Je bedoelingen zijn goed, maar ik zou het afraden. Omdat je geen dierenarts bent, zou je dingen erger kunnen maken.quote:Op vrijdag 30 november 2007 20:24 schreef RicoRabbit het volgende:
Kortom:
Kan ik zelf nog dingen proberen/trucjes om z'n poot weer te trainen op een of ander manier zodat hij hem weer kan gebruiken, neem bijvoorbeeld kramp bij een mens, dan moet je je been ook strekken, maar wij weten dat, honden niet.
Mvg, Rico
fortiflex / atroplex en rimadyl ?quote:Op vrijdag 30 november 2007 22:02 schreef knep het volgende:
Onze boxer heeft ook iets vergelijkbaars alleen houdt hij zijn poot maar af en toe van de grond.
Bij het wandelen en andere zaken zet hij er gewoon kracht op.
Wat je verder kan zien is een verdikking bij de heupen, daar heeft hij ook pijn.
Het blijkt nu volgens de dierenarts een vorm van artrose te zijn die waarschijnlijk niet meer overgaat.
Ik vertrouw het echter niet helemaal aangezien het verschijnsel ineens optrad en artrose toch meer een sluipend proces is (dacht ik). Voorlopig krijgt de hond een medicijn om de ontsteking wat af te remmen en een middel dat de aanmaak van kraakbeen stimuleert.
quote:Op dinsdag 4 december 2007 15:49 schreef Qwea het volgende:
hoe is het nu met de hond?
quote:Op dinsdag 4 december 2007 15:49 schreef Qwea het volgende:
hoe is het nu met de hond?
onzin. Goldens zijn gevoeliger voor HD en atrose, maar zolang je hem onder begeleiding rustig laat traplopen is er niks aan de hand.quote:Op maandag 10 december 2007 17:23 schreef kyraaa het volgende:
Je mocht grote honden toch geen trap laten lopen?![]()
Dat is wat mijn zus me wijsmaakte, omdat het slecht voor de heupen zou zijn...
(ik was 10 toen ze me dat vertelde omdat ik jesse (golden retriever) graag in mn slaapkamer wou om te knuffelen en met barbies te spelenmaar het kan net zo goed bullshit zijn...)
Weet iemand dit?
Grote honden liefst het eerste jaar geen trappen laten lopen en daarna het liefst zo min mogelijk.quote:Op maandag 10 december 2007 17:23 schreef kyraaa het volgende:
Je mocht grote honden toch geen trap laten lopen?![]()
Dat is wat mijn zus me wijsmaakte, omdat het slecht voor de heupen zou zijn...
(ik was 10 toen ze me dat vertelde omdat ik jesse (golden retriever) graag in mn slaapkamer wou om te knuffelen en met barbies te spelenmaar het kan net zo goed bullshit zijn...)
Weet iemand dit?
Wij wonen op een flat en dikkie moet wel traplopen. Ik heb zelfs het idee dat sinds hij 3x per dag zeer rustig de trap afloopt zn poot zelfs stukken beter is geworden dan voorheenquote:Op maandag 10 december 2007 18:47 schreef senesta het volgende:
[..]
Grote honden liefst het eerste jaar geen trappen laten lopen en daarna het liefst zo min mogelijk.
Het is net als onbeheerst springen niet echt geweldig voor de heupen.
HD komt juist veel voor bij jonge honden. Het feit dat hij zo jong is, en het nu al ontdekt wordt (als het hd is) is alleen maar gunstig. Wie weet kan er een operatie plaats vinden.quote:Op zaterdag 14 maart 2009 11:48 schreef nummer_zoveel het volgende:
Even een kick.
Heb maandag een afspraak gemaakt bij de dierenarts voor mijn labrador. Hij trekt tijdens het wandelen z'n achterpoot ook omhoog (soms de een, dan de ander), en met plotselinge bewegingen is hij aan het janken van de pijn.
En gisteren kón hij echt niet meer, hij wilde niet verder lopen. Helemaal op.
Ik maak me heel veel zorgen want hij is pas 1 jaar en 2 maanden oud. Dat is belachelijk jong om HD te hebben.
Het kán HD zijn. Maak je niet al te veel zorgen.quote:Op zaterdag 14 maart 2009 11:48 schreef nummer_zoveel het volgende:
Even een kick.
Heb maandag een afspraak gemaakt bij de dierenarts voor mijn labrador. Hij trekt tijdens het wandelen z'n achterpoot ook omhoog (soms de een, dan de ander), en met plotselinge bewegingen is hij aan het janken van de pijn.
En gisteren kón hij echt niet meer, hij wilde niet verder lopen. Helemaal op.
Ik maak me heel veel zorgen want hij is pas 1 jaar en 2 maanden oud. Dat is belachelijk jong om HD te hebben.
En HD is met pijnstillers prima te behandelen. Baloe heeft (kwamen we achter) ook HD in zn heupen. Niet heel zwaar ofzo, maar het isser wel. Samen met artrose.quote:Op zaterdag 14 maart 2009 16:02 schreef Nies het volgende:
[..]
Het kán HD zijn. Maak je niet al te veel zorgen.
Bij mijn dog van negen maand is zware HD geconstateerd (1 heup totaal naast de kom) en toch in relatieve gezondheid nog bijna 8 geworden.
HD is niet altijd het einde, ook niet als het op zo'n jonge leeftijd al zo erg is.
Desondanks wél heel veel sterkte gewenst!
Als de ouders beide A of B zijn, kan de pup dan D krijgen?quote:Op zaterdag 14 maart 2009 16:02 schreef Nies het volgende:
[..]
Het kán HD zijn. Maak je niet al te veel zorgen.
Bij mijn dog van negen maand is zware HD geconstateerd (1 heup totaal naast de kom) en toch in relatieve gezondheid nog bijna 8 geworden.
HD is niet altijd het einde, ook niet als het op zo'n jonge leeftijd al zo erg is.
Desondanks wél heel veel sterkte gewenst!
Ja, in de praktijk kunnen twee HD A ouders een HD D pup voortbrengen en twee HD D ouders een A pup.quote:Op zondag 15 maart 2009 02:27 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Als de ouders beide A of B zijn, kan de pup dan D krijgen?
De twee mooiste kampioenshonden met de beste afstamming en goedgekeurd op alle testen inclusief HD A kunnen ook een pup met HD D voortbrengen. HD is (helaas?) niet alleen erfelijk bepaald maar ook afhankelijk van andere factoren dus.quote:Op zondag 15 maart 2009 10:12 schreef nummer_zoveel het volgende:
Natuurlijk, alles kan.
Maar deze hond komt uit een goed nest, goede stamboom, ouders hebben op tentoonstellingen verschillende prijzen gewonnen. Nestje opgespoord via de rasvereniging.
Ik zal straks of mogen de stamboom eens opzoeken.
Hoeveel moet je geven? Van de rimadyl? (ik ga er vanuit dat je die gekregen hebt. Alhoewel ketofen ook kan, maar minder voor de hand liggend isquote:Op maandag 16 maart 2009 09:25 schreef nummer_zoveel het volgende:
Omdat hij zaterdag alleen tijdens het wandelen met z'n achterpoot was aan het trekken, en pijn had, en zondagavond de klachten verergerden. Dan ga ik niet nog halsoverkop naar de DA als ik er maandagochtend toch moet zijn.
Ben er dus net geweest, DA heeft aan de heupen gevoeld en die zijn in ieder geval overbelast. Hij heeft nu een ontstekingsremmer voor twee weken, hij mag twee weken alleen kort worden uitgelaten en geen ruwe spelletjes doen enz. Als na de kuur van de ontstekingsremnmer klachten weer terugkeren worden er foto's gemaakt.
Dus het is nu even afwachten, maar ben blij dat hij er nu iets voor heeft gekregen (voor de pijn).
Dat het beter gaat komt door de carprodyl. Over een paar dagen heeft hij nergens meer last van, omdat de carprodyl goed zn werk doet. Ook al lijkt hij nergens last van te hebben, zodra je ermee stopt, kan hij weer pijn gaan voelen.quote:Op maandag 16 maart 2009 12:33 schreef nummer_zoveel het volgende:
Carprodyl 100 heeft ie nu, s' ochtends een hele, 's avonds een halve.
Hoe het kan dat het waarschijnlijk overbelast is? Geen idee, misschien een plotselinge 'uitschieter' gemaakt, doet ie in z'n enthousiasme me wel vaker.
Ik hoop dat het dat is, nemen klachten niet af worden foto's gemaakt van de heupen.
Het gaat al wat beter met hem. Straks maar een lekker groot bot voor 'm halen, heeft ie wat te doen.
Nee, dat heeft ze niet gezegd. Goed dat ik dat nu weet.quote:Op maandag 16 maart 2009 12:48 schreef Qwea het volgende:
ooh en ik neem aan dat je DA wel gezegd heeft dat je carprodyl niet op een lege maag mag geven\?
Als je carprodyl/rimadyl op lege maag geeft, kan er maag beschadiging optreden. Ik doe Baloe altijd 's ochtends zn pil en daarna mag hij gelijk eten. Idemdito met 's avondsquote:Op maandag 16 maart 2009 12:55 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Nee, dat heeft ze niet gezegd. Goed dat ik dat nu weet.![]()
Ze had idd wel gezegd dat ik niet lang met hem mag wandelen. Enkel korte blokjes om.
Inderdaad, want 's avonds krijgt ie vaak niet meer te eten, maar moet ie wel nog een halve pil.quote:Op maandag 16 maart 2009 13:00 schreef Harajuku. het volgende:
Dat is nogal wat om niet te vermelden
Mja ik zat ook al even te fronzen. Ik vind het toch wel belangrijk dat dit soort dingen vertelt worden.quote:Op maandag 16 maart 2009 13:00 schreef Harajuku. het volgende:
Dat is nogal wat om niet te vermelden
Je voert je hond enkel 's morgens? Misschien is het dan een idee om voor zolang je de pilletjes moet geven, hem 2x te voeren?quote:Op maandag 16 maart 2009 13:03 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Inderdaad, want 's avonds krijgt ie vaak niet meer te eten, maar moet ie wel nog een halve pil.
Niet slim om dat niet te zegggen. Nou ja, een DA is ook maar een mens. Die vergeten wel eens dingen...
(Moet wel zeggen dat ze niet echt ehm, echt vriendelijk was. Beetje ongeinteresseerd. En ze stonk naar knoflook van de dag ervoor ofzo).
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |