abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54947902
quote:
Op vrijdag 30 november 2007 15:37 schreef Elfletterig het volgende:
Ik ben VERBIJSTERD...
[..]

Bron: NOS.nl

Verbijsterend idd dat de ambassadeur verantwoording af moet leggen over de rechtsspraak in zijn land.
pi_54948119
quote:
Op vrijdag 30 november 2007 15:12 schreef Kingstown het volgende:
Klopt....die moeten zich aan onze wetten aanpassen en wij moeten als we daar leven ons aan hun wetten aanpassen....vrij simpel lijkt me.
Dat moet je als land ook zo veel mans zijn om die kinderen op te pakken, in plaats van de juf. Het zijn namelijk de kinderen die de naam hebben bedacht. En met minderjarigen berechten hebben ze in moslim-landen gelukkig veel ervaring

Eigenlijk zijn de moslims in deze kwestie niet eens de groepering die het zwaarst beledigd zijn. Dat zijn namelijk de liefhebbers van teddyberen. Hun favoriete voorwerp krijgt de naam van een gewelddadige kinderverkrachter opgeplakt. Zou ik persoonlijk niet blij mee zijn, als ik van teddyberen hield....
pi_54948903
quote:
me: Merk je iets van de onrust m.b.t. de lerares die daar zat?

4:10 PM xx: Nee, ik zag het voor het eerst op BBC en pas daarna werd er in de lokale kranten over gesproken.

4:16 PM me: Er zouden nu demonstraties zijn in Kharthoum, "De betogers marcheerden met zwaarden en vlaggen naar het presidentieel paleis, onder het roepen van nationalistische en religieuze slogans."
kleinschalig en merk je er niets van of toch wel groot?

4:18 PM xx: Oh, misschien waren dat die groepen mensen die ik tegen kwam op straat bij mijn kantoor.. Toch maar oppassen.
Tot zover mijn diepte interview met een kennis per plekke!!1!!1!einz spanneund
  vrijdag 30 november 2007 @ 16:30:18 #54
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_54949048
quote:
Op vrijdag 30 november 2007 15:43 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Verbijsterend idd dat de ambassadeur verantwoording af moet leggen over de rechtsspraak in zijn land.
En niet ook maar een klein beetje verbijsterend dat er blijkbaar mensen zijn die vinden dat een lerares gedood moet worden omdat haar leerlingen een teddybeer naar een medeleerling noemden, die toevallig Mohammed heet?
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_54949767
quote:
Op vrijdag 30 november 2007 09:53 schreef milagro het volgende:

[..]
Dit is gewoon weer een kwestie van We zullen het Westen wel eens even laten zien wie er wat bepaalt....
Maar doen wij met het "brengen van democratie" niet precies hetzelfde?

Verder ben ik het er niet mee eens, maar wat roepen we hier wanneer een stel Marokkanen over de schreef zijn gegaan? Dat ze zich aan onze westerse regels en wetten moeten houden.
Kom je als westerling in een moslimland, zal je je aan de daar geldende regels en wetten moeten houden. We weten allemaal hoe "achterlijk" de regels en wetten daar zijn en weten van te voren waar we aan beginnen.
  vrijdag 30 november 2007 @ 17:06:07 #56
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_54949841
de ziekte van god kent geen grenzen.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_54949877
Zijn die duizenden criminelen in Europa die allemaal Mohammed heten niet de ultieme belediging aan de profeet? Zo ja, dat lijk het me niet anders dan fair om ze allemaal op te hangen.
pi_54949882
quote:
Sudanezen eisen kogel voor 'juffrouw teddybeer'

anp |

KHARTOUM - Honderden demonstranten hebben vrijdag in de Sudanese hoofdstad Khartoum de dood van de Britse lerares Gillian Gibbons geëist, omdat ze de profeet Mohammed heeft beledigd. ,,Degene die de profeet van de islam beledigt moet met kogels gestraft worden'', riepen de demonstranten.

De 54-jarige lerares werd donderdag tot vijftien dagen cel veroordeeld, omdat ze haar leerlingen had toegestaan een teddybeer de naam Mohammed te geven. De knuffel zou niet naar de profeet zijn vernoemd, maar naar een leerling met de naam Mohammed. De kinderen hadden ook tekeningen van de knuffel gemaakt waarbij onder meer stond geschreven: ,,Mijn naam is Mohammed''.

In de islam is het verboden de profeet af te beelden. Volgens een van de ouders was dat godslastering, omdat de naam verwijst naar de profeet. Hij stapte naar de politie.
If everything isn't black and white, I say, 'Why the hell not?'
  vrijdag 30 november 2007 @ 17:11:17 #59
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_54949926
quote:
Op vrijdag 30 november 2007 17:08 schreef Het_hupt het volgende:

[..]

wat me het meest opviel uit dat citaat is dat 'mensen die moslims beledigen, de kogel verdienen'.

dat kan nooit uit de koran komen omdat kogels toen nog niet gebruikt werden.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_54949976
Hoe zit dat met duizenden naar 'de profeet' vernoemde criminelen? Selectieve verontwaardiging is de islamitische wereld niet vreemd
If everything isn't black and white, I say, 'Why the hell not?'
pi_54953070

Noem me dan ook gewoon Jan!
pi_54953737
quote:
Op vrijdag 30 november 2007 17:11 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

wat me het meest opviel uit dat citaat is dat 'mensen die moslims beledigen, de kogel verdienen'.

dat kan nooit uit de koran komen omdat kogels toen nog niet gebruikt werden.
euhm, is het zo al niet erg genoeg dat je ook nog vrij moet gaan interpreteren ?
er staat
quote:
Degene die de profeet van de islam beledigt moet met kogels gestraft worden
dus je mag de moslim gerust beledigen ..
pleased to meet you
pi_54962547
volgens de religion of peace moet de lerares geexecuteerd worden:

http://news.yahoo.com/s/a(...)UoQIJ0lnuZdWF0sDW7oF
-
pi_54963647
Wat een dramaqueens daar

En iedereen die Mohamed heet, dat mag wel, ook al gedragen ze zich nog slechter dan een teddybeer?

know'm sayin?
word? word.
  zaterdag 1 december 2007 @ 10:48:22 #65
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_54963672
Mocht ze ter dood veroordeeld worden dan eis ik dat alle Westerse landen hun bindingen met Sudan meteen breken en er nooit meer met die gasten gehandeld wordt...

Dit gaat toch echt nergens over...
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
pi_54963728
quote:
Moslim adel pleit voor lerares

Twee islamitische leden van het Britse Hogerhuis zijn aangekomen in Soedan om te pleiten voor de vrijlating van lerares Gillian Gibbons. Zij werd veroordeeld tot vijftien dagen gevangenisstraf omdat ze haar leerlingen toestond een teddybeer de naam Mohammed te geven.

De BBC meldt dat lord Ahmed en barones Warsi zullen praten met de Soedanese president Omar al-Bashir. De missie biedt wellicht een uitweg uit de diplomatieke crisis die ontstond toen de 54-jarige lerares werd opgepakt om de naam van de teddybeer. De politici verwachten maandag terug te vliegen naar het Verenigd Koninkrijk en hopen dan Gibbons mee naar huis te kunnen nemen. Analysten gaan ervan uit dat de Soedanese regering deze kans aangrijpt om Gibbons over te dragen aan een delegatie van moslims, in plaats van aan de blanke voormalige koloniale heersers.

Gibbons' zoon heeft namens zijn moeder de hoop uitgesproken dat haar veroordeling niet leidt tot anti-moslimsentimenten. 'Ze wil niet dat de situatie wordt misbruikt om weerstand tegen Soedan, de Islam of wat dan ook op te roepen', aldus haar John Gibbons.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_54964010
quote:
Op zaterdag 1 december 2007 10:48 schreef maniack28 het volgende:
Mocht ze ter dood veroordeeld worden dan eis ik dat alle Westerse landen hun bindingen met Sudan meteen breken en er nooit meer met die gasten gehandeld wordt...

Dit gaat toch echt nergens over...

Sinds wanneer bepalen de Westerse landen hoe de rechtsspraak er in niet Westerse landen uit zou moeten zien?

Als het je niet bevalt, dan moet je er niet gaan wonen....vrij simpel allemaal.
  zaterdag 1 december 2007 @ 11:55:58 #68
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_54964460
quote:
Op zaterdag 1 december 2007 11:20 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Sinds wanneer bepalen de Westerse landen hoe de rechtsspraak er in niet Westerse landen uit zou moeten zien?

Als het je niet bevalt, dan moet je er niet gaan wonen....vrij simpel allemaal.
Als je hiervoor een doodstraf oplegt is dit in strijd met de mensenrechten.. hier kan je geen doodstraf voor geven. Dat is inhumaan...
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
pi_54965275
Kom, laten we met z'n allen een teddybeer kopen, hem mohammed noemen, er op pissen en de filmpjes en masse op youtube zetten.

Daar hebben ze niet van terug! Woei!
AFC Ajax | SS Lazio | SK Slavia | Bobby Haarms †
"Het gaat nu even slecht, maar je moet Ajax altijd blijven steunen hè," zei hij. Hij herhaalde zijn boodschap nog eens: "Altijd blijven steunen, die club. Daar ben je Ajacied voor."
  Moderator maandag 3 december 2007 @ 12:29:51 #70
8781 crew  Frutsel
pi_55010818
Gratie voor Engelse Lerares
De Sudanese president Omar al-Bashir heeft er maandag in toegestemd gratie te schenken aan een Britse lerares die tot vijftien dagen gevangenisstraf is veroordeeld omdat ze toestond dat haar leerlingen een teddybeer de naam Muhammad gaven. Dat heeft de Britse gezant Lord Nazir Ahmed maandag gezegd na een onderhoud met Bashir in diens paleis.

Ahmed en barones Sayeeda Warsi, islamitische leden van het Britse Hogerhuis, waren naar Sudan gekomen om de zaak van de 54-jarige lerares Gillian Gibbons te bepleiten.

Een woordvoerder van de president zei tegen het persbureau AP dat Gibbons maandag nog zal worden vrijgelaten en zal terugvliegen naar Groot-Brittannië.

Het presidentieel paleis gaf een verklaring van Gibbons uit waarin zij zegt dat het haar spijt als zij iemand heeft gekwetst. ,,Ik heb groot respect voor de islamitische godsdienst en zou niemand bewust beledigen", zei de lerares, die sinds donderdag gevangen zat. ,,Ik kijk ernaar uit mijn familie en vrienden terug te zien, maar het spijt mij heel erg dat ik niet meer naar Sudan zal kunnen terugkeren."

http://www.depers.nl/buit(...)e-lerares-Sudan.html
pi_55010959
nou, top, hopelijk wordt ze zwaar bewaakt op weg naar het vliegveld

en lieve mevrouw Gibbons, het zou u eigenlijk niet moeten spijten, het is een hopeloze zaak daar, al die lieve kindertjes worden als ze groot zijn net zo achterlijk als de volwassen rest daar, die u graag een kogel door uw hoofd had gegund...

welkom thuis voor straks.
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_55011610
Hoe is het eigenlijk met de teddybeer afgelopen?
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_55011755
quote:
Op maandag 3 december 2007 13:13 schreef Strolie75 het volgende:
Hoe is het eigenlijk met de teddybeer afgelopen?
Ja, goed, die is én moslim én man, in het bezit van en zijnde een berenlul, en die maken het in dergelijke landen altijd goed.
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_55011925
quote:
Op zaterdag 1 december 2007 11:55 schreef maniack28 het volgende:

[..]

Als je hiervoor een doodstraf oplegt is dit in strijd met de mensenrechten.. hier kan je geen doodstraf voor geven. Dat is inhumaan...

Ik ben principeel ook tegen de doodstraf, maar helaas zijn er nog genoeg landen op deze wereld waar het wel onderdeel is van de strafcultuur en in dergelijke landen zou ik me dus ook nooit gaan vestigen.
pi_55012039
quote:
Op maandag 3 december 2007 13:19 schreef milagro het volgende:

[..]

Ja, goed, die is én moslim én man,
nee juist niet, daarom zijn ze zo boos
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')