abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54949848
quote:
Tientallen aangiften om uitspraken Wilders

AMSTERDAM (ANP) - Het Openbaar Ministerie (OM) in Amsterdam heeft tot half november 44 aangiften tegen Geert Wilders binnengekregen. Dat zei een woordvoerder vrijdag. Cijfers van de afgelopen twee weken waren nog niet beschikbaar.

De rode draad in de aangiften vormen de uitspraken van het Tweede Kamerlid over het verbieden van de Koran, het heilige boek van de islam. De voorman van de Partij voor de Vrijheid pleitte in augustus voor een verbod op de Koran, die hij een fascistisch boek vindt dat oproept tot geweld. Wilders noemde de Koran ,,het islamitische Mein Kampf''. Het boek dat Adolf Hitler in 1924 schreef, mag sinds het einde van de Tweede Wereldoorlog in Nederland niet meer verkocht worden.

Wilders wil ook dat het gebruik van de Koran in huiselijke kring en in de moskee bestraft wordt.

De woordvoerder van het OM zei dat nog altijd mondjesmaat aangiften binnenkomen. De Koran-uitspraken zijn niet het enige onderwerp waarover aangevers vallen, maar wel het belangrijkste.

Het OM verwacht niet voor begin volgend jaar met een standpunt naar buiten te komen over de eventuele strafbaarheid van Wilders' uitspraken. Na het Landelijk Expertise Centrum Discriminatie, dat bij het OM in Amsterdam is ondergebracht, moet ook de top van het OM, het College van Procureurs-Generaal, zich erover buigen.

Advocate Els Lucas uit Lelystad heeft in augustus meteen aangifte gedaan tegen Wilders wegens aanzetten tot haat tussen bevolkingsgroepen. Zij heeft het OM deze week gemaand op te schieten, omdat Wilders heeft aangekondigd in januari met een film te komen over de Koran. Lucas wil binnen twee weken weten wat justitie doet met de aangiften. Mocht het niet tot strafvervolging van Wilders komen, dan heeft de advocate nog de tijd om bij het gerechtshof aan te kloppen om Wilders alsnog te laten vervolgen.
Heel goed. Hij doet zelf om de haverklap aangifte dus laat ook maar uitzoeken of hij alles kan zeggen.

Iemand nog Netwerk gezien gisteravond. Zijn voormalige maatje GertJan Oplaat had erg stevige teksten over Geert. Dat hij in een fuik zit en niet meer terug kan en dat hij niet gedacht had dat hij zo extreem zou worden.
  vrijdag 30 november 2007 @ 17:09:09 #2
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_54949894
Aangifte om een mening. Wat een land. Noemt zich democratie, maar de vrije meningsuiting is er beperkt.

Toont toch weer eens aan dat moslims niet tegen tegenspraak kunnen. De lange tenen van relifascisten zijn er vooral om eens flink op te gaan trappen.
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
pi_54949927
quote:
Op vrijdag 30 november 2007 17:09 schreef PJORourke het volgende:
Aangifte om een mening. Wat een land.
Boeken verbieden vanwege een mening. Wat een land.

Joker.
  vrijdag 30 november 2007 @ 17:11:56 #4
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_54949934
quote:
Op vrijdag 30 november 2007 17:11 schreef gelly het volgende:
Boeken verbieden vanwege een mening. Wat een land.

Joker.
Tja, als Mein Kampf niet mag, dan ook de Koran niet. Zeiksnor.
pi_54949935
quote:
Op vrijdag 30 november 2007 17:09 schreef PJORourke het volgende:
Aangifte om een mening. Wat een land. Noemt zich democratie, maar de vrije meningsuiting is er beperkt.

Toont toch weer eens aan dat moslims niet tegen tegenspraak kunnen. De lange tenen van relifascisten zijn er vooral om eens flink op te gaan trappen.
Wie zegt dat het allemaal moslims zijn?
pi_54949946
quote:
Op vrijdag 30 november 2007 17:12 schreef SCH het volgende:

[..]

Wie zegt dat het allemaal moslims zijn?
Anders zijn het wel dhimmis.
pi_54949993
quote:
Op vrijdag 30 november 2007 17:11 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Als er dan toch boeken verboden worden, in dat geval beide..

beide boeken zetten aan tot haat - maar ik ben pro-vrije-meningsuiting

van mij mag - mein-kampf ook gewoon verkocht worden.
  vrijdag 30 november 2007 @ 17:16:46 #8
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_54949997
quote:
Op vrijdag 30 november 2007 17:12 schreef kLowJow het volgende:

[..]

Anders zijn het wel dhimmis.
of christenen.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_54949998
quote:
Op vrijdag 30 november 2007 17:11 schreef PJORourke het volgende:

[..]

En de Grote Bosatlas ook niet. Of de Ikea catalogus. Vraag me niet waarom, maar Mein Kamp is immers ook verboden (dat is het niet, maar ik speel het spelletje mee he ? ).
  vrijdag 30 november 2007 @ 17:18:43 #10
125633 Martijn_fijn
I geni s'incontrano
pi_54950041
Dat fictieve onzinnige boek met polariserende teksten moeten ze inderdaad verbieden. Net als de Bijbel en de Talmoed. Dat is een nuchtere mening, waar ik niets extreems aan zie.
pi_54950101
Dat koranverbod was ook onzalig. Laat mensen dat rare boekje maar eens lezen; net als bij de Bijbel bevat het genoeg inconsequenties om mensen van hun geloof te doen vallen.

Laten we gewoon afspreken dat we niets verplichten en niets verbieden als het om boeken gaat.
Vroeger dacht ik dat ik mijn vijanden het vuur aan de schenen moest leggen. Een misvatting, want dat doen ze zelf wel. Ik hoef enkel mijn vergrootglas maar op ze te richten en het begint te smeulen.
  vrijdag 30 november 2007 @ 17:25:37 #12
125633 Martijn_fijn
I geni s'incontrano
pi_54950151
quote:
Op vrijdag 30 november 2007 17:22 schreef Zwaardvisch het volgende:
Dat koranverbod was ook onzalig. Laat mensen dat rare boekje maar eens lezen; net als bij de Bijbel bevat het genoeg inconsequenties om mensen van hun geloof te doen vallen.

Laten we gewoon afspreken dat we niets verplichten en niets verbieden als het om boeken gaat.
Wishful thinking. Dat wordt met name bij gereformeerde- en moslimkinderen er verplicht in gepropagandeerd.
pi_54950202
quote:
Op vrijdag 30 november 2007 17:25 schreef Martijn_fijn het volgende:

[..]

Wishful thinking. Dat wordt met name bij gereformeerde- en moslimkinderen er verplicht in gepropagandeerd.
De Bijbel ook, en volgens mij zijn veel gereformeerde kinders daar later op teruggekomen. Jij denkt dat de radicalisering niet plaatsvindt bij een verbod terwijl je zo een virtueel exemplaar uit de kabel kan trekken?
Vroeger dacht ik dat ik mijn vijanden het vuur aan de schenen moest leggen. Een misvatting, want dat doen ze zelf wel. Ik hoef enkel mijn vergrootglas maar op ze te richten en het begint te smeulen.
pi_54950290
Er zijn ook steeds meer mensen die roepen dat zijn beveiliging maar moet worden opgeheven. Ik snap die emotie wel al moet dat maar niet maar het wordt wel tijd meneer daar eens stevig op aan te spreken. Hij misbruikt de beveiliging nu om steeds extremere dingen te zeggen en stuurt er straks op aan dat die beveiliging nog eens verscherpt moet worden.

Ik vind Wilders nu zelf inmiddels een bedreiging voor Nederland, hij lokt geweld uit met zijn uitspraken en acties en brengt ons allen in gevaar. Er wordt veel te veel opgehangen aan de vrijheid van meningsuiting. Als hij in die film iets doet in de sfeer van Koran verscheuren of verbanden dan moet dat worden verbode.n
  vrijdag 30 november 2007 @ 17:35:05 #15
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_54950325
Ik ben het eens met SCH.
Eerst kon ik die Wilders nog wel hebben, maar het is hem er alleen maar om te doen om te provoceren. Vrijheid van meningsuiting, prima, maar ga er wel verstandig mee om.
Niet meer actief op Fok!
  vrijdag 30 november 2007 @ 17:35:12 #16
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_54950328
quote:
Op vrijdag 30 november 2007 17:22 schreef Zwaardvisch het volgende:

En meningen.
pi_54950365
Dan zou je bij voorbaat zwichten voor de macht van een instituut als de islam. Lijkt het jou zo verstandig een bepaalde gemeenschap te sparen omdat ze bij voorbaat dreigt met geweld? Zou de VPRO ooit zo ver zijn gegaan in het belachelijk maken van het christendom wanneer de laatsten zich verenigd hadden in een guerillabeweging?

Wilders biedt de moslims juist een kans. Laat maar zien dat hij fout is, het veld ligt open.
pi_54950393
quote:
Op vrijdag 30 november 2007 17:35 schreef PJORourke het volgende:

[..]

En meningen.
Als mensen geestelijk gedomineerd willen worden door de Volkskrant te kopen of de moskee te bezoeken staan ze daar volledig vrij in.
pi_54950405
Wat heeft iedereen toch met dat verbieden?

Laat Wilders lekker die film maken en ga daarna pas oordelen of er iets illegaals instaat. Dan kan je daarna de film verbieden of die passage uit de film
pi_54950426
quote:
Op vrijdag 30 november 2007 17:38 schreef VoreG het volgende:
Wat heeft iedereen toch met dat verbieden?

Laat Wilders lekker die film maken en ga daarna pas oordelen of er iets illegaals instaat. Dan kan je daarna de film verbieden of die passage uit de film
Als hij de Nederlandse orde er mee in gevaar brengt, ben ik dat liever voor dan pas achteraf in actie te komen.
  vrijdag 30 november 2007 @ 17:40:52 #21
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_54950445
quote:
Op vrijdag 30 november 2007 17:40 schreef SCH het volgende:

[..]

Als hij de Nederlandse orde er mee in gevaar brengt, ben ik dat liever voor dan pas achteraf in actie te komen.
Dus we moeten maar onze mond houden, omdat anders een stel immigrantjes zich in z'n ziel getrapt voelt?
Niet meer actief op Fok!
pi_54950486
quote:
Op vrijdag 30 november 2007 17:40 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Dus we moeten maar onze mond houden, omdat anders een stel immigrantjes zich in z'n ziel getrapt voelt?
Nee hoor, je hoeft helemaal niet je mond te houden. Dat gebeurt toch ook niet. Maar je hoeft je echt niet alles te permitteren puur omdat je zo graag wilt provoceren.

Het is niet zwart of wit maar verstandig of verstandig.
pi_54950517
quote:
Op vrijdag 30 november 2007 17:40 schreef SCH het volgende:

[..]

Ik vind het nogal wat om op voorhand iets te gaan verbieden terwijl je alleen maar een vermoeden hebt van wat er in die film komt.

Als je het script kan inzien etc. dan valt er wat voor te zeggen om een rechtzaak tegen die film/Wilders aan te spannen, maar op voorhand?
  vrijdag 30 november 2007 @ 17:46:40 #24
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_54950575
quote:
Op vrijdag 30 november 2007 17:42 schreef SCH het volgende:
Nee hoor, je hoeft helemaal niet je mond te houden. Dat gebeurt toch ook niet. Maar je hoeft je echt niet alles te permitteren puur omdat je zo graag wilt provoceren.

Het is niet zwart of wit maar verstandig of verstandig.
De grondwet is duidelijk: niemand hoeft vooraf etc. Dus mag Wilders gewoon z'n film maken, en dat moet hij gewoon doen. Laat de moslims maar eens aantonen hoe ze met vrije meningsuiting kunnen omgaan.

En dan gaat er een diplomatenhut de fik in, dan declareren we die toch bij het gastland? Gebeurt echt niet zonder toestemming van de overheid aldaar.
  vrijdag 30 november 2007 @ 17:48:09 #25
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_54950600
quote:
Op vrijdag 30 november 2007 17:40 schreef Viking84 het volgende:
De ggristenen willen dat ook, kijk maar naar een paar forumgenoten. Religiekritiek moet en zal de kop ingedrukt worden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')