quote:Op woensdag 28 november 2007 21:18 schreef Artanis1 het volgende:
Heb even een nieuwe groep op last.fm voor Nederlandse metalliefhebbers (lees: Nederlandse/Belgische mensen die van metal houden; niet per se Nederlandse Metal) aangezien ik zo snel er geen kon vinden die dat op dit moment deden en/of actief zijn. Degenen die ik wel kon vinden, waren over 't algemeen over Nederlandse Metal; bij deze! Hier
Vandaag!quote:
Ja balen.quote:
quote:
Ja. Maar eerst vandaag naar Arnhem metalen bijeenkomst.quote:Op zaterdag 1 december 2007 04:15 schreef Koenholio het volgende:
Nog mensen naar de 013 maandag?
(laatste keer, hierna geef ik het op)
quote:Voor alle stoere metalheads in ons land die weinig hebben met Pinkpop, valt Neurotic Deathfest 2008 in hetzelfde weekend als het Limburgse festival.
Op 30 en 31 mei wordt in de Tilburgse 013 het Neurotic Deathfest gehouden: 36 bands verdeeld over 2 dagen.
De eerste bevestigde namen zijn: Napalm Death, Suffocation, Asphyx, Malevolent Creation, Decrepit Birth, Unmerciful, Warbringer, Fleshless, Sickening Horr, Dead Infection en Incarnated.
Voorverkoop van dit metalfeestje start in januari. Hoe duur de tickets worden is nog niet bekend.
quote:Op zaterdag 1 december 2007 15:15 schreef BOKA het volgende:
Er komen weer heel veel vette dingen in 013.
11 februari Municipal Waste
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik vind hem ook wel aardig, maar lang niet zo briljant als hun albums van weleer. Blitz klinkt wel erg goed op dit album trouwens.quote:Op zaterdag 1 december 2007 17:41 schreef Artanis1 het volgende:
Over thrash gesproken..
[ afbeelding ]
Meningen? Heb 'm nu een keertje gedraaid en vind 'm zeer redelijk, als je het nummer met de vocalist van Lamb of God vergeet.
Wat ben je toch een zeurpiet.quote:Op zaterdag 1 december 2007 21:29 schreef OFfSprngr het volgende:
Overigens veelste veel Power Metal in je lijst.
Nee, dat schema dat van te voren ergens stond was gewoon fout. Machine Head zou 60 minuten spelen, net als de voorgaande dagen, maar in dat schema stond 70. Trivium 50, ipv 40 die in dat schema stonden.quote:Op zondag 2 december 2007 20:45 schreef metallicattim het volgende:
ze zouden pas 18:15 beginnen
Ow jah das nog erger dan... Maar het schema wat ik had gezien, speelde MH idd 70 maar Trivium en DF beide 40 min.quote:Op zondag 2 december 2007 21:36 schreef Tokus het volgende:
[..]
Nee, dat schema dat van te voren ergens stond was gewoon fout. Machine Head zou 60 minuten spelen, net als de voorgaande dagen, maar in dat schema stond 70. Trivium 50, ipv 40 die in dat schema stonden.
Coolquote:Op zaterdag 1 december 2007 11:36 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Ja. Maar eerst vandaag naar Arnhem metalen bijeenkomst.
Machine Head was vet gisteren.
Check!quote:Op zondag 2 december 2007 20:45 schreef metallicattim het volgende:
Iemand naar The Black Crusade geweest vrijdag?
Private Eye.quote:Op zondag 2 december 2007 21:10 schreef Syb-rund. het volgende:
De mannen van Dog Fashion Disco zijn weer bij elkaar, in de vorm van Polkadot Cadaver.
F*cking geniale muziek weer
Oh was jij dat. Niet gezien. Ik had een Marduk-shirt aan met een tank voorop.quote:Op maandag 3 december 2007 09:53 schreef Koenholio het volgende:
[..]
Cool
Als je iemand ziet met een FinnTroll-shirt met achterop "Vi de som har det iskalla Trollblodet" kan ik dat wel eens zijn.
Zou kunnen dat je eerst 100x te horen krijgt "Nee ik zit niet op Fok en ik heet geen Koenholio"
In elk geval veel plezier vanavond
Dat bedoel ik, ben er gister ook geweestquote:Op maandag 3 december 2007 11:36 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Oh was jij dat. Niet gezien. Ik had een Marduk-shirt aan met een tank voorop.
Vandaag naar FinnTroll en Nile in de 013.
ik ben d'rquote:Op donderdag 6 december 2007 16:17 schreef VaderVanJezus het volgende:
Toxic Holocaust word het voorpramma van municipal waste 11 februarie!!
Nu ben ik er helemaalquote:Op donderdag 6 december 2007 16:17 schreef VaderVanJezus het volgende:
Toxic Holocaust word het voorpramma van municipal waste 11 februarie!!
Slovenië is in 1 dag te rijden, dus voor de afstand moet je het niet laten.quote:Op donderdag 6 december 2007 19:38 schreef Shivo het volgende:
Slechte tvp, maar ik ben er nog niet over uit wat het gaat worden in 2008: metalcamp of Wacken. Wacken word te groot maar Metalcamp is wel ver weg. Choices...
Je kunt natuurlijk altijd bij "ons" komen staan met je tent.quote:Op donderdag 6 december 2007 20:24 schreef Djaser het volgende:
Oh ja festivals. Ik ga niet meer in mijn eentje een heel weekend op een festival zitten dus ik kijk wel waar de grote bands komen en pak 1 of 2 keer een dagje mee.
Mits je een auto hebtquote:Op donderdag 6 december 2007 19:44 schreef BOKA het volgende:
[..]
Slovenië is in 1 dag te rijden, dus voor de afstand moet je het niet laten.
* BOKA gaat volgend jaar hopelijk ook naar metalcamp.
3 Busjes huren.quote:Op donderdag 6 december 2007 21:30 schreef Shivo het volgende:
[..]
Mits je een auto hebt'Helaas' is onze groep altijd een man of 25 groot en met een redelijk aantal studenten/andersoortige armoedzaaiers, dus moet nog zien of een bus huren er in zit. Naar Wacken gaan we altijd met zo'n goedkope Duitse treinkaart voor zes man.
Tolmin is wel een prachtige omgeving, echt heel erg mooi (met name Bovec is aan te raden). Tsja het rijden.. je zou het in een dag kunnen rijden.. wij hebben er 2 dagen over gedaan ivm eeeeeenorme files (daar werd ik niet blij van). Verder vond ik Metalcamp wel errug warm (over de 40 graadjes, oftewel je tent uit branden een week lang) en waren de voorzieningen niet echt ehh festivalwaardig voor een week. Bedoel ben heel wat gewent maar stront tot aan de rand, lekker broeierig met die 40 graden en dan niet schoonmaken voor een paar dagen ehhhhrrr nee dank u. Douches waren super, riviertje is leuk maar ik zwem daar niet in (iets met glas gooien, pissende en schijtende metallui in de rivier). Ook de prijzen op Metalcamp zijn vergelijkbaar met die hier in NL, buiten festivalterrein is het dan weer spotgoedkoop allemaal. Goed te eten, de rum is echt geweldig (de citroen vodka ook overigens) en eigenlijk hoor je erna een fikse vakantie te houden in die prachtige omgeving.quote:Op donderdag 6 december 2007 19:38 schreef Shivo het volgende:
Slechte tvp, maar ik ben er nog niet over uit wat het gaat worden in 2008: metalcamp of Wacken. Wacken word te groot maar Metalcamp is wel ver weg. Choices...
Weet 't nog niet, hoorde trouwens dat Battlelore niet komt. Korpiklaani lijkt me op zich wel leuk, maar ik weet 't niet.quote:Op zondag 9 december 2007 00:07 schreef bas-beest het volgende:
zijn er hier nog mensen die naar het volgende concert gaan?
Zaterdag 22 december, Baroeg, Rotterdam:
Korpiklaani (FI folk metal)
Battlelore (FI folk / fantasy metal)
Joh? Jammer dat wij al een gig hebben die dag. We zouden wel ideaal zijn voor die dag.quote:Op zondag 9 december 2007 13:54 schreef Artanis1 het volgende:
[..]
Weet 't nog niet, hoorde trouwens dat Battlelore niet komt. Korpiklaani lijkt me op zich wel leuk, maar ik weet 't niet.
quote:Op zondag 9 december 2007 16:15 schreef tijnbrein het volgende:
Ja ik ga naar Carnivore maar morgen eerst naar Apocalyptica.
NO WAY!quote:Op woensdag 12 december 2007 06:56 schreef Tokus het volgende:
nou, Matt Barlow is weer terug bij iced Earth, en Ripper zal er wel uitgezet zijn. Deel 2 van het Something Wicked album gaat dus anders klinken dan deel 1.
quote:Op woensdag 12 december 2007 06:56 schreef Tokus het volgende:
nou, Matt Barlow is weer terug bij iced Earth, en Ripper zal er wel uitgezet zijn. Deel 2 van het Something Wicked album gaat dus anders klinken dan deel 1.
quote:Op woensdag 12 december 2007 06:56 schreef Tokus het volgende:
*kuch*At The Gates en Carcass reünie*kuch*quote:Op woensdag 12 december 2007 07:01 schreef metallicattim het volgende:
[..]
NO WAY!![]()
Dat is het beste Metalnieuws van het jaar!
Actieve concertbezoeker ben jij of niet?quote:Op dinsdag 11 december 2007 16:51 schreef tijnbrein het volgende:
Was gisteren bij Apocalyptica was echt wel tof. Straks naar Carnivore.
Probeer het hele "No more tears" Album eens, luister dan speciaal naar "desire", of "I don' t wanna change the world". Het titelnummer is wat anders dan gangbaar bij meneer Osbourne, maar is wel een van zijn beste nummers, period!quote:Op woensdag 12 december 2007 11:19 schreef Ruzbeh het volgende:
Welke liedjes van Ozzy zou ik nog meer leuk vinden als ik Bark at the Moon geweldig vind?
Ja hoor.quote:Op zaterdag 15 december 2007 11:33 schreef OFfSprngr het volgende:
Alsof ze nog leuk zijn.
Tja als ik nu eens van mijn hobby mijn werk zou kunnen maken.quote:Op donderdag 13 december 2007 22:43 schreef Koenholio het volgende:
[..]
Actieve concertbezoeker ben jij of niet?
Voor het geld dat ze uitsparen kunnen ze 30 betere bands aantrekken.quote:Op zaterdag 15 december 2007 11:11 schreef NoelGallagher het volgende:
Metallica zou komen voor FoR2008, maar heeft vorige week vrijdagochtend afgebeld
Yeah! Woehoe! Joepie!quote:Op woensdag 12 december 2007 06:56 schreef Tokus het volgende:
Werkelijk fantastisch, en zo onvoorspelbaar!quote:Op woensdag 12 december 2007 06:56 schreef Tokus het volgende:
En dit is nu precies waarom ik Schaffer niet serieus meer neem.quote:Op woensdag 12 december 2007 09:54 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
![]()
'tis ook wat. En eerst was het toch nog John "zo had ik altijd al gewild dat Iced Earth zou klinken" Schaffer die zo blij was met Ripper?
hoezo kutlocatiequote:Op zondag 16 december 2007 10:51 schreef Tokus het volgende:
Fields Of Rock is volgend jaar 3 dagen. van 20 t/m 22 juni. Wederom op die kutlocatie in Biddinghuizen.
Hellfest had vorig jaar ook al zo'n geniale line up. Alleen jammer dat het in Frankrijk is.quote:Op zaterdag 15 december 2007 22:54 schreef Syb-rund. het volgende:
Omg, perfect festival richting juni ; Hellfest 2007 (metal en Hardocre editions)
Hier wat dingen uit de metal edition:
oudjes zoals: At the gates, Carcass, Sick of it All
Maar ook andere bands zoals ; Benighted, The Old Dead Tree
, Eluveitie
en more
Ow en voor de ''trash''-liefhebbbers; die moeten serieus eens Thanatos gaan checken( van nederlandse bodem)
RATM had van mij dan wel weer op FoR mogen staan.quote:Op maandag 17 december 2007 11:21 schreef Djaser het volgende:
Mooi toch, hebben we op de metal festivals geen last van ze.
is Ayreon en... nou dat kun je sowieso wel schrappen.quote:Op donderdag 6 december 2007 21:28 schreef tijnbrein het volgende:
Ik wil volgend jaar weer naar een of meerdere metalfestivals toe weet alleen nog niet welke. Nu we het toch over festivals hebben. Welke bands wil jij volgend jaar zijn op een van de festivals?
Mijn verlanglijstje:
Alchemist
The End
The Dillinger Escape Plan
Cephalic Carnage
Aryeon
Tool
Dream Theater
Opeth
Ja vorig jaar op Graspop en dit jaar in Bibelot.quote:Op dinsdag 18 december 2007 17:32 schreef Panthera1984 het volgende:
[..]
is Ayreon en... nou dat kun je sowieso wel schrappen.
Ben je wel bij de Star One / Stream of Passion optredens geweest?
Judas Priest en Iron Maiden.quote:
Nouja dat Gamma Ray kopieert is niet nieuw al gaat het op deze cd soms wel erg ver.quote:Op dinsdag 25 december 2007 11:57 schreef Seborik het volgende:
7. Gamma Ray – Land of the Free II
Oh ja, dat 'nieuwe album' vol gekopieerde Maiden-riffs.
Ja, het gaat zelfs zo ver, dat je The Clairvoyant om maar wat te noemen bijna in zijn geheel mee kunt zingen.quote:Op dinsdag 25 december 2007 12:34 schreef Djaser het volgende:
[..]
Nouja dat Gamma Ray kopieert is niet nieuw al gaat het op deze cd soms wel erg ver.
Ik kom niet eens aan 10 voor 2007.quote:Op woensdag 26 december 2007 15:35 schreef ThE_ED het volgende:
Hmm, zoiets, denkik;
1 Saxon - The Inner Sanctum
2 Municipal Waste - The Art of Partying
3 Megadeth - United Abominations
4 Turisas - The Varangian Way
5 Annihilator - Metal
6 Iced Earth - Framing Armageddon (Something Wicked - Part 1)
7 Ossian - Örök tűz
8 Ensiferum - Victory Songs
9 Finntroll - Ur Jordens Djup
10 (Echo of) Dalriada - Kikelet
11 Evile - Enter the Grave
12 Nightwish - Dark Passion Play
inderdaadquote:Op woensdag 26 december 2007 22:59 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Ik kom niet eens aan 10 voor 2007..
Behold is kee, dat laatste album had alleen weinig intressante nummers though.quote:Op woensdag 2 januari 2008 23:16 schreef OFfSprngr het volgende:
Nee, maar wel met An Albatross en Behold... The Arctopus.
Waarbij ik moet zeggen dat die beide leuker zijn, imo.
Damn, zou wel willen, maar 34,- + lidmaatschap (grrr).. moet nog ff kijken. Heb namelijk een cabinet in bestelling staan voor mijn eigen band.quote:Op dinsdag 1 januari 2008 15:20 schreef s0ul1991 het volgende:
Hier nog mensen die naar Megadeth gaan op 14 februari ?
Drumster?quote:Op zaterdag 5 januari 2008 12:33 schreef BOKA het volgende:
Obituary was geweldig.
Holy Moses was matig, vooral de drumster was erg slecht en de zang niet helemaal mijn ding.
Avatar komt dicht bij de slechtste band die ik ooit heb gezien, wat een partij kutmuziek.
Legion of the Damned brengt deze week de laatste Occult cd Elegy For the Weak opnieuw uit, maar nu onder de huidige bandnaam. En dan heet het beestje ineens Feel The Blade. Wel met bonustracks en ik geloof ook een dvd erbij.quote:Op zondag 6 januari 2008 13:46 schreef Syb-rund. het volgende:
Zeg ik heb vernomen dat legion of the damned een nieuw album heeft uitgebracht/gaat uitbrengen..
Hoho! Eerst nog Dismember!quote:Op vrijdag 11 januari 2008 00:36 schreef Artanis1 het volgende:
Over twee weken Entombed in Nederland
Ik wil nogmaals even Black Tulip bedanken voor het aanraden van Agalloch... ondanks dat ik eerst zei dat het niks was is deze band uitgegroeid tot een van mijn grootste bands ooit. Werkelijk geniaal! De beste band die ik ooit gehoord heb in de catagorie "scheppen van een atmosfeer".quote:Op zaterdag 27 augustus 2005 15:28 schreef Black_Tulip het volgende:
[..]
Daar zat ik ook al aan te denkenMaar goth is dat dus helemaal niet en alleen die folk riedeltjes doen misschien wat middeleeuws aan.
Verder kun je ook nog denken aan Opeth, of Agalloch, wat je qua sfeer misschien ook wel bevalt, niet middeleeuws of goth maar wel overduidelijk uit het noorden en dus een beetje.. uh.. kil en droevig..Bij Agalloch krijg ik echt het gevoel dat ik het volgende moment omver word geworpen en in het gezicht word gelikt door een husky
Amorphis heeft dat ook wel een beetje. He, ik moet toch echt wat vaker naar die muziek luisteren...
vast niet, zo heel veel festivalletjes zijn er niet geweest in deze 11 dagenquote:Op vrijdag 11 januari 2008 17:56 schreef Witchfynder het volgende:
Wat er een editie dit jaar? (snel ff jullie historie doorgenomen)
Scherp.quote:Op vrijdag 11 januari 2008 17:59 schreef Tokus het volgende:
[..]
vast niet, zo heel veel festivalletjes zijn er niet geweest in deze 11 dagen
Elk jaar in september, dit jaar is dus nog niet aan de beurt geweestquote:Op vrijdag 11 januari 2008 17:56 schreef Witchfynder het volgende:
Ziet er cool uit. Misschien doen we dat wel..
Wat er een editie dit jaar? (snel ff jullie historie doorgenomen)
Ja!quote:Op vrijdag 11 januari 2008 17:32 schreef Witchfynder het volgende:
Gaan hier mensen naar Paganfest op 3 april?
Ik hoop dat je tegen ons aan mag kijken.quote:
Al ingeschreven hoor.quote:Op vrijdag 11 januari 2008 18:34 schreef MM-Luna het volgende:
[..]
Elk jaar in september, dit jaar is dus nog niet aan de beurt geweest
Opgeven kan tot en met maart, daarna gaan we bezig met de bandbeoordelingen en de boekingen.
2 reviews van vorig jaar:
http://www.zwaremetalen.c(...)est-2007.html?id=866
http://www.lordsofmetal.nl/showlivereview.php?id=866
Foto impressie:
http://metalshots.com/2007-09-01_Occultfest_Hoogeveen/
[/einde promotalk]
![]()
Beetje ver wegquote:Op vrijdag 11 januari 2008 16:28 schreef lifeblind het volgende:
Agalloch <3333 Al jaren een van mn favoriete bands
29 Maart ga ik ze voor de 2e keer live zien in Belgie
Ze spelen maar 2 shows in Europa dacht ik.quote:Op zaterdag 12 januari 2008 00:12 schreef maniack28 het volgende:
[..]
Beetje ver wegHad gemaild of ze nog naar Ned. kwamen, maar helaas
Goed zoquote:
Goh, van ZM geplukt ofzo? Het klinkt als een ontzettende kutband trouwens.quote:Op dinsdag 15 januari 2008 00:58 schreef Witchfynder het volgende:
Kent iemand hier al Flametal? Dat is een project/band van sessie- en andere professionele muzikanten die flamenco combineren met metal. Klinkt heerlijk!
Check it out!
Nee, ik kom niet op ZM.quote:Op woensdag 16 januari 2008 18:44 schreef MM-Luna het volgende:
[..]
Goh, van ZM geplukt ofzo? Het klinkt als een ontzettende kutband trouwens.
Die band klinkt zoals ik me voorstel hoe een puzzel van 1000000 stukjes zou moeten klinken.quote:Op maandag 21 januari 2008 12:17 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Nee, ik kom niet op ZM..
Ik vind het iig wel tof. Weer eens want anders dan een half uur lang blasten met steeds bijna hetzelfde riffje eronder en een of andere neanderthaler die er doorheen schreeuwt.
quote:Op maandag 21 januari 2008 17:08 schreef MM-Luna het volgende:
[..]
Die band klinkt zoals ik me voorstel hoe een puzzel van 1000000 stukjes zou moeten klinken.
Van alles en nog wat qua muziek.quote:
Ah, jij bent ok.quote:Op maandag 21 januari 2008 21:52 schreef MM-Luna het volgende:
[..]
Van alles en nog wat qua muziek.
Paar favoriete bands zijn bijvoorbeeld My Dying Bride, Akercocke, Swallow the Sun, Hypocrisy, Testament, Satyricon, Qntal, Faun, Dismember, Savatage, Weltenbrand, Watain, Muse, Anouk, Diva Destruction enzovoorts.
En en.. ben ik nou trueeeeeeee?![]()
in de scene kost het aardig wat punten als je Anouk erbij zet he !quote:
quote:Op maandag 21 januari 2008 22:41 schreef Tokus het volgende:
[..]
in de scene kost het aardig wat punten als je Anouk erbij zet he !
Daar kom je ook lekker op tijd achter.quote:Op maandag 21 januari 2008 21:09 schreef ThE_ED het volgende:
Ik ontdek nu dat ik Enslaved eigenlijk best tof vind...
Ik vind het overigens ook een van de weinige bands waarvan elk nieuw album weer beter is dan het vorige.quote:Op dinsdag 22 januari 2008 00:22 schreef ThE_ED het volgende:
Haha, ja, nooit te laat om nieuwe dingen te ontdekken.
Zal het jaargetijde zijn want ik ontdekte zojuist hetzelfde.quote:Op maandag 21 januari 2008 21:09 schreef ThE_ED het volgende:
Ik ontdek nu dat ik Enslaved eigenlijk best tof vind...
Stratovarius ken ik eerlijk gezegd niet goed, maar Sonata Arctice is zo power als je power metal krijgen kuntquote:Op dinsdag 22 januari 2008 07:45 schreef Kogando het volgende:
Sinds kort Sonata Arctica en Stratovarius ontdekt en moet zeggen dat het erg goed klinkt. Hoewel ze veel omschreven worden als Power Metal bands zet ik daar toch mijn vraagtekens bij. Wat zeggen jullie?
Ok, als je van Sonata houdt moet je Stratovarius ook maar eens luisteren trouwens.quote:Op dinsdag 22 januari 2008 08:14 schreef Panthera1984 het volgende:
Stratovarius ken ik eerlijk gezegd niet goed, maar Sonata Arctice is zo power als je power metal krijgen kunt
Anouk is stoerrrr.quote:Op maandag 21 januari 2008 22:41 schreef Tokus het volgende:
[..]
in de scene kost het aardig wat punten als je Anouk erbij zet he !
Ik zeg powermetal en ik zeg bah.quote:Op dinsdag 22 januari 2008 07:45 schreef Kogando het volgende:
Wat zeggen jullie?
Ik zeg power metal.quote:Op dinsdag 22 januari 2008 07:45 schreef Kogando het volgende:
Sinds kort Sonata Arctica en Stratovarius ontdekt en moet zeggen dat het erg goed klinkt. Hoewel ze veel omschreven worden als Power Metal bands zet ik daar toch mijn vraagtekens bij. Wat zeggen jullie?
Ik zie niet in wat je anders zou moeten zeggen, tenzij je de compulsieve neiging hebt om alles in supergedetailleerde hokjes te stoppen.quote:
Dan krijg je inderdaad dingen als 'Melodic death metal', iedereen weet dat dat onzin is.quote:Op dinsdag 22 januari 2008 15:09 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik zie niet in wat je anders zou moeten zeggen, tenzij je de compulsieve neiging hebt om alles in supergedetailleerde hokjes te stoppen.
Er zal binnenkort nog wel iemand langskomen in dit topic die Stratovarius bestempelt als 'post-NWOBHM fantasy power metal met progressieve invloeden' of iets soortgelijk onzinnigs.quote:Op dinsdag 22 januari 2008 15:20 schreef Djaser het volgende:
[..]
Dan krijg je inderdaad dingen als 'Melodic death metal', iedereen weet dat dat onzin is.
Wie dan?quote:Op dinsdag 22 januari 2008 16:06 schreef ThE_ED het volgende:
Ja, ik weet wel iemand...
Zo. Dat punt ben je nu ook weer kwijt.quote:
Melodic death metal vind ik zeker wel een apart genre, veel van dat soort bands hebben weinig meer met death metal te makenquote:Op dinsdag 22 januari 2008 15:20 schreef Djaser het volgende:
[..]
Dan krijg je inderdaad dingen als 'Melodic death metal', iedereen weet dat dat onzin is.
Dude, dat is zo kanker bullshit.quote:Op dinsdag 22 januari 2008 15:20 schreef Djaser het volgende:
[..]
Geen idee.quote:
Toch moet ik altijd wel een beetje gniffelen als ik de term "melodic death metal" hoor.quote:Op dinsdag 22 januari 2008 18:33 schreef OFfSprngr het volgende:
[..]
Dude, dat is zo kanker bullshit.
Het komt een beetje over alsof het voor mietjes is die echte death metal niet kunnen verdragen.quote:Op dinsdag 22 januari 2008 20:47 schreef nipeng het volgende:
[..]
Geen idee.
[..]
Toch moet ik altijd wel een beetje gniffelen als ik de term "melodic death metal" hoor.![]()
Zoals mensen die normaliter van muziek houden, bedoel je?quote:Op dinsdag 22 januari 2008 20:56 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het komt een beetje over alsof het voor mietjes is die echte death metal niet kunnen verdragen.
Ik word soms best verdrietig van jouw posts.quote:Op dinsdag 22 januari 2008 18:33 schreef OFfSprngr het volgende:
[..]
Dude, dat is zo kanker bullshit.
Niks mis met de meeste bands die in dit genre worden geplaats hoor. De naam lijkt echter te impliceren dat death metal normaal gesproken gewoon ongestructureerde herrie is, terwijl hier ook nog melodie in zit.quote:Op dinsdag 22 januari 2008 22:25 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Zoals mensen die normaliter van muziek houden, bedoel je?.
Welkom kop fok!quote:Op dinsdag 22 januari 2008 23:08 schreef Djaser het volgende:
[..]
Ik word soms best verdrietig van jouw posts.
Ja, maar neem een band als bijv Hate Eternal. Ik heb geen zin om 45 min naar een opeenhoping van fills te luisteren. Afgezien van het feit dat ik niet van grunts houd (kan er soms best doorheen luisteren) is dat het gewoon wat mij niet zint aan Death Metal. DM is echt de acid jazz van de Metal.quote:Op dinsdag 22 januari 2008 23:10 schreef Monolith het volgende:
[..]
Niks mis met de meeste bands die in dit genre worden geplaats hoor. De naam lijkt echter te impliceren dat death metal normaal gesproken gewoon ongestructureerde herrie is, terwijl hier ook nog melodie in zit.
Ach, er is dertien in een dozijn death metal, net zoals er dertien in een dozijn power- of progmetal is. Er zit genoeg leuks tussen, maar ook voldoende bagger.quote:Op dinsdag 22 januari 2008 23:28 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Ja, maar neem een band als bijv Hate Eternal. Ik heb geen zin om 45 min naar een opeenhoping van fills te luisteren. Afgezien van het feit dat ik niet van grunts houd (kan er soms best doorheen luisteren) is dat het gewoon wat mij niet zint aan Death Metal. DM is echt de acid jazz van de Metal..
Over dertien in een dozijn powermetal gesproken.quote:Op woensdag 23 januari 2008 07:47 schreef Kogando het volgende:
Hammerfall..
* Kogando overstelpt zichzelf met Power Metal
Ja, ik met Black_Tulip.quote:Op woensdag 23 januari 2008 10:14 schreef Tokus het volgende:
gaat er trouwens nog iemand naar Megadeth, over een week of 3?
Ja, dat dus.quote:Op woensdag 23 januari 2008 11:52 schreef Djaser het volgende:
Ik ga naar het optreden in Paradiso.
Dude, Hammerfall! Eigenhandig verantwoordelijk voor de resurrection of metal in the nineties, jeweets.quote:Op woensdag 23 januari 2008 10:10 schreef Monolith het volgende:
[..]
Over dertien in een dozijn powermetal gesproken.
Ik zie ze twee weken daarvoor al wel op Wacken. Dat is bovendien ongeveer 110 euro voor Maiden en dan nog legio andere bands, dit is ongeveer 60 euro voor Maiden en eventueel een paar support bands.quote:Op woensdag 23 januari 2008 16:43 schreef Tokus het volgende:
Iron Maiden naar TT-Circuit in Assen, 16 augustus 2008
Nou een paar support bands is wel zeker, omdat het al om 16:30 begintquote:Op donderdag 24 januari 2008 09:52 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik zie ze twee weken daarvoor al wel op Wacken. Dat is bovendien ongeveer 110 euro voor Maiden en dan nog legio andere bands, dit is ongeveer 60 euro voor Maiden en eventueel een paar support bands.
Ik lees dit nu pas (en ik ben nooit verder gekomen dan Pale Folklorequote:Op vrijdag 11 januari 2008 02:17 schreef maniack28 het volgende:
Uit het topic van 2.5 jaar terug:
[..]
Ik wil nogmaals even Black Tulip bedanken voor het aanraden van Agalloch... ondanks dat ik eerst zei dat het niks was is deze band uitgegroeid tot een van mijn grootste bands ooit. Werkelijk geniaal! De beste band die ik ooit gehoord heb in de catagorie "scheppen van een atmosfeer".
The Lucifer Principle is anders wel gaaf!quote:Op vrijdag 25 januari 2008 03:14 schreef Artanis1 het volgende:
Morgen Entombed
Wanneer zou ik ongeveer aan moeten komen om het voorprogramma te missen?
In ieder geval 3 van die lui van the lucifer principle komen uit apeldoorn; we waren naar Obituary, met TLP in het voorprogramma, wist ik veel... Zie ik ineens 3 bekenden op dat podium staanquote:Op vrijdag 25 januari 2008 09:38 schreef MM-Luna het volgende:
[..]
The Lucifer Principle is anders wel gaaf!
Ik ga naar Hedon zaterdag, beetje Entombed kijken. Vanavond eerst Dismember!
Jepquote:Op vrijdag 25 januari 2008 14:48 schreef Panthera1984 het volgende:
In ieder geval 3 van die lui van the lucifer principle komen uit apeldoorn
The Lucifer Principle maakt geen standaard death metal, spelen met een grote contrabas enzo en Mother Misery is zowieso geen death metal.quote:Op vrijdag 25 januari 2008 17:11 schreef Artanis1 het volgende:
Ik ben geen fan van death metal, maar Entombed vind ik wel goed, dus daarom heb ik niet bepaald trek in 't voorprogramma. Denk dat als ik rond 8:30 kom ik wel goed zit.
Kende beide bands niet.quote:Op zaterdag 26 januari 2008 12:53 schreef MM-Luna het volgende:
The Lucifer Principle maakt geen standaard death metal, spelen met een grote contrabas enzo en Mother Misery is zowieso geen death metal.
Jammer dat je zoveel hebt moeten missen.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 13:19 schreef Artanis1 het volgende:
[..]
Mother Misery. Ik dacht destijds dat dit ook wel een death metal bandje zou zijn, maar 't bleek te gaan om een vrij doorsnee Heavy Metal band. Ze waren wel redelijk, en speelden tot rond 22:05.
Ja het is gewoon belachelijk!quote:Op donderdag 31 januari 2008 17:36 schreef BOKA het volgende:
Het is echt één van de beste line-ups die ooit heb gezien.
Fucked up Grindquote:Op donderdag 31 januari 2008 05:52 schreef Syb-rund. het volgende:
Voor liefhebbers van verneukte grindcore zoals Crotchduster: The Forgotten Archetype
Ik voel een nieuw genre opkomen; ''Electropopgrindcore!''![]()
Ja, denk dat ik ook wel ga zoals het er nu uit gaat zien qua lineup.quote:Op donderdag 31 januari 2008 21:42 schreef Witchfynder het volgende:
Potdorie, Exodus en 3 Inches of Blood komen op WOA. Als Testament ook komt, moet ik maar snoeihard gaan sparen om te gaan.Testament
quote:Op donderdag 31 januari 2008 21:42 schreef Witchfynder het volgende:
Potdorie, Exodus en 3 Inches of Blood komen op WOA. Als Testament ook komt, moet ik maar snoeihard gaan sparen om te gaan.Testament
Ja, vast wel, maar ik twijfelde al ontzettend of ik dit jaar wel of niet naar Wacken zou gaan. Dit zou een mooi extraatje zijn. De laatste keer dat Testament kwam, speelden ze in Deventer en dat kwam slecht uit voor zover. Natuurlijk, ik hoop dat ze anderhalf uur in 013 komen spelen, maar zulke dates zullen ze sowieso pas doen wanneer het album uit is. Geen idee wanneer dat is overigens, staat niet op hun site. Maar als ik lees dat ze in november de drums pas aan het doen waren...zal nog wel ff duren.quote:Op vrijdag 1 februari 2008 00:06 schreef Tokus het volgende:
[..]
ben je bang dat die niet met normale shows komen, waarbij ze ook nog 's langer spelen?
Ik kon waarschijnlijk niet. Geen idee. Nog nooit op Waldrock geweest überhaupt.quote:Op vrijdag 1 februari 2008 00:37 schreef Seborik het volgende:
Waar was je dan op Waldrock toen Testament speelde?
Op Waldrock was het weer gaaf ja, jammer dat Moonspell er doorheen speelde het laatste deel. Maar dat maakte Testament helemaal goed door een geweldig optreden te geven in Deventer, waaah wat was dat gaaf zeg.quote:Op vrijdag 1 februari 2008 00:37 schreef Seborik het volgende:
Waar was je dan op Waldrock toen Testament speelde?
Maar ik hoop dus op WOA.quote:Op vrijdag 1 februari 2008 14:45 schreef VaderVanJezus het volgende:
ik las net ergens dat testament dus op graspop komt.
Ja, het is wel erg groot, maar heeft ook wel een leuke sfeer verder, heel anders dan graspop bijvoorbeeld, maar niettemin toch erg leuk.quote:Op vrijdag 1 februari 2008 16:49 schreef MM-Luna het volgende:
Ik blijf het dus keihard niet snappen dat mensen graag naar WOA gaan. Die mensen massa, die kermis er omheen.. damn!
Vanwege die 24 andere mensen in onze groep die ook gaanquote:Op vrijdag 1 februari 2008 16:49 schreef MM-Luna het volgende:
Ik blijf het dus keihard niet snappen dat mensen graag naar WOA gaan. Die mensen massa, die kermis er omheen.. damn!
Jij houdt van Forbidden?quote:Op maandag 4 februari 2008 12:13 schreef Cynic het volgende:
oeh, Morbid Angel, Forbidden en Life of Agony op Waldrock.
Dat is het overwegen waard!
Zo heel puntig was Forbidden toch helemaal niet?quote:Op maandag 4 februari 2008 12:17 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Jij houdt van Forbidden?. Vandaar die puntige gitaar.
.
Glen Alvelais speelt wel op puntige gitaren.quote:Op maandag 4 februari 2008 12:27 schreef Cynic het volgende:
[..]
Zo heel puntig was Forbidden toch helemaal niet?
Maar toffe band ja.
Jaquote:Op maandag 4 februari 2008 05:30 schreef Shivo het volgende:
[..]
Vanwege die 24 andere mensen in onze groep die ook gaan
Denk niet dat jij het leuk vindt, gezien de vocals.quote:Op maandag 4 februari 2008 21:59 schreef Witchfynder het volgende:
Wat een naam..
Vooruit, zal ik wel beluisteren een keer..
Het blijft toch altijd erg gezellig en gemoedelijk ondanks dat het een vrij massaal festival is. Bij ons gaan er zelfs mensen mee die niet eens echt naar metal luisteren, maar het gewoon erg gezellig vinden.quote:Op vrijdag 1 februari 2008 16:49 schreef MM-Luna het volgende:
Ik ben wel eens naar Wacken geweest, lang geleden hehe. Maar tis niet mijn ding, te massaal en juist dat "alleen voor de gezelligheid, metal boeit me niks" vind ik irritant. Ik ga grotendeels voor de muziek en uiteraard de gezelligheid, maar hou liever van een kleiner feestje.quote:Op maandag 4 februari 2008 22:40 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het blijft toch altijd erg gezellig en gemoedelijk ondanks dat het een vrij massaal festival is. Bij ons gaan er zelfs mensen mee die niet eens echt naar metal luisteren, maar het gewoon erg gezellig vinden.
quote:Op maandag 4 februari 2008 22:48 schreef MM-Luna het volgende:
[..]
Ik ben wel eens naar Wacken geweest, lang geleden hehe. Maar tis niet mijn ding, te massaal en juist dat "alleen voor de gezelligheid, metal boeit me niks" vind ik irritant. Ik ga grotendeels voor de muziek en uiteraard de gezelligheid, maar hou liever van een kleiner feestje.
Echt goed muziek luisteren kun je op een festival niet, nee. Bands zie ik ook liever in 013 ofzo. Maar zo'n festival is wel gaaf, alleen niet voor elk jaar.quote:Op maandag 4 februari 2008 22:48 schreef MM-Luna het volgende:
[..]
Ik ben wel eens naar Wacken geweest, lang geleden hehe. Maar tis niet mijn ding, te massaal en juist dat "alleen voor de gezelligheid, metal boeit me niks" vind ik irritant. Ik ga grotendeels voor de muziek en uiteraard de gezelligheid, maar hou liever van een kleiner feestje.
quote:Op dinsdag 5 februari 2008 22:04 schreef rakotto het volgende:
Ik wist wel dat ik iets mistte. Hoi allemaal.
Dank u, dank u.quote:
Yngwie en Behemoth.quote:Op donderdag 7 februari 2008 09:18 schreef VaderVanJezus het volgende:
Nieuwe namen voor graspop:
Behemoth
Yngwie Malmsteen
tuurlijk, vergeet je niet ff wat af te spreken, planten we de tenten ergens bij elkaarquote:Op vrijdag 8 februari 2008 13:21 schreef Djaser het volgende:
Priest heeft dat wel beloofd samen met een nieuw album dat eind 2006 uit zou moeten komen.
Wat betreft de festivals ben ik het wel met je eens maar om voor Maiden nou helemaal naar Assen te reizen, dan kan ik beter weer drie dagen Graspop doen.
Deja vu, MA en LOA stonden al eens eerder samen op Waldrockquote:Op maandag 4 februari 2008 12:13 schreef Cynic het volgende:
oeh, Morbid Angel, Forbidden en Life of Agony op Waldrock.
Dat is het overwegen waard!
So fucking what?quote:Op zaterdag 9 februari 2008 02:05 schreef OFfSprngr het volgende:
Judas Priest.. wat een homo..
Judas Priest is een band.quote:Op zaterdag 9 februari 2008 02:05 schreef OFfSprngr het volgende:
Of de zanger nou homo is of niet, Judas Priest schopt kont!quote:Op zaterdag 9 februari 2008 02:05 schreef OFfSprngr het volgende:
Was het feestje zo erg? Arme jongen!quote:Op zaterdag 9 februari 2008 09:24 schreef Cynic het volgende:
Hm, dat had ik ook nog wel willen zien.
Was al gauw leuker geweest dan het feestje waar ik gisteren was
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |