Floyd-revival. Vanwaar dat ineens?
En een paar leuke binnenkomers.
Maar vooral: Ranja, klasse gedaan en dank voor de organisatie!
Benieuwd naar de "bubbling under" lijst trouwens.
ja goede uitlegquote:Op zondag 2 december 2007 11:38 schreef ranja het volgende:
Ik heb er 24 van de 100, 6 daarvan heb ik ook in mijn top 100 staan als ik goed heb geteld.
Ik vind niet dat de lijst echt eenzijdig is, meer tweezijdigEen soort gevecht tussen de indie/singer-songwriters en de (hard/classic)rock/metal plus overigens een goede 3e nog de new wave/90s alternative (met sommige kruisbestuivingen met de vorige 2 categorien). Maar het is wel vooral een lijst van blanke mannen met een gitaar, dat wel
The Soft Boys - Underwater Moonlight (Geniale en toch een behoorlijk invloedrijke plaat, bron van inspiratie voor o.a. REM, Decemberists en de Flaming Lips, die je dan weer wel in de diverse lijstjes terug ziet komen)quote:Op zondag 2 december 2007 16:09 schreef methodmich het volgende:
Zo, nu dit soort lijstjes van anderen.
Nietes, dat is natuurlijk Monstertje.quote:Op zondag 2 december 2007 16:09 schreef methodmich het volgende:
Gorki - Ik Ben Aanwezig (misschien wel de beste Nederlandstalige plaat ooit)
ja, maar weer geen enkel in de eindlijst.quote:Op zondag 2 december 2007 16:09 schreef methodmich het volgende:
Nick Cave - Your Funeral.... My Trial (al heeft ie genoeg stemmen als artiest)
Al is de top 5 natuurlijk niet veel aan.quote:Op zaterdag 8 december 2007 10:52 schreef pfaf het volgende:
Whooaa. Super ranja!
De beste FOK! 100 eindlijst ooit, onverwacht hoge noteringen van Lift yr skinny fists, In Utero en Either/Or
Het blijft zeuren, zoals je gelukkig zelf al aangeeft in je laatste regel.quote:Op zondag 2 december 2007 16:09 schreef methodmich het volgende:
Want waarom stemt er niemand anders op
Antony & The Johnsons - Antony & The Johnsons (I Am A Bird Now krijgt wel medestanders, maar deze is minstens zo mooi!!)
Beck - Mutations
Dayna Kurtz - Postcards From Downtown (werkelijk een juweel!)
Ed Harcourt - From Every Sphere (of sowieso een plaat van Ed)
Gorki - Ik Ben Aanwezig (misschien wel de beste Nederlandstalige plaat ooit)
Guided By Voices - Alien Lanes (sowieso maar 2 x genoemd als band)
Mercury Rev - Deserter's Songs (heerlijk psychedelisch plaatje)
Mitsoobishy Jacson - Boys Together Out Rageously (ga deze plaat ontdekken mensen!!)
Neil Young - On The Beach en Tonight's The Night (rauwer dan zijn andere jaren '70 platen, maar wel echt toppers)
Nick Cave - Your Funeral.... My Trial (al heeft ie genoeg stemmen als artiest)
Pavement - Terror Twilight (qua singles heerlijk)
PJ Harvey - Dry, maar meer nog To Bring You My Love (ongelooflijk, zo'n topalbum!)
Whiskeytown - Faithless Street (toch een must voor de Adams-liefhebber)
Zo, nu dit soort lijstjes van anderen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |