quote:Op woensdag 28 november 2007 09:57 schreef Freak187 het volgende:
Vraagje: kunnen ze met een gratis MBO diploma wel door naar het HBO? Indien dat het geval is, vallen ze dus wel regelrecht door de mand.
quote:Op vrijdag 30 november 2007 03:14 schreef StefanP het volgende:
Volkomen belachelijk. Een klap in het gezicht van eenieder die wel jarenlang naar school is geweest.
Ik heb ook liever iemand die goed is in wat hij doet, ongeacht diploma, en als het erop aankomt neem ik liever een vuilnisman aan voor een high-tech baan als ik 100% weet dat hij gewoon goed is. Helaas is het probleem dat in 99.99999% van de gevallen die vlieger niet opgaat, en dus is het sorteren aan de poort a.d.h.v. het bezit van een relevant diploma noodzakelijk.
De overheid toont eens temeer aan waar haar interesse ligt: bij de zielepietjes. Naar school gaan is voor sukkel. Slimme mensen doen gewoon niets, kunnen het schoolgeld uitgeven aan blowen en uitgaan en krijgen toch hetzelfde diploma. Net zoals werken voor sukkels is: slimme mensen houden hun poot op, en verdienen meer dan iemand met een baan.
Wat je hier zegt is echt bullshit en zeer asociaal. Ten eerste kom je niet meer zomaar in de bijstand. En als je in de bijstand zit heb je geen geld voor blowen en uitgaan, laat staan voor nieuwe kleding. Dus hoe je erbij komt dat je poot ophouden, zoals jij het noemt, meer oplevert dan werken is mij de vraag. Bovendien kiest een groot deel van de mensen er niet voor om in de bijstand te komen en zouden zij graag aan het werk gaan. Helaas is het minimum om een baan te vinden nu MBO, die vaak wat ouderen in de bijstand niet hebben simpelweg omdat je dat tien/twintig jaar geleden ook niet nodig had om terug te keren in de maatschappij. Maar kruip maar weer lekker onder je steen daar in Amerika, daar waar het niet asocialer kan als mogelijk is. Je zult je er wel thuis voelen. Kun je lekker mensen uitlachen en loser noemen. Herinner jezelf er wel aan dat pech niet iets is waar je om vraagt, maar iets is wat je overkomt. En sommige mensen hebben nou eenmaal pech..quote:Op vrijdag 30 november 2007 03:14 schreef StefanP het volgende:
Volkomen belachelijk. Een klap in het gezicht van eenieder die wel jarenlang naar school is geweest.
Ik heb ook liever iemand die goed is in wat hij doet, ongeacht diploma, en als het erop aankomt neem ik liever een vuilnisman aan voor een high-tech baan als ik 100% weet dat hij gewoon goed is. Helaas is het probleem dat in 99.99999% van de gevallen die vlieger niet opgaat, en dus is het sorteren aan de poort a.d.h.v. het bezit van een relevant diploma noodzakelijk.
De overheid toont eens temeer aan waar haar interesse ligt: bij de zielepietjes. Naar school gaan is voor sukkel. Slimme mensen doen gewoon niets, kunnen het schoolgeld uitgeven aan blowen en uitgaan en krijgen toch hetzelfde diploma. Net zoals werken voor sukkels is: slimme mensen houden hun poot op, en verdienen meer dan iemand met een baan.
Nee hoor, totaal niet. Maar zelfs als je een IQ van 160 hebt, maar nog nooit een wiskundeles gevolgd heb, dan kan je toch niet zomaar even instromen? Hoe briljant je ook bent, er moet toch enige moeite voor gedaan worden.quote:Op vrijdag 30 november 2007 03:12 schreef WillemThe5th het volgende:
[..]
Je verondersteld dat iedereen die in de bijstand zit een IQ heeft van <100?
Tuurlijk joh. Ze hebben pech. Ze zijn zielig. Ze kregen nooit kansen. Het is hun schuld niet. Het is de schuld van de samenleving.quote:Op vrijdag 30 november 2007 10:28 schreef Tarabass het volgende:
[..]
Wat je hier zegt is echt bullshit en zeer asociaal. Ten eerste kom je niet meer zomaar in de bijstand. En als je in de bijstand zit heb je geen geld voor blowen en uitgaan, laat staan voor nieuwe kleding. Dus hoe je erbij komt dat je poot ophouden, zoals jij het noemt, meer oplevert dan werken is mij de vraag. Bovendien kiest een groot deel van de mensen er niet voor om in de bijstand te komen en zouden zij graag aan het werk gaan. Helaas is het minimum om een baan te vinden nu MBO, die vaak wat ouderen in de bijstand niet hebben simpelweg omdat je dat tien/twintig jaar geleden ook niet nodig had om terug te keren in de maatschappij. Maar kruip maar weer lekker onder je steen daar in Amerika, daar waar het niet asocialer kan als mogelijk is. Je zult je er wel thuis voelen. Kun je lekker mensen uitlachen en loser noemen. Herinner jezelf er wel aan dat pech niet iets is waar je om vraagt, maar iets is wat je overkomt. En sommige mensen hebben nou eenmaal pech..
Dus jij wilt zeggen dat ik die dubbele hernia verdient heb, en dat het mijn eigen schuld is dat ik nu in een rolstoel zit? En dat terwijl ik tien jaar altijd hard gewerkt heb voor een kut-loontje?quote:Op zaterdag 1 december 2007 03:03 schreef StefanP het volgende:
[..]
Tuurlijk joh. Ze hebben pech. Ze zijn zielig. Ze kregen nooit kansen. Het is hun schuld niet. Het is de schuld van de samenleving.
Ach, Nederland krijgt wat het verdient.
Amerika ook, kijk naar naar de economische recessie dankzij die aap die jullie president noemenquote:Op zaterdag 1 december 2007 03:03 schreef StefanP het volgende:
[..]
Tuurlijk joh. Ze hebben pech. Ze zijn zielig. Ze kregen nooit kansen. Het is hun schuld niet. Het is de schuld van de samenleving.
Ach, Nederland krijgt wat het verdient.
quote:Op zaterdag 1 december 2007 11:10 schreef Tarabass het volgende:
[..]
Dus jij wilt zeggen dat ik die dubbele hernia verdient heb, en dat het mijn eigen schuld is dat ik nu in een rolstoel zit? En dat terwijl ik tien jaar altijd hard gewerkt heb voor een kut-loontje?
En dan afsluiten met: "Ach, Nederland krijgt wat het verdient.", terwijl de staat van Amerika niet om over naar huis te schrijven is? Ga Sicko maar eens kijken, en kom dan maar weer terug. Kijken of die mensen het ook allemaal aan zichzelf te wijten hebben
Welke recessie? Je bedoelt de groei van 4.9 procent in het derde kwartaal? Dat zijn cijfers waar jullie alleen maar van kunnen dromen - Europa heeft altijd ver achter gelegen op dat soort cijfers. O, en de AEX doet het ook zo fantastisch... het gaat hier prima, let maar eens op je eigen "elephant in the room".quote:Op zaterdag 1 december 2007 19:56 schreef harrypiel het volgende:
[..]
Amerika ook, kijk naar naar de economische recessie dankzij die aap die jullie president noemen
Erhm, de staatsschuld die dankzij het rampzalige economische beleid van ome bush nog verder hoogte in is geschoten (zowel in absolute als relatieve zin) dankzij "teh war on terrorism" (net zo'n grote flop als de grote drooglegging en "teh war on drugs btw"), het handelstekort, de crisis op de hypotheekmarkt, de dollar die steeds verder wegzakt tov van de euro (OPEC die er serieus over nadenkt in euries te gaan handelen)... En maar blijven roepen dat nederlanders (of europeanen for that matter) zulke verdorven linkse kuthippes met een compleet vervallen moraal zijn omdat ze 1 keer in de Wallen in 020land geweest zijnquote:Op zaterdag 1 december 2007 20:59 schreef StefanP het volgende:
Welke recessie? Je bedoelt de groei van 4.9 procent in het derde kwartaal? Dat zijn cijfers waar jullie alleen maar van kunnen dromen - Europa heeft altijd ver achter gelegen op dat soort cijfers. O, en de AEX doet het ook zo fantastisch... het gaat hier prima, let maar eens op je eigen "elephant in the room".
Welke woede? Ik ben blij dat ik een MBO-opleiding aangeboden heb gekregen en dat ik ondertussen aan het reïntegreren ben als software-ontwikkelaar. Niets dan lof voor dat systeem. In Amerika was ik nu een loser geweest, had ik dood kunnen vallen en had ik de onderzoeken die ik nodig had geeneens kunnen betalen en had ik nu nog een verlamt been gehad. Sterker nog, ik had waarschijnlijk mijn eigen rolstoel mogen lassen. En juist daarom is het belangrijk dat we hier de mensen kansen blijven geven en niet afglijden naar meer verdeeldheid tussen arm en rijk. En als de minimum eisen voor reïntegratie MBO is, is het dus van belang dat we die mensen zo snel mogelijk aan die papieren helpen zodat ze weer zo snel mogelijk op eigen benen kunnen staan.quote:Op zaterdag 1 december 2007 20:59 schreef StefanP het volgende:
Dus jij bent een van die paar procent die wel terecht ziek is? Mijn medeleven. Misschien moet je proberen je woede eens te richten op de talloze fraudeurs en politici die dit soort achterlijke maatregelen bedenken, want daardoor is het imago van uitkeringstrekkers verworden tot wat het is.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |