Is dit wat?quote:Op maandag 26 november 2007 23:09 schreef DennisMoore het volgende:
Is dit 'm?
Best wel zorgwekkende cijfers..quote:Duizenden geen besef van hiv-besmetting
Gepost door Redactie - Bron: ANP
Gepubliceerd: maandag 26 november 2007 @ 23:14.
Naar schatting ruim 11.000 mensen in Nederland worden niet behandeld voor hun besmetting met hiv, het virus dat aids kan veroorzaken. Waarschijnlijk is ongeveer drie vijfde van hen zich er niet van bewust geïnfecteerd te zijn.
Dat staat in het rapport De Staat van HIV/Aids in Nederland van de Stichting HIV Monitoring. Volgens directeur Frank de Wolf heeft Nederland de hiv-epidemie niet onder controle. Het afgelopen jaar zijn er 1200 met hiv besmette mensen bijgekomen. Die stijging komt vooral doordat meer homoseksuele mannen onveilig vrijen. Het aantal heteroseksuelen onder de besmette personen blijft onverminderd hoog. Zij vormen ruim een derde van de totale populatie.
Geen besef
De stichting schat dat er ongeveer 18.500 mensen tussen 15 en 50 jaar in Nederland zijn die met hiv zijn geïnfecteerd. Van hen worden er 7000 in een van de 24 hiv-behandelcentra gevolgd. Vier vijfde van die groep is man. Uit het rapport blijkt dat homoseksuele mannen die niet beseffen besmet te zijn, verantwoordelijk zijn voor ongeveer 90 procent van alle nieuwe infecties onder homoseksuelen.
De stichting beveelt daarom de autoriteiten aan vooral mannen van middelbare leeftijd ervan te blijven doordringen dat ze veilig moeten vrijen. Als het risicogedrag na de introductie van een anti-hiv-behandeling in 1996 niet was toegenomen, zou de epidemie onder homoseksuele mannen door die behandeling waarschijnlijk tot staan zijn gebracht.
Ow echt HY-LA-RISCHquote:
Arme jijquote:Op dinsdag 27 november 2007 07:47 schreef TheaterMaMa het volgende:
vertel mij maar eens wat er zo goed is aan deze morgen dan
de schilders komen pas vanmiddag weer, en ik moet werken nu...
volgens mij kan jij wel een kopje van onderstaande gebruikenquote:
Warme chocolademelkquote:Op dinsdag 27 november 2007 09:32 schreef Stroekie het volgende:
[..]
volgens mij kan jij wel een kopje van onderstaande gebruiken![]()
koffie/thee/water/warme chocolade melk
maar niet alles opdrinken hoor, je moet het wel met de rest hier delen
maar dat spul dat uit een automaat komt kan toch nooit de echte vervangenquote:Op dinsdag 27 november 2007 10:11 schreef Tomasso het volgende:
[..]
Warme chocolademelk
Goede, ga ik zo ff halen, projectleden zijn er toch nog niet!
True, maar je moet ietsquote:Op dinsdag 27 november 2007 10:16 schreef Stroekie het volgende:
[..]
maar dat spul dat uit een automaat komt kan toch nooit de echte vervangen
Dat mag bij ons niet eens i.v.m. de druktequote:Op dinsdag 27 november 2007 10:28 schreef DennisMoore het volgende:
*koffie slurp*
December maar 's vrijnemen.
het stuwmeer aan verlofuren dreigt over te lopen, en je mag niet alles meenemen naar 2008 ?quote:Op dinsdag 27 november 2007 10:28 schreef DennisMoore het volgende:
*koffie slurp*
December maar 's vrijnemen.
Het saldo bedraagt nu bijna 200 uur en wéér uitbetalen/meenemen willen ze liever nietquote:Op dinsdag 27 november 2007 10:42 schreef Stroekie het volgende:
het stuwmeer aan verlofuren dreigt over te lopen, en je mag niet alles meenemen naar 2008 ?
Al onderweg naar amsterdam ? goedemorgen trouwens allen tesamenquote:
emo look moet je wel iets langer haar voor hebben, wat zo voor je ogen valtquote:Op maandag 26 november 2007 23:23 schreef samjustme het volgende:
Uh afgelopen zondag zag ik er niet uit in Villa, soms zie ik wel stylish uit maar afgelopen zondag helemaal misgeslagen. Volgende keer ga ik met een vriend voor een emo look, gaat ie mijn nagels nog zwart verven.
en jij wil ze niet in een levenssloop regeling stoppen, en ja die extra s staat er moedwilligquote:Op dinsdag 27 november 2007 10:51 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Het saldo bedraagt nu bijna 200 uur en wéér uitbetalen/meenemen willen ze liever niet.
Oh, da's dan weer handig in combinatie met ouderschapsverlof enzo hequote:Op dinsdag 27 november 2007 11:10 schreef Stroekie het volgende:
en jij wil ze niet in een levenssloop regeling stoppen, en ja die extra s staat er moedwillig
of een sabatical leaf van verschillende maanden als je met je rugzakje door USA wil reizenquote:Op dinsdag 27 november 2007 11:45 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Oh, da's dan weer handig in combinatie met ouderschapsverlof enzo he.
Wat moet ik nou met een zondags blaadjequote:Op dinsdag 27 november 2007 11:53 schreef Stroekie het volgende:
of een sabatical leaf van verschillende maanden als je met je rugzakje door USA wil reizen
Een date met een Wondquote:Op dinsdag 27 november 2007 12:00 schreef MisterO het volgende:
Hee mensen kunnen jullie mij nou leuke tips geven, ik heb vvond een date... heb er wel zin in
waar heb jij het overquote:Op dinsdag 27 november 2007 12:04 schreef Nuno_G het volgende:
[..]
Een date net een Wondanders zou ik wel wat weten
In je vraag staat "ik heb wond een date". Vroeg me alleen af wat een wond was ?quote:
Avonddate, we gaan uit eten en daarna naar de bios, maar we willen het lekker niet voorspelbaar maken, dus hebben ervoor gekozen om nog niks uit te zoekenquote:Op dinsdag 27 november 2007 12:19 schreef Nuno_G het volgende:
[..]
In je vraag staat "ik heb wond een date". Vroeg me alleen af wat een wond was ?
Maar laat maar, je hebt dus een date en je wilt suggesties voor wat te doen op je date. Wat is het een middagdate of een avonddate ?
een branduit voorkomen, al ga jij die volgens mij in je huidige job niet oplopenquote:Op dinsdag 27 november 2007 11:59 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Wat moet ik nou met een zondags blaadje.
Blijf bij hem slapen ofzoquote:Op dinsdag 27 november 2007 12:24 schreef MisterO het volgende:
[..]
Avonddate, we gaan uit eten en daarna naar de bios, maar we willen het lekker niet voorspelbaar maken, dus hebben ervoor gekozen om nog niks uit te zoeken
Wat weet je van fashionquote:Op dinsdag 27 november 2007 11:03 schreef Nuno_G het volgende:
[..]
emo look moet je wel iets langer haar voor hebben, wat zo voor je ogen valt
Alleen slapen Sam ?quote:Op dinsdag 27 november 2007 12:53 schreef samjustme het volgende:
[..]
Blijf bij hem slapen ofzo. Een dvdtje op zijn kamer met een fles wijn ofzo.
Nee, als je elkaar echt leuk vindt, kun je daar ook wel even mee wachten.quote:Op dinsdag 27 november 2007 12:53 schreef samjustme het volgende:
[..]
Blijf bij hem slapen ofzo. Een dvdtje op zijn kamer met een fles wijn ofzo.
Mja, nou we gaan eerst uit eten, dan bios en daarna nog ff wandelen, lijkt me wel dat we genoeg tijd hebben om lekker te kletsen! maar we hebben nog niks zeker besloten, dus wie weet dat we indd toch maar niet naar de bios gaan!quote:Op dinsdag 27 november 2007 13:13 schreef Nuno_G het volgende:
[..]
Alleen slapen Sam ?
Trouwens bioscoop op de eerste date vind ik echt een dooddoener, als je elkaar niks te zeggen hebt dan ga je naar een bioscoop. Ga liever wat drinken, maak een wandeling in het park, praat, kus en geniet.
kwestie van ticket boekenquote:Op dinsdag 27 november 2007 12:50 schreef DennisMoore het volgende:
Een date met Wonderer? Dat kan toch helemaal niet!
Als je elkaar echt leuk vindt, kun je het ook gelijk doenquote:Op dinsdag 27 november 2007 13:15 schreef MisterO het volgende:
[..]
Nee, als je elkaar echt leuk vindt, kun je daar ook wel even mee wachten.
toch niet op een nuchtere maagquote:Op dinsdag 27 november 2007 13:27 schreef Nuno_G het volgende:
[..]
Als je elkaar echt leuk vindt, kun je het ook gelijk doen
Dat kun je na 1 avond niet zeggen. En bovendien geeft het wachten een spannende effect.quote:Op dinsdag 27 november 2007 13:27 schreef Nuno_G het volgende:
[..]
Als je elkaar echt leuk vindt, kun je het ook gelijk doen
Uhuh, het is nogal een passief gebeuren, zo'n bioscoop. Aan de andere kant is 't ook wel wat geforceerd om meteen aan een tafeltje in een restaurant tegenover elkaar te zitten en te moeten praten, als je nog niet weet of 't klikt. Iets dóen is dan eigenlijk wel 't beste ja, iets met eventuele afleiding indien gewenst.quote:Op dinsdag 27 november 2007 13:13 schreef Nuno_G het volgende:
Trouwens bioscoop op de eerste date vind ik echt een dooddoener, als je elkaar niks te zeggen hebt dan ga je naar een bioscoop. Ga liever wat drinken, maak een wandeling in het park, praat, kus en geniet.
Bioscoop hoeft niet per definitie passief te zijn, alleen moet je dan alsnog de dvd kijken om het verhaal te leen kennenquote:Op dinsdag 27 november 2007 13:41 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Uhuh, het is nogal een passief gebeuren, zo'n bioscoop. Aan de andere kant is 't ook wel wat geforceerd om meteen aan een tafeltje in een restaurant tegenover elkaar te zitten en te moeten praten, als je nog niet weet of 't klikt. Iets dóen is dan eigenlijk wel 't beste ja, iets met eventuele afleiding indien gewenst.
Mijn laatste 'date' was ehm... filmpje kijken bij mij thuis, flesje wijn erbij. Maar van die film is 't nooit meer gekomen.
volgens mij hoef jij dan alleen maar rekening te houden met het feit welke van de 2 bureau's je straks de fee gunt die ze krijgen voor het aanbrengen van de juiste kandidaatquote:Op dinsdag 27 november 2007 13:48 schreef DennisMoore het volgende:
Als je dezelfde vacature ziet bij een uitzendbureau én bij een W&S-bureau...
Zou het dan nog veel uitmaken via welke je reageert?
Ja dat kan ook wel, maar niet in het geval van MisterO want daar wil hij nog even mee wachten. Dan wordt het toch al snel "eten wat drinken kusje naar huis date".quote:Op dinsdag 27 november 2007 13:41 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Uhuh, het is nogal een passief gebeuren, zo'n bioscoop. Aan de andere kant is 't ook wel wat geforceerd om meteen aan een tafeltje in een restaurant tegenover elkaar te zitten en te moeten praten, als je nog niet weet of 't klikt. Iets dóen is dan eigenlijk wel 't beste ja, iets met eventuele afleiding indien gewenst.
Mijn laatste 'date' was ehm... filmpje kijken bij mij thuis, flesje wijn erbij. Maar van die film is 't nooit meer gekomen.
Loopt Peter Mueller niet op die schaatsbaan rondquote:Op dinsdag 27 november 2007 14:03 schreef Nuno_G het volgende:
[..]
Ja dat kan ook wel, maar niet in het geval van MisterO want daar wil hij nog even mee wachten. Dan wordt het toch al snel "eten wat drinken kusje naar huis date".
Ik heb wel een "date" om te gaan schaatsen dit weekend. Stomme Noren, die denken dat je kunt schaatsen als je half nederlands bent. Ik kan er dus geen bal van en zal wel de hele tijd op mijn bek liggen. Leuk he zo een alternatief date idee.
WTF is Peter Muellerquote:Op dinsdag 27 november 2007 14:15 schreef Stroekie het volgende:
[..]
Loop Peter Mueller niet op die schaatsbaan rond
die kan je vast nog wel wat tips geven, zeker als je zegt dat je partly Dutch bent, en op die manier de Norel wil verrassen
Ik heb wel gezegd dat als ik er (spier)pijn aan over hou dan ik dan een uitgebreide spa/massage behandeling wil.quote:Op dinsdag 27 november 2007 14:09 schreef DennisMoore het volgende:
Die Noren willen natuurlijk gewoon Hollanders op de schaats verslaan.
Op zich kun je wel om kusjes vragen op ieder plekje waar je je bij 't vallen bezeerd hebt.
nee geen boyfriend materialquote:
W&S Bureau staat beter trouwens.quote:Op dinsdag 27 november 2007 13:48 schreef DennisMoore het volgende:
Als je dezelfde vacature ziet bij een uitzendbureau én bij een W&S-bureau...
Zou het dan nog veel uitmaken via welke je reageert?
volgens mij kan jij ook best wel goed spierpijn simuleren met zo'n beloningquote:Op dinsdag 27 november 2007 14:25 schreef Nuno_G het volgende:
[..]
Ik heb wel gezegd dat als ik er (spier)pijn aan over hou dan ik dan een uitgebreide spa/massage behandeling wil.
Ik heb het te doen met wie je gedate hebtquote:Op dinsdag 27 november 2007 13:41 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
volgens mij ben jij toch echt in de war met iemand anders die ook in U woontquote:Op dinsdag 27 november 2007 14:53 schreef samjustme het volgende:
[..]
Ik heb het te doen met wie je gedate hebt. Arme hij, vast wel nog een jonkie die nog intrapt in ouwe lullen verhaal
.
De ander ziet toch stukken beter uit, kan me voorstellen waarom anderen intrappenquote:Op dinsdag 27 november 2007 15:00 schreef Stroekie het volgende:
[..]
volgens mij ben jij toch echt in de war met iemand anders die ook in U woont
Ik vrees dat het in dit geval niet bij simuleren blijft. Is het trouwens sexy zo'n lange onderbroek? Ik ga niet een uur of zo in de kou schaatsen met alleen een spijkerbroek. Ik heb wel een goede jas en trui dus van boven geen probleem met de kou, maar mijn broeken zijn allemaal een beetje dun.quote:Op dinsdag 27 november 2007 14:33 schreef Stroekie het volgende:
[..]
volgens mij kan jij ook best wel goed spierpijn simuleren met zo'n beloning![]()
Je bent the king in aantal dates denk ik, maar ja sexdates dan maarquote:Op dinsdag 27 november 2007 15:15 schreef Nuno_G het volgende:
[..]
Ik vrees dat het in dit geval niet bij simuleren blijft. Is het trouwens sexy zo'n lange onderbroek? Ik ga niet een uur of zo in de kou schaatsen met alleen een spijkerbroek. Ik heb wel een goede jas en trui dus van boven geen probleem met de kou, maar mijn broeken zijn allemaal een beetje dun.brrrr krijg het al koud als ik eraan denk.
zolang die maar niet onder je spijkerbroek uitkomtquote:Op dinsdag 27 november 2007 15:15 schreef Nuno_G het volgende:
[..]
Ik vrees dat het in dit geval niet bij simuleren blijft. Is het trouwens sexy zo'n lange onderbroek? Ik ga niet een uur of zo in de kou schaatsen met alleen een spijkerbroek. Ik heb wel een goede jas en trui dus van boven geen probleem met de kou, maar mijn broeken zijn allemaal een beetje dun.brrrr krijg het al koud als ik eraan denk.
Neequote:
quote:Op dinsdag 27 november 2007 15:39 schreef MisterO het volgende:
Fijne avond jullie!
jij ook heel veel plezier straksquote:Op dinsdag 27 november 2007 15:39 schreef MisterO het volgende:
Fijne avond jullie!
Juist deze "date" is niks van dit alles. Dit was gewoon een jongen waar ik mee over schaatsen enzo had tijdens de zondagmiddagborrel. En ik heb je al uitgelegd dat er tijdens deze borrel nooit geflirt of versierd wordt eigenlijk. Ging meer zoquote:Op dinsdag 27 november 2007 15:30 schreef samjustme het volgende:
[..]
Je bent the king in aantal dates denk ik, maar ja sexdates dan maar.
Jullie belanden vast wel samen in een bedquote:Op dinsdag 27 november 2007 15:59 schreef Nuno_G het volgende:
[..]
Juist deze "date" is niks van dit alles. Dit was gewoon een jongen waar ik mee over schaatsen enzo had tijdens de zondagmiddagborrel. En ik heb je al uitgelegd dat er tijdens deze borrel nooit geflirt of versierd wordt eigenlijk. Ging meer zo
Nuno : Ik kan niet schaatsen
Jongen : Ik geloof niet dat een nederlander niet kan schaatsen
Nuno : toch is het echt zo, ben ook maar half nederlander (en meer excuses)
Jongen : Dat wil ik zien, we gaan volgende week zondag voor de borrel schaatsen en dan kun je je kunsten vertonen (en meer overtuigende argumenten)
Nuno : Ok maar als ik met veel (spier)pijn en zo ervandaan kom mag jij de spa/massage regelen en mijn alcoholische versnaperingen tegen de pijn.
Jongen : OK
Resultaat : Ik moet volgende week zondag veels te vroeg op om meedere malen op mijn bek te vallen. Leuke sexdate hé Sam
Hoezo moet je nou weer met elke jongen waarmee je een date hebt in bed belanden?quote:Op dinsdag 27 november 2007 16:17 schreef samjustme het volgende:
[..]
Jullie belanden vast wel samen in een bed, heb vertrouwen
.
Dat doe ik dan weer wel, waarom wachten als je weet dat het gaat gebeuren. Maar deze "date" zoals ik probeerde uit te leggen is niet echt een date.quote:Op dinsdag 27 november 2007 16:20 schreef Tomasso het volgende:
[..]
Hoezo moet je nou weer met elke jongen waarmee je een date hebt in bed belanden?
Mja, ik ga sowieso nooit de eerste date al naar bed met m'n date...
Zou ik ook niet doen met de types waar je op valtquote:Op dinsdag 27 november 2007 16:20 schreef Tomasso het volgende:
[..]
Hoezo moet je nou weer met elke jongen waarmee je een date hebt in bed belanden?
Mja, ik ga sowieso nooit de eerste date al naar bed met m'n date...
Nja, als je weet dat het toch wel gaat gebeuren, vanwaar de haast? Het ligt ongetwijfeld aan mij, maar ik vind het van weinig stijl getuigen, netjes gezegd.quote:Op dinsdag 27 november 2007 16:31 schreef Nuno_G het volgende:
[..]
Dat doe ik dan weer wel, waarom wachten als je weet dat het gaat gebeuren. Maar deze "date" zoals ik probeerde uit te leggen is niet echt een date.
Juh, ik treuzel enorm. Ik denk dat ik ga bellen en ga vragen of ze weten wanneer hij werkt.quote:maar ik zag dat je aan het wachten bent tot donderdag om te "bellen". Ik ken geen mens op aarde die zo druk is dat hij niet 10 minuten de tijd heeft om een telefoongesprek te voeren. Dat noem ik gewoon treuzelen
Je vergeet de fles wijnquote:Op dinsdag 27 november 2007 17:05 schreef Jerruh het volgende:
ik heb een manier gevonden om mijn winterdepressie te onderdrukken: taart bakken, huiselijk zijn, verwarming op te stoken, toastjes met hapjes te maken en lekker relaxed de avond ingaan!
spelletjes kunnen ook goed werkenquote:Op dinsdag 27 november 2007 17:05 schreef Jerruh het volgende:
ik heb een manier gevonden om mijn winterdepressie te onderdrukken: taart bakken, huiselijk zijn, verwarming op te stoken, toastjes met hapjes te maken en lekker relaxed de avond ingaan!
tis toch helemaal geen weer om nu naakt twister te gaan spelenquote:Op dinsdag 27 november 2007 17:16 schreef TheaterMaMa het volgende:
[..]
spelletjes kunnen ook goed werken
hoe weet jij waar hij op valtquote:Op dinsdag 27 november 2007 16:38 schreef samjustme het volgende:
[..]
Zou ik ook niet doen met de types waar je op valt.
Gewoon doorgaan zoals normaal dusquote:Op dinsdag 27 november 2007 17:05 schreef Jerruh het volgende:
alleen wijn is genoegquote:Op dinsdag 27 november 2007 17:28 schreef Jerruh het volgende:
[..]
ik heb bier en wijn dus dat zit snor
quote:Op dinsdag 27 november 2007 17:31 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Gewoon doorgaan zoals normaal dus?
en wat heeft je voorkeur bij taarten ?quote:Op dinsdag 27 november 2007 17:43 schreef Jerruh het volgende:
[..]ja.
ook al bak ik in de zomer nooit taarten.
behalve metseltaarten! die zijn grandioos!
metseltaart! das mijn favo! een oud familierecept van lange vingers, vanillecreme en beetje alcohol erin!quote:Op dinsdag 27 november 2007 17:57 schreef Stroekie het volgende:
[..]
en wat heeft je voorkeur bij taarten ?
zoete zoals appeltaart of slagroomtaart
hartig zoals een quiche
of monchou/yoghurttaart
Ik ben hard op weg, alleen dat schiet niet zo op met krullenquote:Op dinsdag 27 november 2007 11:03 schreef Nuno_G het volgende:
[..]
emo look moet je wel iets langer haar voor hebben, wat zo voor je ogen valt
En dat ze geen goede bloedtesten hebben? Geen idee. Valt me trouwens wel op dat veel homo's er overheen praten en zich niet laten testenquote:Op dinsdag 27 november 2007 16:13 schreef wonderer het volgende:
Peet, inderdaad. En natuurlijk weer een leuke stok voor bepaalde "groeperingen" om mee te gaan slaan.
Overigens: 18500 geinfecteerden, eenderde hetero, dat zullen dan zo'n 12000 homo's zijn die geinfecteerd zijn, van de +/- 860000.
Uh...
Waar zijn ze bij de bloedbank nou zo bang voor? Dat een van die 12000 langskomt?
Baker baker, baking a cakequote:Op dinsdag 27 november 2007 17:43 schreef Jerruh het volgende:
[..]ja.
ook al bak ik in de zomer nooit taarten.
behalve metseltaarten! die zijn grandioos!
Ik vraag me toch af waarom. Als je onveilige seks hebt gehad, doe je dat toch? Hoewel het op deze manier waarschijnlijk wel makkelijker te negeren is....quote:Op dinsdag 27 november 2007 18:15 schreef Petre het volgende:
[..]
En dat ze geen goede bloedtesten hebben? Geen idee. Valt me trouwens wel op dat veel homo's er overheen praten en zich niet laten testen.
http://gay.nl/zoeken.html?action=zoeken&herkomst=land&land=NO&submit=zoekenquote:Op dinsdag 27 november 2007 17:37 schreef Nuno_G het volgende:
Maar goed het is dinsdag dus geen f... te doen hier in Oslo (net zoals alle andere dagen eigenlijk)
Toriquote:Op dinsdag 27 november 2007 18:15 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Baker baker, baking a cake
Make me a day, make me whole again.
And I wonder, what's in a day?
What's in your cake this time?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |