quote:In 1975, Yamaha tried to find a solution to their power deficit and fitted their dirt-tracker with the 130 horsepower engine from their TZ750 roadracer. The result was a monstrous, nearly uncontrollable machine. However, in August 1975, Roberts rode this TZ750 dirt-tracker at the famous Indy Mile dirt-track oval, winning the race ahead of Jay Springsteen and Corky Kenner. He later admitted that the TZ750 dirt-tracker, which could hit speeds of up to 240km/h on the straights, was too scary even for him. ‘They don’t pay me enough to ride that thing,’ said King Kenny, and within a few weeks, the AMA went on to ban the TZ750 engine from dirt-track racing – that was the end of the machine’s short-lived dirt-track career. The TZ750 dirt-tracker only won one race in 1975, but will still be remembered forever Today, how does Roberts remember his old steed? Says The King, ‘You had to throw it sideways to get it slowed for the corners. There weren’t a lot of riders who could throw it sideways at 240km/h.’ Amen…
http://www.angelfire.com/md/mikesbikes/page8.html
En 4/takt motoren in de racerij dan?quote:Op maandag 3 december 2007 00:03 schreef PallominnoX het volgende:
[..]
Omdat je met 2 takt de efficientie hebt van een oma die de marathon loopt, emissienormen, geluidsnormen, levensduur, olieverbruik..
Moet ik nog doorgaan?
quote:Op zondag 2 december 2007 23:41 schreef Sjibble het volgende:
[..]
Joh! Waarom rijden auto's dan op 4takt?
Volgens mijn zijn ook motoren 4takt zoals de ZZR1400?
Ik neem aan dat als ze meer kracht zouden willen dat ze 2takt zouden nemen, doen ze dus niet
En omdat iedere idioot op een viertakt kan rijden, maar vanaf 300cc kun je niet met een slaperige kop op je 300cc 2takt stappen, omdat je echt wakker moet zijn omdat al het geweld in 1 keer loskomt.quote:Op zondag 2 december 2007 23:41 schreef Sjibble het volgende:
[..]
Joh! Waarom rijden auto's dan op 4takt?
Volgens mijn zijn ook motoren 4takt zoals de ZZR1400?
Ik neem aan dat als ze meer kracht zouden willen dat ze 2takt zouden nemen, doen ze dus niet
ok ik kon het niet laten, nnog een keer:quote:Op zondag 2 december 2007 23:41 schreef Sjibble het volgende:
[..]
Joh! Waarom rijden auto's dan op 4takt?
Volgens mijn zijn ook motoren 4takt zoals de ZZR1400?
Ik neem aan dat als ze meer kracht zouden willen dat ze 2takt zouden nemen, doen ze dus niet
25480 liter 2-takt. Hier voor je.quote:...
The Wartsila-Sulzer RTA96-C turbocharged two-stroke diesel engine is the most powerful and most efficient prime-mover in the world today.
...
The cylinder bore is just under 38" and the stroke is just over 98". Each cylinder displaces 111,143 cubic inches (1820 liters) and produces 7780 horsepower. Total displacement comes out to 1,556,002 cubic inches (25,480 liters) for the fourteen cylinder version.
...
http://people.bath.ac.uk/ccsshb/12cyl/
dieselquote:Op maandag 3 december 2007 12:29 schreef Diemietuhriej het volgende:
1300cc 2takt is vrij onmogelijk.. Zwaarste wat ik tot nu toe heb gezien is de Masai 1 cilinder 750 cc en kawasaki heeft vroeger een 750cc 3 cilinder 2takt gehad..
ow jullie zijn me voorquote:Op maandag 3 december 2007 13:15 schreef Diemietuhriej het volgende:
Diesel ja.En niet haalbaar om in een motor te stoppen.
![]()
En een toerental van 600rpm ofzo.
quote:Op maandag 3 december 2007 13:28 schreef Geqxon het volgende:
[ afbeelding ]
Ik zie je al aankomen bij je lokale brommerdealer.
quote:Op zondag 2 december 2007 23:41 schreef Sjibble het volgende:
Joh! Waarom rijden auto's dan op 4takt?
Volgens mijn zijn ook motoren 4takt zoals de ZZR1400?
Ik neem aan dat als ze meer kracht zouden willen dat ze 2takt zouden nemen, doen ze dus niet
quote:Op dinsdag 4 december 2007 00:40 schreef Diemietuhriej het volgende:
Bijnaaaaa een jaar met Sandraaaaaaaaaiemand.
quote:Op dinsdag 4 december 2007 00:35 schreef no1uknow het volgende:
Neeee neee neee een meisje! voor de verandering
Ik deel een mooie jongen met jullie en ik ebn homo. Ik kijk gewoon graag op superdudesquote:
Als ik op de link klik:quote:Op dinsdag 4 december 2007 18:22 schreef Ipho het volgende:
[..]
Ik deel een mooie jongen met jullie en ik ebn homo. Ik kijk gewoon graag op superdudes
Dank uquote:Op dinsdag 4 december 2007 19:34 schreef Diemietuhriej het volgende:
Omdat de andere users hier toch gaan zeuren over je brom zal ik maar positief aftrappen.
Mooooooooooooooooooooi.
Zeker wel mooi enzo. Maar ben van de supermotars dus maarja. Hoe hard loopt dat ding dan?quote:Op dinsdag 4 december 2007 19:37 schreef Xenwolfie het volgende:
[..]
Dank u. En tsja, ieder zijn eigen smaak he, kan moeilijk verwachten dat iedereen hem mooi vind
. Overigens vind ik zeuren over de snelheid wel terecht.
50 volgens het profiel.quote:Op dinsdag 4 december 2007 20:11 schreef Ipho het volgende:
[..]
Zeker wel mooi enzo. Maar ben van de supermotars dus maarja. Hoe hard loopt dat ding dan?
Mischien dat hij nog iets harder kan maar heb hem er nog niet erboven gekregenquote:
Denk omdat ze echt willen dat je hem netjes inrijdquote:Op dinsdag 4 december 2007 20:47 schreef Xenwolfie het volgende:
[..]
Mischien dat hij nog iets harder kan maar heb hem er nog niet erboven gekregen. Daar bij Fred Motoren willen ze eerst dat ik hem 500 km inrijd voordat ze de begrenzing eruit willen halen. Maar ik vind dat eigenlijk een beetje raar, doen ze dat nou expres zodat ze zeker weten dat ik hem rustig inrijd of hebben ze daar één of ander fabeltje in hun hoofd zitten dat je zo'n ding niet mag ontgrenzen voor die 500km omdat dat slecht zou zijn?
Zeker weten?quote:Op dinsdag 4 december 2007 19:45 schreef Geqxon het volgende:
De enige mongool in dit topic die er wat negatiefs over gaat zeggen is Shizzle.
quote:Op dinsdag 4 december 2007 20:47 schreef Xenwolfie het volgende:
[..]
Mischien dat hij nog iets harder kan maar heb hem er nog niet erboven gekregen. Daar bij Fred Motoren willen ze eerst dat ik hem 500 km inrijd voordat ze de begrenzing eruit willen halen. Maar ik vind dat eigenlijk een beetje raar, doen ze dat nou expres zodat ze zeker weten dat ik hem rustig inrijd of hebben ze daar één of ander fabeltje in hun hoofd zitten dat je zo'n ding niet mag ontgrenzen voor die 500km omdat dat slecht zou zijn?
Bedankt voor de tipquote:Op dinsdag 4 december 2007 21:01 schreef Gibeon het volgende:
[..]
Zeker weten?![]()
Niet mijn smaak, wel netjes.
Trouwens, nadat de prop er uit is en je bent "klaar" met inrijden, moet je nog wel ff rustig aan doen! Omdat je nog nooit veel toeren hebt gemaakt kan er een stootrandje ontstaan. Want bij meer toeren rekt je drijfstang íets verder uit en komt ie dus íets hoger waardoor een heel klein stukje van je cil nog niet is "ingereden". Het is heel weinig, maar houd er ff rekening mee dat je niet meteen volaan gaat blazen want dat kan je een zuigerveer kosten...
En de dealer maakt van die begrenzing gebruik zodat hij netjes ingereden word. Slim.quote:Op dinsdag 4 december 2007 23:05 schreef Diemietuhriej het volgende:
Dus 500km inrijden ofzo hoeft niet maarja..
Die tent daar zegt gewoon 500km, als ze zeggen 200 heb je natuurlijk kans dat het te vroeg gebeurt (erg sterk met een nicasil wand maargoed) en mocht het dan kapotlopen is het hun schuld.. Dus dit is ook gewoon een soort van zekerheid.
In spanje en Frankrijk overal worden die dingen zo verkocht zonder begrenzing, dus eigenlijk is dat niet eens nodig. Maar omdat ze in Nederland ingevoerd zijn moeten ze voldoen aan die regels () hier en mag hij dus maar 50 rijden..
rij hem maar eerst goed in, daarn ontgrenzen, ontgrenzen moet je hem afstellen, afstellen tijdens inrijden is niet goed , plus ori draai je weinig toerenquote:Op dinsdag 4 december 2007 20:47 schreef Xenwolfie het volgende:
[..]
Mischien dat hij nog iets harder kan maar heb hem er nog niet erboven gekregen. Daar bij Fred Motoren willen ze eerst dat ik hem 500 km inrijd voordat ze de begrenzing eruit willen halen. Maar ik vind dat eigenlijk een beetje raar, doen ze dat nou expres zodat ze zeker weten dat ik hem rustig inrijd of hebben ze daar één of ander fabeltje in hun hoofd zitten dat je zo'n ding niet mag ontgrenzen voor die 500km omdat dat slecht zou zijn?
Dat geeft niet, hihi.quote:Op donderdag 6 december 2007 16:40 schreef Geqxon het volgende:
Sorry Pallo, kon het niet laten. Ik heb mij genadeloos op je brommer afgefapt.
Moet ook bekennenquote:Op donderdag 6 december 2007 16:40 schreef Geqxon het volgende:
Sorry Pallo, kon het niet laten. Ik heb mij genadeloos op je brommer afgefapt.
LULquote:Op donderdag 6 december 2007 21:34 schreef no1uknow het volgende:
http://internetisseriousbusiness.com/
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |