Nou ik denk het niet 3 meter bij 4 meter bij 0.1 meter dik is toch echt 1.2 m3 en dat is toch echt 1200 liter beton.quote:Op zaterdag 1 december 2007 12:23 schreef Twanstra het volgende:
1 kuub = 1000 liter. Plus, Lijkt me sterk dat als je 1.2 M2 meter vloer wilt leggen dat je dan een kuub beton nodig hebt.
Ik denk dat je een liter of 100 wel voldoende is. Dus een 8 zakken plus water natuurlijk.
Inderdaad.quote:Op zaterdag 1 december 2007 14:23 schreef sybsyb het volgende:
de betoncentrale wil wel 1m3 brengen , maar je betaalt toeslag voor de missende m3 .
mow je betaalt bij een 6m3 auto toeslag over 5m3 die er niet inzitten.
en als je aangeeft dat je xx aantal meters moet kruien , houden ze rekening met de planning.
Hij kan niet echt rekenen 80m2 x 0,15 = 7m3 ? , dan kom ik 5m3 tekort.quote:Op zondag 2 december 2007 09:41 schreef voorroel het volgende:
volgens mij is verhouding cement:grind:zand 1:2:3 en niet zoals als plastis zegt: 1,25:1:1
Als je bigbags laat bezorgen met zand en grind kan je denk ik net zo goed meteen beton laten komen. Want het bezorgen van zand en grind kost ook zo 75 euro..
Dat kun je ook gewoon in de bouwmarkt kopenquote:Op maandag 3 december 2007 10:43 schreef plastic het volgende:
of zoals wij gedaan hebben (en ik vermoed dat in nederland ook wel bestaat) is droog gemixte beton laten komen, heel simpel zelf water toevoegen en kees is klaar, en je hebt een perfecte mengverhouding voor de beton, nog nooit zo snel en simpel beton gemaakt
Was dat dan incl grind, of moest je dat zelf toevoegen?quote:Op maandag 3 december 2007 10:43 schreef plastic het volgende:
of zoals wij gedaan hebben (en ik vermoed dat in nederland ook wel bestaat) is droog gemixte beton laten komen, heel simpel zelf water toevoegen en kees is klaar, en je hebt een perfecte mengverhouding voor de beton, nog nooit zo snel en simpel beton gemaakt
Waarom heb je dan niet los zand/grind/cement geregeld?? 156 zakken is al snel 800 euro. Bij wat voor zaak heb je de zakken gehaald, want ongetwijfeld zijn er grote verschillen qua prijs of valt dit wel mee?quote:
Waren ongeveer 156 zakken.
Ik zie me nog niet snel 7kuub in de bouwmarkt gaan halen hoorquote:Op maandag 3 december 2007 10:50 schreef sanger het volgende:
[..]
Dat kun je ook gewoon in de bouwmarkt kopen
met een flink stel vrienden die allemaal een kruiwagen meenemen is dat echt een eitje. Ik heb ooit een vloer van 44 m2 meter (geen idee hoeveel m3) met 4 man gekruit en als je gewoon een beetje fit bent is het wel te doen hoor.quote:Op maandag 7 maart 2011 22:16 schreef verstopt_riool het volgende:
Vanaf welke hoeveelheid is het beter beton door de betoncentrale te leveren? Als ik het hier zo lees is dat vanaf 1m3. Voor mijn tuinhuis moet 3,5 m3 beton gestort worden? Kan ik dit dan beter kant en klaar aan laten voeren?
Als ik het aan laat voeren moet de beton nog 40 meter verplaatst worden vanaf de betonauto. Is 3,5 m3 te verplaatsen met de kruiwagen of kan de beton dan beter gestort worden met een betonpomp?
Nou die spierpijn zal wel mee vallen als je een topic van december 2007 gaat op krikkenquote:Op zaterdag 4 juni 2011 13:09 schreef tatsert het volgende:
de verhouding is 3 - 2 - 1
dat wil dus zeggen 3 grind, 2 zand en 1 portland cementdat is de regel.
een kub draai je makkelijk alleen met een molen,hoef je helemaal niet hard door te werken.
draai zelf 2 kub op een zaterdagje voor bijvoorbeeld een tuinmuurtje.
snap niet dat mensen daar spierpijn van kunnen krijgen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |