Ik hou mezelf al zo in de hand, door bijna niet in F&F meer te komenquote:Op woensdag 28 november 2007 19:27 schreef Duderinnetje het volgende:
Grappig hoe mensen uit hun slof schieten zodra ze dénken dat hun kattenzorg wordt 'aangevallen'
Dat vind ik jammer Bluezz, aan de andere kant mogen er natuurlijk gewoon meerdere meningen zijn.quote:Op woensdag 28 november 2007 20:10 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Ik hou mezelf al zo in de hand, door bijna niet in F&F meer te komen
Laat af en toe even horen hoe het gaat!quote:Op woensdag 28 november 2007 19:36 schreef Memento-Mori het volgende:
voor nu heb ik een oplossing en ik houd de andere tips in mn achterhoofd
quote:Op woensdag 28 november 2007 19:24 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Niet op de kast!
Ik vind de ruimte (24m2) te klein. Dat is een kat op een kamer houden.
Er zullen best katten zijn die een afwijking hebben, al geef je ze een balzaal, maar hier lijkt de kleine ruimte een voor de hand liggende oorzaak die je op zijn minst moet overwegen.
Nee! Juist wel komen! Jij hebt hartstikke veel ervaring met katten, dus jouw mening is meer dan welkom lijkt me.quote:Op woensdag 28 november 2007 20:10 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Ik hou mezelf al zo in de hand, door bijna niet in F&F meer te komen
Ja nee dat zeg je nu, je loopt de boel gewoon te stigmatiseren he?quote:Op woensdag 28 november 2007 22:19 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Nee! Juist wel komen! Jij hebt hartstikke veel ervaring met katten, dus jouw mening is meer dan welkom lijkt me.
Het was niet mijn bedoeling om een discussie binnen-/buitenkatten te starten, mocht je dat zo hebben opgevat. Mijn fout in formuleren waarschijnlijk. Ik bedoelde slechts:
Deze kat komt niet buiten (=een constatering), dus is er louter die 24m2 beschikbaar. Oké.
Daarin zet je dus een jonge kat. Een oude kat kun je er wellicht prima houden. Beetje slapen, beetje naar buiten loeren. Maar jonge katten moeten veel energie kwijt en zijn nieuwsgierig. Deze kat kan dat alleen maar uiten op 24m2. In die ruimte zijn geen soortgenootjes om de energie op te 'botvieren' (is wederom een vaststelling, geen pleidooi voor een kat erbij).
Dan vind ik het werkelijk geen gekke redenering dat de omstandigheden iets te maken hebben met het gedrag. Gewoon een optelsom van al die gegevens, geen waardeoordeel over binnen/buiten of kat alleen/twee katten of wat dan ook. Best een leuke discussie waard, maar die doet er in dit topic niet toe.
Hoop dat het zo een beetje duidelijk is. Hate having the Bluezz
Wojje een rel jongquote:Op woensdag 28 november 2007 22:35 schreef Litso het volgende:
[..]
Ja nee dat zeg je nu, je loopt de boel gewoon te stigmatiseren he?
ik heb dr al niet meer in die hoek gezien zelfsquote:Op woensdag 28 november 2007 22:19 schreef Litso het volgende:
[..]
Laat af en toe even horen hoe het gaat!
Ik heb zo'n idee dat dit in elk geval wel verbetering op moet leveren
[..]
Ik ben het met jullie beiden wel eens inderdaad. Ik was vroeger altijd een 'katten-naar-buiten' hooligan maar ik ben ook wel in gaan zien dat een kat binnenhouden lang niet zo slecht hoeft te zijn, er zijn overduidelijk gevallen waarin een kat gewoon beter binnen kan zijn.
Toch is het inderdaad wel zo dat in dit specifieke geval de kleine ruimte wel een oorzaak zou kunnen zijn geweest. Maargoed, eerst dus maar eens kijken hoe het nu gaat
En Bluezz, jammer inderdaad dat je hier niet zoveel meer post, dat viel mij ook al op. Meerdere meningen mogen er inderdaad zijn, en dat kan ook heel goed naast elkaar in 1 subforum
Whiskasquote:Op woensdag 28 november 2007 22:57 schreef senesta het volgende:
Ik ka ze echt niet vinden hoor Bluezz, ik vind wel een topic uit 2004 over whiskas maar toen was je de eerdere topics al kwijt volgens de OP: Twijfelkont vraagt meningen.....
Ik ga nog even verder zoeken
Persoonlijk denk ik niet dat een andere kat een optie is. Het is ten eerste al een te kleine ruimte (18m2, ik heb er zelf ook in gewoond),voor 1 kat, laat staan met twee katten dan wordt het nog kleiner. Ten tweede zijn katten solitair levende dieren, veel katten stellen ander gezelschap niet op prijs en er kunnen daardoor veel meer problemen ontstaan.quote:Op maandag 26 november 2007 21:50 schreef Litso het volgende:
[..]
En dat is precies waarom ik dit topic niet op slot wilde gooien, maar een tweede (goede) kans wilde geven
Laten we verder maar gewoon ontopic gaan, als je er echt nog wat over kwijt wil is er altijd nog het FB topic
Wat Elseetje zegt zit overigens wel wat in M-M. Misschien juist omdat het wat klein is zou een tweede kat(je) wat extra's kunnen brengen. Zo heeft ie ondanks dat er weinig bewegingsruimte is toch genoeg mogelijkheid om zich te vermaken en zijn energie in iets nuttigers te stoppen dan kabels eten
Het gebit is volledig gewisseld tussen 5 a 7 maanden, maar er zijn natuurlijk altijd wel uitzonderingen op de regelquote:Op dinsdag 27 november 2007 23:21 schreef Isegrim het volgende:
Hm.Ben je met haar naar de dierenarts geweest? Ik weet niet wanneer katten hun tanden wisselen, maar misschien is het zoiets, of een ander lichamelijk ongemak...?
Het hoeft niet eens ijzer te zijn, het kan van alles zijn, van stukken stof tot papier. Verder zijn de oorzaken ook uit een lopend, dat is het vervelende. Maar ik zou beginnen met eerst naar het maagdarmkanaal te kijken of daar iets mis is, of het voer bekijken en of het tekortkomingen heeft, Dan kijken naar gedrag.quote:Op donderdag 29 november 2007 14:51 schreef Bluezz het volgende:
Pica, ik had er 'toen' nog nooit van gehoord, en in de tijd met mijn kat heeft de dierenarts het hier nog nooit over gehad
Ik lees dat het met ijzer te maken heeft, en dat zit in die snoeren.
droge kattenbrokkenquote:Op donderdag 29 november 2007 12:10 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Persoonlijk denk ik niet dat een andere kat een optie is. Het is ten eerste al een te kleine ruimte (18m2, ik heb er zelf ook in gewoond),voor 1 kat, laat staan met twee katten dan wordt het nog kleiner. Ten tweede zijn katten solitair levende dieren, veel katten stellen ander gezelschap niet op prijs en er kunnen daardoor veel meer problemen ontstaan.
Zo te horen heeft deze kat inderdaad last van pica (neiging tot eten van voor een hond/kat oneetbare dingen); persoonlijk zou ik langs de dierenarts gaan. Pica wordt vaak veroorzaakt door problemen in het maagdarmstelsel, verder kan het ook een voedingsdeficientie zijn. Wat voor voer krijgt je kat eigenlijk?
Wat voor merk is het? Wat zit er in? Wat is de voedingswaarde? Hoeveel eten krijgt hij/zij? Hoe vaak krijgt hij/zij eten?quote:
in merk wil ik nog weleens varieren, voedingswaarde geen idee, wat zou dat moeten zij? verpakking heb ik niet meer,2 handjes per dag doe ik in t bakje \s avonds en daar red ze het mee en af en toe wat kattenmelk en heeel af en toe een beetje uit zo'n bakje natvoerquote:Op donderdag 29 november 2007 18:36 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Wat voor merk is het? Wat zit er in? Wat is de voedingswaarde? Hoeveel eten krijgt hij/zij? Hoe vaak krijgt hij/zij eten?
Slaan heeft vaak een averechts effect, zeker als er iets mis is in het maagdarmsysteem, dus dat zou ik zeker niet doen.quote:Op donderdag 29 november 2007 18:46 schreef Burdie het volgende:
Gaat het al beter, MM?
Mijn katten hebben dit ook een tijdje gedaan (eentje iig) maar dat is met een paar harde tikken snel afgeleerd.
Wel irritant trouwens.
Ik zou gewoon even letten op wat je geeft en als je naar de dierenarts gaat, vraag dan even of je het mee moet nemen of niet. Wat voedingswaarde betreft, dat kan ik zelf zo ook niet geven aangezien dat een hele lijst isquote:Op donderdag 29 november 2007 18:43 schreef Memento-Mori het volgende:
[..]
in merk wil ik nog weleens varieren, voedingswaarde geen idee, wat zou dat moeten zij? verpakking heb ik niet meer,2 handjes per dag doe ik in t bakje \s avonds en daar red ze het mee en af en toe wat kattenmelk en heeel af en toe een beetje uit zo'n bakje natvoer
Nouja, het is al zo lang geleden... even denken, wat had ik ook alweer gedaan... volgens mij, als ik dat beest bij een snoertje betrapte, d'r in haar nekvel grijpen en forceren om met d'r snoet in dat snoertje te gaan wroeten. Kennelijk ging dat haar tegenstaan ofzo, ze heeft het nooit meer gedaan.quote:Op donderdag 29 november 2007 18:48 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Slaan heeft vaak een averechts effect, zeker als er iets mis is in het maagdarmsysteem, dus dat zou ik zeker niet doen.
Dat is ongeveer hetzelfde als een pup door zn eigen plas halen als die binnen heeft geplast, dat is niet iets dat helpt. Waarschijnlijk is het gewoon vanzelf overgegaan, ik zou namelijk me niet in kunnen denken dat dat helpt een kat door de snoeren drukken.quote:Op donderdag 29 november 2007 18:50 schreef Burdie het volgende:
[..]
Nouja, het is al zo lang geleden... even denken, wat had ik ook alweer gedaan... volgens mij, als ik dat beest bij een snoertje betrapte, d'r in haar nekvel grijpen en forceren om met d'r snoet in dat snoertje te gaan wroeten. Kennelijk ging dat haar tegenstaan ofzo, ze heeft het nooit meer gedaan.
Je moet niet voor een gedragsprobleem een medische oplossing proberen te zoeken (en vice versa trouwens ook). De moraal van het verhaal is: goed opvoeden. It does the trick. Zegmaar.quote:Op donderdag 29 november 2007 18:51 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Dat is ongeveer hetzelfde als een pup door zn eigen plas halen als die binnen heeft geplast, dat is niet iets dat helpt. Waarschijnlijk is het gewoon vanzelf overgegaan, ik zou namelijk me niet in kunnen denken dat dat helpt een kat door de snoeren drukken.
Dat zou ik zo niet weten, ik zou het misschien nog een keer na kunnen vragen, maar dat wordt dan niet eerder dan over een week ongeveer, dan heb ik weer lessen en zijn er docenten aan wie ik het kan vragen.quote:Op donderdag 29 november 2007 18:52 schreef Memento-Mori het volgende:
bedankt voor het adviesze is overigens nog niet geholpen,. dit gaat wel zeer binnenkort gebeuren zou dat ook nog invloed kunnen hebben opdit gedrag enzo?
quote:Op donderdag 29 november 2007 18:46 schreef Burdie het volgende:
Gaat het al beter, MM?
Mijn katten hebben dit ook een tijdje gedaan (eentje iig) maar dat is met een paar harde tikken snel afgeleerd.
Wel irritant trouwens.
Ik heb nou niet her idee dat dit echt goede opvoedmethoden zijnquote:Op donderdag 29 november 2007 18:50 schreef Burdie het volgende:
[..]
Nouja, het is al zo lang geleden... even denken, wat had ik ook alweer gedaan... volgens mij, als ik dat beest bij een snoertje betrapte, d'r in haar nekvel grijpen en forceren om met d'r snoet in dat snoertje te gaan wroeten. Kennelijk ging dat haar tegenstaan ofzo, ze heeft het nooit meer gedaan.
Heb jij dan ook het probleem dat je smelt wanneer het poezebeest zo naar je kijkt?quote:Op donderdag 29 november 2007 20:34 schreef Memento-Mori het volgende:
Het boosdoenertje vanavond:
[ afbeelding ]
Oh en ik sla mijn kat NOOIT
nou toen ik er achter kwam dat ze dingen gesloopt had heb ik dr wel ff genegeerdquote:Op donderdag 29 november 2007 20:51 schreef Alicey het volgende:
[..]
Heb jij dan ook het probleem dat je smelt wanneer het poezebeest zo naar je kijkt?
Heeft het geholpen? Snapt ze het verband?quote:Op donderdag 29 november 2007 20:57 schreef Memento-Mori het volgende:
[..]
nou toen ik er achter kwam dat ze dingen gesloopt had heb ik dr wel ff genegeerd, ze mocht wle weten dat ze niet lief was geweest
Goed idee. Vooral ook voor Rosa's veligheid.quote:Op dinsdag 27 november 2007 00:18 schreef Memento-Mori het volgende:
heb nu alles hierin
[ afbeelding ]
zo'n dikke slang is toch minder aantrekkelijk dan die leuke kleine losse draadjes lijkt me
En dieper als 4 cm mag ook niet, dus wat hangt, hangt niet erg stevigquote:Op donderdag 29 november 2007 21:41 schreef Memento-Mori het volgende:
mja het is echt heel lastig heb het met goed gereedschap geprobeerd en het lastige is als ik eruit moet moet alles weer heel netjes zijn , dat lukt nooit als je de muur dusdanig molesteert dat je er eindelijk iets aan vast kan maken.
Kiezelbeton? Met een goede hamerboor kan het vast wel (kun je huren).quote:Op donderdag 29 november 2007 21:41 schreef Memento-Mori het volgende:
mja het is echt heel lastig heb het met goed gereedschap geprobeerd en het lastige is als ik eruit moet moet alles weer heel netjes zijn , dat lukt nooit als je de muur dusdanig molesteert dat je er eindelijk iets aan vast kan maken.
zoiets was ik al van planquote:Op donderdag 29 november 2007 21:45 schreef Duderinnetje het volgende:
Wat een cutie![]()
Anders iets bouwen? Bijvoorbeeld een muur van houten sinaasappelkistjes. Verspringend in hoogte. Sommige met een dekentje erin, andere met jute om aan te krabben, ergens anders iets inhangen om mee te spelen. Als je dat langs een hele muur doet en stevig in elkaar schroeft, hoef je niet eens in de muur te boren. En poes kan er lekker overheen en in springen etc.
Nog niet. ze moet dan tegelijk ff geholpen worden, maar dat gaat in januari gebeuren allemaal.quote:Op woensdag 19 december 2007 18:14 schreef MissBliss het volgende:
Was je nog naar de dierenarts geweest, voor die aandoening die Anthraxx noemde?
ja ze bijt ze gewoon door en that;s it het hangt ook nog vrijwel tegen elkaar aan zeg maarquote:Op woensdag 19 december 2007 20:20 schreef Bluezz het volgende:
Weet je zeker dat ze die draadjes, of stukjes ervan niet opvreet/opgevreten heeft?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |