Sinds een jaar geleden werkt mijn pa bij een bedrijf waar hij altijd goed heeft gewerkt, zijn baas op de afdeling waar hij werkt is altijd zeer tevreden met hem geweest en heeft altijd gezegd dat hij een vast contract zou krijgen.
Een paar maanden terug kreeg mijn vader te horen dat hij een vast contract zou krijgen, wij allemaal blij, omdat hij de laatste paar jaar weinig geluk had met het vinden van een baan, dus gingen we uit eten, maar een paar dagen later kreeg hij te horen dat ze vanuit de directie van de hoofdkantoor hebben gezegd dat het (nog) niet door kan gaan.
Een maand geleden kreeg mijn pa weer te horen dat hij een vast contract zou krijgen en dit keer zou het zeker doorgaan, zijn baas op de afdeling waar hij werkt kwam op het moment van het gesprek voor een vast contract naar hem toe terwijl hij momenteel aan huidkanker leidt en ziek was op dat moment.
Er werd hem allemaal dingen beloofd, hij zou direct een hoger salaris krijgen, hij kreeg een paar cursussen waar hij uit zou kunnen kiezen om op een beter functie te gaan werken.
Hij had gekozen voor een cursus, maar kreeg te horen gisteren dat er voor die functie geen mensen meer nodig zijn, dus zei mijn pa tegen die gozer (functioneel beheer ofzo) dat hij wel een andere cursus dan neemt en dat zei wel voor hem zouden kiezen, die gozer zou hem vandaag opbellen hierover.
Vandaag heeft die dat gedaan en heeft die mijn vader verteld "Helaas, gaat het allemaal niet door".
Vast contract, niks gaat dus door.
Twee anderen die samen met hem een vast contract zouden krijgen, gaan wel een cursus doen en bij hen gaat het wel door.
Kan mijn vader hier wat tegenaan doen? Hij is er helemaal kapot van, dit is niet de eerste keer dat hem zoiets overkomt en ik kan het gewoon niet aan om te zien hoe mijn vader telkens weer behandeld wordt.