abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54890616
quote:
Op woensdag 28 november 2007 13:12 schreef Gia het volgende:

[..]

Dus uit angst voor kritiek verzint hij er een regeltje bij?
Je mist mijn punt, 'kritiek' is voorgedragen als argument, terwijl het er helemaal niet was. Lees de bovenstaande tafsir in mijn vorige post waar het wel om gaat.
quote:
Nou, foei!
quote:
"en elke gelovige vrouw indien zij zich aan de profeet toevertrouwt als de profeet haar wenst te huwen"
quote:
(and [if] the Prophet wishes to marry her) meaning, if he chooses to do so.

(a privilege for you only, not for the (rest of) the believers.) `Ikrimah said: "This means, it is not permissible for anyone else to marry a woman who offers herself to him; if a woman offers herself to a man, it is not permissible for him (to marry her) unless he gives her something.'' This was also the view of Mujahid, Ash-Sha`bi and others.
quote:
Toch wel een flink aantal, ja.
Had hij ze tegelijk?
pi_54890627
quote:
Op woensdag 28 november 2007 13:13 schreef Mutant01 het volgende:
Volgens mij heeft de Profeet nooit meerdere vrouwen tegelijk gehad.
Hij heette dan ook niet Mohammed Depla
pi_54890631
quote:
Op woensdag 28 november 2007 13:13 schreef Mutant01 het volgende:
Volgens mij heeft de Profeet nooit meerdere vrouwen tegelijk gehad.
Jawel.
pi_54890657
Tja, vrijheid van meningsuiting is een groot goed, maar kent ook grenzen.

Wilders zou zich eens moeten afvragen wat ie teweeg brengt. Als er inderdaad korans verbrand of verscheurd worden in z'n film is dat provoceren om het provoceren. Iedereen weet dat je daar mensen tot op het bot mee beledigt, terwijl het onnodig is: hij kan vast z'n punt wel maken zonder zulke dingen te doen.

Wilders moet kennelijk geregeld de pers halen met provocaties om de achterban tevreden te houden. Een film die beledigend is voor moslims valt vast goed bij de achterban van mensen met een moslimfobie. Wilders is weer de held. Maar ondertussen krijgen we wel 'Deense toestanden'. Zo'n film zal Nederland internationaal veel problemen opleveren, met protesten, boycots e.d. De vraag is of dat opweegt tegen het lekker zwaar aanzetten van zijn punt - dat toch al wel helder was.

Maar goed, het blijft een attention whore en drama queen natuurlijk.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-11-2007 13:16:52 ]
pi_54890703
quote:
Op woensdag 28 november 2007 13:14 schreef Gia het volgende:

[..]

En wat ik al eerder zei: Als er werkelijk zoveel mensen in Nederland zijn die het liefst elke moslim zouden willen doden, dan waren er allang doden gevallen.

Ik geef toe dat er mensen zijn die moslims zo haten, dat ze ze het liefst allemaal terug naar hun zandbak sturen, maar dat is wat anders dan doden.

Overigens maakt een andere wetgeving in Irak en SA het nog niet goed dat moslims hier vinden dat het normaal is dat Nederlanders dáár vermoord gaan worden en dan nog de schuld gaan schuiven van die moorden op Wilders.
Goed, blijf anders lekker met de oogkleppen opzitten. Nergens heb ik gesteld dat een andere wetgeving in Irak en SA de personen in kwestie vrijwaard trouwens, ook heb ik nergens gesteld dat het normaal is dat de Nederlanders daar vermoord gaan worden. Noch schuif ik de schuld van de moorden op Wilders.

Ik haal dus uit 1 post van je zo 3 verzonnen zinnen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_54890732
quote:
Op woensdag 28 november 2007 13:14 schreef Pappie_Culo het volgende:

Als iemand mij echt lastig valt of beledigt, zal ik hem voor z'n bek slaan.
Als iemand vervolgens constant gaat lopen provoceren, vervolgens een klap krijgt en dan roept "zie je nou wel?" dan spijt het me heel erg.... Maar ik kan daar geen traan om laten, als dat uit de hand loopt. Gevalletje eigen schuld.
Idd. Hier neig ik ook wel naar. Je kunt niet verwachten dat je, wanneer je dag in dag uit dezelfde grote stoere jongen op het schoolplein achterlijk noemt, niet een keertje een ram krijgt van die grote stoere jongen.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_54890804
Maar joh, dat is nieuw, de Islam weer eens aanvallen met iets wat we vandaag de dag immoreel achten, nee dat is lekker moreel.
  woensdag 28 november 2007 @ 13:26:37 #288
3542 Gia
User under construction
pi_54890987
quote:
Op woensdag 28 november 2007 13:14 schreef Pappie_Culo het volgende:

[..]

één keertje maar.
Omdat de rest meteen flink wat bescherming kreeg. En nog steeds!
quote:
En ook daar kun je je afvragen of de persoon in kwestie (de heer v Gogh) geheel vrijuit ging.
Natuurlijk gaat Van Gogh vrijuit. Het maken van een film is geen reden om hem te vermoorden.
quote:
Als iemand mij echt lastig valt of beledigt, zal ik hem voor z'n bek slaan.
Als iemand vervolgens constant gaat lopen provoceren, vervolgens een klap krijgt en dan roept "zie je nou wel?" dan spijt het me heel erg.... Maar ik kan daar geen traan om laten, als dat uit de hand loopt. Gevalletje eigen schuld.
Wie heeft van Gogh lastiggevallen? Mohammed? Die is toch al honderden jaren dood!
quote:
Anderzijds zie ik liever vandaag dan morgen Mohammed B. er naast liggen, als je begrijpt wat ik bedoel.
Nee, ik niet. Laat hem maar tot het einde van zijn leven in de bak zitten.
quote:
Laat de mensen die zo graag de confrontatie willen, die aub zoeken en deze op voortvarende wijze tot een gewelddadig einde brengen. Daarvoor heb ik toch net iets meer respect dan voor hen die provoceren, uitdagen, beledigen, etc, maar zich wanneer er een reactie komt verschuilt achter onze westerse verworvenheden.
Jij hebt respect voor moord en doodslag?
  woensdag 28 november 2007 @ 13:30:06 #289
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_54891090
quote:
Op woensdag 28 november 2007 13:18 schreef Jarno het volgende:

[..]

Idd. Hier neig ik ook wel naar. Je kunt niet verwachten dat je, wanneer je dag in dag uit dezelfde grote stoere jongen op het schoolplein achterlijk noemt, niet een keertje een ram krijgt van die grote stoere jongen.
Hetgeen de grote stoere jongen nog niet vrijpleit...
  woensdag 28 november 2007 @ 13:31:14 #290
3542 Gia
User under construction
pi_54891117
quote:
Op woensdag 28 november 2007 13:18 schreef Jarno het volgende:

[..]

Punt is dat die grote stoere jongen niet achterlijk wordt genoemd, maar het boekje waar hij in leest en de schrijver daarvan.
  woensdag 28 november 2007 @ 13:33:47 #291
3542 Gia
User under construction
pi_54891191
quote:
Op woensdag 28 november 2007 13:20 schreef Triggershot het volgende:
Maar joh, dat is nieuw, de Islam weer eens aanvallen met iets wat we vandaag de dag immoreel achten, nee dat is lekker moreel.
Als Wilders een film maakt waarin hij laat zien dat de Islam nogal geweldadig is en dat de koran haat predikt en vervolgens wordt hij, of landgenoten in SA of Irak vermoord, dan heeft hij toch bewezen dat hij gelijk heeft!!

Als hij dit nu beweert in de 2de kamer, dan zegt iedereen: Welnee, de islam is niet geweldadig.
Dus wil hij bewijzen dat dit wel zo is. Tja, door provocatie. Maar gelijk krijgt hij.
pi_54891255
quote:
Op woensdag 28 november 2007 13:33 schreef Gia het volgende:

[..]

Als Wilders een film maakt waarin hij laat zien dat de Islam nogal geweldadig is en dat de koran haat predikt en vervolgens wordt hij, of landgenoten in SA of Irak vermoord, dan heeft hij toch bewezen dat hij gelijk heeft!!
Nee. Dan zijn die extremisten gewelddadig. Dat ten eerste, en ten tweede hoef ik dan niet op zijn film te wachten; islamitische extremisten laten nogal eens van zich horen.
pi_54891293
quote:

[..]

Ja want als ik een film maak over Nederlanders die drugsverslaafden zijn en een immoreel sexland. En een Japanner komt naar Nederland en wordt drugsverslaafd en gaat naar de hoeren dan heb ik toch gelijk!!!
quote:
Als hij dit nu beweert in de 2de kamer, dan zegt iedereen: Welnee, de islam is niet geweldadig.
Dus wil hij bewijzen dat dit wel zo is. Tja, door provocatie. Maar gelijk krijgt hij.
Bewijzen doe je intellectueel, niet provoceren tot iemand hapt. Dan heb je nog steeds de statistieken tegen je.
pi_54891346
quote:
Wilders die extremisten ophitst om zijn eigen gelijk te halen, en dat vindt Gia maar al te best.
  woensdag 28 november 2007 @ 13:40:11 #295
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_54891396
Wilders wil gewoon 'martelaar' worden, net als Pim en Theo

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_54891434
Omroep weet niets over film van Wilders
quote:
De publieke omroepen zijn niet door Geert Wilders benaderd met het verzoek zijn voorgenomen provocerende film uit te zenden. Volgens een woordvoerder van de Nederlandse Publieke Omroep (NPO) is niets bekend over mogelijke interesse van publieke omroepen voor de koran-film.

De fractievoorzitter van de PVV liet eerder vandaag weten dat hij werkt aan een film waarin de koran wordt neergezet als een fascistisch boek. Het is de bedoeling dat de film in januari op de tv komt. Naar verluidt zouden enkele publieke omroepen interesse hebben in de film.

''In het uitzendschema voor januari staat geen film van Geert Wilders ingepland. Mocht een omroep plaats willen maken voor een extra uitzending, dient dat eerst met de zendercoördinatoren te worden overlegd'', aldus de NPO.

Een mogelijkheid om de film op tv te krijgen, zou zijn via de zendtijd voor politieke partijen. Elke partij mag per jaar zeventien uitzendingen van bijna drie minuten maken in dat kader. Het Commissariaat voor de Media houdt toezicht op de uitzendingen, maar dat gebeurt pas achteraf. Het is niet bekend hoe lang de film van Wilders zal zijn.

'Niet op uit om te beledigen'
Wilders heeft vanmiddag na afloop van een debat in de Tweede Kamer laten weten dat hij er met zijn film over de Koran niet op uit is mensen te beledigen. Als dat wel gebeurt, is dat ''jammer maar niet mijn probleem''.

Hij zal met de korte maar ''stevige'' film zijn eerder verkondigde standpunten over de Koran op een beeldende manier uitdragen. De PVV-leider wil daarmee laten zien dat het voor moslims heilige geschrift een ''verschrikkelijk en fascistisch'' boek is dat mensen nog altijd inspireert tot ''verschrikkelijke'' daden. ''Ik hoop dat het de ogen van mensen opent dat de Koran à la Mein Kampf verboden moet worden'', zei Wilders tegen de pers.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 28-11-2007 13:41:32 ]
pi_54891663
De enige verstandige reactie die past als moslims zich geprovoceerd en gekwetst voelen is een rustige en beschaafde reactie. Datzelfde geldt natuurlijk ook voor andere groepen, zoals christenen die op dat gebied net zo goed regelmatig te maken hebben met bespotting en belediging van het christendom en mensen die een hekel hebben aan het christendom.
Article 1 Universal Declaration of Human Rights
'All human beings are born free and equal in dignity and rights. They are endowed with reason and conscience and should act towards one another in a spirit of brotherhood.'
  woensdag 28 november 2007 @ 13:48:42 #298
3542 Gia
User under construction
pi_54891671
quote:
Op woensdag 28 november 2007 13:37 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ja want als ik een film maak over Nederlanders die drugsverslaafden zijn en een immoreel sexland. En een Japanner komt naar Nederland en wordt drugsverslaafd en gaat naar de hoeren dan heb ik toch gelijk!!!
Ja, dan heb je gelijk.
Ben je nu blij?
quote:
Bewijzen doe je intellectueel, niet provoceren tot iemand hapt. Dan heb je nog steeds de statistieken tegen je.
Ben ik niet met je eens. Of wilders nu provoceert met een film, of een Deen met een cartoon, de lange tenen voelen zich door zoveel beledigd dat ze altijd een reden vinden om geweldadig te zijn.
  woensdag 28 november 2007 @ 13:50:42 #299
3542 Gia
User under construction
pi_54891726
quote:
Op woensdag 28 november 2007 13:38 schreef Monidique het volgende:

[..]

Wilders die extremisten ophitst om zijn eigen gelijk te halen, en dat vindt Gia maar al te best.
Het gaat niet alleen om de extremisten, maar ook om de gematigde moslims, ook hier op FOK die een moord op een Nederlander in Iran, Irak of SA af gaan schuiven op Wilders. Dat zagen we toen ook met die cartoons en dat zal weer gebeuren.
pi_54891743
quote:
Op woensdag 28 november 2007 13:48 schreef Gia het volgende:

[..]

Ja, dan heb je gelijk.
Ben je nu blij?
Heeeeeel blij dat jij niet bepaalt wie er gelijk heeft.
quote:
Ben ik niet met je eens. Of wilders nu provoceert met een film, of een Deen met een cartoon, de lange tenen voelen zich door zoveel beledigd dat ze altijd een reden vinden om geweldadig te zijn.
Ja, want daarom zijn ze alleen geweldadig na provocatie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')