abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 28 november 2007 @ 13:00:51 #261
272 R@b
No-nonsens
pi_54890250
quote:
Op woensdag 28 november 2007 12:52 schreef SCH het volgende:

Ik lach me ziek om mensen als jij die de Koran zo serieus nemen.
Hoppa, en zo lacht SCH zich ziek om een miljard mensen die de Koran serieus nemen.

Je lijkt Wilders wel.
R@b is inderdaad één van de verschrikkelijkste personen die ik ken.
pi_54890252
quote:
Op woensdag 28 november 2007 12:56 schreef Gia het volgende:

[..]

Nou, geef even een bron naar een nieuwsbericht over een onschuldige moslim die zomaar op straat gedood is, om wat er in irak gebeurt?
Ik heb er geen nieuwsbericht over, zeg net dat ik het aan den levende lijven heb meegemaakt. Volgens mij heb ik het je al 20 x eerder vertelt, dat was dus een vriend van me, die voor me neus half doodgeslagen werd door een groep randdebielen met prachtige lonsdale shirts en kaalgeschoren koppies, die eventjes zin hadden om aan "moslimrammen" te doen. Maar goed, voor de rest hebben we hier geen mensen die moslims dood willen hebben hoor.
Allah Al Watan Al Malik
pi_54890268
quote:
Op woensdag 28 november 2007 13:00 schreef Gia het volgende:

[..]

Ja, dan is er toch een vers gemaakt om Mohammed toe te staan zoveel vrouwen te nemen als hij maar wenst.

50. O profeet, Wij hebben voor u uw vrouwen wettig gemaakt, aan wie gij haar huwelijksgiften hebt gegeven, en degenen die uw rechterhand bezit van haar, die Allah u als een oorlogsbuit heeft gegeven en de dochters van uw ooms en tantes van vaderszijde en de dochters van uw ooms en tantes van moederszijde die met u emigreerden, en elke gelovige vrouw indien zij zich aan de profeet toevertrouwt als de profeet haar wenst te huwen; dit is slechts voor u en niet voor de gelovigen. Wij hebben reeds kenbaar gemaakt wat Wij omtrent hun (gelovige) vrouwen en degenen die hun rechterhand bezit, hebben verordend, opdat er geen blaam u aankleve. Allah is Vergevensgezind, Genadevol.

Kan daar niets anders uit halen, dan het goedpraten van zijn eigen gedrag.
Ik neem aan dat je het geheel waarvan dit vers deel uitmaakt, ook gelezen hebt... toch?
Allah Al Watan Al Malik
pi_54890270
quote:
Op woensdag 28 november 2007 12:57 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Wederom een belediging richting moslims.
Stoer van mij toch.
Wel een zwaktebod van jou.
pi_54890277
quote:
Op woensdag 28 november 2007 12:57 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Om maar te zwijgen dat hij het niet eens over vers 50 heeft.
Dat maakt het nog leuker
There is nothing left to prove
No use deny this simple truth
Can’t find the reason to keep holding on
Now that the love is gone
pi_54890290
quote:
Op woensdag 28 november 2007 12:58 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Heb jij laatst een film gezien op TV, waarin Nederlandse moslimextremisten, de Nederlanders als ongelovige honden schetsen? Heb jij laatst een moslimextremist in de Nederlandse politiek gezien die Nederlanders continu provoceerde en beledigde? Dat bedoel ik met platform. Wilders is inderdaad hetzelfde, zelfs zijn gedachtegoed m.b.t. de Islam is hetzelfde. Wat betreft Wilders, die heeft altijd wel een poot om op te staan. Immers rel-Marokkanen vallen volgens hem per defenitie onder moslims en anders verzint hij wel iets anders.
Maar dan zeg je eigenlijk hetzelfde wat ik zeg, dat Wilders door middel van onnozele verzinselen, irrationale verbanden te leggen en het voeden van onderbuik gevoelens een carrière maakt uit de moslims in Nederland op een onterechte wijze. Als je eerst de semi moslimextremisten hebt aangepakt in Nederland op intellectueel niveau door te zeggen dat ze op alle gronden geen poot hebben om op te staan, zie het als een civiele fatwa dan kan Wilders daar niet meer op terug vallen, waarna je een punt verder kunt gaan, maar nu we onze Marokkaanse broeders verzinnen gaat hij weer een stap verder, een rel uitlokken en komt er weer iets extra op onze vork, waarvoor wij niet genoeg resources hebben om met hem een strijd te voeren op hetzelfde moment, betekent niet dat we niet bij ons zelf moeten beginnen.
pi_54890294
quote:
Op woensdag 28 november 2007 12:47 schreef SCH het volgende:
Punt blijft dat van de islam in Nederland een probleem wordt gemaakt.
Ja dat is nu eenmaal politiek, problemen maken die er niet zijn zodat de werkelijke problemen genegeerd kunnen worden.
quote:
Het is geen probleem.
Voor sommige mensen kan het wel een probleem zijn, het moet alleen geen politiek probleem zijn.

Een politicus mag van mij best kritiek uiten op een bepaalde religie zolang het daarbij blijft is er weinig aan de hand.
pi_54890296
quote:
Op woensdag 28 november 2007 13:00 schreef R@b het volgende:

[..]

Hoppa, en zo lacht SCH zich ziek om een miljard mensen die de Koran serieus nemen.

Je lijkt Wilders wel.
Je weet er zo verrekte weinig van dat het gewoon schokkend is.
  woensdag 28 november 2007 @ 13:03:58 #269
3542 Gia
User under construction
pi_54890322
quote:
Op woensdag 28 november 2007 13:00 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ik heb er geen nieuwsbericht over, zeg net dat ik het aan den levende lijven heb meegemaakt. Volgens mij heb ik het je al 20 x eerder vertelt, dat was dus een vriend van me, die voor me neus half doodgeslagen werd door een groep randdebielen met prachtige lonsdale shirts en kaalgeschoren koppies, die eventjes zin hadden om aan "moslimrammen" te doen. Maar goed, voor de rest hebben we hier geen mensen die moslims dood willen hebben hoor.
Ook hij leeft nog, zover ik uit je verhaal opmaak.

In Irak en SA worden mensen toch echt onthoofd, omdat een landgenoot iets fout doet.

Ja, er zijn mensen in Nederland die moslims haten, vooral als ze nogal extreem zijn of opdringerig gedrag vertonen.

Maar doden? Nog nooit van gehoord, in Nederland.

Overigens, komt het wel voor dat moslims Nederlanders doden, wanneer ze tegen de Islam zijn. Zelfs in Nederland.
pi_54890342
quote:
Op woensdag 28 november 2007 13:00 schreef Gia het volgende:

[..]

Ja, dan is er toch een vers gemaakt om Mohammed toe te staan zoveel vrouwen te nemen als hij maar wenst.

50. O profeet, Wij hebben voor u uw vrouwen wettig gemaakt, aan wie gij haar huwelijksgiften hebt gegeven, en degenen die uw rechterhand bezit van haar, die Allah u als een oorlogsbuit heeft gegeven en de dochters van uw ooms en tantes van vaderszijde en de dochters van uw ooms en tantes van moederszijde die met u emigreerden, en elke gelovige vrouw indien zij zich aan de profeet toevertrouwt als de profeet haar wenst te huwen; dit is slechts voor u en niet voor de gelovigen. Wij hebben reeds kenbaar gemaakt wat Wij omtrent hun (gelovige) vrouwen en degenen die hun rechterhand bezit, hebben verordend, opdat er geen blaam u aankleve. Allah is Vergevensgezind, Genadevol.

Kan daar niets anders uit halen, dan het goedpraten van zijn eigen gedrag.
Zoals Mutant het zei, heb je het wel gelezen?
En om maar te zwijgen over de kritiek die Mohammed zou hebben gekregen voor zijn huwelijken.
Wie durfde in Godsnaam boodschapper van God te bekritiseren.
En Nergens staat dat hij zoveel vrouwen mocht hebben als hij wil, maar dat zijn vrouwen hem wettig zijn gemaakt.
En dan nog jij denkt dat hij zoveel vrouwen tegelijk had?
  woensdag 28 november 2007 @ 13:05:30 #271
3542 Gia
User under construction
pi_54890357
quote:
Op woensdag 28 november 2007 13:01 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ik neem aan dat je het geheel waarvan dit vers deel uitmaakt, ook gelezen hebt... toch?
Wat doet dat ertoe? Het gaat erom dat er een vers is gemaakt dat het Mohammed toestond om zoveel vrouwen te hebben als hij wilde. Zelfs bloedeigen nichtjes.

En andere moslims mochten dat niet.

Maar daar ging het niet om.
pi_54890364
quote:
Op woensdag 28 november 2007 13:00 schreef R@b het volgende:

[..]

Je lijkt Wilders wel.
Jij gelooft wat er in de Koran staat?
pi_54890399
quote:
Op woensdag 28 november 2007 13:03 schreef Gia het volgende:

[..]

In Irak en SA worden mensen toch echt onthoofd, omdat een landgenoot iets fout doet.

Ja, er zijn mensen in Nederland die moslims haten, vooral als ze nogal extreem zijn of opdringerig gedrag vertonen.

Overigens, komt het wel voor dat moslims Nederlanders doden, wanneer ze tegen de Islam zijn. Zelfs in Nederland.
Volgens mij was dat nu juist mijn punt. Dit is de derde keer nu dat ik hetzelfde post: In Irak en SA is er nu eenmaal andere regelgeving dan in Nederland. Maar dat betekend niet dat er in Nederland geen mensen zijn die moslims het liefst dood zouden willen zien. Dat is wat ik stelde. Dat je nooit hebt gehoord van doden in Nederland, toont alleen maar aan dat we het tot nu toe qua veiligheid goed voor elkaar hebben. Dat zegt echter niets over de drang van mensen, over moslimhaat, of over de wens om moslims te doden.
Allah Al Watan Al Malik
pi_54890427
quote:
Op woensdag 28 november 2007 13:05 schreef Gia het volgende:

[..]

Wat doet dat ertoe? Het gaat erom dat er een vers is gemaakt dat het Mohammed toestond om zoveel vrouwen te hebben als hij wilde.
Nee, dat staat er niet.
quote:
Zelfs bloedeigen nichtjes.
Mochten de normale moslims ook.
quote:
Ja als het om de profeet gaat is dat al duidelijk ja, gezien het zelf ook in de Koran staat.
quote:
Beter lezen.
pi_54890445
quote:
Op woensdag 28 november 2007 13:05 schreef Gia het volgende:

[..]

Wat doet dat ertoe? Het gaat erom dat er een vers is gemaakt dat het Mohammed toestond om zoveel vrouwen te hebben als hij wilde. Zelfs bloedeigen nichtjes.

Nee, daar ging het niet om inderdaad. Want het geheel doet er heel erg toe. Het doet er alleen niet doe als je gewend bent vanaf pagina 10 te lezen in een boek, en dan telkens een pagina over te slaan. Het doet er ook niet toe als je wenst onnozele verbanden te maken. Tevens doet het er niet toe als je gewoon lekker wil rellen en aan wil tonen dat je zogenaamd gelijk hebt. Het doet er echter wel toe als je een serieus theologisch debat wil starten.
Allah Al Watan Al Malik
pi_54890519
quote:
Op woensdag 28 november 2007 13:09 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Nee, daar ging het niet om inderdaad. Want het geheel doet er heel erg toe. Het doet er alleen niet doe als je gewend bent vanaf pagina 10 te lezen in een boek, en dan telkens een pagina over te slaan. Het doet er ook niet toe als je wenst onnozele verbanden te maken. Tevens doet het er niet toe als je gewoon lekker wil rellen en aan wil tonen dat je zogenaamd gelijk hebt. Het doet er echter wel toe als je een serieus theologisch debat wil starten.
quote:
(and [if] the Prophet wishes to marry her) meaning, if he chooses to do so.

(a privilege for you only, not for the (rest of) the believers.) `Ikrimah said: "This means, it is not permissible for anyone else to marry a woman who offers herself to him; if a woman offers herself to a man, it is not permissible for him (to marry her) unless he gives her something.'' This was also the view of Mujahid, Ash-Sha`bi and others.

Tafsir ibn Kathir

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 28-11-2007 13:33:56 ]
  woensdag 28 november 2007 @ 13:12:29 #277
3542 Gia
User under construction
pi_54890538
quote:
Op woensdag 28 november 2007 13:04 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Zoals Mutant het zei, heb je het wel gelezen?
En om maar te zwijgen over de kritiek die Mohammed zou hebben gekregen voor zijn huwelijken.
Dus uit angst voor kritiek verzint hij er een regeltje bij?
quote:
Wie durfde in Godsnaam boodschapper van God te bekritiseren.
Nou, foei!
quote:
En Nergens staat dat hij zoveel vrouwen mocht hebben als hij wil, maar dat zijn vrouwen hem wettig zijn gemaakt.
"en elke gelovige vrouw indien zij zich aan de profeet toevertrouwt als de profeet haar wenst te huwen"
quote:
En dan nog jij denkt dat hij zoveel vrouwen tegelijk had?
Toch wel een flink aantal, ja.
pi_54890580
Volgens mij heeft de Profeet nooit meerdere vrouwen tegelijk gehad. Maar ik kan het fout hebben.
Allah Al Watan Al Malik
pi_54890595
quote:
Op woensdag 28 november 2007 13:03 schreef Gia het volgende:

[..]

één keertje maar.

En ook daar kun je je afvragen of de persoon in kwestie (de heer v Gogh) geheel vrijuit ging.

Als iemand mij echt lastig valt of beledigt, zal ik hem voor z'n bek slaan.
Als iemand vervolgens constant gaat lopen provoceren, vervolgens een klap krijgt en dan roept "zie je nou wel?" dan spijt het me heel erg.... Maar ik kan daar geen traan om laten, als dat uit de hand loopt. Gevalletje eigen schuld.

Anderzijds zie ik liever vandaag dan morgen Mohammed B. er naast liggen, als je begrijpt wat ik bedoel.

Laat de mensen die zo graag de confrontatie willen, die aub zoeken en deze op voortvarende wijze tot een gewelddadig einde brengen. Daarvoor heb ik toch net iets meer respect dan voor hen die provoceren, uitdagen, beledigen, etc, maar zich wanneer er een reactie komt verschuilt achter onze westerse verworvenheden.

Meneer Wilders en meneer van Gogh... die verworvenheden zijn er niet om U te beschermen tegen anderen. Die zijn er om anderen te beschermen tegen uw soort.

Ik behoef geen bescherming tegen moslims van een vet varken dat nog geen twee trappen op kan lopen zonder een infarct te krijgen. Net zo min behoef ik bescherming tegen moslims van een Limburgse tuthola met een kop als een pleeborstel en een ronduit magere opleiding, die denkt dat de gespannen situatie beter wordt door er met de botte bijl op in te hakken en het eveneens magertjes opgeleide Nederlandse volk lekker te maken met volkomen irreeele voorstellen.

Dus wat mij betreft zijn ze allemaal even erg, en mogen ze samen in een hoge boom. Militante moslim of Limburgse tuthola met een hele grote mond.

Mij eerlijk waar om het even.
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
  woensdag 28 november 2007 @ 13:14:53 #280
3542 Gia
User under construction
pi_54890613
quote:
Op woensdag 28 november 2007 13:07 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Volgens mij was dat nu juist mijn punt. Dit is de derde keer nu dat ik hetzelfde post: In Irak en SA is er nu eenmaal andere regelgeving dan in Nederland. Maar dat betekend niet dat er in Nederland geen mensen zijn die moslims het liefst dood zouden willen zien. Dat is wat ik stelde. Dat je nooit hebt gehoord van doden in Nederland, toont alleen maar aan dat we het tot nu toe qua veiligheid goed voor elkaar hebben. Dat zegt echter niets over de drang van mensen, over moslimhaat, of over de wens om moslims te doden.
En wat ik al eerder zei: Als er werkelijk zoveel mensen in Nederland zijn die het liefst elke moslim zouden willen doden, dan waren er allang doden gevallen.

Ik geef toe dat er mensen zijn die moslims zo haten, dat ze ze het liefst allemaal terug naar hun zandbak sturen, maar dat is wat anders dan doden.

Overigens maakt een andere wetgeving in Irak en SA het nog niet goed dat moslims hier vinden dat het normaal is dat Nederlanders dáár vermoord gaan worden en dan nog de schuld gaan schuiven van die moorden op Wilders.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')