Zou het?quote:Op dinsdag 17 maart 2009 12:00 schreef Qwea het volgende:
[..]
Pas daar mee op heAls je hem teveel aandacht geeft omdat hij zo zielig is, dan is straks de pijn weg maar blijft hij het faken voor de aandacht.
Been there![]()
Trust me. Ik heb Baloe naar de DA gebracht onder het mom van " Shirley shirley! Hij stopt niet met hinkenquote:Op dinsdag 17 maart 2009 12:04 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Zou het?
Hij komt wel altijd bij mij voor de knuffels en kusjes. M'n vriend is meer z'n speelmaatje. En hij doet idd niet zo bij hem.
quote:Op dinsdag 17 maart 2009 12:07 schreef Qwea het volgende:
[..]
Trust me. Ik heb Baloe naar de DA gebracht onder het mom van " Shirley shirley! Hij stopt niet met hinken" En zij loopt met hem, en meneer doet het prima. Ik loop met hem, weer hinken
Bleek dat ik hem teveel verwende. Koekjes geven als hij naar me toe kwam hinken, zn pootje aaien, hem op de bank knuffelen, hem naar buiten tillen, ect. Beviel hem blijkbaar erg goed
Klootzak dattie is
Ik heb de DA een keer uit bed gebeld (en uit bed laten komen) omdat onze Pluim in mijn ogen stervende was. Komen we daar - midden in de nacht, mind you - is er (afgezien van een miniscuul klein gaatje in haar knie, met een even zo klein druppeltje bloed) helemaal niets aan de hand. Maar piepen en trillen als het baasje daarvan over de zeik gaat is natuurlijk énig!quote:Op dinsdag 17 maart 2009 12:07 schreef Qwea het volgende:
Trust me.
Dat is niet om te lachenquote:
Kutbeesten zijn het, allemaal.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 12:20 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Ik heb de DA een keer uit bed gebeld (en uit bed laten komen) omdat onze Pluim in mijn ogen stervende was. Komen we daar - midden in de nacht, mind you - is er (afgezien van een miniscuul klein gaatje in haar knie, met een even zo klein druppeltje bloed) helemaal niets aan de hand. Maar piepen en trillen als het baasje daarvan over de zeik gaat is natuurlijk énig!
Heb je enig idee hoe moeilijk 't is om veulen te laten afmaken omdat ie na ongeluk nog maar 3 benen had?quote:Op dinsdag 17 maart 2009 12:02 schreef nummer_zoveel het volgende:
Ja, het is zielig als ze pijn hebben. Ze kunnen niet praten he. Niet vertellen hóe erg het is.
Volgens mij is het laten afmaken van een dier altijd onmenselijk moeilijk. Voor mij in elk geval welquote:Op dinsdag 17 maart 2009 12:23 schreef sig000 het volgende:
Heb je enig idee hoe moeilijk 't is om veulen te laten afmaken omdat ie na ongeluk nog maar 3 benen had?
Ik weet nog wel een goeiequote:Op dinsdag 17 maart 2009 12:26 schreef Harajuku. het volgende:
Ik zou toch echt eens bij een andere DA checken die er wél verstand van heeft. Al is het alleen maar om over dit, nu, goed advies te krijgen.
Soms is een hond ook beter af met die behandeling dan eindeloos doorklooien met iets waarvan je de uitslag al kent en op beter hoopt.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 12:25 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Volgens mij is het laten afmaken van een dier altijd onmenselijk moeilijk. Voor mij in elk geval wel
Kom, laten we het weer eens over de hond hebben
En deze hond heeft net zijn eerste pil binnen, dus wederom, het heeft hier niets mee te maken.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 12:31 schreef sig000 het volgende:
[..]
Soms is een hond ook beter af met die behandeling dan eindeloos doorklooien met iets waarvan je de uitslag al kent en op beter hoopt.
Je kent de uitslag hier niet eens vanquote:Op dinsdag 17 maart 2009 12:31 schreef sig000 het volgende:
[..]
Soms is een hond ook beter af met die behandeling dan eindeloos doorklooien met iets waarvan je de uitslag al kent en op beter hoopt.
wordt jij ook zo moe van hem?quote:Op dinsdag 17 maart 2009 12:32 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
En deze hond heeft net zijn eerste pil binnen, dus wederom, het heeft hier niets mee te maken.
Eens; dat moment kan er goed komen. Maar vooralsnog heeft de hond net zijn (of haar) eerste pil binnen. Een béétje geduld is wel op z'n plaats.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 12:31 schreef sig000 het volgende:
quote:Op dinsdag 17 maart 2009 13:26 schreef nummer_zoveel het volgende:
Net had hij jeuk en kon hij zich achter z'n oor krabben met z'n pijnlijke poot. Hmmmm....
quote:Op dinsdag 17 maart 2009 13:26 schreef nummer_zoveel het volgende:
Net had hij jeuk en kon hij zich achter z'n oor krabben met z'n pijnlijke poot. Hmmmm....
Kan best zijn dat hij nu geen pijn meer heeft door de carprodyl hoorquote:Op dinsdag 17 maart 2009 13:26 schreef nummer_zoveel het volgende:
Dus nu heb jij het ook nog gedaan? Het zit je niet meequote:Op dinsdag 17 maart 2009 20:50 schreef nummer_zoveel het volgende:
M'n vriend zegt nu dat het mijn schuld is omdat ik overdreven reageer als hij hinkelt. Dat ik hem dus angst aan heb gepraat zeg maar.
Mja lastig. Iig niet meer aanhalen, en geen brokjes meer geven. Laat je vriend hem tillen naar het uitlaat veldje. Laat je vriend een klein stukje met hem gaan lopen, en neem het daarna over. Ook binnen niet meer aanhalen, en geen koekjes geven.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 20:50 schreef nummer_zoveel het volgende:
Hij wil nu absoluut niet meer uitgelaten worden.
Wordt helemaal stijf van angst en blijft stilstaan of gaat liggen.
We zijn even naar het uitlaatveldje in de straat gegaan, 1 minuutje lopen. Ik denk dat ie het associeert met dat hij daar een paar keer door z'n poot is gegaan. Binnenshuis loopt ie gewoon rond, heeft toch nog een paar keer gerend en gesprongen van blijdschap en in de tuin is er ook niks aan de hand. M'n vriend zegt nu dat het mijn schuld is omdat ik overdreven reageer als hij hinkelt. Dat ik hem dus angst aan heb gepraat zeg maar.
Hoe krijg ik hem zover dat ie over die angst om een klein stukje te wandelen heengaat? Brokjes helpen niet. En nee, hij heeft geen pijn, of niet zodanig dat het een probleem is, want in de tuin en binnenshuis is er niks aan de hand.
Ja, daar zeg je watquote:Op dinsdag 17 maart 2009 22:05 schreef Qwea het volgende:
ooh en zorg alsjeblieft dat hij niet rent en springt!
Baloe flikt het ook nog wel eensquote:Op woensdag 18 maart 2009 07:29 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Ja, daar zeg je watCharlie springt altijd als een mongool, ook backflips enzo
dat zie je soms niet eens aankomen. En sinds dit topic zit ik hem helemaal te schijten dat ie er wat door krijgt
Maarja. Ik sta vaak met mn rug naar hem toe en dan springt van achter langs me heen, zie dat maar eens te stoppen als je t pas doorhebt op het moment dat hij door de lucht zweeft.
En t andere probleem, volgens mij hadden wij met zulke dingen altijd afleiden. Dus met koekjes of heel leuk speelgoed, maar ik denk dat dat nogal moeilijk gaat worden met een kapotte hond. Dan zou ik inderdaad voor het negeren gaan, want het is helemaal niet eng. Jij niet bang, hij niet bang.
Bench is idd geen optie. Ik doelde er mee op dat als je het aanvoelt.quote:Op woensdag 18 maart 2009 07:38 schreef nummer_zoveel het volgende:
Ja, dat doet Beau dus ook. Het valt niet helemaal te voorkomen, zeker niet nu we niet lang mogen wandelen (wat is toch niet wil).
Als ik zeker weet dat ie niet springt of rent zou ie de hele dag de bench in moeten. Da's ook geen optie. Maar we nodigen hem dus absoluut niet uit dit te doen.
Uiteraard.quote:Op woensdag 18 maart 2009 11:56 schreef Harajuku. het volgende:
Ja, maar wat als je in de kamer staat en ineens heb je een vliegende hond naast je. Je kunt er gewoon niet altijd iets aan doen. Maar je voorbeeld van thuis komen, en dat soort dingen, lijkt me wel een goed idee ja
hij mag niet ver lopen, en om nou voor 200 m de auto te pakkenquote:Op woensdag 18 maart 2009 19:27 schreef Twinky het volgende:
Optillen tot daar/een stukje verder? Ritje met de auto + vriend en dan naar huis lopen?
Ik hoef alleen maar "Plasje" te laten vallenquote:Op woensdag 18 maart 2009 19:32 schreef Harajuku. het volgende:
Mag ik Charlie even showen? Speciaal vanmiddag uitgelokt om te filmen voor hier, maar hij was nogal moe van het rennen vanmiddag denk ik
Zo doet ie dus heel vaak, maar dan 10x erger
Ik kan straks inderdaad met de auto erheen, maar als ie de auto inmoet moet ie ook min of meer springen. Ik ben 34 weken zwanger, ga hem echt niet meer tillen.quote:Op woensdag 18 maart 2009 19:27 schreef Twinky het volgende:
Optillen tot daar/een stukje verder? Ritje met de auto + vriend en dan naar huis lopen?
Nee, die vindt ie lekker.quote:Op woensdag 18 maart 2009 20:48 schreef Qwea het volgende:
Doet hij trouwens moeilijk over de carprodyl? Ik weet nog wel dat dat in het begin bij Baloe echt een hel was.
Ja vet goor. Vroeger (half jaar geleden) waren die pillen nog reukloos. Nu meuren ze iddquote:Op donderdag 19 maart 2009 08:04 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Nee, die vindt ie lekker.![]()
Gek beest, die pillen ruiken echt ranzig. Als een vitamine bruistablet.
Leuke hond heb je.quote:Op woensdag 18 maart 2009 19:32 schreef Harajuku. het volgende:
Mag ik Charlie even showen? Speciaal vanmiddag uitgelokt om te filmen voor hier, maar hij was nogal moe van het rennen vanmiddag denk ik
Zo doet ie dus heel vaak, maar dan 10x erger
Ik heb de geurloze nogquote:Op donderdag 19 maart 2009 09:59 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ja vet goor. Vroeger (half jaar geleden) waren die pillen nog reukloos. Nu meuren ze idd
Mooiquote:Op vrijdag 20 maart 2009 17:23 schreef nummer_zoveel het volgende:
Heb toch een afspraak gemaakt bij de DA om foto's te laten maken.
Ik vind het maar raar m'n hond caprprodyl te geven terwijl we niet weten wat er aan de hand is.
Hij blijft angstig tijdens het wandelen en was net weer aan het hinkelen. Het schiet niet op als je niet weet wát er aan de hand is.
Maandag dus foto's.
Carprodyl is standaard wat ze eerst gaan geven. Was bij Baloe ook zo. Misschien was het wel een ontsteking, en carprodyl is behalve pijnstillend ook ontstekingsremmend. Maar als de carprodyl niet werkt en de hond angstig blijft en blijft hinken, dan moet je idd verder zoeken!quote:Op vrijdag 20 maart 2009 17:23 schreef nummer_zoveel het volgende:
Heb toch een afspraak gemaakt bij de DA om foto's te laten maken.
Ik vind het maar raar m'n hond caprprodyl te geven terwijl we niet weten wat er aan de hand is.
Hij blijft angstig tijdens het wandelen en was net weer aan het hinkelen. Het schiet niet op als je niet weet wát er aan de hand is.
Maandag dus foto's.
Vast wel, maar dit probleem is echt lichamelijk.quote:Op zaterdag 21 maart 2009 07:24 schreef sig000 het volgende:
Zijn er al hondenpsychologen?
Mijn DA wel. Ze worden gemaakt (eventueel moet je hond onder lichte narcose) en dan kan zij ze gelijk op de PC bekijken.quote:Op zaterdag 21 maart 2009 07:19 schreef nummer_zoveel het volgende:
Ja, is idd het beste.
M'n vriend zei dat ie sinds gisteren ook een 'knak' hoort als hij begint te lopen en dan z'n poot optilt. Heb het nu vanmorgen ook gehoord (m'n oren beginnen weer wat open te springen na verkoudheid).
Ben erg benieuwd maandag, kijkt een dierenarts meteen naar die foto's om een conclusie te trekken?
quote:
Ah ok, misschien dat een hondenpsychiater meer helpt dan?quote:Op dinsdag 24 maart 2009 01:16 schreef Harajuku. het volgende:
Nee, die springen en rennen juist debiel, dus dat kan best.
Ah, dus je bent er achter dat die bestaan ofzo?quote:Op dinsdag 24 maart 2009 01:28 schreef sig000 het volgende:
[..]
Ah ok, misschien dat een hondenpsychiater meer helpt dan?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |