Je bedoelingen zijn goed, maar ik zou het afraden. Omdat je geen dierenarts bent, zou je dingen erger kunnen maken.quote:Op vrijdag 30 november 2007 20:24 schreef RicoRabbit het volgende:
Kortom:
Kan ik zelf nog dingen proberen/trucjes om z'n poot weer te trainen op een of ander manier zodat hij hem weer kan gebruiken, neem bijvoorbeeld kramp bij een mens, dan moet je je been ook strekken, maar wij weten dat, honden niet.
Mvg, Rico
fortiflex / atroplex en rimadyl ?quote:Op vrijdag 30 november 2007 22:02 schreef knep het volgende:
Onze boxer heeft ook iets vergelijkbaars alleen houdt hij zijn poot maar af en toe van de grond.
Bij het wandelen en andere zaken zet hij er gewoon kracht op.
Wat je verder kan zien is een verdikking bij de heupen, daar heeft hij ook pijn.
Het blijkt nu volgens de dierenarts een vorm van artrose te zijn die waarschijnlijk niet meer overgaat.
Ik vertrouw het echter niet helemaal aangezien het verschijnsel ineens optrad en artrose toch meer een sluipend proces is (dacht ik). Voorlopig krijgt de hond een medicijn om de ontsteking wat af te remmen en een middel dat de aanmaak van kraakbeen stimuleert.
quote:Op dinsdag 4 december 2007 15:49 schreef Qwea het volgende:
hoe is het nu met de hond?
quote:Op dinsdag 4 december 2007 15:49 schreef Qwea het volgende:
hoe is het nu met de hond?
onzin. Goldens zijn gevoeliger voor HD en atrose, maar zolang je hem onder begeleiding rustig laat traplopen is er niks aan de hand.quote:Op maandag 10 december 2007 17:23 schreef kyraaa het volgende:
Je mocht grote honden toch geen trap laten lopen?![]()
Dat is wat mijn zus me wijsmaakte, omdat het slecht voor de heupen zou zijn...
(ik was 10 toen ze me dat vertelde omdat ik jesse (golden retriever) graag in mn slaapkamer wou om te knuffelen en met barbies te spelenmaar het kan net zo goed bullshit zijn...)
Weet iemand dit?
Grote honden liefst het eerste jaar geen trappen laten lopen en daarna het liefst zo min mogelijk.quote:Op maandag 10 december 2007 17:23 schreef kyraaa het volgende:
Je mocht grote honden toch geen trap laten lopen?![]()
Dat is wat mijn zus me wijsmaakte, omdat het slecht voor de heupen zou zijn...
(ik was 10 toen ze me dat vertelde omdat ik jesse (golden retriever) graag in mn slaapkamer wou om te knuffelen en met barbies te spelenmaar het kan net zo goed bullshit zijn...)
Weet iemand dit?
Wij wonen op een flat en dikkie moet wel traplopen. Ik heb zelfs het idee dat sinds hij 3x per dag zeer rustig de trap afloopt zn poot zelfs stukken beter is geworden dan voorheenquote:Op maandag 10 december 2007 18:47 schreef senesta het volgende:
[..]
Grote honden liefst het eerste jaar geen trappen laten lopen en daarna het liefst zo min mogelijk.
Het is net als onbeheerst springen niet echt geweldig voor de heupen.
HD komt juist veel voor bij jonge honden. Het feit dat hij zo jong is, en het nu al ontdekt wordt (als het hd is) is alleen maar gunstig. Wie weet kan er een operatie plaats vinden.quote:Op zaterdag 14 maart 2009 11:48 schreef nummer_zoveel het volgende:
Even een kick.
Heb maandag een afspraak gemaakt bij de dierenarts voor mijn labrador. Hij trekt tijdens het wandelen z'n achterpoot ook omhoog (soms de een, dan de ander), en met plotselinge bewegingen is hij aan het janken van de pijn.
En gisteren kón hij echt niet meer, hij wilde niet verder lopen. Helemaal op.
Ik maak me heel veel zorgen want hij is pas 1 jaar en 2 maanden oud. Dat is belachelijk jong om HD te hebben.
Het kán HD zijn. Maak je niet al te veel zorgen.quote:Op zaterdag 14 maart 2009 11:48 schreef nummer_zoveel het volgende:
Even een kick.
Heb maandag een afspraak gemaakt bij de dierenarts voor mijn labrador. Hij trekt tijdens het wandelen z'n achterpoot ook omhoog (soms de een, dan de ander), en met plotselinge bewegingen is hij aan het janken van de pijn.
En gisteren kón hij echt niet meer, hij wilde niet verder lopen. Helemaal op.
Ik maak me heel veel zorgen want hij is pas 1 jaar en 2 maanden oud. Dat is belachelijk jong om HD te hebben.
En HD is met pijnstillers prima te behandelen. Baloe heeft (kwamen we achter) ook HD in zn heupen. Niet heel zwaar ofzo, maar het isser wel. Samen met artrose.quote:Op zaterdag 14 maart 2009 16:02 schreef Nies het volgende:
[..]
Het kán HD zijn. Maak je niet al te veel zorgen.
Bij mijn dog van negen maand is zware HD geconstateerd (1 heup totaal naast de kom) en toch in relatieve gezondheid nog bijna 8 geworden.
HD is niet altijd het einde, ook niet als het op zo'n jonge leeftijd al zo erg is.
Desondanks wél heel veel sterkte gewenst!
Als de ouders beide A of B zijn, kan de pup dan D krijgen?quote:Op zaterdag 14 maart 2009 16:02 schreef Nies het volgende:
[..]
Het kán HD zijn. Maak je niet al te veel zorgen.
Bij mijn dog van negen maand is zware HD geconstateerd (1 heup totaal naast de kom) en toch in relatieve gezondheid nog bijna 8 geworden.
HD is niet altijd het einde, ook niet als het op zo'n jonge leeftijd al zo erg is.
Desondanks wél heel veel sterkte gewenst!
Ja, in de praktijk kunnen twee HD A ouders een HD D pup voortbrengen en twee HD D ouders een A pup.quote:Op zondag 15 maart 2009 02:27 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Als de ouders beide A of B zijn, kan de pup dan D krijgen?
De twee mooiste kampioenshonden met de beste afstamming en goedgekeurd op alle testen inclusief HD A kunnen ook een pup met HD D voortbrengen. HD is (helaas?) niet alleen erfelijk bepaald maar ook afhankelijk van andere factoren dus.quote:Op zondag 15 maart 2009 10:12 schreef nummer_zoveel het volgende:
Natuurlijk, alles kan.
Maar deze hond komt uit een goed nest, goede stamboom, ouders hebben op tentoonstellingen verschillende prijzen gewonnen. Nestje opgespoord via de rasvereniging.
Ik zal straks of mogen de stamboom eens opzoeken.
Hoeveel moet je geven? Van de rimadyl? (ik ga er vanuit dat je die gekregen hebt. Alhoewel ketofen ook kan, maar minder voor de hand liggend isquote:Op maandag 16 maart 2009 09:25 schreef nummer_zoveel het volgende:
Omdat hij zaterdag alleen tijdens het wandelen met z'n achterpoot was aan het trekken, en pijn had, en zondagavond de klachten verergerden. Dan ga ik niet nog halsoverkop naar de DA als ik er maandagochtend toch moet zijn.
Ben er dus net geweest, DA heeft aan de heupen gevoeld en die zijn in ieder geval overbelast. Hij heeft nu een ontstekingsremmer voor twee weken, hij mag twee weken alleen kort worden uitgelaten en geen ruwe spelletjes doen enz. Als na de kuur van de ontstekingsremnmer klachten weer terugkeren worden er foto's gemaakt.
Dus het is nu even afwachten, maar ben blij dat hij er nu iets voor heeft gekregen (voor de pijn).
Dat het beter gaat komt door de carprodyl. Over een paar dagen heeft hij nergens meer last van, omdat de carprodyl goed zn werk doet. Ook al lijkt hij nergens last van te hebben, zodra je ermee stopt, kan hij weer pijn gaan voelen.quote:Op maandag 16 maart 2009 12:33 schreef nummer_zoveel het volgende:
Carprodyl 100 heeft ie nu, s' ochtends een hele, 's avonds een halve.
Hoe het kan dat het waarschijnlijk overbelast is? Geen idee, misschien een plotselinge 'uitschieter' gemaakt, doet ie in z'n enthousiasme me wel vaker.
Ik hoop dat het dat is, nemen klachten niet af worden foto's gemaakt van de heupen.
Het gaat al wat beter met hem. Straks maar een lekker groot bot voor 'm halen, heeft ie wat te doen.
Nee, dat heeft ze niet gezegd. Goed dat ik dat nu weet.quote:Op maandag 16 maart 2009 12:48 schreef Qwea het volgende:
ooh en ik neem aan dat je DA wel gezegd heeft dat je carprodyl niet op een lege maag mag geven\?
Als je carprodyl/rimadyl op lege maag geeft, kan er maag beschadiging optreden. Ik doe Baloe altijd 's ochtends zn pil en daarna mag hij gelijk eten. Idemdito met 's avondsquote:Op maandag 16 maart 2009 12:55 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Nee, dat heeft ze niet gezegd. Goed dat ik dat nu weet.![]()
Ze had idd wel gezegd dat ik niet lang met hem mag wandelen. Enkel korte blokjes om.
Inderdaad, want 's avonds krijgt ie vaak niet meer te eten, maar moet ie wel nog een halve pil.quote:Op maandag 16 maart 2009 13:00 schreef Harajuku. het volgende:
Dat is nogal wat om niet te vermelden
Mja ik zat ook al even te fronzen. Ik vind het toch wel belangrijk dat dit soort dingen vertelt worden.quote:Op maandag 16 maart 2009 13:00 schreef Harajuku. het volgende:
Dat is nogal wat om niet te vermelden
Je voert je hond enkel 's morgens? Misschien is het dan een idee om voor zolang je de pilletjes moet geven, hem 2x te voeren?quote:Op maandag 16 maart 2009 13:03 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Inderdaad, want 's avonds krijgt ie vaak niet meer te eten, maar moet ie wel nog een halve pil.
Niet slim om dat niet te zegggen. Nou ja, een DA is ook maar een mens. Die vergeten wel eens dingen...
(Moet wel zeggen dat ze niet echt ehm, echt vriendelijk was. Beetje ongeinteresseerd. En ze stonk naar knoflook van de dag ervoor ofzo).
Ja, dat staat wel in de bijsluiter.quote:Op maandag 16 maart 2009 13:04 schreef Qwea het volgende:
Trouwens, als je hond last krijgt van diarree, verminderde eetlust, sneller vermoeid, braken, ect... dan moet je met de carprodyl stoppen en je DA opnieuw raadplegen. De kans op een lever beschadiging is dan aanwezig.
Ja, dat ga ik ook doen.quote:Op maandag 16 maart 2009 13:05 schreef Qwea het volgende:
[..]
Je voert je hond enkel 's morgens? Misschien is het dan een idee om voor zolang je de pilletjes moet geven, hem 2x te voeren?
Nope. Maagbeschermer zit er niet in. Opzich heb je die ook niet nodig, als je het niet op lege maag voert. Mijn DA heeft me het nadrukkelijk vertelt ; niet op lege maag.quote:Op maandag 16 maart 2009 13:08 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Ja, dat staat wel in de bijsluiter.
Gek genoeg staat er niks in over dat hij die pillen niet op nuchtere maag mag innemen. Misschien zit er ook een maagbeschermer in?
Is hij nu nog steeds te dik? Te dik kan namelijk dingen zoals eventuele HD en artrose verergerenquote:Op maandag 16 maart 2009 16:39 schreef nummer_zoveel het volgende:
Omdat ie eerst te dik was. Hij is gecastreerd en op advies van de dierenarts moest ie toch de helft minder gevoerd worden. Dan geef ik 'm liever s' ochtends een iets grotere portie dan twee zielige muizehapjes per dag. Dan is het helemaal hap-slik-weg.
Stomme vraag misschien hoor, maar als hij nu weer op gewicht zit, waarom geef je hem dan niet 2x per dag eten?quote:Op maandag 16 maart 2009 17:57 schreef nummer_zoveel het volgende:
Nu is ie goed qua gewicht: 35 kilo. Hij is ook echt groot.
Ja, dat ga ik maar eens doen denk ik. Maar helemaal stoppen met (honden)snoepjes dus niet, of liever gezegd tussendoortjes, want dat zijn ook gewoon brokjes. Die moet ik echt hebben tijdens het uitlaten. Hij luistert beter als er een lekkere beloning tegenover staat.quote:Op maandag 16 maart 2009 22:39 schreef Qwea het volgende:
Ik denk dat je beter extra brokken oid kunt geven, dan tussendoor die snoepjes. But who am I
Ja, daar waren we nog niet achter zeg. En bij m'n labrador ook niet. Wat vertel je me nu.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 07:08 schreef sig000 het volgende:
Golden reteivers zijn een ras waar je extra voorzichtig met moet zijn vanwege de populariteit en disctabele fokkers.
Ik gebruik ook nog steeds wel koekjes bij t uitlaten. Nu ja, geen beggin strips ed natuurlijkquote:Op dinsdag 17 maart 2009 07:04 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Ja, dat ga ik maar eens doen denk ik. Maar helemaal stoppen met (honden)snoepjes dus niet, of liever gezegd tussendoortjes, want dat zijn ook gewoon brokjes. Die moet ik echt hebben tijdens het uitlaten. Hij luistert beter als er een lekkere beloning tegenover staat.
En zeker nu ie niet te lang mag worden uitgelaten moet een extra bot of varkensoor kunnen, het arme beest verveeld zich anders helemaal.
Wat is dat?quote:Op dinsdag 17 maart 2009 07:20 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Ik gebruik ook nog steeds wel koekjes bij t uitlaten. Nu ja, geen beggin strips ed natuurlijk
Ik dacht, vertel 't nog ff voor de mensen die 't niet weten en bedankt voor de aanvulling.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 07:16 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Ja, daar waren we nog niet achter zeg. En bij m'n labrador ook niet. Wat vertel je me nu.
Die hond is je aan 't foppen?quote:Op dinsdag 17 maart 2009 07:51 schreef nummer_zoveel het volgende:
En nu is m'n vriend opgestaan en komt beneden en rent Beau vrolijk met z'n bot in z'n bek naar hem toe en springt zelfs tegen hem op. Ik krijg geen hoogte van m'n hondje.
Nee. Ik bedenk me dat die tabletten wat ie heeft ook even tijd nodig hebben om te gaan werken. Zeg ongeveer een uurtje. Dus kan zijn dat ie nu idd geen of minder pijn heeft.quote:
Sorry ik ben wat harder, werkt het niet dan is het gewoon einde hond hoe vervelend dat ook klinkt.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 08:02 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Nee. Ik bedenk me dat die tabletten wat ie heeft ook even tijd nodig hebben om te gaan werken. Zeg ongeveer een uurtje. Dus kan zijn dat ie nu idd geen of minder pijn heeft.
Wat is dit nu weer voor retardpostquote:Op dinsdag 17 maart 2009 08:05 schreef sig000 het volgende:
[..]
Sorry ik ben wat harder, werkt het niet dan is het gewoon einde hond hoe vervelend dat ook klinkt.
Ik hoop ook mee aan een goed einde maar de realiteit is wel eens anders.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 08:23 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Wat is dit nu weer voor retardpostDat beest is amper aan zijn kuur begonnen
En dat is nog totaal niet relevant, dus ik snap niet waarom je haar een trap na moet geven.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 08:25 schreef sig000 het volgende:
[..]
Ik hoop ook mee aan een goed einde maar de realiteit is wel eens anders.
'Wel eens' ja.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 08:25 schreef sig000 het volgende:
[..]
Ik hoop ook mee aan een goed einde maar de realiteit is wel eens anders.
Dat wel.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 10:20 schreef Harajuku. het volgende:
Heb je geen andere DA in de buurt
Nee, dat werkt gelijk. En flink ookquote:Op dinsdag 17 maart 2009 07:43 schreef nummer_zoveel het volgende:
Ga zo toch maar weer de DA bellen. Met veel pijn en moeite wil hij naar buiten om te worden uitgelaten en hij was weer aan het hinken. En op het grasveldje bleef ie zitten van: 'het is goed geweest, maar ik verzet geen stap meer'
En nu zit ie weer zielig in de bench.
Heeft die carprodyl tijd nodig om zich op te bouwen ofzo?
Dat gaat alleen op als je vandaag net begonnen bent he. Als je het constant doorgeeft, zou het gelijk (nou ja, iig binnen 15 min) moeten gaan werken.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 08:02 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Nee. Ik bedenk me dat die tabletten wat ie heeft ook even tijd nodig hebben om te gaan werken. Zeg ongeveer een uurtje. Dus kan zijn dat ie nu idd geen of minder pijn heeft.
Ik heb ook lichtelijk het idee dat jouw DA niet weet wat ze doetquote:Op dinsdag 17 maart 2009 11:16 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Dat wel.
Maar ik wacht het nog even af, op het moment heb ik het idee dat het wel gaat. Hij wilde net zelf de tuin in en was daar wat aan het rommelen en snuffelen.
Wat een sukkel ben jij. Als die foto's van vorig jaar zijn, zie je niet wat er mis is. Daarnaast kun je aan zulke foto's niet eens zien wat er mis is. Een hond die zn poot optrekt tijdens het rennen cq lopen kan van alles zijn. Van artrose tot HD.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 11:40 schreef sig000 het volgende:
Op de pics staat ie stil, heb je ook dat ie aan het rennen is enzo?
Hij is wel een schatje hoorquote:Op dinsdag 17 maart 2009 09:11 schreef nummer_zoveel het volgende:
Pics van het 'lijdend' onderwerp:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Heb trouwens dus de DA gebeld en die zeiden dat het tijd nodig had, en dat hij niet te veel mag bewegen. Terwijl ze gisteren duidelijk zei dat een kort blokje om toch belangrijk is omdat ie in beweging moet blijven en niet te stijf mag worden.
Ergens heb ik het idee dat ze het zelf ook niet zo weten.![]()
Als het niet overgaat maar foto's laten maken en laten doorverwijzen naar een orthopeed ofzo.
Wat is 49?quote:Op dinsdag 17 maart 2009 11:43 schreef Qwea het volgende:
[..]
Wat een sukkel ben jij. Als die foto's van vorig jaar zijn, zie je niet wat er mis is. Daarnaast kun je aan zulke foto's niet eens zien wat er mis is. Een hond die zn poot optrekt tijdens het rennen cq lopen kan van alles zijn. Van artrose tot HD.
Kortom, doe normaal, want die post van ergens hierboven sloeg ook als een tang op een varken. En anders zout je ff lekker op naar 49.
Onzin voor je leven!quote:Op dinsdag 17 maart 2009 11:46 schreef sig000 het volgende:
Wat is 49?
Oh, dat is niet thuis, maar in een huisje van Landal Greenparcs.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 11:45 schreef Qwea het volgende:
[..]
Hij is wel een schatje hoor
Ik zir trouwens dat je laminaat hebt... of houten vloer, iig iets gladsMisschien is het een idee om zolang meneer hiermee zit een soort van paadje van handdoeken/kleden neer te leggen waarover hij kan lopen. Zo kan hij ook niet wegglijden en is het stukken minder belastend voor zn poot.
Ik zal er ongetwijfeld overheen hebben gelezen ; maar wanneer moest je nou terug komen? / hoelang moest je de pijnstilling geven?
quote:Op dinsdag 17 maart 2009 11:56 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Oh, dat is niet thuis, maar in een huisje van Landal Greenparcs.![]()
Pijnstilling is voor twee weken, als klachten terug zouden keren zei de dierenarts dat er foto's zouden worden gemaakt.
Pas daar mee op hequote:Op dinsdag 17 maart 2009 11:58 schreef nummer_zoveel het volgende:
Hij heeft er geen problemen mee als ik aan z'n pootje zit. Het lijkt wel of hij het fijn vind dat wij weten waar de pijn zit. Dan komt ie helemaal zielig bij ons zitten en wil ie geaaid en geknuffeld worden.
Ik snap er nog steeds niets van maar EilsaB is ok en dan geloof ik 't.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 11:52 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Onzin voor je leven!
Maar laten we het vooral over de hond hebben hier!
Ze heeft niks gezegd over afbouwen.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 11:59 schreef Qwea het volgende:
[..]
Landal![]()
Nou ja, ik ben benieuwdmoet je de pijnstilling in die 2 weken ook nog afbouwen?
Geef (hoe heet hij eigk?) hem maar een dikke knuffel van me
. Vet sneu als zo'n beestje pijn heeft en je weet niet goed waar het aan ligt
Mhaw afbouwen hoeft niet altijd perse hoor. Ikzelf heb het wel gedaan, maar het is niet noodzakelijk. Ik vond het zelf wat fijner. Dan neem je niet in 1x al zn pijnstillers weg. En alst erger wordt kun je weer meer geven. Maar nogmaals, niet noodzakelijk.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 12:02 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Ze heeft niks gezegd over afbouwen.![]()
Ja, het is zielig als ze pijn hebben. Ze kunnen niet praten he. Niet vertellen hóe erg het is.
Zou het?quote:Op dinsdag 17 maart 2009 12:00 schreef Qwea het volgende:
[..]
Pas daar mee op heAls je hem teveel aandacht geeft omdat hij zo zielig is, dan is straks de pijn weg maar blijft hij het faken voor de aandacht.
Been there![]()
Trust me. Ik heb Baloe naar de DA gebracht onder het mom van " Shirley shirley! Hij stopt niet met hinkenquote:Op dinsdag 17 maart 2009 12:04 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Zou het?
Hij komt wel altijd bij mij voor de knuffels en kusjes. M'n vriend is meer z'n speelmaatje. En hij doet idd niet zo bij hem.
quote:Op dinsdag 17 maart 2009 12:07 schreef Qwea het volgende:
[..]
Trust me. Ik heb Baloe naar de DA gebracht onder het mom van " Shirley shirley! Hij stopt niet met hinken" En zij loopt met hem, en meneer doet het prima. Ik loop met hem, weer hinken
Bleek dat ik hem teveel verwende. Koekjes geven als hij naar me toe kwam hinken, zn pootje aaien, hem op de bank knuffelen, hem naar buiten tillen, ect. Beviel hem blijkbaar erg goed
Klootzak dattie is
Ik heb de DA een keer uit bed gebeld (en uit bed laten komen) omdat onze Pluim in mijn ogen stervende was. Komen we daar - midden in de nacht, mind you - is er (afgezien van een miniscuul klein gaatje in haar knie, met een even zo klein druppeltje bloed) helemaal niets aan de hand. Maar piepen en trillen als het baasje daarvan over de zeik gaat is natuurlijk énig!quote:Op dinsdag 17 maart 2009 12:07 schreef Qwea het volgende:
Trust me.
Dat is niet om te lachenquote:
Kutbeesten zijn het, allemaal.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 12:20 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Ik heb de DA een keer uit bed gebeld (en uit bed laten komen) omdat onze Pluim in mijn ogen stervende was. Komen we daar - midden in de nacht, mind you - is er (afgezien van een miniscuul klein gaatje in haar knie, met een even zo klein druppeltje bloed) helemaal niets aan de hand. Maar piepen en trillen als het baasje daarvan over de zeik gaat is natuurlijk énig!
Heb je enig idee hoe moeilijk 't is om veulen te laten afmaken omdat ie na ongeluk nog maar 3 benen had?quote:Op dinsdag 17 maart 2009 12:02 schreef nummer_zoveel het volgende:
Ja, het is zielig als ze pijn hebben. Ze kunnen niet praten he. Niet vertellen hóe erg het is.
Volgens mij is het laten afmaken van een dier altijd onmenselijk moeilijk. Voor mij in elk geval welquote:Op dinsdag 17 maart 2009 12:23 schreef sig000 het volgende:
Heb je enig idee hoe moeilijk 't is om veulen te laten afmaken omdat ie na ongeluk nog maar 3 benen had?
Ik weet nog wel een goeiequote:Op dinsdag 17 maart 2009 12:26 schreef Harajuku. het volgende:
Ik zou toch echt eens bij een andere DA checken die er wél verstand van heeft. Al is het alleen maar om over dit, nu, goed advies te krijgen.
Soms is een hond ook beter af met die behandeling dan eindeloos doorklooien met iets waarvan je de uitslag al kent en op beter hoopt.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 12:25 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Volgens mij is het laten afmaken van een dier altijd onmenselijk moeilijk. Voor mij in elk geval wel
Kom, laten we het weer eens over de hond hebben
En deze hond heeft net zijn eerste pil binnen, dus wederom, het heeft hier niets mee te maken.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 12:31 schreef sig000 het volgende:
[..]
Soms is een hond ook beter af met die behandeling dan eindeloos doorklooien met iets waarvan je de uitslag al kent en op beter hoopt.
Je kent de uitslag hier niet eens vanquote:Op dinsdag 17 maart 2009 12:31 schreef sig000 het volgende:
[..]
Soms is een hond ook beter af met die behandeling dan eindeloos doorklooien met iets waarvan je de uitslag al kent en op beter hoopt.
wordt jij ook zo moe van hem?quote:Op dinsdag 17 maart 2009 12:32 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
En deze hond heeft net zijn eerste pil binnen, dus wederom, het heeft hier niets mee te maken.
Eens; dat moment kan er goed komen. Maar vooralsnog heeft de hond net zijn (of haar) eerste pil binnen. Een béétje geduld is wel op z'n plaats.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 12:31 schreef sig000 het volgende:
quote:Op dinsdag 17 maart 2009 13:26 schreef nummer_zoveel het volgende:
Net had hij jeuk en kon hij zich achter z'n oor krabben met z'n pijnlijke poot. Hmmmm....
quote:Op dinsdag 17 maart 2009 13:26 schreef nummer_zoveel het volgende:
Net had hij jeuk en kon hij zich achter z'n oor krabben met z'n pijnlijke poot. Hmmmm....
Kan best zijn dat hij nu geen pijn meer heeft door de carprodyl hoorquote:Op dinsdag 17 maart 2009 13:26 schreef nummer_zoveel het volgende:
Dus nu heb jij het ook nog gedaan? Het zit je niet meequote:Op dinsdag 17 maart 2009 20:50 schreef nummer_zoveel het volgende:
M'n vriend zegt nu dat het mijn schuld is omdat ik overdreven reageer als hij hinkelt. Dat ik hem dus angst aan heb gepraat zeg maar.
Mja lastig. Iig niet meer aanhalen, en geen brokjes meer geven. Laat je vriend hem tillen naar het uitlaat veldje. Laat je vriend een klein stukje met hem gaan lopen, en neem het daarna over. Ook binnen niet meer aanhalen, en geen koekjes geven.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 20:50 schreef nummer_zoveel het volgende:
Hij wil nu absoluut niet meer uitgelaten worden.
Wordt helemaal stijf van angst en blijft stilstaan of gaat liggen.
We zijn even naar het uitlaatveldje in de straat gegaan, 1 minuutje lopen. Ik denk dat ie het associeert met dat hij daar een paar keer door z'n poot is gegaan. Binnenshuis loopt ie gewoon rond, heeft toch nog een paar keer gerend en gesprongen van blijdschap en in de tuin is er ook niks aan de hand. M'n vriend zegt nu dat het mijn schuld is omdat ik overdreven reageer als hij hinkelt. Dat ik hem dus angst aan heb gepraat zeg maar.
Hoe krijg ik hem zover dat ie over die angst om een klein stukje te wandelen heengaat? Brokjes helpen niet. En nee, hij heeft geen pijn, of niet zodanig dat het een probleem is, want in de tuin en binnenshuis is er niks aan de hand.
Ja, daar zeg je watquote:Op dinsdag 17 maart 2009 22:05 schreef Qwea het volgende:
ooh en zorg alsjeblieft dat hij niet rent en springt!
Baloe flikt het ook nog wel eensquote:Op woensdag 18 maart 2009 07:29 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Ja, daar zeg je watCharlie springt altijd als een mongool, ook backflips enzo
dat zie je soms niet eens aankomen. En sinds dit topic zit ik hem helemaal te schijten dat ie er wat door krijgt
Maarja. Ik sta vaak met mn rug naar hem toe en dan springt van achter langs me heen, zie dat maar eens te stoppen als je t pas doorhebt op het moment dat hij door de lucht zweeft.
En t andere probleem, volgens mij hadden wij met zulke dingen altijd afleiden. Dus met koekjes of heel leuk speelgoed, maar ik denk dat dat nogal moeilijk gaat worden met een kapotte hond. Dan zou ik inderdaad voor het negeren gaan, want het is helemaal niet eng. Jij niet bang, hij niet bang.
Bench is idd geen optie. Ik doelde er mee op dat als je het aanvoelt.quote:Op woensdag 18 maart 2009 07:38 schreef nummer_zoveel het volgende:
Ja, dat doet Beau dus ook. Het valt niet helemaal te voorkomen, zeker niet nu we niet lang mogen wandelen (wat is toch niet wil).
Als ik zeker weet dat ie niet springt of rent zou ie de hele dag de bench in moeten. Da's ook geen optie. Maar we nodigen hem dus absoluut niet uit dit te doen.
Uiteraard.quote:Op woensdag 18 maart 2009 11:56 schreef Harajuku. het volgende:
Ja, maar wat als je in de kamer staat en ineens heb je een vliegende hond naast je. Je kunt er gewoon niet altijd iets aan doen. Maar je voorbeeld van thuis komen, en dat soort dingen, lijkt me wel een goed idee ja
hij mag niet ver lopen, en om nou voor 200 m de auto te pakkenquote:Op woensdag 18 maart 2009 19:27 schreef Twinky het volgende:
Optillen tot daar/een stukje verder? Ritje met de auto + vriend en dan naar huis lopen?
Ik hoef alleen maar "Plasje" te laten vallenquote:Op woensdag 18 maart 2009 19:32 schreef Harajuku. het volgende:
Mag ik Charlie even showen? Speciaal vanmiddag uitgelokt om te filmen voor hier, maar hij was nogal moe van het rennen vanmiddag denk ik
Zo doet ie dus heel vaak, maar dan 10x erger
Ik kan straks inderdaad met de auto erheen, maar als ie de auto inmoet moet ie ook min of meer springen. Ik ben 34 weken zwanger, ga hem echt niet meer tillen.quote:Op woensdag 18 maart 2009 19:27 schreef Twinky het volgende:
Optillen tot daar/een stukje verder? Ritje met de auto + vriend en dan naar huis lopen?
Nee, die vindt ie lekker.quote:Op woensdag 18 maart 2009 20:48 schreef Qwea het volgende:
Doet hij trouwens moeilijk over de carprodyl? Ik weet nog wel dat dat in het begin bij Baloe echt een hel was.
Ja vet goor. Vroeger (half jaar geleden) waren die pillen nog reukloos. Nu meuren ze iddquote:Op donderdag 19 maart 2009 08:04 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Nee, die vindt ie lekker.![]()
Gek beest, die pillen ruiken echt ranzig. Als een vitamine bruistablet.
Leuke hond heb je.quote:Op woensdag 18 maart 2009 19:32 schreef Harajuku. het volgende:
Mag ik Charlie even showen? Speciaal vanmiddag uitgelokt om te filmen voor hier, maar hij was nogal moe van het rennen vanmiddag denk ik
Zo doet ie dus heel vaak, maar dan 10x erger
Ik heb de geurloze nogquote:Op donderdag 19 maart 2009 09:59 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ja vet goor. Vroeger (half jaar geleden) waren die pillen nog reukloos. Nu meuren ze idd
Mooiquote:Op vrijdag 20 maart 2009 17:23 schreef nummer_zoveel het volgende:
Heb toch een afspraak gemaakt bij de DA om foto's te laten maken.
Ik vind het maar raar m'n hond caprprodyl te geven terwijl we niet weten wat er aan de hand is.
Hij blijft angstig tijdens het wandelen en was net weer aan het hinkelen. Het schiet niet op als je niet weet wát er aan de hand is.
Maandag dus foto's.
Carprodyl is standaard wat ze eerst gaan geven. Was bij Baloe ook zo. Misschien was het wel een ontsteking, en carprodyl is behalve pijnstillend ook ontstekingsremmend. Maar als de carprodyl niet werkt en de hond angstig blijft en blijft hinken, dan moet je idd verder zoeken!quote:Op vrijdag 20 maart 2009 17:23 schreef nummer_zoveel het volgende:
Heb toch een afspraak gemaakt bij de DA om foto's te laten maken.
Ik vind het maar raar m'n hond caprprodyl te geven terwijl we niet weten wat er aan de hand is.
Hij blijft angstig tijdens het wandelen en was net weer aan het hinkelen. Het schiet niet op als je niet weet wát er aan de hand is.
Maandag dus foto's.
Vast wel, maar dit probleem is echt lichamelijk.quote:Op zaterdag 21 maart 2009 07:24 schreef sig000 het volgende:
Zijn er al hondenpsychologen?
Mijn DA wel. Ze worden gemaakt (eventueel moet je hond onder lichte narcose) en dan kan zij ze gelijk op de PC bekijken.quote:Op zaterdag 21 maart 2009 07:19 schreef nummer_zoveel het volgende:
Ja, is idd het beste.
M'n vriend zei dat ie sinds gisteren ook een 'knak' hoort als hij begint te lopen en dan z'n poot optilt. Heb het nu vanmorgen ook gehoord (m'n oren beginnen weer wat open te springen na verkoudheid).
Ben erg benieuwd maandag, kijkt een dierenarts meteen naar die foto's om een conclusie te trekken?
quote:
Ah ok, misschien dat een hondenpsychiater meer helpt dan?quote:Op dinsdag 24 maart 2009 01:16 schreef Harajuku. het volgende:
Nee, die springen en rennen juist debiel, dus dat kan best.
Ah, dus je bent er achter dat die bestaan ofzo?quote:Op dinsdag 24 maart 2009 01:28 schreef sig000 het volgende:
[..]
Ah ok, misschien dat een hondenpsychiater meer helpt dan?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |