abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 28 november 2007 @ 13:53:33 #1
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_54891820
Er zijn van die dingen die je blijmoedig roept zolang je nog geen kinderen hebt.
En niet meer zo blijmoedig als je ze wel hebt.

Post hier de dingen die je noooooit zou doen, en nu ineens, is alles anders

Ik begin wel, zodat jullie ook de schaamte voorbij kunnen .

Ik zou tijdens het avondeten NOOIT de TV aan zetten...nu kijken we elke avond Sesamstraat tijdens het avondeten, of Sesamstraat liedjes op de site. Het eet gewoon een stuk rustiger en vreedzamer zo

Ik zou nooit 's ochtends de TV aanzetten...nu weet ik bij God niet hoe ik me zou moeten aankleden zonder de hulp van de Teletubbies.

Ik zou mijn kind nooit een fopspeen geven. Dat voornemen werd op dag 1 al gebroken op aanraden van de ziekenhuisverpleging.

Dean hoeft niet iets te eten wat hij echt vies vind.

En hij slaapt soms ook bij ons in bed.

En ik haal hem ook uit bed als hij lang huilt, en dan mag hij lekker bij mama op schoot in slaap vallen

Nu jullie

[ Bericht 0% gewijzigd door Vivi op 28-11-2007 14:30:12 ]
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_54891887
quote:
Op woensdag 28 november 2007 13:53 schreef Vivi het volgende:
Ik zou nooit 's ochtends de TV aanzetten...nu wet ik bij God niet hoe ik me zou moeten aankleden zonder de hulp van de Teletubbies. Bumba
Dit dus!
Variety is the spice of life
  woensdag 28 november 2007 @ 14:01:33 #3
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_54892046
TV, hier ook..
OVerdag te lang en te vaak.. Er in geslopen toen ik zwanger was en niks meer kon en mocht, de eerste tijd met nieuwe baby ook handig om een peuter rustig te houden.. En nu heb ik zoiets 'die twee maanden voor ze naar school gaat, ga ik er ook geen ellenlange strijd meer om maken'

En van te voren had ik me zo heilig voorgenomen om tv niet als bewegend behang te gebruiken..
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  woensdag 28 november 2007 @ 14:01:46 #4
97108 J.A.N.A.
JustAnotherNicknameAgain
pi_54892053
Een fietshelm kopen, nu fiets mijn bloed eigen dochter met zo'n stom ding op.
There is no pleasure in having nothing to do; the fun is in having lots to do and not doing it.
pi_54892062
Ik zou d'r wel voor zorgen dat mijn kind wél stil was in de supermarkt..

uhuh
♥ ♥ Jij een beetje van mij, ik een beetje van jou. ♥ ♥
  woensdag 28 november 2007 @ 14:07:34 #6
94617 Ps2K
And his space hamster Skeletor
pi_54892196
quote:
Op woensdag 28 november 2007 13:53 schreef Vivi het volgende:

Ik zou tijdens het avondeten NOOIT de TV aan zetten...nu kijken we elke avond Sesamstraat tijdens het avondeten, of Sesamstraat liedjes op de Site. Het eet gewoon een stuk rustiger en vreedzamer zo

Ik zou nooit 's ochtends de TV aanzetten...nu wet ik bij God niet hoe ik me zou moeten aankleden zonder de hulp van de Teletubbies.

Ik zou mijn kind nooit een fopspeen geven. Dat voornemen werd op dag 1 al gebroken op aanraden van de ziekenhuisverpleging.

Dean hoeft niet iets te eten wat hij echt vies vind.

En hij slaapt soms ook bij ons in bed.

En ik haal hem ook uit bed als hij lang huilt, en dan mag hij lekker bij mama op schoot in slaap vallen

Nu jullie
Is dit serieus??
http://www.last.fm/user/psych02k
Yes, it is perfectly reasonable that Kirk had the know-how to make the gunpowder and put together the bazooka to defeat the Gorn. That\'s why he\'s the goddamn Captain.
pi_54892203
Die tv ja, en ze zou geen vlees krijgen voor ze 1 was, en geen suiker en uiteraard zou ze geen driftbuien hebben
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_54892218
quote:
Op woensdag 28 november 2007 14:02 schreef lcicle het volgende:
Ik zou d'r wel voor zorgen dat mijn kind wél stil was in de supermarkt..

uhuh
Oh ja
  woensdag 28 november 2007 @ 14:09:02 #9
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_54892236
Ik kan eigenlijk gewoon letterlijk het lijstje van Vivi kopiëren
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
pi_54892237
grappig topic dit eens even zien hoor....
wat erg er komt zo snel niets in mij op...

Ach weet je ik ben nooit zo moeilijk geweest, heb volgens mij ook nooit iets gehad van te voren, wat ik nooit zou doen als ik mama ben...

Ben gewoon een mama zonder regels
alles kan alles mag, zolang het maar binnen de grenzen van je eigen kunnen blijft
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_54892270
Haha, ja, dat van die tv ja. . Wij hebben het van 6 tot 15 maanden volgehouden om álleen voor het slapen gaan even 5 of 10 minuten een Nijntje of Tik Tak aflevering te kijken, maar zo tegen etenstijd is het wel heeeeeeel handig om even Sesamstraat aan te zetten zodat je kunt koken merk ik steeds vaker. Ach ja. Onder het eten staat -ie nog steeds uit, gelukkig.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  woensdag 28 november 2007 @ 14:11:33 #12
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_54892316
quote:
Op woensdag 28 november 2007 14:01 schreef J.A.N.A. het volgende:
Een fietshelm kopen, nu fiets mijn bloed eigen dochter met zo'n stom ding op.
Ik heb er toevallig vanochtend 1 aangeschaft

(Of vinden jullie dat overdreven voor in het kinderzitje? )
  woensdag 28 november 2007 @ 14:11:50 #13
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_54892323
quote:
Op woensdag 28 november 2007 14:07 schreef Ps2K het volgende:

[..]

Is dit serieus??
Hoezo?
  woensdag 28 november 2007 @ 14:12:52 #14
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_54892357
Mss ben ik dan hopeloos naief, maar aankleden kan toch ook gewoon terwijl kindlief nog in zijn bedje aan het spelen is, of in de box?
Jajajaja, dat moeten ze dan wel willen, maar als ze de TV niet als afleiding kennen dan zou dat toch niet zo'n probleem moeten zijn?

Sowieso staat de tv hier bijzonder weinig aan dus ik hoop toch echt dat ik dat voornemen toch wel lang vol kan houden.
  woensdag 28 november 2007 @ 14:13:01 #15
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_54892362
Ja, die fietshelm. Die is hier "verplicht" maar ik vergeet 'm steeds.

Wat ik nooit zou doen is teveel speelgoed voor mijn kinderen kopen. Tegenwoordig weet ik niet meer waar ik het laten moet.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  woensdag 28 november 2007 @ 14:13:25 #16
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_54892373
Oh ja, ik zou ook nooit snottebellen met mijn blote hand afvegen
  woensdag 28 november 2007 @ 14:13:59 #17
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_54892391
quote:
Op woensdag 28 november 2007 14:12 schreef Brighteyes het volgende:
Mss ben ik dan hopeloos naief, maar aankleden kan toch ook gewoon terwijl kindlief nog in zijn bedje aan het spelen is, of in de box?
Jajajaja, dat moeten ze dan wel willen, maar als ze de TV niet als afleiding kennen dan zou dat toch niet zo'n probleem moeten zijn?

Sowieso staat de tv hier bijzonder weinig aan dus ik hoop toch echt dat ik dat voornemen toch wel lang vol kan houden.
Oh ja, ik zou ook nooit "ik spreek jou nog wel" zeggen.....
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
  woensdag 28 november 2007 @ 14:14:49 #18
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_54892412
quote:
Ik nam mijn kinderen altijd gewoon mee naar de badkamer. In bedje spelen hebben ze nooit gedaan, daar waren ze te vroeg voor wakker. Tegenwoordig ga ik gewoon even naar boven, maar ze zijn ook al 3 en 4.
quote:

En toch, zeker als ze klein zijn is de tv wel handig. Ik gebruikte die soms om mijn stuiterballen tot rust te brengen. Even tv kijken #s middags was de enige mogelijkheid op een half uur rust.
  woensdag 28 november 2007 @ 14:15:42 #19
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_54892432
quote:

Dat kan, als je het prettig vind om je aan te kleden met een sirene op de achtergrond, en "kloenk"-geluiden van hoofden die tegen boxspijlen bonken omdat je prinsje van drift omvalt (in geval van box). Of een overstroming en een elektrocutie (bij geen box).
pi_54892435
Je moet ook niet zo panisch over die tv doen. Als ze straks 10 zijn en ze hebben nog nooit een tv gezien heb je een groter probleem denk ik.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
pi_54892462
Naja zo'n topic wilde ik pas openen! Ik had namelijk enorm veel van dat soort voorgenomen principes, voordat ik moeder werd. Haha zo jammer dat je het altijd eerst moet ervaren voordat je het echt begrijpt.

Tv-kijken veel meer dan ik ooit zou willen, maarja hij vindt het zoo lekker . Dat ook een stomme reden vinden, maar toch doen.
Stiekem toch trots zijn, ook al doet hij iets wat niet mag. Echt proberen dan boos te worden, maar ik heb mijn hoofd op zo'n moment weleens teruggezien op video.. . Trots dus.
Oh man er zijn nog zoveel dingetjes.
Maar ik moet zeggen dat ik ook veel dingen nu doe, die ik me toen heb voorgenomen. Je blijft wel dezelfde persoon natuurlijk, ik kon me alleen al die overweldigende gevoelens niet voorstellen van te voren.
  woensdag 28 november 2007 @ 14:17:32 #22
94617 Ps2K
And his space hamster Skeletor
pi_54892503
quote:
Op woensdag 28 november 2007 14:09 schreef m@x het volgende:
Ik kan eigenlijk gewoon letterlijk het lijstje van Vivi kopiëren
Ik kan me echt niet voorstellen dat je je kind voor de tv plant zodat je je kunt aankleden... Nooit eens gedacht om aan je ouders te vragen hoe zij dit deden?
http://www.last.fm/user/psych02k
Yes, it is perfectly reasonable that Kirk had the know-how to make the gunpowder and put together the bazooka to defeat the Gorn. That\'s why he\'s the goddamn Captain.
  woensdag 28 november 2007 @ 14:18:53 #23
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_54892541
quote:
Op woensdag 28 november 2007 14:17 schreef Ps2K het volgende:

[..]

Ik kan me echt niet voorstellen dat je je kind voor de tv plant zodat je je kunt aankleden... Nooit eens gedacht om aan je ouders te vragen hoe zij dit deden?
Jawel hoor, die maakten een 10000 stukjes puzzel met me terwijl ze zichzelf douchten. Sukkel .
  woensdag 28 november 2007 @ 14:19:13 #24
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_54892549
quote:
Op woensdag 28 november 2007 14:13 schreef m@x het volgende:

[..]

Oh ja, ik zou ook nooit "ik spreek jou nog wel" zeggen.....
pi_54892561
quote:
Op woensdag 28 november 2007 14:17 schreef Ps2K het volgende:

[..]

Mijn ouders hadden ook een tv.
pi_54892589
quote:
Op woensdag 28 november 2007 14:19 schreef lcicle het volgende:

[..]

Mijn ouders hadden ook een tv.
Idd. En het is ook niet altijd die tv hoor. Soms is ze net goed afgeleid met een doosje rozijntjes, een stuk speelgoed of een boekje.
pi_54892607
quote:
Op woensdag 28 november 2007 14:11 schreef Vivi het volgende:

[..]

Helemaal niet. Ik vind een kinderhelm wel belangrijk eigenlijk

Gelukkig zijn er genoeg voornemens die wel gelukt zijn trouwens hoor!

BE, dat kan. Dat heb ik ook heel lang gedaan, maar op een gegeven moment klimmen ze eruit he. Mee naar de badkamer, ook een tijd gedaan. Maar 't kind wil het gewoon niet, die wil weg. En dan zet ze de boel op de kop. Dit is net een tussenin leeftijd daarin denk ik.
  woensdag 28 november 2007 @ 14:21:14 #28
3011 E.T.
pi_54892612
Ik zou ook nooit door de broek heen aan billen ruiken om zeker te weten of er een poepbroek is.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  woensdag 28 november 2007 @ 14:21:50 #29
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_54892630
Toen ik net bevallen was dacht ik ook "waar maken ze zich druk over?", ik kon me prima aankleden en alles doen wat ik wilde. Totdat beebjelief een maandje of 4 werd en ineens niet meer zoveel sliep
pi_54892637
quote:
Op woensdag 28 november 2007 14:13 schreef Vivi het volgende:
Afgesabbeld stuk brood zelf opeten vond ik ook redelijk ranzig. Maarja .
pi_54892642
quote:
Op woensdag 28 november 2007 14:13 schreef Vivi het volgende:
viv
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_54892651
quote:
Op woensdag 28 november 2007 14:21 schreef E.T. het volgende:
Ik zou ook nooit door de broek heen aan billen ruiken om zeker te weten of er een poepbroek is.
NIet? Hoe had je het dan gedacht te doen? Ff je vinger in de broek ofzo? .
pi_54892672
quote:

Ik heb de afgelopen tijd zelfs het broekje omlaag moeten doen om even een glimpje van een al dan niet schoon bipsje op te vangen.
Bijholte ontsteking... zo fijn!
  woensdag 28 november 2007 @ 14:24:20 #34
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_54892711
Ja, idd je kind gezellig mee in het wippertje als jij staat te douchen...totdat ie ondersteboven in zijn stoeltje hangt
  woensdag 28 november 2007 @ 14:26:16 #35
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_54892776
quote:
Op woensdag 28 november 2007 14:22 schreef DarkElf het volgende:

[..]

viv
Het is echt waar, van je eigen kind is het niet vies
  woensdag 28 november 2007 @ 14:27:19 #36
3011 E.T.
pi_54892802
quote:
Op woensdag 28 november 2007 14:22 schreef Jarno het volgende:

[..]

NIet? Hoe had je het dan gedacht te doen? Ff je vinger in de broek ofzo? .
Weet ik veel.. 'moeders weten dat gewoon op de een of andere manier wel' was mijn (nogal naieve) gedachte. Ik vond 't altijd zo stom staan om een kind op te tillen en aan die kont te gaan ruiken
pi_54892846
quote:
Op woensdag 28 november 2007 14:26 schreef Vivi het volgende:

[..]

Tot ze een jaar of 7 zijn en het van die gifgroene zijn *gruwel*
Saartje
  woensdag 28 november 2007 @ 14:30:14 #38
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_54892893
quote:
Op woensdag 28 november 2007 14:15 schreef Vivi het volgende:

[..]

Dat kan, als je het prettig vind om je aan te kleden met een sirene op de achtergrond, en "kloenk"-geluiden van hoofden die tegen boxspijlen bonken omdat je prinsje van drift omvalt (in geval van box). Of een overstroming en een elektrocutie (bij geen box).
Nou, deze durf ik iig wel met 100% stelligheid te zeggen... ik zal mijn kind nooit Prinsje noemen!

Ik moet wel zeggen dat ik heel veel herkenbare dingen lees van vriendinnen, die van dat broeksnuiven bijvoorbeeld ook.
pi_54892908
Zeg nooit nooit

Ik heb eigenlijk geen dingetjes, tenminste niet van die dingetjes waarvan ik heb van dat zal ik nooit doen!
Omdat ik zelf leef volgens het principe zeg nooit nooit Daar bezorg je jezelf alleen maar teleurstelling mee.

Wel hoop ik wat meer aan tafel te eten met kids, maar mijn vriend heeft daar echt een hekel aan.
(Ik had dat ook, maar inmiddels niet meer, kwestie van jezelf iets nieuws aanwennen).

En ik hoop dat ik niet m'n kids de hele dag voor de tv zal zetten, want dat zie ik tegenwoordig toch wel vaker gebeuren. ik hoop daarin een middenweg te kunnen vinden tussen een deel die tv, een deel gezamelijk spelen en ontwikkeling, en een deel waarin het kind zichzelf moet leren vermaken of even tijd voor zichzelf.
Ik zie zelf ook wel hoe makkelijk het wel is om het te doen, kids voor de tv en even iets kunnen doen voor jezelf of in het huishouden. Maar eerlijk gezegd werd ik als kind ook niet constant achter de tv gezet. En we hadden zelfs al een computer in huis toen ik peuter was! Maar het merendeel zat ik toch buiten. Of betrok m'n moeder me in dingen doen (luiers vouwen, stofzuigen etc).

Maar ik hoop nooit te zeggen ik zal nooit dit of ik zal nooit dat

Voor de rest wordt het voor ons ook 1 grote ontdekkingsreis wat wel en wat niet te doen als ouder, dat kun je pas beslissen als je in die situatie staat, en hopen dat je goed kunt bouwen op je eigen kennis en ervaring.
"Next was Llewella, whose hair matched her jade-colored eyes. For some reason, I knew she was not like the rest of us."
Amber Mae
  woensdag 28 november 2007 @ 14:32:46 #40
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_54892959
Gifgroen?!
  woensdag 28 november 2007 @ 14:32:58 #41
97108 J.A.N.A.
JustAnotherNicknameAgain
pi_54892965
quote:
Op woensdag 28 november 2007 14:11 schreef Vivi het volgende:

[..]

Voor in het kinderzitje dat is wel erg overdreven imho
There is no pleasure in having nothing to do; the fun is in having lots to do and not doing it.
pi_54893010
quote:
Op woensdag 28 november 2007 14:26 schreef Vivi het volgende:

[..]

Oh dat geloof ik zo hoor

alleen ziet het er zo ranzig uit als toeschouwer als je iemand zoiets ziet doen
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_54893018
-edit-
Laat ook maar
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
  woensdag 28 november 2007 @ 14:34:48 #44
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_54893026
quote:
Op woensdag 28 november 2007 14:30 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Nou, deze durf ik iig wel met 100% stelligheid te zeggen... ik zal mijn kind nooit Prinsje noemen!

Ik moet wel zeggen dat ik heel veel herkenbare dingen lees van vriendinnen, die van dat broeksnuiven bijvoorbeeld ook.
"What's in a name? That which we call a rose
By any other name would smell as sweet."

Hoe je hem ook noemt, ook die van jou zal je tot waanzin drijven
  woensdag 28 november 2007 @ 14:35:39 #45
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_54893051
quote:
Op woensdag 28 november 2007 14:34 schreef DarkElf het volgende:

[..]

Oh dat geloof ik zo hoor

alleen ziet het er zo ranzig uit als toeschouwer als je iemand zoiets ziet doen
Dat vond ik dus ook
  woensdag 28 november 2007 @ 14:35:45 #46
166294 KD-fotografie
mama van Demi & Nika!!
pi_54893053
Eerlijk waar tot nu toe vrij weinig, kan zo even ook niks verzinnen..

Ze kijkt 's ochtends ook tv , anders kan ik haar haren niet fatsoenlijk doen maar ik heb ook nooit gezegd dat ik dat niet zou doen.

Ik heb wel gezegd dat ik niet wil dat ze de hele dg voor de tv zit en dat doet ze gelukkig ook niet, vandaag heeft ze wel een tv dagje omdat ze ziek is, ze ligt nu op bed.

De tv aan als we eten gebeurd hier echt niet, daar heb ik zelf een enorme hekel aan, daarbij eten wij in de keuken en daar staat geen tv.

O'ja, ik weet iets, ik zou nooit met spuug en duim Demi's gezichtje schoon maken, laatst betrapte mijn man mij erop dat ik dat deed, zo goor...
Ik had het zelf niet eens in de gaten
pi_54893054
quote:
Op woensdag 28 november 2007 14:32 schreef J.A.N.A. het volgende:

[..]

Hoezo? Wat nou als je valt?

Mijn moeder had ooit mij voorop, mijn zus achterop en twee tassen aan haar stuur en die ging dus ook onderuit... Dan heb je echt een probleem want je kan echt niet voorkomen dat je kind misschien met zijn/haar hoofd op de straat komt dan...
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  woensdag 28 november 2007 @ 14:36:32 #48
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_54893065
quote:
Op woensdag 28 november 2007 14:32 schreef J.A.N.A. het volgende:

[..]

Waarom eigenlijk? Hij kan toch net zo goed met zijn kop op de keien kletteren dan
  woensdag 28 november 2007 @ 14:37:21 #49
166294 KD-fotografie
mama van Demi & Nika!!
pi_54893087
O'ja, vind dit wel een heel leuk topic.
pi_54893101
quote:
Op woensdag 28 november 2007 14:34 schreef ElizabethR het volgende:
<knip>
Sjees.
  woensdag 28 november 2007 @ 14:38:26 #51
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_54893114
quote:
Op woensdag 28 november 2007 14:34 schreef ElizabethR het volgende:
Laat ook maar
Ouch

pi_54893122
quote:
Op woensdag 28 november 2007 14:30 schreef Llewella het volgende:

En ik hoop dat ik niet m'n kids de hele dag voor de tv zal zetten, want dat zie ik tegenwoordig toch wel vaker gebeuren. ik hoop daarin een middenweg te kunnen vinden tussen een deel die tv, een deel gezamelijk spelen en ontwikkeling, en een deel waarin het kind zichzelf moet leren vermaken of even tijd voor zichzelf.
Ik zie zelf ook wel hoe makkelijk het wel is om het te doen, kids voor de tv en even iets kunnen doen voor jezelf of in het huishouden. Maar eerlijk gezegd werd ik als kind ook niet constant achter de tv gezet. En we hadden zelfs al een computer in huis toen ik peuter was! Maar het merendeel zat ik toch buiten. Of betrok m'n moeder me in dingen doen (luiers vouwen, stofzuigen etc).
en ik hoop niet dat jij nu denkt dat wij onze kinderen de hele dag voor de tv laten ztten met vierkante ogen en dat wij nooit onze kinderen betrekken verder in het leven van alledag en nooit buiten komen enzo. Ik hoop ook dat jij niet denkt dat wij die middenweg niet gevonden hebben
pi_54893143
Oh, wat heb ik dat vaak geroepen tegen mn ouders. Dat ze het helemaal fout deden en dat ik het helemaal anders ging doen...

Heerlijk die naieviteit...

Voorbeeld:
Niet na het donker meer naar buiten mogen (Wat is daar nou erg aan?!?!, dat snap je dus pas als je ouder bent)

Verder zijn er echt tig dingen en uitspraken die ik regelrecht van mn pap en mam heb overgenomen. Ja hoor, ik doe het echt helemaal anders...
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  woensdag 28 november 2007 @ 14:39:47 #54
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_54893147
sorry ik lig dubbel. Hoe herkenbaar....
eerste principe dat uit het raam ging: de Speen.... Dat duurde welgeteld een halve dag.
de tv als oppas.
suiker/snoep/chocolade vóór het tweede levensjaar. (bij de oudste nog redelijk gelukt, daarna ging het hek van de dam)
nooit op een vraag antwoorden met: omdat ik het zeg!
niet onredelijk uit mijn slof schieten.

er zijn vast nog veel meer dingen die ik me voorgenomen had nooit te doen. Het enige wat écht nog staat is 's nachts geen kinderen in bed! nooit gedaan, en dat bevalt gewoon erg goed.....

-edit- oh ja, spelletjes met schieten enzo. Niet hele erge met oorlog enzo, maar Transformers is mij eigenlijk al te agressief...
én met een te korte/kapotte/oude broek naar school. Ze groeien zo snel, en gaan zo snel door broeken heen dat ik er niet meer tegen kopen en repareren kan...

[ Bericht 17% gewijzigd door debuurvrouw op 28-11-2007 14:57:29 ]
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  woensdag 28 november 2007 @ 14:41:20 #55
166294 KD-fotografie
mama van Demi & Nika!!
pi_54893182
quote:
Ouhollandspoepbroeksnuffelen hoort er gewoon bij.
pi_54893205
Voor ElizabethR:

Ik had het al gelezen, sorry.
  woensdag 28 november 2007 @ 14:44:10 #57
166294 KD-fotografie
mama van Demi & Nika!!
pi_54893267
ElizabethR, ik heb het niet gelezen maar voor mijn gevoel heb je nu wel een knuffel nodig dus bij deze *knuffel*
pi_54893317
Wat ik nooit zal doen (hoop ik uit de grond van mijn hart): een van mijn kinderen benoemen tot 'hetgeen waar ik het meeste een hekel aan heb'
Sjees inderdaad...

En verder is het voornemen al gesneuveld van geen tv...ze kijkt wel eens mee, die bewegende dingen boeien haar. Ik ga haar heus niet de andere kant opdraaien omdat de tv even boeiender is dan mama of papa.

Voor de rest zien we wel, heb niet zoveel principes die kunnen sneuvelen
pi_54893590
quote:
ow, dat is er een van mij

Maar goed, ik heb de "ik spreek je nog wel" al langs zien komen, dus misschien zou ik er wijs aan doen mijn mond maar zolang te houden
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 28 november 2007 @ 14:54:49 #60
106819 Smirre
Geselli Gemelli
pi_54893598
Ik zou nooit kriebelig worden wanneer mijn 2 kinderen zich bij voorkeur begeven op dezelfde vierkante meter als ik.
Het ene moment kan ik er beter tegen dan de andere. Maar soms schuif ik ze wel eens met een dwingende hand een meter verderop, onder het mom: Even zelf spelen!

Ohja, ik zou ook me ook nooit laten afleiden als ik aan telefoon ben. En ik gebeld wordt. Behalve mijn zus bel ik niemand zelf met de kinderen in de buurt. Zo'n telefoongesprek is het uitgelezen moment om elkaar in de haren te zitten of om dubbel stoer allerlei fratsen uit te halen.
pi_54893637
quote:
Op woensdag 28 november 2007 14:44 schreef KD-fotografie het volgende:
ElizabethR, ik heb het niet gelezen maar voor mijn gevoel heb je nu wel een knuffel nodig dus bij deze *knuffel*
Het paste niet in dit topic. Dit is een blij topic
  woensdag 28 november 2007 @ 14:57:59 #62
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_54893695
quote:
Op woensdag 28 november 2007 14:35 schreef KD-fotografie het volgende:
O'ja, ik weet iets, ik zou nooit met spuug en duim Demi's gezichtje schoon maken, laatst betrapte mijn man mij erop dat ik dat deed, zo goor...
Deze viel mij ook net in. Wat een ranzige gewoonte is dat toch. Gelukkig vinden mijn kinderen het ook niet oke en ze verbieden me het dan ook.
  woensdag 28 november 2007 @ 14:58:17 #63
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_54893705
quote:
Op woensdag 28 november 2007 14:56 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Het paste niet in dit topic. Dit is een blij topic
Nee, een realistisch topic
  woensdag 28 november 2007 @ 15:00:40 #64
166294 KD-fotografie
mama van Demi & Nika!!
pi_54893775
quote:
Op woensdag 28 november 2007 14:57 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Deze viel mij ook net in. Wat een ranzige gewoonte is dat toch. Gelukkig vinden mijn kinderen het ook niet oke en ze verbieden me het dan ook.
Ik snap zelf ook niet wat me bezielde.
Maar heb het verders nooit meer gedaan.
pi_54893936
quote:
Op woensdag 28 november 2007 14:58 schreef Vivi het volgende:

[..]

Nee, een realistisch topic
Je bent lief!
pi_54894249
quote:
Op woensdag 28 november 2007 14:38 schreef nebelung het volgende:

[..]

en ik hoop niet dat jij nu denkt dat wij onze kinderen de hele dag voor de tv laten ztten met vierkante ogen en dat wij nooit onze kinderen betrekken verder in het leven van alledag en nooit buiten komen enzo. Ik hoop ook dat jij niet denkt dat wij die middenweg niet gevonden hebben
Nee hoor, maar ik zie soms wel dat er soms te makkelijk naar de tv gegrepen wordt, en dat het kind dan in kwestie meer impuls en interactie nodig heeft dan dat het van de tv krijgt. Zelf hoop ik dat anders te doen, maar ik weet hoe hectisch het leven is, dus dan moet je soms ergens compromissen met jezelf sluiten, en proberen de middenweg maar zo goed mogelijk te bewandelen
"Next was Llewella, whose hair matched her jade-colored eyes. For some reason, I knew she was not like the rest of us."
Amber Mae
pi_54894752
Ik zou, als vegetariër, er wel voor zorgen dat mijn kind éérst haar groenten zou opeten en dan pas aan haar vlees zou beginnen. Mijn man is geen vegetariër, dus het is wel in huis zeg maar.
Maar nu ben ik soms al blij als ze iets eet, dus soms is dat alleen vlees en een toetje (of een banaan oid).

Verder had ik niet zo heel veel principes die gesneuveld zijn. Ja zij wil inderdaad meer TV kijken dan ik, vraagt er ook zelf om. Maar ik geef haar niet altijd haar zin wat dat betreft. Maar het begint 's morgens al.

"Visie kijken?, Shrek kijken? Nee? Ice Age kijken? Nee? Lion King kijken? Nee? Dora? Nijntje, Mega Mindy????
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
pi_54894775
Mijn kind zou ook nooit tv kijken
En mijn kind zou altijd in zijn eigen bed slapen en die zou niet de boel bij elkaar schreeuwen als ie zijn zin niet krijgt. En die zou nooit veel kados voor Sinterklaas/Kerst krijgen voordat ie er wat van snapt. En ik kon ook best naar buiten met hem in slobberkleren en haar in de war.
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
  woensdag 28 november 2007 @ 15:39:38 #69
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_54894893
quote:
Op woensdag 28 november 2007 15:34 schreef Igraine het volgende:

"Visie kijken?, Shrek kijken? Nee? Ice Age kijken? Nee? Lion King kijken? Nee? Dora? Nijntje, Mega Mindy????
!
  woensdag 28 november 2007 @ 15:40:30 #70
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_54894923
quote:
Op woensdag 28 november 2007 15:35 schreef MeNicole het volgende:
Mijn kind zou ook nooit tv kijken
En mijn kind zou altijd in zijn eigen bed slapen en die zou niet de boel bij elkaar schreeuwen als ie zijn zin niet krijgt. En die zou nooit veel kados voor Sinterklaas/Kerst krijgen voordat ie er wat van snapt. En ik kon ook best naar buiten met hem in slobberkleren en haar in de war.
Oei, Ik zou dus juist nooit naar buiten zonder gekapt, opgemaakt en beeldig aangekleed te zijn.

Tja...
pi_54894925
quote:
Op woensdag 28 november 2007 15:35 schreef MeNicole het volgende:
En die zou nooit veel kados voor Sinterklaas/Kerst krijgen voordat ie er wat van snapt.
Ooooohja. Ik grap af en toe wel eens dat we een klein fortuin kunnen verdienen als we op zolder een bord 'Bart Smit' ophangen.
pi_54895754
Oh en nog een minder leuke. Mijn kind zou zijn ouders bij elkaar hebben. Kevins vaders is overleden toen Kevin nog heel jong was en heeft daardoor best wel veel dingen gemist. DAt zou mijn kind niet overkomen. Die had gewoon een vader in huis
Liefde
pi_54896122
quote:
Op woensdag 28 november 2007 16:11 schreef MeNicole het volgende:
Oh en nog een minder leuke. Mijn kind zou zijn ouders bij elkaar hebben. Kevins vaders is overleden toen Kevin nog heel jong was en heeft daardoor best wel veel dingen gemist. DAt zou mijn kind niet overkomen. Die had gewoon een vader in huis
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_54896128
Ik had 10 jaar geleden ook allerlei voornemens, meot ik eerlijk bekennen, maar tegenwoordig niet meer. Ik kan natuurlijk niet zeggen wat er van terecht gekomen zou zijn, maar als ik alles zo eens lees, zou er waarschijnlijk wel eea aan voornemens gesneuveld zijn

Nu heb ik er eigenlijk weinig, alleen dat van die poepbroekruiken is blijven hangen. Of beter gezegd: die is gekomen sinds ik in mijn omgeving mensen regelmatig met een baby zie en die dat ook doen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_54896340
quote:
Op woensdag 28 november 2007 16:25 schreef miss_sly het volgende:
Ik had 10 jaar geleden ook allerlei voornemens, meot ik eerlijk bekennen, maar tegenwoordig niet meer. Ik kan natuurlijk niet zeggen wat er van terecht gekomen zou zijn, maar als ik alles zo eens lees, zou er waarschijnlijk wel eea aan voornemens gesneuveld zijn

Nu heb ik er eigenlijk weinig, alleen dat van die poepbroekruiken is blijven hangen. Of beter gezegd: die is gekomen sinds ik in mijn omgeving mensen regelmatig met een baby zie en die dat ook doen.
Ik heb Mikael ook ze snel mogelijk geleerd dat poep bah is. Nu zegt ie dus zelf als ie gepoept heeft. Ikke bah
Liefde
pi_54896368
quote:
Op woensdag 28 november 2007 14:36 schreef Vivi het volgende:

[..]

Waarom eigenlijk? Hij kan toch net zo goed met zijn kop op de keien kletteren dan
ms denkt ie dat je het kinderzitje thuis bedoelt

ik heb het zelf nooit gedaan, maar het is niet overdreven, verstandig best wel, als ik er aan terug denk hoe ik met kind voorop, kind achterop, 2 AH tassen vol aan het stuur, plus buggy aan de buggyklem al steppende probeerde genoeg snelheid te maken om weg te kunnen fietsen, en oooooh please auto's laat me voor gaan, doe me niet hoeven stoppen , om dan alsnog zelf te stoppen en me alsnog voor te laten gaan , ja, nee, NOU ben ik al AFGESTAPT, ja, met kind voorop, kind achterop, 2 AH tassen vol aan het stuur, plus buggy aan de buggyklem, nu zul je doorrijden ook!!!!!

ik had zelf eigenlijk geen voornemens, en dat was dan ook mijn enige voornemen , om er geen te hebben, en me niets aan te trekken van die rare ongeschreven en soms burgelijke regeltjes, als geen tv, nooit eens zondigen (met snoep), niet vloeken waar de kinderen bij zijn (mijn ge-KUT, SHIT, DAMN, FUCK hebben ze iig niet overgenomen, ik kreeg en krijg spontane terechtwijzingen van ze juist , van wie ze dat hebben ) , geen tv tijdens het eten, altijd aan tafel eten, ook in het weekend bijtijds naar bed.

tuurlijk zijn er wel regeltjes en Regels maar die zijn al gaande ontstaan, proof of the pudding en zo.
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  † In Memoriam † woensdag 28 november 2007 @ 16:34:26 #77
37843 lady-wrb
kortaf
pi_54896397
ik vroeger vaak moeten horen van mijn moeder dat ze wilde dat ze me nooit gehad had of dat ze me in een kindertehuis zou stoppen.
tot op de dag heb ik nooit begrepen waarom een moeder zoiets kan zeggen tegen haar kind en heb me voorgenomen om dat nooit nooit nooit tegen de mijne te zeggen.
(lukt overigens prima, dus volgens mij is dit geen goed item )
pi_54896610
quote:
Op woensdag 28 november 2007 16:34 schreef lady-wrb het volgende:
ik vroeger vaak moeten horen van mijn moeder dat ze wilde dat ze me nooit gehad had of dat ze me in een kindertehuis zou stoppen.
tot op de dag heb ik nooit begrepen waarom een moeder zoiets kan zeggen tegen haar kind en heb me voorgenomen om dat nooit nooit nooit tegen de mijne te zeggen.

nou, dat is ook niet normaal, lieve lady... dat is iets wat een normaal mens zich ook niet hoeft voor te nemen, met alle respect... nee, niet eigenlijk , hoe haalt ze in haar hoofd
pi_54896743
quote:
Op woensdag 28 november 2007 14:35 schreef KD-fotografie het volgende:
Haha! Dat was het eerste dat mij te binnen schoot!
Mijn moeder deed dat altijd en ik vond het ránzig...
Nu doe ik het zelf echt vaak bij Thies...

En voorheen vond ik mijn zus zo overdreven met haar dochter omgaan. Alles draaide om Lisa.
"Sorry, wij komen pas later hoor, als Lisa heeft geslapen". En zo waren er meer dingen.
Nu heb ik regelmatig dat ik haar aan de telefoon wat moet bekennen: "Ehm, zu-hus.... weet je nog dat ik dat en dat zei? Nou, ik geloof dat ik dat zelf nu ook zo doe... "

En de TV ja... Heel handig bij het luier verschonen, nagels knippen, tanden poetsen... Oh, en niet te vergeten, bij de middernachtelijke feesten die mijn ventje bij tijd en wijlen wil vieren.

Fietshelm hebben wij trouwens ook hoor Vief!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_54896769
quote:
Op woensdag 28 november 2007 16:34 schreef lady-wrb het volgende:
Tja, het is erg wat sommige ouders tegen hun kind kunnen zeggen. Ze hebben geen idee wat voor impact dat heeft.
Mijn stiefvader had er ook een handje van.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_54897130
Hem toch maar zijn zin geven als we uit eten gaan, om te voorkomen dat hij alles bij elkaar gilt.
Gelukkig hebben die driftbuien om de vijf minuten maar een week geduurd. Ik werd al bang dat we nergens meer met hem naartoe konden...
  woensdag 28 november 2007 @ 17:00:47 #82
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_54897154
Mag je ook dingen zeggen waarvan je ook hoopt dat je ze nooit zal doen?

Ik heb ooit eens een moeder haar handen uit zien steken toen haar kind (van 6) begon te kokhalzen.
Brrrr...
pi_54897220
quote:
Op woensdag 28 november 2007 17:00 schreef Brighteyes het volgende:

Ik heb ooit eens een moeder haar handen uit zien steken toen haar kind (van 6) begon te kokhalzen.
Brrrr...
Dat zie ik me ook niet gauw doen, maar ik kon me vroeger ook niet voorstellen dat als je kind 'snachts je hele bovenlichaam onderkotst, je dat alleen maar zielig voor je kindje vindt...
pi_54897421
quote:

Brrrr...
nu ja, ligt eraan waar je pleuter overheen dreigt te kotsen, is het over jou, dan duw je hem gelijk een meter naar achter in zijn stoel ... oh wacht, ik ben het met je eens

het is ook best zinloos , die handen uitsteken, alsof je kind keurig in je handen gaat kotsen... of wilde ze hem slaan
pi_54897460
Niet dat ik kinderen heb, maar ik zou nooit "grapjes" maken over "dat (in mijn geval) DE geadopteerd is" ...Of " DE komt eigenlijk uit [insert vreemde wereldhoofdstad]"

Ook al wéét je dat het (waarschijnlijk ) een geintje is want je lijkt op je zus; toch heb je ergens altijd het gevoel van: " .... ..."
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  woensdag 28 november 2007 @ 17:13:36 #86
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_54897512
quote:
Op woensdag 28 november 2007 17:10 schreef milagro het volgende:

[..]

nu ja, ligt eraan waar je pleuter overheen dreigt te kotsen, is het over jou, dan duw je hem gelijk een meter naar achter in zijn stoel ... oh wacht, ik ben het met je eens

het is ook best zinloos , die handen uitsteken, alsof je kind keurig in je handen gaat kotsen... of wilde ze hem slaan
Het was buiten in de tuin op een tuinfeest. En ja... het jong mikte precies goed.
Het was (sorry dat ik het zeg) zo'n neurotisch kotsertje. Van het minste of geringste overstuur en dan hoppa... Vandaar wrsch de reactie van moeders, die wist wat er ging komen, maar men... Echt... brrr...

Hoewel ik me dan wel weer (een klein beetje) iets kan voorstellen bij wat jij zegt, B-M. Een klein beetje hoor. Maar dat groeit vast.
  woensdag 28 november 2007 @ 17:16:36 #87
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_54897598
quote:
Op woensdag 28 november 2007 17:13 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Het was buiten in de tuin op een tuinfeest. En ja... het jong mikte precies goed.
Het was (sorry dat ik het zeg) zo'n neurotisch kotsertje. Van het minste of geringste overstuur en dan hoppa... Vandaar wrsch de reactie van moeders, die wist wat er ging komen, maar men... Echt... brrr...

Hoewel ik me dan wel weer (een klein beetje) iets kan voorstellen bij wat jij zegt, B-M. Een klein beetje hoor. Maar dat groeit vast.
nou....
ik vind braaksel écht smerig. En ben niet op m'n best met opruimen.... Tuurlijk zielig voor kind en lekker douchen en wordt maar gauw weer beter.
Maar met je hánden kots vangen? ehm, nee, echt niet hoor nooit.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  Licht Ontvlambaar woensdag 28 november 2007 @ 17:17:18 #88
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_54897621
quote:

Brrrr...
*schuld bekent... Ze is dan weliswaar pas drie, maar liever in mijn handen dan over het net nieuw aangeschafte tapijt van vrienden. Een reflex overigens, om te redden wat er te redden viel...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_54897641
met eigen spuug een vlekje op hun gezicht wegwerken.
pi_54897663
oh ik lees nu pas dat KD dat ook al noemt. erg he!
  woensdag 28 november 2007 @ 17:19:56 #91
3011 E.T.
pi_54897706
Ik ken idd ook een heleboel 'grapjes' over de kinderen.. en nee, die ga ik echt niet maken. (vaders die grapjes maken over het verschonen van baby-dochters, zorgen bij mij voor rechtopstaande nekharen bijv.)

En idd, niet net als mijn moeder blijven dreigen met internaten en jezelf en je nieuwe jurk belangrijk vinden. (ikke-ikke-ikke-nieuwe kleren-mooie spullen-wat denkt de buitenwereld-en dan m'n kinderen nog lang niet)
pi_54897715
och braaksel opvangen, daar draai ik m'n hand niet voor om.
pi_54897741
ET die grapjes ken ik gelukkig niet geloof ik. klinkt wel fout ja. en wat vreselijk, dreigen met internaten!
  woensdag 28 november 2007 @ 17:21:31 #94
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_54897757
quote:
Op woensdag 28 november 2007 17:20 schreef bixister het volgende:
och braaksel opvangen, daar draai ik m'n hand niet voor om.
dat lijkt me ook veel viezer
pi_54897802
Mijn moeder dreigde ook vaak met een internaat (ook al zegt ze van niet ) en dat wilden mijn zus en ik wel Maar t ging nooit door...

(we lazen toen de engelse boekjes (in t nederlands) van Pippa op kostschool of zoiets?? dus t leek ons wel leuk)
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  woensdag 28 november 2007 @ 17:24:11 #96
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_54897832
Ik zou mijn kind noooooit veel laten snoepen. 's Ochtends een snoepje of koekje, 's middags een snoepje of koekje, en dat was het.
Ze snoept zeker 4, 5 keer per dag . En het is mijn eigen schuld, ik geef te makkelijk toe .

Verder zou ik noooooit aan potjesvoeding beginnen. Vers FTW!
Uiteindelijk was ze 2,5 toen ik haar eindelijk van de potjes af had .
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
  woensdag 28 november 2007 @ 17:25:18 #97
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_54897875
quote:
Op woensdag 28 november 2007 17:22 schreef DarkElf het volgende:
Mijn moeder dreigde ook vaak met een internaat (ook al zegt ze van niet ) en dat wilden mijn zus en ik wel Maar t ging nooit door...

(we lazen toen de engelse boekjes (in t nederlands) van Pippa op kostschool of zoiets?? dus t leek ons wel leuk)
Geheel en compleet off topic:
Pitty
Dat las ik ook! En ook de Dolle Tweeling op kostschool. Beide series heb ik talloze keren gelezen, zó mooi vond ik dat.
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
  woensdag 28 november 2007 @ 17:25:24 #98
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_54897877
Pfoe, wat zijn er dan toch veel mensen die onder het mom van een grapje (of totaal niet verkapt) nare dingen tegen hun kinderen zeggen...
  woensdag 28 november 2007 @ 17:27:40 #99
3011 E.T.
pi_54897938
lang niet altijd tegen de kinderen.. ook gewoon vaak denigrerend over de kinderen (vind ik net zo erg, dus wat dat betreft maakt dat niet uit)
  † In Memoriam † woensdag 28 november 2007 @ 17:27:54 #100
7074 moussy
kuttekop
pi_54897951
quote:

Brrrr...
lekker warm

Ik heb 2 neurotische kotsers, dus ik vang van alles.
Je zou er haast een boek over schrijven!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')