Als het een kutsspel was geweest had de SGP er al kamervragen over gesteldquote:Op woensdag 28 november 2007 14:49 schreef Monidique het volgende:
Kutspel!
Oei, dan val ik met mijn 6,7 als gemiddelde lelijk door de mandquote:Op woensdag 28 november 2007 15:28 schreef Gabry het volgende:
Tegenwoordig vragen ze steeds vaker naar cijferlijsten bij sollicitaties. Als ik naar dit topic kijk dan verwacht ik dat cijferlijsten een steeds grotere rol gaan spelen in de toekomst.
Je kan ter compensatie ook besluiten om niet te solliciteren. Dan val je ook niet door de mand.quote:Op woensdag 28 november 2007 15:30 schreef Jurgen21 het volgende:
[..]
Oei, dan val ik met mijn 6,7 als gemiddelde lelijk door de mand
Opgelost. Slotje.quote:Op woensdag 28 november 2007 15:32 schreef Gabry het volgende:
[..]
Je kan ter compensatie ook besluiten om niet te solliciteren. Dan val je ook niet door de mand.
Bij mbo-ers wellicht.quote:Op woensdag 28 november 2007 15:28 schreef Gabry het volgende:
Tegenwoordig vragen ze steeds vaker naar cijferlijsten bij sollicitaties. Als ik naar dit topic kijk dan verwacht ik dat cijferlijsten een steeds grotere rol gaan spelen in de toekomst.
Dat wordt een carrière bij de overheid. De CDA-achtergrond heb je al.quote:Op woensdag 28 november 2007 15:30 schreef Jurgen21 het volgende:
[..]
Ik heb een Ir - BaMA overstap moeten maken. Daarbij kon ik mijn (keuze)vakken deels vrij verdelen onder de Bachelor en Master. De vakken met de hoogste cijfers staan uiteraard in de Master.quote:Op woensdag 28 november 2007 15:30 schreef Jurgen21 het volgende:
[..]
De domste 20% krijgen voorrang?quote:Op woensdag 28 november 2007 15:44 schreef Zwaardvisch het volgende:
Ik hoorde trouwens dat ze voor rechten ook lotingen gaan houden. Werd tijd.
*Malicieus gelach stijgt op*quote:Op woensdag 28 november 2007 15:46 schreef Monolith het volgende:
[..]
De domste 20% krijgen voorrang?
Domme rechtenstudenten. Een volmaakt pleonasme.quote:Op woensdag 28 november 2007 15:46 schreef Monolith het volgende:
[..]
De domste 20% krijgen voorrang?
Duidelijk niet geintegreerd.quote:Op woensdag 28 november 2007 15:49 schreef Mutant01 het volgende:
*Poept op Monolith*
Had jij dat ook niet een blauwe maandag gevolgd?quote:Op woensdag 28 november 2007 15:53 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Domme rechtenstudenten. Een volmaakt pleonasme.
Shakespeare zoog al die ellende ook niet uit z'n duim.quote:Op woensdag 28 november 2007 15:58 schreef Reya het volgende:
[..]
Had jij dat ook niet een blauwe maandag gevolgd?
Gelukkig worden notariële studenten vanwege de krappe arbeidsmarkt gevraagd om op een kantoor te komen werken en kun je de sollicitatieprocedures dus lekker overslaanquote:Op woensdag 28 november 2007 15:32 schreef Gabry het volgende:
[..]
Je kan ter compensatie ook besluiten om niet te solliciteren. Dan val je ook niet door de mand.
Ultiem genot. Afpersen zonder te hoeven solliciteren.quote:Op woensdag 28 november 2007 16:13 schreef Jurgen21 het volgende:
Gelukkig worden notariële studenten vanwege de krappe arbeidsmarkt gevraagd om op een kantoor te komen werken en kun je de sollicitatieprocedures dus lekker overslaan
Wanneer je nog geen RSI had, dan heb je het nu wel.quote:Op woensdag 28 november 2007 15:28 schreef MrX1982 het volgende:
De bediening van dat spel suckt. Meer dan twee sleutels krijg ik niet gepakt.
Ja,quote:Op woensdag 28 november 2007 15:28 schreef MrX1982 het volgende:
De bediening van dat spel suckt. Meer dan twee sleutels krijg ik niet gepakt.
Ik vraag me af waarom vrijwel alle Elsevier-medewerkers altijd zo boos als Rwanda-veteranen op de foto moeten staan.quote:Op woensdag 28 november 2007 16:34 schreef Zwaardvisch het volgende:
Wie kijkt er trouwens wel eens naar die 'Wynia's Week' op Elsevier? Ik vraag me altijd af hoe hij zijn haar zo op zijn schedel legt.
Wordt een dure voor de VVD, de eerste 500 staan gedeeld eerste met 1499 punten.quote:Op woensdag 28 november 2007 14:47 schreef Chewie het volgende:
Geweldadig spelletje op de VVD website.
Beetje bekogeld worden met zakken geld, schandalig![]()
http://www.vvd.nl/index.aspx?ChapterID=1836
Nee, niet allemaal.quote:Op woensdag 28 november 2007 16:39 schreef Zwaardvisch het volgende:
Joustra kijkt wel vrolijk.
Dat de hoofdredacteur vrolijk kijkt is misschien wel de reden dat de rest van het personeel niet zo vrolijk kijkt.quote:Op woensdag 28 november 2007 16:39 schreef Zwaardvisch het volgende:
Joustra kijkt wel vrolijk.
quote:Dwangsom klokgelui Tilburg was niet terecht
BREDA (ANP) - De rechtbank in Breda vernietigt het besluit van de gemeente Tilburg om een dwangsom op te leggen aan het kerkbestuur van de Margarita Mariakerk. Aanleiding voor het besluit was het te hard luiden van de kerkklokken om kwart over zeven 's ochtends.
Ah, de gereformeerde elleboogjes zijn weer bezig.quote:Op woensdag 28 november 2007 16:45 schreef Jurgen21 het volgende:
Zeurend Nederland krijgt de deksel op de neus.
De selectief verontwaardigde is weer onder ons.quote:Op woensdag 28 november 2007 16:45 schreef Jurgen21 het volgende:
Zeurend Nederland krijgt de deksel op de neus.
[..]
Weegt 'ie te weinig?quote:Op woensdag 28 november 2007 16:50 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
De selectief verontwaardigde is weer onder ons.
Wijsneus.quote:
quote:Jezus is God zelf in menselijke vorm die aan het kruis sterft, dat is ook zeer ingrijpend voor God zelf.
Aristoteles had al zo'n idee op basis van observaties die niet allemaal van de maan afhankelijk waren:quote:Op woensdag 28 november 2007 16:56 schreef Monidique het volgende:
Gisteren mij weer aangemeld bij de bibliotheek en De maat van het heelal geleend. Nog maar net begonnen en zo'n honderd pagina's gelezen, ofzo, maar het is verdomde interessant. Het vernuft waarmee men tweeduizend jaar geleden de afstanden tot en grootten van de maan en de zon en ook de omtrek van de aarde berekende, ook al klopte het niet, is fantastisch.
Leidde bij mij ook tot de gedachte dat we heel wat te danken hebben aan de maan, behalve het klimaat, de getijden, als bescherming, etcetera. De maan kon men gebruiken om tot de conclusie te komen dat de aarde rond is, en van daar verder. Hoe zou men dat moeten doen zonder maan? Een stuk lastiger, denk ik.
quote:Every portion of the earth tends toward the center until by compression and convergence they form a sphere.
Travelers going south see southern constellations rise higher above the horizon; and
The shadow of Earth on the Moon during a lunar eclipse is round.
Fair enough. Die eerste was een filosofische consequentie van een metafysische overtuiging, het tweede maakte gebruik van de maan.quote:Op woensdag 28 november 2007 17:01 schreef Monolith het volgende:
[..]
Aristoteles had al zo'n idee op basis van observaties die niet allemaal van de maan afhankelijk waren:
Travelers going south see southern constellations rise higher above the horizon; and
Tilburg is overwegend katholiekquote:Op woensdag 28 november 2007 16:48 schreef en_door_slecht het volgende:
[..]
Ah, de gereformeerde elleboogjes zijn weer bezig.
Natuurlijk ook het putexperiment. Niet van Aristoteles. Dat experiment werd gedaan met de hypothese dat de aarde rond is, maar zou natuurlijk ook gebruikt kunnen worden om een bolvorm te verklaren.quote:Op woensdag 28 november 2007 17:02 schreef Monidique het volgende:
[..]
Fair enough. Die eerste was een filosofische consequentie van een metafysische overtuiging, het tweede maakte gebruik van de maan.
Klopt, ik meen dat de Grieken nogal een fascinatie hadden voor perfectie en de bol als een perfecte wiskundige vorm werd gezien. Wat dat betreft zaten ze er qua vorm dus wel naast.quote:Op woensdag 28 november 2007 17:02 schreef Monidique het volgende:
[..]
Fair enough. Die eerste was een filosofische consequentie van een metafysische overtuiging, het tweede maakte gebruik van de maan.
http://www.misvattingen.nl/wetenschap.htmlquote:Misvatting: Vanaf de maan zie je de aarde niet opkomen
Een van de beroemdste platen van de Amerikaanse maanvluchten is 'Earthrise ': de foto die op 29 december 1968 door de bemanning van de Apollo-8 werd genomen van de 'opgaande aarde'. Volgens sommigen was dit de plaat die mensen pas echt deed beseffen hoe klein en nietig de aarde was, en hoe zuinig ze erop moesten zijn, maar dat doet er nu niet toe.
Hoe dan ook een prachtige foto. Toch klopt er iets niet. In de eerste plaats zien we natuurlijk niet de aarde die opkomt: de maan heeft altijd dezelfde kant naar de aarde gekeerd, dus van aardopkomst en -ondergang kan op de maan geen sprake zijn. Het waren de ruimtevaarders die tijdens hun derde rondje keerden, onverwachts de aarde in beeld kregen en gauw gingen klikken.
Bovendien staat de foto, voor aardbewoners in ieder geval, een kwartslag gedraaid. De scheiding van dag en nacht loopt op aarde niet over de evenaar, maar langs de polen. In feite zien we de noordpool van de aarde rechts, de zuidpool links, en het wordt net avond in Nederland.
De astronaut die de foto gemaakt heeft, William Anders, heeft de plaat thuis dan ook anders hangen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |