FOK!forum / Klaagbaak / Free Record Shop
pberendsmaandag 26 november 2007 @ 14:06
Zo, ik heb m'n Ducktales DVD2 (jaja, het leven is een wervelstorm) teruggebracht naar de Free Ruckerd Shop. De laatste aflevering was namelijk in het ENGELS ipv Nederlands. Terwijl de rest van de afleveringen wel Nederlands waren. Productiefout van Disney dus. Bovendien koop je geen Ducktales met de Nederlandse versie, als de DVD-boxen in het Engels al jaren te koop waren.

Maar dat interesseert me geen reet. FRS is als verkoper eindverantwoordelijk. Officieel zou een bedrijf elk product dat ze binnen krijgen moeten controleren.

Zei dat wijf tegen mij: "Je kunt 'm inruilen voor iets anders"
Ik: "Ik wil gewoon m'n geld terug"
Zij: "Dat kan eigenlijk niet"
Ik: "Jullie zijn als verkoper eindverantwoordelijk, bij elk bedrijf kun je je geld terugkrijgen bij een fout product, dat is wettelijk verplicht"

Toen kreeg ik toch nog m'n 10 euro terug . Stelletje fuckfaces. Ik koop echt nooit meer wat bij de Free Ruckerd Shop. Ik betaal met harde euro's, en bij een fout product wil ik ook harde euro's terug. Hans Breukhoven kan de vliegende vinketering krijgen.

Weet iemand trouwens welke wetten er zijn als een winkel je een fout product verkoopt? Waarop kun je altijd op terugvallen, ongeacht de voorwaarden van de winkel zelf?
maardatwasiknietmaandag 26 november 2007 @ 14:10
godver de kut man!!!
spijkerbroekmaandag 26 november 2007 @ 14:11
Wat jij zegt:
je kunt je geld volledig terugeisen.
ook kun je accepteren dat je iets anders voor dat bedrag mag uitkiezen
of uiteraard een vervanging van het product.
Surveillance-Fietsmaandag 26 november 2007 @ 14:12
TT aangepast
JortKmaandag 26 november 2007 @ 14:12
quote:
Op maandag 26 november 2007 14:06 schreef pberends het volgende:
Zo, ik heb m'n Ducktales DVD2 (jaja, het leven is een wervelstorm) teruggebracht naar de Free Ruckerd Shop. De laatste aflevering was namelijk in het ENGELS ipv Nederlands. Terwijl de rest van de afleveringen wel Nederlands waren. Productiefout van Disney dus. Bovendien koop je geen Ducktales met de Nederlandse versie, als de DVD-boxen in het Engels al jaren te koop waren.

Maar dat interesseert me geen reet. FRS is als verkoper eindverantwoordelijk. Officieel zou een bedrijf elk product dat ze binnen krijgen moeten controleren.

Zei dat wijf tegen mij: "Je kunt 'm inruilen voor iets anders"
Ik: "Ik wil gewoon m'n geld terug"
Zij: "Dat kan eigenlijk niet"
Ik: "Jullie zijn als verkoper eindverantwoordelijk, bij elk bedrijf kun je je geld terugkrijgen bij een fout product, dat is wettelijk verplicht"

Toen kreeg ik toch nog m'n 10 euro terug . Stelletje fuckfaces. Ik koop echt nooit meer wat bij de Free Ruckerd Shop. Ik betaal met harde euro's, en bij een fout product wil ik ook harde euro's terug. Hans Breukhoven kan de vliegende vinketering krijgen.

Weet iemand trouwens welke wetten er zijn als een winkel je een fout product verkoopt? Waarop kun je altijd op terugvallen, ongeacht de voorwaarden van de winkel zelf?
Kun je eens painten hoe dat eruit ziet?
pberendsmaandag 26 november 2007 @ 14:13
quote:
Op maandag 26 november 2007 14:11 schreef spijkerbroek het volgende:
Wat jij zegt:
je kunt je geld volledig terugeisen.
ook kun je accepteren dat je iets anders voor dat bedrag mag uitkiezen
of uiteraard een vervanging van het product.
Wat interesseert mij dat? I don't need fucking anything, anders had ik het al wel gekocht.

Geld terugkrijgen moet altijd kunnen.
Ruudmaandag 26 november 2007 @ 14:15
OP nog niet gelezen, klacht lijkt mij terecht
spijkerbroekmaandag 26 november 2007 @ 14:16
quote:
Op maandag 26 november 2007 14:13 schreef pberends het volgende:
Wat interesseert mij dat? I don't need fucking anything, anders had ik het al wel gekocht.

Geld terugkrijgen moet altijd kunnen.
quote:
Weet iemand trouwens welke wetten er zijn als een winkel je een fout product verkoopt? Waarop kun je altijd op terugvallen, ongeacht de voorwaarden van de winkel zelf?
Dude, je vraagt er toch om?!
Ik geef antwoord op je eigen vraag en dan krijg ik zo'n antwoord.
Krijg zelf de vliegende vinketering, vent.
Ruudmaandag 26 november 2007 @ 14:24
ik had een keer een paar dvd's gekocht en toen ik thuis kwam miste er een schijfje van een van de dvd's.

ik mailtje gestuurd, ze gingen het uitzoeken.
na een paar weken niets gehoord te hebben nog maar een mailtje gestuurd, weer uitzoeken.
natuurlijk nog weer niets gehoord, toen een boos mailtje en hebben ze maar tegoedbonnen opgestuurd.
boem-dikkiemaandag 26 november 2007 @ 14:26
quote:
Op maandag 26 november 2007 14:24 schreef ruud_fr het volgende:
ik had een keer een paar dvd's gekocht en toen ik thuis kwam miste er een schijfje van een van de dvd's.

ik mailtje gestuurd, ze gingen het uitzoeken.
na een paar weken niets gehoord te hebben nog maar een mailtje gestuurd, weer uitzoeken.
natuurlijk nog weer niets gehoord, toen een boos mailtje en hebben ze maar tegoedbonnen opgestuurd.
Misschien helpt het dat je volgende gewoon heengaat inplaats van mailen ;')
spijkerbroekmaandag 26 november 2007 @ 14:26
quote:
Op maandag 26 november 2007 14:24 schreef ruud_fr het volgende:
ik had een keer een paar dvd's gekocht en toen ik thuis kwam miste er een schijfje van een van de dvd's.

ik mailtje gestuurd, ze gingen het uitzoeken.
na een paar weken niets gehoord te hebben nog maar een mailtje gestuurd, weer uitzoeken.
natuurlijk nog weer niets gehoord, toen een boos mailtje en hebben ze maar tegoedbonnen opgestuurd.
Dan kun je nog meer ondeugdelijke producten van ze kopen
Ik vraag vrijwel altijd m'n geld terug, of een vervangend produkt.. maar nooit tegoedbonnen.
pberendsmaandag 26 november 2007 @ 14:28
quote:
Op maandag 26 november 2007 14:16 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]


[..]

Dude, je vraagt er toch om?!
Ik geef antwoord op je eigen vraag en dan krijg ik zo'n antwoord.
Krijg zelf de vliegende vinketering, vent.
Fout gelezen, sorry !

Maar ik zoek een link naar deze wet ofzo .
MahirBurekovicmaandag 26 november 2007 @ 14:29
ducktales dvd... hoe zielig.
Ultralasermaandag 26 november 2007 @ 14:30
Geld terug geven is wettelijk niet verplicht alleen bij kopen op afstand (internet aankopen). Anders volstaat ruilen volgens de wet. Het is service van de winkel als ze namelijk het geld terug geven een tegoedbon mag ook. Het is lullig maar toch is het zo.
HostiMeistermaandag 26 november 2007 @ 14:31
Nou poepoe, heb je ze toch even duidelijk gemaakt dat met jou als klant niet te fucken valt, jaja. Die tien euro lopen ze wel mooi mis, daar heb je ze toch goed tuk hoor!!


MahirBurekovicmaandag 26 november 2007 @ 14:32
quote:
Op maandag 26 november 2007 14:30 schreef Ultralaser het volgende:
Geld terug geven is wettelijk niet verplicht alleen bij kopen op afstand (internet aankopen). Anders volstaat ruilen volgens de wet. Het is service van de winkel als ze namelijk het geld terug geven een tegoedbon mag ook. Het is lullig maar toch is het zo.
als er geen geldige reden is om het ding te ruilen, ja. in dit geval zat er gewoon een productiefout in.
Ruudmaandag 26 november 2007 @ 14:32
quote:
Op maandag 26 november 2007 14:26 schreef boem-dikkie het volgende:

[..]

Misschien helpt het dat je volgende gewoon heengaat inplaats van mailen ;')
ik kom niet zo vaak in het centrum van Rotterdam, ga er niet speciaal voor heen
pberendsmaandag 26 november 2007 @ 14:34
quote:
Op maandag 26 november 2007 14:31 schreef HostiMeister het volgende:
Nou poepoe, heb je ze toch even duidelijk gemaakt dat met jou als klant niet te fucken valt, jaja. Die tien euro lopen ze wel mooi mis, daar heb je ze toch goed tuk hoor!!


Tien euro is tien euro, kan je 4 keer naar snackbar voor.
pberendsmaandag 26 november 2007 @ 14:35
quote:
Op maandag 26 november 2007 14:30 schreef Ultralaser het volgende:
Geld terug geven is wettelijk niet verplicht alleen bij kopen op afstand (internet aankopen). Anders volstaat ruilen volgens de wet. Het is service van de winkel als ze namelijk het geld terug geven een tegoedbon mag ook. Het is lullig maar toch is het zo.
Lijkt me sterk dat het alleen bij webwinkels zo is.
pberendsmaandag 26 november 2007 @ 14:36
quote:
Op maandag 26 november 2007 14:29 schreef MahirBurekovic het volgende:
ducktales dvd... hoe zielig.
Mensen zijn zielig, en jij al helemaal.
ictstadskanaalmaandag 26 november 2007 @ 14:44
Bij de wet is geregelt dat je 1! week hebt om terug te gaan met het product.
Daarna kun je het vergeten. In die eerste week kan het dus ook zijn dat er wel een tegoed bon word gegeven omdat ze niet verplicht zijn je geld terug te geven na 24 uur.
Wees daarom slim en koop via internet, op alle online bestellingen zit een 2 weken niet TEVREDEN geld terug wet. Terwijl in de winkels zit een 1 week NIET GOED geld terug wet. (aangezien deze DVD wel werkt en op zich niet beschikbaar is in het nederlands zou je dus 1 aflevering moeten missen of in het engels kijken, mogen ze ook zeggen dat je een tegoed bon krijgt.)
Dit staat ook op de DVD box zelf.
MahirBurekovicmaandag 26 november 2007 @ 14:44
quote:
Op maandag 26 november 2007 14:36 schreef pberends het volgende:

[..]

Mensen zijn zielig, en jij al helemaal.
ja, want ik ben degene die een ducktales-dvd koopt en hem kijkt...
spijkerbroekmaandag 26 november 2007 @ 14:45
quote:
Op maandag 26 november 2007 14:30 schreef Ultralaser het volgende:
Geld terug geven is wettelijk niet verplicht alleen bij kopen op afstand (internet aankopen). Anders volstaat ruilen volgens de wet. Het is service van de winkel als ze namelijk het geld terug geven een tegoedbon mag ook. Het is lullig maar toch is het zo.
Dat geldt als jij als consument je bedenkt ("ik vind de kleur niet mooi" dat soort dingen).
Als het een foutief product is (je rijdt met je net gekochte nieuwe auto bij de dealer weg en de onderkant valt eronder vandaan), dan kun je de koop ontbinden en je volledige aankoopprijs terugkrijgen.
Ruudmaandag 26 november 2007 @ 14:48
quote:
Op maandag 26 november 2007 14:44 schreef MahirBurekovic het volgende:

[..]

ja, want ik ben degene die een ducktales-dvd koopt en hem kijkt...
wat boeit dat nou weer, laat hem lekker
MahirBurekovicmaandag 26 november 2007 @ 14:49
quote:
Op maandag 26 november 2007 14:48 schreef ruud_fr het volgende:

[..]

wat boeit dat nou weer, laat hem lekker
ik laat em toch ook lekker? neemt niet weg dat t triest is. tenzij ie 8 ofzo is, maar dat denk ik niet.
Hpzonemaandag 26 november 2007 @ 14:50
quote:
Op maandag 26 november 2007 14:44 schreef MahirBurekovic het volgende:

[..]

ja, want ik ben degene die een ducktales-dvd koopt en hem kijkt...
Je zou het eens moeten doen. Ducktales Oehoewow!
spijkerbroekmaandag 26 november 2007 @ 14:50
quote:
Op maandag 26 november 2007 14:44 schreef ictstadskanaal het volgende:
Bij de wet is geregelt dat je 1! week hebt om terug te gaan met het product.
Onzin. Bij foutieve produkten heb je, volgens Europese wetgeving, 6 maanden om terug te gaan, en de consument hoeft in die tijd niet eens te bewijzen dat de fout door hem ontstaan is.
quote:
(aangezien deze DVD wel werkt en op zich niet beschikbaar is in het nederlands zou je dus 1 aflevering moeten missen of in het engels kijken, mogen ze ook zeggen dat je een tegoed bon krijgt.)
Dit staat ook op de DVD box zelf.
Ook onzin.
Op de DVD-Box staat dat het in het Nederlands is.
Als 1 aflevering dan in het Engels is, komt het produkt niet met de verpakking overeen: foutief produkt dus.
En dan kunnen ze nog zoveel schrijven op de box ("garantie tot de deur", "geopende verpakkingen worden niet geruild", blablabla), dan nog kun je gewoon je geld terug eisen.

Voor foutieve produkten geldt ALTIJD: je mag je geld terug eisen en in dat geval moet de winkel jou je geld ook daadwerkelijk teruggeven.
spijkerbroekmaandag 26 november 2007 @ 14:51
quote:
Op maandag 26 november 2007 14:49 schreef MahirBurekovic het volgende:
ik laat em toch ook lekker? neemt niet weg dat t triest is. tenzij ie 8 ofzo is, maar dat denk ik niet.
Als 't je niet anstaat, kan je ook gewoon dit topic negeren hoor.
Over triest gesproken...
Rutger_83maandag 26 november 2007 @ 14:59
Dus de free record shop heeft de totale omzet van een hele week terug moeten geven?

Woon vlak naast zo'n keet van de FRS en als het druk op straat is kan je er altijd op vertrouwen dat je ff lekker kunt onthaasten in de FRS, want het is er toch uitgestorven binnen. En ze hebben altijd zo'n mooie hardvuur DVD opstaan. Had je die niet kunnen nemen ipv Ducktales?
Lucomaandag 26 november 2007 @ 15:05
Misschien dat je voortaan naar de Free Record Shop moet gaan... Ik heb nog nooit van de Gratis Rukker winkel gehoord ...
HostiMeistermaandag 26 november 2007 @ 15:08
quote:
Op maandag 26 november 2007 14:34 schreef pberends het volgende:

[..]

Tien euro is tien euro, kan je 4 keer naar snackbar voor.
Ben ik helemaal mee eens, maar dat je hier dat semi-triomfantelijk komt verklaren hoe slecht de frs wel niet is en hoe geweldig jij wel niet bent opgekomen voor jouw klantrechten. Tja... beetje matig als je het mij vraagt. Ik zou er iig niet over vallen, je hebt je dvd en kunt hem kijken.
MahirBurekovicmaandag 26 november 2007 @ 15:08
quote:
Op maandag 26 november 2007 14:51 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Als 't je niet anstaat, kan je ook gewoon dit topic negeren hoor.
Over triest gesproken...
Als mn reacties je niet aanstaan, kun je ze ook gewoon negeren hoor.
Over triest gesproken...
spijkerbroekmaandag 26 november 2007 @ 15:13
quote:
Op maandag 26 november 2007 15:08 schreef MahirBurekovic het volgende:
Als mn reacties je niet aanstaan, kun je ze ook gewoon negeren hoor.
Over triest gesproken...
Nice try
Didn't work
Dag knul
pberendsmaandag 26 november 2007 @ 15:16
quote:
Op maandag 26 november 2007 14:44 schreef MahirBurekovic het volgende:

[..]

ja, want ik ben degene die een ducktales-dvd koopt en hem kijkt...
Jij bent triest omdat je iemand veroordeeld om helemaal niets.
pberendsmaandag 26 november 2007 @ 15:17
quote:
Op maandag 26 november 2007 15:08 schreef HostiMeister het volgende:

[..]

Ben ik helemaal mee eens, maar dat je hier dat semi-triomfantelijk komt verklaren hoe slecht de frs wel niet is en hoe geweldig jij wel niet bent opgekomen voor jouw klantrechten. Tja... beetje matig als je het mij vraagt. Ik zou er iig niet over vallen, je hebt je dvd en kunt hem kijken.
Wat loop je nou te ijlen man? Ik ben pissed off en opende daarom dit topic. Niet om triomfantelijk te doen.
Lucomaandag 26 november 2007 @ 15:17
pberends is een zeurkous
Strolie75maandag 26 november 2007 @ 15:18
Klote-winkels zijn het. Enige reden dat ik er nog kwam was vanwege mijn Free-ID waarmee ik 10% korting kreeg. Maar die hebben ze ook weer afgenomen.
MahirBurekovicmaandag 26 november 2007 @ 15:20
quote:
Op maandag 26 november 2007 15:13 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Nice try
Didn't work
Dag knul
Nice try and it did work
Dag sukkel
Me_Wesleymaandag 26 november 2007 @ 15:20
quote:
1.
Beantwoordt het afgeleverde niet aan de overeenkomst, dan heeft bij een consumentenkoop de koper voorts de bevoegdheid om:

a.
de overeenkomst te ontbinden, tenzij de afwijking van het overeengekomene, gezien haar geringe betekenis, deze ontbinding met haar gevolgen niet rechtvaardigt;

b.
de prijs te verminderen in evenredigheid met de mate van afwijking van het overeengekomene.

2.
De in lid 1 bedoelde bevoegdheden ontstaan pas wanneer herstel en vervanging onmogelijk zijn of van de verkoper niet gevergd kunnen worden, danwel de verkoper tekort is geschoten in een verplichting als bedoeld in artikel 21 lid 3.

3.
Voorzover daarvan in deze afdeling niet is afgeweken zijn op de in lid 1 onder b bedoelde bevoegdheid de bepalingen van afdeling 5 van titel 5 van Boek 6 omtrent ontbinding van een overeenkomst van overeenkomstige toepassing.

4.
De rechten en bevoegdheden genoemd in lid 1 en de artikelen 20 en 21 komen de koper toe onverminderd alle andere rechten en vorderingen.
BW 7, Artikel 22
MahirBurekovicmaandag 26 november 2007 @ 15:21
quote:
Op maandag 26 november 2007 15:16 schreef pberends het volgende:

[..]

Jij bent triest omdat je iemand veroordeeld om helemaal niets.
veroordeeld
Lucomaandag 26 november 2007 @ 15:24
dus pberends heeft 10 euro betaald, de hele DVD gekeken, behalve de laatste aflevering, om deze vervolgens weer terug te brengen... Crisis... Het is niet alsof in die laatste aflevering het hele verhaal duidelijk wordt... Ik vind je een zeurkous, die gewoon zn kop moet houden...
pberendsmaandag 26 november 2007 @ 15:26
quote:
Op maandag 26 november 2007 15:21 schreef MahirBurekovic het volgende:

[..]

veroordeeld
Dat bedoel ik. Je reageert nooit inhoudelijk en hebt geen argumenten die echt ergens op slaan. Als ik fucking Sesemstraat op DVD wil kopen, dan doe ik dat gewoon, net zoals elk mens dat maar lekker voor zichzelf moet bepalen, en zich niet moeten laten tegenhouden door bekrompen idioten zoals jij.
Quockmaandag 26 november 2007 @ 15:27
quote:
Op maandag 26 november 2007 14:44 schreef ictstadskanaal het volgende:
Bij de wet is geregelt dat je 1! week hebt om terug te gaan met het product.
Daarna kun je het vergeten. In die eerste week kan het dus ook zijn dat er wel een tegoed bon word gegeven omdat ze niet verplicht zijn je geld terug te geven na 24 uur.
Wees daarom slim en koop via internet, op alle online bestellingen zit een 2 weken niet TEVREDEN geld terug wet. Terwijl in de winkels zit een 1 week NIET GOED geld terug wet. (aangezien deze DVD wel werkt en op zich niet beschikbaar is in het nederlands zou je dus 1 aflevering moeten missen of in het engels kijken, mogen ze ook zeggen dat je een tegoed bon krijgt.)
Dit staat ook op de DVD box zelf.
Er bestaat geen "niet goed, geld terug"-wet.

Een winkel is alleen verplicht geld retour te geven als het product niet naar behoren functioneert of ondeugdelijk is én het niet binnen een redelijke termijn vervangen dan wel gerepareerd kan worden.
Alle andere gevallen is niets anders dan service als je geld terug krijgt.
De filosofie hierachter is dat je iets koopt omdat je het in bezit wil hebben. Als het defect is wil je dus het product vervangen/gerepareerd zien, want je wilde het product in bezit hebben.

Bij webwinkels mag je het product 7 dagen op zicht hebben. Wat dus inhoud dat je het ongebruikt terug mag sturen.

Als iets niet voldoet aan je verwachtingen is een winkelier niet verplicht je geld terug te geven, pas als een winkelier echt in gebreke is gebleven bij de verkoop dán krijg je geld terug. Maar vergeet niet dat je als consument wel de plicht hebt om naar informatie te vragen. Als dus achteraf blijkt dat een apparaat iets niet kan wat je wél verwacht had, maar níét naar geïnformeerd hebt, heb je geen recht op geld terug.
pberendsmaandag 26 november 2007 @ 15:29
quote:
Op maandag 26 november 2007 15:24 schreef Luco het volgende:
dus pberends heeft 10 euro betaald, de hele DVD gekeken, behalve de laatste aflevering, om deze vervolgens weer terug te brengen... Crisis... Het is niet alsof in die laatste aflevering het hele verhaal duidelijk wordt... Ik vind je een zeurkous, die gewoon zn kop moet houden...
Ik koop een product, en die moet 100% goed zijn, en niet 80%.
MahirBurekovicmaandag 26 november 2007 @ 15:29
quote:
Op maandag 26 november 2007 15:26 schreef pberends het volgende:

[..]

Dat bedoel ik. Je reageert nooit inhoudelijk en hebt geen argumenten die echt ergens op slaan. Als ik fucking Sesemstraat op DVD wil kopen, dan doe ik dat gewoon, net zoals elk mens dat maar lekker voor zichzelf moet bepalen, en zich niet moeten laten tegenhouden door bekrompen idioten zoals jij.
Lol. Argumenten waarom het triest is om op je twintigste (je zult helaas nog wel ouder zijn dan dat) Ducktales te kijken.

veroordeeldddddddddddddddddddddddddddddd
pberendsmaandag 26 november 2007 @ 15:32
quote:
Op maandag 26 november 2007 15:29 schreef MahirBurekovic het volgende:

[..]

Lol. Argumenten waarom het triest is om op je twintigste (je zult helaas nog wel ouder zijn dan dat) Ducktales te kijken.

veroordeeldddddddddddddddddddddddddddddd
Ah, heb je je aandacht voor vandaag weer binnen ? (dit is een retorische vraag)
Strolie75maandag 26 november 2007 @ 15:32
Ducktales
En ik ben 32!
MahirBurekovicmaandag 26 november 2007 @ 15:50
Urquhartmaandag 26 november 2007 @ 16:21
Van het weekend nog de nieuwste Frans Bauer dvd gehaald bij de FRS, en die liep als een zonnetje. Puike dvd